Kirjoittaja Aihe: Anna-kirjoista  (Luettu 5624 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Elovenatyttö

• Kultakutri
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Anna-kirjoista
« Vastaus #25 : Joulukuu 31, 2009, 12:52:33 »
Itse olen aina pitänyt Annasta enemmän kuin Emiliasta, johon on toisinaan vaikea samaistua. Omasta mielestäni Anna ei ole täydellinen (en jaksa lainata niitä esimerkkejä, jotka te muut olette jo kirjoittaneet ylös). Kun taas Emilian liiallinen ylpeys ja uppiniskaisuus on välillä tosi ärsyttävää.

Ehkä Montgomery ei tahtonut Annasta kirjailijaa. Itselleni on ainakin jäänyt sellainen kuva, että Anna pitää kirjoittamisesta, mutta se ei ole hänelle intohimo, toisin kuin Emilialle. Anna oli mielestäni enemmänkin lapsirakas ja perheenäiti, kuin yksinäinen taiteilija.
The girl who lives in dreams.

Poissa Elovenatyttö

• Kultakutri
  • Vuotislainen
« Vastaus #26 : Elokuu 27, 2010, 08:56:30 »
Annat ovat olleet omassa kirjahyllyssäni hyvän aikaa ja olen lukenut sarjan läpi aika monta kertaa. Annat mielletään tyttökirjoiksi, mikä on ainakin omasta mielestäni vähän halveltava nimitys. Se kuvaa sellaista tytöille tarkoitettua "kevytmielistä" kirjallisuutta, jota kukaan ei sitten ota vakavasti.

Oma suosikkini on ehdottomasti Kotikunnaan Rilla. Minulla on ollut siihen aiemmin sekailainen viha/rakkaussuhde, joka on nyt, kun olen (toivon mukaan) vähän kypsynyt, muuttunut enemmän jälkimmäiseksi. Ja jos miettii näin 2000-luvun kannalta, niin kirjahan on melko moderni. Kukaan ei voi sanoa Rillaa täydelliseksi ja meille nykyajan ihmisille Rillan tavoitteet saattavat vaikuttaa vähän oudoilta. Tytöllä ei tunnu olevan yhtään kunnianhimoa, vaan raukka tahtoo vaan päästä naimisiin.

Olen aina tykännyt enemmän Annasta kuin Emiliasta. Emiliaan en ole koskaan samaistunut samalla tavalla ja tämän elemänasenne ärsyttää. Toki Runotytöt on tullut luettua, mutta suosikkeihin ne eivät kuulu samalla lailla kuin Annat.

The girl who lives in dreams.

Poissa Florida

• Vuotislainen
  • Ravista nyt myrskyhuonetta
    • Lillyn nettisivut
  • Pottermore: DraconisCat1558
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #27 : Joulukuu 30, 2010, 16:35:59 »
Anna-sarja, uuh, yksi suosikkisarjoistani. Kirjahyllyssäni paikka Twilightin vieressä (aakkosjärjestys, totta kai.) Mummoni on ostanut minulle Anna opettajana ja Sateenkaarinotko kirjat. Itselläni on myös niiden lisäksi: Anna omassa kodissaan, Annan perhe ja Annan unelmavuodet. Omistan myös sarjan viimeisen kirjan (novellikokoelma) Jäähyväiset Annalle, sen tarinat ovat hiukan karmivia, mutta muuten aivan loistavia. En saanut yöllä ollenkaan unta, kun luin yhden pelottavan tarinan ennen nukkumaan menoani. Myös Walterin ja Annan runot ovat kirjassa loistavia ja niiden kommentit muilta perheenjäseniltä. Kannattaa lukea, suosittelen kirjaa!
 Kaverini luki viime vuonna koulussa Annan nuoruusvuodet (minun suosittelemana, itse luin Pienen Runotytön) ja ihastui sarjaan. Minun mielestäni Anna tekee liian suurta numeroa punaisista hiuksistaan (minulla itselläni on punaiset hiukset) ja hänellä on ehkä hiukan liikaa mielikuvitusta. Muuten pidän koko sarjasta.
 Kotikunnaan Rilla on ehdottomasti suosikkini. Inhoan vain sitä, että
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Anna omassa kodissaan on toinen suosikkini. Leslie on ihana hahmo kirjassa ja pidän varsinkin siitä, että hän menee naimisiin Fordin kanssa. (Enmuistaoikeeaanimeä)
 En pidä Anna ystävämme kirjasta, koska siinä kuvaillaan inhottavasti ja Gilbertiä ei ole kirjassa melkein ollenkaan.
Palavana paperina
   sataa maahan tarina,
   johon meidät kirjoitettiin

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #28 : Tammikuu 03, 2011, 01:54:50 »
Onko teidän tiedossanne enemmän tai vähemmän uskolliset Annan lukijat, että nyt on aika vasta ilmestynyt uusi kirja nimeltä Annan jäähyväiset? Siinä on runoja ja novelleja, joissa on mukana Blythen perhe, tosin yleensä vain taustalla. Selityksen siihen miksi kirja ilmestyi vasta nyt, Mongomerihan on kuollut jo aika päiviä sitten, voitte lukea kirjan esipuheesta. Jos kiinnostaa niin kirjastoon vaan. Mm. minä odotan mielenkiinnolla kirjan lukeneitten kommentteja.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Poissa Gina

• Vuotislainen
« Vastaus #29 : Heinäkuu 18, 2012, 18:06:03 »
Olen kometoistavuotias ja Anna-sarja on ehdottomasti lemppari. Rakastan hahmoja ja kuvaukset ovat kauniita. Kirjat on kiroitettu hyvin ja juoni on rikasta. Vitsit varsinkin ekassa kirjassa ovat kyllä niin mainioita, että eka on varmaan suosikkini. Isukki osti mulle pari vuotta sitten kaikki ja viimevuonna sain synttärilahjaksi Annan jäähyväiset kirjan, joka sisältää erinnäisiä tarinoita ja runoja. Omistan myös ensimmäisen Runotyttö kirjan ja kaikki nekin olen lukenut. Anna-sarjaa suosittelen lämpimästi kaikille!

Poissa Florida

• Vuotislainen
  • Ravista nyt myrskyhuonetta
    • Lillyn nettisivut
  • Pottermore: DraconisCat1558
« Vastaus #30 : Heinäkuu 18, 2012, 18:58:24 »
Onko teidän tiedossanne enemmän tai vähemmän uskolliset Annan lukijat, että nyt on aika vasta ilmestynyt uusi kirja nimeltä Annan jäähyväiset? Siinä on runoja ja novelleja, joissa on mukana Blythen perhe, tosin yleensä vain taustalla. Selityksen siihen miksi kirja ilmestyi vasta nyt, Mongomerihan on kuollut jo aika päiviä sitten, voitte lukea kirjan esipuheesta. Jos kiinnostaa niin kirjastoon vaan. Mm. minä odotan mielenkiinnolla kirjan lukeneitten kommentteja.
Olen ollut tietoinen tästä jo kauan ja kirja on hyllyssäni. Se on uskomaton teos, aivan älyttömän ihana. Suosittelen lämpimästi.
Palavana paperina
   sataa maahan tarina,
   johon meidät kirjoitettiin

Poissa Salmiakki

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #31 : Heinäkuu 19, 2012, 12:11:24 »
Minä en ole lukenut kuin yhden Anna-kirjan, Annan nuoruusvuodet. Minulla on kyllä ne kaikki hyllyssä, pitäisi ehkä jossain vaiheessa vaivautua lukemaan loputkin :D

Kuten moni on jo sanonut, Anna on ärsyttävä hahmo, niin täydellinen ja kaikki pitävät hänestä. Ja kuten on jo sanottu myös, Runotyttö-kirjojen Emilia on paljon inhimmillisempi. Pidän muutenkin paljon enemmän Runotyttö-sarjasta kuin Annasta (vaikka toisaalta, vähän paha sanoa kun en tosiaan ole lukenut kuin yhden Annan.)
"Olisi kauheata, jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis."

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #32 : Heinäkuu 23, 2014, 15:50:13 »
Jaa, itse minulle uusi tieto. Ne kettkä ovat jo lukeneet kirjan, kannattaako paatuneen Anna-fanin lukea kyseistä kirjaa? :D
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina