Kirjoittaja Aihe: Mitä mieltä kaverisi ovat fanituksestasi?  (Luettu 36789 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Narniadara

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: FlameFeather59
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Mitä mieltä kaverisi ovat fanituksestasi?
« Vastaus #125 : Elokuu 28, 2011, 11:31:49 »
Yksi kaverini on kanssani ihan yhtä Potterholisti, yksi on lukenut kirjat ja pitää niistä (siihen se sitten jäikin) ja yksi ei voi sietää koko hommaa... Kaksi muuta kaveria vähän kyllästyvä kun minä ja kaverini höpötetään siitä aina välillä.. :) Kukaan muu koulussani ei varmaan tiedä, koska emme hölötä siitä muiden kuuloetäisyydellä, tai pukeudu mitenkään...

Isäni ei pidä Pottereista (ei sen puoleen tiedä että minä pidän niistä, asun äitini luona), äitini ei ole mitään mieltä ja veljeni pilkkaa minua siitä aina... ... ei varmaan muuta ;D

Poissa Kummitus

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #126 : Syyskuu 14, 2011, 20:10:54 »
mä en tiiä ö__ö kaverit pitää sitä iha ok koska neki fanittaa sitä ja vanhemmista en tiiä ja veljistä en tiiä. :--D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 27, 2011, 14:21:08 kirjoittanut Kummitus »
I can always make you smile.

Poissa monnipop

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #127 : Syyskuu 14, 2011, 22:54:05 »
Kaverit lähinnä naureskelee fanitukselleni ja sille, että olen tänne rekisteröitynyt :: D. Eikä oikeastaan kukaan ole kirjoja lukenut (ehkä yksi tai kaksi kavereistani on). Poikaystäväni myöskin nauraa, mutta ei pahalla, kuten eivät kaverinikaan. Eikä hänkään ole lukenut kirjoja, vaikka olen yrittänyt saada lukemaan hahhah. Vanhemmiltani olen Pottereita lahjaksi saanut ja äitini on ne myös lukenut. Samoin yksi tädeistäni, joka on myös elokuviin vienyt katsomaan Pottereita ::).
Real eyes
Realize
Real lies

Poissa pende

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #128 : Syyskuu 26, 2011, 20:27:46 »
minun kaverini ei kukaan oikein tykkää potterista ja jotkun myös itää vähän outona mutta on meidän luokalla sellaisiakin pari jotka pitää pottereista itse silti olen meidän luokan suurin potter fani. 

muuten miten voi laittaa tohon nimen lähettyville kuvan

Poissa Amortentia

• Uneksia
  • Vuotislainen
  • Pottermore: DreamBlut4303
« Vastaus #129 : Syyskuu 30, 2011, 13:11:57 »
Meidän luokalla on muutama mun lisäks, joka on lukenu Potterit, tai ees osan niistä, mutta mä oon se, joka alottaa keskustelun eikä lopeta ennen kun ope tulee luokkaan. Mun yks parhaista kavereista, ei lue niitä, koska ne on sen mielestä paksuja, (kun mä näytin sille kirjastossa VK:ta, se sanoet sitä ahdistaa niin paksu -VK paksu?) mutta se taitaa tietää niinkun kaiken jo HP:sta, koska selitän sille kirjat juurta jaksaen. Ensin luulin ettei se koskaan ees kuunnellu mua, tai välittäny mitä ma sanoin, mutta se tais tajuta, miks koristelin vihkoni I<3HP, koska teki mulle hamahelmistä sydämen, jonka sisällä lukee HP.
 Parin pojan kanssa viritellään keskusteluja, mutta välillä saa niillekin selittää jotain...
Mun perhe/suku ei niin välitä, serkku rupes jopa lukeen niitä, äiti ja isi on lukenu kirjat ja kattonu leffat, pikkuveli on lukenu ekan ja nähny kaikki ja pikkusisko (5v) ymmärtää jopa mistä puhun ja välillä pyytää lukeen kohtaa ääneen.

Mua ei katota koulussa kieroon, enkä oo ees koulun suurin fani...
korpinkynnenoleskeluhuone.blogspot.fi

Potter-fanin Potter-blogi

Poissa muumuu

• Toisen maan tarina
  • Vuotislainen
« Vastaus #130 : Lokakuu 04, 2011, 00:29:15 »
Haha, mä ostin ihan vasta sellaisen kaulakorun missä on tiimalasi, ja kiusasin poikakaveriani (joka ei iiihan ymmärrä Potterfanitustani) että se on ajankääntäjä. No hän sitten hiippaili selkäni taakse kun olin täällä Vuotiksessa ja sanoi: "Voisitko nyt sitten kääntää sillä ajankääntäjällä takaisin tuon elämättömyysaikasi, jonka olet vuotiksessa tuhlannut?" :D Ja kaverini eivät tiedä fanituksesta, kun suurin osa parhaista kavereistani eivät ole edes Pottereita lukeneet..
I need another story,
Something to get off my chest
My life gets kinda boring,
Need something that I can confess

Poissa pinjapanda

• Vuotislainen
« Vastaus #131 : Lokakuu 08, 2011, 14:38:32 »
No eräs kaverini sanoo minua aivan noloksi HP-fanituksen takia, mutta en kuulemma muuten ole, jos en puhuisi pottereista tms. Ja jotkut kavereistani myös sanoo, että minun seurassani ei kannata ruveta puhumaan Pottereista, koska sitten puhun niistä koko loppu päivän, eikä he jaksa semmoista. Äitiäni ei hetkauta yhtään kun elän fantasia maailmoissa, naureskelee asialle vain. Mutta kuitenkaan ei monikaan tiedä HP-fanituksestani.

Poissa sestiva

• Vuotislainen
« Vastaus #132 : Lokakuu 28, 2011, 22:51:34 »
Minua harmittaa hirveästi, kun melkein kukaan ystäväni ei ole kovinkaan suuri Potter fani. He ovat ehkä kerran pari nähneet elokuvat, mutta siihen se jääkin. En koskaan viitsi puhua heidän kanssaan asiasta, elleivät he itse aloita puhumaan siitä. Jotkut ystävistäni eivät halua puhua Potterista ollenkaan, koska se ei yksinkertaisesti kiinnosta heitä.

Mutta eräs hyvä ystäväni ehdotti, että pitäisimme Potter maratoonin, kun kv toinen osa ilmestyy deeveedeenä. Hänen kanssaan olen mikäli mahdollista puhunut Pottereista eniten, ja kun pääsen asiaan, juttua myös tulee. Ja silloin kun tuli tietoon kilpailu, jossa piti ottaa itsestään kuva yhtenä Potter henkilönä ja kertoa miksi fanittaa kirjoja niin paljon, hän KÄSKI minua osallistumaan siihen, koska HÄNEN mukaansa tiedän ihan kaiken Pottereista ja olisin kuulemma ihan varmasti voittanut kun fanitan sitä niin kovasti... :--d Enpä sitten osallistunut. 8d He siis pitävät minua ainakin oman luuloni mukaan hyvinkin pakkomielteisenä fanina.

Eli... lyhyemmin sanottuna, kovin moni ei tiedä miten hirmuisen paljon pidän Pottereista. Tieto siitä on pääasiassa omaani.... Fanitan kaikessa hiljaisuudessa. :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2011, 22:58:13 kirjoittanut sestiva »
"Harry Potter will always be a part of me."

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
« Vastaus #133 : Joulukuu 04, 2011, 16:08:10 »
Luulen, että ihmiset, jotka ovat meikäläisen tunteneet viimeiset kaksitoista vuotta, ovat jo aika tottuneita HP-faniuteeni. En tosin tykkää termistä fanitus; mieluummin sanon, että Harry Potter -kirjat kuuluvat suosikkeihini ja joita olen lukenut monia kertoja. Siinä sivussa tietenkin tuli leffaensi-illat ja kirjajonotukset. Pahin "fanitukseni" kuitenkin tapahtui silloin, kun HP muutenkin oli se kaikken uusin ja kuumin juttu (Liekehtivän pikarin julkaisun jälkeiseen aikaan~). Luihuiskaulaliina kuitenkin kuuluu perusulkovaatetukseeni joka talvi vielä tänäkin päivänä.

Mielestäni Harry Potterit kuuluvat nykyään aikalailla yleissivistykseen, että enemmin ihmettelisin Rowlingin tuotantoa lukematonta henkilöä kuin vahvasti faniutensa näyttävää. Totta on, että en ole itse lukenut yhtäkään Alexandre Dumasin klassikkoa loppuun, mutta Harry Potterit ovat vahvemmin tätä päivää. Suurin osa lähimmistä kavereistani kuitenkin on lukenut Harry Pottereita ja elokuviakin katsonut, joten tietävät mistä on kyse - tuskinpa heillä on mitään syytä ihmetellä, miksi minä tykkään HP-kirjoista.

Tietenkin ollessani yläasteella luin Harry Pottereita melkein tauotta, ja vanhemmilta tuli hieman sanomista, että pitäisi lukea muitakin kirjoja. Ehkä en keskittynyt läksyihini niin hyvin Pottereiden takia, mutta tein kuitenkin jotain järkevää: luin kirjoja. Mielestäni se on kuitenkin vain positiivista ja haluaisin sen taidon takaisin, nykyään en jaksa keskittyä kirjojen lukemiseen kuten ennen.

Poissa Vampyyritar

• Hourailevia kirjoja lukeva vampyyri
  • Vuotislainen
  • Vampyyri
    • Pandemonium - Varjojen kaupungit
  • Pottermore: UnicornGalleon8000
« Vastaus #134 : Joulukuu 29, 2011, 15:59:31 »
Meillä päin ei siitä välitetä juuri lainkaan. On Potterfaneja, Potter vihaajia ja välinpitämättömiä.

Kuulun itse toki ensin mainittuun ja siihen kuuluu luokaltani 3 ja ehkä eräs joka lukee, muttei koskaan sano mitään.
Vihaajia on tasan yksi. Pilapiirroksia, ärsyttämistä ja hänen mielestään sauvat ovat risuja.
Välinpitämättömiä on sitten eniten. He ovat tietoisia fanituksesta, mutta antavat sen olla, onneksi kaikki on katsoneet ainakin yhden Potterin. Jotkut heistä kallistuvat enenmmän Potter vihaajiin, mutta antavat asian olla.

Eli siis ei meillä kukaan kovasti vihaa, vaikka tuo yksi on olemassa hän on toivottavasti jo huomannut, että kukaan ei välitä. Ja joskus satun kuulemaan hänen huomautuksiaan niin repeen totaalisesti. Kiitos hulluuteni.
Vampires and books are all what I need for live...

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #135 : Maaliskuu 08, 2012, 12:45:27 »
Aika ristiriitaista, sillä useimmat kyllä hyväksyvät fanitukseni. Aika moni kuitenkin alkaa kritisoida Harry Pottereita, vaikkei olisi edes koskaan nähnyt/lukenut mitään. Eräs luokkalaiseni mainitsee aina jotain tämäntyylistä, kun puhun HP:sta pitävälle kaverilleni: 'Voi herranjestas, Harry Potterit on jo niin vanha juttu! Hanki jotain uudempaa fanitettavaa'. Ei, en ole (onneksi) ottanut häntä kamalasti huomioon lähiaikoina, sillä Pottereista selittäminen on mun osalta aika jokapäiväistä. Koitan ainakin tän kyseisen tyypin lähettyvillä välttää HP:sta höpöttämistä. :D

Oon kyllä tosi ilonen, että mun luokalta löytyy yks todella mukava ihminen, joka jaksais kuunnella vaik selittäisin koko loppuelämäni pelkästään Pottereista. Ei musta muuten sitä fanitusta huomaa, mutta jos vaan kuulee mun jostain puhuvan ni HP:sta. En siis kulje kaupungillakaan viitta päällä tai taikasauva kädessä, mutta jos mut tuntee, niin huomaa kuin suuri HP-fani todellisuudessa oon! Mun vanhempia on kyllä pikkuhiljaa alkanu ärsyttää tämä mun ehkä-vähän-liiallinen fanitus, ku kesken ruokailun alan yhtäkkiä kuvitteellisesti taikoa kaikkea.. :D

Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #136 : Maaliskuu 13, 2012, 19:26:50 »
Noniin.. Minun kaverit ei yhtään tykkää, kun luen Pottereita aina uudestaan jauudestaan ja selitän niistä koko ajan. Olen siis 12-vuotias ja olen 9-10-vuotiaasta lukenut Pottereita. Nyt on olikos se 9. kerta koko sarja menossa. Perhe suhtautuu ihan normaalisti, varmaan kun ovat siihen jo tottuneet.

Äiti pitää ihan "hupsuna", kun luen niitä kerta toisensa jälkeen uudelleen. Veli on itsekin lukenut kaikki lähes kymmeneen kertaan, mutta ei ole yhtä innokas fani kuin minä. Ja kun on sellainen massateini, niin siinä "tyrskähtelee" kaunista tekonauruaan, kun nenä kirjassa kävelen ohi :))

Kavereilla menee ihan totaalisesti hermot, kun luen koulussa :)) Paitsi yhdellä , joka itsekin tykkää niistä :)) Noooo, mutta minun paras kaveri oli ihan hermona kun luin ja en kuullut mitään. Siinä sitten aaaiiivaan läpällä sanoi, että "Älä viitsi olla kakkainen", oikein sellasella passiivisella äänensävyllä. Kyllä siinä sitten repeilin.

