Ihana. Aivan ihana. Pitkään muistin siitä vain pätkiä, koska olin nähnyt sen joskus ihan pienenä satelliittikanavalta. Äiti sanoi, että minä ja isosiskoni oltiin innoissamme siitä.
Nyt kesälomalla kun innostuin Roald Dahlista ja muistin Burtonin tehneen stop motion-animaation siitä, latasin James and the Giant Peachin. Sekin oli aivan loistava, joten päätin verestää muistoja ja ladata Painajaisenkin. Voi, miten nostalginen olo tuli nuoresta iästä huolimatta! Se oli jotain niin uskomatonta, eikä vähiten siksi, että joku on oikeasti liikuttanut käsin niitä nukkeja milli kerrallaan!
Danny Elfmanin musiikki ja Jackin lauluäänen näytteleminen oli ehkä parhaita Elfmanin töitä mitä itse olen saanut kokea. Se alkukappale (This Is Halloween) on sellainen mitä renkkaan ees taas, ja Jacking laulu hautausmaalla (Jack's Lament) sai ekalla katselukerralla melkein itkemään kertosäkeen kohdalla! muutenkin ääninäyttely oli sopivaa, pakko sanoa, etten millään meinaa vieläkään uskoa, että Chris Sarandon, joka teki Jackin äänen muutoin kun laulaessa, oli 50 vuotias sen leffan aikaan! Se kuulosti parikymppiseltä...
Nyt hankin sen DVD:lle ja heinäkuusta asti olen katsonut sen ainakin kerran viikossa. Siihen vaan ei kyllästy.
Ai niin, ja Vincent tosiaan on upea animaatio, varsinkin kun siinä lainataan Korppia :D
Muoks* Ai niin, siitäkin piti kommentoida, että ei koskaan olisi uskonut, että elokuva jossa joulupukki kidnapataan ja uhkaillaan olisi Disneyn tuotantoa, mutta kylläpäs vaan sekin päivä nähtiin XD