Muumipeikko ja pyrstötähti
Aivan järjettömän ihana elokuva. Pienenä saatoin katsoa sitä monta kertaa putkeen. Rakastan Nipsua ja PikkuMyytä. Itselläni ei ole tätä videolla tai dvd:llä tai mitään, mutta aina kun pääsen serkkujen luo, joilla on se videolla, minun on pakko katsoa se ainakin kerran. Se on koukuttava, ihana, eikä ainakaan tylsä.
Ne ametistit.. <3__<3
Unelmien sielunmessu
En pahemmin kauhuelokuvista pidä, mutta tämä menee ainakin minulla ihan tarpeeksi kauhuksi. Elokuvan tunnelma on kokoajan tasaisen ahdistava, ja loppua kohti muuttuu jopa ahdistavammaksi. En oikein tiedä miksi pidän tästä, minä vain pidän. Musiikit ovat aivan loistavia, ja ne kohdat missä ne jätkät vetää niitä huumeita. Se jääkaappi on myös inhottava tapaus. Näen siitä painajaisia ;__;
Brokeback Mountain
Rakastan tätä. En yleensä itke elokuvia katsellessani, mutta tämän lopussa ei itkusta tullut loppua. Olen myös lukenut sen novellin, ja itkin sitä lukiessani suunnilleen kokoajan. Järkyttävää miten ihmisestä irtoaa niin paljon vettä ;__;
Keskivaiheilla elokuva on ehkä hieman pitkästyttävä, mutta se on vain liian ihana elokuva, että tuomitsisin sen sen takia.
Näyttelijäsuoritukset ovat jotain niin käsittämätöntä, etten ole varma riittääkö käsityskykyn tajuamaan sitä lainkaan.
Päätön Ratsumies
Tykkään tästä elokuvasta hirveästi, vaikka olen katsonut sen varmaan miljoonasti. Joka kerta loppu osaa yllättää minut ihan totaalisesti :D En ikinä opi muistamaan miten elokuva loppuu, joten luonnollisesti sen loppu tulee minulle aina yllätyksenä.
Yksi minun kaveri on ihan järjetön Depp- fani ja se sitten pisti minut katsomaan tätä, ja rakastuin tähän itsekkin. Loistava leffa. Toimii ainakin yökatseltavana leffana.
The Day After Tomorrow
Minun elämäni koki suuren järkytyksen kun sain tietää, että tämä tulisi televisiosta. Olin nähnyt leffan jo kerran aikaisemminkin, mutta olin silti ihan ulapalla kun katsoin sen silloin telkkarista uudelleen.
Se elokuva pistää miettimään. Miettimään maailman tulevaisuutta. Tykkään elokuvista, mitkä herättävät jonkinlaisia ajatuksia, ja tämä jos joku herättää.
Populäärimusiikkia V*ttulan Jänkältä
:D En oikein osaa perustella tätä muuten. Hauska elokuva :D Pidän ihan älyttömästi, vaikka suomalaiset elokuvat ei yleensä oikeen uppoa. (No puhutaanhan tässä ruotsiakin, muttaa..)
Elokuva on kuitenkin ehkä vähän surullinen, mutta joka kerta se saa nauramaan niiden poikien jutuille, ja harva elokuva miunua hirveämmin naurattaa. (En yleensä pidä komedioista)
Totoro
Katottiin tämä muistaakseni seiskalla koulussa kuviksen tunnilla, kun aiheena oli piirtää mangahahmo. Nautin tämän elokuvan herttaisuudesta hirveästi. Kissabussi on mahti, ja Totoro on liian suloinen. Tavoitteena olisi ostaa tämä myös DVD:nä mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.
Tämäkään elokuva ei varsinaisesti ole 'hauska', tai tehty hauskaksi, mutta nauroin ihan hervottomasti tätä katsoessa :D
Elokuvassa on jotenkin maaginen ja epätodellinen tunnelma, siitä tykkään.
Siinäpä niitä nyt oli joitain. Jos niistä nyt jotain yhdistävää pitää sanoa, niin yhtäkään niistä en ole käynyt elokuvateattereissa katsomassa. ^_^