Kirjoittaja Aihe: Halloween (vuoden 2018 elokuva)  (Luettu 714 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
Halloween (vuoden 2018 elokuva)
« : Lokakuu 29, 2018, 12:03:43 »
Uusi vuosi ja jälleen uusi Halloween elokuva. Tämän vuoden elokuva on jo yhdestoista lisäys tähän samaan elokuvasarjaan, mutta ei huolta: jos et ole nähnyt ensimmäisen ja tämän viimeisen elokuvan välissä olevaa yhdeksää elokuvaa, se ei haittaa, sillä tämä on (kolmas) jatko-osa ihka ensimmäiselle vuoden 1978 -elokuvalle.

Halloweenit ovat slasher-kauhuleffojen aatelia (ainakin ne ensimmäiset) ja yhtä elokuvaa lukuunottamatta perustuvat täysin samaan teemaan: Michael Myers -niminen sarjamurhaaja vaanii lapsenvahteja Haddonfieldin kylässä Illinoisissa, Yhdysvalloissa. Asunaan Myersilla on siniset haalarit ja William Shatner -naamio (kyllä, luit oikein, siitä oli oikein oikeusjuttukin...).

Itselle Halloweenit tuovat tietynlaista nostalgiaa, koska näin H20:n, kun olin hyvin pieni ja sen jälkeen olen nähnyt lähes kaikki sarjan elokuvat (Rob Zombien remakeja en ole nähnyt, sillä olen kuullut niistä vain huonoa, enkä erityisemmin välitä kys. ohjaajasta). Nostalgiasta huolimatta en luultavasti olisi mennyt katsomaan tätä uusinta versiota elokuvateatteriin, ellei Jamie Lee Curtis olisi siinä ja ellei minulla sattuisi olemaan eräänlaista *krhm* obsessiota vanhempiin badass-naisiin.

Elokuva yllätti todella positiivisesti, ja nyt minua kiinnostaisi tietää, mitä mieltä muut olivat siitä, tai aikooko muut käydä sen katsomassa, miksi/miksi ei? Myös vanhemmista elokuvista keskustelu on sallittua!

Alla hieman spoilereita tästä uusimmasta:
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

Sana vapaa, muistakaa spoilermerkinnät, jos juttelette tästä elokuvasta, ja ehkä muidenkin elokuvien isoimmat plot twistit voisi laittaa spoilereihin, jos joku vaikka tämän keskustelun innoittamana päätyy niitä katsomaan.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 29, 2018, 13:32:22 kirjoittanut Zenzibar »
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Halloween (vuoden 2018 elokuva)
« Vastaus #1 : Lokakuu 29, 2018, 23:20:27 »
Paatuneena kauhuleffojen ystävänä kävin totta kai katsomassa uusimman Halloweenin, enkä pettynyt! Yllätyin jopa iloisesti, sillä alkuperäisen leffan tunnelma musiikkeineen päivineen oli saatu onnistuneesti toteutettua, Michael oli älyttömän creepy eikä mikään erityisen paljon ärsyttänyt, toisin kuin monissa muissa nykyajan kauhuleffoissa. Mielestäni elokuva oli juuri sopivan pituinen ja jännite pysyi koko ajan yllä. Päähenkilöt olivat kaikki ok, jopa teinit, mutta totta kai parhaita olivat loistava Curtis ja itse Myers.

Sen verran sanon, että jos aiotte mennä katsomaan, niin katsokaa ensin alkuperäinen Halloween (vaikka olisitte aikaisemmin nähneetkin), niin saatte enemmän irti tästäkin.

Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Halloween (vuoden 2018 elokuva)
« Vastaus #2 : Lokakuu 30, 2018, 09:21:02 »
Jee, mahtavaa, että joku muukin tykkäsi! Kävin nimittäin katsomassa tämän kauhuelokuvista pitävän ystäväni kanssa (hän on siis todella fanaattinen niistä ja nykyään ei oikein tykkää mistään kauhuelokuvista, koska ne eivät kohtaa hänen standardejaan tai saa häntä oikeasti pelkäämään, mitä hän kaipaa) ja hän ei oikein tykännyt ja mulla ois riittäny juttua vaikka kuinka pitkäksi aikaa :D

Vastaan vielä pariin sun esittämään spoilerikysymykseen:

"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams