Kirjoittaja Aihe: Vihatuin kirjahahmosi  (Luettu 21285 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Zirendaril

• Vuotiksen Virallinen Vompatti
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Murpatti
  • Tupa: Mary Sue
Vihatuin kirjahahmosi
« : Huhtikuu 09, 2007, 10:44:12 »
Potter osiossa on jo Inhokkihahmo-topic, joten päätin tehdä samankaltaisen tännekin(Itse asiassa tälläinen oli jo vanhalla softalla, mutta se ei jostakin syystä siirtynyt tänne). Elikkä, ketä tai keitä henkilöitä vihaatte eniten, hyvät vuotislaiset? Perustelutkin olisivat mielenkiintoisia.
Omat inhokkini:

Liriel Baenre:
Ei jostakin syystä innostanut. Mikä ihme teinityttö menee ympäri maailmaa täysin aivottomana ja on kuin pahinkin Mary Sue. Ugh. Iljettää kun edes ajattelen sitä. Luin vain yhden kirjan siitä sarjasta, jossa Liriel esiintyi ja se oli tarpeeksi. Voisin tietysti haukkua häntä vielä enemmän, mutten nyt jaksa/viitsi. Kliseinen on nyt aivan lievästi sanottu. Ei siitä voi syntyä mitään hyvää, kun "impulsiiviselle drowhaltialle" antaa taikavoimia ja kauniin ulkonäön.

Fjodor: Sama kirjasarja, ja aivan yhtä kaamea kuin edellinen henkilö. On ihan Lirielin pauloissa ja eikä tajua yhtään mitään mistään. Ihmettelen oikeasti, mitä Cunningham ajatteli luodessaan Fjodorin. Voi ei...

Drizzt Do'Urden: Ei ei ja ei. Drizzt: Olen jalo, ylevä, en ole kuin muut drowt, minulla on sydän, olen kuitenkin maailman paras taistelussa ja minua ei voi vahingossakaan voittaa kukaan tai mikään. Olen myös täys idiootti jolla ei ole luonnetta ja jonka ainoa päämäärä on olla jotenkin wannabehyvä. Miespuolinen Mary Sue. Gary Stu, eikös se ollutkin se käsite?

Vihaan tietysti muitakin henkilöitä(mm. Tanis Puolhaltia), mutta koska he ovat kuitenkin eri luokassa kuin edelläolevat, niin jätän ne mainitsematta.

No, mitä te olette mieltä?

//030211 topic siivottu. Ei unohdeta niitä perusteluja, tai sitä, että kolmisanainen "se on ihana!" ei ole perustelu. -Zenz
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2011, 14:34:58 kirjoittanut Zenzibar »

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
Vs: Vihatuin kirjahahmosi
« Vastaus #1 : Huhtikuu 11, 2007, 17:14:56 »
Vihattuja hahmoja? Niitä on muutama, jotka pilaavat aina hyvän kirjan..

Elizabeth Wakefield(Sweet Valley High):Hmph, mokomakin Mary Sue. Täydellinen ulkonäkö, suosittu, hyvä koulussa, avoauto, kivat vanhemmat, ja kaiken päälle ihana poikaystävä. Mary Suet ovat ärsyttäviä:/

Laura (Laura-kirjasarja): Mary Sue hänkin. Hyvä harrastuksessaan, paljon kavereita, hyvä koulussa ja niin edespäin. Minusta ensinnäkin raivostuttaa se asenne, jolla hän kohteli Nikoa 'Laura pitää pintansa'- kirjassa. Laura oletti, että Niko on hänen, ainostaan hänen, eikä kenekään muun.. Olisi Niko vaan häipynyt Tytin kanssa, onhan Lauralla aina Nalle:) Muut kirjan hahamot ovat mielenkiintoisia, mutta päähenkilö saa viimeisen sijan listalla:) (Tuli mieleen tässä kohta, joka erityisesti raivostuttaa minua: lukiossa ollessaan Lauralla on hirveä teiniangsti, kun on se sai ruotsin kokeesta 7+)

Jeremy(Oli vähän aikaa Eva&Adam- sarjassa):Kamala tärkeilijä. Omakehu haisee aina. Kertakaikkisen kamala, ja ääliömäinen hahmo, joka piti tyttöjä itsestään selvyytenä, ja sitä, että kaikki tytöt pitävät hänestä... Ja aliarvioi muita poikia heidän luokallaan, ja kohteli Annikaa rumasti:P

Siinä oli muutama.. Ne ehkä vihatuimmat:)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2008, 20:20:33 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Leitha

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Huhtikuu 19, 2007, 09:02:08 »
Elizabeth Wakefield, Sweet Valley High
Voi jestas, siinä on oikeasti varmasti se maailman pahin Mary Sue! Kaikki suurinpiirtein rakastavat häntä, koska Elizabeth on ah niin kaunis, mukava, taitava ja hyvä koulussa, hänellä on paljon ystäviä, avoauto, poikaystävä joka rakastaa ihanaa tyttöystäväänsä, superkivat vanhemmat ja identtinen, kaunis sisko.
Minulta loppui sen kirjasarjan lukeminen hyvin lyhyeen, rupesi käymään tuo pahanlainen Mary Sue hermoille.

Kalkaros, Harry Potter -sarja
Vihaan tätä hahmoa ihan silminnähden, olen ihan ensimmäisestä kirjasta asti vihannut. Mikään ei sitä tule muuttamaan, olkoot kuinka tahansa väärinymmärretty ynnä muuta ja olkoot nuorena ollut kiusaamisen kohde, mitäs ei pessyt hiuksiaan mokoma rasvatukka! Minä en yksinkertaisesti pidä sellaisista ilkimyksistä kuin Kalkaros. Yhtään ei auta kuutoskirjakaan.
Hän on rai-vos-tut-ta-va. Murr.

Halla, Ruttolinna
Ei sinänsä, Ruttolinna on lempikirjani, mutta Halla oikeasti ärsyttää minua. Ensinnäkin tyttö on kleptomaani, ja toiseksi kaikin puolin rasittava. "Iih ompa Mikael kiva kun se hymyilee mulle ompa Pihla kamala tuommoinen maksullinen nainen ja se on jättäny sen  lapsenki Suomeen mikä kamala ihminen", minä kyllä tasan ymmärrän miksi Pihla ei pidä Hallasta eikä pahemmin Siljastakaan. Halla on ihan itku kurkussa sen jälkeen kun Mikael on painanut Pihlaa, vaikka heidän välillään ei ollut mitään sen kummempaa.

Silja, Ruttolinna
Hän on kyllä kanssa yksi raivostuttava ihminen, en tajua häntä. Roikkuu Kimissä kiinni, vaikka Kim on sanonut ettei hän jaksa Siljaa. Voivottelee koko ajan kun hän on niin lihava ja voi niitä aikoja kun hän oli kaunis ja miksei hän ole enää ja niin pois päin. Hän on myös tälläinen "minä-vihaan-Pihlaa" ihminen ja on myös sellainen, joka tuomitsee valheiden perusteilla. Täysin säälittävä, rasittava hahmo joka ei omista minkäänlaista itsekuria ja on ihan in lööv Kimiin, jota Silja ei voisi oikeasti kiinnostaa pätkän vertaa.

Näin. On noita varmasti muitakin ja tuon ilmi jos muistan ketä vihaan n_n

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Huhtikuu 22, 2007, 22:37:49 »
Kalkaros, Harry Potter -sarja
Vihaan tätä hahmoa ihan silminnähden, olen ihan ensimmäisestä kirjasta asti vihannut. Mikään ei sitä tule muuttamaan, olkoot kuinka tahansa väärinymmärretty ynnä muuta ja olkoot nuorena ollut kiusaamisen kohde, mitäs ei pessyt hiuksiaan mokoma rasvatukka! Minä en yksinkertaisesti pidä sellaisista ilkimyksistä kuin Kalkaros. Yhtään ei auta kuutoskirjakaan.
Hän on rai-vos-tut-ta-va. Murr

Voi höh. Minusta Snape on yksi ihanimpia hahmoja mitä missään kirjassa on ollut. Hän on ilkeä ja kamala ja tappaa ihmisiä olematta paha. Snape on yksinkertaisesti loistava hahmo, enkä voisi kuvitellakkaan vihaavani häntä.

No sen sijaan vihaan:

Osku
Jukka Parkkisen kirjasarjassa esiintyvä hahmo "Osku" on aivan järkyttävä. Muutenkaan en Parkkisen kirjoista paljon pidä, mutta tämä hahmo on kyllä kamalista kamalin. Jouduttiin koulussa kerran lukemaan "Suku on pahin, Osku" ja se oli aivan kamalaa. En tiedä mistä johtui.

Denethor (Gondorin käskynhalitja)
Lord of The ringssistä varmaan kaikkien vihaama hahmo siksi, että hän on niin typerä. Minua aina suututtaa kirjojen tällaiset ärsyttävän kamalat hahmot kuten "Umbridge" Pottereissa ja myös "Bellatrix Lestrange".

Avesia
Tämä on niin turha hahmo. Hän on täysin mitätön niinkuin teoksen nimessä mainitaan. Tämä on juuri sellainen tyyppi mihin kaikki pölkkypäät ihastuu sen takia, että häntä voi ymmärtää.

Robert Langdon

Kuuluisa Da Vinci koodi ja Enkelit ja Demonit kirjojen päähenkilö. Hänet kuvataan aika perustyypiksi kaikin puolin, jolla on yksi erikoisuusala. Hän on tyypillinen jännityskirjojen päähenkilö, mutta luulisi, että jos kahden kirjan verran kirjoittaa samasta henkilöstä niin häneen tulisi vähän syvyyttä. Hän vaikuttaa minusta harvinaisen yksiulotteiselta hahmolta, tylsältä ja ärsyttävältä.

Lucienne

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Huhtikuu 23, 2007, 16:09:56 »
Sen sijaan kakkossijalla listassani löytyy Musteloitsu & Mustesydän kirjoista tuttu Basta. Tuo kamala hirviö.

Tiedätkös, kuinka paljon haluaisin purra sinua tuon kommentin takia? :> Me Bastasta unelmoivat ihmiset tiedämme hänen oikean luonteensa, jossa ei ole tippaakaan hirviötä. Mutta makuasiat ovat makuasioita.

Eli siis inhokkihahmoni:

Harry Potter
Yksinkertaisesti vain äärettömän raivostuttava hahmo, jota en pysty sietämään. Harry on liian dramaattinen, liian sankari ja liian ääliö ollakseen hyvä hahmo. Rowling olisi minun mielestäni voinut keksiä hieman vähemmän agressioita herättävän päähenkilön kirjoihinsa. Harry on myös erittäin mustavalkoinen, ja ilkeät ihmiset ovat hänelle lähes poikkeuksetta kuolonsyöjiä tai muuten vaan pahoja. Rasittavaa.

Louis de Pointe du Lac & Claudia

Siinä erittäin ärsyttävä kaksikko. Molemmilla tuntui olevan pakkomielle syyttää Lestatia jokaisesta asiasta, joka heidän mielestään oli väärin. Louis todellakin vihasi tätä väärin perustein, koska oli itse halunnut vampyyriksi. Silti sitä angstia riitti kokonaisen kirjan verran. Claudia oli aikalailla samanlainen, jonka lisäksi erittäin typerä. Claudia on ehkä näistä kahdesta se suurempi vihauksen kohde, koska Louis ja Lestat ovat yhdessä niiiiin suloisia <3

Lisäilen sitten, kun keksin lisää.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2007, 22:35:34 kirjoittanut Lucienne »

Poissa Lucianne

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Toukokuu 03, 2007, 19:43:12 »
Voi ei, ei saa parjata Louisia!
(Louis on nimittäin yksi lempihahmoistani Anne Ricen kirjoista...)
Mutta asiaan; minun henkilökohtaiset inhokkini ovat:

Harry Potter (J.K. Rowling, Harry Potter-sarja);

On siinä todellinen ällötys! Harry on tehty juuri sellaiseksi kaikkien ihannoimaksi sankariksi, joka todellisuudessa vaikuttaa olevan todellinen juntti.
En tykkää yhtään.

Claudia (Anne Rice, Veren vangit);

En ole koskaan pitänyt Claudiasta. Hän on liian kieroutunut minun mielestäni, todellinen pahuus koko Veren vangit-tarinassa, ja kaiken lisäksi yritti tappaa minun lemmikkini, Lestatin! Luojan kiitos Armandin vampyyrijoukkio tuhosi hänet, sillä en olisi kestänyt häntä enää hetkeäkään lukiessani kirjaa!

Elizabeth Wakefield (Sweet Valley High)

Aargh! Elizabeth Wakefield ja hänen iki-ihana täydellinen sisarensa saavat minut raivostumaan kerta kaikkiaan!
Miten joku on voinut luoda niin ärsyttäviä henkilöhahmoja, sitä en pysty käsittämään.
Koko kirjasarja on sitä paitsi liian täydellisyyttä tulviva tuhkimotarina, enkä ole pystynyt lukemaan yhtä kirjaa enempää. Kirjastossa kartan Sweet Valley High-kirjoja kuin ruttoa, enkä enää ikinä halua koskea niihin pitkällä tikullakaan, sillä ne saavat lukijan tuntemaan itsensä täysin arvottomaksi, rumaksi harmaavarpuseksi, eikö vain? Minusta siltä ainakin tuntui lukiessani ensimmäistä kirjaa.

Livvy ja Destiny Weller (R.L. Stine, Vampyyrisiskokset)

Livvy ja Destiny Weller, siinä on inhottavan ärsyttävä kaksikko. Mielestäni Livvy on näistä kahdestani pahempi, juuri sellainen täydellinen prinsessa, joka massahurmaa vastakkaiselta sukupuolelta jalat alta, ja Destiny tulee surkeana pillittäjänä perässä, keräten Livvyn jättämät rippeet itselleen.

Ja sitten viimeisimpänä, vaan ei vähäisimpänä;

Isabella ( Stephenie Meyer, Houkutus);

Ei, ei, ei, Bella! Isabella on jotenkin hirveän säälittävä pienenä, avuttomana olentona leijonansydän-Edwardin rinnalla, eikä osaa itse oikeastaan tehdä mitään... Voi anteeksi kaikille siirappiromantiikan ystäville...

//Jessie poisti enter-lyöntejä
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2007, 10:53:45 kirjoittanut Jessie »

Poissa houkka

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Toukokuu 06, 2007, 09:45:49 »
Hmmh, tämä topic on oikein kiva. Mitenkään iljettävyysjärjestykseen heitä asettelematta:

Harry Potter. Ärsyttävä hahmo. Omahyväinen ja itsekäs. Ensin "kaikki luulevat, että vain minä voin pelastaa maailman". Sitten "vain minä voin pelastaa maailman". Kiero ja rasittava. Mutta oikeastaan toimii Pottereiden keulassa aika hyvin, eipä ainakaan ole täydellistä prätkäpoikaa joka onnistuu kaikessa, ottaa kaikki muut huomioon ja on äärimmäisen epäitsekäs kaikissa toimissaan. Se olisi varmaankin vielä ärsyttävämpää, joten Harry kyllä mielestäni toimii omassa roolissaan hyvin, vaikken hänestä pidäkään.

Mies, jolla on parta muttei hiuksia sekä nainen, jolla on hiukset muttei partaa Surkeiden Sattumusten Sarjasta. Molemmat ylimielisiä, itsekeskeisiä ja lisäksi käskyttävät Olafia. Ärsyttäviä muka täydellisessä pahuudessaan, ehkä hiukkasen epäonnistuneita pahishahmoja. Onneksi heistä ei tarvittu kärsiä kuin kahdessa kirjassa parin kohtauksen ajan. Olisivat saaneet joutua vankilaan, vaikka yleensä ottaen pahiksista pidänkin. Ei missään nimessä kuolemaan, se olisi ollut aivan liian sankarillista.

Sofia Amundsen Sofian maailmasta. Ärsyttävä ja teennäinen. Ylimielinen. Lähinnä kimpaannuin noista kohtauksista, jossa aikas tekaistusti sanoi Albertolle vastaan. Ei tuntunut ollenkaan aidolta, vaikka Norjakin on varmasti ylimielisiä teinityttöjä pullollaan. Muutoin oikein kiva hahmo, mutta tehty epäuskottavasti joihinkin kohtauksiin, joissa on haluttu painottaa hahmon teini-iän uhmaa. Tässä on mielestäni epäonnistuttu, mutta onneksi se ei ole ylin seikka kirjoissa. Mutta jäipähän vain mieleen.

Severus Kalkaros. Ärsyttävä tämäkin, en tiedä onko hyvä vai paha, mutta semmoisen kuvan olen saanut että vaikka toimisikin kaiken hyvän nimissä, on silti itsekeskeinen, ylimielinen ja ärsyttävä. Ennen kaikkea oman edun tavoittelija, itsekäs pyrkyri. En ole löytänyt kyseisestä hahmosta sitä hyvää realistisuuden kipinää. Ei niin, etteikö Severus olisi monissa toimissaan realistinen, mutta hiukkasen mustavalkoinen hahmo. Muuttunee monimuotoisemmaksi vimpassa kirjassa. Rasvatukka ällöttää.

Anteeksi, kiitos ja heihei.

Kunnioittaen,
I am I --> houkka

Poissa Reta

• Kirotun lapsen odottaja
  • Vuotislainen
    • Todella vaiheessa -kirjablogi
« Vastaus #7 : Toukokuu 08, 2007, 20:26:17 »
^ Samaa mieltä, Denethor on vain sellainen lipevä hahmo joka ei näe poikaansa vaan suree kuolleiden perään. Tuntuu että hän vain odotti jotain tekosyytä polttaa itsenä ja poikansa. (Tosin Faramir ei kuollut, ja siitä olen ikionnellinen!) Bellasta taas sen verran, että minusta on loistavaa kun J.K. Rowling on tuonut kirjaan yhden naiskuolonsyöjän. Ja vaikka hän tappoikin Siriuksen (NYYH!) yritän kestää sen.

Monet inhoavat pahiksia siksi koska he aiheuttavat päähenkilölle päänvaivaa. Mutta ilman heitä tarina olisi tylsä, eikö totta? Minulla ei ole mitään Bastaa, Kalkarosta, Pimentoa tai Bartholomeo Brasilialaista (pahisjätkä Celia Reesin Merirosvoja! -kirjasta) vastaan. Itseasissa heillä on yleensä enemmän luonnetta, kun heistä on niin tarkkaan kerrottu miksi he ovat niin pahoja.

SPOIL Mutta yksi hahmo on kyllä melko ärsyttävä. Sellaisessa kirjassa kuin Keväällä isä sai siivet on eräs näkymätön nainen, jonka nimeä en nyt muista, olisiko joku Titta ollut. Nainen oli eka päähenkilökaksosten apuna, oli niin hyvis ja autto poikia kaikin keinoin. Melkoinen Mary Sue vaikka näkymätön olikin. Mutta lopussa paljastui että Titta oli pahis ja koitti estää poikien aikeet päästä johonkin toiseen ulottuvuuteen. Aika säälittävää.

Toinen hahmo on Stuart Hill'n kirjan Jäämaan huudon päähenkilö Thirrin. Tyttö on neljätoista ja kruunataan kuningattareksi. Hän on melko tunteeton, hieman väärinkäyttää valtaansa eikä suvaitse sitä jos häntä kutsutaan vain etunimellä. (Hänen koko nimensä koostuu ainakin viidestä lisänimestä.) Hän on itsepäinen teini joka halveksii kotiopettajaansa joka on vartavasten etelästä tullut opettamaan tyttöä, kieltäytyy pukeutumasta nätisti eikö salli itselleen mitään elämän iloja. Silti kirjailija on yrittänyt luoda hahmoon jotain ulottuvuutta tekemällä tytöstä ujon, mikä sotii kovasti vastaan itsekästä pikkukuningatarta. Olen parhaillaan lukeamassa tätä kirjaa ja sivu sivulta tyttö ärsyttää enemmän. Pakko kestää vielä satakunta sivua, sillä minulla ei ole tapana jättää kirjoja kesken.

