Kirjoittaja Aihe: Muumit  (Luettu 60903 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Muumit
« Vastaus #225 : Tammikuu 21, 2017, 16:37:55 »
Mutta edellisestä viestistä tuli mieleen, että ketkä olisi sitten täydellisiä ääniä muumihahmoille? :) Mä olen hirveän huono tunnistamaan ääniä tai näyttelijöitä muutenkaan... :D

Miekin olen huono nimeämään, ketkä ovat minkäkin hahmon äänen takana. Itse haluaisin että äänet olisivat melko samankaltaisia kuin vanhat tai että ainakin ne loisivat samanlaisen fiiliksen hahmoista kuin vanhat ääninäyttelijät.

Itse voisin ajatella, että esimerkiksi Jarmo Koski olisi vaihtoehto vaikkapa Muumipapan tai Nuuskamuikkusen hahmon ääneksi. Muita nimiä en tosiaan osaa sanoa, mutta toivottavasti ääninäyttelijävalinnat onnistuvat.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #226 : Tammikuu 23, 2017, 16:16:38 »
Nythän tullaan näkemään ensimmäistä kertaa myös ne 3 Suomessa aikaisemmin sensuroitua jaksoa. Tosiaan tuo uudelleen dubbaus on vähän tyhmää, mutta kai niihin tottuu.

Muoks //

Uudet äänet:

Nuuskamuikkunen - Ilkka Villi

Niiskuneiti - Heljä Heikkinen

Niisku - Jon-Jon Geitel

Pikku Myy - Karolina Blom

Muumipeikko - Aksu Palmén

Muumimamma - Katja Aakkula

Muumipappa - Juha Varis

Muumilaakson poliisi - Jarmo Koski

Hemuli - Markku Huhtamo

Mörkö, Taikuri, Postinkantaja ja muita sivuhahmoja - Markus Bäckman

Ninni, Tuu-Tikki, Tiuhti, Aliisa - Ella Pyhältö

Kertoja - Carla Rindell
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2017, 08:01:02 kirjoittanut Tanzu »
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa samettiina

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #227 : Huhtikuu 29, 2017, 10:22:24 »
Tosiaan tuo uudelleen dubbaus on vähän tyhmää, mutta kai niihin tottuu.

Jotain pätkiä olen netistä nyt katsonut näistä uudistetuista jaksoista netistä ja tänään näin about puolet yhdestä jaksosta televisiosta. Ensimmäinen reaktioni oli, että en tykkää. Kai sitä on niin orientoitunut niihin vanhoihin ääniin, että nämä uudet äänet eivät vain tunnu osuvan hahmoihin. Etenkin  Pikku Myyn ääni sai minussa "ei Myyn ääni vaan voi olla tällainen" -efektin. Lisäksi vanhemmat äänet ovat mielestäni onnistuneet paremmin eläytymään rooliin kuin nämä uudet.

Mitäpä muut, minkälaisia mietteitä?

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #228 : Syyskuu 07, 2018, 17:44:47 »
Olen pätkiä katsonut muumeista uudelleen dubattuna ja kyllä vanhalla muumifanilla veri kiehuu kun ei ole enään vaapukkahillo vaan vadelmahillo. Syy äänten muutokseenhan oli Muumilaakson tarinoita sarjan myyminen yleltä maikkarile. Yle on teettänyt vanhan muumidubbinsa itse ja laittoi sellaisen hintalapun, ettei sitä varmasti voi ostaa. Näin Oy Muumicharecters päätti kilpailuttaa uuden dubin ja sellainen tehtiin. Siksi ihmettelen, mikä sai sen kovan hingun, että muumit piti viedä yleltä pois. restauroiminen mielestäni ei ollut välttämätöntä sarjalle, joten en itse allekirjoita sitä. Onneksi ostin aikoinaan sen 100€ maksavan muumi dvd boxin, jossa on kaikki vanhat jaksot ja Muumipeikko ja Pyrstötähti näillä ylen teettämällä dubbausporukalla. Niin Pyrstötähteähän ei voitu dubauttaa uudelleen, onneksi. Se kun on elokuva, eikä mitenkään kanavan omistuksessa kuin sarjat tahtoo olla.
Mitä olen uutta dubbia yrittänyt kuunnella se on minun muumifanaattisuuslasieni läpi äärimmäisen hengetön, kankea ja ihan turhaan liian selkeästi kerrottu. Varsinkin Pikku Myy ja Nuuskamuikkunen kalskahtaa korvaani eniten, sillä heidän äänensä ovat ikonisia.

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #229 : Syyskuu 07, 2018, 21:15:45 »
Mitä on tullut sivukorvalla kuunneltua, koska veljenlapset kattoo uuseilla dubeilla - tietty -  muumei, ni voi luoja mun korvia. Mitä kamalaa paskaa se on. Pikku Myy kuulostaa siltä kuin se ois koko elämänsä ajan polttanu tupakkaa ja juonu alkoholii. :x

Pakko ettii jostain vhs:t, joille on nauhoitettuna muumit oikeilla ja kunnon äänillä. Ja sitten näyttää sitä veljenlapsille. Kamalaa kun monet lapset tulee kasvaa noiden pilattujen muumien kanssa.

Uusi dubbaus oli/on vääryys muumeja kohtaan.
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa samettiina

• Sanomaton
  • *
« Vastaus #230 : Syyskuu 08, 2018, 10:32:12 »
Kamalaa kun monet lapset tulee kasvaa noiden pilattujen muumien kanssa.

Uusi dubbaus oli/on vääryys muumeja kohtaan.

Aikaisemminkin jo sanoin, etten niin välitä näistä uusista dubbauksista. Mitä nyt olen Muumeja katsellut näillä uusilla äänillä, niin olen jo vähän alkanut tottumaan näihin uusiin dubbauksiin. Mutta, suuri mutta! Kun eivät ne sovi oikeastaan ollenkaan hahmoille. Itselläni ollut samankaltaiset fiilikset kuin tirsulla: sitten jos joskus saan omia lapsia, niin minun on ihan pakko näyttää ainakin aluksi aitoja ja oikeita Muumeja :D Vaikkei lapselle siinä tilanteessa niin suurta merkitystä ehkä olisikaan, mutta nähtävästi on suurta merkitystä sille sukupolvelle joka on kasvanut alkuperäisdubbauksen kanssa.

Ja olin saada jo pienen p*skahalvauksen pelkästään siitä, kun Jenni-täti oli muutettu Mimmi-tädiksi :D

Poissa tirsu

• Kirsikkamaani
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
« Vastaus #231 : Syyskuu 21, 2018, 11:28:33 »
Ootan niin innoissani uutta Muumilaakso (Moominvalley) sarjaa, joka alkaa joskus ens vuonna. Innokkuuteen vaikuttaa enimmäkseen se, että Taron Egerton on Muumipeikon äänenä. Mutta mitä on tullut konseptikuvia tullut nähtyä, niin vaikuttaa todella siistillä ja satumaiselta. Ja hei, onhan se muumit. Se perustuu Toven kirjoihin ja Toven ja Larsin Muumipeikko-sarjiksiin. Sarja tulee olemaan yhdistettyä 2D ja 3D animaatiota.

Egertonin lisäksi ääninä on mm. Kate Winslet (Vilijonkka), Doctor Whosta tuttu Matt Lucas (Ti-ti-uu) ja Warwick Davis (Nipsu). Ninni ja teatterirotta Emmakin tulee olemaan tässä versiossa mukana. Mörköä ei listalla näkynyt, mikä on pien pettymys. Toivon silti että Mörkö tultaisiin näkemään, sillä mitä on Muumilaakso ilman (yksinäisyydestä kärsivää) Mörköä? Jäärouvalle sanon ei kiitos, se karmii mua yhä.

Ja sitten asiasta kolmanteen. Miksi Suomessa on nii vähän erilaisia muumi-aiheisia tuotteita myynnissä? Tuntuu siltä, että Japanissa on paljon enemmän. Ruotsissakin taitaa olla huomattavasti enemmän. Onhan Suomessakin ihan kiva valikoima, että ei sen puoleen.

Myllyssä on tammikuuhun asti Pop Up Muumi-kauppa, jossa oli pakko käydä (ja on käytävä vielä ennen kuin se sulkeutuu). Mukaan lähti paljon Myy-aiheisia tuotteita. Helsingissähän on virallinen Muumi-kauppa, mutta sinne on turhan pitkä matka, joka kävisi meikälle liian kivuliaaksi. Sitten on toki nettikauppa Muumien virallisilla sivuilla. Ja kai Muumimaailmastakin löytyisi - siitä on pitkä aika kun olen siellä viimeksi käynyt, tuskinpa tulen enää käymäänkään.
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor