Kirjoittaja Aihe: Percy Jackson  (Luettu 17429 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Cheo

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Percy Jackson
« Vastaus #100 : Huhtikuu 26, 2011, 17:03:45 »
Percy Jacksoneissa on jonkin verran yhtäläisyyksiä Harry Pottereihin, kyllä, mutta ainakaan minua ne eivät ole koskaan häirinneet :) Se on vähän sama asia kuin saduissa on aina ilkeä äitipuoli, kaunis tyttö ja uljas prinssi ja Akulla ja Iineksellä on molemmilla kolme sisarentytärtä (joo ei se nyt ihan sama asia ole, tiedän.) Itseänikin alussa vähän vierastin tuota kerrontatapaa mutta sitten lopulta löysin sen hauskaksi ja persoonalliseksi. Ja mitä tähän pohtimiseen tulee niin nämä kirjat ovat suunnattu vähän nuoremmille kuin aikuisille,se on syy miksi pohtimisen aiheita ei löydy niin paljoa – lapset kun yleensä haluavat vain kunnon seikkailun. Lapsetkin lukevat Pottereita mutta totuus on ettei kaikki lapsille ja nuorille (eikä edes aikuisille) suunnatut kirjat ole niin pohdintarikkaita kuin aivan mahtavat Potterit.

Mutta kyllä pohtimisen aihetta löytyy näistä kirjoista, viimeisessä osassa (itseasiassa kaikissa, mutta erityisesti viimeisessä) voi esim. pohtia rakkauden ja läsnäolon merkitystä lapselle.

Myöhemmissä osissa myös henkilöhahmot syvenevät, esim. Clarisse ja Ares eivät ole ihan täydellisiä paskiaisia. Eikä tuo Percy-Grover-Annabeth-kolmikko ole edes niin esillä myöhemmissä kirjoissa.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Jotkut asiat menevät toki vähän yli, esim. tuo Gaben tappaminen. Mutta mielipiteensä kullakin, itseasiassa minä aloin todella pitää näistä kirjoista vasta Titaanien Kirouksessa, jossa lempihahmoni astui kuvaan.
"Sinä olet myrskysi luovinut, Jamie. Nyt selkenee."

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #101 : Huhtikuu 26, 2011, 20:51:54 »
Gaben tappaminen vähän yli...tosin mielestäni Percyn (ja hänen äitinsäkin) tappamisen kynnys meni vähän kuin alemmas, kun hehän saivat täydellisen varmistuksen siitä että tuonpuoleinen on olemassa, joten Gabe ei ns. täydellisesti kadonnut kuollessaan...silti kylläkin julmaa ):

Mielestäni kyseessä ovat aika hyvät kirjat, jotka pitäisi lukea uusiksi sitten kun kerkiää. Suosikkikirjani on (yllätyys) Jumalten Sota, onhan se sarjan päätösosa.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #102 : Huhtikuu 26, 2011, 21:04:54 »
Gaben tappaminen vähän yli...tosin mielestäni Percyn (ja hänen äitinsäkin) tappamisen kynnys meni vähän kuin alemmas, kun hehän saivat täydellisen varmistuksen siitä että tuonpuoleinen on olemassa, joten Gabe ei ns. täydellisesti kadonnut kuollessaan...silti kylläkin julmaa ):

Minusta Gaben tappaminen oli ylimenevää juuri siksi että Percy äiteineen tiesi, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Ainakin minusta Rangaistuksen ja Asfodeluksen kentät näyttivät aika kurjilta paikoilta, ja en nyt usko että Gabella olisi paljonkaan mahdollisuuksia päästä siihen ainoaan onnelliseen paikkaan, Elysionin kentille. Toivotaan että nuo nimet nyt menivät oikein. Mie ainakin olisin mieluummin täydellisesti kadonnut kuin vaikka Rangaistuksen kentillä ikuisuuden.

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #103 : Huhtikuu 27, 2011, 22:19:30 »

Minusta Gaben tappaminen oli ylimenevää juuri siksi että Percy äiteineen tiesi, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Ainakin minusta Rangaistuksen ja Asfodeluksen kentät näyttivät aika kurjilta paikoilta, ja en nyt usko että Gabella olisi paljonkaan mahdollisuuksia päästä siihen ainoaan onnelliseen paikkaan, Elysionin kentille. Toivotaan että nuo nimet nyt menivät oikein. Mie ainakin olisin mieluummin täydellisesti kadonnut kuin vaikka Rangaistuksen kentillä ikuisuuden.
Percy ja äippä kärsivät itse sitten joskus kuollessaan :D Vaikkakin Percy on kuitenkin sellainen ja sellainen sankari että pääsee sinne kivaan paikkaan sormia näpäyttämällä...

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
« Vastaus #104 : Toukokuu 12, 2011, 23:00:18 »
Omsnomsnoms, viimeistään Jumalten sodan myötä mielipiteeni kirjasarjasta muuttui täysin. Salamavarkaassa on tosiaan paljon Pottervivahteita, mutta siitä eteenpäin ne alkavat häipyä. Vaikka kerkisinkin jo hehkutella Jumalten sotaa tuolla Mitä luet nyt -topicissa, niin tietysti täytyy tunkea tätä löpinääni vielä tännekkin.

Lempihahmoni ovat Nico, Grover, Luke, Haades ja Hermes. Siksi olikin kiva että noista mainitsemistani tyypeistä neljästä kerrottiinkin viimeisessä opuksessa yhtä sun toista. Ja nyt täytyy vielä toki ylistää muitakin hahmoja. Mikään ei ole miusta täysin yksiulotteisen hyvä tai paha, paitsi Gabe ja Kronos. Jumalat on myös kuvattu hauskasti, varsinkin Demeter. x) Jotenkin sitä ymmärtää miksei Persefone haluaisi käydä äitinsä luona... tai sellaisen kuvan mie sain. Täytyy vielä kehua kuinka hyvin Riordan on saanut sovitettua Kreikan jumalat nykypäivään. Ei tässä enää muuta. :3

Poissa pulmyu

• Inspiraation lähteellä
  • Vuotislainen
« Vastaus #105 : Kesäkuu 28, 2011, 20:50:42 »
Juu kaikki tähän asti suomennetut Percyt on luettu, ja tykkään kovasti (tyrkytin jo kaverillekkin salamavarkaanhehheh).
Olin kanssa sitä mieltä, että samanlainen on kuin Potterit, luettuani ekaa kirjaa, mutta rupesin sitten tajuamaan että eihän se niin menekkään:D

Pidän kirjojen kirjoitustyylistä ja huumorista sekä Percyn kommenteista. Yksi lempihahmoista onkin Percy. Kaikki kirjat olivat nopeaa ja sujuvaa lukemista (ainakin minulle) ja niihin oli helppo päästä mukaan.

Tietääkö muuten kukaan onko myöhempiä osia suomennettu..? (The Lost hero ja näin) Wikipedian mukaan nimittäin ei, enkä ole varma kannattaako luottaa.. Kyselen siksi koska enkuksi lukeminen mulle ei kyllä onnistu, kärsivällisyys ei riitä..
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2011, 22:28:31 kirjoittanut pulmyu »
Aina voi kuvitella, vaikkei unelmat
olis lähelläkään totuutta

Poissa DIASPRO

• hirviä stalkkari
  • Vuotislainen
  • seisoo sateessa & aina äänessä
« Vastaus #106 : Heinäkuu 10, 2011, 11:45:05 »
Percy Jackson on aivan ihana kirjasarja! Kaikki kuusi kirjaa on luettu ja ensimmäinen on hyllyssä. Minulla meni ehkä kuukausi lukea kaikki, mutta pidin välillä paljon välejä lukemisessa, kun kirjat eivät olleet tulleet kirjastoihin. Aivan ihana kirja ja heti kakkonen Potterien jälkeen :3
LUIHUISTENPRINSESSA, mutta silti niin huomaamaton ♔

Poissa Painajainen

• Emoileva iskelmävaris
  • Vuotislainen
  • Taivas itkee hiljaa
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #107 : Heinäkuu 20, 2011, 23:14:13 »
Percy Jacksonit on kirjalistani Top 15 kärkipaikoilla!

Kirjat olen kaikki lukenut+ että kolme ekaa kahteen kertaan. (Tavoitteena oli lukea kaikki kahdesti, mutta maijän kirjastossa ei ole sitä Labyrinttitaistelua)

Jostain syystä kumminkin elokuva oli täysi pettmys. En ollut koskaan edes suonut ajatusta Percylle, ellen olisi nähnyt Canal plussalta iihan pikkiriikkistä pätkää Salamavarkaasta. Sen jälkeen aloin lukea kirjoja ahmimalla, mutta kun ostin tänä kesänä Salamavarkaan DVD:n, kihisin kiukusta koko elokuvan ajan. Syitä minusta siihen olivat:

-Tapahtumat menivät täysin väärin. Esim. Eihän kukaan tiennyt heti, että Percy oli Poseidonin poika! Ja elokuvassa ei puhuttu tavullakaan Kronoksesta, Thaleian kohtalosta eikä Percyn kuulemasta ennustuksesta. Minua kismitti myös se, että elokuvaan tungettiin se samperin hydra ja se, että Annabeth ei muka olisi tavannut äitiään.

