Hei, joo, tästä tuli keskustelua ihan piirin ulkopuoleltakin!! (: Itse tykkäsin kyllä kirjasta sen verran, että aion ainakin lukea ne loputkin osat, mutta ei siitä Hän sanoi nimekseen Aleiasta kyllä mitään suosikkia tullut. Se oli välillä ehkä vähän turhan paljon 'overselling it' mun makuuni, mutta kyllä silläkin oli hetkensä! (:
Mä itse sain seleeseistä jotenkin tosi haltiamaista vibaa niinkun siinä mielessä, että haltiat tuntuvat olevan ihmistä vahvempia, nopeampia muutenkin tietyllä tapaa 'ylivertaisia', mutta sitten kuitenkin taas jotkut ihmismäiset tunteet menevät heillä ihan yli hilseen. Tämä voisi myös kenties selittää sen, miten Corildon on fyysisesti ihmisiä jotenkin 'parempi', mutta välillä taas hänen tunneälynsä ja muutenkin ajatuksensa eivät ihan ole samalla tasolla ihmisten kanssa.
Corildon/Aleia taasen on sellainen, mitä itsekin odotan innolla, jos ei muuten, niin sitten varmaan pitää ruveta lukemaan niitä ficcejä jostain. :D Ymmärrän kyllä tuon samettiinan kommentin yltä, koska en itsekään osaisi ajatella suhdetta isäni ikäisiin, mutta en jotenkin osaa laittaa näitä kuitenkaan samalle viivalle. Joo, Aleialla ja Corildonilla on todennäköisesti aikamoinen ikäero, mutta Corildon on kuitenkin seleesi, jotka ilmeisesti elävät muutenkin pidempään kuin ihmiset, joten jos heidän ikäänsä rinnastaisi ihmisten ikien mukaan, uskoisin sen ikäeron kutistuvan huomattavasti. Tarkoitan siis sitä, että jos seleesien ikä on verrattavissa ihmisten ikään samaan tapaan kuin vaikkapa Tolkienin kääpiöt, joiden kohdalla joku on joskus laskenut, että nuoren kääpiön ikä on kaksinkertainen ihmisten ikään verrattuna. Esim. 20-vuotias kääpiö olisi siis verrattavissa 10-vuotiaaseen ihmiseen tällä kaavalla. Jos tätä (tai vastaavaa) systeemiä siis noudattaisi seleesienkin kohdalla, ei Corildon vaikuttaisi läheskään niin paljoa Aleiaa vanhemmalta. (: Muutenkin mua jotenkin kiehtoo näiden kahden väliset kemiat sen verran, että haluaisin nähdä heidän välillään jotain, vaikka se ikäero olisi kuinka iso. :D