Kirjoittaja Aihe: Jäikö Kuoleman Varjelukset kesken?  (Luettu 31314 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Jäikö Kuoleman Varjelukset kesken?
« Vastaus #100 : Toukokuu 13, 2011, 09:41:44 »
Lainaus
Miten Fredin kuolema oikein tapahtui. Kuka tappoi ja miten?

Sain itse sellaisen käsityksen, että Bellatrix olisi tappanut Fredin

Bellatrix tappoi Tonksin, mutta minusta ei kyllä ole sanottu missään Fredin tappanutta kuolonsyöjää. Fred kuoli kun linnan seinä räjäytettiin eli Fred ei siis kuollut itse loitsuun vaan sen seurauksiin.
Eikös ole muuten sanottu, että Augustus Rookwood aiheutti räjähdyksen, tappaen täten Fredin?
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Oljolover

• kuuroille korville puhuva
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
« Vastaus #101 : Toukokuu 15, 2011, 18:51:54 »
Lainaus

Lainaus käyttäjältä: Shirlene - Toukokuu 12, 2011, 11:24:30

Lainaus käyttäjältä: Oljolover - Toukokuu 12, 2011, 11:15:23

Lainaus

Bellatrix tappoi Tonksin, mutta minusta ei kyllä ole sanottu missään Fredin tappanutta kuolonsyöjää. Fred kuoli kun linnan seinä räjäytettiin eli Fred ei siis kuollut itse loitsuun vaan sen seurauksiin.
Eikös ole muuten sanottu, että Augustus Rookwood aiheutti räjähdyksen, tappaen täten Fredin?

Mutta miksi ihmeessä Molly sitten kirjan loppuvaiheilla taistelussa kävi Bellatrixin kimppuun huutaen "tapoit minun poikani, minä tapan sinut" tms.?
Chill out, baby

Poissa Shirlene

• Surusilmä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #102 : Toukokuu 15, 2011, 18:58:16 »
Lainaus

Lainaus käyttäjältä: Shirlene - Toukokuu 12, 2011, 11:24:30

Lainaus käyttäjältä: Oljolover - Toukokuu 12, 2011, 11:15:23

Lainaus

Mutta miksi ihmeessä Molly sitten kirjan loppuvaiheilla taistelussa kävi Bellatrixin kimppuun huutaen "tapoit minun poikani, minä tapan sinut" tms.?

Molly huutaa "Ei minun tytärtäni, narttu!"  kun Bellatrix on juuri surmaamaisillaan Ginnyn. :)
"Being sad with the right people is better than being happy with the wrong ones."

Poissa Oljolover

• kuuroille korville puhuva
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Toukokuu 15, 2011, 19:04:31 »
Shirlene, hups, joo niin se olikin :) Olen tainnut tulkita muutaman Bellan replan vähän väärin... :D Mutta siis en tuota, tuon vain unohdin...
Chill out, baby

Poissa annie lee

• Haaveksiva puhpallero
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GhostStone23429
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #104 : Lokakuu 16, 2011, 17:55:01 »
Siis mietin, että jäikö teidän mielestä Kuoleman varjelukset tavalla tai toisella kesken? Minusta kyllä. Kirjassa ei kerrota ollenkaan, mitä hahmoille sitte tapahtuu, vaan sen joutuu lukemaan jostain J.K.Rowlingin haastattelusta. Harrystä, Hermionesta, Ronista, ei melkein kenestäkään kerrota. Olisin tahtonut tietää lisää heidän ammateistaan, yms. Mitä mieltä olette?

Samaa mieltä, jäin miettimään juurikin, että mitä näistä nuorista tuli, olivatko he töissä ministeriössä/Tylypahkassa vai miten?
Satuin kuitenkin löytämään sivuston, jossa on aika tarkasti kaikkien jokaisesta henkilöstä ja heidän taustoistaan ja mitä tapahtui KV:n jälkeen.
Tollanen sivu siis: http://harrypotter.wikia.com/wiki/Harry_Potter (tämä sivu vie artikkeliin, joka kertoo Harrysta)

En kylläkään tiedä mistä kyseisen sivuston tiedot ovat peräisin.....
-Missä on aarteesi, sielä on myös sydämesi.-

-Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.-

Poissa Evannaque

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #105 : Marraskuu 01, 2011, 18:50:56 »
Jo varmaan halus, että se kirjasarja loppuu sillei vähän töksähtäen:---) Mun mielestä se on tavallaan ihan hyvä, ja netistähän nämä tiedot saa selville. Koska miten se olis kirjottanu siihen niiden ammateista? Laittanu vaa perää, et Harry ja Ron olivat auroreita piste. Koska sitten olis pitäny alkaa kirjottamaan seuraavaa lukua ja blaah. Pakkohan sen joskus oli loppua.
Toisaalta siitä olis kyllä voitu kertoa hieman enemmän, esim. missä ne asuu ja kuka ihme Veronica on. Se ei mun mielestä käynyt ollenkaa selväks siinä epilogissa. Tosin viimeinen lause 'kaikki oli hyvin.' ärsytti aika reilusti. Aika typerä lause sinällään, varsinkin tollasen seitsenosaisen maailmankuulun kirjasarjan lopettamiseen.

Poissa Wood Nymph

• Renegade
  • Vuotislainen
  • Luksusloimu!
    • something worth fighting for ~ Tumblr
  • Pottermore: ScarletSun17528
« Vastaus #106 : Marraskuu 02, 2011, 16:39:50 »
Toisaalta siitä olis kyllä voitu kertoa hieman enemmän, esim. missä ne asuu ja kuka ihme Veronica on. Se ei mun mielestä käynyt ollenkaa selväks siinä epilogissa.

Tarkotat varmaan että kuka Victoire oli?
Victoire oli siis Billin ja Fleurin jälkikasvua... Eihän se käynyt selväksi siinä, mutta oliko se edes ollut tarpeen? Kuitenkin tiedettiin että joku sukulainen se oli. Mun mielestä se "All was well." tiivisti sen lopun hyvin, vaikka siihen oliskin ollu monia vaihtoehtoja.
Well then, I think the answer is that a circle has no beginning.
-Luna Lovegood, DH

Poissa tassuttaja

• täydenkuun ulvoja
  • Vuotislainen
    • Sakemanni elämää!
  • Pottermore: KnightMarauder163
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #107 : Maaliskuu 08, 2012, 19:48:29 »
Minun mielestäni kirja ei oikeastaan jäännyt kesken ja minun mielestä on Rowlingin päätös, että mihin kirjansa lopettaa. :)

(Tarkoitukseni ei ole sitten loukata ketään tms.)
Sanoinpahan vaan mielipiteeni. =)
~Cosplay ilman tuskaa on teeskentelyä~

http://www.sakemannielamaa.blogspot.fi/

Poissa pilvenpiirtäjä

• Vuotislainen
    • Words of pages
  • Pottermore: FeatherMarauder23566
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #108 : Maaliskuu 11, 2012, 13:05:42 »
Mielestäni kirja ei jäänyt kesken. Epilogista olisi tullut liian pitkä ja hämärä, jos siihen oltaisiin lisätty kaikenmaailman kuvaukset hahmojen ammateista yms. Loppu oli simppeli, mutta jätti ihmisille kysymyksiä, joihin voi halutessaan etsiä vastauksia.

Toisaalta, Rowling olisi voinut tehdä potterin loppuun jonkinnäköiset liitteet LotR-tyyliin, tai kenties tehdä erillisen kirjankin, johon hän olisi voinut koota kaiken tämän ekstratiedon, tehdä hakemistomaisen teoksen, josta kaikki tiedot löytyisivät. Tämä olisi antanut 'tosi'faneille mahdollisuuden saada tietää lisää pottereista helposti, mutta niiden, jotka tykkäävät lueskella pottereita, mutteivät fanita niin täysillä niitä, olisivat voineet jättää tällaisen ekstrahakemistokirjan ostamatta.
"What about a side by side with a friend?"
"Aye, I could do that.."

