Masentelumusiikki, se oikeasti auttaa todella paljon, ainakin mua. Oikeastaan riippuu todella paljon millaisella tuulella olen, onko sydänsuruja, olenko vaan pahalla tuulella vaiko itken tätä ns. "pahaa maailmaa". Sanoitukset ovat mulle todella tärkeät ja melodia, ja oikeastaan, jos haluan oikeasti tulla onnellisemmaksi, kuuntelen piristävää musiikkia enkä melankolista musiikkia, joka saa vielä enemmän potemaan surua. (Listasta tulisi varmasti niin laaja, jos alkaisin listaamaan biisejä, joita kuuntelen silloin kun olen surullinen, vihainen, poden sydänsuruja jne.)
Kuuntelen eniten kyllä sellaisia bändejä, joiden mukana on surullisia tai iloisia muistoja, ne ovat mulle kaikista parhain masennuslääke. Musiikki on minulle parhain masennuslääke.
Oikeastaan nykyään aina, olin millaisella masentuneella tuulella tahansa, kuuntelen aina Glasvegasia. Rakastan oikeasti niin paljon kyseisen bändin melankolisia sanoituksia ja bändin kemiaa. Näin kyseisen bändin Ruississa silloisen pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa ja tutustuin bändiin vissiinkin viime vuoden syksyllä, ja ironista, niin silloisen pitkäaikaisen poikaystäväni kautta. Glasvegasia kuuntelenkin tällä hetkellä ehkä siksi eniten, koska toisaalta kaipaan paljon kaikkea mitä meillä oli tai noh, en kuuntele Glasvegasia siksi, että kaipaan vaan jotenkin kaikkea vaan siksi, että se saa minut jotenkin iloiseksi, että vaikka erosimme (=joka oli hyvä juttu), aina parin nyyhkybiisin jälkeen minulle tulee niin iloinen olo, en todellakaan tajua miten. Ehkä siksi, koska Glasvegasista tulee mieleen kaikkea iloista vaikka onkin kovin melankolinen bändi.
Toinen tällainen bändi on ehkä Peter, Bjorn and John. Se on myös sellainen bändi, joka saa minut vaan vihaisemmaksi, jos olen vihainen, valitettavasti. Jotkut biisit saavat minut ilostumaan, mutta jotkut taas vihaiseksi ja potemaan niin suurta raivoa, eräs biisi näistä on esimerkiksi It don't move me. Aina, kun olen vihainen, ikävöin tai yritän piristyä(, joka yleensä jää vaan haaveeksi) kuuntelen siis "Petteriä". "Petteri" on myös ikävöinti-musiikkia ja hyvää sellaista, mutta eipä auta ikävään mitenkään, se saa ikävöimään enemmän.