Kirjoittaja Aihe: Kappale johon et "koskaan" kyllästy?  (Luettu 73221 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Giliath

• Cassiopeian pikkusisko
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Jensen Ackles :D
Vs: Kappale johon et "koskaan" kyllästy?
« Vastaus #225 : Syyskuu 04, 2008, 21:17:55 »
No tässä;

Linkin Park
Mm. Somewhere I Belong (ensimmäin kappale jonka kuulin yhtyeeltä) Faint, Numb. Oon kuunnellu näitä päivittäin kahden vuoden ajan... Ja sitten Linkin Parkin uuden levyn Leave Out All The Rest on myöskin soinut joka päivä ilmestymisestään asti.

Coldplay
Mm. Fix You, Trouble,Clocks ovat soineet myöskin melkein päivittäin siitä asti kun ilmestyvät, uudelta levyltä kuuntelen Viva la vida ja Violet Hilliä yhtä säännöllisesti joka päivä...

Ja joku jos vielä kysyy mitkä ovat lempi yhtyeitäni...
*Miettii ja lukee, mutta harvemmin kirjoittaa*

Minsku

• Ankeuttaja
« Vastaus #226 : Syyskuu 18, 2008, 20:04:08 »
Disturbed - Inside the fire
Tämän biisin olen kuullut miljoona kertaa, ja voisin kuunnella sen vielä yhtä monta kertaa, ellen enemmänkin. Laulajan ääni koukuttaa, ja se, että biisi kertoo periaatteessa laulajan entisestä tyttöystävästä, joka teki itsemurhan, on jotenkin koskettavaa. :)

Akira Yamaoka feat.Mary Elizabeth McGlynn - Room of Angel
Surulliset sanat, kaunis ja yksinkertainen musiikki taustalla ja Mary Elizabeth McGlynnin uskomattoman upea ääni. Tätä yhdistelmää kuuntelisin vaikka kymmenen miljoonaa kertaa kyllästymättä.

Poissa Nadia

• mastermind
  • Vuotislainen
« Vastaus #227 : Lokakuu 07, 2008, 17:46:19 »
Disturbed - Inside the fire

Aina tämä alkaa soimaan päässä kun alkaa ärsyttämään. Biisi myös kannusti minut mottaamaan erästä poikaakin. En ikinä kyllästy sen ihanan naurun takia, enkä sen 'pahistelutunnelmankaan' takia. Loistava biisi, eikä voi kyllästyä.

Metallica - Whiskey in the jar

Toinen loistava biisi, ja jota koko ajan hoilaan kun keskityn välillä muuhunkin kun Linkin parkiin. Meininki sopivan rokahtavaa, kertosäe pelastaa minut elämältä. Nautinto kun kuuntelen tätä. Ylistetty olkoon The Voice, jonka kautta sain ensikosketukseni Metallicaan.

Linkin parkin KAIKKI

Kyllä. En ole edes kuunnellut Figure .09:ä neljättäsataa kertaa. En edes pomppaa kattoon aina kun kuuntelen Leave out all the restiä. Aina löytyy uusia ulottuvuuksia näiden ukkojen musiikista. Ei tule kyllästymistä tapahtumaan vielä pitkiin aikoihin. ;)
so throw your diamonds in the sky
we'll stay gold forever

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #228 : Lokakuu 10, 2008, 15:29:43 »
Celine Dion: My heart will go on
Tätä kappeletta olen kuunnelluta ala-asteen puolivälistä saakke enkä koskaan kyllästy. Kappaleeseen sisältyy niin paljon muistoja eikä se muutenkaan ole huono. Pitkäaikaisin fanituskappaleeni johon en kyllästy koskaan. Kaunis.

Within Temptation: Our Farewell, Memories, Angels
Kolme parasta kappaletta heiltä ja näitä on tullut kuunneltua jo aikas kauan. Jatkossa myöskin tulen kuuntelemaan. Ihania kappaleita.

-Feen
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #229 : Lokakuu 12, 2008, 21:23:26 »
Yellowcard - Only One ja Breathing
Oon vaan kovasti tykästynyt, ja ahh, Only One akustisena.
Ei siihen liity muistoja tai vastaavaa, se fiilis vaan, miten biisi on niin mahtavan kuuloinen.

My Chemical Romance - Famous Last Words
Luulempa, että paras MCR:n biisi. Monessa MCR:n biisissä on vain sellaista tunnetta, ettei biisiin kyllästy millään.
Revengellä on aivan mahtavia biisejä, sanoitukset vaikuttaa jokseenkin siihen, kuinka hyvä biisi on ja kauanko sitä jaksaa kuunnella (melodioista puhumattakaan) ja rakastan Revengen sanoituksia.

Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Klassikko. (En sano muuta.)

The Used - Blue And Yellow
The Usedin biiseidtä paras ja mieleenjäävin. Rakastan kuunnella sitä vaikka uudestaan ja uudestaan. Pretty Handsome Awkward ja Smother Me ovat myös niiiiiin kestäviä biisejä.

The Rasmus - Justify
Black Rosesilta ompi kappale ja en HALUA koskaan kyllästyä tähän biisiin, rakastan sitä VALTAVASTI!
Se on nättinättinätti.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Kromisade

• Ankeuttaja
« Vastaus #230 : Lokakuu 13, 2008, 15:04:11 »
Sara - Tanssiin
Tästä biisistä on diggailtu jo vuodesta 2002 ja edelleen se on Saran parhain biisi ja samalla koko maailman parhain biisi.
Se on vaan itselle niin rakas, ettei siitä voi olla pitämättä.

Nooraijai

• Ankeuttaja
« Vastaus #231 : Helmikuu 28, 2009, 11:28:50 »
Tuskinpa mihinkään kappaleeseen voi olla joskus kyllästymättä, mutta tiedän mitä tarkoitat, ja laitan tähän nyt joitain ensin mieleeni tulevia kappaleita. :)

Evanescence - My immortal Kappaletta olen kuullut ties kuinka monta tuhatta kertaa, mutta en tajua, vieläkään en ole kyllästynyt. Ihanat sanat, laulajan ääni sopii mahtavasti, ja muuten vain ihana. Muutkin Evanescencen kappaleet ovat hyviä, ja tuskinpa niitäkään ikinä unohdan, mutta tämä on päällimmäisenä mielessä.

Green day - Boulevard of broken dreams Hih, vanha kappale, mutta edelleenkin hyvä. En mikään suuri Green dayn fanittaja ole, mutta tästä kyllä tykkään. En tiedä miksi, tulee vain aina mieleen se aika, kun sisko asui vielä kotona ja olimme hänen huoneessaan kuuntelemassa tätä biisiä ja juttelimme kaikenlaista. Tajuatte muuten varmaankin jo pikkuhiljaa millaista musiikkia nyt suurin piirtein kuuntelen.

The Rasmus - Heartbreaker Tämäkin ties kuinka vanha, mutta mitäpä siitä. Aina jaksaa innostaa.

The Rasmus - Last Waltz Tuli tästä äskeisestä The Rasmuksen biisistä mieleen. Jos ette ole kuulleet, kannattaa kuunnella. Todella "makee", tykkään varsinkin alusta, ja sitten muutamista muistakin satunnaisista kohdista. En ole tätä pitkiin aikoihin kuunnellut. Pitää varmaan taas tänään.

Animet Sanon tämän ihan yhteisesti. Eli, katson jonkin verran animea, ja tykkään jostain syystä niiden alkumusiikeista, joskus myös loppumusiikeista. Esimerkiksi Every Heart on ollut yhdessä vaiheessa Inuyashan loppumusiikkina, ja sitä olen aika paljon sen jälkeenkin kuunnellut "kokonaisena". Vaikka olisin episodissa sata, niin jaksan silti kuunnella esimerkiksi tuon aina vain uudestaan ja uudestaan.

tauw

• Ankeuttaja
« Vastaus #232 : Helmikuu 28, 2009, 11:46:59 »

30 Seconds To Mars - From Yesterday
Tätä kappaletta voi kuunnella oikeasti 24/7, ainakin mun mielestä. :D Kun sain 30STMin toisen levyn, eli joskus vuosi sitten, siitä lähtien From Yesterday on ollut mun lempikappale.

The Used - Blue And Yellow
Kuunnellessa tätä biisiä, ei huomaa edes ajankulua, kuuntelee vain biisin sanoja, jotka ovat aivan loistavat.

Metallica - Nothing Else Matters
Hmm, kauankohan tämäkin on ollut mun koneella? Ehkä noin kolme vuotta, ja se kertoo jo, että en oo kyllästyny tähän. Tää on aivan mainio kappale, sanoistaan ja toteutksestaan. En tuu koskaan kyllästymään tähän.

Alesana - Endings Without Stories
Sanat ensinnäkin ovat ihanat. Ja tykkään tosi paljon kertosäkeestä. Shawnin ja Dennisin äänet sopivat tässä mainiosti yhteen, kun joissain muissa Alesanan biiseissä ei niinkään hyvin. Mutta tässä ne ovat mainiosti tasapainossa.

Poissa Catnip

• Mestarietsivä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #233 : Maaliskuu 03, 2009, 18:43:12 »
Mwahah taitaa olla muutama joihin ei yksinkertaisesti voi kyllästyä. ^^

Fullmoon - Sonata Arctica
Tuota kuuntelen jatkuvasti ja hyypät alakerrassa hermostuu kun sama renkutus soi lakkaamatta. x3 Mutta tuo on vain niin mahtava. Jotenkin... Alku on hyvä ja sitten kun kappale alkaa soida oikein kunnolla niin niskavillat nousee pystyyn. =)

Motteke! Sailor fuku
Siis Lucky Star animen tunnari. En tiiä mikä tässä on, mutta tykkään ihan hirveesti! ^^

My Heart Will Go On - Celine Dion
Kuulin tätä vähän matkaa ku katoin Titanicin ja ihastuin heti. Siitä lähtien se on soinu päässä monen monen MONEN kertaa. Tosi kaunis ja herkistävä kappale.

Sora mimi cake - Oranges & Lemons
Azumanga Daioh animen tunnusmusiikki. Tääkin alkaa aina soida päässä ja siitä on sitte mahdoton päästä eroon.

Rin Tin Tin - Leevi and the Leavings
Toosi ihana kappale. Tätäki tulee kuunneltua usein. Kertosäe on mahtava! ^^

Poissa Fallen Dragon

• - pitkä pudotus
  • Vuotislainen
  • TYM !
« Vastaus #234 : Maaliskuu 25, 2009, 22:01:24 »
No tässäpä pari:

Sonata Arctica - Tallulah
Tuo tuli ensimmäisenä mieleeni, niin kaunis ja koskettava melodia ja sanat. En voisi tosiaankaan kuvitella kyllästyväni.

Amorphis - Silent Waters/ House of Sleep
Yksinkertaisesti vain iskee ja lujaa. Kertsi on mahtava ja kappale muutenkin ihana :)

Children of Bodom - Are You Dead Yet?
Kerrassaan loistava. Kertosäe jyrää ja kitaran soundit upeita. Miten joku kipale voikin saada minut niin sekaisin kun sitä kuuntelen? ^^
"Sitä vielä itket kun synkän vieraan taloosi laskit
Siipensä levittämään kauniin elämäsi ylle
Sen yhdellä henkäyksellä poistamaan."
Kohtalo sai minut kiinni itse teossa. 8<

Poissa Pau

• Hirnyrkki
« Vastaus #235 : Maaliskuu 27, 2009, 18:51:00 »
Siivoilin topicia ja haluaisin nyt vielä sanoa, että muistakaahan ne perustelut! :> "Se on vaan niin hyvä" ei nyt ihan riitä, joten yrittäkääpä muistaa kertoa, miksi kyseiset kappaleet ovat teistä niin hyviä ja sellaisia, ettei niihin kyllästy.
Kusipäistä suloisin.
yhyy -> Pau

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #236 : Maaliskuu 29, 2009, 21:54:46 »
Sonata Arctica - Fullmoon   

En vaan osaa kyllästyä tähän vaikka kuuntelen tätä melkee joka päivä! Sanat on jotenki siistit, laulajan ääni huippu, ja se sopii biisiin. Se biisi vaan.. on niin hyvä! En ossaa selittää sitä :D Sonata Arctica on muutenki minun lempparibändi. (Fall Out Boyn lisäksi). Fullmoon on ihanan pitkä laulu, jossa on aaaivan ihana ja hyvin soitettu kitarasoolo<3 En oo oikee hyvä selittää :/  Mutta ei siihe voi kyllästyä!

Sonata Arctica - Tallulah

Se on niiiin kaunis biisi, niin rauhallinen! Tosi kauniin kuulone<3  Sanoista mulla ei oo hajuakaa ku en oo muistanu käyä Liramassakaa kattomassa onko siellä ne sanat. Mutta .. voiei en osaa selittää :D Noh, joka tapauksessa, kuuntelin tänääki ehkä 6 kertaa putkeen ennenku vaihoin biisiä. Se vaan on niin ihana :)

Fall Out Boy - I don't care

Vaikka alotinki vasta Fall Out Boyn kuuntelemisen niin en usko että kyllästyn tähän biisiin ihan heti. Tässä on jotenki niin rento meininki ja tämä vaan on niin huippu! Tykkään sanoista ja sävelestä, ja laulajan äänestäki. Tännää oon kuunnellu tämän biisin MELKEE putkeen 15-20 kerta... Ja ei kyllästytä vieläkää :D

~Ihmeolio
Cadillac.

Poissa Spider

• omistaa liikaa jalkoja.
  • Vuotislainen
  • Dumdidum.
« Vastaus #237 : Huhtikuu 04, 2009, 00:43:06 »
Tooodella paljon tällaisia. Pääosissa vähän vanhempaa musiikkia tosin. Muutama uudempikin on tosin joukkoon livahtanut.

AC/DC - Skies On Fire tämä siis on AC/DCn uudelta levyltä (Black Ice). Kuuntelen tätä todella usein, varsinkin iltaisin. Varsinaista rentoutumismusaa joo... xD

The Beatles - Here Comes The Sun Tämä kappale on vain yksinkertaisesti niin ihana. Aina kun on hirveä angstifiilis niin pistää vaan kappaleen soimaan niin helpottaa ainakin vähäsen. Melodian puolesta sopii myös rentouttamaan väsynyttä mieltäni milloin vain. Melodia ja sanoitukset ovat hyvin kauniit, antaa aina toivoa ja uskoa huomiseen. Ihana biisi!!

John Lennon - Imagine pistää ajattelemaan, upea, rauhoittava melodia ja kauniit sanat, jotka kuulostavat siltä, että tulevat suoraan sydämestä. Ja ajattelen pasifistisesti, joten nappibiisi minulle.

The Who - My Generation En tiedä, saa aina niin hyvälle tuulelle, ja joskus tuntuu, että sanat on niiiin totta.

Ringo Starr - Snookaroo Heh, rakastuin biisiin, kun kuulin yhdessä kohtaa aivan selkeästo: " I was born in the eve of Halloween...", koska itse siis todella olen syntynyt Halloweenina. Muutenkin hyväntuulinen biisi ja hauskat sanat.

Madonna - True Blue Kerrassaan ihastuttavan rauhallinen kappale. Ei voi muuta sanoa.

AC/DC - Rocker Heh, jotenkin tooodella hyväntuulinen, mukavan kevyttä kun vertaa AC/DCn muihin biiseihin.

Guns 'N Roses - Welcome To The Jungle en itsekään tiedä miksi...

Alice Cooper - School's Out Ollut suosikkibiisejäni aika pienestä lähtien. En ollut pitkääan aikaan kuunnellut, joten viimeksi sen kuullessani tulin oikein hyvälle mielelle.

The Beatles - Day Tripper (en kylläkään ole ihan varma kirjotettiinko noin(?) mutta menkööt) Omaa maailman ärsyttävimmän kitaramelodian, mutta on vain niin ihana biisi, vaikkei sitä saa millään -oikeasti, millään pois päästä soimasta...

George Harrison - Apple Scruffs ihanan hyväntuulinen, piristää takuulla.

The Traveling Wilburys - Handle With Care bändi josta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan... samat perustelut kuin edellisessäkin.

The Who - Magic Bus Älkää kysykö. En tiedä. Siihen vain ei voi kyllästyä :D

The Kinks - Lola sama kuin Handle with caressa ja monessa muussakin biisissä näköjään...

AC/DC - Rock N Roll Train Kans Black Icelta. Eka kappale. Kuunnelkaa itse niin tajuatte. Tätäkin kuuntelen iltaisin. (Ihmekös kun en oikein nuku... xD)

AC/DC - T.N.T Klassikko!! Upea melodia. Rakastan tämän mukana hoilottamista. HArmi vain, ettei laulutaitoni ole sitä parhaimmasta päästä... hehehe xDD

Aerosmith - Dude Looks Like A Lady Olihan tuo sen nimi? Piti alunperin kuunnella toinen biisi, mutta väsyneenä ja kahvihuuruissa onnistuin lötämään tuon ja ihastuin heti.

Ja voisin jatkaa listaa lpouttomiin, mutta ette kumminkaan ole lukeneet näinkään pitkälle... :D
(Ja nyt päässäni soi pieni melodia Abarat -kirjoista, ja olen täysin sataprosenttisen vakuuttunut, että ko. pätkä menee Oi Kuusipuun sävelellä. Varmasti. Täysin varmasti. : D)

//muoks. Oho, olinkin vahingossa kirjoittanut mystery bus vaikka olisi pitänyt olla magic... korjasin ton. Jotenkin kummasti vaan aina menee Magic Bus ja The BEatlesin Magical Mystery Tour sekaisin...
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2009, 21:29:04 kirjoittanut Spider »
"I always knew I was a star, and now the rest of the world seems to agree with me."
~Freddie Mercury

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #238 : Huhtikuu 23, 2009, 20:24:00 »
Halusin kirjoittaa vaihteeksi taas uusiksi viestini, joka nolottaa nyt:Dd Kirjoitan vähän rakentavammin.

30 Seconds To Mars - Buddha for mary
Suurin syy; sanat ja synkkyys. Sanat tuovat jotenkin mieleen etäisesti Twilight -saagan, jos vain Maryn tilalle laitetaan Bella(: Siksikin kiva kuunnella muttei pääasia KRHM. Jared laulaa tässä kappaleessa yllättävän tasaisesti ja näin, mutta lopussa ihanaa revitystä(: Eteenkin FAAALLLLL -kohta :D: .d Ihastuin tähän kappaleeseen viime vuoden kesäkuussa Kreikassa terassilla;:> Jaredin sanoitukset ovat melkeinpä joka laulussa upeita, ja en voi edes tajuta mistä ne kumpuavat ! Jos osaisin noin hyvin niin JEESUS.
Lyhyesti: rakastan kappaleen synkkyytä ja masis-tilaa, ja myös Jaredin jumalallista sanoitustaitoa:>

Metro Station - Tell me what to do
AAW tämä laulu on jotenkin niin söpö. Eka on näin;

"Girl, tell me what to do
Girl, I'm so in love, whoa
I'm so in love with you, you, you "

Sitten muuttuukin;

Come on, girl, I need you
(Just to try to break you)
Everything about you
(Makes me wanna leave you)

Elikkä HYVIN hämmentävää tekstiä, vaikka HYVIN söpöä samaan aikaan ! Tracen 'räppääminen'/'lausuminen' sopii tähän oikein hyvin, vaikka sellaisesta en yleensä välitäkkään. Mason laulaa ihanan kuuloisesti kertosäkeessä, hyvin sointuvasti(: Ja soittimet säestävät kappaletta hyvin (ihana kupliva ääni::Dd), vaikka tässä keskitynkin lauluun hyvin paljon yleensä.

Alesana - Apology (acoustic)
Ottakaa huomioon että pidän tästä kappaleesta AKUSTISENA ! Normaali versio on liian sekava. Akustisena Shawnin (oikaiskaa jos nimi on väärin, en muista) ääni on UPEA ja sitä jaksaa kuunnella kauan. Hyvin monitasoista laulua, taustaa, solistista ja välillä screamoa. Juuri minun tyyliseni. Taustaa ei ole liikaa, ja sanat ovat niin upeita että.. !

En osaa puhua rakentavasti sanoituksista, rakastan kaikkia:D:d ! Jatkan myöhemmin, kiire:<
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Gretel

• Ankeuttaja
« Vastaus #239 : Toukokuu 15, 2009, 23:36:31 »
Välillä tuntuu, että tällaisia on mahdotonta löytää, koska olen niin kärsimätön ja uutuudenviehätystä rakastava persoona.
Kappaleita saattaa kuunnella kuukauden putkeen kuuntelematta mitään muuta, sitten ne katoavat hetkeksi ja tulevat taas takaisin.
Sanoituksiin samaistuminen saa minut pitämään kappaleesta, joten olen kiintynyt moneen sellaiseen, joka on kuvannut elämääni jo pidemmän aikaa.
Lempibändini Negativen kappaleisiin tulee harvemmin kyllästyttyä, varsinkin, kun on neljä levyllistä mistä valita. Jotkut biisit ovat siltikin sellaisia, joita ei tule kuunneltua melkein koskaan. Sellaiset tunnistaa levyltä jo ensimmäisellä kuuntelukerralla.

Erityisen kiintynyt olen Negativen kappaleisiin Still Alive, In Memoriam ja Touchless.
Näissä kolmessa on tiettyä samankaltaisuutta, surullisuutta ja haikeutta, ja koska olen muisteluihin ja synkistelyyn taipuva persoona, nämä kolahtavat enemmän kuin hyvin. Joku voi leimata "teiniangstiksi", mutta leimatkoon. Löytyy tästä muutakin kuin se, että Jonne Aaron on IhQ.
Still Alive on kulkenut matkassa pisimpään, rakastin sitä jo ala-asteella. Hassua kiintyä kappaleeseen, jota enkunkielen taito ei riitä vielä edes suomentamaan, mutta onneksi asia korjaantui aika pian. Ja kaunishan se on. Rakkaus on niin ikuisuusaihe. Niin kuin menetyskin.
In Memoriamissa menetys on esillä selkeästi, ja se koskettaa. Elämäntilanteeseen se sopii ajoittain paremmin, ajoittain huonommin. Vaikka kertsin aloituksena "I wish that I could be dead" onkin vähän kliseinen, niin iski silti. Ehkä juuri sen itsensä takia. Asiathan pitää sanoa suoraan. Ja voi helkkari, kun tuosta tuleekin kova ikävä. Monta ihmistä ja niin paljon.
Touchless on sellainen, jonka demoversioon rakastuin joskus kutosluokkalaisena kuunnellessani sitä kaverini kasetilta. Sitä "alkuperäistä" en ole löytänyt, mikä ärsyttää, mutta yleiseen julkaisuun päätynyt versio on kaunis yhtä kaikki. Pelkistettyä rakkautta. Ja ehkä vähän tyhmästi vedettyä kitaraa. Mutta kun tykkää niin tykkää.

