Kirjoittaja Aihe: Muumit  (Luettu 41250 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Nipsutin

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #100 : Toukokuu 27, 2005, 13:28:09 »
Muumit on tosiaan aika ihana piirretty, kuten täällä ollaankin jo sanottu moneen kertaan.. Katselin niitä pienempänä ja tykkäsin kovasti. Lemppareitani olivat Pikku Myy sekä ihanan äidillinen muumimamma. ^^ Ja oikeastaan katselen niitä edelleen, opettajallamme on tosi paljon muumijaksoja nauhalla ja niitä me sitten usein katsotaan luokassa. :D

Olen vasta viime aikoina alkanut huomioida sarjan musiikkia. Se tosiaan sopii aina hyvin tilanteeseen, ja muutenkin tykkään siitä..

Lainaus
Ja sitten lomalla Torrelorcassa huumebaarissa: NN: "Baarimikko! Neljä marihuanaa!" Johon paikalliset: "Eijei, sanokaa mieluumin vaikka teetä. " Ja sitten: " Baarimikko! Neljä teetä! " *Reps*

Hyvä niiskuneiti.. ;D

dimou

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #101 : Toukokuu 27, 2005, 16:05:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Nipsutin"
Olen vasta viime aikoina alkanut huomioida sarjan musiikkia. Se tosiaan sopii aina hyvin tilanteeseen, ja muutenkin tykkään siitä..

Oletteko muuten huomanneet, että samat musiikit soivat melkeinpä joka jaksossa? Ainakin aina kun tulee jännittävä kohta, soi se sama hyvinkuuluva ja "tumma" musiikki. Kuunnelkaa vaikka.

Mutta siis. Muumit ovat suloisia. Ihanan paksuja. Ainakin joku sarja, jossa ei ole nykyajan kauneusihanteita :) Muumit ovat huumorintajuisia, seikkailunjanoisia, pelottomia, mielenkiintoisia, kauniita ja jotenkin niin ihanan lupsakoita. En tunne ketään, joka ei pitäisi niistä.

Olen 16-vuotias ja katson muumeja säännöllisesti. Eräs kaverini omistaa lähes kaikki muumivideot ja hänellä on kova hinku hankkia ja loputkin. Useimmat kaverini keräilevät muumiastioita ja muuta vastaavaa krääsää. Jopa meidän luokan pojat myöntävät pitävänsä muumeista. Muumit voivat olla lapsellisia, mutta kaikilla meillä isoilla ja kovilla ysiluokkalaisilla on heikko kohta niiden suhteen.

Rakastan muumeja.

Poissa Aurinkolapsi

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Mörmy
Muumit
« Vastaus #102 : Toukokuu 27, 2005, 20:52:25 »
Oijoi!
Satuin selailemaan YLE:n muumisivuille löytääkseni päivämääriä siitä, milloin sarja esitettiin ensimmäistä kertaa. No, en löytänyt, mutta löysin jotain vielä parempaa:

Eli Muumit tulevat taas!!

Ensimmäinen jakso tulee jo 30.5., eli ensi maanantaina! Minähän en pysy nahoissani. Ja kyllä, luulen olevani täysi-ikäinen.

On tämä elämä vaan ihmeellistä. Ja sain juuri ihanan Arabian Muumimukisarjan vanhemmiltani :) Ikimuumifani olen. Ja ylpeä siitä.

Nyt innoissani vain odottelemaan maanantaita. Ja ehkä kirjastoon pitää syöksyä lainaamaan lisää muumikirjoja.
Ja heti seuraavaksi tutkituttamaan pääni.
"Isä leikkii tulitikuilla", Fred sanoi. Herra Weasleyn tuli ei ottanut syttyäkseen, mutta yrityksen puutteesta se ei johtunut. Maassa lojui katkenneita tikkuja, ja herra Weasley näytti nauttivan sydämensä kyllyydestä. "Hupsista!" hän sanoi kun tulitikku syttyi, ja säikähti niin että pudotti tikun.

Poissa

• kAHVikuppisihteeri
  • Vuotislainen
  • jump, deliver me
Muumit
« Vastaus #103 : Toukokuu 27, 2005, 20:56:41 »
Muumit ovat hauskan lapsellisia, joita on kiva seurata aina kun pikkuveli siinä sivussa katsoo myös. Tosin meillä on vain tiettyjä muumijaksoja nauhalla, ja ne on katsottu niin monta kertaa läpi että osaan kaikki erikoiset tapahtumat ja mitä kukin sanoo. Inhottavin jakso on se, missä Jenni-täti tulee käymään muumipapan luona, ja sillähän sitä rahaa on niin helvatusti ja ne kaikki laaksolaiset tulevat tyrkyttämään itseään rahan toivossa.
"Seuraavaks me vedetään sellanen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne."

Nipsuli

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #104 : Toukokuu 28, 2005, 10:08:15 »
Aina kun muumeja tulee telkkarista, niin ne on pakko katsoa. Harmi vaan, että suomenkielisiä ei tällä hetkellä tule :( No mutta yhtenä päivänä yllätin itseni katsomasta ruotsinkielisiä muumeja, eikä niissä ollut edes tekstitystä. No onneksi muumien tapahtumat tajuaa pelkästään kuviakin katsomalla. Muumeissä on ihanaa se kun ne vain kaiket päivät iloitsevat elämästä. Leikkivät ulkona ja ottavat kaiken ilon irti tavallisista askareista kuten siivoamisesta yms. Kirjat ovat tosin ihan eri luokkaa, mutta niistä ei täällä enempää.

Poissa Ihaa

• Quintus Ennius
  • Vuotislainen
  • Iioor
Muumit
« Vastaus #105 : Toukokuu 30, 2005, 12:14:34 »
Tänään alkaa taas Muumit! Ihanaa, jo miitä on odotettukin. Kestää ensi joulukuuhun asti, harmi vain, kun kesällä usein ei ehdi tai muista katsoa. Onneksi meillä on ne kaikki videolla, paitsi kultakalajakso ei ole ihan alusta asti. Hui, se ensimmäinen osa on niin pelottava, mutta hyvä!!! Viidakkojaksot on kans hyviä. Eilen katsoin ruotsin kanavalta(joka näkyy huonosti) saamenkielistä Muumia, jossa oli ruotsiksi tekstit. Teksteistä ei kyllä saanut selvää, kun se näkyi vähän huonosti. Se oli se talvijakso, jossa urheilijahemuli tulee ja syö hillon ja yrittää opettaa Muumipeikon hiihtämään. Huonot äänet oli, suomenkieliset on paljon paremmat. "Uudet" muumit on ihan liian mangoja ja liikaa räiskettä.
So long & thanks for all the fish.

Bother bother bother...

pikkuruinen homssu

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #106 : Toukokuu 30, 2005, 15:39:56 »
Muumit, mikä ihana syy elää :D nojoo. olen aina ollut fani ja haluaisin niin  kovasti tänä kesänä muumimaailmaan. mutta njöö. siis muumit alkaa tänään. pitää ottaa nauhalle kaikki jaksot :D niitä vois vissiin ostaa kaupoista dvd:lläkin. katoin tossa yksi yö aikani kuluksi Muumipeikko ja Pyrstötähti elokuvan. ja siis niin se on hyvä kohta, kun se piisamirotta istuu muumin kakkuun XD. muumit. kirjatkin on ihaneita. jaksoista tykkään eniten aikakone jaksoista ja sitten tälläsistä mörkö ja hattivatti jaksoista. tulvajaksokin on varsin mukava :D primadonna hehee. Niisku ja Nipsu kunniaan.

Poissa Ihaa

• Quintus Ennius
  • Vuotislainen
  • Iioor
Muumit
« Vastaus #107 : Toukokuu 30, 2005, 17:48:01 »
Olipa ne hyviä. En muistanut taaskaan että niissä tapahtuu noin paljon yhdessä jaksossa! Nytkin oli nuo pilvet ja piiloleikki samassa osassa ja silleen. Muumeihin ei vaan koskaan kyllästy. Huomenna lisää!

Bother bother bother...

carolina

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #108 : Toukokuu 30, 2005, 18:13:17 »
Muumit! <3

Yksi niistä asioista, joita olen pienestä pitäen rakastanut ja jotka olen vuosien saatossa unohtanut vanhojen videokasettien kuluessa käyttökelvottomiksi.

Tänään alkoivat vihdoin ja viimein ne kauan kaivatut uusinnat. Ensimmäisen jakson onnistuin unohtamaan totaalisesti ja kauan suunnitelmissa ollut "nauhoitan kaikki jaksot" -operaatio meni siis täysin piloille heti kättelyssä. Mutta tuo ensimmäinen jakso onkin aika kamala, vaikka muuten kyllä pidän jaksoista, joissa Taikurin hattu on mukana.

Parhaita jaksoja ovat viidakkojutut, Hattivattien saari-jaksot, Majakka, nuo em. Taikurin hatut ja jakso/t, joissa Muumilaakso tulvii ja paikalle ajelehtii teatteri jnejne.

(Täällä muuten lista jaksoista)

Arwen's Light

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #109 : Toukokuu 30, 2005, 19:04:16 »
Ihanaa!! Tästäkin aiheesta on tehty topicci!!!!

Mä oon pienestä lähtien rakastanu muumeja. Jotkut sanoo et on tosi lapsellista jos tykkää muumeist, mut musta se ei oo yhtään lapsellista. Muumit ovat ihania, ja joskus kyllä pelottaviakin. Mörkö on pelottanut minua pienenä aivan hirvaasti, samoin se jakso kun muumipeikko piiloutuu taikurin hattuun, ja muuttuu joksikin ihme-olioksi. Olen mös pelännyt jaksoa jossa pikkumyy rakentaa hiekasta mörön, joka yöllä sitten herää eloon. Kyseisissä kohdissa myöskin musiikki on hyvin karmivaa... Mutta eivät muumit pelkästään pelottavia ole, on niissä iloisiakin kohtauksia!:)

Jesminder

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #110 : Toukokuu 30, 2005, 20:17:35 »
Muumit on ihania! Höh, muistin vasta nyt, että ne alkoi tänään, ja ne ekat jaksot on vielä kaikkein parhaimpia. No, pitää muistaa ens maanantaina...
 Muumien musiikkikin on hauskan kuuloista, varsinkin kun Mörkö tulee ^-^
Kun olin pieni, muumeja otettiin nauhalle, mutta ne kasetit on nyt joko liian vanhoja tai hävinny jonnekin. Olen nähnyt ohimennen uusiakin jaksoja, mutta ne on vähän tylsiä. Tai siis kun niissä on ihan outoja aiheita, jotain Nipsu palomiehenä (no ei tollasta varmaan ole, mutta sinne päin) ,  tai muuta.   Parhaimpia jaksoja on se missä taikurin hatusta tulee mehua, ja se jossa kaikki muumit matkustaa veneellä jonnekin saarelle (heh, en ole pitkään aikaan kattonu muumeja niin ei jaksot oikein muistu mieleen). Ai niin! Paras jakso on se, jossa muumit löytää ajelehtivan teatterilaivan (tai jonkun semmosen...).
 Elokuvan olen myös nähnyt monta kertaa, ja voisin katsoa piakkoin uudelleen. Elokuvassa on muuten tosi hieno grafiikka...

Tulipa-taas-tosi-tärkeä-ja-viisas-viesti

carolina

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #111 : Toukokuu 30, 2005, 20:28:01 »
Lainaus käyttäjältä: "elanor"
No, pitää muistaa ens maanantaina...

Muistele ihmeessä jo huomenna! Muumit ovat ilonamme viikon jokaisena arkipäivänä. Eli maanantaista perjantaihin tv:t auki klo 16:55. :)

Poissa Ihaa

• Quintus Ennius
  • Vuotislainen
  • Iioor
Muumit
« Vastaus #112 : Toukokuu 30, 2005, 21:15:21 »
Lainaus
pikkumyy rakentaa hiekasta mörön, joka yöllä sitten herää eloon
Ei se herää eloon vaan se oikea mörkö tulee sinne. Joo tosiaan joka arkipäivä. Tuleeko maanantaisin aina kaksi jaksoa vai vain tänään? Minusta se sirkusjakso ei ole kovin hyvä mutta teatterijaksot on aika hyviä vaikkakin vähän ankeita(muumit istuu vankilassa jne.) Se on kans hyvä, missä Niiskuneiti menettää muistinsa ja luulee olevansa prinsessa ja vie soppaa "valtakunnan köyhille" eli Vilijonkalle :D

Bother bother bother...

Poissa Trisha

• ChiQu
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HazelGlow47
  • Tupa: Rohkelikko
muumit!
« Vastaus #113 : Toukokuu 30, 2005, 21:36:04 »
Ihanaa ku Muumit alko taas alusta!
Olen odottanut tätä jo kauan, koska en muista mitään niistä ensimmäisistä jaksoista ja haluan nähdä ne ihanat jaksot jotka muistan jotenkuten.

Tänään muumissa se muumipeikko muuttui kummitusolioksi (vai mikä nyt lieneekään) mä oon aina pienenä pelänny sitä kohtaa ja muita pelonaiheita on ollut mörkö ja hattivatit.

Muumipeikko ja pyrstötähti on ihana elokuva kanssa. Olen katsonut sen monta monituista kertaa kun olen ollut mummon luona. Se on vaan niin ihuna!

Ne uudet jaksot on aika tyhmiä.. tuntuu ett niitten ois väen vängällä pitänyt keksiä jotain uutta ja silleen.. Mutta olen katsonut ne silti..
There´s no way to happiness, happiness is the way.

Poissa Ibiza

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Muumit
« Vastaus #114 : Toukokuu 31, 2005, 08:05:46 »
Vanhojen TV:stä tulevien muumi-jaksojen kunniaksi (joista äitini muuten kertoi minulle eilen vartavasten), kirjoitan nyt tähänkin topicciin.

Olen osa tätä niin suurta muumisukupolvea, joka on kasvanut muumien parissa. Ei muumeja vaan voi korvata, ne on sellainen osa lapsuutta^^ Meillä on jotain muumeja nauhalla kotonakin ja mummoni tapasi myös nauhottaa minulle ja veljelleni muumeja TV:stä. Niitä muumikasetteja on vieläkin mummolla varmaan kymmeniä... Pitäisi joskus katsoa niitä siellä x)

Lempijaksojani ovat ne sademetsä -jaksot. Ne ovat vaan niin parhaita. Ne on tullut katsottua kymmeniä kymmeniä kertoja. Ja minäkin taisin pelätä mörköä pienenä.

Voi ei. Luin noita aiempia viestejä ja ihanaa kun palasi kaikki vanhat jaksot mieleen. Nääh, pakko ruveta taas katsomaan muumeja, että muistaa kaikki ne ihanat jaksot^^

Kirjojakin olen lukenut ja myös muumi -sarjiksia meillä on kotona (äitini vanhoja). Lisäksi tein tuossa noin viikko sitten ruotsin projektin Tove Janssonista ja muumeista x)

[Miten niin 16-vuotias?]

Nipsuli

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #115 : Kesäkuu 01, 2005, 21:20:21 »
Jeejee uusinnat vihdoin alkoivat. Harmittaa vain kun en jaksa nauhottaa kaikkia 101 jaksoa, eikä kuitenkaan ole varaa ostaa kasetteja. Ja nyt kun jaksot tulevat päivittäin niin ei voi tehdä mitään muuta.. paitsi oikeastaan käy niin, että muumit jää näkemättä. Tulisi vaikka kerran viikossa monta jaksoa peräkkäin. Eivätkös muumi jaksot (dvd:t tai vhs:t) ole tänä kesänä jotenkin erikois tarjouksessa? tai niin kuulin.. Tekisi muuten kauheasti mieli mennä käymään muumimaassa.. pitäisi järjestää sinne joku miitti. Tai siis sehän ei kyllä mitenkään liittyisi vuotikseen..

*lähtee ostamaan noitajaksoja anttilasta* ovatkos ne muuten edes hyviä? suositteletteko?

Haru

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #116 : Kesäkuu 04, 2005, 21:01:16 »
Muistan hyvin, kuinka aina hyppelin sohvalla innoissani kun Muumi alkoi. Melkein kaikki jaksot taitavat olla nauhalla, äiti nauhoitti niitä jo ennen kuin synnyinkään, kiitos hänelle!
Hyvä kun Muumi tulee taas telkkarista, että kaikki lapset ja vanhemmatkin varmasti näkevät ne. Muumeissa on niin mahtavia vitsejä, että vieläkin naurattaa. Varsinkin ne Kuuma lähde -jakson tyypit ovat hauskoja. Nauran aina siinä, kun ne rämpivät noidan taikomassa lumessa ja yksi huutaa: "Nipsu, tule apuun!"

Muumimaailmassakin on käyty kai pari kertaa, mutta niistä käynneistä on varmaan jo kymmenen vuotta. Olin aika kova Muumi-fani kaksivuotiaasta ala-asteelle, mutta täytyy myöntää, että kyllä ne vieläkin jaksavat kiinnostaa. En vain enää leiki muumeja. Vanhimmat jaksot ovat parhaita, niissä uusissa ei ole mitään tunnelmaa.

Kaikki hahmot ovat niin ihania, jopa Mörkö, Haisuli ja Vilijonkkakin. Taisin kyllä pelätä mörköä aika paljon... Hattivatit on aivan loistavia ja Tiuhti ja Viuhti ovat niin söpöjä. Paras piirretty animaatiosarja, mitä on tullut.

Sharida

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #117 : Kesäkuu 04, 2005, 22:28:32 »
Muumit ovat puhdas klassikko ja rakastan ks. piirrettyä todella paljon. Muumit ovat rakastettavia ja pienenä pidin niistä todella paljon. Aina kun muumit pyörähti telkku ruudulle olin minä tuijottamassa keskittyneesti mitä tulevan piti.

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän tajuan muumien hahmoista. Ennen muumeissa näki vain sen juonen, hahmon ja maisemat mutta nykyään katson enemmän niitä stereotypioita, naivistista maailmaa ja mm. mörkökin on alkanut säälittämään minua vaikka ennen pelkäsin häntä kamalasti. Muumi mamma on jotenkin rasittava kun antaa lasten tehdä kaikkea ja on niin yli ihana mutta joskus mamman hauskat kommentit saavat nauramaan. Mörkö jaksossa (siis siitä jossa mörkö tavataan ensimmäistä kertaa) mamma tuli kysymään tahtoiko kukaan lisää teetä vaikka muut olivat ihan täpinöissä möröstä. Että nauroin ^^

Lempihahmoni siis on mörkö ja minua kiinnostaa hirveästi mitä kätkeytyy mörön sisään. Möröstähän jää jalan jäljet vaikka se näyttää lipuvan aavemmaisesti. Mitä mörölle on joskus käynyt että hänestä on tullut sellainen millainen hän on, kuka mörkö oikeastaan on, miksi kaikki jäätyy kun hän saapuu? Itse olen tullut siihen tulokseen että mörkö on väärin ymmärretty hahmo joka tahtoo vain ystäviä ja se miksi hän on mikä on, ei ole hänen vikansa. Väärin ymmärretty hahmo siis, sympaattinen ja surullinen. Mörkö on säälittävä :/

Muumeilla on aina paikka sydämessäni, pidän sarjan tarinoista ja useista hahmoista. Kaikki mörkö jaksot aijon katsoa tänä kesänä!

pesukarhu

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #118 : Kesäkuu 04, 2005, 23:06:37 »
Voih... Mitä tekisin ilman Muumeja! Muumit ovat elämä! (noei nyt ehkä ihan, mutta melkeen x))

Lapsuuden suosikkisarjani, ja vieläkin katson muumeja aina kun on aikaa :D Sienijaksossa (josta puhuttiin jossain ylempänä^^) on se yksi aivan ihana kohta, juuri tämä "suoraan... suoraan... suoraan... oho! Paperi loppui!" Improvisoin sen kerran yli-tylsällä matikan tunnilla kaverilleni, ja tietysti molemmat räjähdimme nauramaan, jouduimme tietysti loppujen lopuksi selittämään opettajalle naurumme syyn, joka sen kuultuaan vain pudisteli päätään huokaisten "lukiolaiset" xD

Lempihahmoni on aina ollut Nipsu <3 Nipsussa on jotain ihanan hölmöä, joka on myös yksi minunkin luonteenpiirteistäni^^ Pikku Myy on myös ihana x)

Uusia Muumi-jaksoja en ole nähnyt kuin pari, mutta en niistä erikoisemmin tykkää.. ne kun tuntuvat vähän liian "tehdyiltä" jotenkin tulee sellainen olo, että kuhan jotain on saanut aikaiseksi, niin ihan sama. Vanhat Muumit rulettaa! x) <3

Elwen

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #119 : Kesäkuu 05, 2005, 14:31:19 »
Ah. Muumit.

Muumit vaan on niin paras. Niiden elämänkuva on niin simppeli, että nyt vanhempana on alkanut tajuta sen hupaisuuden esimerkiksi dialogista tai tavoista hoitaa ongelmat :) Muumeilla on omat hauskat elämäntapansa. Olen nauhottanut suunnilleen 70 jaksoa. Uudet jaksot (esim. aikamatkailut) ovat lähinnä ärsyttäviä, tekemällä tehtyjä. Siksi en nauhoittanut enempää.

Hahmotkin on hyviä. Lempparini on varmaankin Pikku Myy, Hemuli, Muumipappa ja klassinen Mörkö (ja hei, Mörkö on oikeasti pelottava!). Musiikki on hyvää (mörkömusiikki pelottavaa) samoin piirrokset. Mörköjaksot on mahtavia - ehkä parhaimpia -, etenkin esim. se jossa Pikku Myy rakentaa hiekkamörön jne. Myös Majakka on hyvä. Minäkin haluaisin tietää mitä Mörön kaavun alle kätkeytyy.
Ärsyttävimmät hahmot ovat Tiuhti ja Viuhti, sekä Mymmeli. Tosin kyllä minäkin ryhtyisin ärsyttäväksi jos nimekseni annettaisiin Mymmeli -_-'

Ja ginerva, kiitos listasta!

Haudankaivaja

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #120 : Kesäkuu 08, 2005, 18:36:31 »
Minä tunnustan, katson vielläkin silloin tällöin muumeja. *virn* :) Hirveästi löytyy kaikilta filmeitä nauhotettuja jaksoja. :D Ja pari videota. Paras hahmo Muumeissa on Hemuli, Pikku Myy ja Nipsu. Kamalin on Mörkö. (minäkin pelkään sitä vielläkin, ei kiva.)

Poissa Goldenfake

• Contessa
  • Hirnyrkki
  • Roma ♥ Italia ♥
    • Questo inverno finirà
Muumit
« Vastaus #121 : Kesäkuu 11, 2005, 18:08:44 »
Oi!
Muumit ovat niin ihana ohjelma, ja juoni joka jaksossa on ihana. Katson yhä muumeja, ja ne ovat hyviä, enkä häpeile myöntää sitä. Jos pidän muumeista, niin sitten pidän, täällä näkyy monta muutakin, jotka pitävät muumeista ^^ Muumit ovat hauskoja, sopivat lapsille ja aikuisillekin, ne viihdyttävät kaikenikäisiä, ja ne ovat suorastaan hellyyttäviä. Muumimamma on paras hahmo, Pikku Myy tulee toiseksi. Muumimammasta olen pitänyt aina, pienenä sain kaksivuotiaana Muumimammapehmolelun, ja kannoin sitä AINA sylissä. Muumimmamma on niin äitimäinen, iloinen, kiltti ja rehellinen hahmo, ja harvoin hän suuttuu. Ja jos Muumimamma suuttuisikin, ei hän karjuisi tai huutaisi. Ihmeen rauhallista, mutta Muumit ovat ^^ Pikku Myy on taas niin pippurinen, mikä muistuttaa minun pikkusisareni tulista luonnetta. Pikku Myy on niin hauska, ja Nipsua hän monesti mollaa.

Muumit ovat hauska sarja, ja nyt kesäuusintojakin tulee katseltua aina, kun telkan ääreen pääsee. Muumit käyvät läpi hyvin tärkeitä asioita (lue: mm. tämä Ninni, näkymätön lapsi -asia), ja ovat söpöjä ja ratkaisevat asiat järjellä eivätkä väkivallalla. Muumit rulettaa! :)
Fabrizio: Si, ti desidero, ti voglio con tutto me stesso, dalla prima volta che ti ho visto ti desidero, da settimane ti voglio fino ad impazzirne, e ti amo, io, ti amo, io ti amo e ti desidero e ti amo, potrei urlarlo se vuoi te lo giuro! Si, ti giuro... Nessuno, nessuno potrebbe dirmi che devo vergognarmi: Io amo Elisa!

Luftalarm

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #122 : Kesäkuu 11, 2005, 19:45:42 »
Yksi Muumien ystävä ilmoittautuu ja pahoittelee etukäteen toistoa.

Olen pienestä pitäen katsellut Muumeja ja meillä on kaikki jaksot nauhalla. Muumeista tehtiin tämä sarja vähän ennen syntymääni, ja silloin oli myös kauhea buumi keräillä aiheeseen liittyviä tavaroita kuten tarroja ja pehmoleluja. Minutkin siis aivopestiin rakastamaan niitä. Enkä todellakaan pane pahakseni, sen verta hyvä sarja on ollut.

Muistan monia hauskoja lausahduksia ulkoa ja joskus käytän niitä keskusteluissakin. On hauska katsoa, kun toinen miettii päänsä puhki, että on varmasti kuullut tuon samaisen jossakin, mutta ei muista missä.

Lempihahmojani ovat Pikku Myy( haiskat kommentit asioihin, pieni, mutta pippurinen -asenne ), Haisuli, Mörkö ja Hattivatit. Tiuhti ja Viuhtikin olivat hauskoja, mutta paljon hauskempia kirjassa hassun puhetapansa vuoksi. Mörkö ja Hattivatit ovat niitä, joista ei hirveästi päässyt perille ja joista haluaisi tietää enemmän. Moni ystävistäni pelkäsi pienenä Mörköä, mutta minulle se on aina ollut jotenkin säälittävä olento. Kylmä, mutta säälittävä. Haisulikin on vähän samanlainen. Kukaan laakson asukkaista ei oikein pidä siitä, mutta minä pidän. Surullista katsottavaa oli se jakso, jossa Noita lensi luudallaan pusikkoon. Kaikkien huomio kiinnityi Noitaan ja Haisuli tokaisee: "Kukaan ei piittää minusta." Oi voi sentään.

Muumeissa on hyvää myöskin se, että se tarjoaa niin pienille kuin isoillekin katsojille mietittävää. Isot eli enemmänkin aikuiset saavat ajatella syvällisiä hahmojen merkityksestä ja muusta, kun pienet voivat miettiä mielessään vaikka, miksi Nuuskamuikkunen lähtee etelään. Tuo kysymys pyöri monet kerrat mielessäni nuorempana ja luulen vihdoin ratkaisseeni sen( tiedä sitten, onko se oikea ).

Loppusanoikseni voisin kehua Tove Janssonin kekseliäisyyttä, ilman häntä ei sarjaakaan olisi ikinä luotu. Muumeja kaikille!

Lilliputti

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #123 : Kesäkuu 12, 2005, 15:10:15 »
Mie rakastan muumeja!
Olen rakastanu niitä koko pienen ikäni.
Joidenki mielestä olen muka liian vanha niitä kattomaan mutta omasta mielestä kukaan ei ole koskaan liian vanha kattomaan muumeja.
Ostin jopa kasetin, että vion ottaa parhaimpia jaksoja taas nauhalle:)

Nyt ku ne on taas alkanu,laitan tänne jakso-listan jossa on myös päivät millon ne tulee:
1/101 30.05.2005 Muumilaakson kevät
2/101 30.05.2005 Taikurin hattu
3/101 31.05.2005 Rannalta löytynyt hylky
4/101 01.06.2005 Tervetuloa hattivattien saarelle
5/101 02.06.2005 Hattivattien salaisuudet
6/101 03.06.2005 Pikkuruiset vieraat
7/101 06.06.2005 Matkalaukku
8/101 06.06.2005 Taikurin taika
9/101 07.06.2005 Näkymätön lapsi
10/101 08.06.2005 Ninni saa hymynsä takaisin
11/101 09.06.2005 Niisku leijailee taivaalla
12/101 10.06.2005 Maailman viimeinen lohikäärme
13/101 13.06.2005 Tiukka naapuri
14/101 13.06.2005 Niiskuneiti potee muistinmenetystä
15/101 14.06.2005 Olioita avaruudesta
16/101 15.06.2005 Muumipappa kaipaa vaihtelua
17/101 16.06.2005 Taikasiemeniä valtamerestä
18/101 17.06.2005 Viidakon kätköissä
19/101 20.06.2005 Muumipeikko pelastaa tiikerit
20/101 20.06.2005 Nuuskamuikkunen lähtee pois
21/101 21.06.2005 Muumipeikon ja Pikku Myyn talvinen seikkailu
22/101 22.06.2005 Talven vieraita
23/101 23.06.2005 Kiirehdi, Nuuskamuikkunen
24/101 24.06.2005 Majakka
25/101 27.06.2005 Majakka syttyy
26/101 27.06.2005 Jenni-täti on miljonääri
27/101 28.06.2005 Laineilla lipuva teatteri
28/101 29.06.2005 Kadonneet lapset
29/101 30.06.2005 Jälleen yhdessä
30/101 01.07.2005 Iso jysäys
31/101 04.07.2005 Kultakala
32/101 04.07.2005 Lampun henki
33/101 05.07.2005 Leija
34/101 06.07.2005 Noita
35/101 07.07.2005 Joulu on ovella
36/101 08.07.2005 Keskitalven kokko
37/101 11.07.2005 Loitsu
38/101 11.07.2005 Jysähdyksiä yössä
39/101 12.07.2005 Salaperäistä ilotulitusta
40/101 13.07.2005 Rosvoja Muumilaaksossa
41/101 14.07.2005 Auringonpimennys
42/101 15.07.2005 Primadonna
43/101 18.07.2005 Hauska syntymäpäivä
44/101 18.07.2005 Muumipeikko rakentaa talon
45/101 19.07.2005 Musta kreivitär
46/101 20.07.2005 Kuuma lähde
47/101 21.07.2005 Kuplia
48/101 22.07.2005 Jättikurpitsa
49/101 25.07.2005 Niiskuneiti selvänäkijänä
50/101 25.07.2005 Aarteenetsintää
51/101 26.07.2005 Vedenneito
52/101 27.07.2005 Timantti
53/101 28.07.2005 Muumipapan toinen nuoruus
54/101 29.07.2005 Salainen ruokalaji
55/101 01.08.2005 Äidinrakkaus
56/101 01.08.2005 Taiteilijoita Muumilaaksossa
57/101 02.08.2005 Noitakävelyä
58/101 03.08.2005 Kauhea Pikku Myy
59/101 04.08.2005 Muumipeikko ennustaa korteista
60/101 05.08.2005 Muumipapan muistelmat I
61/101 08.08.2005 Muumipapan muistelmat II
62/101 08.08.2005 Muumipapan muistelmat III
63/101 09.08.2005 Naamiaiset
64/101 10.08.2005 Vampyyri
65/101 11.08.2005 Tuoli
66/101 12.08.2005 Muumipeikko ja linnut
67/101 15.08.2005 Feeniks-lintu
68/101 15.08.2005 Muumipeikon iso kala
69/101 16.08.2005 Tyrmääjäsieni
70/101 17.08.2005 Muumipeikko ja delfiini
71/101 18.08.2005 Luola
72/101 19.08.2005 Ihana lahja
73/101 22.08.2005 Satumainen smaragdi
74/101 22.08.2005 Talon maalausta
75/101 23.08.2005 Suuri lentokilpailu
76/101 24.08.2005 Kohti etelää
77/101 25.08.2005 Muumipeikon kihlaus
78/101 26.08.2005 Nipsu rakastuu
79/101 02.09.2005 Uusi elämä
80/101 09.09.2005 Hemulitäti tulee Muumilaaksoon
81/101 16.09.2005 Muumipeikko ja kultainen häntä
82/101 23.09.2005 Hiekkaveistoksia
83/101 30.09.2005 Merirosvojen huviretki
84/101 07.10.2005 Poliisimestarin veljenpoika
85/101 14.10.2005 Aikakone
86/101 21.10.2005 Muumitalvi
87/101 28.10.2005 Joulutarina
88/101 04.11.2005 Muumit muinaisuudessa I
89/101 11.11.2005 Muumit muinaisuudessa II
90/101 18.11.2005 Aarrekartta
91/101 25.11.2005 Nipsu apumiehenä
92/101 02.12.2005 Muumipeikko ja Haisuli vaihdokkaina
93/101 09.12.2005 Muumipeikko Villissä lännessä
94/101 16.12.2005 Muumipeikon Robinson-seikkailu
95/101 23.12.2005 Pikku Myyn lyhyt romanssi
96/101 30.12.2005 Lohikäärmeen kyyneleitä
97/101 Aikakoneella renessanssiin
98/101 Punainen täysikuu
99/101 Koulu kutsuu
100/101 Salainen lääke
101/101 Kultainen valtakunta

Magic eyes

• Ankeuttaja
Muumit
« Vastaus #124 : Elokuu 03, 2005, 16:32:12 »
Muumit ovat paras lastenohjelma, jota olen koskaan katsonut. Muistan, kun se tuli televisioon, kun menin ala-asteen ensimmäiselle luokalle. Kavereiden kanssa sitä katsottiin usein, kaikki alkupään jaksot. Se oli mielestäni mukavaa ajanvietettä. Parhaimpia vanhemmat ostivat meille videolle, jotta voisimme katsoa niitä yhdessä useamminkin.  Lilliputti on mielestäni oikeassa siinä, että kukaan ei ole liian vanha katsoakseen muumeja, kiitoksia Lilliputille listasta. Tänään tulee lempijaksoni "Kauhea pikku myy". Tykkään siitä erityisesti, koska siinä Pikku Myy pääsee todella oikeuksiinsa. Pikku Myyhän on lempihahmoni ja itsekin samaistun vähän häneen tosin en ehkä ole aivan yhtä suorasanainen, kuin Pikku Myy, mutta melkein :)