Kirjoittaja Aihe: Jäikö Kuoleman Varjelukset kesken?  (Luettu 33070 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Jäikö Kuoleman Varjelukset kesken?
« Vastaus #50 : Heinäkuu 07, 2008, 12:33:23 »
Ainahan sitä tahtoisi tietää lisää tulevista tapahtumista, mutta niin ei vain aina käy. Minäkin olisin tahtonut jonkun osan tai kertomuksen viimeisen luvun ja 19 vuotta myöhemmin osion väliin. Siinä olisi juuri voinut kertoa, mitä sitten tapahtui ja ketkä kaikki kuolivat. Se olisi ehkä vaikuttanyt tyhmältä, mutta minusta se olisi silti ollut hyvinkin kiinnostava. Loppu oli tosiaan hieman töksähtävä ja onhan Rowlingin ollut sitä ihan pakko vähäsen muuttaa.
   Eihän se tavallaan kesken jäänyt, mutta asioita olisi aina voinut lisätä ja jatkaa. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että epilogi oli tarpeeton ja pilasi monia kuvitelmia. Row olisi myös minun puolestani voinut tappaa Arthurin ja säästää Lupinin ja Tonksin. Toki Dumbledorekin olisi pitänyt säästää, mutta eihän sille enää mitään voi...

-Lohikäärmelady
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #51 : Heinäkuu 07, 2008, 13:17:50 »
Minusta se jäi sillä tavalla kesken, että taistelun jälkeen Harry painuu pehkuihin ja miettii toisiko Oljo hänelle sämpylän. Raivostuttavaa minusta, sillä monet, kuten Remus, Fred ja Dora kuolivat, ja Harry miettii jotain typerää voileipää. Enpä tiedä onko tämä oikea topic tulla tästä valittamaan...

Mutta minua ei haitannut yhtään ettei Harryn ym. ammateista tai kerrottu mitään, se olisi ollut vallan typerää.
"Yhdeksäntoista vuoden päästä Harrysta tuli aurori ja Ginnystä tuli mitä ikinä tulikaan, Hermionesta ja Ronista päläpälä... ja he kaikki elivät onnellisina elämänsä loppuun asti."
Se olisi ollut turhaa pälätystä minun makuuni, mukavaa kun kirja loppui melko lyhyesti ja ytimekkäästi.

Muli

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Syyskuu 10, 2008, 18:07:21 »
Omasta mielestäni Kuoleman Varjelukset jäi jotenkin aivan täysin kesken. Potterin ja Voldemortin kaksintaistelun jälkeen kirja kestää muutaman sivun ja sitten se vain loppuu. Luulin, että kirja olisi aivan lopusta jotenkin huoleton ja stressitön. Esim. Kuinka Weasleyt, Potter ja ystävät olisivat kokoontuneet Kotikoloon juhlimaan ja "huokaisseet helpotuksesta" tai kuinka Potter olisi tavannut Dursleyt. Mutta ei.

Ylénja

• Ankeuttaja
« Vastaus #53 : Syyskuu 11, 2008, 19:05:49 »
Ei jäänyt kesken. Tai siis tavallaan jäi, mutta mikä olisi ollut oikea kohta lopettaa? Olisihan se ollut kiva jos olisi lopuksi kerrottu enemmän esim. Georgen ja muun Weasleyn perheen surusta. Ja kaikkien muidenkin kuolemat ohitettiin niin vauhdilla. Varsinkin Lupinin ja Tonksin. Ennen epilogia olisi siis voinut käsitellä henkilöiden kuolemia ja helpotusta kun Voldemortin pakoilu oli ohi. Mutta toisaalta sitten se olisi mennyt sellaiseksi lässyttelyksi. Eli parempi lopettaa hyvissä ajoin kun tunnelma oli vielä vähän "jännittynyt". Epilogissahan se rauha ja muu leppoisuus ilmaistiin niin hyvin, ettei sitä itse tarinan loppuun tarvinnut.
Joo... Se epilogi oli ihan hyvä, vähän liian klisee, mutta ok. Ehkä edes siinä olisi voinut olla mukana George, niin olisi selvinnyt miten hän pärjäili. Mutta Tonksin ja Lupinin kuolemasta siellä sentään oli viite. Teddy. :) Plussaa siitä. Pääkolmikon työkuvioista olisi ollut kiva tietää, mutta sitten se olisi varmaan mennyt liiaksi listailuksi.
Ja Dursleyt! Olisin halunnut tietää miten he suhtautuivat Harryyn 19 vuoden kuluttua. Ja entäs Draco? Hänethän nähtiin siellä King's Crossilla, mutta lyhyesti vain. Joku Harryn ja Dracon välinen keskustelu olisi ollut hauska. :) Mutta ihan hyvä ettei Row tehnyt epilogista jotain listaa henkilöiden työpaikoista, lapsista ym. Kuitenkin olisi jotain enemmän halunnut tietää...
Eli siis mielestäni ei jäänyt kesken.
(Krhm... Montakohan kertaa puhuin itteni pussiin? ;D)

Gretel

• Ankeuttaja
« Vastaus #54 : Huhtikuu 30, 2009, 21:40:02 »
Todellakin jäi.
Henkilökohtaisesti kaikki toivoni oli jo hukkaan heitetty, sillä Rowling oli tappanut jo jokaisen lempihahmoni ja tuhonnut senlaisen viehätyksen pala kerrallaan. Epilogi oli kuitenkin suorastaan oksettavan imelä, ällötykset, Harry, Ginny, Ron, Hermione.

Olisin kaivannut tietoa Tylypahkasta, työpaikoista, ja velhomaailmasta. Lisäksi tuollaiset ilmiselvät paritukset ärsyttivät, puhumattakaan tosiaan siitä, että hahmoja kuoli niin paljon.

Ainoa positiivinen asia oli Albus Severus, joka sai minut kyynelehtimään ihan totaalisesti.
Kaiken kaikkiaan en kuitenkaan pitänyt seiskakirjasta, koska pääkolmikko ei kuulu mitenkään suosikkeiheni, ja Harry on itse koko sarjan kamalin henkilö.

Se, että viimeinen lause on "kaikki oli hyvin" oli minulle todellisesti liikaa.
Mutta jos Rowlingin tahto oli kirjoittaa noin, niin mikä minä hiirulainen olen mestaria kritisoimaan?
Varsinkin, kun sarja on muuten niin loistava.

Poissa Trompi

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Kesäkuu 04, 2009, 09:25:14 »
Minusta tarina/kirja ei varsinaisesti jäänyt kesken. Mielestäni loppu oli hyvä, sillä Rowling kirjoitti Harryn ja Voldemortin tarinaa, ja olisi (ainakin minusta) ollut outoa, jos tarina olisi Voldemortin kuoleman jälkeen jatkunut vielä monella luvulla eteenpäin. Silti olen samaa mieltä siitä, että epilogi olisi voinut olla pidempi, tai siinä olisi voinut olla enemmän tietoa, mitä tapahtui kaiken sen jälkeen. Olisin esim. halunnut tietää mihin tupaan Harryn lapset pääsivät, Harryn, Ginnyn, Ronin ja Hermionen ammatit... Ja vaikka Rowling on kertonut jo näitä tietoja haastatteluissaan, olisin halunnut lukea ne kirjasta. Mutta toisaalta epilogissa tuli ilmi kaikki olennainen, Voldemort oli tuhoutunut ja kaikki oli hyvin. Tarvitseeko sitä toisaalta enempää tietääkään.?
Asenne ratkaisee. Aina.

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
« Vastaus #56 : Kesäkuu 04, 2009, 10:19:39 »

Ja joo, ei tuo viimeinen luku ollut alkuperäisessä muodossaan, sillä jonkun kolmikostahan piti kuolla, mutta Rowling muutti mieltään... Mutta oli silti toivomisen varaa kyllä siinä...

Mun mielest Rowling ei ollut puhunut siitä mitään, että yhden kolmikon jäsenistä piti kuolla alunperin, vaan henkilöstä, jonka piti kuolla alunperin, mutta sitten hän muutti mielensä ja tämä oli Arthur Weasley, jonka piti siis alkuperäisen suunnitelman mukaan kuolla FK:ssa. Henkilöt, joiden taas ei alunperin pitänyt kuolla, olivat Lupin ja Tonks.

Sanon että oikeasti Hermionen piti kuolla mutta Rowling päätti tehdä muutoksen.Hermionen olisi pitänyt   kuolla koska hän oli jästisyntyinen. Mutta Rowling teki muutoksen hyvä niin.

Ja sitten kyllä se vähän jäi kesken koska aika huono loppu siis se Ihan loppu tai se lause siitä ei niinkuin käsittänyt kun se noin vaan loppui tuohon.

Poissa Narnia

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #57 : Kesäkuu 04, 2009, 15:48:27 »
Kyllä jäi jonkin verran.Olisi halunnut tietää ainakin mikä Harrysta,Hermionesta ja Ronista tuli ammatiltaan.Voldemortin kukistumisen riemua kesti myös aivan liian vähän (jotain yksi vaivainen sivu tai kaksi).Lunan elämästä olisin voinut lukea vielä ummet ja lammet,niin mielenkiintoinen ja mystinen hän on.Yleisestikin tarina loppui jotenkin ihan seinään ,jäi sellainen tyhjä ja turhautunut ja vaivautunut olo.Tarkoitan vain sitä,että lopetus oli tönkkö.Kyllähän Jo kertoi kuitenkin kaiken tarpeellisen (elintärkeän),mutta lisää detaaleja olisi ollut suotavaa olla (tiedän,hassusti sanottu toi pilkun jälkeinen juttu).

noelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #58 : Kesäkuu 05, 2009, 22:34:14 »
musta kv jäi kesken, ei ehkä juonen kannalta pahasti mutta ihan mielenkiinnosta olisin halunnut tietää paljon enemmän henkilöiden elämästä jatkossa. keistä tuli pari, mitkä ammatit he hankkivat, miten voldemortin jälkeisestä ajasta selvittiin. miten kävi kuolonsyöjien ? olihan niistä maininta lopussa, että ne pakeni tai jotain, mutta eikö kukaan antanut enää kuulla itsestään mitään ? joku lähes yhtä suuri voldemortin alainen kuin bellatrix olisi voinut vaikka yrittää tappaa harryn, ihan kostoksi ? joku joka ei vain pysty enää kääntyä hyvikseksi. ja oon myös kuullut ettei george enää koskaan toipunut fredin kuolemasta, mutta siitäkään ei lukenut kirjassa mitään. viimeinen luku oli liian lyhyt.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #59 : Kesäkuu 06, 2009, 23:56:08 »
Ei jäänyt kesken.
Sitä oli liikaa.
Jos Potter olisi lopetettu siihen kohtaan, joka oli ennen ahniinkliseesokeri-epilogia olisi kirjojen loppu ollut mielestäni ihana. Mukavan avoin aukaisu. Epilogi oli aivan liian kliseinen ja arvattava. Kaikki eli onnellisena elämänsä loppuun asti blaablaablaa. Kiitos, Rowling, mutta nähty jo.
Avoimet lopetukset oikein tehtynä ovat erittäin hyviä.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Tunafish

• ehkä jossain muualla
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #60 : Kesäkuu 21, 2009, 22:22:48 »
Mielestäni jäi hieman.
Olisi voitu kertoa hieman enemmän mitä taistelun jälkeen tapahtui.
Se olisi myös ollut kiinnostava tietää, mitä tapahtui kuolonsyöjille.

Poissa pael

• Vuotislainen
« Vastaus #61 : Heinäkuu 19, 2009, 17:53:42 »
Siis mitä toi hakuteos niinku meinaa?? :S

Harryn kohalta ehkä ei jääny kesken. Mut oisin tykänny et ois paljastettu kuka oli reksi ja sit mihin tupaan Al PÄÄSI :). Koska se et kuitenki ku Row kirjotti sen sillee et "katsokaa tuolla on pikku- Sco." Ni olikse joku vihje et Al.sta ja Sco.sta tulis ystävät. Ois tuo ollu hieno niinku tietää ettei se ois vaan jääny tollaseks oletuksen varaiseks.

Ite en hirveesti tykänny tosta H/G lopusta. Se oli jotenki liian itsestään selvä Harry muistuttaa niin paljon isäänsä ja Harryn äiti oli punahiuksinen.. joten.. Ginnyllä punaset hiukset...! Olisin tykänny et se olis ollu joku muu. Eihän Draco ja Pansykään menny yhteen.. Et sikäli..
Eikös Harry Potter kumppani-kirja ole hakuteos? Siinä kerrotaan hyvin asioista. Mitä luki alun perin KV lopussa? Ei kai It hurted his scar? Se 'kaikki oli hyvin' kuulostaa pelottavalta. Miten niin oli hyvin, ihan kuin jotain voisi tulla jatkumaan.

Poissa Jarppa

• Pokemon Trainer
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #62 : Heinäkuu 20, 2009, 01:25:38 »
Siis hakuteos onko sellanekin tehty jos on niin millo ja myydänkö niitä oon kato vähä kujalla tosta hakuteos jutusta :D
She's just another lost soul, about to be mine again

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #63 : Heinäkuu 20, 2009, 11:25:58 »
Harry Potter kumppani ei ole osa Harry Potter-sarjaa eikä sillä ole Rowlingin virallista tukea tai valtuutusta. Tämä tulossa oleva hakuteos on ihan eri juttu, sillä sehän tulee olemaan Rowlingin kirjoittama.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Ginny Weasly

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Elokuu 04, 2009, 12:58:14 »
Minusta se jäi.Että niinkuin se Tarina (Ei epilogi9 se loppu vähän tyhmästi siinä olis voinu kertoa etttä mitä ne teki sen Harryn Sauvan korjaamisen jälkeen.

Poissa Qwaida

• Vuotislainen
« Vastaus #65 : Elokuu 18, 2009, 12:31:00 »
Hävettää myöntää, mutten jaksanut muuten kuin selailla topicin viestit läpi. Mielestäni KV jatkui yhden luvun verran liian pitkää. Kirjan lopetus olisi ollut täydellinen ilman "19 vuotta myöhemmin" -osiota. Se on tietyllä tavalla minusta jonkinlaista ahneutta, että haluaa kahlita kirjan henkilöiden tulevaisuuden ja vielä heidän jälkeläisetkin itselleen, niin että lukijoiden mielikuvituksen tarve jää todella ahtaalle. Jos Rowlingin kuitenkin oli pakko jatkaa tarinaansa, päättää miten kaikki päättyy jne., kiitän häntä syvästi siitä, ettei tekstiä tullut yhtään enempää. Itse olisin tehnyt toisenlaisen ratkaisun tietäessäni, että ihmiset ympäri maailmaa odottivat sarjan loppua, niitä viimeisiä sanoja ja tapahtumia. Olisin antanut lukijoille vallan päättää, mitä tapahtui. Jokaisen mielikuva olisi ollut oikea.

Nyt ne, mitä JKR ei saanut mahdutettua tarinaan muutenkin hieman kyseenalaiseen loppuun, hän kirjoittaa ja sanoo jossain muussa yhteydessä, kuin tarkoituksenaan kitkeä kaikki mahdollisuudet lukijoiden omalle ajattelulle. No, jokainen tallaa tyylillään, mutta minä olisin jättänyt Harryn kaipaamaan pylvässänkyään.
Mitä korkeammalle hyppäät, sitä korkeammalta putoat.

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #66 : Elokuu 27, 2009, 19:18:48 »
Nyt kun olen vihdoin saanut koko sarjan luettua (joo, kivittäkää vaan, olen kirjojen suhteen myöhäisherännäinen, mut en mä kyllä lukenut mitään muutakaan tenttikirjoja lukuun ottamatta yli 15 vuoteen), niin pakko sanoa, että kyllähän Deathly Hallows jollain tavalla kesken loppui. :( Kirja on uskomattoman ihana ja sydäntäsärkevän surullinen, jos kohta hetkittäin myös todella hauska, mutta itse tarinaan olisin toivonut paremman closuren. Ennen epilogia tai jopa sen sijasta olisin halunnut tietää, mitä Voldemortin kuoleman jälkeen todella tapahtui:

• Minne Fred, Tonks, Lupin ja muut viimeisessä taistelussa kuolleet haudattiin -- tehtiinkö Hogwartsin tiluksille hautausmaa muistoksi tapahtuneesta vai haudattiinko uhrit kuka minnekin? Jos jälkimmäistä, minne Fred, Tonks ja Lupin haudattiin?
  • Mitä tapahtui Voldemortin ruumiille?
  • Kenestä tuli seuraava Hogwartsin rehtori ja kuka siellä oli rehtorina silloin, kun Harryn ja Ginnyn sekä Ronin ja Hermionen lapset kävivät koulua?
  • Miten Harryn ja Ginnyn sekä Ronin ja Hermionen elämä jatkui Voldemortin kuoleman jälkeen? Kuinka pian he menivät naimisiin, minkälaiset häät heillä oli?
  • Miten jatkui muiden Weasleyn perheenjäsenten elämä? Menikö George naimisiin ja jos meni, koska ja kenen kanssa? Entä Percy ja Charlie? Saivatko he lapsia? -> Vastaan omaan kysymykseeni, ainakin George meni ilmeisesti naimisiin ja sai lapsiakin, koska kastoi ensimmäisen lapsensa Frediksi. Ja joku kirjoitti aiemmin tässä ketjussa Rowlingin sivuilla olevasta sukupuusta, johon on kuulemma (en ole itse katsonut sitä vielä) merkitty Georgen vaimoksi Angelina (Johnson?) ja heille kaksi lasta, ja Percyllekin on merkattu vaimo ja oliko peräti lapsiakin, mutta Charlielle ei kai ole merkitty vaimoa, joten hän on tainnut jäädä sinkuksi.
  • Nevillestä tuli ilmeisesti Professor Sproutin seuraaja Herbologian professorina, mutta menikö hän naimisiin ja saiko hän lapsia? -> Vastaan tässäkin kohtaa sen verran omaan kysymykseeni, että Neville meni naimisiin Hannah Abbotin kanssa, josta tuli sittemmin Leaky Cauldronin landlady. Lapsista en löytänyt tietoa ainakaan vielä..
  • Mitä tapahtui Lunalle, Deanille ja Seamusille? Päätyivätkö Luna ja Dean yhteen? Tai Seamus ja jompi kumpi Patilin kaksosista? Entä Oliver Wood, Angelina Johnson, Alicia Spinnet, Cho Chang, Ernie McMillan, Katie Bell ja monet muut DA:laiset? Mitä heille tapahtui, miten heidän elämänsä jatkui? -> Ja vieläkin vastaan omaan kysymykseeni Lunan osalta, hän meni naimisiin Newt Scamanderin pojanpojan kanssa. Muista en ole löytänyt tietoa..

Jos noista yllä mainituista on olemassa jotain JKR:n itsensä kirjoittamaa materiaalia, olisin kiitollinen linkeistä... Ja mieluiten kiitos englanninkielisten sivujen linkeistä, sillä haluan lukea JKR:n omia tekstejä, en käännöksiä. :)

//muoks
Vastaan sen verran tuohon itsekin, että Leaky Cauldronin Post Deathly Hallows Info -sivulle on listattu joitakin Jo:n kertomia asioita ja kerätty linkkejä haastattelu- ja chattitranskripteihin, yms. Muitakin vastaavia infosivuja varmaan löytyy, niistä otan mielelläni vastaan infoa ja linkkejä. :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2009, 23:40:26 kirjoittanut Shieldmaiden »
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa pael

• Vuotislainen
« Vastaus #67 : Elokuu 30, 2009, 13:33:37 »
Miksi edes kirjoittaa ''19 vuotta myöhemmin'' vuosikausia etukäteen? Kirjoitettiinko se ensimmäisenä? Miksi juuri etukäteen pitää tehdä epilogi?

Poissa Shieldmaiden

• Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #68 : Elokuu 30, 2009, 13:46:03 »
Miksi edes kirjoittaa ''19 vuotta myöhemmin'' vuosikausia etukäteen? Kirjoitettiinko se ensimmäisenä? Miksi juuri etukäteen pitää tehdä epilogi?

Tuota tuota, mä olen ymmärtänyt, että Jo kirjoitti Epilogin vasta Deathly Hallowsia kirjoittaessaan. Sen sijaan itse kirjan viimeinen luku, The Flaw In The Plan, on käsittääkseni se luku, jonka Jo kirjoitti jo vuosia sitten.
- Rubeus Hagrid -

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #69 : Elokuu 30, 2009, 18:04:59 »

Tuota tuota, mä olen ymmärtänyt, että Jo kirjoitti Epilogin vasta Deathly Hallowsia kirjoittaessaan. Sen sijaan itse kirjan viimeinen luku, The Flaw In The Plan, on käsittääkseni se luku, jonka Jo kirjoitti jo vuosia sitten.

ei kyllä se epilogi oli juuri se, minkä hän kirjoitti jo kauan sitten. Juuri sitähän Row sitten vielä muutti ja esim. viimeinen sana vaihtui.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Shieldmaiden

• Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #70 : Elokuu 30, 2009, 19:05:49 »
ei kyllä se epilogi oli juuri se, minkä hän kirjoitti jo kauan sitten. Juuri sitähän Row sitten vielä muutti ja esim. viimeinen sana vaihtui.

Hmm, siinä tapauksessa olen ymmärtänyt jotain väärin. Toisaalta on kyllä järkeenkäypää, jos Rowling tosiaan kirjoitti Epilogin vuosia sitten, koska sen tyyli on jotenkin erilaista kuin Deathly Hallowsissa muuten. Toisaalta sitten taas, jos näin on, hänen on täytynyt tehdä Epilogiin matkan varrella todella isoja muutoksia. Leakyn Post-Deathly Hallows Information -sivulla lukee mm. näin:

Lainaus
In book seven, Jo killed off Harry Potter's close friends Lupin and Tonks, and in doing so, left their newborn baby an orphan, just like Harry.

J.K. Rowling: I wanted there to be an echo of what happened to Harry just to show the absolute evil of what Voldemort's doing. The fact that you leave orphans and you leave children who then have to make their way in the world uncared for and unprotected. And so that's why I killed the two that, you know, you know about in this book.

In fact, she says dead Professor Lupin's son Teddy is one of the main reasons she wanted to write the epilogue.

J.K. Rowling: To hear that Teddy Lupin - Lupin's son is obviously okay. That he has an ongoing relationship with Harry and that he's - he must be quite happy and he's got a very good-looking girlfriend because I think he's kissing in the epilogue his - Bill and Fleur's eldest daughter.

(TodayShow/Dateline NBC Interviews July 29, 2007)

Mun mielestä tuosta saa sellaisen kuvan, että Jo olisi päättänyt Epilogin kirjoittamisesta vasta kirjoitusprosessin aikana, kenties vasta siinä vaiheessa, kun hän päätti, että Arthur Weasleyn sijasta Lupin ja Tonks menettäisivät henkensä (Arthur Weasleyn piti siis alun perin kuolla OOTP:ssa, mutta Jo päätyi säästämään hänet). Mutta mutta, voi tietysti olla, että tulkitsen vastauksen väärin -- en ole lukenut enkä katsonut vielä juuri mitään Rowlingin haastatteluja vuosien varrelta, joten jos hän on jossain sanonut suoraan, että Epilogi on se luku, jonka hän kirjoitti vuosia sitten ja jota hän säilytti tarkasti vartioituna jossain pankkiholvissa vai missä se nyt olikaan, uskon luonnollisesti hänen sanaansa. :)

Ja *muoksista muoks* ennen kuin olen edes julkaissut koko postausta: Surffailin vähän lisää ja päädyin silmäilemään Accio Quoten etusivua. Siellä olevista tekstipätkistä saa indeed semmosen käsityksen, että Epilogi on tosiaan se luku, jonka Jo kirjoitti jo vuosia sitten. Joten I stand corrected.
- Rubeus Hagrid -

Poissa Oljolover

• kuuroille korville puhuva
  • Vuotislainen
« Vastaus #71 : Syyskuu 03, 2009, 15:00:38 »
Jäi todellakin kesken.

Olisin halunnut lukea kuinka Harry tapaa Dursleyt tai edes vain Dudleyn jossain kohtalokkaassa kohtauksessa, jossa Harry on jossain ja näkee Dudleyn ohimennen ja silloin heidän katseensa kohtaavat ja heidän välilleen syttyy hyväksyntä, joka kestää vain hetken, jonka aikana he solmivat rauhan jne.
Ja lisäksi jotain tietoa joistakin henkilöistä piilotettuna tarinaan :)

Lainaus
Mutta jos Rowlingin tahto oli kirjoittaa noin, niin mikä minä hiirulainen olen mestaria kritisoimaan?
Varsinkin, kun sarja on muuten niin loistava

Tuossa ydyn kyllä kuoroon.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2009, 15:03:57 kirjoittanut Oljolover »
Chill out, baby

Poissa naskalihammas

• Hipsunhapsu
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #72 : Syyskuu 03, 2009, 18:52:04 »
Mun mielestä se, että Ron yhtäkkiä oppii käärmeskielen, oli vähän huono, sellanen "en-keksinyt-muuta-joten-laiton-tälläisen" -juonenkäänne... Mutta se on mun mielipide, saa olla eri mieltä ;)

Poissa Shieldmaiden

• Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #73 : Syyskuu 03, 2009, 19:26:30 »
Mun mielestä se, että Ron yhtäkkiä oppii käärmeskielen, oli vähän huono, sellanen "en-keksinyt-muuta-joten-laiton-tälläisen" -juonenkäänne...

Mutta eihän Ronista oikeasti mikään Parselmouth tullut. Ron kuuli Harryn sanovan "open" Parseltonguella, kun he olivat tuhoamassa Slytherin locket -Horcruxia. Kun Ron ja Hermione sitten keksivät mennä etsimään Basiliskin torahampaita Salaisuuksien Kammiosta, Ron vain imitoi Harryn ääntelyä Moaning Myrtlen vessassa ja sai kuin saikin parin yrityksen jälkeen avattua kammioon johtavan käytävän.
- Rubeus Hagrid -

Poissa Nasu

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #74 : Syyskuu 04, 2009, 17:53:08 »
Mun mielestä se, että Ron yhtäkkiä oppii käärmeskielen, oli vähän huono, sellanen "en-keksinyt-muuta-joten-laiton-tälläisen" -juonenkäänne...

Mutta eihän Ronista oikeasti mikään Parselmouth tullut. Ron kuuli Harryn sanovan "open" Parseltonguella, kun he olivat tuhoamassa Slytherin locket -Horcruxia. Kun Ron ja Hermione sitten keksivät mennä etsimään Basiliskin torahampaita Salaisuuksien Kammiosta, Ron vain imitoi Harryn ääntelyä Moaning Myrtlen vessassa ja sai kuin saikin parin yrityksen jälkeen avattua kammioon johtavan käytävän.

Ei niin, mutta minunkin mielestä tämä juttu oli vähän kaukaa haettu. Aika omituista että Ron muisti vieraasta, melkeinpä pelkkää sihinää olevasta kielestä sanan, jonka on kuullut n.5 vuotta sitten?
Minä MENEN Vilijonkan luo!!
Ei Kalkkaros...Ei Grabbe...Ei Cormag...