Kirjoittaja Aihe: Frendejä, kundeja-kirjasarja  (Luettu 1740 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Candyfairy

• Ankeuttaja
Frendejä, kundeja-kirjasarja
« : Lokakuu 18, 2008, 11:43:01 »
Ainakaan haulla ei löytynyt, joten teenpäs tämmöisen itse. Toki jos tällainen aihe jo on niin laittakaa lukkoon.

Sitten asiaan.. Eli lukeeko kukaan Cathy Hopkinsin Frendejä & Kundeja-kirjasarjaa. Sarja kertoo lontoolaistytöistä, joilla on milloin mitäkin ongelmia, joita he sitten yrittävät ratkaista.

Kaksi ensimmästä kirjaa ovat Frendejä, kundeja ja biletoppeja, sekä Frendejä, kundeja, ja tähtimerkkejä. Yhteensä kirjoja on tullut mielestäni, jos olen oikein laskenut, kuusi kappaletta. Itse olen lukenut kolme ensimmäistä osaa, ja ne ovat olleet todella hyviä. Sarja on suunnattu mielestäni n. 12-15 vuotiaille, mutta jokaisella oma makunsa. Hauskoja kirjoja, jotka tuovat mukavaa vaihtelua siihen mitä yleensä luen. Suosikki-hahmoni on ehkä Lucy tai Izzie. 

Mitä mieltä olette kirjoista?
Mitä hyvää mitä hunoa?
Kuka on suosikkinne?

Poissa Elva

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Frendejä, kundeja-kirjasarja
« Vastaus #1 : Lokakuu 18, 2008, 18:25:35 »
Minä olen lukenut näistä kaikki muut paitsi yhden ja lempihahmoni on ehdottomasti Lucy. Izziekin on ihan kiva henkilö, mutta T.J on mielestäni ärsyttävä. En oikeastaan tiedä miksi, onpahan vaan. Mutta tykkäsin kyllä näistä kirjoista, ne on aika kivoja. Parhaat osat oli kolme ekaa, mut ei loputkaan huonoja ollut. Hyvää näissä on huumori ja sellainen mukavan kepeä tunnelma. Ja huonoa... niin, huonoa... En taida edes keksiä mitään o.O Yksi asia joka minua ärsytti Frendejä, kundeja ja megemokia- kirjassa oli Izzien aikuistumisvimma. Ei näissä muuta huonoa oikeastaaan ollut. Tykkään näista kovasti.

vingvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Lokakuu 19, 2008, 16:09:52 »
Kävin toissapäivänä kirjastossa ja siellä sitten näin uutuus kirjana frendejä, kungeja ja megamokia otin sen sitten siitä hyllystä ja marssin sekuntia ennen kirjaston sulkemista ulos. Luin sen eilen ja tykkäsin kovasti. Eli nyt vaan etsimään sitä ekaa kirjaa ja aloittamaan sarjan lukemista!

Paras hahmo on mielestäni Nesta. Hän on vain jotenkin niin mukava vaikka pelkääkin vähän. Toinen lempihahmoistani oli Lucy. Ärsyttävimmät henkilöt olivat tässä megamokissa ainakin T.J ja välillä myös Izzie. Hyvää näissä kirjoissa on se ettei niissä vaihteen vuoksi ole mitään lentäviä sammakoita ym. vaan sellaisia asioita joita voisi toisaalta tapahtua ihan tavalliselle ihmisellekkin. Huonoa .. öö no huonoa oli kai se että he menivät kymppi luokalle :D kuulostaa jotenkin tyhmältä..

Partybansku

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Lokakuu 19, 2008, 18:37:19 »
Ihana sarja! Jokaisessa kirjassa nauroin varsin runsaasti. Hyviä puolia löytyy, suunnilleen samat minulla kuin edellisilläkin, eli kiva kun ihan tavallisia asioita käsitellään eikä tosiaan mitään lentäviä sammakoita :). Suurena plussana myös se, että kertoo lontoosta, olen hulluna siihen kaupunkiin <3. Huonona puolena se, että on niin pirun lyhyitä. Onneksi on ilmestynyt nyt suomennettuna aika tiuhaan tahtiin. Pakko heti ostaa kun tulee uusia kirjoja sarjasta.

Oikeastaan kukaan hahmo ei varsinaisesti ärsytä ja suosikkihahmo vaihtelee. Mietin vaan tässä, että kuinkakohan monta osaa sarjasta on ilmestynyt englanniksi ja kirjoittaako Cathy Hopkins koko ajan lisää, vai eikö uusia enää ilmesty?

floora

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Heinäkuu 20, 2009, 00:36:51 »
Oon kyllä lukenu vasta yhen kirjan tästä sarjasta. Frendejä, kundeja ja väärinkäsityksiä, tykkäsin tosi paljon. Nyt oon yrittäny löytää jostain kirjakaupasta toisia osia siitä, muttei oo vielä osunu kohdalle :( Täytyy jatkaa metsästystä...

Hyvää kirjassa oli, että siinä on sopivasti huumoria ja siinä käsitellään aika normaaleita nuortenongelmia, joita voi siis tapahtua kenelle tahansa. Kirja oli välillä niin hauska, että nauroin ääneen. Yks huono puoli on ainakin kun se oli niin lyhyt (huomasin että muutkin oli hieman lyhyehköjä). Luin sen muutamassa tunnissa, ja heti seuraavana päivänä uudestaan:D Tässä kirjassa noista hahmoista tykkäsin eniten T.J:stä.

// jeejee, löysin eilen suomalaisesta noit kirjoja=)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2009, 00:34:57 kirjoittanut Bonnie »

Poissa night eagle

• ficcikääntäjä
  • Vuotislainen
  • Just found my inner Slytherin
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #5 : Heinäkuu 21, 2009, 19:43:15 »
Muistaakseni oon jo lukenu melkein kaikki sarjan kirjat. Paitsi ehkä yksi.
Pidin aika paljon kirjoita ja ne oli hauskoja. Muistaakseni joku sanoi jo tuolla pitävänsä eniten T.J:stä ja niin pidän minäkin. :D
Anteeksi melko lyhyt viesti, mutta nyt ei synny kauhean rakentavaa tekstiä.

-Night eagle-
Slytherin wannabe
Gryffindor fangirl
Rawenclaw in heart
Hufflepuff thanks to sorting hat

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #6 : Marraskuu 26, 2009, 17:45:49 »
Itse en ole lukenut näitä kirjoja, mutta kiinnostusta löytyisi lukea nämä, sillä viime lukuvuonna meidän sanisryhmältämme pyydettiin tähän sarjaan "nuorten kieltä", eli annettiin lista sanoja joihin meidän piti sitten kertoa nuorison vastineet. Siitähän on kiitos jonkin tämän sarjan kirjan alussa, en vain muista mikä kirja se oli..

Mutta kuitenkin. Sarja vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, mitä nyt olen takakansia lueskellut silloin tällöin. Myös tämän minut yllättänyt suosio on ollut positiivista ainakin minulle, sillä se taitaa tarkoittaa että nämä ovat suht hyviäkin kirjoja. Jos vain saan käsiini ensi kirjastoreissulla sen ensimmäisen osan (varailemaan en jaksa ruveta xP).
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #7 : Huhtikuu 26, 2012, 22:27:11 »
Kaikki luettu läpi!:'( Viimeisen luin joululoman alussa. Koko kirjasarja oli todella hyvä ja olisin lukenut lisääkin jos Cathy olisi kirjoittanut niitä enemmän. Pari niistä omistan itse, muut olen lainaillut kirjastosta. Oikeastaan en vihaa ketään kirjan henkilöä mitenkään erityisemmin. Parhaimmat henkilöt ovat ehkä Nesta ja Izzie. Nesta muistuttaa luonteeltaan aika paljon minua ja Izzie taas on kiinnostunut samoista asioista kuin minä, esim. astrologia, feng shui -sisustus yms. Jään kaipaamaan tätä kirjasarjaa! Kuuluvat omaan Top10..:)
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #8 : Lokakuu 05, 2013, 12:20:28 »
   Itse olen tykännyt kovasti!

Kaverini Rommiruusu ja Hihhulikäärme alkoivat lukea niitä viime vuonna; itse sanoin etten koskaan lue tuommoista humpuukia, mutta nyt tänä vuonna menin koulun jälkeen yksin kirjastoon kun satoi vettä, ja katselin kirjoja. Olin ottanut Taru Sormusten herrasta ja Sormuksen ritarit -kirjan koulun lukupäiväkirjaa varten (yritin kerran aloittaa sen mutten pystynyt, mutta yksi ihana poika meinasi ottaa sen niin hänen jättäessään se hyllyyn nappasin sen), mutta olin vasta toisellasadalla sivulla kun aikaa aineen palautukseen oli enää pari päivää, ja luovutin.

Luin kirjasta Vetovoimaa (osuvin nimi elämääni) parikymmentä sivua, ja päätin että palautan Sormusten herrat ja vaihdan tuohon. Hihhulikäärme kertoi että sarjan eka osa on Biletoppeja. Luin kirjan yhdessä illassa ja kirjoitin pitkäveteisen lukupäiväkirjan siitä (kesti melkein tunti) putkeen. Jäin kaipaamaan lisää ja nyt lainasin Tähtihetkiä eri kirjastosta joka oli sielläkin varattu, joten varasin sen itselleni. Luin senkin yhdessä illassa. Sitten lainasin eilen Luksuselämää, Pyjamabileitä ja Muotiguruja. Aloitan tänään Pyjamabileitä, koska luin Luksuselämää jo koulun jälkeen.

Olen siis jäänyt koukkuun.

Lempihahmoni on varmaan Nesta (tai Izzie). Nestalla on yleensä hyvä itseluottamus ja tietää mitä haluaa, mutta joskus osaa olla täysin hukassa. Haluaisin olla yhtä kaunis ja aionkin kasvattaa hiukset yhtä pitkiksi (minullakin on ruskeat hiukset ja en ole ihan yhtä vaalea kuin muut) ja rakastan punaista huulipunaa :)

Itseni löydän kuitenkin vähän kaikista kolmesta: Muutuin kasvissyöjäksi kaverini HihhuliKäärmeen ansiosta kuten Izzie Lucyn takia; ihannoin Hihhulin perheen elämäntyyliä mutta minulla on ruskeat eikä vihreät silmät. Nauran yhtä paljon kuin Lucy mutten kuitenkaan punastu lähestulkoon koskaan. Olen kuitenkin yhtä ärsyttävä ja tosikko kuin TJ, varsinainen ilonpilaaja kuten ystäväni minua kuvaisivat. Olen myös tavallani nestamainen ja en aina osaa hillitä kieltäni kovin hyvin, ja esitän joskus itsevarmaa.

Mutta joo, suosittelen :)

Muokkista.

Luin nyt vähän aikaa sitten Suklaasydämiä asti ja tutkin wikipediasta että on vielä Iltapukuja ja Rusketusraitoja mutta englanniksi on vielä enemmän! Tietääkö kukaan tuleeko suomennoksia lisää vai pitääkö lukea englanniksi??
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2013, 13:38:00 kirjoittanut huispauskotka »
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta