Mitä tuohon fanfiction-puoleen tulee, olen huomannut, että EdxRoy on melkoisen suosittua.
Olen huomannut kyseisen asian itsekin vaikka fikkejä en FMA:sta ole lukenutkaan. Kovasti vain FMAn foorumilla pomppii joku EdxRoy hehkuttaja...
Full Metal Alchemist siis.
Mitään hajua ei ole, miten satuin ensimmäisen kerran edes törmäämään tähän sarjaan, mutta siitä lähtien, eli jotain kolme-neljä vuotta jo, olen halunnut nähdä tämän sarjan. Joitakin jakson pätkiä aikanaan tuli katsottua YouTubesta, mutta se jäi, koska ei oikein innostanut katsoa sarjaa sieltä kautta. Sitä en tiedä sitten, miksi en tajunnut etsiä netin kautta, mutta se oli silloin...
Sittemmin tuossa helmikuussa huomasin että Subteeveehän on alkanut näyttämään FMAta. Ekan jakson missasin (enkä edes tiennyt vielä silloin) koska olin leirillä, toisen jakson yksinkertaisesti unohdin, joten kolmas jakso tuli sitten vasta katsottua. Olin vähän pihalla, mutta nopeastipa sisäistin asiat. Kun sitten tuo 13. jakso tuli, niin sen jälkeen päätin perehtyä paremmin netin saloihin ja etsiä sarjan katsottavakseni sitä kautta...
Katsottu on koko sarja ja olo oli sen jälkeen aika... eh... Sanotaanko nyt , että ei mistään ihan parhaimmasta päästä. Elokuvaa en ole vielä edes harkinnut katsovani, tosin se johtuu ajan puutteesta... köh... Aika synkähkö sarja, mitä pidemmälle etenee. Liian moni hyvä hahmo kuolee :/ Toisaalta, eihän se olisi mistään kotoisin, jos kaikki hyvät tyypit säilyisivät hengissä.
Sitä mietin, ett miten hitossa Subi näyttää FMAta niinkin aikaisin kuin 12.15? Ei ehkä ihan paras mahdollinen aika tälle... Suomennokset on aika hyvät mielestäni, itse pidän ehkä enemmän enkunkielisestä tekstityksestä. Tosin sitäkin kyllä välillä tuli manailtua, kun ei tahtonut pysyä perässä. Ketkä lie kääntäneetkään...
Tuota ikäjuttua itsekin mietin piiiitkään, vähän kummalta kun tuo vaikutti... Eipä siinä loppujen lopuksi ole mitään outoa.
Ekan mangan ostin eilen... Olisin ostanut tokankin, jos olisi ollut. Joku piru oli käynyt hakemassa sen pois sillä välin kun kävin hakemassa rahaa... x/ Kolmatta en sitten siitä syystä hankkinut kun ei ollut kakkosta...
Jotain muutakin hehkeetä piti sanoa, mutta pää kumisee tyhjyyttä, joten tämä tältä erää...