Muoks:// luin ajat sitten tuon Stuart Hillin Jäämään huudon loppuun. Pakko sanoa että loppu oli oikein hyvä, mutta ei kirjaa voi sanoa hyväksi jos se on puoleenväliin saakka tylsä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2008, 22:06:35 kirjoittanut Reta »
The adventures I enjoy are usually of the literary nature. -Henry Winchester

Miksi me ihmiset kaadumme?
- Jotta oppisimme nousemaan jaloillemme.

Vampyyrityttö

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Toukokuu 14, 2007, 14:54:15 »
Minä en vihaa Harry Potteria mutta noniin asiaan eihän täällä ollut tarkoitus kertoa ketä ei inhoa vaan ketä inhoaa. Aloitetaampa listaus yritän laittaa mukaan perusteluja.
1. Anne ja Dinah (Seikkailu-sarja)
Niin heikkoja, herkkiä ja blaa blaa. Mielestäni he ovat niin typeriä. He eivät tee itse mitään järkevää ja kirjojen pojat saa tehdä kaiken "pelottavan" ja "vaarallisen". Itkeä tirauttavat tiukan paikan tullen ja eivät saa aikaan mitään järkevää.

2. Jade (Ennuskivien mahti)
Pitkät mustat hiukset jotka on kiiltävät ja aivan ihanat, tuuheat ripset, kaunis, pitkä, hoikka, itsevarma, rikas ja muutenkin niin täydellinen! Niin Mary Sue!

3.

Livvy ja Destiny Weller (R.L. Stine, Vampyyrisiskokset)

Livvy ja Destiny Weller, siinä on inhottavan ärsyttävä kaksikko. Mielestäni Livvy on näistä kahdestani pahempi, juuri sellainen täydellinen prinsessa, joka massahurmaa vastakkaiselta sukupuolelta jalat alta, ja Destiny tulee surkeana pillittäjänä perässä, keräten Livvyn jättämät rippeet itselleen.

Olen TÄYSIN samaa mielta!

di Napoli

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Toukokuu 15, 2007, 12:35:42 »
Mary Hoffmannin Stravaganza-kirjasarja:

1. Georgia on ärsyttävä, koska on ihastunut Lucianoon, vaikka hän näkeekin, että Luciano ja Arianna kuuluvat toisilleen. Georgia on myös sokea, koska ei aluksi tajua, että Falco on söpö. Sitten hän ottaakin Falcon, kun Lucianoa ei voi enää saada.

Marilyn Kayen Replica-sarja:

2. Amy Candler on niin täydellinen. Hän on hyvä koulussa ja kaikessa. Hän aliarvio normaaleja ihmisiä ja pärjää aina kaikessa. Chris, Andy ja Eric ovat kaikki aivan lääpällään häneen. Kaikki ovat Amyn ystäviä ja niin edespäin... Amy leikkii toisinaan kypsempää kuin on, toisinaan hän käyttäytyy mitä lapsellisemmin.

Ylpeys ja ennakkoluulo:

3. Lady Catherine on niin karsee akka! Se on olevinaan joku superhyvä aatelisnainen, joka aikoo naittaa Darcyn väkisin Annelle, vaikka Elizabeth ja Darcy on luotu toisilleen!!! Sit se loukkaa Elizabethia karseesti ja väittää Elizabethin loukanneen sitä! Yäks! Sil ei oo mitn tapoja...

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #10 : Toukokuu 15, 2007, 13:29:19 »
Monet voisivat vetää herneen nenäänsä, jos sanoisin inhokkihahmoni tässä. Sen sijaan kakkossijalla listassani löytyy Musteloitsu & Mustesydän kirjoista tuttu Basta. Tuo kamala hirviö.

Jestas. Bastahan on kaikkein mielenkiintoisin ja moniulotteisin hahmo mitä Funke on mustekirjoihinsa onnistunut luomaan. Jos niissä kirjoissa hirviöitä on, niin ne ovat kyllä jäisen tunteettomat ja itsekkäät Capricorn ja Natternkopf (Käärmekallo). Basta on sentään tunteva ja inhimillinen olento, vaikka onkin julma ja säälimätön. Kuvaukset hänen taikauskoisista peloistaan ovat lähestulkoon liikuttavia.

Itse voisin kai sanoa inhoavani Umbridgeä. Hahmo on sinällään jo pöyristyttävä, mutta lisäksi ulkomuodon ja imelään käytökseen peitellyn julmuuden kuvauksista tulee inhottavasti mieleen lukioaikainen reksi, joka oli varsinainen ällötyksen aihe hymistelyihin verhottuinen diktaattorinotteineen (mm. meidän abikronikkaamme ei koskaan julkaistu, koska reksi takavarikoi vuoron perään molemmat vihkot joihin aineistoa oltiin kokoamassa: "Ihmiset eivät jaksa olla täällä töissä jos heistä saa sanoa mitä vain") ja ihme käsityksineen taidelukion imagosta ja omasta tehtävästään sen rakentamisessa (mm. aikanaan ysiluokkalaisten ollessa tulossa tutustumiskäynnille reksi piti keskusradion kautta tiukan puhuttelun, jossa varoitti meitä käyttäytymästä "sivistymättömästi, epähienosti tai moukkamaisesti", ja nasujaisetkin on kuulemma kyseisestä koulusta lopetettu taidelukiolle sopimattomina).

Ylpeydestä ja ennakkoluulosta löytyvä mr. Collins ansaitsisi myös kipakan potkun takalistolleen, tosin ei hän siitä kuitenkaan opikseen ottaisi, sillä tyhmyys ja omahyväisyys on aika toivoton yhdistelmä.

Itseasiassa sanoilla tyhmyys ja omahyväisyys voisi summata hyvin sellaiset hahmot, joista en pidä. Tyhmyyden tilalle tai oheen voi laittaa myös kyvyttömyyden empatiaan ja myötätunnon puutteen ja tulos on ihan sama. Samoin suhteeton kostonhimo tekee hahmosta kuin hamosta vastenmielisen. Omahyväisyys, ts. se, ettei kuuntele muita vaan uskoo aina olevansa oikeassa ja vähän muita parempi, on kuitenkin ehkä pahin rikos mihin hahmo voi mielestäni syyllistyä. Kaikilla muilla (ainakin melkein kaikilla, pois lukien mm. pedofiilit ja toisten kiduttamisesta nauttivat henkilöt) on toivoa, jopa julmin murhaajakin saattaa tajuta tekojensa vääryyden jos vain kuuntelee muita ja yrittää nähdä asiat heidän kannaltaan, mutta itseään ja omaa oikeassa olemistaan täynnä olevalla hahmolla ei toivoa parannuksesta ole.

Ja tämän omahyväisyysvuodatuksen jälkeen on painotettava, että kaikesta huolimatta pidän esimerkiksi Austenin Emma Woodhousesta, vaikka hahmo melkoinen omahyväisyyden keskittymä onkin. Se johtuu siitä, että ensinnäkin Emma on kaikesta huolimatta sydämellinen ja huomaavainen, toiseksi hänen toimensa kaikille parhaan puolison tietävänä avioliittojen järjestelijänä ovat aika hupaisia (varsinkin kun Emma saa niissä aika napakasti nenälleen), ja kolmanneksi Emman omahyväisyyden panssari ei ole sentään läpitunkematon, vaan hän ymmärtää itsekin jälkeenpäin toimiensa typeryyden, ja mm. mr. Knightleyn moitteet menevät hyvinkin perille ja saavat aikaan itsetutkiskelua ja luonteen ja käytöksen parannusta.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 15, 2007, 20:52:58 kirjoittanut Isilmirë »
Constantem decorat honor

Syrai

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Toukokuu 15, 2007, 20:30:58 »
Spoilia
(tämä viesti sisältää järkyttävän huonot perustelut.)

Claudia. Oaaawww. Ärsyttävä. Vihaan pikkukakaroita ja vielä enemmän vihaan kaikkia naishahmoja. -_- Nnää.... Järkyttävä yhdistelmä. Söpöilyä! :EE Kuolo, oksennus. Ei mitään hienoa, onneksi kuoli pois [köhköh]. Ainut tähän liittyvä positiivinen asia on se, että Lestatin ja Louisin isäily oli suloista. Mutta kakara aivan järkyttävä.

Pimento. Uskomattoman ärsyttävä ja suututtava. Miksi sille piti käydä lopussa niin hyvin? Tuo liikaa mieleen vanhan kässänmaikkani, ihan samanlaisia. Rasittava idiootti joka ei tajua mikä on parasta. Vielä se ulkonäkö. -_-' No, tämä selvästikin oli J.K. Rowlingin tarkoitus, että hyvin on hommassaan onnistunut.

Amy Candler. Ungh, ungh, ungh. Itsekeskeinen ja ärsyttävä, aina hänen kaikessa huonompien ystävien pitäisi ymmärtää häntä kun hänhän on täydellinen ja tekee kaiken aina paremmin ja. <__<'

Siinä joitain, tuskin tarvitsee edes mainita, että kaikki Sweet Valley High-sarjasta etc.

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #12 : Kesäkuu 23, 2007, 13:30:38 »
Pakko minunkin päästä vuodattamaan :>

Tässä eivät ole kyllä läheskään kaikki, mutta ärsyttävimmät kylläkin.

Mustesydän-trilogiasta
Mo: En kertakaikkiaan voi sietää tätä pyhintäkin pyhimpää henkilöä. "Ei tekisi pahaa kärpäsellekään" ja muuta roskaa. On muka olevinaan joku unelmien isä. Yksinkertaisesti vain vihaan näitä sankarihahmoja.

Meggie: Ei ole omena kauas puusta pudonnut. Mo'n tytär osaa olla vielä ärsyttävämpi, kuin isänsä, ja se on jo paljon se. 13-vuotias tyttö käyttäytyy aivan uskomattoman lapsellisesti, kuin kahdeksanvuotias konsanaan. Ei kyllä ajattele omaa napaansa pidemmälle, paitsi silloin, kuin huolehtii ylireagoiden isästään. Argh.

Farid: Toivoin ja rukoilin, että tämä henkilö ei jäisi kirjaan pidemmäksi aikaa, mutta turhaan. Farid ajattelee uskomattoman yksinkertaisesti, eikä ymmärrä mitään. Pojan rasittava roikkuminen Tomusormessa on...hirveää. Kaikenlisäksi se, että hän kuvittelee Mustemaailmassakin olevansa Tomusormen koko maailma, eikä tämä saisi olla perheensä kanssa. Hir-ve-ä.

Nyt alkaa jo helpottaa :>

Pakko mainita myös Amy-sarjan Amy Candler ja Hevoshoitolan sisarusten Amy, joka on muka täydellinen hevosten kanssa ja ymmärtää niitä aina oikein ja täydellisesti. Amyn poikaystävä Ty on ehkä, jos mahdollista, vieläkin sietämättömämpi kaikentietäjä, joka aina ymmärtää kaiken ja on aina oikeassa. Tyn hermostuminen lähes joka asiasta on rasittavaa.

Harry Potter: Hemmetin Pyhä Potta. Kuka oikeasti jaksaa aina vaan lukea täydellisen hyvästä ja ehdottoman parhaasta Pojasta, joka elää? Miksi Potter oli koko ajan oikeassa Kalkaroksen suhteen? Miksi hän on täydellinen Pimeyden voimilta suojautumisessa? Miksi hän, hemmetti soikoon, on tuleva suuri Maailmanpelastaja, joka tappaa Pimeyden Lordin, kun kukaan miljoona kertaa parempi velhokaan ei siihen pysty? Itku.

Frodo: Ja tämä pieni, Tarun Sormusten Herrasta sankari, on uskomattoman rasittava henkilö, varsinkin elokuvassa (vihaan Elijah Woodia, mutta hän sopi hyvin tähän rooliin). Frodo, angstinen pieni ja erilainen hobitti, tuli ja pelasti Keskimaan vastoin kaikkia odotuksia.
Olen kai jo sanonut, että vihaan näitä sankarityyppejä?

Sitten on mainittava Artemis Fowl-kirjojen komisario Holly Short. Pieni ja täydellinen menninkäinen, upeine silmineen ja temperamentteineen, ei koskaan välitä ohjeista ja käskyistä, mikä pelastaa aina koko maailman. Vähintäänkin.
Harry Pottereista tuttu Arthur Weasley, joka jästin ja jästinkannattajan unelmapakkaus. Tällaisia velhomaailma tarvitsee jne. Rasittava. Voi mahdollisesti olla hauska kaikkine töpseli-tempauksineen, mutta pohjimmiltaan on ärsyttävän pyhää, hyvistelevää sakkia.  Pakkoko juuri Harry Potterin parhaan ystävän isän on olla tällainen erilainen velho?

Lisäilen kunhan tarvetta tulee :>
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #13 : Kesäkuu 23, 2007, 20:18:20 »
Harry Potter: Hemmetin Pyhä Potta. Kuka oikeasti jaksaa aina vaan lukea täydellisen hyvästä ja ehdottoman parhaasta Pojasta, joka elää? Miksi Potter oli koko ajan oikeassa Kalkaroksen suhteen? Miksi hän on täydellinen Pimeyden voimilta suojautumisessa? Miksi hän, hemmetti soikoon, on tuleva suuri Maailmanpelastaja, joka tappaa Pimeyden Lordin, kun kukaan miljoona kertaa parempi velhokaan ei siihen pysty? Itku.

Harry Pottereista tuttu Arthur Weasley, joka jästin ja jästinkannattajan unelmapakkaus. Tällaisia velhomaailma tarvitsee jne. Rasittava. Voi mahdollisesti olla hauska kaikkine töpseli-tempauksineen, mutta pohjimmiltaan on ärsyttävän pyhää, hyvistelevää sakkia.  Pakkoko juuri Harry Potterin parhaan ystävän isän on olla tällainen erilainen velho?

*nyökyttelee innokkaana päätään*
Mitähän minä enää tähän voisinkaan lisätä, kun kaikki oleellinen on jo sanottu? :D

Angsti-Harry on todellakin alkanut ottaa todella päähän. Hän on niiin hyvä ja niiin paras, että hänen vastuuttomia ja lapsellisia toilailuja katsotaan läpi sormien. Rasittavaa, että Harryn kaltaista munapäätä pidetään maailmanpelastajana, joka on niin hyvä ihminen.
Ja kun Harry raivostuu jollekin, niin heti ollaan pyytelemässä anteeksi ja pahoittelemassa... kiemurtelemassa tämän edessä. Vaikka Harry angstaa syyttä ja on epäoikeudenmukainen.
Viimeisin todiste on se, kun Harry päättää "uhrata" koulunkäyntinsä ja hylkää Ginnyn lähtiessään pelastamaan maailmaa tyyliin "minä menen yksin *ugh*, kukaan kaverini ei saa vaarantaa henkeään *reps*, minä olen paras *pah* ja kun minulla on niin vaikea lapsuuskin takana".

Ja herra Weasley... Sellainen hivenen höynäksi tehty, puhdas pulmunen, joka rakastaa työtään niin paljon, että tyytyy huonoon palkkaan... Jästienrakastaja, joka toimii velhomaailmassa uranuurtajana. Ihan hauska kumiankkoineen, mutta niiin kamala...
Ja Luciuksen kettuillessa (mikä on niin ihanaa<3) hän on niin hyvää ja rehtiä, että ihan oksettaa... Voi Lucius, mikset häntä tappanut...

Amy Candler, yliluonnollisia kykyjä omaava laboratoriolapsi, joka karkaa kerta toisensa jälkeen järjestön kynsistä ja lähtee lopulta lapsineron ansiosta lentelemään ympäriinsä ja leikkimään sankaria... *yökkäilee*
Sopisi hyvin Harryn puolisoksi, ja minulla on itse asiassa Amy/Harry -ficci suunnitteilla ;)

Mater Moninainen Abarat -kirjoista. Onneton akka, antoi Kristoffer Kalman kuolla! Ja ryhtyi sen jälkeen muuttamaan Gorgossiumia mieleisekseen. Petti oman lapsenlapsensa... Olisi ollut ihan siedettävä, jos olisi edes pelastanut Kalman. Mutta toisaalta Kalma pääsi rauhaan...

~Täytyy miettiä vielä lisää...
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Kalke

• Lyhennetty painos
  • Vuotislainen
  • I told you so.
« Vastaus #14 : Kesäkuu 29, 2007, 00:53:14 »
Ja herra Weasley... Sellainen hivenen höynäksi tehty, puhdas pulmunen, joka rakastaa työtään niin paljon, että tyytyy huonoon palkkaan... Jästienrakastaja, joka toimii velhomaailmassa uranuurtajana. Ihan hauska kumiankkoineen, mutta niiin kamala...
Ja Luciuksen kettuillessa (mikä on niin ihanaa<3) hän on niin hyvää ja rehtiä, että ihan oksettaa... Voi Lucius, mikset häntä tappanut...

Täysin samaa mieltä. Herra Weasley on todella ärsyttävä rauhallisine ja rehtine linjoineen. Oli suoranainen ihme, kun Salaisuuksien kammiossa hän menetti malttinsa.
Ehkä vielä toivo elää, ja Lucius päästää tämän oksetuksen päiviltä :>
"A goal without a plan is just a wish."

Poissa Puistopulu

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Kesäkuu 30, 2007, 23:50:30 »
Steve Leonard
Inhoan, ei VIHAAN tuota hahmoa yli kaiken Darren Shan-kirjasarjoissa. Se mokoma meni murhaamaan-ops, ei mitään. Kuitenkin se juntti, mokomakin rohmukuoriainen meni palaamaan myöhemmissä osissa maanvaivana. mokoma rontti! Se on oikeasti paha ja ilkeä ja jkulma p******nen...räyh...

Voldemort
Vihaan vihaan vihaan! Ihan jo pelkät periaate syyt riittävät tuon lieron vihaamiseen. Se tappoi Lilyn ja Jamesin, jotka oli mun suosikit..

Bellatrix Lestrange
Tuo haahka murhasi Siriuksen! Kuolkoot pois, mokoma kana...

Frederick Chilton
Hannibal Lecter sarjassa yli ärsyttävä vankimielisairaalan johtaja, joka tuli sitten myöhemmin onneksi syödyksi..hehheh, hyvä lecter.

Hermione Granger
En jaksa tätä likkaa enää. Se on niin "fiksu" ja aina valmistautunut kaikkeen. Niin kaikkitietäväinen ja hyvä kaikessa. Kaiken kukkuraksi mokoma vielä suuttuu jos joku on sitä parempi jossain...

Peter Piskuila
Tää rotanraato petti ystävänsä ja paljasti Lilyn ja Jamesin olinpaikan Voldemortille. Inhoan sitä hissukka pelkuria niin hirveästi...
my grass isn't green...
my sky isn't blue...
The river runs dry...
my flower has died... This isn't my home

Kat

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Heinäkuu 01, 2007, 10:55:23 »
En oikeastaan inhoa mitään kirjojen hahmoja (paitsi ehkä jotain tyyliin Sweet Walley High -kirjoista, mutta niistä ei nyt puhuta [niitä ei pysty yhtä kirjaa enenpää lukemaan])... Mutta asiaan. 
Harry Potter
En vihaa, enkä edes inhoa, mutta joskus todella Luo-KAT-toman ärsyttävä. Siis silloin kun huutaa kavereilleen tyyliin: "TE ETTE TIEDÄ MILTÄ MUSTA TUNTUU, MÄ TAISTELIN YKSIN VOLDUA VASTAAN TE OOTTE IHAN SURKEITA!!1"
((suokaa anteeksi kapslokki^^)) Harry ei olis varmastikaan edes elossa ilman Ronia ja Hermionea ja muita. Ja sitten vielä valittaa, ettei halua olla suosittu eikä halua oikeasti taistella Voldemortia vastaan, vaikka sanoo, että muut ovat surkeita kun eivät tee juuri niin :O Ja vielä se iänkaikkinen angstailu. Tai siis ainakin vitoskirjassa ensin Harry angstailee kamalasti, mutta heti kun näkee Chon on niin onnellinen että tekee mieli oksentaa. (Siinä muuten toinen hahmo, josta en tykkää, nimittäin Cho...)

Kaikista muista hahmoista Pottereissa tykkään (jopa Pimennosta ja Kalkaroksesta, jotka on tosi mielenkiintoisia hahmoja xD).

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #17 : Elokuu 19, 2007, 19:00:57 »
Ja mainitsenpa vielä tähän yhden parivaljakon;
Riley ja Chloe Carlson: Itseasiassa nuorempia versioita Wakefieldin kaksosista, ja ehkä hivenen lievempiä. Heillä on menestyvä äiti (eronneet), ja mukava isukki, toisella poikaystävä, ja toinen kuvataan niin kauniiksi, että tuntuu, että hän voisi saada kenet tahansa. Toisaalta Riley ei ole kovin haka koulussa, mutta muuten inhoan näitä hahmoja, ne vain ovat niin... sietämättömiä!
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #18 : Marraskuu 16, 2007, 18:00:55 »

Joissain kirjasarjoissa on sellasia niin vihattavia hahmoja, jotka on silti hyviä olemassa. Niin kuin vaikka Pimento. Se on etenkin viidennessä Potterissa niiiiiin ä-r-s-y-t-t-ä-v-ä ja kamala ja kaikkea muuta, mutta kuitenkin hyvä että on olemassa.

Sitten Surkeiden Sattumusten Sarjasta se yks tyttö, jonka nimeä en nyt muista. Se jota kreivi Olafin tyttöystävä palvo ja se joka oli siellä sisäoppilaitoksessa, niiden orpojen kanssa. (Olipa selvästi selitetty:)) Se oli niin kamala. Aaarg mä en kestä sitä, miten Lemony Snicket edes kestää kirjoittaa sellasesta hahmosta. En osaa nyt ilmaista tunteitani paremmin, mutta jos olet lukenut kirjoja, niin varmaan tiedät.

Myös Surkeiden Sattumusten Sarjan kreivi Olaf, tiedän, se on kirja pääpahis ja pitäis herättää enimmäkseen pelkoa, mut se on niin INHOTTAVA. Se putkahtaa aina esiin joka paikasta, se on kamalin pahis, minkä kirjaan voi keksiä ja hänen ei-niin-muotitietoinen-tyttöystävänsä ei ole yhtään sen parempi. Niin kuin ei ole suurin osa muistakaan kirjasarjan hahmoista. Kaikki on niin epäaidon kamalia.
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

Poissa Malakai

• metafora
  • Vuotislainen
  • Entäs nyt?
« Vastaus #19 : Tammikuu 07, 2008, 16:36:28 »
Minä en ole ikinä onnistunut vihaamaan ketään hahmoa siksi, että kirjailija on tehnyt hänestä ilkeän, pahan, takinkääntäjän, kiusaajan, dominoivan, laiskan, kirjaviisaan tai ilkkujan. Jollain tapaa minä jopa rakastan näitä hahmoja, koska niiden kirjoittaminen vaatii rohkeutta. Ne ovat usein hyvin taitavasti luotuja hahmoja, useammin kuin "hyvikset".

Sen sijaan minä vihaan keskeneräisiä ja teennäisiä hahmoja, joiden käyttäytyminen perustuu stereotyyppeihin ja joiden luonteen pystyy kuvailemaan kolmella idioottivarmalla sanalla. He eivät ole inhimillisiä ja aitoja, koska kenenkään luonnetta ei voi oikeastaan kuvailla edes pidemmällä tekstilitanjalla, jossa esiintyy lempeän, ilkeän, lojaalin, rohkean, pelkurin, fiksun tai yksinäisen kaltaisia sanoja. Hah, ja minulla on oikeasti jopa esimerkki tällaisesta huonosta hahmosta, joka on mennyt kustantajalta läpi, ja kirja päätynyt jopa nuortenromaanien ihkutuslistoille. Houkutuksen Isabella. Hän on hyvin uskollinen melkein ensimmäisenä asiana mainitulle kömpelyydelleen, ja aina kun vain tarjoutuu mahdollisuus, Bella kellahtaa pepulleen, aivan kuin muita tapoja osoittaa kömpelyyttä ei olisikaan. Hänen luonteensa jäi minulle ainakin muuten kovin hämäräksi ja hahmo oikeastaan sitä myöten muuttui aina vain tylsemmäksi, koska hänessä ei ollut melkein mitään, mihin tarttua - se ainoa asiakin liukastelee ja lentelee niin paljon, ettei siihenkään jaksanut enää turvautua.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #20 : Tammikuu 07, 2008, 18:08:56 »
Frodo: Ja tämä pieni, Tarun Sormusten Herrasta sankari, on uskomattoman rasittava henkilö, varsinkin elokuvassa (vihaan Elijah Woodia, mutta hän sopi hyvin tähän rooliin). Frodo, angstinen pieni ja erilainen hobitti, tuli ja pelasti Keskimaan vastoin kaikkia odotuksia.
Olen kai jo sanonut, että vihaan näitä sankarityyppejä?

Tiedätkös, pidän sinusta nyt hieman vähemmän. Frodo on ihanin hahmo maan päällä, etenkin Elijahin näyttelemänä. Oih, Elijah, ne silmät <3<3 Tosin elokuvassa minua hieman ärsytti Frodon ja Samin draama Lukitarin luolan suulla, mutta kirjassa Frodoliini on ihuna ^^

Keitähän hahmoja minä inhoaisin? En mä oikeastaan inhoa ketään. Osaan etsiä jokaisesta hahmosta jotain positiivistakin ja minusta jokaisella hahmolla on omat syynsä käyttäytyä, niin kuin käyttäytyy. Ja minusta heitä kaikkia täytyy vain yrittää ymmärtää ^^
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Morre

• Ankeuttaja
« Vastaus #21 : Tammikuu 09, 2008, 08:57:53 »
Viha lienee liian voimakas sana, mutta on hahmoja, joista ärsyynnyn. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö ymmärtäisi ja hyväksyisi ko. hahmon välttämättömyyden tarinan kannalta. Usein ymmärrän myös sen, miksi he käyttäytyvät kuten käyttäytyvät, mutta se ei estä minua ärtymästä heihin.

Ce'Nedra
Ah tuo Belgarionin ja Mallorean taruista tuttu tuittupäinen prinsessa. Jestas mikä kakara! Ärsyttää kertakaikkiaan se tuittuilu, drama queen -meininki, mutta samalla myös se ylitsevuotava jalous etenkin Rivan kuningatar -osassa.

Valta
Näkijän tarusta tuttu todella häijy ja ilkeä prinssi. Valtan pahuus ja kylmyys oli jotakin niin uskomatonta, että hänestä ei voi pitää, mutta häntä ei voi myöskään ohittaa olankohautuksella.

Kalkaros
Anteeksi vain, mutta minulta ei riitä myötätuntoa pätkääkään tälle limanuljaskalle. Ehkä otan Kalkaroksen liian henkilökohtaisesti ja ammatillisesti, mutta opettaja, joka purkaa omia traumojaan oppilaisiinsa ei ole kovinkaan myötätuntoa herättävä hahmo.

Ellen Salpakari
Täällä Pohjantähden alla -kirjasta tuttu koppava rouva. Ellenin ylpeys, marttyrointi, alentuva suhtautuminen torppareihin (ja tietysti etenkin Koskelaan) saa kertakaikkiaan sappeni kiehumaaan.

Petyr

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Tammikuu 09, 2008, 20:46:13 »
Lainaus
Steve Leonard
Inhoan, ei VIHAAN tuota hahmoa yli kaiken Darren Shan-kirjasarjoissa. Se mokoma meni murhaamaan-ops, ei mitään. Kuitenkin se juntti, mokomakin rohmukuoriainen meni palaamaan myöhemmissä osissa maanvaivana. mokoma rontti! Se on oikeasti paha ja ilkeä ja jkulma p******nen...räyh...

Minä taas koen Steven vähän traagisenakin hahmona. Oman peräänantamattomuutensa ja kostonhimoisuutensa uhrina. Toisaalta juuri se hänen itsepäisyytensä ja kieltäytyminen uskomasta tosiasioihin on aikas lailla ärsyttävää. Ja Killers of a dawnin loppu, voi ei... sanotaanko että vihaan Steveä puoliksi :D

Mutta täytynee myöntää, että todellinen inhokkihahmoni on Martinin Tulen ja jään laulun kuningas Joffrey Baratheon. Nuori pojannulkki, typeränylpeä ja lyhytnäköinen. On kovasti olevinaan unelmaprinssiä mutta todellisuudessa oikea pikkumainen hirviö. Onneksi mokomaa omaa etuaan ymmärtämätöntä kloppia ei tarvitse sietää kuin pari kirjaa. Häh-häh.

Poissa Vadelmafairy

• Metalfairy
  • Vuotislainen
  • Poissa 11.8 asti
« Vastaus #23 : Tammikuu 19, 2008, 16:56:26 »
Carmelita Spats (Surkeiden sattumusten sarja) - en voi sille mitään, mutta inhon väreet alkavat kulkea selkääni pitkin ja korvistani alkaa lievästi sanottuna nousta savua lukiessani tästä hahmosta. "C niin kuin charmantti, A niin kuin armas..." Olkaa ihania ja hävittäkää tuo hahmo maan päältä - se yksinkertaisesti käy hermoille lurituksineen varsinkin sen jälkeen, kun siitä tuli Olafin adoptiokakara ja ah niin ihana!

Mr. Collins
(Ylpeys ja ennakkoluulo) - tälle hahmolle kuuluu samanlainen kohtalo kuin edellämainitulle ehdottomasti. Miten joku voikaan olla niin @!#&#?#:n ärsyttävä. Hänen käyttäytymisensä on jollain tapaa niin ylimielistä ja hän on niin itseään täynnä oleva ja tekopyhä hahmo, ettei mitään rajaa. Kyseisen hahmon käytös itsessään on niin omiaan saamaan ihmiset hyppimään seinille.

Tuossa oli ehdottomasti johtoaseman omaavat hahmot. Useista sarjoista löytyy hyvin paljon ärsyttäviä hahmoja. Mary suemaisuus ei sinänsä ole ärsyttävää aina - esimerkiksi minulla ei ole minkäänlaisia ongelmia Replica-sarjan Amy Chandlerin kanssa (ennen viimeistä osaa, jossa hänestä todella tulee aivan liian täydellinen ja hän yllättäen pelastaa maailman supervoimillaan). Harry Potter -sarjasta ehdottomasti kamalin hahmo on Pimento (pilkunviilaaja-valehtelija-perseennuolija ja muutenkin niin ihana vaaleanpunaisen villatakkinsa ja kimeiden yskähdyksiensä kanssa), mutta ei pääkolmikkokaan mikään maailman epä-ärsyttävin (en saa päähäni oikeaa sanaa) ole. Hermione on onneksi saanut kaikkitietävyytensä vähän työnnettyä sivuun, mikä tekee hänestä huomattavasti siedettävämmän. Onneksi Harryn teiniangstiuskin oli vain suurimmaksi osaksi yhden osan juttu (ainakin mielestäni).
Life is only a flash of light in this darkness. Love is only a faith for tomorrow with you.
Or then not.

Poissa Graveheart

• Vesijuoppo Yrjäläinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #24 : Tammikuu 22, 2008, 13:36:16 »
Yleisesti en voi sietää kirjoissa sellaisia lapsihahmoja jotka ovat liian fiksuja ikäisikseen. Yleensä ne ovat iältään noin 9-13 vuotta vanhoja ja useimmiten poikia. Esimerkiksi Stephen Kingin kirjoissa on paljon tällaisia hahmoja, joista erityisen ärsyttäviksi sanoisin Mark Petrien Salem's Lotista (Painajainen) ja David Carverin Desperationista (Epätoivon kaupunki). Molemmat puhuvat ja toimivat kuin aikuiset, osaavat käsitellä kriisejä jopa rationaalisemmin kuin he ja ovat tietysti lahjakkaita väittelijöitä. Ja vähintään yhdessä pakollisessa kohtauksessa joku tällainen sankari pelastaa yhden tai kaikki muut henkilöt jostain pahasta tilanteesta. Epärealistisuuden lisäksi nämä henkilöt ovat hyvin pitkälle ennalta-arvattavia, varsinkin kuolemattomuudellaan. Elokuvissa ja kirjoissa voi aina luottaa siihen ettei lasta koskaan tapeta. Aikuinen mies on aina suurimmassa vaarassa, nainenkin nykyään on tasa-arvoisesti ainakin melkein yhtä kuolevainen, teinejäkin listitään jo silloin tällöin, mutta kenelläkään ei ole koskaan pokkaa tappaa lasta. Ei edes Stephen Kingillä.
My gramma has this joke where she says "Knock knock"
I say "Who's there?"
She says "I can't remember" and starts to cry