Minä en mielestäni ilmaissut, että ketään meikkaamatonta saisi halveksua, pahoittelen jos viestistäni sai jotenkin sellaisen kuvan. Käytin vain omaa pärstääni esimerkkinä, enkä sanonut että nuo piirteet olisivat mitenkään kammottavia kaikkien naamoissa (Saimi Hoyer on paremman näköinen kulmakarvattomana eivätkä iho-ongelmat läheskään kaikilla ensimmäisenä pomppaa silmille). Ihmiset kun ovat eri näköisiä ja kulmakarvattomuuskin näyttää erilaiselta kaikilla, joten mitään piirrettä tuskin voi nimetä yksiselitteisesti rumaksi.
Tarkoitin sitä, että minä koen, että minä näytän paremmalta, kun piirrän kulmakarvat itselleni. Meikkaaminenhan on loppujen lopuksi ihan omasta katsannosta lähtevä ja itseä varten tehtävä juttu, koska oma pärstä on ainoa jonka kanssa joutuu 24/7 elämään. Yritin vain ajatella asiaa sellaisen paljon ja usein meikkaavan ihmisen näkökulmasta, minua kun tuppaa hienoisesti ärsyttämään, jos joku sitten katsoo parhaaksi pitää kaikkia sellaisia ihmisiä säälinsekaisen huvittavina. Vielä kun usein tuntuu, että ne noin ajattelevat ovat niitä luonnon siunaamia yksilöitä, jotka eivät ole koskaan iho-ongelmia nähneetkään :D Hyvä siinä sitten muita arvostella jos haluavat ehostaa itseään. Yhtä lailla minua kyllä ärsyttää nekin, joiden mielestä kaikkien (naisten) pitäisi meikata.
Sitä paitsi meikkaamisen ei imo pitäisi lähteä yksinomaan minkään peittelystä tai korjailusta, vaan ainakin yhtä lailla niiden omasta mielestä kivojen piirteiden korostamisesta. Ja kenenkään muun paljon meikkaavan puolesta en tietty voi mitään sanoa, mutta itse meikkaan (kuten myös pukeudun tietyllä tavalla) ensisijaisesti siksi, että näyttäisin enemmän omalta itseltäni. Siis siltä ihmiseltä, joka olen jossain metafyysisesti syvemmällä, enkä siltä ulkokuorelta johon kaikki materiallinen maailma on hyökännyt ikäkausiongelmien suun muun kanssa. Meikattuani voin katsoa peiliin ja näkeväni itseni, ilman meikkiä samaa ei tapahdu. Joten totta kai meikkaan joka paikkaan lähikauppaa pidemmälle, ihan vain sen takia että näyttäisin itseltäni - myös jotta ne huomiota kiinnittävät kiinnittävät sitä huomiota minuun sellaisena kuin oikeasti olen, joskin se on minulle yleensä hyvin toisarvoinen seikka.