Että tykkäänkin näistä :D Olen tosin vaan Eragonin ja Esikoisen lukenut, kun ei englannintaidot riitä vielä Brisingriin, mutta pitäisihän sen vissiin maaliskuussa ilmestyä suomeksikin, joten sitä odottelemma.
On taas vaikea kertoa mistä minä Perillisissä pidän. Niihin vain jää jumiin. Hahmot ovat hyviä ja pidän Paolinin kirjoitustyylistä, vaikka monet sitä hieman amatöörimäiseksi väittävätkin. Pidän ehkä hieman enemmän Eragonista, sillä tykkäsin paljon siitä kun Eragon ja Brom matkustelivat, ja varsinkin Farthen dur oli paljon minun mieleeni, mutta toisaalta rakastan Esikoista, koska pidän paljon Eragonin koulutuksesta ja siitä, että saatoin vain lukea millaista elämä oli Ellesmerassa, mutta Roranista kerrotut osuudet tosiaan olivat paikoitellen hieman pitkästyttäviä.
Hahmoista pidän eniten ehkäpä Elvasta (yllätys yllätys), Murtaghista ja Nasuadasta. Toivottavasti Murtagh ei ole pysyvä pahis :) Tässä kun on paljon ollut keskustelua kolmannesta ratsastajasta, niin sanompa, että henkilökohtaisesti olisi kiinnostavaa jos se olisi Elva, sillä vaikka joku mainitsi että Elva on hieman liian nuori vielä, kannattaa ottaa huomioon että hän kasvoi omasta tahdostaan voidakseen ilmentää kirous-siunauksensa. Jos kolmas lohikäärme kuoriutusi Elvalle, hän voisi kasvaa, ja Eragoninhan oli määrä yrittää kumota tämä kirous-siunauksensa. Hieman sekavaa ja epätodennäköistä ehkä, mutta olkoot ;)
Eragon ja Arya... yäk. Eragonista kyllä pidän, hän on ihan kiva hahmo, ja hänen ja Saphiran keskustelut ovat kiintoisia, mutta Arya on aina ollt jollain tavalla ikävä ja sellainen hahmo, josta en vain pidä. En yhtään tykkää siitä, kuinka hän on jotenkin kuvattu niiin täydelliseksi, vaikka onkin oikukas ja jotain, salaperäinenkin niin. Ei Aryasta ratsastajaa, kiitos. Ja toivottavasti Aryaa ei pariteta Eragonille. Myös Oromis kuuluu inhokkihahmoihini. En todellakaan pidä hänestä. Typerä vanhus, sori nyt vaan.
Toivottavasti se Brisingr nyt jo tulisi suomeksikin... En taas malltaisi odottaa. Ja onko kenelläkään muuten mitään aavistusta siitä, milloin tätä neljättä kirjaa aletaan kirjoittamaan?
/Siis muks/
Nyt kun olen lukenut kyseiset kirjat uudestaan (ja rakastunut niihin uudestaan), niin korjaan muutaman jutun. Arya ärsyttää minua vieläkin, mutta Esikoisen edetessä hän muuttu inhimillisemmäksi (haltimillisemmäksi?) ja pidän hänestä enemmän. Tai siis, en voi sanoa etten pidä hänestä enää esikoisen luettuani uudestaan. Myös Oromis ei ole enää lopussa niin raivostuttava. Vaikka onkin vielä ärsyttävä. Mutta ei enää niin kvastri
/Siis muks päättyy/