Mulla soi kappaleita päässä tosi usein. Tai oikeastaan päässä on joku kappale lähes koko ajan, mutta sitä ei reagoi ennen kuin huomaa ajattelevansa musiikkia tai kyseistä kappaletta, bändiä... Mua musan päässä pyöriminen ei ärsytä ja ärsyttää. Riippuu tilanteesta, kappaleesta... Välillä mua ärsyttää, kun päässä soi joku kiva kappale eikä saa sitä pois päästä millään vaikka se jo häiritsisi. Esim. univaikeuksieni aikana (Touku-kesäkuu), yksi yö päässäni soi Uriah Heepin July Morning, joka on tosi nätti, enkä ole sen yön jälkeen kovin hyvin pystynyt kappaletta kuuntelemaan... Tiedättehän, tulee kaikki muistot valvomisesta ja kyseisestä yöstä, jolloin kappale soi päässä ja alkaa ajatella... Entä jos taas...? Psykosomaattista... Kai.
Yleensä mulla soi päässä vain pieni osa jotain kappaletta... Kertosäe, puolet siitä, intro... Joku... Kyllästymiseen asti, eikä koskaan etene. Nykyään mä oon kehittänyt sellasen tavan, jos mua joku kappale ärsyttää, että yritän laulaa sitä eteenpäin, vaikka kuinka "tekisi tiukkaa", tai kuuntelen kappaleen jostain uudestaan, jolloin muistan taas loppuosan ja "saan rauhan"... Se muuten helpottaa aika lailla. Yleensä ajattelisi, että kuuntelenpas jotain muuta... Jos ei tehoa, kuuntele ärsyttävä kappale.
Se, mikä kappale mun pääsä soi, voi olla mikä vaan... Tosi ihana, tosi ärsyttävä/kauhea, ihan ok... Harvemmin kuintenkaan lastenlaulut.
Viimeaikoina mun päässä on soinut Technicolourin One Night, josta en pidä sitten ollenkaan...