Ah, vähän torkkunut Potter-fani minussa heräsi kyllä välittömästi, kun kuulin tästä kirjasta, ja kun näin opuksen keskiviikkona Suomalaisessa, niin ei valmistumisen kunniaksi saatu lahjakortti taskussa kauaa ehtinyt polttaa :)
Itse ostin kirjan suomenkielisenä ja ilahduin, kun extrat olivatkin englanniksi - enemmän leffafiilistä sellaisissa, mielestäni. Kaikkein eniten pidin niistä pienistä pullojen tarraetiketeistä. Toisaalta haluaisin iskeä ne välittömästi jonkin proppijutun kylkeen, mutta toisaalta en raaski irroittaa niitä kirjasta :D
Jos johonkin lievästi petyin, niin se oli kelmien kartta. Odotin sen levittäytyvän jotenkin enemmän, nyt se jäi hurjan pikkuruiseksi, enkä ota siitä kunnolla selvää. Aluksi ajattelin, että se olisi "monitaitteinen", eli eri tavalla taittamalla siitä paljastuisi uusia ulottuvuuksia, mutta ainakin minulle kokeilu päättyi umpikujaan :/
Luin mielenkiinnolla varsinkin puvustuksen puolen juttuja. Musta oli jännä, että esim. monen parjaamaa ja rakastamaa Hermionen joulutanssiaisten pukua ei lähdetty edes suunnittelemaan kirjan kuvauksen perusteella, vaan taiteilija aloitti luomisen ns. tyhjästä.
Suosittelen kyllä kaikille Potter-faneille, varsinkin niille, jotka tykkäävät sälästä kuten minä itse ;)