Poissa Wippii

• Vuotislainen
  • Pottermore: SilverElm5143
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #109 : Huhtikuu 13, 2012, 08:08:43 »
Enpä nyt keskenjäämisestä tiedä... mutta mutta "juoniaukkoja" ja epäjohdonmukaisuuksia on sitten sitäkin enemmän.

Toisaalta, kun JKR näkee tarpeelliseksi - mikä tarkoittaa enemmänkin "tarpeellista" - jälkikäteen kertoa kaikkea mahdollista siitä, että Harry ja Ron jotenkin "mullistivat" auroriosaston siihen, että Neville meni naimisiin Hannahin kanssa, ja heistä tuli Vuotavan noidankattilan uusi isäntäpari...

Mutta siis, koska DH on joka tapauksessa reikäisempi kuin pala emmental-juustoa, ei "keskenjääminen" ole mikään iso vika.
"Harry, however, had never been less interested in Quidditch; he was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy." ~ Harry Potter and the Half-Blood Prince (UK edition), page 383.

Annis

• Ankeuttaja
« Vastaus #110 : Joulukuu 27, 2012, 09:12:51 »
Munkin mielestä jäi vähän kesken tuo kirja. Olenkin miettinyt että mietittiinkö siinä että on mahdollisuus jatkaa viellä kirjasarjaa. Ainakin musta jäi vaikuttamaan siltä että se jätettiin tahalteen avonaiseksi.

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #111 : Tammikuu 16, 2013, 17:18:06 »
Minä pidän lopusta, vaikka toisaalta olisi ollut kiva lukea harryn ja kumppaneiden ammateista ja yms. Minua jäi vaivaamaan muuttiko  Potterit Kalmahanaukiolle. toisaalta on kiva ajatella mitä tapahtui ja ficcaajat saivat aika vapaat kädet!

Poissa ghostie

• Vuotislainen
  • DFTBA
« Vastaus #112 : Tammikuu 23, 2013, 21:59:14 »
Minusta kirja loppui oikein hyvin, eikä jäänyt ollenkaan kesken. Se oli juuri sopivan avoin loppu.
Kaikki ympyrät sulkeutuivat ja viimeisetkin kirjoja yhdistävät palaset loksahtivat paikalleen.
Minua ei jäänyt niinkään häiritsemään Harryn ja kumppanien ammatit yms. Se 19 vuotta myöhemmin juttu oli kuitenkin vain epilogi, sellainen yksittäinen kohtaus vähän irrallaan muusta tarinasta, ja se ei olisi toiminut ollenkaan niin hyvin, jos se olisi tungettu täyteen informaatiota siitä, mitä viimeisten 19 vuoden aikana oli tapahtunut. Muutenkin on kiva kun voi itse miettiä, mitä kaikkea olisi voinut tapahtua ja mitä kaikki hahmot voisivat tehdä työkseen yms. Siinä kyllä meni pieleen minun idea siitä, että Harrysta olisi voinut tulla pimeyden voimilta suojautumisen opettaja :D
"'Cause I need Harry Potter like a grindylow needs water"
11 years and counting ♥

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #113 : Heinäkuu 12, 2013, 22:20:37 »
On se loppu ihan mukava, mutta mua jäi ärsyttävään pari asiaa.
Mitä tapahtu esim. seuraavana päivänä? Ja ää, sitten Teddyn kohtalo jäi ärsyttämään.
Mut loppu oli minustakin sopivan avoin, kuten joku taisi sanoa.

Poissa Ohjattava luumu

• Laupias sadepilvinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #114 : Heinäkuu 16, 2013, 17:21:24 »
Ekalla kerralla joo. Luin sitä, ja suunnilleen Ronin häipymisen kohalla lopetin. Pidin taukoa n. puol vuotta, sitten otin itteäni niskasta kiinni ja luin koko kirjan. Mutta oli kyllä tosi hyvä kirja, alku vaan tylsä.

Poissa erised

• Vuotislainen
  • Pottermore: PixieMoon3
« Vastaus #115 : Heinäkuu 16, 2013, 22:03:19 »
Minustakin kirjan loppu oli selkeä, eikä minulle ainakaan jäänyt mitään sen suurempia asoita avonaiseksi. Harry Potter on kuitenkin sen verran suuri kertomus, että pakostakin joitain kysymyksiä herää vielä kaikkien kirjojen lukemisen jälkeen. Epilogikin oli minusta hauska ja erittäin hyvin kirjoitettu. Ylipäätään oli hyvä, että Rowling sellaisen kirjoitti, koska en osaa kuvitella parempaa tapaa lopettaa niin pitkää kirjasarjaa.

Toisaalta, Rowling olisi voinut tehdä potterin loppuun jonkinnäköiset liitteet LotR-tyyliin, tai kenties tehdä erillisen kirjankin, johon hän olisi voinut koota kaiken tämän ekstratiedon, tehdä hakemistomaisen teoksen, josta kaikki tiedot löytyisivät. Tämä olisi antanut 'tosi'faneille mahdollisuuden saada tietää lisää pottereista helposti, mutta niiden, jotka tykkäävät lueskella pottereita, mutteivät fanita niin täysillä niitä, olisivat voineet jättää tällaisen ekstrahakemistokirjan ostamatta.

Muistaakseni Rowling jossain vaiheessa viimeisen kirjan julkaisemisen jälkeen ainakin suunnitteli tällaisen hakuteoksen kirjoittamista, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole sellaista julkaissut. Mitään ei kuitenkaan voi sulkea vielä kokonaan pois, joten on hyvin mahdollista, että pääsemme vielä käsiksi tämän tyyppiseen teokseen vaikka varsinaisia uusia Pottereita ei tulisikaan.

Poissa Rantsu

• Vuotislainen
« Vastaus #116 : Heinäkuu 16, 2013, 22:12:28 »
Muistaakseni Rowling jossain vaiheessa viimeisen kirjan julkaisemisen jälkeen ainakin suunnitteli tällaisen hakuteoksen kirjoittamista, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole sellaista julkaissut. Mitään ei kuitenkaan voi sulkea vielä kokonaan pois, joten on hyvin mahdollista, että pääsemme vielä käsiksi tämän tyyppiseen teokseen vaikka varsinaisia uusia Pottereita ei tulisikaan.

Juu. Rowling on ottanut tässä viime vuosina, täysin ymmärrettävästi, vähän etäisyyttä Pottereihin kirjailijana. Toki Pottermorea varten on jotain väsännyt ja hänhän tunnetusti kunnioittaa faneja, enkä usko, että hän on lopullisesti Potter-maailmaa jättänyt. Uskon siis, että jossain vaiheessa saamme jonkunlaisesta hakuteoksesta tai vastaavasta nauttia. Se, onko sen aika parin vai kymmenen vuoden päästä onkin sitten eri juttu.
"Yet pity is of two kinds: one is of kinship recognised, and is near to love; the other is of difference of fortune perceived, and is near to pride."
*Tumblr
Instagram

Poissa Wilzehin

• Vuotislainen
  • Rohkea ja Urhoollinen Rohkelikko
« Vastaus #117 : Toukokuu 25, 2014, 12:15:43 »
Minun mielipiteeni on, että Rowling teki kaiken suunnittelun jo ennen kirjoittamista eikä viitsinyt ruveta muuttamaan loppua koska silloin olisi pitänyt muuttaa niin montaa muutakin asiaa. On totta että lopussa olisi pitänyt kertoa enemmän henkilöiden kuolemista ja tulevaisuudesta, mutta mistä sitä tietää ettei hänellä ollut jo silloin uusi kirja suunnitteilla.
Kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä.