Kirjoittaja Aihe: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)  (Luettu 30940 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Kampaamot ja parturit (ja hiukset yleensäkin)
« Vastaus #150 : Tammikuu 01, 2010, 16:03:35 »
En ole koskaan elämässäni käynyt kampaamolla, sisällä tietysti olen käynyt, mutten asiakkaana.

Syynä on se, että äitini omaa parturikoulutuksen, ja tulee paljon halvemmaksi jos hän leikkaa hiukseni. Hyvin on toiminut, äiti on mun oma yksityinen parturini x)

Mutta jotenkin tuntuu, että kampaamolla saisi laadukkaampaa jälkeä, ja olisi mukavempaa xD
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Rectangle

• Pyöreä kolmio
  • Vuotislainen
  • aika luihua!
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #151 : Tammikuu 01, 2010, 17:20:51 »
Itse käyn aina noin parin kuukauden välein kampaajalla, sillä siinä ajassa nämä hiukset kasvavat nopeasti ulos kuosistaan, eikä näitä voi leikata kotona. Mallini on siis lyhyt, takaa ylettyy juuri niskaan ja sitten vino otsis edessä ja latvat on rikottu. Ensimmäistä kertaa kun leikkasin tähän malliin rahaa meni noin 50 euroa, nykyään, kun ei tarvitse kampaajan kuin saksia lyhyemmäksi, niin se on paljon halvempaa.

Viime kesänä otin vaaleita raitoja hiuksiin ( niitä on btw edelleen mm. otsiksessa ) ja leikkauksen, niin hinta oli yhteensä jotai 80 euroa. Aluksi tarkoituksena oli ottaa kestoväripohja ja raidat, mutta se olisi ollut 120 euroa, joten.. No en ottanut. Tosin aikeissani oli värjätä nyt hiukset sellaisiksi vaaleiksi.

Sillonkun olin pieni, äiti aina leikkasi hiukseni, mutta en itse olisi halunnut, pelkäsin aina, että äiti leikkaa mua korvaan ( se leikkas mun veljeä korvaan... ). Siks mua alettiin ronttaamaan kampaajalle.

Itsekin inhoan aurinkoisesti hymyileviä ja koko ajan höpöttäviä kampaajia, se on yksinkertaisesti ärsyttävää, varsinkin kun itse olen melkoinen tuppisuu vieraiden ihmisten kanssa. Myönnän jopa, että olen ollut niin ujo, että vasta 14 vuotiaana kerroin itse kampaajalle, millaiset hiukset haluaisin.

Halusin aina pitkät hiukset, mutta sellaiset ei yksinkertaisesti sovi mulle, joten oon ollu lyhkäsessä mallissa jo kolme neljä vuotta. Ja tää malli, mikä mulla nyt on, otin viime syksynä ( pari päivää koulukuvauksen jälkeen, kauhee kattoo sillein: "Mulla on pitkät hiukset!" vaikka ne hiukset yltää tuskin leuan alapuolelle. )

- Rekku
Se on basiliski, se.

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #152 : Tammikuu 01, 2010, 18:10:46 »
Käyn parturissa, kun hiukseni ovat kasvaneet mielestäni täysin mallistaan ulos.
Viimeksi kävin 3 viikkoa sitten, ja maksoi vain jotain 25e. Hiukseni leikattiin melko lyhyiksi. Edestä ulottuu leukaan asti ja takaa ne sitten on vähän lyhyemmät. Etuhiukset on vinot ja aika pitkät. Nämä on nyt kyllä kasvaneet jo aika paljon... hienommat ne oli 3 viikkoa sitten : D Niitä ei enää saa niin hyvin pystyyn : [

Itse vihaan pitkiä hiuksia. Viimeksi minulla oli todella pitkät hiukset 3-vuotiaana, silloin lantiolle asti. : D Vihasin niitä silloin ja sitten ne leikattiin ihan leukaan asti. Siitä asti minulla on ollut enintään vähän yli olkapäille asti olevat hiukset, ja nyt lähiaikoina sitä paljon lyhyemmät.

En ole vielä koskaan värjännyt hiuksiani kokonaan, mutta muutamia kertoja olen ottanut vaaleita raitoja ja kerran jotain violetinpunaisia. Ne ei kylläkään näkyny yhtään. : D
Haluaisin värjätä oranssiksi... koska ne saattaisi sopia, kun mulla on pisamiakin. : D
Nyt mulla on ihan tavalliset ruskeat, ja kaikki vaaleat raidat on kyllä kasvaneet pois.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Lusitania

• Paluumuuttaja
  • Vuotislainen
  • So you screwed up
« Vastaus #153 : Tammikuu 02, 2010, 20:57:15 »
Käyn kampaajalla ehkäpä pari kertaa vuodessa, mutta en minkään erikoisen operaation takia. Yleensä tasoitan latvoista huonot pois ja siinä se. Olen jo pitkään miettinyt, että pitäisi kokeilla jotain uutta, mutta ei niin ei.
Minulla on tumman ruskeat pitkät hiukset ja tällä hetkellä erittäin rasittavan mittainen poiskasvatettava otsis. Minulla on ollut otsatukka muutamaan kertaan, mutta muutoin "malli" on aina ollut sama. En osaa enkä uskalla keksiä mitään uutta.
Väriskaalanikaan ei ole vuosien saatossa juuri laajentunut. Ala-asteella sain ensimmäisen kestovärini, joka oli jotain violetinruskeaa, sen jälkeen värjäsin monta vuotta putkeen mustaksi. Juurikasvuun kyllästyttyäni sain kun sainkin vedettyä pääni johonkin suklaanrsukean sävyyn, ja väri on niin lähellä omaani, ettei juurikasvusta tarvitse huolehtia. Onneksi.
Tiedän että hiuksilla saisi helposti muutettua tyyliä ja ilmettä, mutta olen kiintynyt pitkiin hiuksiin, ja tiedän etteivät ne kasva kovin nopeasti takaisin. En jaksa juurikaan laittaa hiuksiani, pipo on kaveri samoin kuin ponihäntä ja nopeaan sutaistu nyttyrä.
Silloin tällöin tupeeraan ja saan ihan inhimillisen näköisen ilmeen, mutta ei sellaistakaan jaksa joka aamu. "Hienompiin tilaisuuksiin" kiharat ovat jees, mutta ei näistä juuri minkään näköisiä saa.
Pitäisi olla rohkeampi kokeilemaan kaikkea uutta, niin tästä voisi tullakin jotain. :)
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #154 : Tammikuu 06, 2010, 16:45:14 »
Itse olen heti huomenna taas varaamassa kampaaja-aikaa. En tiedä mitä tahtoisin näille hiuksille tehdä. Nyt nämä ovat tumman suklaanruskeat, lähellä omaa väriäni ettei juurikasvu kauheammin näy, olkapääpituiset ja hieman luonnonkiharat. Oikeastaan tahdon nyt kasvattaa näistä pidemmät, mutta tiedän etteivät hiukseni kasva ihan tajuttoman pitkiksi edes, kun joskus pienenä yritin kasvattaa. Luultavasti päädyn värjäämään nämä astetta tummemmiksi ja tasoittamaan huonoja latvoja vain.
Minulla on ollut aikalailla kaikkia mahdollisia värejä päässäni. Ensin punaista, punaruskeaa, ruskeaa, raitoja, sitten mustana pari vuotta, sitten leikattiin lyhyehkö tukka ja laitettiin mustan sekaan pinkkiä, sitten turkoosia, vihreää, liilaa......sitten blondasin, olin hetken aikaa semmoinen ketunvärinen ja blondasin uudelleen niin että lopulta minulla oli ihan valkoinen tukka. Siitä sitten kyllästyttyäni lähdettiin pikkuhiljaa tummentamaan ensin luonnollisen vaaleaksi, sitten vaalenruskeaksi ja keskiruskeaksi ja nyt sitten on tummanruskea. Oma hiusvärini on lähes kahvinruskea, joten nyt pyrin pitämään nämä aika lähellä sitä sävyä. Ja kasvattamaan. Onneksi hiuksebni kasvavat suht nopeasti aina tiettyyn pisteeseen asti, mutta sitten eivät enää juuri ollenkaan. Pienenä minulla oli lähes puoleen selkään tukka, mutta sen pidemmäksi nämä eivät vain suostu kasvamaan.
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
« Vastaus #155 : Helmikuu 26, 2010, 11:13:21 »
Anskiriini, kannattaa varmaan mennä kampaajalle ja kysyä ehdotuksia. He ovat kuitenkin ammattitaitoisia ja osaavat katsoa millainen leikkaus sopii kasvoihisi jne. Semmoinen kevyt kerrostus ei ainakaan ole kauhean radikaali teko, ja saa hiukset näyttämään kivoilta. Ja jo pienillä värimuutoksillakin saa ihmeitä aikaan. Ota vaikkapa raitoja tai jokin omaa hiusväriäsi lähellä oleva sävy, ei oikeasti tarvitse tehdä mitään kauhean radikaalia että hiukset saa näyttämään kivoilta ja erinäköisiltä. Kampaajat osaavat kertoa yleensä erillaisia vaihtoehtoja, varsinkin jos menet ihan kunnon kampaajalle. Hintaa tietysti saattaa kertyä yllättävänkin paljon jos valitsee trendikkään kampaamon, mutta silloin yleensä tuloksetkin ovat paremmat varsinkin jos ei itse ihan tarkasti tiedä mitä hiuksilleen tahtoo tehdä. Ja jos hyvä leikkaus ja väri löytyy, niin jatkossahan voi käydä sitten semmoisessa "epätredikkäässä" paikassa, joissa hinnat ovat halvempia, kun osaa itse kertoa mitä hiuksilleen haluaa. Esimerkiksi oma kampaajakäyntini kustantaa 75 euroa, johon kuuluu väri ja leikkaus. Saman operaation voi eräässä kaupungin toisessa (pikkukampaamo) paikassa hoitaa noin 30 eurolla. 

Itse mietin juuri pehmennyksiä. Onko täällä kellään kokemusta? Hiukseni ovat luonnostaan taipuisat ja varsinkin suihkun jälkeen kihartuvat itsestään hiukan. Olen kuitenkin todella laiska (ja onneton) laittamaan mitään kampauksia, joten osaisiko joku kertoa ovatko pehmennykset helppohoitoiset, kauanko ne kestävät, pitääkö niitä laittaa joka päivä vai pysyvätkö ne "itsestään"? Ja osaako kukaan sanoa millaisissa hinnoissa liikutaan näiden laitossa?

Hiukseni ovat nyt hiukan yli olkapäämittaiset ja kasvatus jatkuu. Tällä hetkellä hiukseni ovat lähinnä ärsyttävä pehko, joka takkuuntuu todella helposti, otsahiukset ovat silmillä ja suussa (ne eivät ole vielä ihan kasvaneet kiinni muiden hiusten pituutta, kun minulla oli otsatukka jokunen aika sitten). Ärsyttää, kun en itse osaa laittaa näitä niin, että ne näyttäisivät sileiltä ja kiiltäviltä, vaikka olenkin suoristusraudalla koittanut leikkiä aina välillä. Hiukseni ovat lisäksi todella itsepäiset, joten kaikkien kampausten väkertämiseen saisi varata rutkasti aikaa ja hermoja, ja kaikenmaailman mömmöjä. Yleensä en jaksakkaan muuta kuin harjata nämä ja laittaa kiinni. :D
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #156 : Helmikuu 26, 2010, 17:23:19 »
Käyn kampaajalla melko vaihtelevin väliajoin, yleensä siinä 2-4 kuukauden välein. Tämä siksi, että luotan kampaajan ammattitaitoon enemmän kuin perheenjäsenten tai sukulaisten. Olen tottunut pienestä pitäen käymään kampaajalla ja ihan luontevaa sinne on siis mennä.

Hiukseni ovat tällä hetkellä melko pitkät (yltävät suunnilleen kainaloihin asti), olen kasvattamassa niitä vielä lisää. Se onkin osasyy siihen etten käy kampaajalla useammin kuin muutaman kuukauden välein, muuten menevät viimeisetkin kasvatukset hukkaan kun innostuvat saksimaan. Yleensä kohdalleni nimittäin sattuu juuri sellainen kampaaja, joka tahtoisi kokeilla leikellä kaiken maailman trendimalleja ja pettyy kovastikin kun pyydän pelkkää tasoitusta. Minulla ei ole aavistustakaan minkä pituisiksi hiukseni haluan, mutta olen tottunut ihan periaatteesta sanomaan että kasvatan niitä. Etuhiuksiakin olen kasvattamassa pois, kyllästyin niiden leikkuuttamiseen.

Yleensä minua ärsyttää aika lailla, että hiuksista koituu niin paljon ongelmia. Omani ovat nimittäin paitsi helposti sähköistyvät, kuivahtavat ja kaksihaaraistuvat, myös päivittäistä pesua kaipaavat, muuten ne rasvoittuvat. Mokomatkin kapinalliset.

Onneksi väri ei ole sentään yhtä kamala kuin laatu. Hiukseni ovat punertavan vaaleat ja näyttävät tietyssä valossa kullanvärisiltä. Oma on värini, mutta melko usein luullaan että olen värjännyt ne. Silloin tällöin tulee mieleen, että olisi ihanaa värjätä hiukset mustiksi (tai punaisiksi), mutta en ole vielä mennyt suunnitelmaa pidemmälle. Vastaan tulee aina se, että jos nämä värjäisin niin saattaisin jossain vaiheessa kaipailla omaa väriäni takaisin, jolloin joutuisin hankkimaan sen takaisin ihan vain kasvattamalla. Nimittäin jos mustiksi värjäisin niin ottaisin melko varmasti kestovärin, sillä vaaleista hiuksista haalistuva musta näyttäisi taatusti melko karmivalta. Vai mitä luulette, onko kokemuksia? Toiseksi, kerran kun värjäämisen aloittaa niin kierteestä on hyvin vaikea päästä eroon, muun muassa edellä mainituista syistä. Kolmanneksi, vanhempieni mielipidekin eriää värjäystoiveestani jonkin verran.

Kampaajalla käydessäni hiuksia yleensä vain siistitään ja kerrostetaan hieman. Otsatukkaa en omista, joten siitä ei ole vaivaa, mutta kuten sanoin, hiukseni menevät helposti huonoon kuntoon, joten mitä nyt joka kerta latvoista pitää ottaa viitisen senttiä. (Juuri se pituus mikä ehtii aina kasvaa, ja sitten se leikataan heti pois... huoh.) Hiuksiani "pitää" aina kerrostaa vähän, koska en pidä itselläni suorasta mallista ja kerrostettuja hiuksia on helppo tupeerata. Tahdon aina aamulla tupeerata niitä, koska hiukseni eivät mitkään erityisen paksut ole, ja saapahan niihin samalla lisää tuuheutta. Kampaaja ehdottelee aina mitä kummallisimpia hiustyylejä, mutta kieltäydyn aina kunniasta. Esimerkiksi vakiokommentiksi heille on muodostunut: "Hiustesi väri korostuisi paremmin jos laitettaisiin sinulle vielä vähän vaaleampia raitoja...". Mutta ainakaan vaaleita raitoja en missään nimessä halua, sillä omassa tapauksessani "vähän vaaleammat raidat" olisivat jotakin vetyperoksidiblondia, niin että stoppia laitan joka kerta moisille ehdotuksille. Kampaajalle mennessä on tärkeintä pitää korvat auki ja vahtia etteivät keksi mitään epämieluisaa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2012, 19:39:45 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #157 : Heinäkuu 18, 2010, 03:28:35 »
Luonnolisesti minulla oli vaalean ruskeat hiukset, mutta kaikkien kesien jälkeen ne vaalenivat auringon vuoksi.

Sitten 8.luokalla menin kampaajalle ja värjäsin tummemmaksi, ruskeaksi siis. Nyt olen siis nelisen vuotta käynyt kampaajalla. Aina ennen tuttuni leikkasi ja olisi pitänyt jatkaakin sitä mallia, nimittäin: ensimmäisen värjäykseni jälkeen hiukseni menettivät malttinsa ja menivät kamalalle kiharalle! En voi edes sanoa. Toinen puoli kääntyy sisälle ja toinen ulospäin. Ennenkin minulla oli tietenkin kiharuutta ollut, mutta tämä oli aivan vallatonta. Tätä nykyä olen sitten värjäillyt hiuskia punaisesta tumman ruskeeseen. Tulee kyllä ikävä noita ihania vaaleita hiuksia. <3
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #158 : Tammikuu 29, 2011, 10:15:58 »
itse käyn hirvittävän harvoin (kerran vuodessa) kampaajalla. *häpeää*
En ole koskaan värjännyt blondeja hiuksiani, enkä edes leikellyt mitenkään rajusti. Olen nyt pari vuotta käynyt PS hiusstudiossa. Pidän todella paljon tästä paikasta. Viime viikon alussa rohkaisin itseni ja pyysin äitiäni varaamaan minulle ajan. Viime viikon perjantaina (ei eilen vaan viime viikolla) kävin kampaajalla. Halusin paljon kerroksia ja sitten sellaisen jännän linjan eteen. Lyhyimmät hiukset (jos ei lasketa edessä olevia) ovat korvien alapuolelle asti ja pisimmät rintsikoihin. Rakastan tätä luonnonblondia väriä<3
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #159 : Tammikuu 29, 2011, 16:06:28 »
Minä käyn kampaajalla noin kahden tai kolmen kuukauden välein (viime kerrasta on kohta neljä kuukautta). Käyn läheisellä kampaajalla koska äiti pitää sitä hyvänä paikkana. Lisäksi paikka on halpa, ja muutenkin koko kampaamo on ihana ja kodikas. Värjäys ja leikkuu maksaa vain 52 euroa, kun taas toisessa, joka on kaupalla, maksaa 63 euroa. Ja sitten on Ideaparkin Hairstore, jossa kävin kerran. Noin satasen maksoi leikkuu ja raidat.

Yleensä päädyn kampaajalle juurikasvun tai liian pitkien hiusten takia (en kestä jos ne ovat yli leuan). Olen värjännyt kokonaan vasta kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla ruskeaksi ja toisella kerralla mustaksi. Oikea värini on sellainen haalistunut vaalean ruskea. Itse pidin sitä tylsänä, joten viidennen luokan lopussa otin kuparinpunaisia raitoja. Sen jälkeen otin viime kevääseen asti ruskeita raitoja, ja nyt marraskuussa päätin tempaista mustat hiukset. Äiti ei ollut kovin ilahtunut. Minulle on ihan sama mitä äiti sanoo, itsehän minä hiuksistani päätän.

Muoksis.

Eli nyt on siis kokonaan mustat hiukset. Ja kaikenlisäksi punainen ja sininen vaaleansinisenvihertävä raita vasemmalla puolella vierekkäin. Malli on yhä lähes samanlainen, vain vähän revitympi ja epätasaisempi. Kävin toisella kampaajalla tässä kylällämme, ja hänellä oli shokkivärejä. Vähän kyllä pelotti, kun sanoi ensimmäistä kertaa kokeilevansa sinistä väriä.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2011, 15:06:15 kirjoittanut Miss Zora »
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Svitanie Tonttu

• Onnettoman oikukas
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #160 : Huhtikuu 24, 2011, 10:51:45 »
Mä käyn kampaajalla ehkä jotain 4-6kk välein (edellisestä kerrasta on kyllä varmaan yli puoli vuotta.. :D) ja yleensä oon vaan tasannu latvoja, ja nyt kahtena viime kertana ottanut raitoja. Ekalla kerralla otin tuohon eteen kuparinpunasta ja viime kerralla sitten ympäri ämpäri päätä vaaleita ja tummia raitoja, jotka oli/on ihanat, vaaleat raidat siis näkyvät edelleen (ja niissä on tommonen ärsyttävä juurikasvu) mutta tummat raidat ei näy enää kauhean selkeästi, paitsi joskus huomaa, että tuohon kohti on läntätty väriä sillon joskus.
Mulla on siis pitkät (siis ihan oikeasti pitkät) hiukset, varmaan tuohon vyötärölle asti, mutta näitä ei oo leikattu mitenkään, ei kerroksia, ei otsista, ei mitään.
Haluaisin tehdä näille jotain, mutta kun en uskalla. :D Pelkään, että ne lyhenevät liikaa (oon kasvattanu näitä jostain 5-6 vuotiaasta asti!) ja että hiukset eivät sitten sopis mulle, vaikka kampaajani osaakin asiansa.
Oon kyllä miettiny, että ottaisin vähän kerrostusta, en siis mitenkään hurjan näkyvästi, vaan että vähän ohennusta ja ei lyhyitä kerroksia, ylin vaikkapa johonkin leuan tienoille, joilloin ''etuhiukset'' kehystäis kasvoja silleen kivasti?
''Emme lopeta leikkimistä sen takia, että vanhenemme. Vanhenemme sen takia, että lopetamme leikkimisen.''

''Hänet vastaanotti lääkäri, joka totesi:
Tonttu on lisätty keskusteluun'' (c)ryhmis

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
« Vastaus #161 : Huhtikuu 24, 2011, 11:10:35 »
Minä käyn kampaajalla varmaan 2-3 kuukauden välein. Hiuksia värjään kotona, ja hiusten värikin vaihtuu tiuhaan. viimeisen vuoden aikana minulla on ollu ruskeat, punaiset, mustat, taas punaiset, pinkit, mustat, ruskeat ja nyt blondit hiukset :D hiukseni ovat tällä hetkellä melko lyhyet, vain juuri ja juuri olkapäille. Seuraava haaste onkin sitten kasvattaa ne ilman että sorrun leikkelemään niitä. hiukseni ovat kerrostetut ja yleensä pörröiset :D vino otsatukkakin löytyy, toki se on vaihtunut välillä suoraan, mutta vinosta pidän enemmän.

Suunnitelmana olisi kasvattaa hiuksiani rauhassa koko kesä ja syksy, aina jouluun saakka, vain kuivia latvoja leikellen pois. Väriksi haluaisin punaruskean tai oman värini eli vaalean ruskean.
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Surkimus

• niin boheemi, kuten sinä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Voi löytää onnen kärsimyksestä
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #162 : Huhtikuu 24, 2011, 11:14:00 »
Mulla on ruskea hiuskuontalo, joka on aika pitkä ja sekalainen. Koskaan en ole värjännyt, mutta erilaisia leikkauksia on tehty, pienenä taisi siilikin olla yleinen. Nyt haluaisin pitää hiukseni, mutta ne kynitään kesän alussa ja haluaisin jotain hiuksiini - mutten tiedä mitä. Musta väri voisi olla ihan jees. Avuliaat aatut voivat lähettää yksityisviestillä avuntarjontaa, ja voin kertoa tarkemmin - kenties pistää kuvaakin.
"Tärkeintä ei ole määränpää, vaan se, että nousee kyytiin"

Tharu

• Ankeuttaja
« Vastaus #163 : Toukokuu 01, 2011, 17:46:27 »
Mulle on tässä seuraavana tiistaina (eli siis kahden päivän päästä D=) tulossa ensimmäinen kampaaja/parturikerta koko elämässäni, vaikka jo kasilla olen. Hiukan kyllä hirvittää että miten siellä menee. :--d Etuhiuksia olis tarkotus lyhentää, siitä koko idea lähtikin. Sen jälkeen ajattelin, että jos kerta parturiin raahaudun, niin "raahaudun sitten kunnon syystä", eli värjään hiukseni vaaleanruskeanblondihkoiksi D8 Kaikkea on tullut kokeiltua, oma väri on vaaleanruskea - joskus kesäisin tosin myös sellainen hunajablodi. Kestoväreillä olen sitten leikkinyt mustasta ruskeiden kautta punaiseen ja kaikkea siltä väliltä. c; Ja kotona kaikki värjäyskerrat onnistunut suorastaan mahtavasti, äiti tai isosisko värjäillyt, eikä kyllä puhettakaan, että väri olisi seinille lennellyt. 8D

Ainiin, olisikos jollain vastausta mua mietityttäviin kysymyksiin: Kun aion siis sellaiseksi vaaleahkoksi, oikeastaan vaalean ruskeaksi, värjätä, niin täytyykö tälläisiin keskiruskeisiin hiuksiin ottaa värinpoisto? :c En missään nimessä haluaisi, koska omat hiukset on ihan surkeassa kunnossa, haaroittumattomia hiuksia on vaikea löytää näiden haarautuneiden seasta u__u En kuitenkaan halua leikata hiuksiani, tai edes poistaa "kuivia latvoja", koska hiukset on kuivat muualtakin kuin latvoista. D= Ja nyt jos tähän repäisee värinpoiston, miten käy? Ja kuinka paljon värinpoisto yleisestikin rasittaa hiuksia, ja onko se millään tasolla kannattavaa? =s Ja kaikenlisäksi, en haluaisi sellaista värinpoiston jälkeistä porkkanapehkoa, mikä tuntuu täälläpäin olevan nyt jopa hitti, ja jotenkin pelottaa, että vaaleanruskea väri ei sitten sitä porkkanaisuutta kokonaan peitäkään D=

Olenkohan pulassa, saako näistä ikinä vaaleanruskeita? x__o

Figure

• Ankeuttaja
« Vastaus #164 : Toukokuu 22, 2011, 12:01:34 »
Kävin viime viikolla kampaajalla varmaan ensimmäisen kerran puoleen vuoteen. Ihanan pitkä kasvattitukkanihan siinä lähti, tosin tykkään tästä nykyisestä todella lyhyestä kyllä aika paljon. Vähän kyllä vaati rohkeutta, mutta nyt olen tyytyväinen, mulla kun kasvaa hiukset ihan järkyttävän nopeasti.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #165 : Kesäkuu 07, 2011, 21:52:38 »
Uuu, tykkään hiuksista (mikä huikaiseva aloitusrepliikki :D)

Oikeasti hiukseni taitavat olla tummanruskeat. Viimeksi hiukseni olivat 2 vuotta sitten täysin oman väriset, kunnes värjäsin mustaksi. Olin halunnut mustia jo pitkään, ja ne olivat aivan jumalaisen väriset, joten siksipä seuraavaksi ajattelin pään värjätä takaisin mustaksi. Mustan jälkeen värjäsin hiukset ennen joulua punaisiksi, mutta lopputulos oli jotain ruskean ja punaisen väliltä, hyi. Sitten kevään mittaan värjäilin aina vain punaisemmaksi, ihana väri oli kyllä, mutta tuntui haalistuvan aika nopeaa tahtia. Sainpas sitten päähäni värjäyttää koko pääni siniseksi. Nyt on kahdesti ollut siniset, mutta viime viikolla värjäsin pinkinvioletiksi, ja tämä on kyllä aika mahtava väri. Haluaisin noita shokkivärejä enemmänkin käyttää, mutta harmikseni mulla on niin tumma tukka että kyllä se sen blondauksen aina vaatii. Näytän ihan drag queenilta blondina, joten yritän aina välttää blondia väriä :D

Mulla on vuoden aikana ollut yksi vakikampaaja, joka on ehkä kalliimpi kuin yleensä, mutta siihen verraten kuinka harvoin käyn siellä, hinta on ihan ok. Tykkään kyseisestä kampaajata, koska hän on aina ymmärtänyt mitä haluan hiuksilleni tehtävän. Olen yleensä selittänyt, että tästä lyhyt ja täältä pitkä ja joo tästä voisi vetää kanssa lyhyeksi, ja jotenkin oon aina kävellyt pois tyytyväisenä. Nyttemmin kyllä isäni ajelee tukkani, toisella puolella 17 millin tukanretale, sitä on turha mennä ihan kampaajalle ajelemaan :D Rakastan kyllä tuota lyhyttä puolta, se on ihana <3 nimim. paijaan pään oikeaa puolta koko ajan Muuten kuontalo ylttää toisen puolen korvan alapuolelle, leikkasin ensin olkapäälle ulottuvan lettini pois koska se alkoi ärsyttä, ja sitten menin ihan kampaajalle leikkamaan ihan lyhkäseksi. Oon vähän tällanen "semmonen tukka ois kiva, varataanpas huomiselle aika", eli teen ensin ja mietin vasta sitten :D Muutama vuosi sitten mulla taisi jopa olla aika pitkä tukkakin, selän puoliväliin. Nykyään kyllä ehkä vähän sitä kaipailevan välillä ja mietin että oiskos kivaa jos ois ihanan pitkät hiukset :3

Saa nyt nähdä, millainen tukkani seuraavaksi on :D
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #166 : Kesäkuu 08, 2011, 00:07:48 »
Käyn kampaajalla noin puolen vuoden välein, ja hinta on yleensä jotain 60-90 väliltä. En muista, koska esim. äitini olisi leikannut hiukseni ja hänelle on tärkeää, että käyn "kunnon kampaajalla". Onneksi ei näitä yksin joudu maksamaan. Kampaaja tosin ei aina ole sama: riippuu, mistä äiti on milloinkin saanut puhutuksi halvemmat hinnat tai löytänyt tarjouksen. Kävin kuitenkin pitkään hänen tuttunsa luona, joka on ammattikampaaja.

Olen hiuksieni suhteen aika yllätyksetön. Olen kerta toisensa jälkeen jo parin vuoden ajan värjännyt hiukseni samalla tavalla alta tumman ruskeiksi ja päältä vaalean- ja tumman raitaisiksi pienillä siivuilla omaa vanhaa hiusta. Hiuksiani ei ole koskaan värjätty kokonaan, mutta olen usein sitä suunnitellut. Erittäin tumman punainen olisi minusta aivan ihana, mutta muutaman vuoden takaisten punaisten raitojen ansiosta tiedän, että punainen haalistuu minulla todella nopeasti. En tykkäisi yhtään, kun koko pääni olisi jo vajaa kuukauden päästä jotain hailukan punaisen, oranssin ja ruskean väliltä. Toisaalta olen koko ajan lisännyt tummien hiusteni alaa suhteessa muuhun, olisi vain luonnollista värjätä hiukseni seuraavaksi kokonaan samalla värillä. Päällysraitojen hyvä puoli on toisaalta siinä, että juurikasvu ei näy vielä puolenkaan vuoden päästä juuri ollenkaan.

Luonnollinen hiusvärini on ollut vähän mitä sattuu näiden seitsemäntoista vuoden aikana. Syntyessäni se oli pikimusta, 5-vuotiaana punainen ja sen jälkeen vaihdellut vaalean ruskeasta tummaan. Ainoastaan blondi en ole koskaan ollut, mikä taas sinäänsä olisi kokeilemisen arvoista ja saatan sen vielä joskus perfektionistina toteuttaa. Ensin vuorossa olisi silti joko punainen, tai tumman ruskea. Hiukseni ovat aina olleet pitkät enkä ole aiemmin voinut edes kuvitella niiden leikkaamista. Viime aikoina leikkaamisajatuksia on kuitenkin liikkunut, mutta silti en poistaisi kymmentä senttiä enempää.

Katsotaan nyt mitä elokuussa, kun seuraava aikani tulee, päätän näille tehdä :P Sen näkee vasta sitten...
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #167 : Kesäkuu 08, 2011, 12:18:20 »
Minulla on pitkästä aikaa ihan omanväriset hiukset ("ei-minkään-väriset-maantienruskeat"), mutta leikkaus on aika kiva. Sen saa siistiksi "työminäksi" ja vapaa-ajalla vaikka irokeesille. Tykkään. Käyn kampaajalla liian harvoin, olen vähän huolimaton mitä ulkonäkööni tulee. Pitäisi tehdä parannusta... Kuukauden-kahden välein on nyt tavoite käydä. Leikkaus maksaa 24 euroa, värjäyksestä en tiedä kun olen kauan värjännyt itse, aina sama punainen. Nyt olen pitänyt taukoa ja kasvattanut oman värin.

Mulla oli melko pitkät hiukset vielä pari vuotta sitten. Silloisesn työpaikkaan (maahanmuuttajanuorisotyötä) tuli asiakkaaksi eräs nuorimies, joka oli kotimaassaan tehnyt parturin työtä. Meille muodostui sitten läheiset välit, varmaan sen takia, kun kerran kysyin häneltä että leikkaatko naisten hiuksia, ja annoin sakset käteen. Siinä samalla tuli puhuttua paljon (aluksi oli kielivaikeuksia), ja työtä tehdessä oli helpompi avautua. Terapiaahan se lähinnä oli, mutta kyllä hän osasi leikatakin. Ei tietenkään ihan ammattilaistasoa, mutta en minä variksenpelätiltäkään noina vuosina näyttänyt. Nyt hän asuu kauempana, yhteyttä pidetään mutta kampaajalla taas joudun käymään. Maksua ei herra olisi ottanut millään, mutta kyllä minä hänelle sitten aina jotain toin kiitokseksi. :).

Poissa NM

• Vuotislainen
« Vastaus #168 : Kesäkuu 11, 2011, 18:59:01 »
Teette asiat aivan liian vaikeiksi! Käyn sillon tällöin parturissa, ja vuorosanat ovat:

–Samalla lyhyehköllä linjalla jatketaan?

–Joo.

Voitte vain arvata kumman repliikin sanon =)

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #169 : Kesäkuu 12, 2011, 20:10:11 »
Käyn parturissa noin kerran kahdessa kuukaudessa. Minulla on ruskeat niskaan asti ylettyvät hiukset jotka vaativat säännöllisesti lyhennystä, sillä olen tykästynyt tähän hiustyyliin enkä haluaisi kasvattaa niskasta yhtään pidempää takatukkaa. Otsasta on alkanut tulla tukka vähän silmille, onneksi kuitenkin viime parturikäynnillä leikattiin tarkoituksella vähän vinoon, että tukka pysyy paremmin sivujakauksella. En ikinä halua että korvani näkyvät. Itse parturilla ei ole minulle väliä, joten käymme aina lähimmällä parturilla 500 metrin päässä.

En oikeastaan huolehdi kovinkaan paljoa siitä, miltä hiukseni näyttävät (muuten kuin hiustyylin osalta, sanon siilitukalle tai kaljulle tai muuten vain lyhyemmille hiuksille ehdottoman ein), joten ne saattavat olla oikeastaan missä asennossa tahansa. :D Jakauksia ja kampausta sun muita hienouksia, pyh. Itse annan hiuksieni vain olla, sillä minusta ne näyttävät kivoimmilta siten.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Koala

• Vuotislainen
« Vastaus #170 : Kesäkuu 14, 2011, 14:21:32 »
Mulla on aika pitkät tummat hiukset ja suora otsis. Otsis on sen pitunen, että se peittää kulmat lähes kokonaan. Mul on ollu tämmöset hiukset jo pienestä asti ja vähän aika sitten oli vielä pidemmät, mut sitten kesän alussa (nyt ollaan kyllä vieläkin ihan alussa) niitä vähän lyhennettiin. Ihan olkapään yli yltävät.
En oo ikinä tehny mitään suurta hiuksilleni, sillä oon ihan tyytyväinen näihin nyt.

Pidän hiuksiani koulussa yleensä vapaana ja joskus ponnarilla, mut kesällä kun on enemmän aikaa laittaa hiuksia, niin pidän niitä paljon enemmän kiinni, vaikka enemmän ne on silti auki.

~Koala

//gamma poisti tyhjät rivit viestin lopusta. :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2011, 14:31:43 kirjoittanut Koala »

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #171 : Kesäkuu 21, 2011, 22:00:12 »
Hiukset ovat minulle siinä mielessä tärkeät,että niiten pitää olla hyvin ja nätisti kun lähden ulos.Noh sitten kun olen nyt parina vikana kertana käynyt kampaajalla niin en ole ollut tyytyväinen niihin.
Tykkään värjäillä ja laittaa hiuksia se on hauskaa puuhaa : ).
Hiukset ovat minulla tällaiset:Ruskeat sivu otsis ja vähän yli kaulan enkä ole tyytyväinen niihin.Nyt olen jo vähän totutellut niihin.Ennen kun tykkäsin hiuksistani pidin niitä auki ja en tehnyt muutaku kun harjannut ne ja saatoin laittaa jotain muotovaahtoa.Nykyjää pidän paljon paljon enemmän kiinni niitä koska ne tyykkäää niistä kauheasti : ).Ihan ok ne nykyjään on

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #172 : Kesäkuu 28, 2011, 01:53:58 »
Käyn kampaajalla aika useasti (viitisen kertaa vuodessa) koska haluan pitää hiukseni lyhyinä, millaiset ne ovat aina olleet ja ne kun tuppaavat kasvamaan pituutta aika nopeaa vauhtia, niin ei siinä paria kuukautta kauempaa mene kun saa taas huomata että ne ylettyy olkapäiden ylitse. Tällä hetkellä hiukseni ovat vielä alle olkapäiden kuten pitääkin, mutta pitenemään päin ja ennen koulujen alkua pitää kyllä taas käydä lyhentämässä. Pitkät ei vaan yksinkertaisesti sovi mulle. Hiukseni menevät myös paikoitellen aika pahastikin silmille, mut ei se mua haittaa koska oon siihen jo tottunut ja se näyttää mukavammalta sillain :3

Parasta hiuksissani on kuitenkin se, että ne ovat luonnostaan mustat, eikä niitä siis tarvitse mustiksi värjätä. Jos ne nimittäin olisivat ruskeat, niin haluaisin aivan varmasti värjätä ne mustiksi ja sitten saisi olla monta kertaa vuodessa tuhlaamassa koko omaisuuden törkeän kalliiseen värjäykseen. En tunne ketään muuta jolla olis luonnostaan mustat hiukset, vaan kaikki tuntemani mustahiuksiset on värjänneet. Eli ihan kiva siis, kun pienestä pitäen ollut juuri sen väriset hiukset kuin niiden haluankin olevan (:

Yleensä en pidä hiuksiani millään lailla kiinni, ensinnäkin siksi että tykkään antaa niiden olla vapaina ja toiseksi siksi että ne ovat sen verran lyhyet että niistä olis aika hankalaa alkaa mitään kampausta värkkäämään.
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #173 : Kesäkuu 29, 2011, 01:22:41 »
En käy kampaajalla. Äitini leikannee hiukseni tästä iäisyyteen, tai siis niin kauan kun kykenee pitelemään saksia ja näkö on tallessa, rohkenen siis toivoa, että vielä pitkään. Ennen vanhojen tansseja värjäytin ja laitatutin hiukset tutulla kampaajalla ja kerran viime vuonna äiti hermostuksissaan laittoi minut kampaajalle kun ei käsittänyt, miten halusin hänen leikkaavan. Minusta viimeksi mainittu reissu oli aika turha, mutta tulipahan sitäkin kokeiltua. Ei vakuuttanut tämä kampaamotouhu. Viimeiset kuusi vuotta olen pitänyt tukkani kohtuu lyhyenä, korkeintaan antanut kasvaa beatlesmaiseksi moppimalliksi välillä, sitten ahdistunut ja pyytänyt äitiä leikkaamaan sen suunnilleen "niin lyhyeksi kun kehtaat, kyllä se takaisin kasvaa". Välillä olen tietysti vaihtelun vuoksi kokeillut pitempää etutukkaa tai antaa takatukan kasvaa ja näin, aika monen mallinen kuontalo tälle lärville passaakin. Äitini on myös kokeilunhaluinen hiustenleikkaaja, joten ei häntä yleensä kauan tarvitse suostutella kokeilemaan uutta.

Nyt olen mallin kohdalla vähän kahden vaiheilla. Nyt olisi se vaihe, että jos meinaan tukkani lyhyenä pitää, niin saisi jo leikata. Tosiaalta voisin piruuttani kokeilla, miltä pitkät hiukset näyttäisivät pitkästä aikaa. Vielä ei ihan kamalasti ahdistakaan hiukset silmillä. Toisaalta haluaisin kokeilla irokeesiä. Ehkäpä silti annan tämän toistaiseksi kasvaa, vaikka lyhyiden hiusten helppohoitoisuus on kyllä lyömätön etu. Saa nähdä, koska taas hermostun hiustenkasvatukseen ja vaadin "feministimallini" takaisin.

Värjäsin hiuksiani kotona neljänneltä luokalta lukion loppuun asti tauotta eri väreillä, aina kestolla. Yo-kesänäni annoin värin kasvaa pois. Luonnollinen värini on se perus maantienruskea. Nyt talvella laitoin kaverin kanssa pääni punaiseksi ja laitoin vaalean raidan ja olin taas itseni näköinen. Kesää vasten värjäsin sitten pääni mustaksi, edelleen vaalealla raidalla. Värjääminen on todella piristävää, vaikka huomasin kyllä, että hiukseni tykkäsivät tauosta.

Muuten huollan hiuksia melko epäsäännöllisesti - pesen noin kahdesti viikossa, leikkautan kotona käydessäni parin-kolmen kuukauden välein ja kampaan kun muistan. Oma pääni ei tykkää jokapäiväisestä hiustenpesusta yhtään, eivätkä hiukset edes rasvoitu enää niin paljon.
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

Poissa Sectumsempra

• Patented Daydream Charm
  • Vuotislainen
  • satunnaisesti kelmi
  • Pottermore: PurpleRune1479
« Vastaus #174 : Heinäkuu 14, 2011, 11:01:08 »
En käy kampaajalla, koska olen kyllästynyt siihen, että en saa koskaan haluamani laisia hiuksia. Tosin joskus voisin käydä suorittamassa jotain pieniä operaatioita (kuten kaksihaaraisten siistiminen tai värjäys), mutta hiusmalliani en mene sitten kirveelläkään kampaamoon muuttamaan. Huonoja kokemuksia. :>
Tällä hetkellä värjään hiukseni itse, koska hiusväri on aika ahkeraan muuttunut viime vuosina. Tällä hetkellä minulla on tummanpunaruskeat hiukset kestovärinä. Värjään hiukset aina kun tyvikasvu alkaa tarpeeksi ärsyttää. Oikea värini on tummablondi, mistä ei tykkää yhtään. Omat hiukseni ovat puolipitkät, ylettyvät jonkin verran yli olkapäiden. Pidän aika useasti hiuspidennyksiä, koska yritän kasvattaa hiuksiani ja ne ovat paljon mukavamman näköiset. Minulla ei ole otsista, jakaus on vasemmalla. Viime aikoina olen kyllä harkinnut otsiksen leikkaamista, mutta en ole oikein varma asiasta. Tykkään kiharrella ja muotoilla hiuksiani, mutta aika useasti tyydyn vain tekemään nopean kampauksen ja vähän kohottamaan hiuksia tyvistä ja pörröttelemään ehkä vähän. Ennen käytin kauheasti pompuloita yms. mutta nykyisin yleensä pidän hiukset auki, kotona tosin minulla on hiukset useimmin kiinni.

Pesen hiukset melkein jokapäivä, koska ne menevät muuten rasvaisiksi ja harrastan urheilua kolme päivä viikossa. Käytän aika usein jotain kaupan shampoita, välillä jotain kampaamo tuotteita. Olen rakastunut Tigin ja Cat Walkin tuotteisiin. Hiuslakkaa käytän lähes aina, lempparini on tällä hetkellä Osis, mutta vaihtelen myös muihin tuotteisiin. Hiuslakoissa olen aika tarkka, koska tuntuu, että huonojen lakkojen kanssa hiukset läsähtää heti ja lakka tuntuu kauhealta päässä. Joskus käytän myös muotoiluvaahtoa tai hiusvahaa, ne on ihan normi kaupan tuotteita.
Kutona minulla on hiustenkuivaaja, suoristusrauta ja monitoimi hiustenlaitto vehje, jossa on kiharrin sekä hiustenkuivaaja ja harja. Käytän näitä aika vähän lopulta, eniten tulee varmaan käytettyä suoristusrautaa. Haluaisin paremman kihartimen, kun nykyisella ei saa tarpeeksi muhkeita kiharoita.