On ihan hyvä että minulla ja vanhemmilla on sama musiikkimaku, sillä luulen etten kestäisi mitään Auran Aaltoja pitkää aikaa. Meillä soi useimmiten YleX, se siksi, että se on tähän mennessä ollut radiokanavista se, jolla on mielenkiintoisimmat jutut, aamulla ja iltapäivällä, kun puhe-osuus ei käsittele mitään niin virallista, vaan on enemmänkin tyhjänpäiväistä höpötystä. Musiikki ei yleensä ole mitään kovin hyvää, tai ainakaan sellaista mitä minä kuuntelisin, mutta kyllä se siinä taustalla menee. Tässä radiokanavassa on myös hyvää se, että viikonloppuna tulee uusintoja viikon löpinöistä, tosin kyllä YleX:ltä löytyy myös huonoa ohjelmaa (tai, niin minun mielestäni huonoa).
Jos YleX:ää ei ole taajuuksilla tai sieltä tulee jotain ei-niin-miellyttävää musiikkia tai asiaohjelmaa, käännän taajuudet Radio Rockin tai Yle Radio 1:n suuntaan. Rockilta tulee useimmiten (päinvastoin kuin YleX:ltä) hyvää musiikkia ja huonoa juttua. Radio Rockilta tulee kuitenkin myös mainoksia, joita YleX:ltä ei tule (muuta kuin YleX:n omia mainoksia) ja se on pidemmän päälle ärsyttävää, siksi sitä tulee harvemmin kuunneltua. Yle Radio 1:ltä tulee usein "aikuisten ohjelmia", klassista musiikkia ja vakavaa asiapuhetta, mutta joskus on mukavaa lepuuttaa korviaan klassisessa. Ja Yle Radio 1:ltä tulee joka lauantai (ja uusintana kai tiistaina) Knalli ja sateenvarjo-radiokuunnelma, todella ihana ja hauska ohjelma. Harmi että lauantaisin minulla on usein muuta ohjelmaa (kolmen aikaan), mutta onneksi tämä löytyy uusintana Areenasta.
Hätätapauksessa, jos on yksin kotona ja haluaa kuulla jotain puhetta, niin minulle käy melkeimpä mikä vain, paitsi kirkollinen musiikki. Tosin se on vain hätätapauksessa ja onneksi nuo, joita yleisimmin kuuntelen, ovat sellaisia jotka hereilläoloaikanani soittavat jotain ohjelmaa. En kyllä ihan 24/7 kuuntele radiota, usein vain silloin kun joku perheenjäsenistäni on laittanut sen päälle tai kun olen yksin.