Skilletin The last night on angstibiisi parhaimmillaan. Omat ongelmani ja epävarmuuteni kokeneena se kuitenkin osuu ja uppoaa, ja kovaa. Välillä sitä vain kaipasi sitä vuorta, joka olisi vahvana vieressä ja tukena, kyseenalaistamatta ja tuomitsematta. Ihmisten reaktiot eivät aina oikein toimi, ja siksi tästä haki sellaista sanatonta tukea, jota kappaleen minulle lähettänyt tajusi antaa. Läsnäolo. Välittäminen. Ja se katkera yksinäisyys mikä vaan on ja tulee aina olemaan. Tähän kiintyy.

Hectorin Paratiisilinnut. Hector on saakelin hieno mies ja hieno muusikko, ja tähän kappaleeseen tutustuin erään ihanan ystäväni kautta. Olen melko varma, että voin dementoitua täysin ja unohtaa nimeni ja sukupuoleni ja kaiken muun, mutta tätä en koskaan. Suomalaiset tekevät suomeksi pirun huonoa musiikkia, mutta onneksi joku korjaa tilannetta. Oikeasti kappale kertoo avioerosta, mutta jättää oman tulkinnan varaa, mikä on hienoa. Melkein päätin olla lisäämättä lyriikoita tähän viestiin, mutta jos nyt tämän kerran. Saa ytimekkään lopetuksen:

Joo, valovuosien päässä täältä näin,
Näin sielusi mä kerran päältä päin
Ei, emme toisiamme voi paeta,
Ei häkistämme meitä haeta

Ja mykkinä laulaa laulamistaan
Ne paratiisilinnut niin ihmeissään
Kuin virret ne nousee alttaristaan:
Ei säveltäjää, ei sanoittajaa olekaan -
Ne synnyttävät laulut sieluissaan

Poissa yökukkuja

• Tuleva muurahaiserakko
  • Vuotislainen
« Vastaus #240 : Toukokuu 22, 2009, 19:09:02 »
Love story - Taylor Swift.

Mä vaan uskon että en voi ikinä kyllästyy. Ja jos mä kirjottasin laulun jonka sanoma olis joku että "mä kyl kunnioitan sun päätöstäs mutta voisit kertoo sen mullekkin" niin siihen tuskin ikinä kyllästyis. Ku kaikki muistot palais mieleen.

Toivottavasti mun viestin sanoma selvis jollekkin?
Rupeen muurahaiserakoks.
Ja tsekkaa myös kuvaukseni =)
ynnig rettop -> yökukkuja

Winthrop

• Ankeuttaja
« Vastaus #241 : Toukokuu 22, 2009, 21:53:20 »
Pitää kyllä sanoa, että Ihmeolion mainitsemat Sonata Arctican biisit ovat aivan ihania. Tykkään varsinkin Tallulah'ista. Siihen ei ikinä kyllästy.

Daniel Powter - Bad Day  Ah, tätäkään ei voi kuunnella liikaa. Varsinkin huonoina päivinä piristää kummasti.

Anssi Kela - 1972  Harjoittelin soittamaan tämän pianolla viime kesänä, ja sen jälkeen olenkin kuunnellut melkein joka päivä. Saa hyvälle mielelle, kun miettii, että noin taitaa käydä omille unelmillekin.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #242 : Kesäkuu 29, 2009, 15:53:48 »
Ensimmäisenä tulee mieleen Twilight-elokuvista tuttu kappale Bella's Lullaby eli oikealta nimeltään River Flows In You <33
Melkein aina kun olen koneella, kuuntelen sitä youtubesta. (osaan soittaa sen myös pianolla) Muut perheenjäsenet eivät kyllä hirveästi tykkää siitä, että kuuntelen sitä aina.

Seuraavaksi tulee mieleen Uniklubin Luotisade tai Näiden Tähtien Alla. Myös kappale Huomenna on hyvä. En varsinaisesti piddä Uniklubista, mutta nämä kappaleet ovat ihania. Kappaleen Näiden tähtien alla kuulin ekaa kertaa discossa ja se jäi sitten soimaan päähän. Eikä se kyllä lopeta koskaan. <3 Äidilläni oli taas puhelimessaan soittoäänenä tuo kappale Huomenna, josta sitten huomasin sen olevan hyvä.

Pienempänä kuuntelin myös enemmän Nigthwishiä ja ihastuin kappaleeseen Sleeping Sun ja Walking In The Air.

Näihin kappaleisiin en kyllästy koskaan.. :)
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Kaura

• Molskahdus
  • Vuotislainen
  • TYM
« Vastaus #243 : Heinäkuu 01, 2009, 18:06:58 »
Queen - Somebody to love

En tiedä kuinka monta vuotta tätäkin olen kuunnellut, mutta vieläkään en ole kyllästynyt ja nyt, kun olen kuullut tästä eri versioita samalta bändiltä, niin on kyllä aivan mahtava biisi. Ja kuuntelin tätä biisiä ennen, kuin edes aloin fanittamaan Queenia kunnolla, joten luulen, että tämä biisi tulee aina olemaan lähellä sydäntä. Ja jos joskus Queenista pitämiseni (inhoan sanaa fanitus) loppuu (mitä en kyllä usko), niin tämä biisi tulee varmaan elämään vielä monta monta monta vuotta sen jälkeenkin.

Queen - We are the champions

Tämäkin on yksi sellainen biisi, minkä kuuntelemista en koskaan lopeta, tätäkin kuuntelin jo piiiitkän aikaa ennen, kuin Queenin fanittaminen alkoi kunnolla. Tästä voisi varmaan kirjoittaa samalla tavalla, kuin Somebody to lovesta, tämä on kuitenkin ehkä vähän lähempänä sydäntä, koska tämä biisi tutustutti minut kunnolla Queeniin. Vaikka välillä tätäkään biisiä ei jaksaisi kuunnella koko ajan, niin esimerkiksi tänään meinasin alkaa itkemään, kun kuuntelin tätä.

Tässä nyt kaksi biisiä, mutta onhan niitä muitakin, eri artisteilta.
We watch the shows, we watch the stars
On videos for hours and hours...

Dragonfly

• Ankeuttaja
« Vastaus #244 : Lokakuu 14, 2009, 00:33:58 »
Nightwish - Ghost love score
En vain pysty lopettamaan tämän kuuntelua. Kappale on fantastinen, tulee joka kuuntelulla mieleen
Taru Sormusten herrasta -trilogia, johtuen varmaan siitä, että kuulin kappaleen ensimmäistä kertaa TSH -videon taustalla Youtubessa. Kappale on puhdasta fantasiaa, aivan kuin luotu TSH'n tai muun fantasiaelokuvan kanssa yhteen.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #245 : Lokakuu 15, 2009, 14:49:06 »
Ääk, näitä on liian paljon :D Mutta silti valinta on vaikeaa, sillä minusta kappale johon en ikinä kyllästy on sellainen, mitä jaksan kuunnella vielä monen vuoden päästäkin ajattelematta että biisi on mennyt vanhaksi - ja sellaisia ei nyt joka päivä tehdä. Kyllä on kuitenkin pari kappaletta jota kuuntelen yhä niin monen vuoden jälkeenkin hyvillä fiiliksillä, vaikken nyt niitä mp3:sestani jatkuvalla toistolla syöttäisi, mutta kuitenkin. Kappaleet, joihin liittyvät muistoja ovat mieleeni, sillä minulle ne ovat muutakin kuin soittimien ja laulun symfoniaa. Ne juuri palauttavat johonkin tiettyyn hetkeen tai aikaan - kappale on yleensä juuri kuin kurkistus menneisyyteen. Minulla oikeastaan jokaiseen kappaleeseen mp3:ssani liittyy muisto.

Ensimmäisenä on pakko mainita Duran Duranin kappale Ordinary World. Kuulin sen ensimmäistä kertaa joskus tyyliin nelivuotiaana, koska iskällä oli tapana töllöttää MTV:ltä musiikkivideoita, ja alusta alkaen muistan biisin olleen jotenkin kovin nätti ja jälkeenpäin joskus mietin, miten se menikään. Joskus seiskaluokan kesällä sitten iskä poltti tämän DVD:lle ja soitti sitä iltana, jolloin olin juuri tullut kaverin rippijuhlista. Muistan vielä, millainen mekko minulla oli päällä ja kaikkea. Katselin musavideota lumoutuneena telkkarista ja biisi jäi sitten soimaan päähän. Oli sitten irc-gallerian oletuskuvaan pakko laittaa niitä lyricsejä kuvatekstiksi, mutta en oikein osannut sanoja ja ne hieman... heittivät. :D Mutta sitten iskähän laittoi tämän omaan MP3-soittimeensa ja sieltä sitä sitten kuuntelin. Sitä kautta se kulkeutui myös minun ämppäriinikin ja löytyy tänäkin päivänä kuunnelluimpien biisien listalta. Muistoja siihen liittyy - kuten ihana viime syksy, jolloin tutustuin niin moneen uuteen ihmiseen netissä ja kaikki ne ihanat kömmähdykset ja keskustelut (ja mesepullarit!) heidän kanssaan, jolloin tätä kuuntelin. Ne toivat valoa elämään ja tämä tuli ämppäristä jatkuvalla syötöllä myös Nanowrimoani kirjoittaessa. Sanat löytyvät täältä. ^^

Oma suosikkikappaleeni - tai ainakin kaikista kuunnelluin kappale - on nimeltään The turn of a friendly card, ja sen esittäjä on The Alan Parsons Project. Kuulin kappaleen ensimmäistä kertaa joskus tänä keväänä, kun iskä lataili musaa koneelle ja soitti tuota kappaletta. En ollut silloin edes huoneessa, mutta se jäi jotenkin mieleen positiivisessa mielessä ja halusin kuulla sen uudestaan. Latasin sen ämppäriin ja sitten minulla oli tapana kuunnella sitä aina samalla kun luin Cornelia Funken Musteloitsua. Ja tadamtadam - sattumoisin huomasin, että biisi ja kyseinen kirja sopivat täydellisesti yhteen! Tykkään sanoista ja laulutavasta ja koko biisistä, ja sitä sitten jaksaakin kuunnella monesti kun se on niin lyhyt. Siihen liittyvät muistot ovat kyllä näitä Mustemaailma-muistoja, mutta olen sitä kuunnellut myös omaa stooriani kirjoittaessa. Kovin mukava kappale, kyllä. ^^

Tällainen tapaus kuin Enyan May it be pitäisi myös mainita. Sen olen kai kuullut vaikka kuinka monesti Sormusten ritareiden lopputeksteissä, mutta vasta tänä vuonna tosiaan kiinnostuin Lord of the Ringsistä ja sen myötä myös tuosta kappaleesta. Katselin tässä elokuuiltana siskon kanssa tuota elokuvaa ja lopputekstien kohdalla sitten tämä kappale tuli vastaan. Ihastuin siihen, mutta olin aivan varma, että olin kuullut sen aiemmin. Kelasin hiukan aikaa taaksepäin ja sieltähän se tuli - mieleeni muistui samana kesänä riparillamme pidetty hiljaisuuden kirkko, jossa makasimme patjoilla silmät kiinni ja meille luettiin raamattua - ja saimme kuunnella musiikkia. Muistan, että tuolla soitettiin Enyan May it betä, ja muistan vielä sen kyseisen päivän. Aurinko paistoi ja käytiin riparilla rannalla ja kaikkea. Riparimuistoja ja TSH:ta siis liittyy tähän, ja minusta sanat ovat aivan ihkut ^^

Nightwishiin olen myös tutustunut vasta tänä syksynä, mutta veikkaan että tämän kappaleita jaksan kuunnella vielä vuosien päästäkin. Ghost Love Score ja Poet and the Pendulum ovat jääneet hyvin positiivisesti mieleeni, ja niihinkin liittyy omanlaiset muistonsa. Ghost Love Scoreen juuri tuo TSH niin kuin Dragonfly jo mainitsi - paitsi että kuulin kyllä biisin ennen tuota videota, mutta pidennetyn version ekaa kertaa videolla. Poettiin ei sitten oikein mitään erityistä, mutta biisi on vain kaunis ja näin. Ja kyllähän tästä jotkut random kävelyretket siskon kanssa tulevat mieleen. :D

Yksi kappale, jota harvemmin kuuntelen, mutta minulla se silti on, on kyllä mainittava. Sitä olen kuullut vaikka missä elinvuosieni varrella ja jopa musavideon olen ehtinyt tehdä. Kyseessähän on siis LeAnn Rimesin Can't fight the Moonlight - josta tulevat mieleen kaikki seiskan köksäntunnit radio taustalla päällä ja vaikka mitä. Tähän ei kyllä kyllästy, vaikka en sitä koko ajan kuuntelekaan.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #246 : Marraskuu 07, 2009, 09:24:41 »
Igor Stravinsky - Kevätuhri

Kun Kevätuhri-baletti ensimmäistä kertaa Pariisin Théâtre des Champs-Elysées-teatterissa esitettiin, se oli suuren luokan skandaali. Kuvitelkaa hienostunut ja kohtelias Pariisin yleisö teoksen aikana käsirysyssä. Kun hiljaisimmat hetket koittivat, yleislön metelöinti peitti musiikin alleen ja kapelimestarin piti huutaa välillä tanssijoille missä mennään. No, mikä tämän skandaalin sitten sai aikaan? Osasyyllinen oli varmaankin teoksen aihe: piiristä valitun uhraaminen keväälle ei ole mikään kesyin aihe baletille. Toinen syyllinen oli varmaan Vaslav Nijinskin hyvin persoonallinen ja omalaatuinen koreografia, siinä missä siihen aikaan lavalla yleensä sipsuteltiin ja pyörittiin, niin nämä tanssijat vetävätkin tasajalkaa ja yhdessä kohtaa jopa kaatuvat ilman käsien vastaanottoa, hyvin omaperäinen ja tunteita herättävä siis oli koko koreografia. Varmaan suurin syyllinen kuitenkin oli itse äärimmäiseen rytmisyyteen keskittyvä musiikki. Kevätuhrissa rytmi on tärkeämpi kuin melodia (joka sekin on hyvin erikoinen, joissain kohdissa on jopa kolmea sävellajia päällekäin) ja lyömäsoittimet ovat hallitsevassa asemassa. Paikoin koko orkesteri kuulostaa aivan yhdeltä erikoiselta ja psykedeeliseltä lyömäsoittimelta. Teoksen koko kokonaisuus vetää hiljaiseksi ja lopun uhritanssissa rytminen monimuotoisuus on huipussaan.

Ja jollemme varsin eksy aiheesta, niin pitääpä vaan sanoa, että yllä esittämieni seikkojen vuoksi en varmaan tule kyllästymään tähän teokseen ikinä. Ehkä jotkut ajattelevat Kevätuhrin kuullessaan: "Ei tämä mitenkään ihmeellistä ole, nykyään on vielä oudompaa musiikkia olemassa." Niin, ehkä nykyään, mutta miettikääpäs 1910-luvulla? Kuunnellessaan Kevätuhria käsirysyn yleisössä todella ymmärtää: mitään tämänlaista ei ollut siihen aikaan vielä olemassakaan. Kaikki nykyajan rytminen musiikki on polveutunut juuri tuosta teoksesta, ja sen takia sillä on merkittävä rooli musiikin historiassa. Stravinsky on vetänyt kaiken rytmisyyden ja ajoittain jopa nykyäänkin hyvin tutut viihdemusiikin biletyskompit aivan hatusta. Stravinsky vetää hatusta, minä taas nostan hänelle hattua. Bravo!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2009, 13:35:54 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #247 : Marraskuu 10, 2009, 21:28:35 »
Minulla menevät nämä kappaleiden tykkäämiset ja kyllästymiset vähän kausittain. Joskus kuuntelen koko ajan jotain tiettyä biisiä ja sitten unohdan sen pitemmäksi aikaa, ja sitten innostun siitä taas uudestaan. Toki on kyllä sellaisiakin kappaleita, jotka räjäyttivät kerralla tajunnan ja jotka ovat kulkeneet mukana enemmän tai vähemmän aktiivisesti. Tässä nyt muutama sellainen listattuna.

Kotiteollisuuden Satu Peikoista on kyllä säilyttänyt paikkansa sydämessäni ihan alusta asti. Olen sitä mieltä, että se on varmaankin yhtyeen paras kappale ikinä. Muistan edelleen, kun kuulin biisin ensimmäistä kertaa. Itkeskelyksihän se meni - biisi oli vain niin karun kaunista kuunneltavaa. Kappaleen sanoitukset ja melodia ovat tajuttoman koskettavat, ja Hynysen karhea ääni kruunaa kokonaisuuden. Satu Peikoista sopii mahtavasti melankolisiin tunnetiloihin, mutta siitä saa myös ihmeellistä virtaa, varsinkin silloin kun kaikki suututtaa. Biisi on myös todella inspiroiva ja sen tahtiin onkin tullut kirjoiteltua kaikenlaista. Oli mahtavaa kuulla tämä 07 Ruisrockissa.

Loreena McKennittin Greensleeves on aika uusi ihastus, mutta se on jo nyt osoittautunut kestosuosikiksi. Pidän McKennittin eteerisestä äänestä, ja se tekee kappaleelle oikeutta tavalla, jota muut esittäjät eivät ole oikein saavuttaneet. Biisihän on siis oletettavasti kuningatar Elisabet I:n ajalta eli mikään uusi kappale ei ole kyseessä. Siitä on olemassa aika paljon eri tulkintoja ja tämä McKennittin versio on ehkä parhaita kuulemiani.

Oopperan Kummitus -musikaalin olen kuluttanut varmaan jollain mittareilla puhki, mutta levy kuuluu edelleen rakkaimpien albumieni joukkoon ja tätä tulee kuunneltua ihan suhteellisen usein. Suosikkejani ovat The Music Of The Night, The Point Of No Return ja Think Of Me. Kappaleissa on jotain ajatonta, samoin kuin musikaalin tarinassa itsessään. Harvasta fandomista olen ollut yhtä innoissani kuin Oopperan Kummituksesta.

Saattueen Varjojen Saattue ja Vieraaseen Multaan ovat myöskin aika vahvoja ehdokkaita. Tosin näitäkin tulee kuunneltua aika kausittaisesti - välillä hirveässä hurmoksessa ja välillä vähän harvemmin. Tykkään bändin mahtipontisista, isoista melodioista, joihin vokalistin ääni vastaa ja sopii tajuttoman hyvin. Naisvokalistin ääni luo kappaleissa mahtavaa kontrastia ja varsinkin Varjojen Saattueessa laulajien äänet täydentävät toisiaan upeasti. Pidän kappaleista, joissa on vastakohtia (massiivista melodiaa ja vähän nopeampaa raivoa) ja minusta Varjojen Saattueessa niitä riittää.  
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Mewu

• Ankeuttaja
« Vastaus #248 : Marraskuu 14, 2009, 18:16:34 »
Tina Frank & Frank Schindel
-Unsere Digiwelt

Tämän kuuntelin jo monta vuotta sitten ekan kerran. Saksalainen versio 'Ours Digital World' on hieno, ja se tuo mieleen koskettavia ja toivoa luovia kohtauksia Digimonista, tuosta animen kuninkaasta! Jotenkin tämä myös muistuttaa omasta sosiaalisesta elämästäni koulussa. Näen yhä ajatuksissani tätä kappaletta miettiessäni kohtauksia elämästäni. Saksalaiset yllättivät, luulin että saksankieleksi kappale olisikin floppi, mutta se on parempi kuin Japanilainen versio, joten kuuntelen tätä lähes aina koneella. Nyt kun ymmärrän saksaa enemmän, tähän kappaleeseen tulee jotenkin oma maailmansa.

Poissa Asiam

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #249 : Joulukuu 14, 2009, 21:28:34 »
Itse en ole löytänyt vielä yhtäkään kappaletta, joka tuntuisi jokainen kuuntelukerta yhtä raikkaalta ja freesiltä. Kyllästyn jokaiseen kappaleeseen aina jotenkin, mutta pienen ajan päästä biisi tuntuu taas loistavalta, mutta ei välttämättä enää raikkaalta. Esimerkkinä vaikka Kotiteollisuuden Satu Peikoista. Kolme vuotta sitten pystyin kuuntelemaan kappaletta usein kymmeniä kertoja putkeen, eikä kappale kyllästyttänyt pätkääkään. Ajan kuluessa kappaleesta katosi taika ja enkä muista koska olisin kuunnellut kappaleen viimeksi. Pitäisi varmaan kuunnella ja kokea mahdollisia nostalgisia hetkiä.

Tällä hetkellä pakkotoistossa on kaksi kappaletta, joista toiseen olen hurahtanut pahanpäiväisesti. Ensimmäinen on Dream Theaterin Surrounded. Surrounded on aivan uskomattoman upea kappale. Alun koskettimilla soitettu intro ja kitarasoolo ovat instrumentaalipuolella kappaleen parhaimmat osat. Sanoitukset ovat yhdet Uniteatterin parhaimmista.
Heaven must be more than this / When angels waken with a kiss / Sacred hearts won't take the pain / But mine will never be the same - lyriikka on jotain uskomatonta mielestäni.

Toinen kappale johon olen hurahtanut pahanpäiväisesti on PMMP:n Lapsuus loppui. Veden varaan albumi on kerrassaan upea ja tästä kappaleesta on tullut lempparini kyseiseltä levyltä. Pelkään että kulutan kappaleen loppuun, mutta tämä biisi on aivan upea! Instrumentaalipuolella taas aivan upeita sovituksia.