Kirjoittaja Aihe: Viimeinen taistelu  (Luettu 25320 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Viimeinen taistelu
« Vastaus #50 : Lokakuu 24, 2005, 17:41:26 »
Toivon mukaan Potter kuolee Voldun mukana enkä toivo sitä siksi koska vihaan Harryä vaan siksi että se on uskottavampaa ja paljon hienompi loppu kirjoille.
Tarkoitan sitä kun Volde nyt on mahtavin pimeyden velho maailmassa (nyt tai aina) ja Harry on kuitenkin kokematon velho voldemortiin nähden (joka on käynyt vaikka missä opiskelemassa pimeyden voimia) niin... tuntuuhan se todella oudolta että Harry voittaa noin vain pimeyden velhon. Mulle se ainakin on. Tai no... en tiiä mitkä vammat Row voisi laittaa Harrylle tästä taistelusta jos hän selviää mutta silti.
Alkaahan se vähitellen kyllästyttämään kun Harrystä tulee niin mahtava kun tappaa/kuksitaa Voldun vaikka on vasta niin nuori. Argh...
Ja olisihan se hienompi loppu jos Harry kuolee ja hänestä tulee legenda kuin se että hän jatkaa elämäänsä onnellisesti vaimonsa kanssa, saavat 14 lasta ja he asuvat miljoona talossa ja Harry omistaa elämänsä pimeydenvelhojen kukistamiseen.  Johan on iiiiihana loppu >.<. SItä paitsi. Onnellinen loppu on ennalta arvattava! Kuinka monesta kirjasta sellasta on lukenut? Monissa varmaan. Pahis kuolee jne. Siis varmaan moni fani pystyy arvaamaan että jotain tällaista voisi tapahtua kirjasarjan lopussa ja mitä jännää siinä on paitsi se miten se tasitelun lopputulos tapahtuu?
En tietty kannata loppua jossa Voldu voittaa ja jatkaa maailman valloitusta. Tarina jää kesken. Enkä kannata sellaista loppua mikä oli Tappavasäde kirjassa. Että annetaan lukian itse päättää mikä on lopputulos. Se oli tappavassa säteessä rassaavaa kun halus tietää mitä oikeasti tapahtui.
"Are we there yet?"
"No"

Sfriikki

• Ankeuttaja
Viimeinen taistelu
« Vastaus #51 : Marraskuu 20, 2005, 21:33:06 »
Tuli tässä mieleen, kun puhuttiin Harryn "sisäisestä voimasta", joka ajoi Voldemortin Harryn ruumiista FK:n lopussa ja huoneesta salaperäisyyksien osastolla, joka Dumbledoren mukaan on täynnä ainetta jota on myös Harryn täynnä (rakkaus?) -> Voisiko Harryn ja Volden viimeinen kamppailu olla jonkin näköinen henkien, sielujen taisto? Kun kerran veljesauvat eivät toisiaan vastaan toimi.
Tätä taas sotkee "toinen kuolee toisen kädestä".
Tämä "käsi" mietityttää, tarvitaanko voimalliseen taikuteen todellakin jotain täytettyjä puutikkuja :)

Minä mielipuoli en sitten saa aikaan järkevää viestiä ikinä :P

cadogan

• Ankeuttaja
Viimeinen taistelu
« Vastaus #52 : Marraskuu 21, 2005, 17:35:23 »
Minusta tuntuu, että Harry saa tapettua Voldemortin seitsemännessä kirjassa, mutta haavoittuu taistelussa niin että kuolee vammoihinsa, mutta kerkee sanoa jotain traumaattista viimesinä sanoinaan.

Se olisi hieno loppu kirjalle, eikä lukioita jäisi kiusaamaan että mitä Harrylle tapahtuisi seuraavina vuosina. :D

Muoks.\\ Mutta koska veljes-sauvat ei toimi toisiaan vastaan, niin pystyisiköhän Harry tappamaan sen pelkän rakkauden takia koetun vihan avulla. Sillä Voldemort on tappanut Harryn monta läheistä ihmistä ja rakkauden puolesta kostaminen tuo mahtavan voiman..

Richie

• Ankeuttaja
Viimeinen taistelu
« Vastaus #53 : Marraskuu 24, 2005, 14:56:56 »
Punurmion ennustus:
Lainaus
"Se, jolla on voima kukistaa pimeyden lordi, lähestyy... syntyy niille, jotka ovat uhmanneet häntä kolmasti, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee.. ja pimeyden lordi merkitsee hänet vertaisekseen, mutta hänellä on voimia joita pimeyden lordi ei tunne.. ja jommankumman on kuoltava toisen kädestä, sillä kumpikaan ei voi elää, jos toinen on hengissä... se, jolla on voima kukistaa pimeyden lordi, syntyy kun seitsemäs kuukausi kuolee.."

Tuo pimeyden lordi häiritsee.. Eikös vain kuolon syöjät nimittäny Voldua tuolla nimellä..? Harryahan "häiritsi" se, että Kalkaros sanoo pimeyden lordi ja Harry tais kysyä sitä kalkarokselta..?
Mutta kun Punurmio sanoo pimeyden lordi.. Jos Punurmio osaakin oikeesti ennustaa (sitähän on epäilty) ja kuuluukin Voldun joukkoihin..

Sister Of Charity

• Ankeuttaja
Viimeinen taistelu
« Vastaus #54 : Marraskuu 24, 2005, 15:11:57 »
Mä olen vain jotenkin sillä kannalla että Harry ei ole se joka tuhoaa Voldemortin.

Ensinkin miten se perjaatteessa olisi mahdollista jos sauvat eivät toimi toisiaan vastaan?
Tuskin Harry nyt fyysisellä voimallakaan Voldemortia kukistaisi.

Olen ajatellut, että jospa joku vielä pelkkä "merkityksetön" sivuhahmo olisi se joka tuhoaisi Voldemortin. Toisenkautta mietin taas onko sekään mahdollista sillä eikö ennustuksessa sanottukkin, että Harryn täytyy joko tappaa Voldemort tai kuolla tämän kädestä?
Sinänsä ristiriitaista koska en usko, että Harry kuolee. *hmph*

cadogan

• Ankeuttaja
Viimeinen taistelu
« Vastaus #55 : Marraskuu 24, 2005, 15:18:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Richie"

Tuo pimeyden lordi häiritsee.. Eikös vain kuolon syöjät nimittäny Voldua tuolla nimellä..? Harryahan "häiritsi" se, että Kalkaros sanoo pimeyden lordi ja Harry tais kysyä sitä kalkarokselta..?
Mutta kun Punurmio sanoo pimeyden lordi.. Jos Punurmio osaakin oikeesti ennustaa (sitähän on epäilty) ja kuuluukin Voldun joukkoihin..

Kyllä Harryä se häiritsi, ja hän kysyi Kalkarokselta asiasta..
Mutta ei kai Punurmio ole Voldemortin apulainen?! Sehän oli ennustus, eikä Punurmio edes muistanut sitä jälkeenpäin..

Sluggi

• Ankeuttaja
Viimeinen taistelu
« Vastaus #56 : Marraskuu 25, 2005, 16:57:32 »
Minä itse asiassa toivoisin, että viimeinen taistelu kävisi tavallaan hyvien ja pahojen välillä. Toiset häviäisivät kokonaan eikä, että Harry tai Volde voittaisi.

Ja luulenpa vaan, että tässäkin kirjassa tulee hyvä loppu. Itse asiassa pelkään sitä. Olisi parempi, ettei jokainen kirja toistaisi itseään. Onhan tuossa Harryssä, joka kerta Harry voittanut, eikä koskaan hävinnyt, vaikka vain niin, ettei kuolisi vaan jäisi eloon, mutta toinen, joka on häntä vastassa, nauraisi ja pitäisi itseään voittajana.

Ei siis minulla mitään Harrya vastaan ja toivoisin kyllä, että tämä voittaisi, mutta olisi hyvä jos hänelle tulisi edes pari tappiota. Vaikkakin häneltä on jo kuollut ystäviä jne.

En tiedä itsekkään mihin tähtään.  Olen nyt ihan pihalla. Jatkan tästä kun keksin miten haluan sen jatkuvan. Heti kun olen saanut suomen käännöksen kuutoisesta käteen ja lukenut voin kertoa mihin päädyin.

Jatkoja siihen asti! :D

Poissa Varoituskolmio

• Vuotislainen
Viimeinen taistelu
« Vastaus #57 : Marraskuu 26, 2005, 23:59:28 »
Lainaus käyttäjältä: "Hopeanuoli"

Ja olisihan se hienompi loppu jos Harry kuolee ja hänestä tulee legenda kuin se että hän jatkaa elämäänsä onnellisesti vaimonsa kanssa, saavat 14 lasta ja he asuvat miljoona talossa ja Harry omistaa elämänsä pimeydenvelhojen kukistamiseen.

Olen aika paljon samaa mieltä. Hartsa on lempihahmoni. Se olisi jotenkin niin en tiedä, loistava kuolema kuolla taistelussa ja Harrysta tulisi suurempi legenda kuin mitä se on. Harry ansaitsee kuolemattomuuden muistoissa. Ja kaikki typerät ketkä varsinkin Orderissa kääntyivät Harrya vastaan ja väittivät häntä ja Dumbledorea hulluiksi jne. ja koko fucking taikaministeriö saisi hävetä koko loppuelämänsä käytöstänsä.

Toinen mielessäni potentiaalinen vaihtoehto on että Harry tappaisi Voldemortin ja selviää ja kun kaikki typerät ketkä jo ylempänä mainitsin tulee nuoleskelemaan Hartsan persettä, niin Harry haistattaisi koko Taikamaailmalle paskat ja vetäytyisi erakoksi jonnekin puskaan.
“It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living.”

Kuunsirppi

• Ankeuttaja
Viimeinen taistelu
« Vastaus #58 : Marraskuu 27, 2005, 13:56:56 »
Viimeinen taistelu on varmaan synkkä, ja "läheltä-piti" - kohtaus.
Muistakaa viidennen kirjan ennustus. "Kumpikin ei voi elää..."
Mutta lukijat odottavat, että Voldemort kuolee. Olisi aika jännä, jos Kalkaros (Aika mahdotonta, mutta kuitenkin), uhraisi oman henkensä pelastaakseen Harryn, mutta tappaakseen Voldemortin. Kalkaros oli kylläkin vain esimerkki. Sehän voisi olla vaikka Matohäntä, kuten joku tässä alussa jo sitä arveli, että hänellä voisi olla osaa asiaan. Tämä oli arvaus. :)

Luin äsköisen keskustelun, ja tulin toisiin ajatuksiin. Se olisi myös koskettavampi kohtaus, jos Harry kuolisi, ja pelastaisi muiden hengen, kuten Lily Potter.

Poissa Lilyca

• Vuotislainen
Viimeinen taistelu
« Vastaus #59 : Marraskuu 27, 2005, 20:17:50 »
Minusta tuntuu, että "viimeistä taistelua" ei käydä ainoastaan Harryn ja Voldun kesken, siinä on oltava jotain muutakin, jotain ei-niin-tavanomaista.
Ja olen myös sitä mieltä että Harry ei tapa Voldemortia, se olisi jotenkin niin ennelta arvattava loppu. Tai jos tappaakin, ei ainakaan avada kedavralla. Eikä Voldukaan tapa Harrya avada kedavralla. Sekin olisi niin väritöntä... Ei, se on jotenkin traagisempaa. Tai jos Harry tappaakin itsensä? No joo, tuohon en usko itsekkään.
Järki on nimittäin siinä, ettei ole mitään järkeä siinä, että tulee hulluksi, kun yrittää olla tulematta hulluksi. Sitä voi yhtä hyvin antaa periksi ja säästää järkeään.

Poissa Grytolle

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Viimeinen taistelu
« Vastaus #60 : Marraskuu 28, 2005, 22:27:52 »
KYLLÄ! Se menee juuri näin:

Harry kävelee hautausmaalle. Hän kuulee kolkon ja tutun örinän:
"We meet again, young Potter"
Harry vastaa tähän: "So it has, now die!!!" ja koittaa löllösääriä. Voldemort kuitenkin torjuu tämän kirouksen ja iskee avada kedavran. Harry torjuu tämän niukin naukin ja heti on toinen Kedavra tulossa päin. Harry kohottaa sauvansa salamannopeasti ja samalla Lilyn Storgé joka on hänen sisällään, aktivoituu. Harry saa uutta voimaa ja Lilyn veri alkaa virtaamaan iloisesti hänen suonissaan. Hän kokee maailman ikäänkuin pysähtyneenä ja väistää leikitellen Volden avadan.

Voldemort: "Wha-, what?" Harry iskee Dumbledoren opettaman ultimate kirouksen Häntä joka jääköön nimettä päisin, mutta pimeyden laardi torjuu sen samankaltaisella vihreähköhköllä kilvellä kuin hän torjui Dumblenkin samanlaisen.
He taistelevat kaksistaan aika kauan. Lopulta kuitenkin yli 70 vuotias Pimeyden loordi alkaa saada otetta. Harry nuorena poikana alkaa väsyä ja Voldemort on juuri voittamassa, kun Harryn storgé puuttuu taas peliin. Lilyn antama voima herää jälleen kerran Harryn suonissa. Samalla Taikaministeriön salaisuuksien osastolla oleva ovi räjähtää auki ja sieltä tulee kaikki rakkaus ja "kietoutuu" Volden ja Harryn ympärille.

Voldemort näyttää kauhistuneelta, samoin Harry. Mutta Voldemortia alkaa yhtäkkiä polttamaan sisältäpäin. Hänen verensä on kuin laavaa joka virtaa vapaana Vesuviuksen rinteitä pitkin. Pimeyden Loordi ei kestä tätä! "EI OLISI PITÄNYT ARRRGHH LAITTAA SINUN VERTASI SINNE KATTILAAN!!" ovat Voldemortin viimeiset sanat. Voldemort kuolee ja Harry jää huohottamaan.

Harry on shokissa ja ihmettelee. Sitten hän näkee tutun hahmon lähestyvän. "Gilderoy Lockhart!" Harry huusi. Gilderoy: "Hyvä poika Harry. Olet näemmä tappanut Voldemortin." Harry: "Ja sinä päässyt pois Saint. Mungosta" Gilderoy: "Hah, näyttelin vain. En minä nyt oikesti ollut muistiani menettänyt." Harry: "Etkö, sehän tarkoittaa..." Mutta Harry tajuaa asian liian myöhään. "Obliviate!!"

Gilderoy Lockhart kirjoittaa kirjan Voldemort ja minä, ja kaikki ylistävät häntä Voldemortin tappamisesta. Harryä ei musiteta juuri ollenkaan, mutta kun hänen nimensä mainitaan tulee aina mieleen termi: "Poika joka sekosi"

Leitha

• Ankeuttaja
Viimeinen taistelu
« Vastaus #61 : Joulukuu 02, 2005, 20:18:11 »
En lukenut kokonaan.

Eli siis, oma teoriani on, että molemmat heittävät veivinsä, Harry ja Voldy. SILLÄ:

Voldemorthan silloin ns. kuollessaan siirsi osan voimistaan Harryyn. Silloin, kun Matohäntä paransi hänet:

Lainaus käyttäjältä: "Liekehtivä Pikari s.673"

"Vihollisen... veri... väkisin vuodatettu... sinä... herätät... henkiin... vastustajasi."

Osa Harrysta meni Voldemortiin, eli he tavallaan ovat sidottuja toisiinsa. Jos Harry tappaa Voldemortin, tappaa hän siinä samassa myös itsensä.
Minun teoriani siis. Minusta se voisi mennä noin.
Ah joo. Ja Matohäntä luultavasti tappaa Remuksen. nimittäin:
Lainaus käyttäjältä: "Liekehtivä pikari s.680"

Kähisten ja koristen hän kohotti päänsä ja tuijotti epäuskoisena hopeakättä, joka kiinnittyi nyt saumattomasti hänen käsivarteensa kuin hänellä olisi kimmeltävä hansikas.

Ja jokainenhan nyt tietää, että ihmissuden voi tappaa vain hopeaesineellä.
Minä ja teoriani.

jääkuningatar

• Ankeuttaja
Vs: Viimeinen taistelu
« Vastaus #62 : Huhtikuu 24, 2007, 21:28:19 »
Mun hehkeä teoria: Taistelu tapahtukoon seitsemännessä kirjassa. Harry, Ron ja Hermione vs. Voldemort.
Sitten tulee yllättäjä, Neville, joka auttaa nelikon voittoon! (öhöm...)
Niin. Siis Voldemort kuolee, se on salee (sitten se ei kuolekaan vaikka mä niin sanonkin), Harry selviää, hänestä tulee julkkis, velhomaailma voi elää taas rauhallista elämää. Ainiin, Peter Piskuila saapuu keskelle taistelutannerta, uhraa henkensä. Jep, ja Draco Malfoysta tulee uusi Voldemort.

Naurakaa mulle.

Kiter

• Ankeuttaja
« Vastaus #63 : Huhtikuu 25, 2007, 08:51:41 »
Mä olen alkanut miettiä tätä, että mitä jos Harry kuoleekin, sillä Rowling on kokoajan täsmentänyt sitä, ettei kuolleita voida herättää, ja kenties täti haluaa myös päättää kirjasarjan niin, ettei siitä voi enää jatko-osia kirjoittaa. Toisaalta, mitä järkeä on kirjoittaa noin 6000 sivua "valitusta lapsesta", joka kuitenkin kuolee viimeisillä sivuilla...?
  Toisaalta, tuo, ettei kuolleita herätetä, voi viitata myös siihen, että Ron ja (tai) Hermione kuolevat, mutta mutta, sen näkee sitten, kun kirja ilmestyy. :)

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
« Vastaus #64 : Huhtikuu 28, 2007, 21:04:19 »
Itselläni on tähän jonkinmoinen teoria, ei mikään kovin tukeva kuitenkaan. (en kuollaksenikaan jaksanut lukea koko topiccia läpi, mutta täällä on silti todella paljon hienoja teorioita, ja moni varmasti samankaltaisia kuin tämä minunkin.)

Hrm hrm. Aluksi. Harry on ihminen joka pystyy rakastamaan. Tätä on hoettu moneen otteeseen. Hän pystyy rakastamaan, hänellä on taito rakastamaan. Harry on PP:ssä melkeinpä ilmiselvästi inhimillisesti säälinyt Voldemortia (en nyt mene sanomaan mitään sen suurempaa, mutta jonkun ajatusseulakohtauksen jälkeen Harry ja Dumbledore keskustelivat, ja Dumbledore kysyi jotain "Säälitkö sinä lordi Voldemortia".) Mielestäni, koska Haryr on niin tunteikas ja rakastava ihminen, hänellä ei ole taitoa tappaa. Tai ei voi sanoa taitoa, vaan hän ei psty tappamaan. Aivan kuin Feeniksin Killassakaan hän ei pystynyt kiduttamaan Bellatrixiä Siriuksen kuoleman jälkeen (Bella sanoi loppuun jotain "Rehti viha ei tepsi, sitä täytyy todella haluta tuottaa tuskaa toiselle".) Eli en siis missään tapauksessa usko, että Harry tulisi tappamaan Voldemortia.

Mutta sitten. Harry tuhoaa Voldemortin (Tuhoaa, ei tapa) ja luultavasti kuolee siinä sivussa itsekin. Voldemort ja Harry kuolevat, mutta Tom jää henkiin. En sitten tiedä onko tämä mahdollista kaikkien niiden muutoksien jälkeen mistä Voldemort on syntynyt, mutta itse ainakin uskon siihen että Tom jää vielä henkiin. Voldemort vain katoaa hänen sielustaan ja mielestään (ei en puhu mistään että hän unohtaa Voldemortin tms.). En sitten osaa sen pahemmin sanoa, miten tässä voisi näin käydä, tai miten Tom eläisi sen jälkeen.

Luin juuri tuolta aikaisemmista viestin, jossa sanottiin että tämä olisi Voldemortin ja Harryn henkien ja sielujen taisto. Tämä tukisi sitä, että Voldemortin sielu ja henki kuolisivat Tomin ruumiista, mutta sitten Harry on ongelmana.

Minua on muuten jäänyt mietityttämään, että mikä mahtaa olla se viimeinen lause, jos viimeinen sana on 'arpi' ja miten suomentaja aikoo sen toteuttaa?
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

PäätyKallo

• Ankeuttaja
« Vastaus #65 : Huhtikuu 30, 2007, 18:50:26 »
Minun käsitykseni Potterin ja Volden taistelusta.

Käsitykseni mukaan Voldemort ja Harry taistelevat lopussa ja he tekevät kummatkin taian samaan aikaan, kuten nelosessa jo kävi.
Tällä kertaa kuitenkin Harry käyttää pommitusta ja Voldemort taas kuuluisaa tappokirousta.
Kuitenkin siinä käy niin, että Voldemortin avada kedavra kimpoaa Harryn pommituksesta ja pommitus osuu suoraan Voldemorttiin.
Kaikki tietenkin arvaavat miten Voldemortin käy... Hän räjähtää.
Ja Harry jää henkiin, ei kuole.

Tämä on oma käsitykseni viimoisesta taistelusta.

jääkuningatar

• Ankeuttaja
« Vastaus #66 : Toukokuu 03, 2007, 21:36:32 »
Keksin uuden teorian. Musta tuntuu, että Kalkaros on se, joka heittää veivinsä Harryn puolesta. Ja miksi? No musta vaan tuntuu siltä xD No ei vaiskaan. Tarkoitan, sillä ei ole oikein kunnolla todistettu että Severus on paha. Taino. No olen kyllä ollut alusta alkaen sitä mieltä että Kalkaros on mätä, mutta minusta tuntuu, että voi tapahtua yllättäviä asioita...
Kaukaa haettu.com :'D

Niin. Mutta Harrylla on se voima, jota Voldemortilla ei ole, kyky rakastaa. Joten voi olla, että ajattelemalla Ginnyä (jee) hän kykenee jollain tapaa tuhoamaan Voldemortin.

Ja eikös Puoliverisen prinssin lopussa luekin jotenkin, että Harry ei välttämättä ole menossa yksin etsimään hirnyrkkejä? Että Ron ja Hermione tulevat mukaan? Ja luulen vielä, että matkalla ne törmäävät Nevilleen ja Lunaan. Sitten tapahtuu kummia ja Volde kuolee!

Matohäntä? Hän tekee jotain mitä uumoilen, hän liittyykin "hyvien" puolelle, ja pelkää kuollakseen Volden vihaa.
Ja sitten... who knows..?

smirre

• Ankeuttaja
« Vastaus #67 : Toukokuu 03, 2007, 22:09:48 »
Minäkin uskon, että Kalkaros saattaa hyvinkin heittää veivinsä Harryn puolesta. =) Ehkäpä viimeinen taistelu voisi myös olla eräänlainen kamppailu Harryn sisäisen vihan kanssa, jota hän tuntee Voldemortia kohtaan. Siis jos Harry pystyy voittamaan vihansa ja antamaan anteeksi Voldemortille, hän samalla tuhoaisi Voldemortin, tai ainakin tekisi tästä heikon, jolloin joku muu pääsisi iskemään. (tosin, ennustuksessa kyllä sanottiin, että "toisen täytyy kuolla toisen kädestä", tai jotenkin niin se meni..) Tai sitten, tämä nyt on villeimmistäkin villein arvaus, enkä todellakaan halua uskoa/toivoa että näin kävisi, koska se tuntuisi jotenkin niin julmalta,  mutta jos Voldemort muuttaisikin jollain ihmeen tavalla muotoaan Lilyksi, ja Harry joutuisi tappamaan äitinsä hahmon ottaneen Voldemortin? Onko kukaan muu ajatellut tällaista mahdollisuutta? =) *mielikuvitus laukkaa*

roG

• Ankeuttaja
« Vastaus #68 : Toukokuu 07, 2007, 13:05:43 »
Mulla on ollu sellainen mielkuva et hagrid ja ron kuolee tässä taistelussa... En mä tiedä mistä sellanen kuva on jääny mut siis kun lukiessani kirjaa tuli sellainen olo, esim. viisasten kivessä ron "kuolettaa" itsensä harry vuoksi. sitten hagrid taas tekisi mitä vaan harry vuoksi jotta se säilyis hengissä.... ja onhan hagrid ollu jo moneen kertaan pahasti loukkaantuneena, syynä mikä milloinkin...

Breed

• Ankeuttaja
« Vastaus #69 : Toukokuu 30, 2007, 21:39:42 »
Keksin uuden teorian. Musta tuntuu, että Kalkaros on se, joka heittää veivinsä Harryn puolesta. Ja miksi? No musta vaan tuntuu siltä xD No ei vaiskaan. Tarkoitan, sillä ei ole oikein kunnolla todistettu että Severus on paha. Taino. No olen kyllä ollut alusta alkaen sitä mieltä että Kalkaros on mätä, mutta minusta tuntuu, että voi tapahtua yllättäviä asioita...
Kaukaa haettu.com :'D

Niin. Mutta Harrylla on se voima, jota Voldemortilla ei ole, kyky rakastaa. Joten voi olla, että ajattelemalla Ginnyä (jee) hän kykenee jollain tapaa tuhoamaan Voldemortin.

Ja eikös Puoliverisen prinssin lopussa luekin jotenkin, että Harry ei välttämättä ole menossa yksin etsimään hirnyrkkejä? Että Ron ja Hermione tulevat mukaan? Ja luulen vielä, että matkalla ne törmäävät Nevilleen ja Lunaan. Sitten tapahtuu kummia ja Volde kuolee!

Matohäntä? Hän tekee jotain mitä uumoilen, hän liittyykin "hyvien" puolelle, ja pelkää kuollakseen Volden vihaa.
Ja sitten... who knows..?

Ja hyvät ottaisivat noin vain Matohännän takaisin? Ei todellakaan enkä usko että hän edes kääntyy hyvien puolelle. Olen todella varma siitä että Kalkaros on paha. Itsestäni olisi hyvä jos viimeinen taistelu olisi Feeniksin Kilta sekä Aurorit vs Kuolonsyöjät. Lopussa vaikka Harry, Ron ja Hermione langettaisivat jokainen jonkun erittäin voimakkaan kirouksen Voldemorttiin joka näin kuolisi. Kirjaa odotetaan mielenkiinnolla!

Poissa kirja

• Error 404: User not found
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #70 : Kesäkuu 07, 2007, 13:35:34 »
Oma versioni on, että Harry joutuu joko uhrautumaan, tai tekemään jonkun vaikean jutun, esim. hylkäämään jonkun tärkeän henkilön ennen loppua, ja niin hän voittaisi. Ainakin rakkaudella on oma osansa, ja Harry joutuu harjoittelemaan luultavasti paljon uusia taikoja ennen "Viimeistä taistelua". Taistelussa on kenties mukana enemmän henkilöitä, kuin Harry ja Voldemort, sillä eivät aurorit Harrya jätä.

