Kirjoittaja Aihe: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?  (Luettu 79134 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa usva

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Mihin tupaan et ainakaan haluaisi?
« Vastaus #300 : Syyskuu 01, 2016, 23:32:29 »
Tähän on helppo vastata. Missään nimessä en haluaisi Puuskupuhiin! Heti ensimmäisen kirjan luettuani tiesin, että tuo tupa on todella kaukana siitä mihin itse tahtoisin, jos Tylypahkassa olisin.
En tarkoita ettei mielestäni Puuskupuhissa olisi paljon hyvää. Arvostan ahkeruutta (vaikka en itse ole sellainen) ja mielestäni toisille tulisi pyrkiä olemaan ystävällinen ja rehti. En tässä toki itse välttämättä aina onnistu, eivätkä nuo luonteenpiirteet ole minulle kaikista tärkeimpiä kuitenkaan.

Vaikka pidän monia Puuskupuhiin kuuluvia herttaisina ja mukavina, pitää kyllä kuitenkin sanoa etten jaksaisi olla sellaisessa porukassa kovin tiiviisti. Ikävystyisin tuollaisessa puurtajien tuvassa, kun omat kiinnostuksenkohteeni menisivät enemmän Korpinkynnen ja Luihuisen porukan kanssa yhteen.
Vaikka hetkittäin olisi mukavaa näiden kilttien symppisten kanssa, en sopisi heihin itse. Haaveeni ovat korkealentoisia ja haluan elää sillä tyylillä, että saan mahdollisimman elämysrikkaan elämän ja voin kehittää itseäni jatkuvasti. Joten (ei pahalla, mutta) nuo tasaiseen mukavaan arkeen uskovat ahertajat ovat vihoviimeinen seura johon voisin kuulua.

Poissa Aurican

• vinokas
  • Vuotislainen
  • Kirjoittaa liian pitkiä viestejä.
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #301 : Lokakuu 29, 2016, 23:22:37 »
Lueskelen näitä täällä ja nyt koen tarvetta pienelle Puuskupuhin puolustuspuheelle. En jotenkaan niin näe Puuskupuhia tupana,johon vain tungetaan kaikki ylimääräiset. Itse uskon enemmänkin, että nämä "ylimääräiset" aka. ihmiset, joilla on tasaisesti kaikkien tupien piirteitä, voidaan laittaa sinne, mistä heille voisi olla hyötyä. Esim. Nevillehän vaikuttaa alussa aika nyhveröltä ja itse vaatii hatulta pääsyä Puuskupuhiin, mutta Rohkelikkoon se hattu sen laittaa, koska Neville on rohkea tavoilla, joita kukaan ei vielä oikein tajua ja tarvitsee ehkä Rohkelikosta itseluottamusta ja uusia taitoja. Neville vähän niinkuin kasvaa sisään Rohkelikkoon. Ts. nämä "ylimääräiset" jaetaan vähän kaikkiin tupiin sen mukaan, mitä he tarvitsevat. Puuskupuhin ei siis tarvitse välttämättä olla ahkera ja maanläheinen, kunhan on reilu ja lojaali ja tarvitsee ehkä oppitunnin siitä, että joskus kannattaa olla ahkera, että saa jotain aikaiseksi.

Sanoisin, että Puuskupuhin "särmä" on siinä, että omaa porukkaa puolustetaan loppuuna asti ja ollaan liiankin uhrautuvaisia muiden puolesta. Moni sanoo, että puuskupuhit noudattavat sääntöjä. Omia sääntöjään ehkä, mutta eivät välttämättä muiden. Ainakin minä teen niin, että mietin, onko sääntö minusta oikeudenmukainen ja järkevä ja noudatan sitä sen mukaan. Kyllä minä olen penskana monta kertaa väittänyt vastaan opettajille tms. auktoriteeteille monesta asiasta, joka on mielestäni ollut epäreilu. Ja toisaalta puuskupuhit voivat olla yllättävän ehdottomiakin oikeudentunnossaan. (Pitkävihaisuus väärin tehnyttä kohtaan, ehdottomuus joissain asioissa. Itse esim. aktiivisesti välttelen homo- ja transfobisia ihmisiä ja kylmästi blokkaan näitä tyyppejä sosiaalisessa mediassa.).

Mutta minusta usvalla esim. on ihan hyvä idea siitä, miksi Puuskupuh ei ole tupa kaikille. Kyllähän me keskimäärin ollaan aika tylsiä ja rauhaarakastavia. :)

Itselleni on vaikea päättää mihin tupaan en haluaisi. Ehkä lopulta Rohkelikkoon. Tupatovereiden enemmistöllä siellä ei varmaan ihmeemmin riittäisi ymmärrystä luonteenpiirteilleni ja tarpeilleni. Olisin varmaan tosi ahdistunut tai stressaantunut siellä. (Toisaalta satunnaisesti Rohkelikkojen kanssa olisi varmaan kivaa lähteä seikkailemaan ja urheilemaan. Satunnaisesti.)
Lily:"You're disgusting, Black -- I don't know what Remus sees in you. If you were my boyfriend I'd poison your morning pumpkinjuice."
Sirius:"If you were my girlfriend, I'd drink it"
-Casting Moonshadows, chapter 59
deviantArt | Tumblr | instagram

Poissa Miisaneen

• Koulunkäynnin laiminlyöjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: miisaneen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #302 : Toukokuu 11, 2017, 10:29:10 »
Itse kun rupesin pohtimaan tät kysymystä niin tulin siihen tulokseen, että en todellakaan haluaisi olla Korpinkynsi. Syy miksi tulin tähän tulokseen on se, että en ole kovinkaan hyvä koulussa enkä juurikaan panosta siihen.

Toinen tupa mihin en haluaisi kuulua on Rohkelikko. En oikein osaa sanoa miksi en haluaisi olla siellä. Minusta se ei kuitenkaan ole huonon tupa, mutta en vain jotenkin pidä siitä.
I feel the same as you would do. Same stress, same shit to go through. I’m just like you. If you only knew
-Louis Tomlinson, Just like you