Jee, suosikkikelmi!
No, minä en kelmeistä niin perusta - en ymmärrä sitä miten niistä koko ajan pitää ficcejä vääntää ja kiinnostua niin paljon henkilöistä, jotka eivät kirjassakaan ole niin suuressa osassa. Minä en kuitenkaan vihaa kelmejä vaan pääosin ficit alkavat jo tursuta korvista ulos - "Ruusupuska! L/J! KELMIT!" "Olet minun supertähteni! L/J! KELMIT!" joka päivä jotain tuollaista - ei sitä kohta enää muita ficcejä luetakaan! Ei tässä nyt kuitenkaan ficcien puolelle mennä vaan kerronpas suosikkikelmini.
Minun suosikkini on aina ollut Remus. Hän ei ole kuin James, se ärsyttävä ja ylimielinen pässinpää, vaan sellainen ihan järkevä tyyppi jolla osaa olla hauskat jutut. Leffojen Remus ei ole yhtä kiva kuin se joka on mielikuvissani - onhan se kyllä vanhempi Remus mutta anyway (leffoista saa Remuksesta jonkun namusetä-kuvan, haloo kun on pedariviikset ja kaikki.) Remus on suosikkini, sellainen hieman salaperäinen tyyppi sen ihmissusihommansa kanssa ja näin. Minä myös pidän siitä, että Remus ei kohdellut Peteriä tylysti ja mennyt mukaan Severuksen kiusaamiseen. Sirius on ihan mukava vaikka hän nyt menikin virran mukana, mutta Remuksella sentään pysyi jalat maassa ja paita päällä. Remusta myös näytetään kirjoissa sopivasti ja pidän tästä vanhanakin. Hän ja Tonks myös sopivat hyvin yhteen. :) Remus meni kuolemaan tuossa viimeisessä kirjassa joka oli nyt ehkä hieman masentavaa, mutta koska Remus ei kuitenkaan yhäkään kuulu suosikkihahmoihini (TOP 10!) niin en alkanut vollottamaan. Ainahan sitä Remusta näkee kun aiempia kirjoja lukee :)
Toiseksi paras on ehkä Sirius. Sirius on mielestäni hauska tyyppi. Ei hän kirjoissa nyt ole sellainen kuin ficeissä - ficcien Sirius on jotenkin sellainen riehujatyyppi joka koko ajan pyörii tyttöjen ympärillä kuin mikäkin naistenmies ja tadaa, housut lähtee. Onneksi kirjoissa Sirius ei ole näin radikaali persoona, mutta on mukavaa nähdä hänestä kaksi eri puolta. Siriuksen nuoruus kiinnostaa minua ja kuuluuhan hän sentään Mustan sukuun, joka on mielestäni kiinnostava. Siriuksen viha Bellatrixiin on luonnollista, enkä ole suuttunut Siriukselle vaikka hän vihoittelee yhdelle suosikkihahmoistani.
Sirius meni usein mukaan Severuksen kiusaamiseen, mutta ei koskaan aloittanut sitä, ainakaan niiden kirjoissa mainittujen kohtauksien mukaan, jotka sitten ovat vastaan tulleet. Sirius oli Jamesin bestis, hän halusi olla miellyttävä hänelle ja ehkä Siriuskin tunsi sitä pientä halua kiusoitella Severukselle, mutta uskon että hän meni joskus virran mukana ja ajatteli, että eihän tätä Ruikulia tarvitse koko ajan härnätä. Sirius on hauska ja rento ja niin, mukava Harrylle ja kaikkea. Hänestä on usein piristävää lukea. Siriuskin meni sitten kuolemaan, mutta näin sen kuuluukin käydä.
Sitten tuleekin vastaan Peter. James on aivan raivostuttava, raivostuttava ihminen! Siksi pidän Peteristäkin hiukkasen enemmän kuin Jamesistä. Useimmat täällä ovatkin kertoneet totuuksia Peteristä. No niin, Peter petti "Pyhät Potterit!" ja näin sitten näin, mutta ei hän sitä tehnyt omasta tahdostaan! Peter oli aina ollut Kelmeistä syrjityin ja hän ei saanut osakseen samanlaista ihailua kuin James. Peter luultavasti oli suunnattoman onnellinen että hänet otettiin porukkaan, mutta sitten myöhemmin ehkä hänet unohdettiin ja näin, Peter saattoi tuntea olonsa katkeraksi ja kun hän ajatteli kerran liittyä kuolareihin, ei ollut perääntymistä. Peter alkoi pelkäämään sitä, mitä hänen pitäisi tehdä ja hän luultavasti petti Potterit koska hän pelkäsi, pelkäsi sitä että hän pettäisi nyt kaikkien luottamuksen ja hän tiesi jo että aina tulisi olemaan no... petturi, mutta ei hän luultavasti myöhemmin enää halunnut tehdä tätä ja hän katui tekojaan, mutta hän aina joutui palaamaan Voldemortin puolelle pelkonsa takia. Joo, Sirius sanoi, että Peter olisi mieluummin voinut vaikka kuolla kuin pettää Potterit, mutta ehkä joku muukin tekisi samassa tilanteessa samoin kuin Peter? Peter pelkäsi sitä, että hän joutuisi kuolemaan liityttyään kuolonsyöjiin ja sitten käännyttyään. Hän kuitenkin oli arvostettava, sillä joskus tulisi katumaan tekoaan ja se oli todistettua viimeisessä kirjassa. Peter on hieman kiinnostava jos ajattelee sitä, miten Peter kääntyi Kelmistä heidän pettäjäkseen, sillä koskaan ei voi tietää, mikä ajatus Peterin päässä sai hänen mielensä muuttumaan ja päänsä kääntymään. Lukisin mielelläni tarkempia tietoja tästä hahmosta ja saisin tietää näin että miksi hänestä ei tullutkaan kunnon kansalaista kuin muista kelmeistä.
Sitten James. James on kyllä ihan hiukkasen mukava, ehkä vanhempana hän aikuistui ja lopetti sellaisena ääliönä olemisen, mutta siis, en voisi pitää Jamesistä yhtään enempää. En ymmärrä sitä miten James oli niin ylimielinen, niin ärsyttävä, kuin hän olisi maailman napa - hän kuvitteli saavansa itselleen kaiken siksi, että kiusaa Severusta olemattomista syistä, valitsee helpoimman kohteen ja ei anna tälle hetkeksikään rauhaa. Kuvittelee viekottelevansa Lilyn puolelleen ja käyttää kaikkia keinoja tähän. Aikuisena James ehkä ajatteli, että olin joskus nuorena typerä, sillä kaikki ovat joskus nuoruudessaan hölmöjä kun ei silloin ajattele asioita. Ymmärrän vanhempaa Jamesiä lievästi, mutta en ymmärrä millaisen parannuksen hän meni tekemään, jotta sai Lilyn rakastumaan tähän. Aivan omituinen juttu. En oikein siitä Jamesistä pidä.
Ensin lähti James, sitten Sirius, sitten Peter, sitten Remus. Ehkä näin sen kuuluukin mennä. Toinen toisensa jälkeen he viimein pääsivät toistensa luokse. Toivoin että he joskus tulevaisuudessa onnistuivat kaikki ymmärtämään toisiaan.