Kirjoittaja Aihe: Mikä on Liskon suojelius?  (Luettu 1312 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lupin

• Äitiyslomalla
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Vuotis
  • Pottermore: MoonstoneMarauder79
  • Tupa: Korpinkynsi
Mikä on Liskon suojelius?
« : Toukokuu 03, 2017, 10:39:03 »
Rowling meni paljastamaan, että Lisko Scamanderin suojelius on jättimäinen spoileri. Joten hän ei tietenkään paljasta asiasta sen enempää.

Ihan ymmärrettävää että ei kerrota, mutta mutta... mikä ihme se voisi olla? Mikä olento voisi olla suuri spoileri? En keksi mitään järkevää. Jotenkin ajattelisi, että Liskon suojelius olisi joku ihmeotus, jos nyt suojelius voi ottaa sellaisen hahmon. Eikö kaikki mainitut suojeliukset olekin olleet ihan "taviseläimiä"?

Voisiko suojelius olla esim.
  • Feeniks - viittaus Dumbledoreen, joka on Liskolle "enemmän kuin opettaja", mutta kuitenkin suhde on vain platoninen (Rowlingin paljastus). Jos Dumbledoren suuntautuminen ei olisi tiedossa, sanoisin että Lisko on hänen avioton poikansa ;) Noh, ei se tietysti mahdotonta ole, mutta epätodennäköistä.
  • Obskuuri - Läheinen suhde Valio Bareboneen?
  • Ukkoslintu - ei perusteluja tälle, sopisi mielestäni vaan niin hyvin

Tiedetään, että Lisko päätyy naimisiin Tinan kanssa, ja että rakkaus saattaa muuttaa suojeliuksen muotoa (Kalkaros ja Lilyn naarashirvi, Tonks ja Lupinin susi), mutta näyttää siltä, että rakkauden pitäisi tällaisessa tapauksessa olla onnetonta ja ehkä yksipuolistakin(?), ja Tina sekä Newt näyttivät pääsevän oikein hyvään alkuun Ihmeotukset-leffan ensimmäisessä osassa.

Ajatuksia?

Äitiyslomalla! Hoidan (hitaalla aikataululla) HP-faneihin ja Vuotiksen Facebook-sivuihin tai Facebook-ryhmään liittyviä asioita.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Vs: Mikä on Liskon suojelius?
« Vastaus #1 : Toukokuu 03, 2017, 11:17:06 »
Mua alkoi kans häiritsemään tämä ihan mielettömästi. Miten yksi suojelius voisi olla iso spoileri? Ehkä se on ilmiselvää, sitten kun näkee leffan, mutta nyt on kyllä vaikea keksiä mitään.

Ensiksi yritin miettiä, että minkälaisia ihmeotuksia Ranskassa voisi olla, kun kerta seuraava leffa sinne sijoittuu, mutta eihän se silloin olisi spoileri, kun me tiedämme asian jo...

Sitten mietin juurikin noita eri taikaotusten yhteyksiä muihin henkilöihin. Feeniks tosiaan voisi olla Dumbledore, onko jotain eläintä joka kuvaisi vaikka Grindelwaldia? Voldemortiin sopisi käärme, mutta se on vasta nuorukainen seuraavassa leffassa ja tuskin liittyy kovin läheisesti juoneen... vai? Toisaalta juuri tuon ikäisenähän se oli vähän "kadoksissa" tekemässä mitä lienee ennen kuin palasi takaisin Englantiin riehumaan. Se olisi ainoa isompi spoileri minkä minä keksisin, että Voldemort liittyisi leffaan jotenkin, mutta vähän epäilen kyllä asiaa (korkeintaan hänet voidaan siinä mainita, tuskin muuta) ja miksi ihmeessä Liskon suojelius liittyisi Voldemortiin? Ei niin mitään järkeä. :D Ehkä ajattelen tätä nyt liian vaikeasti.

Tuo minulla ei käynyt mielessä, että ehkä Tinan ja Liskon suhteelle käy jotain ja siksi suojelius on jotenkin surumielinen tai järkyttävä tai muuta... Thestral?

Tai ehkä Row-täti trollaa meitä ja katsoo nyt näppämistönsä takaa kuinka fanit kehittää mitä älyttömämpiä teorioita asiasta :D
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa luutakomero

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Toukokuu 10, 2017, 21:30:53 »
Itse mietin aluksi hevoskotkaa, koska muistan lukeneeni jostain Liskon äidin kasvattaneen hevoskotkia, mutta sillä tuskin olisi mitään vaikutusta suojeliuksen muotoon, joten feeniks tai muu taikaeläin (toivottavasti joku uusi joka ei ole vielä esiintynyt pottereissa :D) kuulostaisi järkevältä vaihtoehdolta.

Ellei suojelius sitten liity jotenkin Leta Lestrangeen...

Tai ehkä Lisko ei osaa tehdä suojeliusta? (Sillä, että Lisko ei osaisi en kuitenkaan tarkoita Voldemortin kaltaista kykenemättömyyttä suojeliukseen) Se voisi vaikuttaa jollain tasolla juoneen... Paitsi, että Liskohan oli kai melko "suuri" velho, joten olisi aika epätodennäköistä, että hän ei osaisi tehdä sitä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 21, 2017, 15:16:30 kirjoittanut luutakomero »
"Kaikista mystisimmät olennot maan päällä ovat ne onnellisesti hymyilevät naiset tampoonimainoksissa."

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #3 : Toukokuu 12, 2017, 22:23:00 »
Liskon syvä suhde taikaeläimiin voisi tosiaan ehkäpä mahdollistaa sen, että hänen suojelius olisi jokin taikaeläin. Sitä en sitten tiedä, miten asiasta tuli näin iso juttu - mitä kaikkea fanit eivät vielä tiedä tai eivät ole tulleet ajatelleeksi? Varmasti Rowlingilla oli jokin syy vielä salata asia.

Epämääräisenä pohdintana tässä ajattelin ensin samaa kuin Zenzibar: ehkä juttu on jokin yksinkertainen ja niin selviö asia, että pieni "trollinpoikanen" saa fanit kiinnostumaan ja spekuloimaan. Toisena vaihtoehtona ajattelin kyseessä olevan jokin jo entuudestaan tuttu taikaeläin, ja kolmas vaihtoehto oli meille vielä tuntematon taikaeläin. Toki kyseessä voi hyvinkin olla jokin ihan normieläin, mene ja tiedä.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Ampiainen

• Kotitonttu
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Toukokuu 22, 2017, 18:30:01 »
Itse olen myöskin samaa mieltä siitä, että Liskon suojelius voisi hyvinkin olla taikaeläin. Ensimmäisen elokuvan katsomisen jälkeen olen vahvasti sitä mieltä, että se olisi haisku, mutta ehkäpä se olisi liian itsestään selvä ja tylsä valinta?

Liskon luonteeseen viitaten suojelius voisi olla jokin ujo ja hieman kömpelökin eläin? Luulen, ettei suojelius voisi olla mikään esimerkiksi hevoskotkan kaltainen. Mielenkiintoinen aihe pohdittavaksi!

Ampiainen kiittää ja pörrää takavasemmalle!
"Honestly, don't you two read?"
-Hermione Granger

Poissa Hopeakettu

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #5 : Kesäkuu 25, 2017, 15:38:36 »
Tämä on kyllä äärimmäisen mielenkiintoinen aihe! Valmiita vastauksia minullakaan ei ole tarjota, mutta loikkaan mukaan pohdiskelemaan...

Voisiko suojelius olla esim.
  • Feeniks - viittaus Dumbledoreen, joka on Liskolle "enemmän kuin opettaja", mutta kuitenkin suhde on vain platoninen (Rowlingin paljastus). Jos Dumbledoren suuntautuminen ei olisi tiedossa, sanoisin että Lisko on hänen avioton poikansa ;) Noh, ei se tietysti mahdotonta ole, mutta epätodennäköistä.
  • Obskuuri - Läheinen suhde Valio Bareboneen?
  • Ukkoslintu - ei perusteluja tälle, sopisi mielestäni vaan niin hyvin

Feenikshän se kyllä voisi olla, mutta mitä se sitten spoilaisi? Eikös se ole jo julkista tietoa, että Lisko ja Dumbledore olivat läheisissä väleissä?

Ukkoslintu olisi kyllä myös sopiva Liskolle - ehkä spoileri liittyy jotenkin Frankiin, jonka Lisko vapautti ensimmäisen elokuvan lopussa?

Mutta eniten minua mietityttää tuo mainitsemasi obskuuri - onko se muka eläin? Tai siis, minä olen aina kuvitellut, että se on ennemmin eräänlainen loinen tai "henkinen kasvain" kuin eläin, ja syntyy, kun lapsi yrittää kätkeä/piilotella/pidätellä taikavoimiaan? Voiko obskuuri siis siinä tapauksessa olla suojelius? Ja jos voi, niin voiko vaikkapa mörkö olla silloin myös suojelius? (Millaisellahan ihmisellä olisi mörkö suojeliuksena? :D) Mutta siis, minäkin luulen, että Liskon suojelius on jokin taikaeläin... mutta mikä? Jokin, jota ei ole vielä esitelty Potter-universumissa?

Mielessäni kävi myös mäyrä, joka viittaisi Liskon puuskupuhiuteen Tylypahkassa, mutta mehän jo tiedämme, että Lisko oli puusku, joten ei se se voi olla... Tai ehkäpä Lisko ei jostain syystä vain kykene loitsimaan suojeliusta, kuten luutakomero ehdotti?

Pakko muuten kertoa: puhuimme ystäväni kanssa Pottereista, ja kerroin hänelle, että Rowlingin mukaan Liskon suojelius on suuri spoileri, mutta hän kuulikin että broileri. Ajatelkaa sellainen päätön paistettu broileri juoksentelemassa ympäriinsä... :D

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
« Vastaus #6 : Kesäkuu 30, 2017, 10:21:01 »
Tämä hämmentää minuakin! Ainoa, minkä ajattelisin vastaavan "suurta spoileria" olisi joku vielä täysin tuntematon taikaeläin, jolla on mahdollisesti jokin merkittävä rooli. Silloinhan siinä spoilaisi jo pelkästään se, että se on olemassa. Jotenkin uskoisin, että elokuvat tulevat vielä liittymään läheisesti obskuureihin, joten kaukaisena spekulaationa heittäisin, että tämä tietty suojelius-taikaeläin sitten liittyisi obskuurin "kesyttämiseen" tai "poistamiseen" tai mitä sille ikinä tehdäänkään.

Tai sitten suojelius voisi olla lohikäärme. Tai basiliski. Se olisi aika siistiä :D
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic