Kirjoittaja Aihe: Muumisarjikset  (Luettu 7078 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
  • Sukupuoli: Noita
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Muumisarjikset
« Vastaus #25 : Helmikuu 08, 2009, 21:50:02 »
Olen vastarannan kiiski tässä asiassa, mutta vaikka rakastankin Toven Muumi-kirjoissa olevaa kuvitusta, en voi sanoa olevani suurikaan Muumi-sarjakuvien ystävä. Ne ovat usein hyvin toiminnallisia, joten ne ovat minun silmissäni melkoisen sekavia. Viimeisin lukemani Muumi-sarjakuva oli kirja "Muumit: sarjakuvaklassikot" ja tähän oli koottu sarjakuvia ensimmäisistä Muumipeikko-sarjakuvista.
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #26 : Toukokuu 16, 2014, 20:42:05 »
Olen vastarannan kiiski tässä asiassa, mutta vaikka rakastankin Toven Muumi-kirjoissa olevaa kuvitusta, en voi sanoa olevani suurikaan Muumi-sarjakuvien ystävä. Ne ovat usein hyvin toiminnallisia, joten ne ovat minun silmissäni melkoisen sekavia. Viimeisin lukemani Muumi-sarjakuva oli kirja "Muumit: sarjakuvaklassikot" ja tähän oli koottu sarjakuvia ensimmäisistä Muumipeikko-sarjakuvista.

Pakko sanoa, etä olen samaa mieltä Katen kanssa.
Itse rakastan Muumi-kirjoja, ja olen niistä lukenut viimeksi teoksen Muumipappa ja meri, joka on yksi parhaista muumikirjoista. <3
Sarjakuvana Muumi ei ole koskaan saavuttanut suurta suosiota silmissäni kuten sanottu, liian sekavia ja en ihan ymmärtänyt tarinoiden vitsiä.
Olen kyllä huumorintajuinen, mutta joskus aika hiodas hoksaamaan missä kohdassa vitsiä piti nauraa.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Kynttiläkäärme

• Syksyn liekki
  • Vuotislainen
  • Pottermore: potioncharm26553
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #27 : Lokakuu 25, 2015, 16:54:14 »
Löysin muumisarjakuvat joskus 13 vuotiaana. Ihastuin näitten sarjakuvien huumoriin ja tähän juonipitoisuuteen. Aiemmat sarjakuvat mitä luin oli pääosin strippisarjakuvia.
Muumisarjakuvissa on vähän erilainen piirostyyli, kuin muumikirjoissa, mutta pidän niistä silti. On yleensä panostettu taustoihin ja ruutuihin. Ei niinkään tarkkuuteen, vaan kuvien huumoriin.
Näissä on kyllä todella aikuismaista huumoria ja välillä hyvinkin absurdeja tapahtumia. Suosikkisarjakuvani näistä taitaa olla Muumiperhe.