Kirjoittaja Aihe: Miksei Harry Potter korjauta näköään?  (Luettu 14693 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hattrick

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Miksei Harry Potter korjauta näköään?
« : Marraskuu 03, 2009, 16:36:49 »
Tuskin mikään mahdoton toimenpide. Minä ainakin fixauttaisin.

Poissa Ryminä

• Kuutamomussukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Miksei Harry Potter korjauta näköään?
« Vastaus #1 : Marraskuu 03, 2009, 16:39:32 »
Mä olen kanssa miettinyt, että miksi velhomaailmassa niin monella on silmälasit, vaikka varmasti taikuudella pystyisi asian helposti korjaamaan. Tai ainakin oletan niin, koska kyllähän parantajat lähes kaikki muutkin vaivat tuntuvat fiksaavan:)
Mutta toisaalta, ehkä Harry ei olisi Harry ihan ilman niitä laseja, jotka on moneen kertaa korjattu ja teipattukin.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Marraskuu 03, 2009, 17:02:16 »
Mä olen kanssa miettinyt, että miksi velhomaailmassa niin monella on silmälasit, vaikka varmasti taikuudella pystyisi asian helposti korjaamaan.

Uskonpa, että joillain noidilla/velhoilla on ihan tarkoituksella silmälasit. En taas usko, että Rowling olisi unohtanut tuon mainitsemasi seikan. Ehkä näköä vaan ei voi korjauttaa taialla, vaikka monia muita asioita voikin. :)

Silmälasit voivat myös muuttaa positiivisella tavalla velhon olemusta. Ainakin silmärypyt ja -pussit peittyvät, jos ei muuta. :D
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Marraskuu 03, 2009, 17:31:46 »
Kaipa silmälasit tuovat velhoille myös sitä ihan tavallista "ihmisyyttä"/"jästimäisyyttä". Harryn tilanteessa kakkulat luovat tietenkin Harrymäistä kuvaa, ulkonäköä.

Ja jos tältä pohjalta lähdetään, niin pitäisikö velhojen sitten pystyä taioillaan muuttamaan myös muita kehon huonouksiaan? Liikalihavuutta, näin esimerkiksi?
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Hattrick

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Marraskuu 03, 2009, 17:34:19 »
Kaipa silmälasit tuovat velhoille myös sitä ihan tavallista "ihmisyyttä"/"jästimäisyyttä". Harryn tilanteessa kakkulat luovat tietenkin Harrymäistä kuvaa, ulkonäköä.

Ja jos tältä pohjalta lähdetään, niin pitäisikö velhojen sitten pystyä taioillaan muuttamaan myös muita kehon huonouksiaan? Liikalihavuutta, näin esimerkiksi?

Kyllä. Ja tuskin kukaan nuori kärsisi aknesta.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #5 : Marraskuu 03, 2009, 20:18:57 »
Mä uskon, että jonkinlaisia näönkorjaustaikoja on kyllä olemassa, mutta ne ovat sen verran vaikeita, etteivät läheskään kaikki siihen pysty. Ja jos joku spesialisti hoitaa homman, niin raha voi muodostua kynnyskysymykseksi. Riski että jokin menee pieleen, on aina olemassa, ja jos elämä silmälasien kanssa ei aiheuta liikaa hankaluuksia, niin miksi turhaan mennä kokeilemaan onneaan. Ihmisen näkö muuttuu iän myötä, joten jossain vaiheessa tulisi taas ongelmia/missaisi silmän "paranemisen". Ja sitten tosiaan vielä nuo tyylikysymykset :) Aika pitkälti siis varmaan samoja syitä, miksi kaikki jästit eivät ryntää laseroimaan silmiään.

"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Marraskuu 12, 2009, 17:32:33 »
Tätä en olekaan ennen tullut ajatelleeksi, mutta minä en näe kai mitää syytä, miksi näköä ei voisi parantaa. Sehän on hoidettavissa ihan jästienkin keskuudessa, joten miksi velhot eivät pystyisi samaan, helpomman kautta vain? Näönhän voisi korjauttaa vaikka Pyhän Mungon taikatautien ja -vammojen sairaalassa, niin yksinkertaista! :D

Mutta kun tulin ajatelleeksi sitä, että miksi aknea ei sitten voisi parantaa, niin tuli heti epäilyksiä. Kirjoissahan on ollut mainintaa aknesta, mutta vain oppilaiden keskuudessa. Voihan se olla aivan mahdollista, että Pyhässä Mungossa osattaisiin korjata näitä juttuja.

Liikalihavuuttahan ei kai voi poistaa, koska se on suurimmaksi osaksi omaa syytä (ellei tule perimänä/sairauden tms. kautta). Näön huonontuminenhan ei periaattessaa ole omaa syytä, ellei sitten istu kahtatoista tuntia päivässä TV:n ääressä tms... No joo, ei mitään, kaikkihan noista (liikalihavuus, akne, näön huonontuminen) ovat melko samanlaisia, enkä usko, että sitä liikalihavuutta voisi poistaa. Miksi sitten näön voisi parantaa?

En nyt tiedä, mitä uskoa, voiko sen parantaa, vai ei. :D

Mutta tullakseni itse kysymykseen, miksi Harry ei korjaa/korjauta näköään. Siinä taitaa olla kysymys vain tyylistä. Kuten kirjoissa on mainittu, Harry on rikas. Pieleen menemisen riski tuskin olisi kovin suuri, jos asia hoidettaisiin Pyhässä Mungossa. Siellähän on taitavia taikovia lääkäreitä, ja jos jo jästimaailmassa pieleen menemisen riski ei ole sen suurempi, kuin muissakaan leikkauksissa (eli aika pieni) niin velhomaailmassa se on kai sitten minimaalinen.

Mutta onkohan Harry ikinä vaihtanut niitä pyöreäkehyksisiä ikivanhoja laseja? Niitähän on kyllä korjattu kerran jos toisenkin, mutta... Ne tuskin ovat kovin tyylikkäät.
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Aiëdaíl

• Näätärikkaus
  • Valvojaoppilas
  • *
« Vastaus #7 : Marraskuu 12, 2009, 17:55:21 »
Veikkaisin, että hyvin taitavat parantajat voisivat korjata huonon näön (kun kerran menetettykin silmä voidaan korvata Vauhkomieli-tyyliin), samoin liikalihavuuden ja muut mainitut . Kyllähän jästeilläkin on laserleikkaukset ja ties mitkä rasvaimut, kauneusleikkauksista puhumattakaan. Silti ympäriinsä kävelee jästejä silmälaseissaan (kuten minä). Otaksuisin syiden olevan suht' samoja molemmissa yhteiskunnissa. Taikamaailman vakuutuksista ja terveydenhuollon maksuista ei muistaakseni myöskään ole pahemmin kerrottu, eli saattaa hyvinkin olla niin, että vain rikkaimmilla olisi varaa moiseen operaatioon. Vaikka itse voisinkin korjauttaa näköni, en sitä tee, vaan tyydyn silmälaseihin - etenkin, kun ne sopivat minulle.

Poissa Elovenatyttö

• Kultakutri
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Marraskuu 13, 2009, 15:43:03 »
Ehkä Harry ei ole tullut ajatelleeksi, että sellainen on mahdollista? 11-vuotiaaksi saakka hän kuvitteli olevansa ihan tavallinen. Ja tuskin ensimmäiseksi hän päätti, että tahtoo päästä laseista eroon?

Tai sitten lasit ovat osa hahmoa. Vaikka laserleikkaus olisi jästimaailmassa edullinen, en luopuisi kakkuloistani. Ne ovat osa minua, samalla tavalla kuin vaikka otsatukkani. En luopuisi niistä (tämä on sitten puhtaasti turhamainen syy!).
The girl who lives in dreams.

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #9 : Marraskuu 13, 2009, 22:17:18 »
Kaippa se huono näkö osattais korjata, mutta kuten Elovenatyttö tässä mainitsi, tuskin Potter nyt ekana ajattelis että hepsankeikkaa, nyt ku tässä ollaan velhopoppoota niin voisinpas tästä fixata näköni kuntoon! Ei ei ei. Ja tosiaan, Harry ei ole Harry ilman niitä komeita Potterlaseja! (Niinku minä niitä nimitän...)
Cadillac.

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Marraskuu 14, 2009, 00:11:23 »
Tarkemmin kun ajattelee, eipä velhomaailmassa mitään kovinkaan lihavia tyyppejä näy. Rotevia, suuria ja lihaksikkaita, muttei tosiaankaan mitään läskipalleroita, vaikka aikamoisia herkkuja tuntuvat vetelevän, eivätkä ne millään salillakaan käy. Ehkä velhot eivät ajattele paljoakaan sellaisia asioita kuin näkökyvyn parannus, kun siihen tosiaan auttavat lasit. Ja silmälasithan kuvastavat joskus viisautta, mitä noidilla ja velhoilla piisaa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2009, 19:40:43 kirjoittanut Snouk »

Esmeralda

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Marraskuu 14, 2009, 14:16:17 »
Ehkä näköä ei voi korjata taialla, vaikka monia muita asioita voikin.

Mewu

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Marraskuu 14, 2009, 17:59:57 »
No jos esim. Harryllä ei olisi laseja, niin kuvittelisin hänet etemminkin jonakin teinihuligaanina kuin Harrynä. Dumbledorelle puolikuulasit ovat kuin symboli, kuten pitkä partakin!

Poissa Hebb

• Vuotislainen
« Vastaus #13 : Marraskuu 16, 2009, 17:09:42 »
Tarkemmin kun ajattelee, eipä velhomaailmassa mitään kovinkaan lihavia tyyppejä näy. Rotevia, suuria ja lihaksikkaita, muttei tosiaankaan mitään läskipalleroita, vaikka aikamoisia herkkuja tunuvat vetelevän, eivätkä ne millään salillakaan käy. Ehkä velhot eivät ajattele paljoakaan sellaisia asioita kuin näkökyvyn parannus, kun siihen tosiaan auttavat lasit. Ja silmälasithan kuvastavat joskus viisautta, mitä noidilla ja velhoilla piisaa.

No jos ne eivät mielestäsi vedä herkkuja, niin mitä ne kaameat karkkikasat sitten ovat mitä Ron ja hermione ostivat AV:ssä Harrylle kun poikaparka ei päässyt tylyahoon?  Ja jo kerran rillit kuvastaa viisautta, ne pitäisi olla Hermionella eikä harrylla...

Mutta Eloise/Heloise Midgeonin aknesta vielä! miksi ihmeessä tyttö ei mene pyhään mungoon hoidettavaksi, jos siellä osataan tehdä paljon vaikeampiakin taikoja??!!! tai matami pomfreyn luokse, jos tämä kerran osaa palauttaa Harryn luut yhdesä yössä, ehkä hän osaisi poistaa myös hänen aknensa?!

Hebb

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #14 : Marraskuu 16, 2009, 20:43:04 »
No jos ne eivät mielestäsi vedä herkkuja, niin mitä ne kaameat karkkikasat sitten ovat mitä Ron ja hermione ostivat AV:ssä Harrylle kun poikaparka ei päässyt tylyahoon? 
Jos luet lainaamasi viestin uudestaan missään ei sanota, että he eivät osta herkkuja. Siinä juuri sanotaan, että kun niitä ostetaan.
Mutta Eloise/Heloise Midgeonin aknesta vielä! miksi ihmeessä tyttö ei mene pyhään mungoon hoidettavaksi, jos siellä osataan tehdä paljon vaikeampiakin taikoja??!!! tai matami pomfreyn luokse, jos tämä kerran osaa palauttaa Harryn luut yhdesä yössä, ehkä hän osaisi poistaa myös hänen aknensa?!
Luulisin, että Mungossa on vakavampiakin tapauksia kuin tytön aknen poisto. Enkä myöskään usko, että Mungo on ilmainen paikka. Tietysti hätätilanteissa otetaan (ainakin näennäisesti) ilmaiseksi sisään.
Ja luulisin, että Matami Pomfreykään ei rupea periaatteesta hoitamaan mitään akneja kun vakavampaakin olisi.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Akromantella