~kirja
Jos lisäät tietoosi tilastoja, ihmiset uskovat sinua paremmin. Jo 96 %:ssa tapauksista!

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
« Vastaus #71 : Kesäkuu 10, 2007, 15:54:54 »
Minä luulen että harry vetää voldun mukanaan salaperäisyyksien osaston kaaren läpi.

Mutta monesti mietin jotenki niinkö kierrellen ja kaarrellen jotain
ankeuttajia,
Ginnyä ,
rakkautta,
arpea,
naginia,
harryn kärmeskielitaitoa
Voldemortia
Voldemortin lapsuutta
kotitonttuja
feeniksiä
ne kuuluvat lopputaisteluun tai ainakin viimeiseen kirjaan keskeisesti. 
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Quintina

• Ankeuttaja
« Vastaus #72 : Kesäkuu 21, 2007, 00:27:13 »
Teoria liittyen loppukohtaukseen ja ankeuttajiin:

Harry on hirnyrkki ja tajuaa että ainoa vaihtoehto on antaa ankeuttajan suudella häntä. Ankeuttaja suutelee Harrya ja vie osan voldemortin sielusta, ja mahdollisesti myös Harryn sielun kokonaan. Sitten Voldemort on kuolevainen ja voidaan vangita. Kumpikaan ei SELVIÄ entisellään. Harryssa oleva voima on se että hän uskaltaa antaa henkensä korkeamman tarkoituksen puolesta.

Tai, harryn voima voi olla suojelius, mitä paatunut Voldemort ei välttämättä pystykään tiukan paikan tullen saamaan aikaan. Ts. RAKKAUS :)

tirsk

• Ankeuttaja
« Vastaus #73 : Kesäkuu 21, 2007, 16:42:29 »
Ankeuttaja suutelee Harrya ja vie osan voldemortin sielusta, ja mahdollisesti myös Harryn sielun kokonaan. Sitten Voldemort on kuolevainen ja voidaan vangita.

Muuten ihan hyvä, mutta Voldemort pitää tappaa. Ei häntä saa missään vankilassa pysymään. Mutta eihän sitä koskaan tiedä..

Poissa Argetlam

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #74 : Kesäkuu 21, 2007, 21:49:58 »
Hei!

En tiedä, onko aikaisemmilla sivuilla tämä jo kerrottu, mutta Rowling on paljastanut, että kaksi kirjan päähenkilöä tulee kuolemaan. Päähenkilöitä ovat mielestäni monet eri hahmot, mutta vahvimmin varmaan ainakin kolmikkomme (Harry, Ron ja Hermione), Voldemort, Hagrid ja Ginny (Dumbledore oli ennen kuin kuoli). Vähäisempiä ovat mm. Kalkaros, Remus ja Piskuilan.

Näistä siis lopullisessa taistelussa kuolevat Voldemort ja Harry (minun teoriani). Kuten muutkin ovat sanoneet, Piskuilan tappaa Lupinin ja kuolee itsekin, koska on velkaa Harrylle, Kalkaros joko kuolee tai tulee hyvien puolelle, mutta kuolee kuitenkin tai tulee hyvien puolelle ja selviytyy. Rowling on paljastanut, että haluaa vielä kiduttaa Pimentoa lisää, koska se on niin nautinnollista. Hänet voisi joko tappaa tai hakata sairaalakuntoon joku puoli-ihminen. Hagrid ei mielestäni voi kuolla, koska Rowkin pitää hänestä niin paljon... Toisaalta niin saattaa tapahtua juuri yllätyksen vuoksi. Neville tappaa Bellan.

Viimeinen taistelu voitaisiin käydä joko Salaperäisyyksien osastolla tai sitten ihan missä tahansa muualla - vaikkapa Tylypahkassa.

Argetlam