Kirjoittaja Aihe: Manga  (Luettu 49863 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa

• kAHVikuppisihteeri
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • jump, deliver me
Manga
« Vastaus #75 : Huhtikuu 11, 2005, 19:17:36 »
Mangaa, animea. Juu no kyllä, minäkin yleisesti ottaen pidän mangasta hyvin paljon, vaikka en sitä luekaan juuri koskaan, selailen joskus Dragon Balleja ja Ranmaa lähikioskeilla. Manga on mielestäni hyvin kaunis tapa piirtää, pidän hahmojen pikkuisista nykerönenistä ja hyvin suurista silmistä, sekä aina niin erikoisen värisistä tukkatyyleistä. Eli yleisesti ottaen tytoille suunnattu manga, shoujo, kiehtoo minua enemminkin. Siinähän on erityisesti niitä söpöi pikku nenii. ^_^

Ensimmäinen mangasarjis, minkä käsiini olen koskaan ottanut, on ollut Ranma. Ranma ja Ranma, sehän se. Ranma on todella hyvin piirrettyä, ja minua harmittaa, etten aikaisemmin ole tajunnut ostaa Ranmaa, nythän se on mennyt jo vaikka kuinka monta osaa eteen päin. Myös Dragon Balleja olen selaillut, mutta siitä en saanut mitään tolkkua. No ei, en edes lukenut kunnolla.
Animea en muista koskaan katsoneeni. Eipäs, olen katsonut Sailor Moonista yhden ainoan jakson, senkin serkkuni luona valtavan metelin keskellä! Ja täytyy sanoa, että parempaa anime on kuin ns. "tavallinen" ihmisen kädenjälki, mitä näkee vaikka Risto Reippaassa. *psykonaurua*

Juu no, asiani taisi olla tässä. Kivaa ja kaunista se manga, tykkään, ja haluan lukea enemmnkin. ^_^
"Seuraavaks me vedetään sellanen progepläjäys, että te saatanan kakarat ette löydä kotiinne."

Elewyn

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #76 : Huhtikuu 19, 2005, 13:12:54 »
Juu, minäkin tykkään paljon mangasta/animesta...^^ Kiinnostuin mangasta varmaan sen kautta kun surffailin eri manga-aiheisilla sivuilla ja näin ensimmäisen animeni, Hopeanuolen. Ja kyllähän minunkin täytyy myöntää että piirrän melko mangatyylisesti, tosin yritän aina muistaa välillä harjoitella realististakin puolta. Manga on mukavaa lukea, mutta kyllä nämä kotimaiset/eurooppalaisetkin sarjakuvat ovat melkeinpä ihan yhtä hyviä, riippuu sarjasta.

Piirrustustyyli ja useimpien mangataiteiljoiden hieno käden jälki uppoaa minuun, kai siitä sen takia kiinnostuinkin.
Itse luen yleensä Dragon Ballia ja salapoliisi Conania ja muita jos satun löytämään, enempiä mangoja en ole vielä kovinkaan paljon lukenut kun ne maksavatkin niin vietävästi... Mutta itseltäni löytyy peri Weediä sekä Narutoa. Inu Yashakin on ihan mukavaa luettavaa. Ja minä joudun häpeäkseni tunnustamaan että olen aika paljon kiinni tuossa "markettimangassa", kun ei ole varaa ostaa mitään hienouksia. Mutta suunnitelmissa olisi ostaa lisää Narutoa sekä Death Note-mangaa.

Ja jos nyt muutama sananen animestakin. Animea olen katsellut mieluiten Miyazakin töitä(mm. Henkien kätkemä) ja Neon genesistä sekä mitä nyt telkkarista tulee jotain typerää suomeksi dubattua, kuten Duel Mastersia(plaah), Pokemonia(kukakohan sitä ei olisi kertaakaan nähnyt), Battle b-damonia...joista en kyllä tykkää paljonkaan, huvikseen katson jos telkkari on päällä. NGE ja DBZ:tä jaksaa katsoa. kiitos subbarin.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
  • Teidän alhaisuutenne Renefernefernefer
Manga
« Vastaus #77 : Huhtikuu 28, 2005, 21:42:50 »
Vitsinvitsinvitsit. Uutta mangaa -  suomeksi!

ja tällä kertaa se ei ole ns. "lasten mangaa" (vaikka voitaisiin tietysti kiistellä ainakin kuusitoista ikuisuutta siitä, että mikä on lasten ja mikä ei, mutta todettakoon, ettei tämä uudempi ole mitään Ranma ½ saatika One Piecen tyylistä) vaan kyseessä on Samurai Executioners, hieman varttuneempaa makuun. Tai ken tietää. Minulle ei ainakaan tunnu sanovan nimi mitään, vaan olisin kuvitellut jotain tunnetumpaa sarjaa, mutta en minä valita, vaikkei tuo varmaankaan minua kiinnostakaan. Olen enemmänkin sellainen söpösöpöluuvjaräiskispumpumfuruba- mangalukija. Mutta ehkä kokeilen tätä joskus, jos vaikka kirjastoon tulee. Tai sitten pidän kiinni periaatteistani ja tuen julkaisua ostamalla silloin tällöin :)

Hinta tulee olemaan n. 19 €uroa.

http://forums.animeunioni.org/viewtopic.php?t=2105

//kirjoitusvirheet, pöööööööööööö~~

Anteeksi, kun floodaan, mutta haluaisin, että ihmiset näkisivät tämän :>

Kvaakin mukaan se Egmontin lyhykäinen manga, jonka nimikkeestä ollaankin jo väännetty kättä, on Time Stranger Kyoko, tekijänä Arina Tanemuran (mm. Kamikaze kaitou Jeanne) ja sarja on suoraan japanista käännetty sekä flippaamaton. Ja lyhyt, tiedoksi vain kaikille, joiden rahapussukka ei tunnut kestävän enää lisää Ranmoja, Conaneita, DB:eitä tahi Yks paloja. Aiheesta myös Kubåålissa.

Minusta oli kiva huomata, että Egmontkin uskaltaa lopulta kääntää suoraan japanista eikä tällä kertaa jostain saksasta :) Lisäksi sen verran, mitä olen Kaitouhun tutustunut, on tämä ainakin tutustumisen arvoinen sarja, jonka ehdottomasti ostan sitten vaikka kulttuuriarvona omaan hyllyyni. Vaikka yleensä tämän Tanemuran hahmot eivät olekaan kamalasti iskeneet, niin mitäpä tuosta :P Voin lohduttautua kaaottisuudella (d'oh) ja sillä, että sarja on shoujoa, joka nyt sattuu olemaan suomen kiellä saatuna aika ööög-juttu.

Minusta tämä oli ihan hyvä heitto muutenkin Egmontilta, minulle odottamaton, vaikka kuulemma tämä seuraa hyvin ruotsinkielisten julkaisujen kaavaa, ei tullut Mermaidia, eheheh ja kuitenkin tämä oli... hyvä veto. Tekijältä kun ei ole aikaisemmin mitään käännetty, niin senkin puolesta mangatarjonta laajentuu. Mikä ei ole paha juttu.

Hämmentävää, kuinka paljon sitä mangaa nyt tuleekaan. Jos tätä vauhtia jatkuu, niin minun on ehkä alettava jo ajattelemaan, mitä ostan. Tosin että äiti kustantaa vielä kaikki kökköilyni, joten ~~'

Muuten, tuolla Kvaakissa sanottiin näin "Rautakirjan julkaisema Lehtiluettelo 2005 kertoo että meillä ilmestyisi tänä vuonna useitakin uusia mangasarjoja. Luettelon tiedot on kuitenkin kerätty kustantajilta niin aikaisin viime vuonna, että ne ovat muidenkin sarjakuvien kuin mangan suhteen viitteellisiä. "Kvaak.fi

Minua ei kamalasti haittaisi vaikka tuo lista (mistäköhän sen saisi oikein napattua, jotta saisi vilkaistua näitä mahd. julkaisuja) mangoista julkaistaisiin. Niin, ja tietysti ne mangatkin.

Monipuolisuutta, hurray.

//Zenz yhdisti kaksi peräkkäistä viestiä ;) -Z
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2010, 03:19:54 kirjoittanut Zenzibar »
Muista tervehtiä alakuloisia lintuja
POISSAOLEVAINEN
Toistaiseksi lopullisesti.

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
Manga
« Vastaus #78 : Kesäkuu 04, 2005, 20:20:49 »
Lainaus
mangana parempi (eikö Fullmoon wo sagashite ole Tanemura Arinan tekemä?

On se. Niitä harvoja mangakoita, joilla ei ole tapana vetää sarjoja aivan hillittömän pitkiksin(Ah, Takahashi, rakastettuni!), ja jostain syystä olen alkanut arvostamaan sitä tässä ajan kanssa, kun katselin kauhistuneena sitä listaa albumeita, jotka kuuluvat Rurouni Kenshiniin yms. Ei välttämättä edes kovin pitkiä sarjoja mangan mittapuulla, mutta hieman turhan pitkiä minun lompakolleni. Tai sitten olen vain hemmetin köyhä. Ja se on muuten totta :P
POISSAOLEVAINEN

Luftalarm

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #79 : Kesäkuu 09, 2005, 17:53:12 »
Tokihan minun täytyy saada mielipiteeni julki tästä ah-niin-muodikkaasta Japani-villityksestä, jonka osaksi manga ja animekin kuuluvat.

