Olen katsonut kaikki Inuyasha jaksot, elokuvat ja mangaa olen lukenut nuo tällä hetkellä Suomessa ilmestyneet 16 pokkaria. Ei tarvitse enää varmaan sanoa, että olen fani ^^'
Minulla on välillä hieman ristiriitaisia tunteita animea kohtaan, sillä tykkään mangasta paljon enemmän nykyään. Anime on sinänsä melko hyvä, mutta nyt kun mangakin on edellyt pidemmälle, olen huomannut, että joitain kohtia muutetaan aivan liikaa. Ärsyttää kovasti, kuinka Inuyashan tunteet jäävät melko syrjään animessa, kun taas Kagomea korostetaan melko paljon. Ja jotenkin saan animen Mirokusta sellaisen idiootin kuvan, en tiedä miksi. Mangassa herra osaa olla kunnolla vakavassa tilanteessa, kun taas animessa ei. Anime on myös joskus hyvin tylsä, varsinkin silloin, kun Kikyo ilmaantuu kuvaan.
Onhan animessa paljon hyvääkin. Esimerkiksi äänet, varsinkin Inuyashan. Puhun nyt japanilaisista äänistä, nimittäin olen henkeen ja vereen sitä enkkudubbia vastaan (paitsi joskus se on aika huvittavaa). Lisäksi pidän animoinnista, ainakin leffoissa. Ja voi se musiikki! Every Heart on niin kaunis, mutta kyllä muutkin ovat hyviä, kuten Yurayura, Owarinai Yume ja One Day, One Dream. Anime saa kyllä pisteitä myös koskettavasta kerronnasta paikka paikoin. Olen täällä nyyhkinyt vaikka kuinka monesti.
Lempihahmoa on aika vaikea sanoa. Miroku on tietysti mahtava, ja komeakin vielä. Mutta Inuyasha on niin lutuinen koirankorvineen kaikkineen ^__^ Pikkuinen ärhäkkä myrtsi. Ja sitten kun se vielä on aina niin mustasukkainen Kagomesta, vaikka itse juoksee Kikyon perässä. Ja tästä syystä tietysti inhoan Kikyota ihan kamalasti, mangassa ja animessa yhtä paljon. Kamala akka, oikeasti. Inuyasha kun ei vain ymmärrä, että Kagome on hänelle se oikea, ja Kikyo on vain kasa multaa. Mutta emmehän me tiedä miten tämä päättyy... Kagomesta minulla ei nyt oikeastaan ole mitään kummempaa mielipidettä. Itse asiassa en ole koskaan ajatellutkaan asiaa kauheasti, koska hän on ollut yleensä vain se päähenkilö jota on alusta asti seurannut. Mutta ei Kagome mikään kauheakaan ole, aika mukava päähenkilö oikeastaan. Pahiksista en tykkää kenestäkään pahemmin, mutta Kanna on aika cool. Eläydyn niin vahvasti Inuyashan porukoihin, etten pahemmin pahiksista välitä. Kooga taas... Njääh, Inu on söpömpi. Sesshoumarukaan ei oikein lämmitä ja Rin on animessa sellainen kiljuja, jota ei jaksa kuunnella. Sango tosiaan unohtui aivan, hänestäkin pidän, kunhan nyt lämpenisi nuo välit Mirokun kanssa... hihii. Shippo myös on kiva, itkevät sienet on niiiin söpöjä.
Meni nyt ihan hahmoselostukseksi ^^' Mutta vielä sen verran, että animea on kait tulossa lisää, kun manga on lopuillaan tuolla Japanissa (yli 50. osa kait menossa jo). Lisäksi viides lehva, jota odotan innolla, vaikka ne ovatkin sellaista melkoista fanip*skaa kaikki (eli juuri sopivaa minulle).
//
(En ole nähnyt läheskään kaikkia jaksoja, joten en ole varma, mutta tuntuu että ne pussasivat vain kerran?)
Pieni spoileri tästä alaspäin.
Halauksia tapahtui kyllä sellaisia pikaisia, vahinkoja ja sitten tietysti oikeita haliruttuja, mutta animessa emme näe heidän pussaavan. En ole varma, mutta ei ole tainnut olla lähelläkään kertaakaan. Kuitenkin, elokuvassa kaksi (Castle Beyond The Looking Glass) näin tapahtuu, mutta minua se ei ainakaan lohduta yhtään, koska elokuvat on vain keksitty tarinan jatkoksi eivätkä liity mangaan mitenkään (tosin en ole mitenkään varma asiasta). Kaiken lisäksi kakkosleffan pussaus tapahtui lähinnä Kagomen aloitteesta ja sen takia, koska Inuyasha oli muuttumassa juuri yookaiksi ;;____;; Eli siis kyseessä oli pelastusoperaatio. Kunpa nyt Takahashi yllättäisi minut todella ja laittaisi ne pussaamaan mangassa. Muuten en kestä.