Minä en nyt ala motkottaa Siriuksen ja Remuksen ulkonäöstä, koska olen ne moneen kertaan haukkunut lyttyyn, mutta mainitsen muutamia asioita. En ainakaan huomannut, että näitä olisi sanotta?
Okei, tämä mainittiin, mutta itseänikin häiritsi suunnattomasti se, kuinka Remus puhui Lilysta. "Hän oli tukenani, kun muut hylkäsivät..." entäs Kelmit? oO Taidan arvata, mikä on käsikirjoittajan lempiparitus, murrhh....
Alussa oli se Valois-kohtaus.. Ihmettelin, että eikö Harry nyt valoista osaa, kun sauvan valo pysyy kerrallaan vain pari sekuntia? Kyllä hän kirjassa sen tuntui osaavan ihan hyvin... 8)
Kun Harry lähtee Liskuteritieltä, hän törmää Anturajalkaan. Miksi hemmetissä Sirius murisee, ja vaikuttaa oikeasti siltä, että aikoisi hyökätä Harryn kimppuun? oO Miksi hän säikyttää Harryn sillä lailla?
Harryn ei tarvinnut maksaa Poimittaislinjaa.. -.-
Vuotavassa Noidankattilassa... Liittyykö siihen hernekeittoon joku vitsi/juttu, jota en ole tajunnut? Ja miksi Tom (joka on muuttunut vanhasta miehestä oudoksi kyttyräseläksi) kohtelee Harrya niin... Väkivaltaisesti? Repii ylös tuolilta ja muuta? Eikös Harry ole hänen asiakkaansa?
Herran Weasleyn sanoin; "Kolmetoista vuotta sitten, kun pysäytit Tiedät-Kai-Kenet...". Siitä on kylläkin kaksitoista vuotta. (?)
Junassa, valojen sammuessa, Hermione sanoo "Auts, astuit jalalleni". Minulla on sellainen käsitys, että hän sanoi sen Ronille. Mutta Ron nojailee tapahtumahetkellä ihan toiseen suuntaan, eikä Harrykaan ole kamalasti Hermyn jalkoja tökkimässä..? Häiritsi myös, että Harry ehti nähdä, kuka Onkeuttajat, eikun Onkimadot, karkotti ja se, että Lilyn kirkuna kuulosti höyryveturilta.
Lihava Leidi oli muuttunut, eikä yhtään parempaan suuntaan. "Hän tekee sitä taas", mielestäni Lihava Leidi ei ole laulanut/kiljunut aiemmissa leffoissa/kirjoissa! Ja missä hänen vaaleanpunainen mekkonsa oli? oO
Ron tuntuu muistavan ulkoa niidenkin aineiden kellon ajat, joilla hän ei itse käy.. Ainakin hän lateli niitä Hermionelle, lukujärkkää katsomatta.
Eivätkös sähkölaitteet sekoa Tyliksessä? On Kalkaroksella ollut aika työ saada diaprojektori toimimaan siinä tapauksessa ;)
Mikä ihme se kalmankoirapilvi oli? Harrynhan piti nähdä Sirius, ei mitään pilveä -.-
Harry oppi suojelioksen.. Noh, se onnistui toisella kerralla. Kirjassa hänellä meni kuukausi, ennen kuin sai mitään aikaan.
Rääkyvässä Röttelössä. Harryn täytyy olla aika hyvä, jos hänen karkotaseensa riittää yksinään tainnuttamaan Kalkaroksen...
Leffassa sanotaan ainakin kolme kertaa "Shut up, Malfoy!". Sitten kaikki nämä Kelmien, huispauksen, Tulisalaman puuttuminen. Ainiin, Ronin ja Hermionen riita! Se meni suunnilleen näin:
"Sinun kissasi tappoi rottani!"
"Eikä!"
Huoh. Ja kun katsoin poistettuja kohtauksia, niin siellä oli yksi siitä, kun Sirius oli "koettanut murhata" Ronin. (Ja tästä ei ollut elokuvassa puhettakaan.) Siinä kaikki muut menevät nukkumaan, ja Ron sanoo yhtäkkiä Hermionelle; "Sinun kissasi tappoi Kutkan." Siis miten se nyt tähän ollenkaan liittyy?
Ja jos joku mietti, niin kyllä. Katsoin leffan ihan vain noita listatakseni ;) Kaikkiaan näitä ärsyttävyyksiä kertyi päiväkirjaani kolme sivua, ja minulla on aika pieni käsialakin.
Mutta S/R viittauksista pidin, sekä Kalkaroksen legendaarinen "Turn the page threehundredninetyfour..." <3
- Astral Romance
Ainiin, aika outoa, että puu, jonka tarkoituksena on pitää oppilaat poissa Shackista, paikastaa Harryn ja Hermionen suoraan sisään ;)