Minä fanitan mangaa ja animea. Muutamia vuosia sitten - olin korkeintaan 11-vuotias - päädyin nykyisen Purastikin sivuille. Siellä piirrustuksia selatessani ihastuin todella mangatyyliin. Aloin ottaa selvää mitä tämä outo magna oikein on ja sitä kautta on tähän pisteeseen tultu. Piirrustustyylinikin on muokkautunut jokseenkin mangan tyyppiseksi, mutta vain silmien osalta.

Saamattomuuteni ja huonon tietokoneen vuoksi en ole kuitenkaan lukenut kuin suomennettuja mangoja ( yhdestäkään en ole oikeasti pitänyt, mutku son mangaa!1+ ) eikä koneeltakaan löydy yhtään jaksoa animea. Tiedän kuitenkin aika paljon eri sarjoista arvosteluja ym. lukemalla, ja näiden pohjalta osaan nimetä suosikkini. Minulla olisi jonkin verran rahaa niiden tilaamiseen netistä/ulkomailta, mutta kun ei uskalla, niin ei uskalla. Enkä oikeastaan jaksaisi ottaa selvää mahdollisista tomituksista, sillä pelkään kielipääni olevan sen verta huono ( vaikka rakastankin kieliä ), että en saisi tilaamistani teoksista selvää hölkäsen pöläystä -> rahan tuhlausta. Rahan tuhlaus on muodostunut lähes fobiaksi kohdallani, kadun vielä kuukausia turhan ostoksen jälkeen. Siis möllötän suomennoksien kanssa, möö.

Tämän takia vetoankin ihmisiä mankumaan hyviä manga- ja animesarjoja, joita ei ole pakolla venytetty miljoonien chaptereiden mittaisiksi. Esim. Subtv on saanut minulta 'muutamia' viestejä koskien sarjoja, mutta sieltä päin on kuulunut pelkkää "katsotaan nyt, jos on kysyntää". Tasoa nostamaan, vaikka Sailormoonit ja hamtarot ovatkin jonkinlaisia klassikoita. Nääs!

Jaa että mitä? Meni offtopiciksi? Hyvin mahdollista.

Poissa Zhenoa

• Hirnyrkki
    • http://r2.missalie.net
Manga
« Vastaus #80 : Kesäkuu 09, 2005, 19:39:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Luftalarm"
Esim. Subtv on saanut minulta 'muutamia' viestejä koskien sarjoja, mutta sieltä päin on kuulunut pelkkää "katsotaan nyt, jos on kysyntää".

Sen verran nyt voisin sanoa, että kukin valtakunnallinen tv-kanava on saanut, ja saa edelleenkin, ihan kiitettävän määrän postia sarjoja mankuvilta faneilta. Tosiasia vain on se, että vaikka kanavalla olisikin halua näyttää suomalaisille japsianimaatiota, on hyvien sarjojen hankkiminen usein todella hankalaa johtuen monimutkaisista lisenssi- yms-asioista (ts, aina ei edes tiedetä kenelle jonkin sarjan näyttö- ja myyntioikeudet tietyllä puolella maailmaa kuuluvat). Sama koskee myös mangan julkaisemista Suomessa; kyllä ne kustantajatkin tekevät parhaansa tuodakseen mangaa tänne.

Poissa franzi

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Manga
« Vastaus #81 : Kesäkuu 11, 2005, 22:40:46 »
Minä en lue mangaa, ja joskus minua ihmetyttää, että mitä niin ihanaa siinä koko hommassa on! Siis, onhan se kivasti piirretty ja silleen, mutta ei ne mitenkään erikoisia juoneltaan ole. En ole muuta kuin vähän lukenut mangaa, joten olen aika huono sanomaan, mutta se vähäinenkin riitti jo unohtamaan koko jutun.

Aika vasta olen itse huomannut, että minulla on tapa piirrellä jotain mangan tapaista. En todellakaan osaa piirtää oikean näköistä mangaa, mutta kyllä se sitä ainakin hiukan muistuttaa. En tiedä, miksi piirrän. Ehkä siksi, että muutkin piirtävät mangaa. Se on hienon näköistä.

