Äärimmäisen mielenkiintoinen aihe! Lähinnä siksi, että kun joskus tulin Vuotikseen, järkytyin suuresti siitä, kuinka ihmiset pitivät itseään kuolonsyöjinä, fanittivat Voldemortia tai halusivat Luihuiseen. Ajattelin pitkään, että sen täytyy olla joku läppä, mutta vuosien varrella olen ymmärtänyt, että jotkut tosiaan ovat pahisten puolella.
Itse siis olen aina ehdottomasti hyvisten puolella. Aina. En voi sille mitään. Tai oikeastaan tarkemmin sanoen olen aina päähenkilön puolella, samastun siihen henkilöön ja siihen tilanteeseen, jossa hän on. Poikkeuksetta. Niinpä en voi käsittää esimerkiksi Harryn vihaajia - joo, okei, heillä on paljon hyviä pointteja ja näin, mutta se on Harry kuitenkin, käsitättekö?
Minun on erittäin vaikea vastata tähän aiheeseen kunnolla saati sitten perustella vastaustani. Jos joku voi kertoa minulle, miksi olen poikkeuksetta hyvisten puolella, kuuntelen mielenkiinnolla. Lisäksi en voi yksinkertaisesti käsittää, vaikka miten yritän, miten te jotkut muut voitte olla pahisten puolella. Joo, okei, hahmot ovat yleensä mielenkiintoisempia ja monisyisempiä ja kaikkea muuta, mutta silti, miten?