Chocolat/Pieni suklaapuoti
Judi Dench, Lena Olin, Juliette Binoche, Alfred Molina, Johnny Depp, Peter Stormare ja Carrie-Anne Moss.
Aivan ihana elokuva joka sijoittuu Ranskan maaseudulle, pieneen kylään jonne Vianne niminen nainen ja hänen pieni tyttärensä muuttavat. kylä on idyllinen ja rauhaisa, vanhoja tapoja noudattava ja tylsä paikka. Mutta sitten Vianne avaa sulkaapuodin ja kylän elämä muuttuu kertaheitolla. Myös joen mukana matkaavat kulkurit, ja ennen kaikkea komea ja ah niin ihana Roux (Depp) sotkevat kylän idylliä.
Mielestäni aivan ihana elokuva! suosittelen sydämmellisesti! (varsinkin Johnny Deppin takia) toinen Deppin leffa joka kannattaa katsoa on Whats eating Gilbert Grape
(kaikki valta pitkäleteille!!)
Princess Mononoke
Animaatio
Hayao Miyazakin aivan upea päätyö. Kertoo nuoresta prnssistä joka lähtee etsimään vastauksia kummalliseen demonilta saamansa haavan ja moniin kysymyksiinsä. Matkalla hän tapaa kummallisen munkin. Hän suuntaa kulkunsa metsään jossa jumalat ja henget asustavat, toivoen löytävänsä vastauksen sieltä.
Aivan upea, ei löydy muita sanija, kuin häkellyttävän-upean-mahtava!
:muokkaus-operaatio:
Niin, olen nyt katsellut muitakin loistavia elokuvia, tässä muutama:
Frida. Kertoo taiteilija Frida Kajlon omalaatuisesta elämästä. Avioliitosta taiteilija Diego Maradonan kanssa, sekä useista suhteista naisiin. Erittäin kiinnostava. Suosittelen kaikille joilla ainakin kiinnostusta kyseiseen taiteilijaan lyötyy. Kertoo myös Kahlon omasta naivistisesta tyylistä.
Edward the scissorhands
Loistava leffa. Oikeastaan olen nähnyt jo kauan aikaa sitten, mutta...Niin eli asiaan. Kertoo eräänlaisesta kyborgista jolla on käsinään saksia ja veitsiä (ooo... mikä yllätys) Hän joutuu omasta kotilinnastaan pois, ihmisten ilmoille. Tarina on oikeastaan rakkaustarina. Omasta mielestäni paras elokuva minkä olen nähnyt. Ei ole toista samanlaista. Pääosissa Johnny Depp (surprise, surprise) Winona Ryder, Dianne Wiest, Anthony Michael Hall, Kathy Baker, Vincent Price, Alan Arkin.
Girl Interrupted
Loistavaa ja takuuvarmaa työtä. Kertoo mielisairaalaan joutuneesta kapinallisesta tytöstä, joka siellä ystävystyy sosiopaattiin. (Angelina Jolie) Ei juonesta sen enempää. Loistavaa työtä Angelina Jolielta. Hän on niin mahtava ettei löydy sanoja kuvaamaan. Mielestäni elokuva oli juoneltaan aivan samankaltainen kuin Yksi lensi yli käenpesän. Mutta Jolie teki niin suuren vaikutuksen että elokuva oli nähtävä uudestaan.
Crow, joka jo mainitaankin alempana. Yhdyn mielipiteeseesi Miss Wire.
Tässä kaikki tällä erää. Kiitos ja kuulemiin.