-Ohjaajan vapauksia oli minun makuuni hiukan liikaa, en tiedä miksi.

-En pysty ajattelemaan ketään jumalista sellaisina kuin he elokuvissa olivat. Mieleeni ei myöskään mahdu Grover tummaihoisena(siis en ole rasisti, mutta minä ajattelen Groverin sellaisena hiukan ruskettuneena, mutten kuitenkaan tummana.) Saati se, että mökit olivat oudon näköisiä ja leiri oli keskellä metsää.

Älkää masentuko, vaikka näin kamalasti elokuvaa haukuinkin, mutta se oli minun mielipiteeni. Rakastan kirjasarjaa oikeasti tosi paljon (Okei, mä vaan kuolailen mielikuvitukseni kuvittamia Percyä ja Nico Di Angeloa, mut silti)
Don't fall in love. Fall off a bridge,
it hurts less.
Juukai -> Painajainen

Poissa Cheo

• Vuotislainen
« Vastaus #108 : Elokuu 09, 2011, 23:30:19 »
Lainaus
-Ohjaajan vapauksia oli minun makuuni hiukan liikaa, en tiedä miksi.
Joo, mua ärsyttää ihan sikana Chris Columbus. Jos mä itse olisin ohjaaja (olen kiinnostunut siitä ammatista) ja tekisin elokuvan kirjasta niin totta hitossa minä tekisin siitä elokuvasta mahdollisimman kirjan kaltaisen enkä alkaisi itse siellä sooloilemaan. Kirjan fanit odottavat että elokuva vastaa kirjaa, totta kai kaikki tietävät että kaikkea ei pysty toteuttamaan, esim. kaikkia kohtauksia mutta silti minä ajattelisin MUITA ihmisiä enkä vain itseäni. Esim. Percyhän on ekassa kirjassa vasta 12 mutta Logan Lerman (söpö hän kyllä on!) on jotain 18. Hän ei voinut ottaa nuorempia näyttelijöitä koska hänen mielestään Pottereissa oli vaikeaa olla lasten kanssa tai jotain tollasta :'D Mutta hei, ajattelis vähän.

Mua ärsytti erityisen paljon ettei Thaliasta ollut mitään kun se on mun lempihahmo!

Ajatelkaa jos Columbus ois tehnyt noin meidän POTTEREILLE!

Poissa Mosaiikkityttö

• Hobitti
  • Vuotislainen
    • X reason to live
  • Pottermore: MoonRose22626
« Vastaus #109 : Elokuu 14, 2011, 13:43:24 »
Cheo, samaa mieltä! Siis Thaleiahan on seuraavissa osissa aika tärkee hahmo. Minne sen puu katos? Ja onhan Annabeth ihan kaunis, mut olisin toivonu blondia tyttöä joka on sellainen reipas ja sit viel se lippalakki.

Siinähän missattiin tosi monta hienoa kohtausta. Kun Percysta paljastuu Poseidonin poika ja ähhh... toivottavasti Hirviöidenmeri on parempi menestys kuin Salamavaras. Siinähän on eri ohjaaja.

Poissa Haisku

• Kummitus-susi
  • Vuotislainen
« Vastaus #110 : Tammikuu 04, 2012, 16:38:00 »
Tietääkö muuten kukaan onko myöhempiä osia suomennettu..? (The Lost hero ja näin) Wikipedian mukaan nimittäin ei, enkä ole varma kannattaako luottaa.. Kyselen siksi koska enkuksi lukeminen mulle ei kyllä onnistu, kärsivällisyys ei riitä..

Kyllä on(Tai ainakin nyt on, ei ehkä silloin kun tämä viesti on tullut), minulla on tuo omana :D Varmaan vaan suomentaminen on vienyt ennemmän aikaa kun sama henkilö vissiin suomensi myös Punaisen pyramidin.
Mutta siis, se on ihan hyvä kirja, vaikka onkin vähän jatko-osamainen. Nyt sitten pitää odottaa seuraavan osan suomennosta.
Walked into the flames
Called out your name
But there was no answer
And now I know my heart is a ghost town…

Poissa pulmyu

• Inspiraation lähteellä
  • Vuotislainen
« Vastaus #111 : Tammikuu 06, 2012, 12:59:32 »

Kyllä on(Tai ainakin nyt on, ei ehkä silloin kun tämä viesti on tullut), minulla on tuo omana :D Varmaan vaan suomentaminen on vienyt ennemmän aikaa kun sama henkilö vissiin suomensi myös Punaisen pyramidin.
Mutta siis, se on ihan hyvä kirja, vaikka onkin vähän jatko-osamainen. Nyt sitten pitää odottaa seuraavan osan suomennosta.

Juu, nyt tiedän itekin, että on kyllä suomennettu. Toivoin joululahjaksi, mutten saanut.. Ja Punaisen pyramidin luin tässä pari viikkoa sitten. Mutta ainahan voin sen Eksyneen sankarin kirjastostakin lainata. :)
Aina voi kuvitella, vaikkei unelmat
olis lähelläkään totuutta

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #112 : Tammikuu 06, 2012, 14:47:26 »
Percystä kertovat kirjat ovat minusta hyviä, joskaan en muista percy-sarjasta kovinkaan paljon, kun en ole niitä lukenut kuin kerran, mutta suunnittelen tällä hetkellä toista lukukierrosta (jos kirjasto niin suo..), mutta heroes of olympus - sarja on taattua Riordania. Näissä kahdessa, Lost heroe (vai miten kirjoitetaan) ja Son of neptune, on loistavia, uusia hahmoja, ja tuo ensimmäinen oli siitä mielenkiintoinen, että Percy ei suinkaan ollut pääosassa, vaan uusia sankareita koko kirja. Riordanin Kane-sarjakin on mielenkiintoinen, punainen pyramidi ja Throne of fire. Surullista vain, ettei kummankaan sarjan kakkososia ole suomennettu, mutta ei se oikeastaan haittaa, koko heroes of olympus - sarjan olenkin englanniksi lukenut, ja hyvin pärjännyt.

Kaikissa Riordanin kirjoissa hahmot eivät ole vain pelkästään hyviä tai pelkästään pahoja, vaan ovat monipuolisempia. Kaikki saattavat tehdä virheitäkin. Eniten rakastan Riordanin kirjoitustapaa: huumoria ja vaarallisia tilanteita. Etenkin alkuperäiskielellä ne ovat loistavia, suomennoksista nyt en oikein muista :) Jos joku ei ole Kane-sarjaa lukenut, kannattaa, vaikka tässä mennäänkin Egyptiläiseen mytologiaan, mutta ovat yhtä loistavasti kirjoitettuja, kuin Percyt, ja Kaneissa on näkyvillä ihanaakin ihanampaa sisarusrakkautta!
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa Minsku

• Albuksen kaartin jäsen
  • Vuotislainen
  • Magic is inside my heart
« Vastaus #113 : Huhtikuu 09, 2012, 16:51:51 »
Juuu, hyvä sarja! Tarinassa on tietenkin muutamia samantyyppisiä juttuja kuin Potter-kirjoissa, mutta kuitenkin riittävästi eroja, ettei tullut sellainen matkimisen meininki... Nyt sarjasta on jo ilmestynyt kaikki kirjat ja ensimmäinen osa on jo elokuvanakin...
Elokuva oli kuitenkin hienoinen pettymys! Elokuvasta puuttui montatärkeää kohtausta ja päähenkilön näyttelijä liian vanha rooliinsa, enkä oikeen tykännyt tumma ihoisesta grooverista. Aloitin sarjan kun kuuntelimme ensimmäisen osa koulussa äänikirjana (opettajamme ei jaksanut lukea itse) En rakastunut ensimmäiseen osaan, mutta se heratti minussa riittävän mielenkiinnon, jotta päädyin vaihtelun vuoksi lukemaan toista osaa. Ja sitten sitä mentiin. Enää ei pystynyt lopettamaan lukemista! Kannataa ehdottomasti lukea!
Rick Riordan, Percy Jackson sarjan kirjoittaja on aloittanut myös uuden sarjan samasta aiheesta: Olympoksen sankarit, aloitus osalla Eksynyt sankari, myös toinen osa: Son of neptune on julkaistu, valitettavasti sita ei ole suomennettu. Edellisen sarjan päähenkilöt ovat mukana myös uudessa sarjassa, tosin sivuhenkilöinä. Ei lyö Pottereita, ei edes Twilightia (omasta mielestäni), mutta silti jännää ja hauskaa luettavaa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2012, 16:58:18 kirjoittanut Minsku »
"If you know, you need just ask. If you need ask, you can't never know"
-Helena Ravenclaw in Dealthy Hallows

Poissa riiviöryhmy

• Vuotislainen
« Vastaus #114 : Heinäkuu 18, 2012, 12:38:07 »
Percyt ovat aivan huippuja <3

Percy on loistavan humoristinen ja omaperäinen kertoja, ja jumalat olivat todella mielenkiintoisia moderneine versioineen.... odotan aina innolla, milloin Percy kohtaa jonkun heistä retkellään. Jumalat ovat muutenkin paljon kiinnostavampia, kuin monien sarjojen "suuret ja mahtavat henkilöt", koska he ovat niin ihmismäisiä ja erehtyväisiä luonteeltaan, vaikka ovatkin niin kaikkivoisia ja voimakkaita, eivät sellaisia liian hyviä ja jollain tapaa niin kaukaisia.

Elokuva oli pienoinen pettymys: näyttelijät loistavia, varsinkin Percy (oi Logan!<3), Poseidon, Zeus (Boromir!!) ja myös Annabeth, mutta väärän värisillä hiuksilla... Mutta ärsytti, koska elokuva ei pysynyt kirjan juonessa, ja jatko-osien teko oli tehty aika mahdottomaksi. Toisaalta, olen kyllä kuullut huhuja siistä, että jatko-osa olisi sittenkin tulossa! Ja se ilmeisesti seuraa enemmän kirjan juonta! Ja Annabethillä on vaaleat hiukset taas :D

Mutta nyt jatko-osiin! Tässä mielipiteeni ja mietteeni:

Joka tapauksessa, Merenjumalan pojan pitäisi ilmestyä näinä päivinä, ja olen varannut sen. Innolla odottelen! :)

Poissa Nicolas

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: phoenixeye16524
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #115 : Syyskuu 22, 2013, 21:14:17 »
Percyt ovat aivan huippuja <3

Percy on loistavan humoristinen ja omaperäinen kertoja, ja jumalat olivat todella mielenkiintoisia moderneine versioineen.... odotan aina innolla, milloin Percy kohtaa jonkun heistä retkellään. Jumalat ovat muutenkin paljon kiinnostavampia, kuin monien sarjojen "suuret ja mahtavat henkilöt", koska he ovat niin ihmismäisiä ja erehtyväisiä luonteeltaan, vaikka ovatkin niin kaikkivoisia ja voimakkaita, eivät sellaisia liian hyviä ja jollain tapaa niin kaukaisia.

Elokuva oli pienoinen pettymys: näyttelijät loistavia, varsinkin Percy (oi Logan!<3), Poseidon, Zeus (Boromir!!) ja myös Annabeth, mutta väärän värisillä hiuksilla... Mutta ärsytti, koska elokuva ei pysynyt kirjan juonessa, ja jatko-osien teko oli tehty aika mahdottomaksi. Toisaalta, olen kyllä kuullut huhuja siistä, että jatko-osa olisi sittenkin tulossa! Ja se ilmeisesti seuraa enemmän kirjan juonta! Ja Annabethillä on vaaleat hiukset taas :D

Mutta nyt jatko-osiin! Tässä mielipiteeni ja mietteeni:

Joka tapauksessa, Merenjumalan pojan pitäisi ilmestyä näinä päivinä, ja olen varannut sen. Innolla odottelen! :)

Luin Athenen merkin viikkoja sitten ja totesin, että se oli Riordanin kirjoista paras. Jason ja Percy tekevät hyvin yhteistyötä, kaikki on täydellistä, hahmot ovat hauskoja ja kaikki on kivaa.

Poissa viuskihuiski

• masentunut korpinkynsi
  • Vuotislainen
« Vastaus #116 : Lokakuu 15, 2013, 22:06:32 »
Rakastan tätä kirjasarjaa! Rick Riordan on nero!
Olen lukenut kaikki Percy Jackson-sarjan kirjat ja Olympoksen sankarit-kirjoista tällä hetkellä loppusuoralla on menossa Athenen merkki. Sitten pitäisi jo stalkata kirjakauppoja House of Hadesin varalta.
Ja onhan tässä tullut luettua Kanen aikakirjojen kaksi ensimäistä osaa. Kolmannen voisin yrittää lainata kirjastosta...
Lempihahmojani ovat selkeästi Hazel, Leo ja Piper.

off //

Olisin varmaankin Hefaistoksen tai Hermeen tytär :o Näin ystävä on tässä selitellyt...
Keep calm and correct everyone!

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
« Vastaus #117 : Lokakuu 17, 2013, 20:40:57 »
Tiedoksi niille, jotka kulkevat alkuperäisteosten tahtiin, House of Hades ilmestyi viime viikolla, sitä en osaa sanoa, missä vaiheessa se ilmestyy englanniksi kirjakauppoihin (vai onko jo ilmestynyt), mutta netistä ainakin on tilattavissa. Suomennokseen meneekin varmaan vielä aikaa..
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."