omnomnom... Parhaat kohdat on ehdottomasti Puoliverisessä Prinssissä, kun
'' Harry katseli ympärilleen: Ginny juoksi häntä kohti ja hänen silmissään oli tuima,loimuava katse, kun hän kietoi kätensä hänen ympärille. Ja yhtään ajattelematta, lainkaan suunnittelematta, tippaakaan piittaamatta, vaikka viisikymmentä ihmistä katseli, Harry suuteli häntä.
Monen pitkän hetken - tai kenties puolen tunnin - tai ehkä usean aurinkoisen päivän - jälkeen he erkanivat. Huoneessa oli hyvin hiljaista. Sitten muutamat vislasivat ja alkoi hermostunut hihitys. Harry katsoi Ginnyn pään yli ja näki Dean Thomasin pitävän särkynyttä lasia kädessään ja Romilda Vanen näyttävän siltä että saattaa heittää jotain. Hermione säteili, mutta Harryn katse etsi Ronia. Lopulta hän löysi edelleen pokaalia puristavan Ronin, joka näytti puulla päähän lyödyltä. He katsoivat toisiaan sekunnin murto-osan, sitten Ron nytkäytti vähän päätään niin että Harry tulkitsi sen tarkoittavan: ''No - jos sinun on pakko.
Olento Harryn rinnassa karjui riemusta, Hary hymyili levesti Ginnylle ja elehti sanoitta muotokuva-aukon suuntaan. Se tuntui tarkoittavan pitkää kävelyretkeä, jonka kuluessa he voisivat - jos ehtisivät - jutella ottelusta.
---
Se, että harry Potter seurusteli Ginny Weasleyn kanssa, tuntui kiinnostavan suurta ihmisjoukkoa, josta enin osa oli tyttöjä, mutta seuraavien viikkojen aikana Harry huomasi yhtäkkiä tulleensa onnellisesti kuuroksi jouruille. Oli sentään vaihteeksi mukavaa, että siksi, että jokin teki hänet onnellisemmaksi kuin hän muisti pitkään aikaan olleensa, eikä siksi että on ollut mukana jossain karmeassa pimeyden taikuuteen liittyvässä kohtauksessa.
'' Voisi kuvitella, että ihmisillä olisi parermpiakin juorunaiheita'', Ginny sanoi istuessaan oleskeluhuoneen lattialla nojaten Harryn jalkoihin ja lukien Päivän Profeettaa.''Kolme ankeuttajahyökkäystä viikossa eikä Romilda Vane keksi muuta kysyttävää kuin että onko totta, että sinun rintaasi tatuoitu hevoskotka.''
Ron ja Hermione ulvoivat naurusta. Harry ei välittänyt heistä.
''Mitä sinä vastasit?''
''Sanoin, että se on unkarilainen sarvipyrstö'', Ginny sanoi ja käänsi muina miehinä sanomalehden sivua. ''Paljon miehisempi.''
''Kiitti'', Harry virnisti. ''Entä mitä sanoit Ronilla olevan?''
'Kääpiöpallura, mutten sanonut missä.''
Toi on mun mielestä ihan parhaita kohtia :DD Muutenkin parhaita on mun meilestä ne kohdat, joissa Harry ''tuntee veljellisiä tunteita'' Ginnyä kohtaan, vai miten oli :D Rowlingilla on muutenkin mun mielestä tosi hyvä kekseliäisyys, jonka huomaa parhaiten Weasleyn perheestä; Fred, George, Ron ja Ginny parhaita. Mieleen niistä jääny varsinkin F&G Percy-vitsit, Ronin sarkastiset kommentit, ja Ginnyn mm. se lepakonräkä herja juttu.
Mä oon skannannu kirjast noi kohat ja ne on mun kalenterissaki :DD