• Sanahelinää
  • Aave
« Vastaus #15 : Marraskuu 17, 2009, 18:42:50 »
Itse luulen, ettei näköä pysty korjauttamaan. Paitsi että itse näin rillipäänä en korjauttaisi näköäni vaikka se olisi mahdollista. En vaikka maksettaisi. Pidän silmälaseista. :)
Ja Harry on ihana juuri sellaisena rillipäänä, sillä minusta on mukavaa, että joskus joku "sankari" on tavallinen silmälasipäinen tyyppi (tai missä mielessä Harry sitten on tavallinen...).
Olen miettinyt sitä, mistä ihmeestä velhot ja noidat sitten hankkivat silmälasinsa? Varmaankin on olemassa erityinen velhorilliliikekin, mutta oisi kiva tietää, millainen nimi sillä liikkeellä olisi. Ja mietin myös, miten velhot ja noidat tarkistuttavat näkönsä... :)
Mutta ovi on lukittu ja avain syvälle haudattu.

merinorsumursu

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Marraskuu 19, 2009, 09:00:24 »
Tarkemmin kun ajattelee, eipä velhomaailmassa mitään kovinkaan lihavia tyyppejä näy. Rotevia, suuria ja lihaksikkaita, muttei tosiaankaan mitään läskipalleroita, vaikka aikamoisia herkkuja tuntuvat vetelevän, eivätkä ne millään salillakaan käy.

Läskipallerot ei voi lentää luudilla? 8D

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #17 : Marraskuu 25, 2009, 09:25:04 »
Itse olen sitä mieltä, että näön korjaaminen on mahdollista, mutta velhot keksivät paljon parempiakin rahanreikiä. Toisaalta kenties noihin (akne, näkö) ei voida vaikuttaa taikojen avulla täysin. Onhan jästeilläkin ties mitkä kemikaalikonstit ja kauneusleikkaukset, mutta ihmisruumis muuttuu koko ajan sen verran, että esim. jos on nuorena hankittu lasit ja sitten hankkii näkönsä takaisin, se muuttuu vanhetessa ja tarvitsee taas lasit tai joutuu tekemään jotain silmilleen. Ja sitten on vielä sellainen juttu, että ehkä aisteihin ei kannata yrittää vaikuttaa. Vauhkomielellä oli taikasilmä ja olisi hyvin Georgemaista hankkia taikakorva, mutta että sorkkisi omien aistiensa toimintaa...
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #18 : Marraskuu 25, 2009, 16:09:19 »
Koska Harry on liian kiintynyt laseihinsa? Koska hänella on salaa törkyinen mieltymys lempinimeen nelisilmä? Koska hän ei välitä siitä miltä hän näyttää? Koska hän on niin törppö ettei ajatellut, kuinka pimeyden lordi voisi helposti törkätä lasit hänen nenältään ja voittaa sokean Valitun taistossa työntämällä vain jalan tämän alle? Niin monta hyvää syytä.

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Marraskuu 25, 2009, 17:43:14 »
Mietitäänpä asiaa aivan uudelta kannalta. Ehkä näköä ei tosiaankaan voi fiksauttaa edes velhomaailmassa. Matami Pomfrey pystyi ällöttävillä, kipuja aiheuttavilla lääkkeillä kasvattamaan Harryn käteen uudet luut. Näkö taas tulee aivoista, eikä niiden manipulointi toimi juuri muilla kuin komennusloitsulla (ja muutamilla muilla). Sillähän ei ole mitään tekemistä näköaistin kanssa.

Pyhään Mungoon lähetettiin Lockhart, koska tämä sekosi muistiloitsuan takia. Eihän sillekään voitu tehdä mitään ja suoraan aivoihinhan muisti pohjautuu. Ja eipä tuolloin tainut mitään korjausleikkauksiakaan olla... Vastaus voi siis yksinkertaisesti olla, että päänsisäisiin asioihin ei loitsuilla juurikaan vaikuteta. Vai auttavatko taiat esimerkiksi stressiin ja muihin henkisiin vaivoihin? Tai vähän fyysisempiin kuten esimerkiksi heikkoon kuuloaistiin? Eikös jollain velholla ollut kuulolaitekin? Jos kuuloa olisi voinut parantaa loitsuilla, kaipa hänkin sen olisi tehnyt.

Poissa Ryminä

• Kuutamomussukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #20 : Marraskuu 25, 2009, 17:49:42 »
Snouk, vähän menee nyt ohi aiheen mutta huono näköhän ei johdu aivoista, vaan silmän rakenteesta:D Ihan pieni korjaus vain...

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Marraskuu 25, 2009, 17:57:05 »
Snouk, vähän menee nyt ohi aiheen mutta huono näköhän ei johdu aivoista, vaan silmän rakenteesta:D Ihan pieni korjaus vain...

Mutta, mutta... Jos näköaisti on huono, eikä silmä? :D Olenko tosiaan näin tyhmä..? O.o

Poissa Ryminä

• Kuutamomussukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Marraskuu 25, 2009, 18:05:12 »
Wikipediasta löytyy tietoa, esim. hakusanalla likinäkö. Kyllähän kyse on usein itse silmän tai mykiön muodosta. Onhan toki muitakin kuin likinäkö, mutta tämäpä taitaa Harrylla itsellään olla:)

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Marraskuu 25, 2009, 18:09:35 »
Wikipediasta löytyy tietoa, esim. hakusanalla likinäkö. Kyllähän kyse on usein itse silmän tai mykiön muodosta. Onhan toki muitakin kuin likinäkö, mutta tämäpä taitaa Harrylla itsellään olla:)

Ja kaikki ne teoriat turhan tähden! *hakkaa päätä seinään*

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #24 : Marraskuu 30, 2009, 01:39:41 »
Mutta silman ja mykion muoto vaikuttaa siihen millaisena kuva lahetetaan aivoihin.
akfjldjklk

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #25 : Marraskuu 30, 2009, 15:20:51 »
Se olisi varmaan tehnytkin niin,mutta

a)ei ole taialla varmaan mahdollista

b) liian kallista,liian mutkikas loitsu,jonka vaan joku yksi sadasta osaisi,siksi niin kallis hinta

LovelyDog

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Joulukuu 02, 2009, 14:58:12 »
Kyllähän ne varmaan voisi korjata, mutta ehkä se on vain sitä Potter-elämää. Varmaan kirjailija ajatteli, että se on  enemmän Harrymaisempi silmälasiensa kanssa. :)

Mitsukichan

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Joulukuu 03, 2009, 14:07:50 »
Hetken kun mietin tulin tähän tulokseen: ei, tuskin sellaista taikaa on olemassa. Sittenhän velhot (siis kaikki velhot!) pystyisivät muuttamaan ulkonäköänsä ihan miten tahansa.
Jos nyt kuitenkin oletettaisiin, että tuollainen taika on olemassa, niin uskoisin ettei Harry tiedä siitä - hänhän kasvoi jästiperheessä ja vaikka tietäisikin taiasta, se olisi varmasti niin vaikea ettei edes Hermione saati sitten Harry osaisi sitä.

Ginny

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Joulukuu 06, 2009, 11:14:41 »
Ehkei Potter nyt niin välitä ulkonäöstään, eihän sitä siitä kisusata (ainakaan varsinaisesti) ja silmälasit Hermione osasi korjata taialla ja mutta ehkä huonoa näköä ei saa pois millään konstilla. En mä vaan tiiä.

hamis

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Joulukuu 06, 2009, 15:43:41 »
Minä epäilen että velholaissa on sellainen pykälä että pinnallisia asioita ei voi muuttaa. Mutta ainahan voisi mennä jästi lääkärille. :)

Poissa Hattrick

• Vuotislainen
« Vastaus #30 : Joulukuu 12, 2009, 00:07:39 »
Minun mielestäni mikään ei selitä sitä, että näköä ei pystyisi korjaamaan. Jos kerran Matami Pomfrey pystyy kasvattamaan yön aikana ihmisen kehoon luut, niin mikään ei ole mahdotonta. Etenkään koska silmän korjaaminen on niin yksinkertainen toimenpide. Itse ainakin haluaisin eroon laseista.

Okei, HP:n taikamaailma on niin suuri kokonaisuus, että ristiriitaisuuksia ja muita pieniä epäloogisuuksia tulee vastaan pakostikin.

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Joulukuu 12, 2009, 09:44:27 »
Uskoisin, että tämä loitsu tai mikä lieneekään, olisi kuitenkin sen verran monimutkainen, ettei Harry sitä kaipaa. Olihan luidenkin kasvattaminen kivuliasta ja piinaavaa, ja saattaahan  olla, ettei näköä osaa korjata kovinkaan moni. Eihän Harry ole koskaan huononäköisyydestään valittanut, joten miksipä hän laseista haluaisi irtaantua, jos ei niitä mitenkään karta.

Poissa Loi

• Vihdoin Voldemortin voittanut
  • Sanomaton
  • *
  • Kuka mitä häh?
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #32 : Joulukuu 12, 2009, 12:32:27 »
No mutta voihan se syy olla just sama kuin nykyäänkin. Nykyäänkin silmät pystytään korjaamaan ja silti hirveän monella on silmälasit. Mä en ainakaan ikinä antaisi kenenkään törkkiä mun silmiä taikasauvalla (ja Harrylla on jo nuoresta lähtien hyviä kokemuksia taitamattomien velhojen aiheuttamista ongelmista - ei lisää luottamusta taikasauvan heiluttajiin :D), jos kerran asian voi korjata niinkin kivuttomasti kuin silmälaseilla ja silmälasit aina tarvittaessa korjata yksinkertaisella taialla. Onhan velhomaailmassa mahdollista myös moni muu asia niin kuin meidän maailmassammekin, mutta ihmiset silti valitsevat tehdä toisin joko omasta mukavuudestaan tai siksi, että pelkäävät sitä toista ratkaisua. Harry ei näytä kärsivän lasien käytöstä (enkä mä ymmärrän miksi normaali likinäköinen ihminen, jolla ei ole silmäsärkyjä tai mitään, laseista yleensäkään kärsisi - lasit on helppo napata päähän pöydältä aamulla herätessä), joten ei se varmaan ole pahemmin tullut edes miettineeksi, että pitäisi mennä jollekin lekurille silmät korjauttamaan, mutta ehkä se tekee sen myöhemmin, jos korjaajana on joku hänen taitavaksi tietämänsä henkilö.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2009, 12:35:42 kirjoittanut Loi »
Toisin sanoen Vuoden Voldemort 2009 - kiitos äänensä antaneille. :)

Tapiirirakkautta

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #33 : Tammikuu 03, 2010, 16:10:09 »
Likinäköisyys on osa Harrya. Itse en osaa kuvitella Harrya ilman laseja. Siis Harry Potter ilman silmälaseja??? Kuvitelkaa nyt!

