Voi, voi. Rakastan tätä elokuvaa. Ensimmäinen elokuva, jonka muistan nähneeni. Ja vielä hyvää vuosikertaa. ^__^ (eikun hei, olikos se sittenkään -90, oliko se -89? O.O)
Johnny Depp on ollut suosikkinäyttelijäni aina. Tämän elokuvan vuoksi lähinnä, koska en ollut pienempänä nähnyt/en ainakaan muista nähneeni muita Deppin elokuvia. Mutta nyt sitten kun niitä alkoi taas pinnalle tupsahdella, faniuteni on syventynyt entisestään (Jack Sparrow on MINUN! MINUN! MWAHAHAHAA).
Juoni/tarina on minusta todella hyvä, erinomainen. Olen onnellinen, ettei elokuvaa ole pilattu onnellisella lopulla, jotenkin sellainen rakkausmällipösäys siihen loppuun ei olisi sopinut tunnelmaan.
Ja ne lavasteet. Oi, ne lavasteen. Rakastan kylän näkymää, niitä taloja, jotka ovat suoraan kuin kuvakirjasta. Niin siistejä, virheettömiä, steriilejä. Ja minua ei haittaa, että elokuvassa näkyy, että pienoismalleja on käytetty rakennuksissa. Se vain luo sellaista suloista satumaista tunnelmaa.
(herraisä, anteeksi, mutta näytän olevan taas kykenemätön muodostamaan kunnon lauseita. 5 tuntia per yö kahden viikon ajan tekee hyvää ajatusmaailmalle.)