Nojoo, mutta eipäs sekoiteta teidän päitä enää yhtään enempää, vaan sanotaan, että kavereilla menee hermot, kun luen Pottereita :))

-annipsi-

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
« Vastaus #137 : Maaliskuu 13, 2012, 21:41:31 »
Minulla on ystäviä, jotka ovat nähneet elokuvat ja jotkut jopa lukeneet kirjat, mutta heille se ei ole koskaan ollut tärkeä. He eivät ole koskaan ymmärtäneet kuinka tärkeä Harry Potter minulle on, sillä he eivät ymmärrä tarinan viestejä ja tarkoitusta, mikä on muokannut minun elämääni. He kyllä hyväksyvät, että Harry Potter on osa minua, mutta he eivät täysin ymmärrä sitä. Välillä se tuntuu pahalta, mutta olen antanut asian olla. On vaikea selittää sitä sellaiselle, joka on nähnyt vain elokuvat tai lukenut kirjat yhden kerran joskus kauan sitten.

Perheeni on viimeisen kymmenen vuoden aikana saanut huomata, että Harry Potter on juurtunut syvälle sydämeeni. Isäni jopa sanoo, että Harry Potter on minulle elämäntapa - niinhän se tavallaan onkin. Äitini ymmärtää kaikista lähimmäisistäni parhaiten, miksi Harry Potter on minulle tärkeä. Hän ei ole nähnyt elokuvia tai lukenut kirjoja, mutta hänen kanssaan olen pysytynyt keskustelemaan asioista, joita Harry Potter on minussa herättänyt.
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
« Vastaus #138 : Kesäkuu 01, 2012, 16:56:51 »
Minun kaverini jakaantuvat tässä asiassa melko suorasti kahteen ryhmään: suurin osa hyväksyy, ei pidä lapsellisena ja jaksaa kunnella Potter-juttujani. Välillä kyselevätkin jotain ja osoittavat omaa kiinnostustaan. Muutama tykkää Pottereista sen verran että voisi jopa sanoa fanittamiseksi, mutta heille muutkin asiat ovat yhtä tärkeitä, minä sen sijaan olen melkein pyhittänyt elämäni Potterismille.

Yksi kaverini taas kuuluu siihen toiseen kastiin: hän ei voi sietää Pottereita missään muodossa. Minusta se on vähän kurjaa, kun en oikein uskalla edes avata suutani ettei mene riitelyksi. Muuten tämä kaveri on aivan ihana persoona, joten annan hänelle anteeksi potter-vihan. Täytyy myöntää, etten minäkään aina suhtaudu hirveän avoimesti muiden fanituksiin, jos en itse voi sietää sitä aihetta.
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Creepychild

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #139 : Heinäkuu 19, 2012, 21:06:18 »
Yksi kavereistani on yhtä hulu fani kun minä ja aateltin mennä 18-vuotiaana (Viel 6 vuotta!) Sinne HP-puistoon. Kaks kaveria pyörittelee jo silmiään kun mainitsen HP. Osia ei vois vähempää knnosta koko juttu.
Maybe I'm too busy being yours to fall for somebody new

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
« Vastaus #140 : Heinäkuu 12, 2013, 22:09:29 »
No, suurinosa mun kavereista tykkää lukee Pottereita, mutta ei fanita. Ja suostuu puhumaan asiasta vaan harvoin.
Ja sitten yks on semmone, jolle pälpätän kokoajan Pottereista, vaik tuo ei oo niitä ite lukenu. Ihmeen hyvin jaksaa kuunnella.
Ja perhettä ärsyttää kun oon kokoaja nenä kiinni jossain Potterissa ja kun höpötän niistä kokoajan (:

Poissa sarkkisviiva

• Vuotislainen
« Vastaus #141 : Huhtikuu 15, 2014, 21:58:32 »
Mun kaverit pitää mua ihan titityynä ku luen pottereita jo ties kuinka monetta kertaa :'D mut minkäs sille voi ku ne o niin parhaita. Mä aina välillä sanon jotain tyyliin "olis siistiä ilmiintyä" tai "vähän ois kivaa pelata huispausta" ja tyypit vaa vaihtaa katseita, pyöpyörittää silmiä ja huokasee syvään :/ kieltämättä inhottavaa

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #142 : Huhtikuu 16, 2014, 09:05:50 »
No minun harvat kaverini tietää kiinnostuksestani fantasiakirjallisuuteen, sillä olen pitänyt matalaa profiilia villityksistäni.
Monet kaverini pitäisivät varmasti vähän outona tai ainakin naureskelisivät minulle. Siskoni tietää että pidän Pottereista ja Taru Sormuksen Herrasta, mutta hänkin välillä naureskelee minulle, eikä välttis haluaisi että ostan Potter kirjoja. Saan olla aika rauhasa, kun en kamalasti elämöi Pottereista.
Tietenkin välillä haluaisi selittää jollekin jostain elokuvasta tai kirjasta, mutta yleensä silloin vaan vaikka kirjoitan asiani johonkin vihkoon.

Vähän sama homma mulla.

Lukion ekaluokkalainen veljeni tietää kyllä isonsiskonsa fantasiavillityksestä,ja äiti on hyväksynyt Tolkien-hulluuden, ja oli joskus jopa mukana Potter-hulludessa, kun Potter-hulluus oli minulla pahimmillaan 11-12-vuotiaana.

Kaverit, jostietäisivät, varmaan katsoisivat, että olenko varmasti aivan terve, jos sanoa paukauttaisin, että olen yhä Potter-holisti. :D
Empä kyllä ole asiasta kaveripiirissä pahemmin puhunut, ja Potter-hulluus pysyköönkin kohdallani salaisuutena. ;)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #143 : Huhtikuu 16, 2014, 10:53:44 »
Miksiköhän se, että tykkää Pottereista/fantasiasta tuntuu olevan jotenkin negatiivisempi asia (tai ainakin tuntuu aiheuttavan huokailuja ja silmien pyöräyttelyä teini-ikäisisissä) kuin esimerkiksi jonkun telkkasarjan fanittaminen? Johtuuko siitä, että Potterit ovat nykyään "epämuodikkaita" ja/tai niitä pidetään lapsellisina?
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #144 : Huhtikuu 16, 2014, 16:34:21 »
Miksiköhän se, että tykkää Pottereista/fantasiasta tuntuu olevan jotenkin negatiivisempi asia (tai ainakin tuntuu aiheuttavan huokailuja ja silmien pyöräyttelyä teini-ikäisisissä) kuin esimerkiksi jonkun telkkasarjan fanittaminen? Johtuuko siitä, että Potterit ovat nykyään "epämuodikkaita" ja/tai niitä pidetään lapsellisina?

Oman kokemukseni mukaan koko fantasiagenre on epäcool ja jos fanitat fantasiaa saat nörttileiman otsaasi välittömästi. Olen tosin pienemmältä paikkakunnalta, missä oli tietyt porukat eikä niistä niin vain poikettu. Itse olin urheilupiireissä, missä fantasia ei todellakaan ollut mikään kuuma puheenaihe, joten pidin suuni yleensä kiinni kaikesta siihen liittyvästä ja jos esimerkiksi kävin katsomassa Potter-leffan, käytin pikkuveljen seuraa eräänlaisena tekosyynä.

Tosin Pottereissa saattaa myös olla kyse lapsellisuudesta, koska esimerkiksi Nälkäpelin kohdalla ei ole havaittavissa samanlaista silmienpyörittelyä ja Game of Thronesin mainitessa saa osakseen suorastaan ylävitosia. Ne ovat realistisempia kuin Potter-maailma, vaikka eivät ihan tähän maailmaan sijoitukaan. Vaikea sanoa mikä on perimmäinen syy, varmaan Internet ja sen luoma hype Nälkäpelin (etenkin Jennifer Lawrencen) ja GoTin ympärille.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #145 : Huhtikuu 17, 2014, 11:29:39 »
En ole huomannut että Nälkäpeli ja Potter kovin mainittavasti eroaisivat toisistaan silmienpyörittelyindeksiltään, mutta väkivaltaisempi ja seksintäyteisempi GoT on melkein kaikkien mielestä tosi kool! Olen ehdottomasti sitä mieltä, että se johtuu seksin määrästä*! :D

* Osittain siis kohdeyleisökin on eri
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Taika on valtaa.
« Vastaus #146 : Toukokuu 31, 2014, 13:08:44 »
Suurin osa ei taida olla siitä paljon mitään mieltä. Kerran tosin oli yksi sellainen tapaus, että juttelin kaverini kanssa siitä, kuinka monta kertaa olemme lukeneet Potterit. Toinen kaverimme (joka ei tykkää lukemisesta vaan lukee ainoastaan sarjakuvia) totesi siihen sitten että mitä järkeä on lukea kirjoja monta kertaa. Hänen mielestään riittää se, että on katsonut leffat yhden kerran eikä muuta. Aloimme sitten kaverini kanssa kyselemään häneltä Potter-kysymyksiä, joihin löytää vastaukset vain kirjoista, eikä toinen kaverimme tietenkään tiennyt niitä.
Toi nyt oli vähän kirjoista ylipäänsä, mut anyway.
"They're taking the hobbits to Isengard!"