Kirjoittaja Aihe: Mikä on tupasi Ilvermornyssa?  (Luettu 3345 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Mikä on tupasi Ilvermornyssa?
« : Kesäkuu 28, 2016, 20:17:02 »
Ja jos ei ole ennestään tuttu, niin Ilvermorny on Pohjois-Amerikkalainen taikakoulu, jossa on neljä tupaa: Pukwudgie, Wampus, Horned Serpent ja Thunderbird.

Pottermoren lajittelun pääsee tekemään täällä: https://my.pottermore.com/user-profile/my-house/ilvermorny (pitää olla kirjautunut sisään sivulle).

Lajittelu laittoi minut Pukwudgie-tupaan, jota kuvaillaan niin, että se on "sydän" (muut tuvat ovat esim. "sielu"). Pukwudgieen päätyvät yleensä parantajat.

(Kerro muuten samalla mikä on Tylypahkan tupasi... ehkä näissä näkyy joku yhteys. Itse olen mielestäni Korpinkynsi, mutta Pottermoren uusi lajittelu laittoi minut Rohkelikkoon.)
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Lilla Myy

• ei oikein ihminenkään
  • Vuotislainen
    • Nescit vox missa reverti
  • Pottermore: SnitchCharm26124
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Mikä on tupasi Ilvermornyssa?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 28, 2016, 21:55:09 »
Minä olen Ilvermornyssa Thunderbird. Tuvasta sanotaan englanniksi näin: "Named by Chadwick Boot after his favourite magical beast, the Thunderbird, a beast that can create storms as it flies. Thunderbird house is sometimes considered to represent the soul of a witch or wizard. It is also said that Thunderbird favours adventurer" eli eräälle kaverille vääntämäni nopea ja suhteellisen karkea käännös: "Nimetty Chadwick Bootin mukaan hänen lempitaikaolentonsa, Ukkoslinnun, joka voi saada aikaa myrskyjä lentäessään, mukaan. Ukkoslinnun tuvan on joskus pidetty kuvaavan noidan tai velhon sielua. Sanotaan myös, että Ukkoslintu suosii seikkailijaa."

Tylypahkassa taasen olen Puuskupuh ja kyseinen kaveri, jolle tuon käänsin on Luihuisessa.

Aika jännittävää muuten, että tässäkin koulussa on erikseen tuvat, kun jotenkin olen mieltänyt sen vain Tylypahkan jutuksi. Muistaakseni Durmstrangissa ja Beauxbatonsissa ei ainakaan ollut tupia, joten tämä mielikuva saattaa johtua ihan siitäkin...
There's absolutely no way you could make me break
No way to wipe the smile off my face

Paikalla samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #2 : Kesäkuu 29, 2016, 10:00:59 »
Tästä jutusta en ollutkaan aikaisemmin kuullut, tai en ainakaan ollut painanut asiaa kovin tarkasti mieleeni. Kävinpä sitten tuon kyseisen lajittelutestin tekemässä ja minut lajiteltiin tupaan nimeltä Thunderbird. Tylypahkan tupani on puolestaan Puuskupuh.

Niin paljoa en ole asiaan vielä perehtynyt, että osaisin sanoa, olenko "tyytyväinen" tupaani tai onko Thunderbirdillä ja Puuskuupuhilla minkälaisia samankaltaisuuksia jne.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
« Vastaus #3 : Kesäkuu 30, 2016, 17:38:05 »
Aika jännittävää muuten, että tässäkin koulussa on erikseen tuvat, kun jotenkin olen mieltänyt sen vain Tylypahkan jutuksi. Muistaakseni Durmstrangissa ja Beauxbatonsissa ei ainakaan ollut tupia, joten tämä mielikuva saattaa johtua ihan siitäkin...
Minäkin ihmettelin samaa. Tuvat tuntuvat olevan vähän sellainen brittien oma juttu. Mutta tämä asia on selitetty siinä pidemmässä Ilvermorny-tekstissä, joka julkaistiin Pottermoressa eilen. En spoilaa, siltä varalta että kaikki halukkaat eivät vielä ole lukeneet :)
Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Paikalla Adasme

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Hogwarts will always be there to welcome you home.
  • Pottermore: SilverRain48
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 30, 2016, 17:46:21 »
Minäkin kuulun Ilvermornyssa Thunderbird tupaan ja mielenkiintoiseksi tekee sen että olen taasen Tylypahkassa Luihuisten tuvassa.. :)

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
« Vastaus #5 : Heinäkuu 01, 2016, 00:03:10 »
Thunderbird - sielu - seikkailijat
Horned Serpent - mieli - oppineet (scholars)
Pukwudgie - sydän - parantajat
Wampus - ruumis - taistelijat (Warriors)

Itse siis olen Tylypahkassa puuskupuh (Pottermore lajitellut sinne kahdesti ja lisäksi itse olen aina ollut tätä mieltä) ja Ilvermornyssa minut lajiteltiin Wampukseen. Wampus edustaa velhon tai noidan ruumista ja suosii taistelijoita/sotilaita (warriors). Aluksi voi tuntua hassulta yhdistelmästä, koska lol, joku lässy puuskupuh sotilaana, haha, ei siitä tule mitään kun puuskut vain syö keksejä ja on nössyköitä. Mutta kuinka väärässä onkaan, jos joku noin olettaa. Olen rehellinen ja ahkera ja taistelija.

Voin nähdä itseni taistelijana, mutta enemmän näen itseni tappelemassa muiden puolesta kuin itseni. Puolustan muita joskus vähän turhankin kärkkäästi... Jos koen jonkun asian oikeaksi, niin puolustan sitä. Puuskupuh-Wampus on siis itseasiassa minulle yllättävän hyvä ja kuvaava yhdistelmä, kun sitä nyt alkaa oikein analysoimaan. :D
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
« Vastaus #6 : Heinäkuu 02, 2016, 01:31:54 »
Tein testin ja päädyin Horned Serpent tupaan. Olen itse asiassa tehnyt lajittelun kolmesti Pottermoressa ja olen joka kerta päätynyt eri tupaan; ekalla kerralla olin Luihuinen, sitten Rohkellikko ja viimeisenä Korpinkynsi. Rohkellikon ja Luihuisen sain vanhan Pottermoren aikaan silloin kun se tuli kaikille avoimeksi ja Korpinkynnen noin kuukausi sitten kun tein testin uudestaan.

Ehkä noista neljästä Ilvermoryn tuvasta samaistun ehkä eniten just tuohon Horned Serpent tupaan, vaikka uskoisin että musta löytyy varmasti noita muitakin ominaisuuksia kunhan vain etsii jostain. Korpinkynnet on hyvin oppineita että tällähetkellä toi kuvaa hyvin mutta varmaan jos teen myöhemmin voin päätyä johonkin muuhun tupaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2016, 01:36:16 kirjoittanut Gil »

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #7 : Heinäkuu 02, 2016, 21:17:06 »
Horned Serpent täälläkin. Tavallaan sopii kyllä mulle tuo kuin nenä päähän, periaatteessa mulle mieli ja järki on kaikki kaikessa ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä tuun tekemään leipätyöni (toivottavasti) alueella, johon tuo sana scholar sopii (eli tutkijana). Toisaalta koen myös jollain tavalla, että mun järkivoittoisuuteni tekee musta ajoittain varsin häikäilemättömän persoonan, teen mitä tahansa, jotta pääsen tavoitteisiini (enkä erityisemmin varo halpojakaan keinoja tai suoranaista manipulointia)...

Mistä pääseekin kivan aasinsillan kautta siihen, että Pottermore lajitteli mut kolmesti luihuiseen. Ja olen kyllä täysin samaa mieltä tuosta tupavalinnasta Pottermoren kanssa. En voi edes kuvitella olevani muuta kuin luihuinen.

Eli sanoisin, että Horned Serpent-luihuinen on mulle varsin oiva ja sopiva yhdistelmä.
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。
You've gotta believe that one day love will win.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
« Vastaus #8 : Heinäkuu 03, 2016, 19:25:52 »

Samoin! Mutta kuten Lupin sanoi, asiaa on vähän avattu pidemmässä artikkelissa. Toisaalta voi myöskin miettiä, että olihan Britanialla ja Yhdysvalloilla omanlaisensa suhde noihin aikoihin ainakin jästimaailmassa, joten voisi kuvitella, että joistakin asioista on ollut helppo ottaa mallia.

+ markkinoinnillisesti tietenkin huippua ajatellen tulevaa elokuvaa, että pääsee taas tekemään lajittelutestejä! :D

Onko joku muuten kohdannut identiteettikriisin Ilvermornyn lajittelussa? Tässä topikissa ei ainakaan kukaan näytä tunnustavan vaikka tunnetusti näin on joskus käynyt, kun jästit tekevät Tylypahkan jaottelun netissä. :D Mutta ehkä Ilvermornyyn ja sen jaotteluun ei kuulu samanlaista tunnetta kuin Tylypahkan vastaavaan - eihän Ilvermornysta ole kirjoitettu seitsemää kirjaa, noin alkajaisiksi...
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #9 : Heinäkuu 03, 2016, 19:37:00 »
Onko joku muuten kohdannut identiteettikriisin Ilvermornyn lajittelussa? Tässä topikissa ei ainakaan kukaan näytä tunnustavan vaikka tunnetusti näin on joskus käynyt, kun jästit tekevät Tylypahkan jaottelun netissä. :D Mutta ehkä Ilvermornyyn ja sen jaotteluun ei kuulu samanlaista tunnetta kuin Tylypahkan vastaavaan - eihän Ilvermornysta ole kirjoitettu seitsemää kirjaa, noin alkajaisiksi...

Jännä ku mainitsit tän, koska oon itse miettiny ihan samaa! Mä nimittäin sain tuvakseni Thunderbirdin, ja jotenkin rinnastan sen automaattisesti Rohkelikkoon ja Rohkelikko on se tupa johon kaikista vähiten samaudun ja en voi uskoa että testi lajitteli mut tohon :DD Pottermoren toinen testi on aina lajitellut mut Luihuiseen ja lähes kaikki muutkin tupatestit laittaa mut luihuiseen (joskus on tullut Korpinkynsikin), mutta Rohkelikko? Eijeijeijeijei. Mutta ehkä Thunderbird ei ole niin Rohkelikko kuin luulen, se vain kuulostaa siltä. Olisin mieluusti ollut Horned Serpent, kuulostaa paljon paremmalta :'D Ehkä teen testin uudestaan ja katson kuinka käy.
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #10 : Heinäkuu 03, 2016, 19:57:51 »
Hmm, nyt tulin uteliaaksi. Jos Thunderbird on sun mielestäsi rohkelikko, niin miten rinnastat muut?

Näihin tupiin ei liity ainakaan minun mielessäni niin paljoa tarinaa tai tietoa tai stereotypioita kuin Tylypahkaan, jolloin ne on paljon avoimempia ja helpompia lähestyä. Niistä ei ole tietoa ja ne on helppo kuvitella miten haluaa, jolloin niistä saa sen, mitä itse haluaa olla tai mitä on.

Senssi, minä kyllä kykenen näkemään sinut seikkailijana. Ovela, kunnianhimoinen ja nautit tutkimusmatkoista, seikkailuista. Seikkailijan luonne ei sulje pois tutkijan luonnetta; päinvastoin, nuo tukevat minun mielestäni toisiaan. :)

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #11 : Heinäkuu 03, 2016, 23:46:40 »
Hmm, nyt tulin uteliaaksi. Jos Thunderbird on sun mielestäsi rohkelikko, niin miten rinnastat muut?

the Horned Serpent = Luihuinen
the Thunderbird = Rohkelikko
the Pukwudgie = Puuskupuh
the panther Wampus = Korpinkynsi(?)

Olen samaa mieltä, että ei näistä niin paljoa ole tietoa et voisi oikeastaan suoraan rinnastaa, ehkä enemmän nuo nimet hämää mua kuin mikään muu. Korpinkynnen perässä on kysymysmerkki, koska tuo nimi on ehkä erikoisin ja ei mulle suoraan tuo mieleen mitään Tylypahkan tupaa (tai enemmin ehkä laittaisin sen myös Puuskuksi jostain syystä :DD). Ehkä todella epäloogista ja ennakkoluuloista ajatella että noita voisi edes rinnastaa keskenään, mutta minkäs teet :DD Luihuiset ja käärmeet on niin iskostunu muhun että kun näen Horned Serpent -tuvan nimen, uskon ehdottomasti kuuluvani siihen.

Senssi, minä kyllä kykenen näkemään sinut seikkailijana. Ovela, kunnianhimoinen ja nautit tutkimusmatkoista, seikkailuista. Seikkailijan luonne ei sulje pois tutkijan luonnetta; päinvastoin, nuo tukevat minun mielestäni toisiaan. :)

Nääh, olen ihan liian laiska ollakseni seikkailija :'D Seikkailu kyllä kiehtoo ja unelmoin usein esimerkiksi safarimatkoista, mutta kun kotisohvalla löhöäminen on vaan niin helppoa ja kivaa! Mutta ymmärrän pointtisi, ehkä olen arvioinut Thunderbirdin liian nopeasti ja se sopii minulle paremmin kuin luulenkaan :DD
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #12 : Heinäkuu 04, 2016, 10:50:53 »
Horned Serpent olisi enemmän mun mielestä ehkä Korpinkynsi, koska Serpent = mieli ja oppineet ja Korpinkynsien viisaus/oppimisenhalu. Rohkelikoille sopisi myös Thunderbirdin lisäksi Wampus.

En minäkään ensin ajatellut, että minulle sopisi Wampus, mutta kun aloin miettimään ja pyörittämään sitä, niin se alkoi sopimaan. Tämä on kuin horoskooppi, löydät sieltä kyllä itsellesi sopivia luonteenpiirteitä kun alat oikein kaivamaan. :D

Poissa Muggle

• Vuotislainen
  • HARRY POTTER IS MY PAST, MY PRESENT AND MY FUTURE
« Vastaus #13 : Heinäkuu 09, 2016, 13:29:18 »
Tein testin ja tuli Pukwudgie, Tylypahkan tupani taas on Luihuinen. Pukwudgie on kai kuin Puuskupuh, eikös? No, en ole ikinä tuuminutkaan kuuluvani ssataprosenttisesti Luihuiseen vaan saatan olla myös Slytherpuff, mutta näin tämä...
"You're just as sane as I am" Luna Lovegood

Poissa Juomamestari

• Kuninkaan koura
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Toukokuu 29, 2017, 16:17:54 »
Itse en tuota Pottermoren testiä Ilvermornyn tuvasta ole tehnyt, mutta yhden toisen sivuston mukaan kuulun Horned Serpentiin. Se sopiikin mielestäni hyvin, sillä olen hieman sellainen tiedonjanoinen tutkijaluonne. Myös Thunderbird olisi voinut periaatteessa käydä, mutta olen hieman liian laiska ja varovainen ollakseni seikkailija. Wampus ja Pukwudgie taas ovat suora ei, sillä en ole tarpeeksi voimakas tai rohkea soturiksi, enkä myöskään riittävän ihmisläheinen tai epäitsekäs parantajaksi. Horned Serpent taas sopii hyvin tiedonjanon ja älyn puolesta. Myös hieno tunnuseläin on plussaa. Ja Tylypahkan tuvasta Pottermore sanoi Luihuinen, yleensä nettitestien tulos vaihtelee Korpinkynnen ja Luihuisen välillä. Ehkä tuolla todellakin on jonkinlainen yhteys, sillä Horned Serpent on tavallaan niiden sekoitus, Korpinkynneltä arvot, Luihuiselta tunnuseläin.
"A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge. That is why I read so much", Tyrion Lannister.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #15 : Toukokuu 30, 2017, 16:17:01 »
Sain Ilvermornyn tuvaksi Horned Serpentin, enkä yllättynyt. Tylypahkan tupani on kuitenkin Korpinkynsi ja rinnastan nämä tuvat vahvasti toisiinsa = mieli, oppineet, viisaus jne. Harmi ettei noita Pottermoren testejä voi tehdä useammin samalla tilillä, olis kiva katsoa jonkin ajan päästä onko samat tulokset.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa The Dark Lord

• The most excellent Potions master
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SkullElm29566
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #16 : Heinäkuu 26, 2017, 17:38:59 »
Tein tuon testin aikoinaan Pottermoressa ja sain tulokseksi Wampuksen. Eli siis Wampus ja Rohkelikko - siinä minun tupani.
Viimeisenä vihollisista kukistetaan kuolema

Poissa Paulatha

• Vuotislainen
« Vastaus #17 : Lokakuu 16, 2017, 05:10:12 »
Itselläni Pottermoressa on aina tullut Slytherin, tein testin tuosta ilvemornysta ja päädyin Horned Serpentiin. Ei huono kokonaisuus. Aluksi mietin, että mitähän nää tarkottaa ja nyt kun mietin, niin minähän en tiedä tuosta ihmeotuselokuvasta yhtään mitään!!! Eli aukko pahasti sivistyksestä. Täytyy ottaa tehtäväksi lisää tutkia, mitä se kertookaan.