Ehkä hän ei itse vain ole tullut ajatelleeksi sitä, mutta toisaalta Harryhan on ylpeä isästään - ehkä hän näin ollen haluaa muistuttaa Jamesia enemmän ja näin säilyttää omalta osaltaan isänsä muistoa.
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Lirppuva Loistoveikko

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Tammikuu 25, 2010, 20:26:27 »
Ja luulis että Harrylla on parempaakin tekemistä kun korjauttaa näköään jossain ties missä Pyhässä Mungossa :D

Poissa Suetus

• Tuulenhaltia
  • Vuotislainen
  • Namárië
    • Talath Rhune
« Vastaus #35 : Helmikuu 21, 2010, 01:59:47 »
Taikuudella kyllä pystyisi korjauttaa näkö ihan helposti, uskoisin niin. Mutta ainakin Harryn kohdalla pyöreät mustat silmälasit ovat vähän niinkuin Harry Potterin tunnusmerkki, ei niitä voi nyt mihinkään heivata. Lainaten Kathleenilta, en itsekään pystyisi enää kuvittelemaan Harrya ilman silmälaseja.
Harry/Draco, James/Sirius, Frodo/Sam, Aragorn/Legolas, Merri/Pippin

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #36 : Helmikuu 21, 2010, 09:44:35 »
Likinäköisyys on osa Harrya. Itse en osaa kuvitella Harrya ilman laseja. Siis Harry Potter ilman silmälaseja??? Kuvitelkaa nyt!

Toisaalta et varmaan ajattelisi noin, jos Rowling ei olisi ikinä luonutkaan Harry Potterista silmälasipäistä hahmoa. :D

Mutta jos ajatellaan, että se myöhemmässä vaiheessa korjaisi näkönsä, niin se olisi tietysti outoa. Sille on tosi vaikea löytää mitään järkeviä perusteluja (ainahan se minulle on ollut vaikeaa :D), mutta uskoisin vaan, että kuva Harrysta on iskostunut niin voimakkaana mieliimme silmälasipäisenä, ettemme millään voi kuvitella Harrya ilman niitä. Ne ovat ikään kuin osa Harrya. Katsokaa nyt vaikka "Harrya" elokuvissakin ilman silmälaseja. Ei se näytä ollenkaan itseltään.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2010, 09:52:10 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Helmikuu 21, 2010, 20:10:40 »
Luultavasti Harry ei vain halua tai on kiintynyt laseihinsa. Samalla se luultavasti olisi kallista korjauttaa tai'alla (vaikka Harryllä onkin runsaasti rahaa).
Silmälasit vaikuttaisit olevan ihan yhtä yleinen juttu velhojen kuin jästienkin maailmassa, joten niitä ei ''hävetä'' tai erityisesti haluta pois. Eiväthän kaikki jästitkään käy korjauttamassa näköään. Harryä lasit eivät häiritse, joten miksi korjailemaan näköään?

Ja yksinkertaisempi selitys olisi. Eli se vaihtoehto ettei silmiä voi korjata tai'alla. Silloinhan syy olisi niinkin yksinkertainen, ettei Harryllä ole tarpeeksi jästirahaa käydä korjauttamassa näköään.

Poissa Nemorosa

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Helmikuu 22, 2010, 17:48:36 »
Mielestäni olisi pelkästään hyväksi jos velhomaailmassa ei tarvitsisi laseja. Oletteko koskaan esim. painineet tai "tapelleet" lasit päässä? Minä olen, ja se ei varsinaisesti paranna suoritusta kun koko ajan pitää varoa etteivät kalliit lasit mene rikki ja mahdollisesti puhkaise silmää tai muuten vain tipu päästä. Ihan kiva jos Harry kesken taistelujensa olisi tiputtanut lasinsa ja oho, eipä näykään enää mitään. Miksei Voldemort tajunnut tätä koskaan!? Pitäisi vain iskeä aina vihollisen heikkoon kohtaan, eli heivata Harryn lasit mäkeen jollain sopivalla loitsulla ja sitten hoitanut homma loppuun kun Harry olisi haahuillut ympäriinsä miettien onko kauempana näkyvä hahmo pahis, puu vai hirvi. :D Niin yksinkertaista, niin yksinkertaista..

Lasit tietty antavat esim. Dumbledorelle arvokasta ja fiksua ilmettä ja ovat osa tiettyjen ihmisten persoonaa, mutta eiväthän ne hirveän käytännölliset siinä maailmassa ole.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #39 : Helmikuu 22, 2010, 18:06:40 »
Itse olen myös ihmetellyt, miksei Harry korjauttaisi näköään, jos se on mahdollista. Luulisi velhojen osaavan kaiken mitä jästitkin ilman taikaa. Mutta mutta, vaikka meillä on silmäleikkaukset sun muut, niin silti monet käyttävät laseja. Itse henkilökohtaisesti inhoan olla huononäköinen. Sain lasit kun olin kasilla, mutta useimmiten käytän piilolinssejä, jotka hankin alun perin vain urheiluharrastusta varten (mietin muuten sitäkin, miten Harryn lasit pysyvät kovassa vauhdissa päässä luudanselässä, koska minusta hän ei käytä mitään kuminauhaa tai vastaavaa). Korjautan luultavasti näköni heti kun vain optikkotätini sanoo että voin, ja jos olisin Harry niin takuulla korjauttaisin jos olisi mahdollisuus.

Hieman off-topic, mutta onko Harryn pojalla Albuksella lasit? Olen miettinyt tätä, eikä 19 years later -luvussa ainakaan viitata siihen mitenkään, puhutaan vain Lilyn silmistä. Kaikki jotenkin automaattisesti olettavat niin, kaikissa piirrustuksissa Albuksella on lasit, mutta onko siitä faktaa?
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #40 : Helmikuu 23, 2010, 12:25:51 »
Tuskin näönkorjaaminen olisi sen vaikeampaa, kuin esim Hermionen hampaiden pienennys tai luiden kasvattaminen takaisin Harryn käteen. Eli kyse tuskin on siitä, etteikö korjauttaminen olisi mahdollista.

Mm Raparperista poiketen minä en kyllä ainakaan korjauttaisi näköäni, vaikka Matami Pomfrey sen osaisikin helposti ja nopeasti tehdä. Koen, että lasini ovat nykyään niin suuri osa minua plus että näytän  mielestäni paremmalta lasit päässä, että korjauttaminen ei ole ensimmäisenä mielessä :P  Enkä sitten toisaalta tiedä, että tehdäänkö velhomaailmassakaan vastaavia korjauksia vain huvin vuoksi, eli jos kunnon syytä ei ole. Mikäli siihen tarvitaan jotain taikajuomaa tjsp pelkän seuvan heiluttelun lisäksi, niin toimenpide saattaa jonkin verran maksaakin.

Albuksesta en osaa mitään sanoa, varmaksi sitä ei ole missään tietääkseni ainakaan kerrottu :)
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #41 : Helmikuu 25, 2010, 22:41:43 »
Mielestäni olisi pelkästään hyväksi jos velhomaailmassa ei tarvitsisi laseja. Oletteko koskaan esim. painineet tai "tapelleet" lasit päässä? Minä olen, ja se ei varsinaisesti paranna suoritusta kun koko ajan pitää varoa etteivät kalliit lasit mene rikki ja mahdollisesti puhkaise silmää tai muuten vain tipu päästä. Ihan kiva jos Harry kesken taistelujensa olisi tiputtanut lasinsa ja oho, eipä näykään enää mitään. Miksei Voldemort tajunnut tätä koskaan!? Pitäisi vain iskeä aina vihollisen heikkoon kohtaan, eli heivata Harryn lasit mäkeen jollain sopivalla loitsulla ja sitten hoitanut homma loppuun kun Harry olisi haahuillut ympäriinsä miettien onko kauempana näkyvä hahmo pahis, puu vai hirvi. :D Niin yksinkertaista, niin yksinkertaista..

Lasit tietty antavat esim. Dumbledorelle arvokasta ja fiksua ilmettä ja ovat osa tiettyjen ihmisten persoonaa, mutta eiväthän ne hirveän käytännölliset siinä maailmassa ole.

Tuo on totta! Ompas Voldemort ollut tyhmä! Vaikka tosin...Voldemorthan kuitenkin antoi Harrylle mahdollisuudenkin 'reiluun' kaksintaisteluun, joten miksi tehdä kurja temppu ja ottaa toiselta lasit?:D Vaikkä kätevää se olisi ollut, nerokasta.

Sitten siitä vielä, no uskoisin edelleen että Harry on kiintynyt laseihin ja voihan tuo olla, että velhomaailmassa voi korjauttaa näköään. Se vain, ettei kukaan ole sitä ainakaan tiedettävästi tehnyt. Hermionen hampaat mainittiin, joten miksei näin esimerkkinä, joku joka ei pidä laseista hankkiutuisi niistä eroon ja siitä mainittaisiin, jotain että kappas tuolla ei ole enää laseja. Mutta se taas ei pidä paikkaansa, että velhot osaisivat kaikkea mitä jästitkin (niinkuin joku sanoi), koska hehän eivät osaa käyttää esimerkiksi puhelia vaan tyytyvät pöllöihin. No ne ovat viksuja ja niistä saa hyvän lemmikin, mutta eikö olisi helpompaa ja nopeampaa vain soittaa? Pöllö kun ei ole aina paikalla, voi viedä vain yhden viestin perille ja se voi viedä kauan. Samoin kuin ettei kaikilla ole  pöllöä (Hermione), joka taas aiheuttaa sen, että lomilla on vaikea saada käsiinsä pöllöä ellei vastaa jonkun toisen pöllöllä....Joten ei se mahdotontakaan ole, että näön korjaus olisi yksi niitä asioita, joita ei voi korjata.

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #42 : Maaliskuu 29, 2010, 07:29:58 »
Tostanoinii Voldemort jutusta, miksi Tom olisi ruvennut heivaamaan niitä laseja mäkeen kun suoraan tappaminen on helpompaa: avada kedavraa ei voi edes torjua. Ei kai Tom nyt ajatellut ylimielisyydessään että tarvitsisi mitään vippaskonsteja yhden _pienen pojan_ tappamiseen, kunhan vaan tappokirous ja pam.

Ja DD tosiaan on sen verran kätevä velho että olisi varmasti itse osannut korjata näkönsä jos olisi _halunnut_, mutta ei hän ollut niin pikkumainen että haluaisi. Toisaalta, kun lähtee miettimään, _jos_ velhomaailmassa on mahdollista korjata näköä, uusia luita jne, niin miksei taitavimmat velhot samantien ryhtyneet uusimaan solujaan (= kuolemattomuus)? Jotenkin hannaa vastaan, enpä sano topicciin juuta enkä jaata.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Poissa rave

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #43 : Maaliskuu 30, 2010, 02:21:03 »
Itse kallistun siihen etta taika on monimutkainen, ja se hoidetaan laakarissa. Eihan kaikki velhot kaikkea osaa, jos  kuka vaan osaisi parantaa tollaisia asioita, niin Pyhalla Mungolla ei olisi mitaan virkaa. Todennakosesti se myos maksaa, samaa voisi kysya jasteilta miksei he operoi silmiaan? Ei kaikilla ole siihen varaa tai tahtoa.

Ja toisekseen taioissa todennakoisesti on aina riskinsa siina missa jastioperaatioilla. Ja tuskin se ihan noin NAPS vaan kay, ehka pitaa ensin tutkia ongelman laajuus ja miten kannattaa taika/operaatio tehda, ihankuin jastimaailmassakin.

Samaa voi kysya siis vaikka minulta, miksen menee leikkaamaan silmiani vaikka ehken siihen olisi rahaakin? Eipa ole tullut edes mieleeni.

Ja voihan olla, ettei esim. pyhassa mungossa hoideta tollaisia, kun tilaa saastetaan vakavammille tapauksille, ja viidennessa kirjassa olikin lista kerroksista ja osastoissa, ja missaan ei mainittu kosmetologisia taitoja.

Voisihan joku tuttavapiirissa osata, mutta saattaahan jastituttavapiirissakin joku osata operoida silmia josson laakari, mutta jos sita ei keskuksella tehda, niin moniko menee tuttavalaakarin luo leikkauttamaan silmansa? Ja nytton turha sanoa etta taika on eriasia kun ei vaadi hygienia-juttuja. Mutta jos taika epaonnistuu ja se on tehty kotona tyoajan ulkpuolella, vastuu on laakarilla/maagilla. MUtta jos sairaalassa leikkaus epaonnistuu, ei siina laakarin paa mene halolle jos operaatio on tehty parhaanmukaan mutta pieleen mennyt.

Ehka silmien taikaoperaatiossa on vaan sellasia riskeja, etta niita ei kuka vaan halua ottaa.
akfjldjklk

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #44 : Maaliskuu 30, 2010, 08:33:43 »
 Ehkei sitä voi vähentää verotuksessa :D

Parantajien sun muiden loitsujen avulla tämä voisi onnistuakin. Tai sitten ne lisäävät jästimäisyyttä kuten täällä on joku tainnut sanoa. Toisaalta ei se välttämättä ole sen helpompaa kun jästileikkauksen tekeminen joten melkein sama kun ihan tavalliselta ihmiseltä näön korjaaminen. Eikä Harrylla ole mitään syytä korjata näköään. Se ei kannata.

~Mansikka~

snikkeri

• Ankeuttaja
« Vastaus #45 : Kesäkuu 11, 2010, 13:42:54 »
En kyllä usko että taikuudeklla voi korjata likinäköisyyttä. Koska silloinhan velhoilla ei ois laseja ollenkaan.

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #46 : Maaliskuu 08, 2012, 13:11:25 »
En pystyisi kuvittelemaan Harrya ilman silmälaseja, ne on kuin luotu sille hahmolle! Uskoisin, ettei näköä pysty edes korjauttamaan tuosta noin vaan jollain taialla (tuskin ainakaan kovin yksinkertaisella). Oma, vahva mielipide: Harry ilman laseja on kuin maailma ilman Rowlingia!
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Maaliskuu 08, 2012, 18:56:47 »
No, ilmeisesti taikamaailmassa pätee vähän samanlaiset asiat kuin jästeilläkin, toiset asiat onnistuu helposti ja toiset ei, ilman sen ihmeempää logiikkaa. Mitkä ja mitkä ei, ne ei mene saman kaavan mukaan. Jos kaiken voisi korjata taialla, velhoissa tuskin olisi yhtään rumaa, köyhää, sairasta tai mitään. Lihavuudesta, onhan Molly pyöreä ja esim. prof. Verso myös. Tai nyt en kyllä muista ulkoa tarkkaa määritelmää miten Verso kirjoissa kuvataan ulkonäöllisesti. Ja mitä johonkin akneen tulee, niin velhot käyvät samat murrosiän kehitykset kuin muutkin. Akneen löytyy apua myös jästimaailmassa, mutta hoidattaako kaikki jästitkään sitä pois lääkkeillä vai odottaako moni että aika tekee tehtävänsä.

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
« Vastaus #48 : Maaliskuu 09, 2012, 08:01:06 »
Minusta tämä on yksi niitä asioita joita kirjoissa joita Rowling ei ole ajatellut loppuun, ja toisaalta ihan ymmärrettävää miksi hän on tahtonut pitää Harryllä lasit. Nehän ovat yksi osa ulkonäköä tunnetulla hahmolla...

Mutta, likinäkäköisyyden korjaus on niin yksinkertainen tehtävä että siihen on varmasti olemassa jokin liemi/loitsu, mutta sen tulee suorittaa jokin henkilö joka sen osaa kunnolla. Ja kyllähän sen kirjoista pystyi lukemaan että oli tilanteita joissa Harrylle silmälaseista oli vaan haittaa joten korjauttaminen olisi aika luonnollista myöhemmällä iällä.
And they dream in their sleep

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
« Vastaus #49 : Maaliskuu 09, 2012, 08:52:51 »
Mä ihmettelen, että ovatko ihmiset oikeasti niin pinnallisia että näön korjaaminen olisi "itsestäänselvyys" o__O On mullakin lasit, ja mulla olisi vallan mainiosti varaa korjauttaa silmät, mutta mä vaan en halua korjauttaa niitä. Silmälasit on osa meikäläistä, näytän typerältä ilman niitä. Onhan se vähän sama juttu syntymämerkkien kanssa; Niiden poistaminen on niin äärimmäisen helppoa, että kaikkien luulisi tekevän niin, mutta silti erittäin monella on syntymämerkkejä koska he eivät halua poistaa niitä.

Eli mä uskoisin että taikuudella pystyisi vallan mainiosti korjaamaan näön (jos kerran hampaitakin pystyy kasvattamaan/pienentämään), mutta velhot ja noidat eivät usein välitä moisesta.
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Poissa Crying

• Vuotislainen
  • Whii
« Vastaus #50 : Maaliskuu 09, 2012, 13:30:30 »
Mä ihmettelen, että ovatko ihmiset oikeasti niin pinnallisia että näön korjaaminen olisi "itsestäänselvyys" o__O

Ei se ole pelkkää pinnallisuutta. On minullakin lasit ja nyt yli 14 vuotta käyttäneenä jo alkaa kyllästyttää. Pelkät silmälasit maksavat aina useita satoja ja samoin piilolinssit ovat kalliita käytössä ja molemmat vievät aikaa ja eivätkä poista sitä tosiasiaa että kuitenkaan näkö ei ole hyvä koko ajan. Että kyllä se leikkaus alkaa kiinnostaa jo pikkuhiljaa...

Kami: mulla menee aina vähintään laseihin vaikka ostan halvimmalla mitä löydän, että se siitä :(( Halvemmaksi siis minullekin tulee leikkaus ja varmaan Harryllekin ;) Ellei se käytä niitä samoja vanhoja ajasta ikuisuuteen :D
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2012, 20:48:01 kirjoittanut Crying »
And they dream in their sleep

Poissa Kami

• Nuoriherra
  • Vuotislainen
    • deviantART
  • Pottermore: BatNimbus906
« Vastaus #51 : Maaliskuu 09, 2012, 13:57:04 »
Ei se ole pelkkää pinnallisuutta. On minullakin lasit ja nyt yli 14 vuotta käyttäneenä jo alkaa kyllästyttää. Pelkät silmälasit maksavat aina useita satoja ja samoin piilolinssit ovat kalliita käytössä ja molemmat vievät aikaa ja eivätkä poista sitä tosiasiaa että kuitenkaan näkö ei ole hyvä koko ajan. Että kyllä se leikkaus alkaa kiinnostaa jo pikkuhiljaa...

No jaa, mulla on ollut lasit kohta 11 vuotta, enkä ole vielä kyllästynyt. Silmälasit maksavat paljon, mutta ei niitä koko ajan tarvitse ostaa. Mä ainakin käytin edellisiä lasejani suurinpiirtein viisi vuotta, ja takuulla tulee halvemmaksi tuhlata viiden (ja vanhempana useamman kymmenen kun näkö ei enää pahemmin muutu) vuoden välein parisataa silmälaseihin, kuin maksaa se kolmetuhatta euroa leikkauksesta. Eivätkä lasit ole aina niin järkyttävän kalliita, nykyiset lasini maksoivat reilusti alle 150 euroa kun hyödynsin jotain plussatarjousta. Piilolinssejä mä en edes pysty käyttämään. Ja mä kyllä koen että mun näkö on koko ajan hyvä jos vaan on silmälasit päässä, eikä leikkaus kiinnosta tippaakaan.

Ehkä mä sitten vaan olen päässyt jostain syystä helpommalla. Sen suhteen ainakin, että mulla ei ole koskaan ollut tapana tehdä asioita missä lasit haittaisivat.

Ja anteeksi että menee vähän ohi aiheen, mutta en halua kellekään jäävän sellaista käsitystä, että silmälasit ovat kamalat ja kaikki vihaavat niitä, koska se ei ole totta.
"Much more running about with bangaa at my heels and I'm apt to give up sky pirating altogether."

Poissa victorique

• Mini Monsteri~
  • Vuotislainen
  • Räyh~
  • Pottermore: DraconisGold14131
« Vastaus #52 : Maaliskuu 31, 2012, 17:19:48 »
Mä uskon, että jonkinlaisia näönkorjaustaikoja on kyllä olemassa, mutta ne ovat sen verran vaikeita, etteivät läheskään kaikki siihen pysty.
Mutta toisaalta olihan Dumbledorellakin silmälasit ja hän oli kuitenkin sen verran mahtava velho, että olisi varmasti pystynytkin moiseen loitsuun.

Poissa Florida

• Vuotislainen
  • Ravista nyt myrskyhuonetta
    • Lillyn nettisivut
  • Pottermore: DraconisCat1558
« Vastaus #53 : Heinäkuu 15, 2012, 13:26:04 »
Lainaus
Mutta toisaalta olihan Dumbledorellakin silmälasit ja hän oli kuitenkin sen verran mahtava velho, että olisi varmasti pystynytkin moiseen loitsuun.
Entä jos Dumbledore ei yksinkertaisesti halunnut päästä eroon silmälaseistaan? Ja ehkä Harry pitää myös silmälaseja samasta syystä?
Palavana paperina
   sataa maahan tarina,
   johon meidät kirjoitettiin

Sab

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Helmikuu 06, 2013, 18:37:03 »
Lainaus
Entä jos Dumbledore ei yksinkertaisesti halunnut päästä eroon silmälaseistaan? Ja ehkä Harry pitää myös silmälaseja samasta syystä?

Entä jos taikuus ei voikaan korjata kaikkea? Minusta kuulostaa ihan loogiselta, että kun animaagiksi muuttuessakin pitää harjoitella pitkään, pitäisi hahmottaa sen eläimen anatomia ja kaikkea, niin sama silmänkorjaamisessa. Kuinka moni tietää, miten minkäkin silmän osan pitää toimia, millaista kudosta mihinkin tulee, miten valo taittuu, millainen kovakuori edes on? Varsinkin, kun kyseessä velhot eivätkä lääketieteen opiskelijat, eihän Tylypahkassa ole edes terveystietoa oppiaineena saati sitten ihmisen tarkkaa biologiaa.

Voiko olla mahdotonta käsittää, että joissakin asioissa jästit ovat pidemmällä kuin velhot?

Poissa Sieppi

• Tukintolvana
  • Vuotislainen
  • Boldly going through space and time
« Vastaus #55 : Helmikuu 07, 2013, 15:05:59 »
Olen samaa mieltä kuin Sab. Jos taikuudella haluaisi korjata silmän rakenteen oikeanlaiseksi, pitäisi tuntea silmän biologia aika hyvin, ennen kuin uskaltaisi lähteä loitsimaan mitään. Sitä paitsi, eikö se sattuisi aika paljon kun silmämuna muuttaisi muotoaan, jolloin se ei ehkä enään sopisikaan silmäkuoppaan?

Sitä paitsi, jos Harry vain piti laseistaan. Eihän kirjoissa koskaan ilmennyt tilannetta, jossa Harry olisi suoraan sanonut vihaavansa lasejaan? Minullakin on lasit, vaikka näköni on sen verran hyvä, etten välttämättä tarvitsisi laseja ja näkisin ihan hyvin ilman niitä.
"There's no point in growing up if you can't be childish sometimes!"

Poissa Kelppi

• Tyltpahkalainen
  • Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #56 : Helmikuu 09, 2013, 17:34:12 »
Ehkä Harry ei ole tullut ajatelleeksi, että sellainen on mahdollista? 11-vuotiaaksi saakka hän kuvitteli olevansa ihan tavallinen. Ja tuskin ensimmäiseksi hän päätti, että tahtoo päästä laseista eroon?

Tai sitten lasit ovat osa hahmoa. Vaikka laserleikkaus olisi jästimaailmassa edullinen, en luopuisi kakkuloistani. Ne ovat osa minua, samalla tavalla kuin vaikka otsatukkani. En luopuisi niistä (tämä on sitten puhtaasti turhamainen syy!).
Olen samaa mieltä.Laseista on tullut osa Harryn pesoonaa.
Belive your self!Belive Voldemort!