Itse en ole Anastasiaa katsellut, joten tuo Anna Tabaninakaan ei ole tuttu, mutta hänessä tosiaan on sellaista vanhanaikaista kauneutta, joka voisi toimia. Tosin omaa mielikuvaani Camillasta hallitsee kirjassa mainittu luonnehdinta, että hän oli kuin "flaamilaisen taulun enkeli" (tai jotain sinne päin), mutta sen näköiseen näyttelijään en ole vielä törmännyt.
Mun Camilla-mielikuviani hallitsee taas enemmän se luonnehdinta, jossa häntä kuvailtiin hyvin kauniiksi jotenkin keskiaikaisella tavalla ja jonka huomasi vain hieman tarkemmin katsoessa. No, en mä täsmälleen tiedä, että millaista on keskiaikainen kauneus, mutta vanhanaikaista se ainakin on :) Tuossa Anastasia-sarjassa (jota mä alun perin katselin vain vitsin vuoksi, mutta jäinkin sitten oikeasti koukkuun ;D) oli hyvin laaja hahmokaarti ja toinen toistaan näyttävämpiä naisia, ja mun silmiini Anna Tabanina oli just sellainen, että muitten seurassa hän näytti hiukan arkisemmalta ja hänet saattoi "ohittaa" helpommin, mutta yksin ollessaan hän oli todella kaunis. Vähän hankala selittää, mutta jotain camillamaisuutta se toi mieleen. Ja kun hän vielä tosiaan on vanhanaikaisen kaunis ja vaalea.
Mutta on toki tuossa nuoressa Catherine Deneuvessakin jotain hyvin camillamaista, hän ei olisi ulkonäöllisesti ollenkaan huono valinta (vaikka ehkä hiukan liian naisellisen tjsp näköinen mun makuuni). Mä taidan siis kuitenkin pitää edelleen parempana omaa ehdokastani, mutta Deneuve on ehdottomasti toiseksi paras mun näkemistäni ehdotuksista :)
itseasiassa tiedän todellisessa elämässä erään henkilön, joka näyttää minusta aivan Henryltä.
Mä taas tiedän yhden henkilön, joka vaikuttaa luonteellisesti kumman henrymäiseltä (tosin mikään ei mun tietääkseni yhdistä häntä lainsuojattomuuksiin) ja tyylissäkin on jotain samaa, mutta ulkonäkö poikkeaa onneksi aika paljon. Muuten sitä voisi vaikka hieman säikähtää…
Jos ei mene liian epäsopivaksi, niin tässä olisi kuva nuoresta Stephen Frystä. Huumorimielellä mä tuon etsin (Henrystä tuli mieleen hienostuneisuus, josta tuli mieleen Jeeves), mutta kun mä nyt katselen, niin ei tuo nyt aaaaivan mahdoton olisi, jos siis jättää pois liian hilpeän ilmeen :D :D

Mutta jos nyt vakavoidutaan vähän, niin Henry olisi kyllä vaikea roolitettava (pitäisi löytää joku (kylmän) älykkään ja sivistyneen näköinen ja oloinen, mutta ei kuitenkaan mitään hintelää nörttiä). Richardissa ja Bunnyssa on enemmän sellaista "jokapoikamaisuutta", joten heidän rooleihinsa ei tarvitsisi löytää niin "persoonallisen" näköisiä näyttelijöitä kuin Francisin, Henryn tai kaksosten kohdalla. Ei tuo ehdotettu Sean Biggerstaff esimerkiksi olisi aivan kelvoton Richardin rooliin, hän ei ole liian huomiotaherättävästi erilainen.
Niin, vielä sen verran, että mä oon suunnilleen samaa mieltä Udo Kieristä. Mä tosin ajattelen Julianin jotenkin siropiirteisemmäksi (ja tukaltaan tietysti toisenlaiseksi), mutta ainakin tuossa kuvassa Kierissä on kyllä jotain rooliin sopivaa ylevyyttä ja karismaa.
Ja ylipäätään, jos filmatisointi joskus tehtäisiin, niin eihän siinä tosiaan pelkkiä kasvonpiirteitä tulisi katsottua. Esimerkiksi Potter-elokuvissa Evanna Lynch ei paljoakaan näytä mun Lunaltani, mutta hän on roolissaan niin lunamainen ja hyvä (etenkin hänen äänensä on aivan loistava), että mä pidän häntä ehdottomasti yhtenä parhaista Potter-roolituksista.
Mä yritän tyynnyttää omatuntoani mahdollisen offauksen suhteen sillä, että voihan sitä nyt ruotia vähän tarkemminkin, että minkälainen elokuva pitäisi kirjasta tehdä ja näyttelijävalinnat nyt on tärkeä osa sitä ;)