Kirjoittaja Aihe: Gary Oldman  (Luettu 3902 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Gary Oldman
« Vastaus #25 : Elokuu 13, 2004, 15:27:26 »
Jaa niitä on myytävinä julisteinakin jossain, siis niitä "Have you seen this wizard?" -julkkia? Ai kun kiva. Eiköhän sitten pitäisi jostain etsiä halpa paikka ja tilata...

Ja kuka löysi Free Record Shopista Immortal Beloved -DVD:n eikä ostanut? Aarggh!

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
Gary Oldman
« Vastaus #26 : Elokuu 14, 2004, 15:42:24 »
Jeee!!!

Olen nähnyt Draculan pari- kolme kertaa, mutta nyt sain sen omaksi DVD:lle (kiitos, Belsarah)!
Gary on siinä aivan_uskomaton (uskomattoman hyvännäköinen ja vähän muutakin^^)!
Siis varsinkin siinä missä sillä on se harmaa puku ja silinteri ja ne lasit ja kun se kesyttää sen suden ja... aah... aivan mahtavaa. Miksei sellaisia miehiä löydy oikeasti mistään?!

Ja Air Force Onen olen nähnyt vielä useammin, Gary on siinäkin aivan priimaluokkaa, my favourite movie-bad-guy.

Fifth Elementinkin olen nähnyt, siinä Gary oli... no ei_niin_hemaiseva mutta hauska kuitenkin, ja se puhui kivasti..

True Romancesta olen nähnyt pätkiä, kertokaa, onko Gary siinä vaan vähän aikaa? Eikös se kuollut? Ne rastat sopii sille kuitenkin tosi hyvin.

Romeo is bleeding tuli viime talvena/syksynä telkkarista, satuin ihan säkällä ruudun eteen (muistaakseni, tai sitten bongasin tv-ohjelmasta Garyn nimen.. no anyway..), ja siinä lehvassa sentään Gary ei kuollut. Ja se oli päähenkilö, se oli siinä melkein koko ajan! Hitto etten älynny ottaa nauhalle..

Leonin näin pari viikkoa sitten, oon senkin leffan nähny joskus aikasemmin mutten muistanu siitä Garya. Taas pahiksena, tällä kertaa se nappaili vähän väliä huumeita, hehheh.. ja osoitteli aseella alaisiaan. Hehheh... twisted. Ja se kuunteli Beethovenia.

Mun pointti siis on, että haluaisin nähdä lisää Garyn leffoja, mutta en oo oikein löytäny mistään.
Eliii... tietääkö kukaan, mistä nämä löytyisi? Jostain leffakaupasta? Tai netistä (suomenkielinen tekstitys olisi poikaa)?

-The Scarlet Letter
-Sid and Nancy (varsinkin tämä)
-Rosencrantz and Guildenstern are dead (voisin ehkä myydä sieluni jos saisin tämän. Olen nähnyt tästä ihania kuvia (Gary on siinä aikamoinen ressukka..) ja lukenut vuorosanoja. Että hauska varmasti on! Mistä ihmeestä tämä löytyisi??)

Vai pitääkö vaan odottaa satavuotiaaksi asti, että nämä tulee telkkarista?
Mälsää.
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Bloody Aeliah

• Ankeuttaja
Gary Oldman
« Vastaus #27 : Elokuu 15, 2004, 19:45:31 »
The Scarlet Letterin (Tulipunainen kirjain) olen löytänyt Filmtownista. Kaupoissa en ole nähnyt mitään noista, harmikseni. Sid&Nancya en ole löytänyt mistään (ja haluan nähdä sen niin hirveästi). Rosencrantz and Guildenstern are deadin ostin Lontoosta. (eikä siinä ole edes englanninkielisiä tekstejä).

True Romancessa Gary ei ole kauaa. Se on muutamassa kohtauksessa (oliko se nyt kolmessa?) ja sitten se kuolee. Mutta sen roolihahmo, Drexl Spivey, on niin loistava että on aina pakko katsoa ne alkukohtaukset. Muuten en pidä siitä elokuvasta yhtään.

OneTakeWatson

• Ankeuttaja
Gary Oldman
« Vastaus #28 : Joulukuu 01, 2004, 20:31:18 »
Gary Oldman on aivan upea näyttelijä! Pystyy mihin tahansa! Miten joku voikaan näytellä niin...aidosti?? Oldman on ehdottomasti yksi suosikkejani!

pikku kettu

• Ankeuttaja
Gary Oldman
« Vastaus #29 : Joulukuu 01, 2004, 21:28:41 »
mietin hetken että uskallanko vastata tähän topikkiin, mutta kirjoitan nyt kuitenkin xD
ei millään pahalla... mutta minusta Gary Oldman oli ihan hirveä...tai ainakin Siriuksen roolissa... johtuu kaiketikki siitä, että ajattelin Siriuksen HUOMATTAVASTI erilaiseksi kuin elokuvassa oli... en ole nähnyt tai en muista ainakaan nähneeni Garyn muita leffoja mutta hän ainakin antoi englannin kielisen äänen elokuvassa Taikamiekka (the magic sword)(piirretty)pahikselle nimeltä Ruber... ja se oli aika järkyn näkönen kun sen silmäkulma nyki :S mutta en ajaudu aiheesta pois... xD noh mielipiteensä kullakin.... ^_^

Linnet

• Ankeuttaja
Gary Oldman
« Vastaus #30 : Joulukuu 02, 2004, 11:30:23 »
Tietysti se Gary on pyrkinyt näyttämään mahdollisimmaan "vankilasta karanneelta" siinä leffassa, ja se on maskeerattu myös sellaiseksi. Sehän näytteleminen on erittäin onnistunut, kun sinullekin on tullut tuollainen kuva. Vaikka se on kyllä siinä ihan yhtä söpö kun aina
Jos satut omistamaan sen Azkabanin DVD:n , niin katoppas se Lupinin ja Siriuksen haastattelu sielä kutistetut pään luota. Niin tiedän minä näköinen se Gary oikeasti on ;)
Minä kovasti odottelen Liekehtivää Pikaria että näkyy Garya enemmän, ja jännää nähdä minkä näköinen se sitten on.Olisikohan jossakin jo kuvia? Loistavaa sellainen muuntautuminen.
Tietysti tämä saattaa olla aika puelueellinen mielipide, mutta Garyn fanitustopichan tämä on x)

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Gary Oldman
« Vastaus #31 : Joulukuu 03, 2004, 12:42:50 »
Lainaus käyttäjältä: "pikku kettu"
ei millään pahalla... mutta minusta Gary Oldman oli ihan hirveä...tai ainakin Siriuksen roolissa... johtuu kaiketikki siitä, että ajattelin Siriuksen HUOMATTAVASTI erilaiseksi kuin elokuvassa oli...

"Hirveä" on vahva sana^^
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
Gary Oldman
« Vastaus #32 : Joulukuu 03, 2004, 13:04:54 »
http://garyoldman.info/garyoldmanmultimedia.htm

Täältä löydät loistavia pätkiä Garyn elokuvista, haastatteluista ja mainoksista. Käykäähän katsomassa:)

Bloody Aeliah

• Ankeuttaja
Gary Oldman
« Vastaus #33 : Joulukuu 08, 2004, 08:33:40 »
Onko kukaan muuten nähnyt Tiptoesia? Latasin sen netistä, ja vaikka se onkin ihan huono elokuva niin Gary oli siinä aika hauska. Sen roolihahmo oli kääpiö, jolla oli vielä kaiken lisäksi plussalasit jotka suurentavat silmiä.

Mutta edelleen: Prick up your ears! Se on tällä hetkellä paras Gary-leffa mitä olen ikinä nähnyt. Tai sitten Rosencrantz and Guildenstern are dead. Jompi kumpi.

Ärsyttää se, kun ainoastaan niitä huonoja elokuvia (tyyliin Air Force One, Romeo is bleeding, True Romance jne.) löytyy Suomesta. Kun ei ollut rahaa ostaa Lontoosta enempää eikä jaksa etsiä netistäkään. Harmittaa edelleen kun en etsinyt Siniä ja Dead Fishiä HMVstä kun sieltä ne varmasti olisivat löytyneet.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Gary Oldman
« Vastaus #34 : Joulukuu 08, 2004, 19:37:31 »
Hmm, Tiptoesia en ole nähnyt, en ole varma, olenko kuullut siitä...

Mutta kävin katsomassa tuossa Hagridin antamassa linkissä. Beat the Devil -video oli aika... No, en oikein tiedä, mikä sen idea oli ja Garyn vaatteet olivat aika erikoiset. James Brown siinä oli myös, mutta tietääkö kukaan, kuka se kolmas tyyppi oli, se, joka vilahti pari kolme kertaa? Jäi häiritsemään...

En tiennytkään, että Gary on vieraillut myös Frendeissä. Toisinaan katselin Frendejä, mutta en sitten sattunut television ääreen juuri sen jakson tullessa.

Ja tuon Making of Draculan jälkeen tuli vieläkin kovempi hinku nähdä se leffa! Kun ei vain ole saanut aikaiseksi videovuokraamoon menoa.

Rattlesnake

• Ankeuttaja
Gary Oldman
« Vastaus #35 : Joulukuu 14, 2004, 05:16:12 »
Kyllähän Gary Oldman vakuutti Siriuksen roolissa. Ainoa miinus oli ettei Oldmanista saatu kaikkea irti roolia varten. Lisää räväkkyyttä ja energisyyttä niin olisi ollut perfekto. Mutta kyllähän se noinkin meni ihan kiitettävästi. Muita hänen tähdittämiä leffoja en ole nähnyt, mutta voisihan noita tietty vuokrata.

Nuo Dracula ja Beethoven ja varmasti muitakin Oldman leffoja tulee vuokrattuja. Muokkailen sitten kun olen leffat nähnyt, varmasti Oldman on monipuolisuudessaan maineensa veroinen.

Täytyypä katsoa tuo Hagridin linkki, kiitos siitä.

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
Gary Oldman
« Vastaus #36 : Huhtikuu 03, 2005, 21:15:01 »
Pidän Gary Oldmanista näyttelijänä, mutta täytyy sanoa, etten pidä kaikista hänen valitsemistaan elokuvista tai roolihahmoistaan. Perustan mielipiteeni 15 omistamaani ja 17 nähtyyn elokuvaan, joissa hän esiintyy.

Useimmat roolit ovat sadistisia, kieroutuneita, sekopäitä ja rikollisia tai muuten vaan luusereita (minulta taitaa puuttua juuri suurin osa niistä elokuvista joissa hän ei näitä ole :)). Monissa rooleissa hän heittää henkensä ja myös mitä yököttävämmällä tavalla, kuten esim. Hannibalissa. Ainakin juuri Hannibalissa sekä Bram Stokerin Draculassa verellä mässäillään niin paljon, että elokuvakokemuksesta jää epämiellyttävä maku. En tiedä millä perustein Gary roolinsa valitsee, aina ne eivät tunnu oikeilta valinnoilta, mutta plussaksi on sanottava, että jokaiseen rooliin hän tuntuu antavan 100%.

Draculassa kaikesta huolimatta Gary tekee uskomattoman upean roolisuorituksen. Garyn vahvuus onkin hänen muuntautumiskykynsä. Näissä elokuvissa, joita olen nähnyt hänellä on ollut ainakin Lontoon aksentti, slaavilainen aksentti, mustan miehen street -aksentti ja Yhdysvaltain etelävaltioiden leveä puhetyyli. Fifth Elementissäkin on vielä yksi tyyli, joka poikkeaa hänen haastattelujensa englantilaisesta puhetavasta.

Gary ei myöskään epäröi maskeerauttaa itseään lähes tuntemattomaksi. Hannibalissa häntä ei tunnista, Draculassakin vain silmistä kun hän näyttelee "vanhaa" Draculaa. Tiptoesissa (Varpaisillaan) hän esittää lyhytkasvuista pullonpohjasilmälaseineen. Nobody's Babyssa (Vauvani mun ja sun) häntä ei myöskään tunnista takatukka-pälvikaljuperuukin ja muhkeiden viiksien takaa. Viimeksi mainitussa hän on kyllä tosi huvittava hahmo huulirasvoineen (elokuvan nähneet tietänevät mitä tarkoitan :)).

Romeo is Bleedingissa (Mafian otteessa) Gary osoittaa osaavansa tanssia. Nautittavaa katsottavaa!

Parhaimmat suorituksensa hän tekee minun mielestäni kuitenkin Draculan lisäksi Scarlet letterissa (Tulipunainen kirjain), The Contenderissa (Kandidaatti) ja Sid & Nancy -leffoissa. Ensimmäisessä Gary paitsi näyttelee upeasti, niin näyttää myös upealta (sigh!). Keskimmäisessä hän esiintyy poliitikkona, tutkintakomitean puheenjohtajana, "pukumiehenä". Gary on yllättävän uskottava roolissaan. Lisäksi elokuva taisi olla parissa kategoriassa Oscar-ehdokkaanakin. Sid Vicious on Garyn varhaisimpia rooleja, mutta paras. Hänen inhorealistinen eläytymisensä varsinkin elokuvan loppupuolella narkkari-Sidin rooliin on käsittämättömän intensiivistä ja uskottavaa. Garylle ei voi muuta kuin nostaa hattua suorituksesta. Hän oli Sid Vicious tuossa roolissa!

Garylle muuten sopii pitkät hiukset - Draculassa ne olivat ehkä jopa liioitellut, mutta True Romancessa rastat olivat nappivalinta :) Sääli, että hän esiintyi jälkimmäisessä vain 30 ensimmäisen minuutin aikana. Scarlet letterissä (Tulipunainen kirjain) koko mies oli yksinkertaisesti upea!

Joitakin elokuvia minulta tosiaan on näkemättä, mutta hankin ne kokoelmiini aina kun mahdollista, ja vain ja ainoastaan Gary Oldmanin takia. Ai niin - Harry Potter ja Azkabanin vanki: roolin toteutus ei tuo oikeutta Garyn lahjoille, mutta täytyyhän näyttelijänkin elää. Ei hän huonosti suoriutunut, vaikkei minun ykkösvalintani rooliin ollutkaan.

Garyn käsikirjoittama ja ohjaama Nil By Mouth ei elokuvana ole parhaimmasta päästä, mutta se pohjautuu hänen omaan elämäänsä, joten katsomisen arvoinen. Ray Winstone on erinomainen pääosassa.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
Gary Oldman
« Vastaus #37 : Heinäkuu 23, 2005, 19:39:27 »
Lainaus käyttäjältä: "MariaPaige"
Useimmat roolit ovat sadistisia, kieroutuneita, sekopäitä ja rikollisia tai muuten vaan luusereita (minulta taitaa puuttua juuri suurin osa niistä elokuvista joissa hän ei näitä ole :)).

Gary ottaa rooleja jotka ovat hänelle haaste ja myös sellaisia jotka tekevät häneen vaikutuksen. Minusta hänellä on erittäin hyvä maku elokuvien suhteen. Gary pelastaa elokuvan, kuin elokuvankin^^ Hän osaa muokata itsestään vaikka mitä. Minuun hän on tehnyt vaikutuksen jokaisella suorituksellaan, mitkä olen nähnyt.
Harry Potter ja Azkabanin vanki-elokuvassa Gary näytteli vaistojen varassa, mikä minusta kertoo aika paljon siitä, että hän antaa itsestään 100% joka suoritukseen ja uskaltautuu ajautua tunteitensa varaan.
Ja kun puhuit hänen pahisrooleistaan, suosittelen sinun katsovan vaihteeksi Ikuinen rakkaus, joka on niin upea suoritus, että ei sitä voi muuta kuin ylistää loputtomiin.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
Gary Oldman
« Vastaus #38 : Heinäkuu 23, 2005, 19:45:36 »
Lainaus käyttäjältä: "pikku kettu"
mietin hetken että uskallanko vastata tähän topikkiin, mutta kirjoitan nyt kuitenkin xD
ei millään pahalla... mutta minusta Gary Oldman oli ihan hirveä...tai ainakin Siriuksen roolissa...

Olen nyt Garyn puolustuskannalla^^ Sanon aluksi, että Garyn AZ-elokuva on  yksi elokuva hänen ansioluettelossaan, eikä se kerro kaikkea sitä mihin hän todella pystyy, koska hän esiintyi kyseisessä elokuvassa vain jotain 15min.
Minä itse olen todella tyytyväinen tähänkin suoritukseen, vaikka monien mielestä hän ei täyttänyt  "kriteerejä."
Joten näin aluksi sanon vain, että suosittelen katsomaan pari Garyn elokuvaa^^ Sillä monet niistä on Oscarin arvoisia.

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
Gary Oldman
« Vastaus #39 : Heinäkuu 24, 2005, 00:10:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Hagrid"
Ja kun puhuit hänen pahisrooleistaan, suosittelen sinun katsovan vaihteeksi Ikuinen rakkaus, joka on niin upea suoritus, että ei sitä voi muuta kuin ylistää loputtomiin.

Kiitos suosituksesta. Olen nähnyt elokuvan edellisen kirjoitukseni jälkeen. Saitko kirjoituksestani käsityksen, etten ylistänyt hänen osaamistaan? Omasta mielestäni en ylistänyt kaikkia hänen tekemiään elokuviaan, mutta Gary itsessään on edelleen yksi intensiivisimmistä näyttelijöistä, jonka tiedän. Kaikissa mainitsemissani elokuvissa (omistamissani/näkemissäni) ei toki ole pahisrooleja, kuten varmaan huomasit kirjoituksestani.

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
Gary Oldman
« Vastaus #40 : Heinäkuu 24, 2005, 11:02:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Hagrid"
Saitko kirjoituksestani käsityksen, etten ylistänyt hänen osaamistaan? Omasta mielestäni en ylistänyt kaikkia hänen tekemiään elokuviaan, mutta Gary itsessään on edelleen yksi intensiivisimmistä näyttelijöistä, jonka tiedän. Kaikissa mainitsemissani elokuvissa (omistamissani/näkemissäni) ei toki ole pahisrooleja, kuten varmaan huomasit kirjoituksestani.

Kyllä sain käsityksen, että olet nimenomaan ylistänyt hänen osaamistaan, mutta ajattelin ihan vaan suosituksella kertoa hänen elokuvaroolistaa, joka minusta poikkeaa hänen monista pahisrooleistaan, sillä Beethoven on ollut oikea henkilö. Eli laitoin vain tässä välissä tällaisen mukavan suosituksen^^

24.9
Lainaus käyttäjältä: "Bloody Aeliah"
Mutta edelleen: Prick up your ears! Se on tällä hetkellä paras Gary-leffa mitä olen ikinä nähnyt.

Missä olet nähnyt tämän elokuvan? Olen itse halunnut nähdä kyseisen kauan aikaa, mutta en löydä sitä mistään. Kuvia vain^^
Sama juttu on tuon Sid ja Nancy-elokuvan kanssa, josta Gary on saanut paljon ylistystä. Siitähän hänen uransa lähti kunnolla käyntiin:)

Lainaus käyttäjältä: "Fimca Worthleberr"
Fifth Elementinkin olen nähnyt, siinä Gary oli... no ei_niin_hemaiseva mutta hauska kuitenkin, ja se puhui kivasti..

Itse rakastan Garyn Zorg hahmoa^^ Niin ihanan koominen, mutta synkkä hahmo. Kaverinikin rakastui siihen ja lainaamme aina Zorgin iskulauseita kaikkialla missä olemme. Aivan loistava hahmo, puheineen, liikkeineen ja eleineen. Zorg vei sydämeni<3

Olin tässä ennen koulun alkua Kuopion Anttilan TopTenissä tekemässä Gary Oldman-elokuvien löytöjä, joita löyty todella halvalla.

Fifth Element: 5euroa
Dracula: 7euroa
Mafian otteessa: 4euroa

Ja sitten ihmisille jotka etsivät Garyn elokuvia ilman tuloksia, suosittelen käymään www.cdon.com-sivuilla.
Itse ostin sieltä kaksi elokuvaa.

Immortal beloved: 20euroa
Leon: 11euroa

Sieltä löytyy vaikka mitä.
Noissa elokuvissa Gary Oldman tekee aivan henkeäsalpaavat roolisuoritukset!

//Thomas yhdisti viestit.

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
Gary Oldman
« Vastaus #41 : Elokuu 17, 2006, 12:24:55 »
Gary Oldman teki viime keväänä meidän oman Nokiamme kanssa sopimuksen N93-sarjan kamerapuhelimen mainostamisesta ja nyt tuo mainos on pyörinyt jo jonkin aikaa nähtävillä. Katsoin pätkän vähän aikaa sitten, ja täytyy sanoa, että mainos on hauska. Gary itse on ihastuttava ja olipa hän yksityishenkilönä millainen tahansa, häntä ei voi muuta kuin kunnioittaa taiteilijana ja näyttelijänä.

Minun tarkoitus ei ole mainostaa tässä Nokiaa, mutta jos joku haluaa katsoa tuon N93-mainoksen Garyn itsensä vuoksi, niin sen löytää ainakin YouTubesta ja siihen liittyen Gary kertoo myös pätkän tekemisestä.

Gary kuvasi itse käyttäen mainostamaansa puhelinta lyhyen pätkän Donut. Erikoinen ja kaunis.

//Huhutar poisti rikkinäiset youtube-linkit.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2010, 22:29:35 kirjoittanut Huhutar »