Kirjoittaja Aihe: Kirjanmerkeistä  (Luettu 29856 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Sab

• Ankeuttaja
Vs: Kirjanmerkeistä
« Vastaus #175 : Helmikuu 03, 2011, 21:40:01 »
Minä olen aina esimerkillinen, enkä (lähes koskaan, en ainakaan pokkarien tai muiden kuin omien kirjojeni kohdalla) laita kirjaa pöydälle ns. avonaisena sivut alaspäin. Se on kuin taittaisi kirjojen niskan! Inhottavaa. u.u Toisaalta minulla on paha tapa taittaa kirjojen kulmia. Tällä hetkellä käytän kirjanmerkkinä maastokankaan palasta, joka on myös erään mikrovaltion lippu... Lisäksi minulla on muutama ihan pahvinen kirjanmerkki. Koulukirjoihin merkkaan oikean sivun laittamalla tehtäväkirjan ja lukukirjan "limittäin". Käytän hyvin harvoin mitään varsinaisia merkkejä, nuo pahvisetkin ovat kuvistunneilta mukaan tarttuneita...

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #176 : Helmikuu 03, 2011, 22:56:05 »
Itselläni on aina käytössä nahkainen suuri kirjanmerkki jota käytän aina kotona lukiessani. Mikäli koulussa on kirja niin käytän paperinpalasta. Nahkamerkissä on se hyvä puli että ei rypisty ja kulu vaan pysyy siistinä. Mikäli toinen kirja on lukemisessa kesken niin viivaimenpala.
nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Poissa Shirley

• Ihan seko :)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #177 : Helmikuu 08, 2011, 15:23:54 »
Minulla on tapana painaa sivu mieleeni kun lopetan lukemisen, enkä yleensä käytä mitään kirjanmerkkiä. Huono puoli tässä on se, että jos unohtaa sivun, sitä on ärsyttävää muistella. Niinpä taiteilin itselleni muutama päivä sitten hienon kirjanmerkin, jonka pikkusiskoni tuhosi eilen. Nyt käytän kirjanmerkkinä pelkkää punaista paperinpalaa. En voisi ikinä taittaa kirjojen sivuja, vaikka usein laitankin kirjan nurin päin avonaisena pöydälle.
Let us die young or let us live forever... :)

Poissa Ropsus

• Vuotislainen
  • Pottermore: SunCastle25757
« Vastaus #178 : Helmikuu 13, 2011, 17:00:27 »
Kirjanmerkit.. ne ovat hyödyllisiä kapistuksia. En kestä kirjan sivujen taittamista tai kirjan jättämistä johonkin lojumaan aukinaisena. Se on vaan mielestäni väärin kirjoja kohtaan. Minulla on kolme hyvää kirjanmerkkiä, joita käytän. Yksi on sellainen Ruotsista ostettu pahviläpyskä jossa on kuva jonkun puun lehdestä ja siitä putoavasta vesipisarasta. Toinen on itse tekemäni, joka on kudottu pöytäkangaspuilla. Se on kätevä, koska pysyy hyvin kirjan välissä, eikä mene rikki kovinkaan helposti. Kolmantena käytä Lontoosta mukaani kaappaamani Pret-nimisen paikan lautasliinaa. Se on kätevä, koska pysyy hyvin kirjan välissä ja on sopivan kokoinen. En ole ikinä hävittänyt kirjanmerkkejäni, ainakaan kovin kauaksi aikaa. Välillä kyllä pitää käyttää merkkinä jotain mikä vain sattuu käteen, kun on niin monta kirjaa kesken samaan aikaan. (Yleensä kirjoja on kesken 2-5 kerrallaan x))
Let's go poke it with a stick!

Poissa Chess

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #179 : Helmikuu 13, 2011, 17:28:42 »
Minä olen kirjanmerkkien suhteen melko laiska. Laitan kirjan väliin yleensä kirjastokuitin tai jonkin lappusen minkä satun löytämään yöpöydän laatikosta/sängyn vierestä. :'D Tällä hetkellä kyllä käytän kaverin Taru Sormusten Herrasta -kirjassa paperinpalaa, jolle olen tuhertanut erään sarjan "logon" tai vastaavan(Fullmetal alchemist). Toisessa Taru Sormusten Herrasta -kirjassa on välissä kartta, joka tuli kirjan mukana. Muuta ei olekaan juuri nyt kesken. ^^
En melkein ikinä tee varta vasten kirjanmerkkiä tai osta sellaista. Mutta jos saisin mahtavan idean tai löytäisin jostain ihanan kirjanmerkin, niin olisi eri asia. :) Yleensä minulla vain eivät kirjanmerkit säily vakituisina, vaan ne hukkuvat jonnekin ja alan taas käyttämään esimerkiksi kirjastokuitteja.
Itse en missään nimessä taittaisi sivuja hiirenkorville, mutta voisin avonaisena jättää lojumaan. Aivan, kirjanmerkkien suhteen en ole kovin aktiivinen. :'>

~~Chess

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #180 : Maaliskuu 13, 2011, 13:35:48 »
En käytä kirjanmerkkejä ollenkaan. En myöskään taita sivujen kulmia, jätä kirjaa ylösalaisin tai muuta vastaavaa. Tykkään pienistä haasteista, joten haluan aina erikseen joutua etsimään kirjasta sen kohdan johon jäin. Joskus yritän painaa sivunumeron mieleen, mutta se ei kyllä ikinä kauaa muistissa pysy. -.-

Omistan kyllä muutamia kirjanmerkkejä, mutta ne tuppaavat hukkumaan aina johonkin. Ei se sinäänsä haittaa kun en kuitenkaan käytä niitä. n_n Muistaakseni minulla on joku Potter-aihenenkin merkki. Ja ulkomailta on tullut jotain nähtävyys aiheisia kirjanmerkkejä ostettua. Sitten on yksi sellainen, joka ei oikeastaan edes ole kirjanmerkki; kävin joskus n. 6-vuotiaana jonkun kaverin synttäreillä, ja siellä kaikki vieraat saivat sellaiset nallenmutoiset pahviläpyskät, joissa luki jotain. Siis vähän niin kuin kiitoskortit. :) No, jostain syystä aloin sitä silloin kirjanmerkkinä käyttämään, ja edelleenkin se on tallessa (mutta en kyllä tiedä missä).
I'm not crazy, my mother had me tested.

Poissa Joëlle

• Vuotislainen
« Vastaus #181 : Maaliskuu 16, 2011, 22:39:55 »
Minulla on monia kirjanmerkkejä, omille kirjoille on melkein jokaiselle oma. Esimerkiksi Pottereille on British Museumista ostettu muumio(?)-kirjanmerkki, Narnian tarinoille Nalle Puh -aiheinen kirjanmerkki, jossa on iso pinkki tupsu päässä, Nälkäpelille on sademetsä -aiheinen kirjanmerkki joka on ostettu Espanjasta jne. Kirjaston kirjoille on yhteinen kirjanmerkki, olen tehnyt sen itse pahville ja päällystänyt kontaktimuovilla, ja siinä on lehditä leikattuja sanoja ja kuvia, kaikkea mahdollista mikä liittyy kirjoihin. En itse ikinä taita kirjan sivuja, niistä jää ruma jälki. Jätän kirjan niskat nurin vain jos palaan takaisin parin minuutin kuluessa.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #182 : Huhtikuu 28, 2013, 15:59:21 »
Kirjan sivuja en taita (paitsi satunnaisesti kirjaston kirjan.) Kirjaston kirjojen kirjanmerkkinä käytän lainauskuittia, mutta jos kuitilla on useampi kirja, revin jostain paperista palan ja käytän sitä.
Muutamalle omalle Potter-kirjalleni olen tehnyt sellaiset 15.5 x 4cm:in kokoiset paperiset kirjanmerkit. Jokaiseen maalasin jonkun kyseiseen kirjaan liittyvän kuvan; AV: Harry lentää luudalla, taustalla näkyy Tällipaju ja Anturajalka. FK: Harry pitää kädessään ennustusta, taustalla Hermione, Ron ja Tylypahka. PP: Harry keittää taikajuomaa, taustalla Severus. KV: Harryn kädessä elpymyskivi, Ronilla seljasauva, Hermionella näkymättömyysviitta. Loppuihin Potter-kirjoihini aion neuloa jonkinlaisen minitupahuivin tai muun Potter-aiheisen merkin.:)
Muihin omiin kirjoihini en ole tehnyt vielä omia kirjanmerkkejä, mutta teen vielä joku päivä jokaiselle kirjalle oman. Kirjojen omia kirjanmerkkejä säilytän aina ko. kirjan välissä, ettei ne katoa.