Kirjoittaja Aihe: Muumit  (Luettu 41126 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • do not go gentle
    • parasomnia
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Muumit
« Vastaus #175 : Helmikuu 24, 2008, 18:48:27 »
Muumit on hyvä juttu, meillä on paljon muumi DVD:itä, joita pikkuveli tykkää katella, minäkin menen sitten tölläämään jos on tylsää. Hyvä saavutus suomalaisilta keksiä muumit ^^ Siinä on hyvä musiikki, hyvä juoni ja hyvät hahmot, että kaikenikäiset tykkää. Suosikkihahmoni olisi varmaan se luova ja hieman hupsu muumipappa, sitten tulisi varmaan Nipsu.

Joo, täytyy kyllä sanoa yksi huono juttu muumeista, se on täynnä jotain piilopervouksia xD Ihmetellään aina, että mistä ne pikkulapset tuollaista oppii, niin vastaus on MUUMIT!

Kyllähän kaikki varmaan on joskus tuollaisia muumeista bongannut? Tulee usein revettyä niille Niiskuneidin ja Muumipeikon repliikeille...
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Chedaliné

• Ankeuttaja
« Vastaus #176 : Helmikuu 25, 2008, 18:12:45 »
Muumit. :) Seurattu ja katsottu varmaankin vuodesta -96 tai -97 ainakin, aika pikkuisena muistan muumeja jo katsoneeni. Siis, ihana ohjelma, sopii kaikenikäisille. Ja ne tietyt repliikit on kyllä aina ihan yhtä hauskoja. Muumit ja niiden viisaudet. Jaksaa kuunnella kerta toisensa jälkeen ja sitten repeillä niille.
Pelkäsin sitä feeniks-lintua melkein 7-vuotiaaksi saakka, en kyllä yhtään osaa sanoa/en muista mikä siinä niin pelottavaa oli! Kai se musiikkikin osaksi siihen vaikutti. Mörkö tulee hyvänä kakkosena, mitä olen pelännyt. Yhdyn kyllä muihin, että nykyään Mörkö enemmänkin säälittää kuin pelottaa. Se on vaan sellainen yksinäinen... no, heppumikälie, joka pelottelee muita kun ei sitä ymmärrä. Että muut siis pitävät Mörköä riesana. Mörkö haluaa vain kavereita. :)
Kaikki jaksot on nähtynä, mutta omana videolla on joku 10-12. Puuttuu ehkä vajaa kymmenen kasettia.
Oma lempihahmoni on kai aina ollut Pikku-Myy. Hänen äänensä on kyllä aivan ylihauska, Elina Salohan hänen nimensä oli...? Ihmettelen, miten jollakulla voi olla niin nuorekas ääni! :D Sopii kyllä Pikku-Myyhyn aivan erinomaisen loistavasti.
Ei nyt juuri tule mieleen mitään erityisen hyviä/loistavia repliikkejä, joille olisin totaalisesti repeillyt, mutta jos sattuu myöhemmin tulemaan mieleen, voisin lisäillä niitä tänne. :)
Yksi hauska ainakin on, muistaakseni Pikkuruiset vieraat-jaksossa; Mörkö on juuri hyökkäämässä Muumitaloon ja Muumipappa itsevarmasti vakuuttelee että tänne ei tulla, muut myöntelee. Mamma tulee olohuoneeseen:
"Ottaako joku lisää teetä?"
*kaikki katsovat tyyliin; nyt ei tod. ole minkään teen aika*
Mamma: "Mikä hätänä?"
Nipsu: "Hirviö hyökkää kimppuumme, Muumimamma."
Mamma: "Jestas!"
Mamma sanoo sen jestas-sanan niin hauskasti, kyllä repesin. :'DD
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 28, 2008, 16:26:30 kirjoittanut Chedaliné »

Lartsu

• Ankeuttaja
« Vastaus #177 : Helmikuu 27, 2008, 19:20:49 »
Muumit <3 Muumit oliva todella suuri osa lapsuuttani :) Katsoin niitä ainakin nelivuotiaana, varmaan nuorempanakin. Minulla on varmaan 15 videokasettia Muumeista ja katselin niitä koko ajan. Lempijaksoni oli saippuakuplajakso, mutta sitten se kasetti meni rikki ja olin ihan maassa. :/ Nauroin usein heidän repliikeilleen ja musiikit ovat ikimuistoisia! :)
Pelkäsin sitä feeniks-lintua melkein 7-vuotiaaksi saakka, en kyllä yhtään osaa sanoa/en muista mikä siinä niin pelottavaa oli! Kai se musiikkikin osaksi siihen vaikutti.

Se oli aivan kamalan pelottava mielestäni!! En uskaltanut koskaan katsoa sitä! Aavelaiva jaksokin oli aivan kamala, katsoin sen 6-vuotiaana enkä uskaltanut enään nukkua :D
Nipsu oli minun lempihahmo :) Se oli niin sympaattinen.

(Tuli muuten mieleen että Elina Salo eli Pikku Myyn ääni oli meidän koulussamme :D Jossain ikivanhassa pulpetissa lukee "Ellu on hullu". :)

Poissa Posityyhtynen

• Nokankopauttaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #178 : Helmikuu 27, 2008, 22:45:31 »
Muuumit kuuluivat lapsuuteeni, mutta olen vieläkin muumien suuri fani. Olen saanut äidin jopa ostamaan minulle muumi dvd:itä, vaikka luultavammin ne menevät pikkusiskolleni, kun hän joskus ymmärtää telvision katsomisen päälle.
Pienenä olin kuulemma aina mennyt sohvan taakse piiloon kun oli tullut kohta, jossa mörkö esiintyi. Enää en niin tee, mutta on se vieläkin aika pelottava :>
Nykyisin muumit tulevat aamuisin 7.50-8.20. Tiistaisin herätyskelloni soi 7.50, koska koulu alkaa 9.05 samalla kun siinä huoneessa puen, harjaan hiuksia yms. katson muumeja, sitten kakskymmentä yli vasta lähden syömään aamupalaa kun muumit on ohi. :) alkaa aamu mukavasti.
Pikku Myyn temperamentti on kyllä ihailtavaa ja Muumimamma on ihanan sympaattinen. Muumipeikko hauska ja Nuuskamuikkunen ihana. Niiskuneiti on semmonen höpsö ja Muumipappa ihanan lapsenmielinen :) Nipsu taas sellainen pelkuri, mutta suloinen.
En millään osaa sanoa lempijaksoani, keskiyön kokko ja joulujakso ovat ehkä mieluisimpia, en kyllä tiedä.

//:Kiva kun kommentista oli jotain hyötyä :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 29, 2008, 23:42:48 kirjoittanut Posityyhtynen »
♥ When you are feeling sad, read Harry Potters and you'll be happy again, with chocolate you'll be superhappy Ü
(PS. Twilight is also good alternative)

Chedaliné

• Ankeuttaja
« Vastaus #179 : Helmikuu 28, 2008, 16:32:24 »
Jaa että MITÄ, tulevatko Muumit taas?! Kiitoskiitos Posityyhtynen, olen todella kiitollinen kun mainitsit! Vaikka huomenna tulee jo 44.jakso, niin nuo aikaisemmat minulla on melkein kaikki videolla, joten menetys ei ole suuri. Aijai, ihana juttu, päivän piriste. :> Huomista aamua jo odotellen...
:)

Poissa Momo

• Varhain mummoontunut
  • Vuotislainen
    • Blogini
« Vastaus #180 : Maaliskuu 20, 2008, 17:21:57 »
Niin ja Chedaliné, parikymmentä edellistä jaksoa on katsottavissa Yle Areenalta (www.yle.fi/areena) :)
Minäpä rakastan sinua niin paljon kuin on matkaa täältä kuuhun ja takaisin.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #181 : Maaliskuu 20, 2008, 20:47:41 »
Muumit, muumit, muumit. Parasta mitä on! :D
Ihan pienestä asti olen niitä katsonut, ja edelleen katson aina aamuisin kun kerkeän. Ne on niin sympaattisia, ja pikku myy on sikahauska. :D
Muumeissa ei oo mitään noloa, ne opettaa nykynuoria elämään positiivisella asenteella :'D

Suosikkini on kenties Nipsu, se on niin hauska, kun pelkää kaikkea ja on niin söpö. Ja sitten Niisku, joka luottaa aina tieteeseen ja kumoaa noituuden täysin.
Ainiin ja nuuskamuikkunen on upea (:
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa manta

• Kajahtanut potteristi
  • Vuotislainen
    • Tassujengi
« Vastaus #182 : Maaliskuu 21, 2008, 00:11:46 »
Voin katsoa Muumeja vain liian harvoin, eli perjantaiaamuisin. Se on ainoa päivä - niin, ellen sitten myöhästy tunnillta. Mikä loistava idea!

Muumeja olen katsonut aina, ihan natiaisesta lähtien. Pelkäsin Mörköä aivan kamalasti - nykyään tykkään siitä. Se on niin hauskan nökönen. By the way, tiesittekö, että Mörkö on nainen? Ja sehän on ihastunut Muumipeikkoon. Selviää kirjassa Muumipappa ja meri.

Muumimamma on paras hahmo, kun se on joka tilanteessa niin rauhallinen ja aina järjestämässä kekkereitä. Kaverin kanssa nauretaan aina kekkereille, ja ollaan aina toisillemme:"Järjestetäänkö kekkerit?" "Joo, kekkerit on ihania!"

Kirjoja olen lukenut vain kaksi kappaletta (Muumipappa ja meri & Muumipeikko ja pyrstötähti).

Pystötähti- elokuvan olen katsonut useasti, ja se on todella ihana. Paras kohta on, kun he menevät sinne tähtitorniin, ja professori kertoo innoissaan, että meteroriitti tulee kolmen päivän päästä, ja sitten Muumipeikko & co. lähtee hirveätä vauhtia kotia kohti ;)

-manta
Aivojen tilalla ilmapalloja.

Kiisseli

• Ankeuttaja
« Vastaus #183 : Maaliskuu 25, 2008, 18:08:50 »
Todella täällähän onkin kerrottu että arkiaamun pikkukakkosessa tulee Muumeja. Sarja on ehkä paras lastenohjelma ikinä, itse laitan joka aamu jakson nauhalle. Muuten ne jotka eivät Muumeja aamuisin kerkeä katsoa, vinkkinä: Yle Areena, eli Yleisradion kuva, vide yms. arkisto. Siellä on nyt muumijaksoja melkolailla.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #184 : Toukokuu 21, 2008, 17:40:09 »
Minustakin nuo uudet jaksot on aika tyhmiä, minua häiritsee koko ajan niitä katsoessa kuinka niiden piirustustyyli on erilainen. Mutta katsoin kyllä uskollisesti viimeisenkin jakson (siis tänpäiväsen) pikkusiskoni ja -veljeni kanssa.

Onko kukaan muu käynyt Demi.fi:ssä lukemassa muumien sanontoja? Kun luin niitä ensimmäisiä kertoja, repesin kesken ATK-tunnin ja kaverini kattoi minua vähän oudosti... Esim. (pyrstötähdestä)
Myy: Nostaisiko setä takapuolta?
Piisamirotta: Sinä häiritset minun filosofisia ajatuksiani!
Myy: Ja sinä meidän kakkua!
(sit piisamirotta nousee, sanoo "oohho" tai jotain sinne päin ja tulee sellai "wawawawawaa" musiikki)
Myy:Kakku on täynnä karvoja!!

Tolle repeen aina :D:D
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #185 : Kesäkuu 14, 2008, 17:50:45 »
Pieni korjaus, se on kakkuhan on täynä karvoja.
Mutta minä rakastan muumeja, kirjoja myös. Lempihahmoni oli pienenä Nipsu tai Muumipappa, mutta nyt en osaa sanoa. Mutta Nuuskamuikkunen on kyllä varsin ihana.
Eräs Haisulin lausahdus on jäänyt mieleen:
 Samperin tyhmä kysymys.l

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
« Vastaus #186 : Kesäkuu 15, 2008, 15:54:38 »
Seurasin muumeja viimeksi joskus ala-asteella. Jokainen jakso oli pakko nauhottaa ja yritin laulaa mukana siinä aloituslaulussa (siitähän on lisäksi enemmän ja vähemmän rivoja parodiaversioita). Pikku Myy oli suosikkini, samoin Nipsu. Myy oli sellainen hassu rasavilli ipana, jollainen en itse missään tapauksessa halunnut olla. Haisulin nimi sai aikaan omituisia mielleyhtymiä, käytin siitä nyt jo lapselliselta vaikuttavaa Pieruli-versiota.

Minulla oli myös 4 ensimmäistä paksua sarjakuvakirjaa, nyt ne ovat hukkuneet johonkin. Lueskelin myös muumikirjoja. Tekisi mieli tarttua uudelleen niihin kirjoihin ja sarjakuvakirjoihin, mutta en kehtaa. Pitäisi hakea kirjastosta ja taas lainausjonossa joku takanani jonottava esittäisi typeriä kommentteja siitä miten naiivi yms. olen kun luen lasten kirjoja.
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Niënor

• Murheenkryynihkö
  • Vuotislainen
« Vastaus #187 : Kesäkuu 15, 2008, 17:49:24 »
Muumit on parhaita! Katoin niitä joku aika sitte YleAreenan sivuilta.
Parhaat jaksot on: Kohti etelää, Suuri lentokilpailu ja Kauhea Pikku Myy.
Ja Muumipeikko & Pyrstötähti on kans iha huippu.
- Merri.
- What?
- I'm hungry.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #188 : Kesäkuu 22, 2008, 12:30:52 »
Muumit ei enää tule aamuisin :( Juuri nyt kun kesä ja ehtisi katsoa telkkaria.
Ja kiitos teille,pitää katoa isällä joku päivä muumipeikko ja pyrstötähti, kun viheot on hänellä.
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #189 : Helmikuu 22, 2009, 10:58:24 »
Muumit ovat ihania! En tiedä mikä niissä niin viehättää, mutta aina kun olen kipeä katson niitä. (Muuten ei ehdi :()
Kunn olin pieni katsoin mummun ja papan luona aina muumeja kun heillä on nauhoitettuna melkein kaikki jaksot. Meilläkin on muutama video, mutta ei sellainenn määrä riitä mihinkään. Kaverini katsoo joskus muumeja YouTubesta, mutta itse en tykkää siitä ollenkaan; kyllä ne vain kuuluu katsoa vanhoista videoista :)  ei sitä muuten pääse tunnelmaan :)

Hauskin kohta kaikista jaksoista on se kun Pyrstötähdessä se piisamirotta istuu sen kakun päälle. Se vain on jotain niin ylettömän hauskaa! :D
Parhaat henkilöt on Noita, Haisuli, Pikku Myy ja Nipsu. Ja mörkö on jollain tavalla suloinen ja pelottava samaan aikaan. En oikein pidä Nuuskamuikkusesta ja rouva Vilijonkka on idiootti kun se on niin ylitäydellinen äiti ylitäydellisesti kasvatettuja lapsiaan ylitäydellisesti hoitava normalius-pakkomielteinen. Mutta kyllä niidenkin on pakko olla muumeissa :) Muuten Muumilaaksosta puuttuisi jotain

Lempimuumijaksoni on Jäänoita. Se on oikeasti pelottava, se jäänoita. Viimeksi kun olin kipeä ja katsoin muumeja ja katsoin sen jakson, pelkäsin niin että tärisin vaikka osaankin kaikki tarinat ulkoa. Se jäänoita vaan hirvittää kun se on niin kaunis ja viattoman näköinen ja laulaa hyristen. Huh... *värisee*

Silloin kun näin ensimmäisen kerran jonkun kirjoittavan Muumilaakson tarinoiden henkilöiden nimet (lähinnä Niiskuneidin, Nipsun ja Nuuskamuikkusen mutta joidenkin muiden myös), olin todella hämmentynyt. Ne vain jotenkin eivät tuntuneet oikeilta kirjoitettuna. En pitänyt siitä miltä ne nimet näyttivät paperilla ja välillä vieläkin tuntuu oudolta kirjoittaa tai lukea ne nimet... Joo, olen outolintu
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Carmel

• Sykosomaattinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #190 : Toukokuu 06, 2009, 17:20:45 »
Katsoin pienenä aina Muumit, ja mulla oli kaikki jaksot videolla. Ja kyllä mä vieläkin pidän muumeista. En fanita niitä enää ihan yhtä paljoa, mutta kuitenkin. Kyllä aina lauantaisin ja sunnuntaisin, siis jos olen hereillä, niin tulee katsottua muumit telkkarista. Kiva, että ne vieläkin tulee. Mun mielestä muumit on niin paljon parempi lastenohjelma kuin vaikka Digimon. Mun mielestä. Nyt kun niitä vanhempana katsoo niin tulee naurettua kaikkia tyhmiä juttuja. Ei niissä varsinaisesti mitään huumoria ole, mutta silti. Paras jakso on kyllä varmaan se jakso missä on se iso kurpitsa ja Haisuli ryöstää sen. Sen jakson nimikin on varmaan joku Jättimäinen kurpitsa ja joku sellainen. Muumit ja pyrstötähti -leffa tulee tietysti aina katsottua kun se tulee telkkarista. Toinen hyvä jakso on se missä Muumimamma lähtee Nuuskamuikkusen kanssa hakeen niitä marjoja, että mamma vois tehdä parempia ja uusia ruokia. Ja yksi hyvä jakso on myös se, missä Jenni-täti tulee Muumilaaksoon. Äh, ketä mä huijaan! Kaikki ne on hyviä :)

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #191 : Toukokuu 07, 2009, 22:14:10 »
Muumit ovat parhaita! Suosikkijaksojani on paljon, Taikurin hattu-jaksot, Näkymätön lapsi-jaksot, Viidakko-jaksot, Vaarallinen juhannus-jaksot (teatteri yms.), Taikatalvi-jaksot  ja ehkä myös Kultakala. Parhaita hahmoja ovat Muumimamma ja pikku Myy. Muumimamma ajattelee kaiken positiivisesti ja on niin huolehtivainen, pikku Myy taas on hervottoman hauska.

Uudet Muumilaakson tarinoita -jaksot ovat paljon huonompia ja niitä en juurikaan katso. Ne ovat hyvin epämuumimaisia ja eivät näytä läheskään niin laadukkailta. Jostain syystä jaksoa 'Joulutarina' saatan kyllä joskus katsoa. :)

Ja te, jotka ette ole vielä lukeneet muumikirjoja: lukekaa! Ne ovat aivan loistavia ja tuovat hyvän mielen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2010, 17:04:31 kirjoittanut Isetom »
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Reina Tanaka

• Ankeuttaja
« Vastaus #192 : Kesäkuu 13, 2009, 19:57:00 »
Meillä on kaikki jaksot sekä videolla että DVD:llä. Värväsin isän laittamaan jaksot DVD:lle kun ne tulivat taas uusintana, koska videot pärisee aivan mahdottomasti.

Mutta mutta, suosikkisarjani kautta aikojen kyseessä. Olin fani jo kaksivuotiaana. Nykyään melkein hauskinta Muumeissa on Muumipeikon kaksimieliset repliikit. "Hei Niiskuneiti, puske kovemmin." Anteeksi kamalasti, tuo oli ihan pakko laittaa. Tykkään kyllä Muumeista muutenkin. Ne ovat niin ihanan hyväntahtoisia. Lisäksi rakastan Muumien musiikkia ihan tajuttomasti. Musiikki on vain niin kaunista, mutta myös välillä karmivaa. Mörkö-jaksot saavat kaikki parhaatkin kauhuelokuvat häpeämään. Pikkuruiset vieraat onkin suosikkijaksoni (siis se, jossa Mörkö nähdään ekaa kertaa). Repeilen jatkuvasti Nipsulle siinä jaksossa, etenkin jakson ruotsinkielisessä versiossa. Vaikka ääninäyttelijät ovat tässä jaksossa huonompia kuin suomenkielisessä, tämä pätkä on todella hyvä. "Hon är här!" "No nej!" Niinpä niin, Nipsu, olisiko kannattanut uskoa Nuuskamuikkusta.

Suosikkini Muumeissa ovat Nuuskamuikkunen, Nipsu, Pikku Myy ja Muumimamma.

//Huhutar poisti tekijänoikeuksia rikkovan youtube-linkin
« Viimeksi muokattu: Elokuu 11, 2010, 22:17:22 kirjoittanut Huhutar »

Poissa apupyörä

• Vuotislainen
« Vastaus #193 : Kesäkuu 13, 2009, 23:37:27 »
Täälläkin yksi tunnustautuu hartaaksi Muumi-faniksi :). Tykkään Muumiesta sillä vaikka se on lastenohjelma, Muumien katsojia ei pidetä tyhminä toisin kuin esim. Teletapeissa (anteeksi kaikki Teletappien ystävät :). Muumit ovat ihanan suloisia ja kilttejä, mutta kuitenkin jollain tapaa aitoja vaikkei Muumilaaksossa koskaan tapahdukkaan mitään pahaa.

Täytyisi jossain vaiheessa kytkeä videolaite DVD-soittimeen ja tallentaa kaikki Muumini DVDeille ennen kuin VHS-nauhuri sanoo sopimuksensa irti. Kaikki muumijaksot olen nähnyt, mutta pari videoa taitaa olla vieläkin (ehkä viidettä vuotta) lainassa pikkuserkuilla...

Suosikkihahmoni on ehdottomasti Pikku Myy, on ollut ihan pikkutytöstä asti. Pikku Myy on ihanan energinen, pieni ja pippurinen ja ehdottoman suloinen, Myyssä on luonnetta! Nipsustakin tykkään, Nipsullakin on luonnetta vaikkakin hän on ihan erilainen kuin Myy. Muumipeikosta ja Niiskuneidistä en ole koskaan hirveästi tykännyt, Muumipeikko on liian kiltti ja kaikkien kaveri ja Niiskuneiti liian prinsessa minun makuuni :D. Suosikkijaksoa en osaa nimetä, mutta tykkään paljon mm. jaksoista Kauhea Pikku Myy, Jättikurpitsa ja Muumipeikon iso kala (en ole kyllä varma onko tuo viimeinen nimi oikein).  Ja Vilijonkan saapuminen Muumilaaksoon oli ihan mahtava pätkä :D.

Suosikkijakson sijaan osaan kyllä nimetä helposti muutaman jakson joista en tykkää ollenkaan. Jostain syystä uudemmat jaksot, joissa Muumit seikkailevat mm. Egyptissä ja cowboyna eivät jostain syystä oikein iske, kolme ehkä tylsintä muumijaksoa ovat Muumipeikon kihlaus, Nipsu apumiehenä ja Lumimies (jos se edes nyt oli sen jakson nimi, no joka tapauksessa se missä Muumit etsivät lääkettä Jenni-tädille ja päätyvät johonkin pikkukylään jota terrorisoi kaamea Lumimies).

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #194 : Kesäkuu 26, 2009, 14:31:36 »
kukaan ei varmaan tätä tiedä, muta siis muumeissa pitäisi mielestäni näyttää kun nipsu tekee mörön...
Tai niitä ensimmäisiä -sarjakuva- jaksoja, tehtäisin telkkuun!
 "Anteeksi, hyvä herra. Mutta olen juuri löytänyt hyvin ison ja vaarallisen pommin"
"Ahaa, ei se ole pommi, vaan se on muumipeikko!"
 -samun ja nipsun keskustelua randomina selatusta muumisarjakuvasta.

Mutta juu. Olimme mammalla, pikkuveljen miniläppäri mukana. Katsoimme jakson kuusi(siis 006,)  ja seiska. elikkä pikkuruiset vieraa ja matkalaukku - kuten jotkut jo arvasivatkin Ja me lähdimme kylki kyljessä pelosta väristen takaisin keittiöön katsottuame ne jaksot. Vaikka läppäri oli pien, ja kikatimme sokerin vaikutuksen alaisena, silti pelkäsimme aivan älyttömästi. Muumit kunniaan! ;)
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #195 : Elokuu 19, 2009, 18:55:19 »
Mielestäni Muumit kuuluvat ehdottomasti lastenohjelmien aatelistoon! Jaksot ovat hauskoja ja tarinat opettavaisia (kuten aika monessa lastenohjelmassa). En kuitenkaan tiedä, mikä näissä Muumeissa niin kiehtoo ja vetää, mutta jonkinlainen Muumi-fani tulen varmaan olemaan koko loppu ikäni.

Olen lukenut myös yhden Muumi-kirjan, Taikatalven. Se oli huomattavasti surumielisempi, mutta silti niin sydäntä sykähdyttävä. Muumipeikko ja pyrstötähti -elokuvan taas haluan katsoa aina, kun se esitetään televisiosta, vaikka ko. filmin pätkä löytyy myös DVD:nä. Kuten varmaan melkein kaikki muutkin jaksot... :)

//Tässä tuli myös mieleeni, että Muumeissa (puhuttaessa nyt Muumilaakson tarinoista tv-sarjana) saatetaan käydä läpi myös vakavaakin asiaa, vaikka sitä en lapsena huomannutkaan. Jaksossa, jossa Nipsu rakastuu Houskaan, muut luulevat uimataidottoman Nipsun tekevän itsemurhan menemällä veteen (ainakin minun tulkintani tilanteesta).
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2011, 07:43:32 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Blackie

• Summer girl
  • Vuotislainen
  • Eksentrinen ja ristiriita.
« Vastaus #196 : Toukokuu 04, 2010, 16:47:11 »
Minä olen ollut muumi-fani jo hyvin pienestä pitäen. Ihan pienenä itkin aina, kun muumien jakso loppui, enkä millään suostunut ymmärtämään, että muumit tulevat ensi viikolla taas.

Muumit ovat vanha kunnon laatu lastenohjelma, siis vanhat jaksot. Uusista en pidä vieraitten/uusien ääninäyttelijöiden takia. Enkä myöskään muutenkin ihan kummallisten jaksojen/tapahtumien takia. Ne ovat jotenkin epä-muumimaisia.

Lempparini ovat pysyneet samoina vuosikaudet: Nuuskamuikkunen ja Pikku myy.

Olen lukenut varmaankin kaikki muumikirjat.. Ne ovat hyviä. Kannattaa lukea jos ei ole lukenut! Minä olin varmaankin jossain ala-asteen loppupuolella lukiessani ne, niin ettei siitä kannata välittää mitä muut sanovat lainauksestasi, vaikka olisitkin jo vähän varttuneempi!

Olen nähnyt myös Muumipeikko ja pyrstötähti-elokuvan, joka tavallaan on jo klassikko. Sekin on hyvä.
Onko mitään ihanampaa kuin uiminen, aallokko ja ksätuuli vartalollasi!?

Uusi alku elokuussa.

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #197 : Toukokuu 05, 2010, 07:33:39 »
Lainaus käyttäjältä: Ronja
Muumit ovat aivan ihkuja!

Hmm, suosikkihahmoni on varmaan Pikku Myy ja Mörkö. Kaikki jaksot jossa on mörkö, on aivan pakko katsoa. Se on vaan jotenkin niin surullista. Mörkö on niin yksinäinen ja haluaa kavereita ja kaikki pelkää sitä koska se on niin kylmä  :(

Jotkut luulevat, että Mörkö on poika. Tove on kylläkin kertonut, että hänen mielessään Mörkö on surullinen tyttö, jolla ei ole ystäviä. Hän tulee aina kylmemmäksi, kun muut ovat ilkeitä hänelle, tai hän jää ilman ystäviä.  :cry:

ja Mörkö  on rakastunut muumipeikkoon. Se lukee kirjoissa. :3
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #198 : Toukokuu 05, 2010, 09:09:34 »
 Tietysti Mörkö on tyttö. Sain tietää sen kolme vuotta sitten kun olin pikkusiskojeni kanssa muumimaailmassa. Siellä Noita kertoi, että tuolla on Mörön luola. Ja kysyi tiedetäänkö me, että Mörkö on tyttö. Kyllä minä vähän siitä hämmästyin. Minäkin muistan myös kuulleeni jostain, että Mörkö olisi rakastunut Muumipeikkoon. Mutta se jäi vaivaamaan päätäni onko mörkö eläinlaji vai onko Mörkö maailman ainoa mörkö. Ja onkohan Mörkö sitten joku ihminen, josta on tullut niin surullinen ja kylmä.

Minä tykkään Muumeista! =)

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #199 : Toukokuu 05, 2010, 09:26:32 »
Pienestä pitäen olen tykännyt Muumeista, minulle on kerrottu että vaippaikäisenä juuri ja juuri kävelyn taidon osaavana juoksin aina ympäri taloa huutaen "Muumit tulee! Muumit tulee!" kunnes tajusin tunnarin loputtua että minunhan pitäisi olla katsomassa niitä. Muumeja on tullut siis koko iän katsottua, ja vaikka olen nähnyt kuulema jokaisen jakson en muista niistä kuin ne tunnetuimmat oikeastaan. Senpä vuoksi Muumit-jaksot ovat täynnä yllätyksiä, ja vaikka jakson osaisi ulkoa on sen katsominen aina yhtä ihanaa.

Pienenä pelkäsin kuulema Mörköä, kuten varmaan jokainen on pienenä. Se on kauhea kohta, kun Nipsu katsoo sieltä ovesta ja sitten Mörkö seisoo sen oven takana... Myös se huuto, joka kuulosti pienen lapsen korvaan epäselvältä mölinältä oli pelottava, vaikka nykyäänhän se on minulle selvästi "Minä palaan!" -huuto. Suosikkihahmoni on aina ollut ja tulee aina olemaan Pikku Myy. Ehkäpä Pikku Myystä on lähtenyt se pieni toivo siitä, että olisin lyhyt...

Kirjoja olen muutamia lukenut, on minulla omana yksi kokoelma jossa on neljä eri kirjaa. Suosikkini on Taikatalvi, se on ihana kirja. Myös Taikurinhattu on mukava.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.