Animea olen jonkun verran katsonut. Kukapa ei olisi joskus vähän nuorempana katsonut Pokemoneja? Minä ainakin seurasin ahkerasti jonkin aikaa. En sen erityisemmin kuitenkaan pidä animesta, saati mangasta. En ymmärrä, miksi ne ovat saaneet niin paljon suosiota, vaikka maailmassa on paljon muitakin hienoja ja erilaisia piirrustustyylejä. Eikä animesarjoissa ja mangasarjiksissa ole hyviä juonia. Suurin osa on minun mielestäni aika tyhjänpäiväistä tavaraa, siis sen juonen osalta.

Aware

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #82 : Kesäkuu 11, 2005, 22:50:09 »
Lainaus
(Tai, että olen aina inhonnut pokemonia :P) Mutta niillä on liian isot silmät ja outo nenä...

En toki minäkään koskaan ole Pokemonista tykännyt (okei, okei, myönnetään. Ehkä ekalla ja tokalla, siihen se sitten loppuikin) ja siitä ei tarvi tykätä, vaikka pitääkin mangasta/animesta.
Pidän mangasta ja animesta juuri sen takia, koska niillä on niin ihanat silmät, kasvonpiirteet, hiukset, jne. Ja minä tykkään itsekin piirtää sillä tyylillä.
Pieni miinuspuoli tottakai on se, että kun on aloittanut mangatyylillä piirtämisen, ei voi sitä lopettaa, ja pian ei voi/pysty piirtämään oikean näköisiä.
Minä silti tykkään paljon mangasta ja animestä. Katson usein miten Sailor Moonia, Neon Genesis Evangelionia, ja useita muita (kuten Hamtaroa, jne).

Poissa Zhenoa

• Hirnyrkki
    • http://r2.missalie.net
Manga
« Vastaus #83 : Kesäkuu 12, 2005, 13:33:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Jónsì"
Tosin mangafaniystäväni ovat sitä mieltä että Akira ei ole kunnon mangaa. Sitä luetaankin väärinpäin. Ja sen piirrostyyli on ehkä vähän omintakeista, mutta on se silti loistavaa luettavaa. Ehkä hieman väkivaltaistakin...

Jaa, että siis Akira ei ole "kunnon mangaa"? Eihän sarjaakaan ole luonut Otomo, joka on tunnettu myös Metropolis- ja Cannon Fodder -elokuvista ja joka on yksi vaikutusvaltaisimpia henkilöitä alallaan. Mm, niinpä niin.

Miten niin "väärinpäin"?

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
Manga
« Vastaus #84 : Kesäkuu 12, 2005, 21:19:51 »
Time Strangereita on tulossa siis kolme? Wow. Kerrankin ne tajuavat tuoda Suomeen jotain ei-hehtaari-sarjoja. Ja vielä shoujoa! En ole ikinä koskenut shoujoon pitkällä kukkakepilläkään, mutta kerta se on ensimmäinenkin (: Time Strangerit aion joka tapauksessa hyllyyni saada.

Ranmassa kun on se vika, että olen kyseiseen sarjaan totaalisesti koukussa, ja se jos mikä tekee hallaa kukkarolle. Tällä hetkellä hyllyssä on kaikki 19 suomeksi käännettyä pokkaria, ja joka ainoan olen joutunut itse maksamaan :D Kalliiksi on käynyt, juu, ja sarja on vasta puolivälissä. Sitä paitsi Ranmojen juoni (mikä juoni? xD) etenee puuduttavan hitaasti, ja vaikka olisin jättänyt väliin kirjat 6-12 (täytejuttua täytejutun perään), en olisi kyllä menettänyt yhtään mitään. Onneksi viimeisimmät (17-19) ovat olleet vähän laadukkaampaa lukemista.

Tänään erehdyin ystäväni yllyttämänä katsomaan pari jaksoa Sailor Moonia (ruotsiduppi x_X yäk yäk...) ja heti sen jälkeen oli rynnättävä suomalaisen nettikauppaan katsomaan, löytyisikö sieltä kyseistä mangaa. Yleensä kun manga lyö minusta animen 3-1. Suomalaisen ja Akateemisen nettikaupat ovat muuten suositeltavia paikkoja, mitä englanninkielisen mangan ostamiseen tulee :) Varsinkin Suomalaisella on melko laaja valikoima, kun taas Akateemisen postimaksukäytöntö on erittäin kukkaroystävällinen eivätkä hinnat hirveästi päätä huimaa.
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Marsupieni

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #85 : Kesäkuu 15, 2005, 20:43:06 »
Minä en erityisemmin ole hullaantunut animeen ja mangaan... tai miten sen nyt selittäisin... Eräs rakas ystäväni pisti minut katsomaan Gravitationin. Siihen hullaannuin, enkä ole irti päässyt. Olen minä muita mangoja ja animeja kyllä katsellut, mutta ei ole suuremmin iskenyt.

