Kirjoittaja Aihe: Michael Moore  (Luettu 1148 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Mime Kettu

• Ankeuttaja
Michael Moore
« : Elokuu 09, 2004, 17:06:28 »
Ohjaaja, palkittu Oscarilla. Kritisoi yhteiskuntaa, etenkin Amerikkaa.
Kaksi "hittidokumenttia" Bowling for Columbine ja Farenheit, sekä oma tv-ohjelma (nelonen, ti myöhäisillassa).

Onko joku nähnyt kyseisen ohjaajan dokumentteja, mitä mielipiteitä heräsi? Ansaitsevarko hänen mielipiteensä ja dokumenttinsa saamansa tunnustuksen?

---

Olen nähnyt Bowling for Columbinen jo useampaan otteeseen ja olen menossa piakkoin katsomaan Farenheittia.

Minusta Moore on mahtavasti tuonut esille eri mielipiteitä, dokumenteissa on näkökulmia, sarkasmia ja ironiaa. Hän on ehdottomasti ansainnut tunnustuksen.  Hän on rohkeasti lähtenyt kyseenalaistamaan korkeamman tason mielipiteitä ja lausuntoja ja kysellyt asiaa niiltä, joilta muut ehkä eivät olisi keksineet / uskaltaneetkaan kysyä.

Minulla on odotuksen korkealla Farenheitin kohdalla, ja tulen jokatapauksessa pitämään siitä, koska siinä morkataa Bushia. Ihanaa.

//edit//
Ilman muuta on tärkeää, että myös Moorea kritisoidaan, mutta itse tunnen, että mielipiteet ovat samat hänen kanssaan. Pidän myös hänen toimintatyylistään.

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
Re: Michael Moore
« Vastaus #1 : Elokuu 10, 2004, 15:40:39 »
Bowling for Columbinen olen nähnyt ja Nelosella esitettävää TV Nationiakin seurannut. Fahrenheitin aion mennä ensi tilassa katsomaan. Tykkäsin Columbinesta tosi paljon, se jotenkin näytti sen järjettömyyden, joka aseisiin USA:ssa liittyy. On hyvä, että Bushia vastaan pelataan hänen omilla aseillaan - väritetyllä totuudella ja propagandalla. Toivon vain, että tavallisella katsojalla on riittävästi aivoja suhtautua kritiikillä Mooreenkin. Amerikkalaiset ovat niin tyhmiä, että he voivat jopa ottaa kaikki jutut tosissaankin. En usko, että Moore valehtelee, hän vain käyttää faktoja oman asiansa ajamiseen. Tarkoitus pyhittää keinot. Sitä en silti tiedä, ollaanko tässä totuuden vai politiikan asialla. Politiikan kai.
Ja katso! Voiko toista niin ylvästä näkyä olla kuin hiljaisten liekkien kurotus tähtiä kohti? (Moonsorrow: Sankaritarina)

Poissa Mirzam

• Henkihörhö
Michael Moore
« Vastaus #2 : Elokuu 10, 2004, 16:42:00 »
Ameriikan ihmemaan Hannu Karpo.

Varmasti jauhaa ihan asiaakin, mutta raivostuttaa minua. En osaa täsmällisesti sanoa miksi, mutta raivostuttaapa vain. Olen kyllä katsonut tv:stä hänen ohjelmaansa, käynyt kirjoihin käsiksi ja niin edelleen. Mutta yhä edelleen se äijä vaan nyppii minua. Tosin minua nyppivät kyllä myös asiat joita hän ajaa.. ehkä se on se hänen tyylinsä tai jotain.

En kerta kaikkiaan suostu liittymään häntä ylistävään joukkoon.

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
Michael Moore
« Vastaus #3 : Elokuu 13, 2004, 17:46:32 »
Kävin juuri katsomassa Fahrenheit 9/11:n, suosittelen lämpimästi! Ei ehkä yhtä hauska kuin Columbine, mutta hyvä muuten. On tietysti hyvä suhtautua kritiikillä tiettyihin asioihin, mutta on siinä paljon asiaakin. On ihan älyttömän surullista, että maailman vaikutusvaltaisimman valtion idea on noin mätä.
Ja katso! Voiko toista niin ylvästä näkyä olla kuin hiljaisten liekkien kurotus tähtiä kohti? (Moonsorrow: Sankaritarina)

Lydia

• Ankeuttaja
Michael Moore
« Vastaus #4 : Elokuu 15, 2004, 16:15:11 »
Eilen kävin Fahrenheitin katsomassa. Kyllä oli katsomisen arvoinen elokuva. Provosoiva se kyllä oli, joka oli kyllä odotettavissakin. Todellakin kriittinen asenne on hyväksi. Oli leffassa hauskoja kohtauksia, jotka tulivat pitkälti onnistuneesta leikkauksesta.

Poissa Jonza

• Vuotislainen
    • http://personal.inet.fi/koti/jonza/
Michael Moore
« Vastaus #5 : Elokuu 17, 2004, 04:11:38 »
Bowling for Columbinen ja Fahrenheit 9/11:n olen nähnyt. Molemmat ovat mielestäni katsomisen arvoisia ja valtavan hauskoja. Fahrenheit 9/11:n oli selvästi Columbinea provosoivammaksi tarkoitettu.

Muutamat faktat oli luultavasti haettu melko hakemalla.

Spoilaa loivasti tästä eteenpäin
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

//Eleanír korjasi spoilerin
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2007, 11:50:35 kirjoittanut Eleanír »
Koko yleisen sekasotkun voi jakaa osiin miten vain, ja tavallisesti lopputuloksena on se, jota joku sanoo kodikseen.

Nazg

• Ankeuttaja
Michael Moore
« Vastaus #6 : Elokuu 17, 2004, 16:38:32 »
http://www.vuotis.net/viewtopic.php?t=8339

Tuossa on jo triidi Fahrenheit 9/11:sta. :)