En piirrä mangatyylillä. En piirrä paljon muutenkaan tosin.

Hieman ärsyttää että mangasta on tullut sellainen muotijuttu, itsekin olin aluksi sitä mieltä etten koske siihen pitkällä tikullakaan. Tällähetkellä luen Mangaa siinä missä muutakin sen enempää fanittamatta. Tosin Graveja ei lasketa, ne mulla on kaikki, niin animet, OVA:t kuin mangatkin (paitsi se viimeinen joka ilmestyy kuukauden sisällä...) Mutta en minä niihin hurahtanut sen takia että se on mangaa, tai muotia. Se tarina on vaan niin hyvä... Surullinen ja hauska yhtäaikaa...

Okei, nyt meni hehkutukseksi. Mutta hyvä se on.

(luin tekstini uudelleen ja tajusin ristiriidan: en fanita mangaa, mutta fanitan gravitationia...duh...)

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #86 : Elokuu 01, 2005, 16:39:56 »
Moi taas. Koko topic on nyt ilmeisesti kuollut kuin kala, mutta kuitenkin. Kävin tässä Anime-lehden sivuilla, ja löysin sieltä seuraavan uutisen:

"Maailmalla huippusuosioon noussut Rumiko Takahashin Inuyasha-manga tulee Suomeen. Egmont-kustannus aloittaa sarjan julkaisemisen marraskuussa. Julkaisun yksityiskohdat selviävät ajankohdan lähestyessä, mutta alustavien tietojen mukaan Inuyasha julkaistaan peilaamattomassa muodossa, eli luetaan oikealta vasemmalle."

Noh, mitä mieltä olette? Itse voisin lähinnä sanoa tähän voi hitto, koska Ranma ½ on jo markkinoilla, eikä mielestäni enää tarvita Takahashin tekeleitä suomeksi yhtään enempää. Millä meinaan vain sitä, että suomeksi käännettyä mangaa ei vieläkään kovin paljon ole, niin miksi on pakko kääntää vielä lisää Takahashia, joka ei nyt, hmm, ole edes mikään parhaimpia piirtäjiäkään. Puhumattakaan siitä, että meillä on jo One Piece ja Ranma, joille kummallekaan ei näy loppua. Ranmaahan tietenkin on "vain" 38 pokkaria ja sarja on kumma kyllä jopa saatu loppuunkin joskus, mutta One Piecehän jatkuu vieläkin. Ja niin tekee Inuyashakin japanissa, eikä Takahashi näytä olevan kiinnostunut hidastamaan tahtia, vaikka juoni jauhaa ihan paikallaan ja mangaa on olemassa jotain 40 pokkaria.

Että niiskis. Oli vain pakko tulla ruikuttamaan, sori jos olette Takahashin faneja ja silleen, mutta ihan rehellisesti sanoen omasta mielestäni pahemmin ei melkein olisi voinut käydä suomennettavaa mangaa valittaessa. Niin no, Inuyashahan on överisuosittu, joten kaipa se sitten on osasyynä asiaan.

Poissa Myy

• Vuotislainen
Manga
« Vastaus #87 : Elokuu 01, 2005, 19:37:09 »
ÏnuYasha suomeksi? Nöyyy.... On InuYasha ihan ookoo (noh, omistan peräti yhden pokkarin), mutta miksi he suomentavat lisää Takahashia? Varmaan vain sen takia, että InuYasha on sen verran suosittu ja tunnettu, että se myy hyvin. Mielestäni he voisivat kokeilla jotain harvinaisempaa, mitä ei esim. fantasiapeleistä tai kirjakaupoista englanninkielisenä löydy. Esim. Conanin tullessa, sarja oli täysin uusi minulle. Sellaista lisää pliis....

Ja lyhyemmät sarjat olisivat ihan tervetulleita, sillä kun Ranma tuli ja aloitin sen keräämisen, se on nyt vain pakko kerätä loppuun kun yli puolet sarjasta jo omistan, vaikkei mikään erityisen hyvä sarja mielestäni olekaan..

Poissa Renefer

• Koira
  • Aurori
  • *
Manga
« Vastaus #88 : Elokuu 01, 2005, 19:41:19 »
Ei minua nyt niin kovasti haittaa. Ostan ainakin sitten viimeisin pokkarin Inuyashaa suomeksi, kun se ilmestyy kahdenkymmenen vuoden kuluttua. Ja ostan myöskin yhdeksännen mangapokkarin suomeksi, koska se on niin kiva :D Ja ehkä muutaman sellaisen, missä Inuyasha on ihmishahmossaan, koska se on sarjan ehdoton suola, tietenkin. Ja ne ovat halpoja, iiih.

Itseäni pelottaa lähinnä se naurettavan rasittava (miksei sen akan anneta vaan olla)  Rumiko Takahashin mollaaminen, mikä on kaikkialla ilmassa - sitä tulee olemaan varmaan seuraava Anime-lehti ihan täynnä. Olen liian herkkähipiäinen jaksaakseni kuunnella kenenkään jatkuvaa vikinämollaamista (okei, muutamaa juttua, koska harrastan sitä itsekin :D) joten Takahashi ei tee poikkeusta. Koen itseni suureksi ja urheaksi soturiksi, kun puolustan sitä naikkosta :P Vaikka onhan hän tosi pitkäveteinen ja niin ne sarjatkin tuppaa olemaan -> hei kamoon, jos sarja on alkanut vuonna 1997 ja jatkuu vielä 2005 (Ranman kestosta puhumattakaa :D) niin miten se voi olla mielenkiintoinen.

Mutta ei tämä minua haittaakaan. CLAMPia olisin henkilökohtaisesti toivonut siksi, että sarjat ovat kohtuu lyhyitä ja taide kuolattavaa. XxxHOLiC olisi ollut kurr~~ vaihtoehto.

Lainaus
Oli vain pakko tulla ruikuttamaan, sori jos olette Takahashin faneja ja silleen, mutta ihan rehellisesti sanoen omasta mielestäni pahemmin ei melkein olisi voinut käydä suomennettavaa mangaa valittaessa.

Olisikos kuuluisa Uruiseihhqq~~~mätkistäheheepumpum ollut parempi vaihtoehto? Edellä mainittuhan on taas yksi Takahashin sarja. Se ei ole hirmuisen pitkä, täytyy sanoa sen kunniaksi.

Haluan olla positiivinen, koska olen vuodattanut itseni jo kuiviin erään kirjeystävän kirjeeseen, jossa valitin kaikesta. Harmi, etten saanut tätä valitusta, mikä sisältäni kumpuaa, mahtumaan vielä siihenkin :D

MUOKS.

Edellisen viestiin viitaten (Myy). Oletko kokeillut esim. näitä suomennettavia mangoja? Osa on ihan "tavallista", mutta jos Inuaysha riepoo kauheasti suosionsa vuoksi, niin;

SandLand 0/1 Sangatsu Manga 2005 (sarja jatkuu)
Time Stranger Kyoko 0/3 Egmont 2005 (sarja jatkuu)
Tokyo Mew Mew 0/7 Sangatsu Manga 2005 (sarja jatkuu)
Suomimangasta.

MUOKS. IIK, en minä missään nimessä puhunut teistä, hyvät ihmiset :) Eli siis teidän kommenteistanne, enkä tarkoittanut teitä "vikinämollaus" kommentillani, olen vain ihan luonnottoman huono selittämään asioita, anteeksi. Toivottavasti et kovin raskaasti ottanut, Hailie :)
POISSAOLEVAINEN

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #89 : Elokuu 01, 2005, 20:20:35 »
Sorry nyt suuresti tämä vikinämollaamiseni, pisti vain kummastuttamaan että miksi Egmont tahtoo välttämättä julkaista vielä lisää Takahashia kun maailma on mangaa täys muutenkin. Tuohon Urusei Yatsuraan en osaa kyllä sanoa ihan rehellisesti mitään, koska en ole siihen tutustunut.

Eipä sillä, vaikka olen saanut Takahashia tuutin täydeltä, en meinannut tietenkään etten aio koskea sarjaan pitkällä tikullakaan. Voisin ostaa pari halpaa pokkaria suomeksi. Esmes jotain joissa Kikyou ja Sesshoumaru esiintyvät, koska pidän molemmista henkilöistä edelleen jonkin verran... ja täytyyhän se suomennos kai tsekata läpi vain siksi, että olin muinoin sarjan intohimoinen fani. Har har. =D

EDIT; Pöö, Renefer, en suuttunut. Totesin vain vikinämollaamisen tosi käyttökelpoiseksi sanaksi omaan ruikutukseeni, heh-heh~ Like peace, dyyds. =D

Galleon

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #90 : Elokuu 04, 2005, 12:03:25 »
Täällähän keskustellaan One Piecestä! Miksei kukaan kertonut minulle?

En olisi OP:n ensimmäistä suomennettua volumea ostaessani uskonut, että siitä tulisi lempimangani. Kuva Luffysta (se on japanilaisittain äännettynä Rufi, ainakin animen mukaan) viiltämässä naamaansa ei ollut kovin houkutteleva... Mutta jäin kuitenkin koukkuun, varmaankin Zoron ansiosta, ja nyt en muuta teekään kuin hanki itselleni OP-animea ja -musiikkia (Sanjin ääninäyttelijällä on muuten ihana lauluääni...)

Zoro ja Luffy puhuvat puhekieltä suomennoksessa sen takia, että he puhuvat sitä alkuperäisessäkin versiossa (tosin tämäkin tieto on peräisin OP-animesta, mutta luulisin että niin on myös mangassa).

Ranmaan olen ehtinyt jo kyllästyä, samoin Sailor Mooniin. Minusta tuntuu, että investoin rahani vähän toiminnallisenpaan mangaan (toisin sanoen One Pieceen ja Conaniin, Narutoakin voisi kokeilla).

Ja siitä Katy Coopen Mangapiirtäjän oppaasta. Minä opin siitä kyllä melko paljon, vaikka en hänen piirrostyylistään pidäkään. Se on liian söpöä tai jotain... Mutta kun olen soveltanut hänen neuvojaan omaan tyyliini, minusta on tullut aika hyväkin piirtäjä. Eli ei se opas täysin turha teos ole.

Fielia

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #91 : Elokuu 17, 2005, 17:48:27 »
Tutustuin mangaan alunperin Japani-innostukseni, jos sitä sellaiseksi voi kutsua, kautta. Japanista kiinnostuin jo muutama vuosi sitten, ennen kuin kuulinkaan mistään muoti-ilmiöstä. Se ei ole niin Japani- tai manga- innostuksen muodossa pyyhkäissyt tätä kylää ainakaan pahemmin järisyttäen, mutta takaisin itse aiheeseen.

En muista ensimmäistä lukemaani mangaa, mutta aloitin etsimällä manga-aiheisia kuvia netistä. Tähän mennessä olen lukenut Salapoliisi Conanit viiteentoista asti kahdettatoista ja kolmattatoista numeroa lukuun ottamatta, kotona meillä on 11. ja 15. osa. Conaneiden lisäksi olen lukenut yksittäisiä osia Ranmasta, Inuyashasta, Fruits Basketista, Time Stranger Kyokosta ja Tokyo Mew Mewistä.

Olen lukenut kaksi manga-aiheista kirjaa, Manga, 60 vuotta japanilaista sarjakuvaa ja Manga piirtäjän opas. Mangatyylillä piirtäminen ei tältä luonnistu, mutta en ole luovuttajatyyppiä ^^

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
Manga
« Vastaus #92 : Elokuu 19, 2005, 22:54:00 »
Lainaus
"Maailmalla huippusuosioon noussut Rumiko Takahashin Inuyasha-manga tulee Suomeen. Egmont-kustannus aloittaa sarjan julkaisemisen marraskuussa. Julkaisun yksityiskohdat selviävät ajankohdan lähestyessä, mutta alustavien tietojen mukaan Inuyasha julkaistaan peilaamattomassa muodossa, eli luetaan oikealta vasemmalle."

Ei se toisaalta minua suoranaisesti vihastuta, mutta en oikein ymmärrä, mitä pointtia Egmontilla on vetää kolmea päällekkäistä hehtaarisarjaa? Olisivat ensin odottaneet edes Ranman loppuun, ja julkaisseet siinä välissä Time Strangerin jälkeen jonkun toisen vähän lyhyemmän sarjan. Jos sen on ihan pakko olla Takahashia, niin edes Mermaid Sagaa tai Maison Ikkokua... :P Mutta totta kai kun mangabisnes on näin alkuvaiheessa, myydään sitä mitä ostetaan. Ja Inujaska on sellainen nimi, joka varmasti vetää cäshiä Egmontin kassaan.

Ostin muuten Time Strangerin ensimmäisen osan, ja pidin siitä hirmuisesti. Ne silmät tosin ovat varsinaisia lautasia :D

Tällä hetkellä kaaveilen tilaavani Suomalaisesta Rurouni Kenshinin ensimmäiset osat. Kalliiksi tulee x_x
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Galanen

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #93 : Elokuu 22, 2005, 16:02:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Full Metal Alchemist"
Mangassahan on montaa eri piirtotyyliä.

Yllätys, kun jokaisella ihmisellä on vähän oma tyylinsä piirtää.

Ahem, pitäisikö nyt selittää jotain mangan hehkeästä vaikutuksesta elämässäni? Kukaan ei varmaan jaksa kuunnella höpinöitäni siitä kuinka "kyllä minä 6-vuotiaana Totoron näin ja sitten kymmenen ikäisenä luettiin kaverin kanssa kirjastosta lainattuja Ranmoja...."

Mutta joo, maGna on ihan kiva juttu, tosin tällä hetkellä ei ole mitään sarjaa, jota sen suuremmitta seurailisin, Fruits Basketia lukuunottamatta. Lovelessin ja La Esperancen(olikohan se edes tämänniminen? :D) julkaisuja odottelen.

Coraline Jones

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #94 : Elokuu 22, 2005, 21:09:18 »
Hah, pääsen ihkuttamaan. Minä en pidä noista tavallisista sarjakuvista. Aku Ankka ei mene eikä mikään muukaan. Mutta sitten löysin animen/mangan erään kaverini kautta. Ihmettelin, kun hän ihkutti niitä jatkuvasti ja erittäin uteliaana ihmisenä menin sitten katsomaan mistä on kyse. Ensimmäinen mangani jonka luin oli Ranma. Sen jälkeen olen alkanut lukea myös One Pieceä, Time stranger Kyokoa, Narutoa ja Full Metal Alchemistia. Ennen kuin tiesin mitään animesta olin jo katsonut Hopeanuolia. Siitä alkoi manga/anime-villitykseni ja nyt olen suoraan sanottuna koukussa. ^^

Hienoa animessa/mangassa on piirustus-tyyli. Minusta on paljon mukavampaa katsoa animea tai lukea mangaa ottaen huomioon että jotkut sarjat/sarjakuvat on piirretty niin, kuin ne olisi tarkoitettu alle 3-vuotiaille vaikka ikärajoitus sanoo muuta. Japanilaiset osaavat piirtää useimpia mangoja paremmin ja jäljestä näkee, että työssä on nähty vaivaa eikä ole vain hutaistu jotain. Huonot puolet ovat sitten taas joissan jälki. Joissakin mangoissa/animeissa näyttää siltä, kun piirtäjällä olisi ollut kiire ja tälläistä ei jaksa lukea. Muita huonoja puolia en siitä nyt ainakaan keksi...

Ja kyllä. Luen mangaa, muuten elämäni olisi erittäin tylsää. Olen riippuvainen siitä ja kun asun tälläisessä korvessa niin tänne ei kovin monia manga-albumeja ilmesty. Siksi saakin odottaa vuoden mangaa, jota on myyty esim. Hesassa ainakin vuosi. Enimmäkseen luen Ranmaa, One Pieceä, Time stranger Kyokoa, Full Metal Anchemistia ja Narutoa.

Ja tottakia minä myös piirrän mangaa. Yleensä koulu-tunneilla kun ei ole järkevää tekemistä. Koulussa mielikuvitukseni alkaa myös tuottaa kaiken maailman hahmoja, joita täytyy sitten päästä toteuttamaan... Ja koska piirrän eniten manga-hahmoja kuin normaaleja, en osaakaan enää piirtää normaaleja hahmoja ilman niitä isoja silmiä...

Olen siis täysi anime/manga-fani ja joskus tämä ottaa suuresti päähän...

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #95 : Elokuu 23, 2005, 22:16:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Coraline Jones"
Minä en pidä noista tavallisista sarjakuvista.

Manga on edelleenkin ihan yhtä tavallista sarjakuvaa kuin Aku Ankkakin, se nyt vain sattuu tulemaan vähän kauempaa sieltä Jaappanista. Sori, oli ihan pakko. (Kun olen tunnetusti muita parempi ja oikeutettu mennä retostelemaan, eh...)

Lainaus
Lovelessin ja La Esperancen(olikohan se edes tämänniminen? :D) julkaisuja odottelen.

Mwee, kaikki tuntuvat aina sanovat Lovelessille että yäk, mutta itse jostain syystä pidän siitä. Varmaan puhtaasti fanservicen takia, mutta heh~ Pakkohan sitä kai on ostaa kun en löydä sitä mistään netistäkään millään ilveellä kuin ne kaksi ensimmäistä osaa ja vitoseen asti kääntämättöminä. Eikös se tule Tokyopopilta englanniksi? (En sitä millään muulla kielellä osaa lukea, kun en japaniakaan ymmärrä ja saksa olisi kai hakusessa muutenkin, hörr~)

Itse haluan tällä hetkellä lisää Petshop of horrorsia, se on kohtuullisen mielenkiintoinen.

Hailie Jade

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #96 : Elokuu 24, 2005, 16:53:32 »
Heh, no ehken pelkästään fanservicen takia, taisin vähän liioitella. Juoni on vähän pimeä välillä, mutta kyllä se silti uppoaa meikäläiseen. Oma suosikkini tyypeistä taitaa kuitenkin olla Soubi. Onhan se ihan täydellinen pedofiili ja järjettömän epäilyttävä, mutta se jaksaa aina repeilyttää niin valtavasti varmaan juuri siksi. Sitä paitsi olen kehittänyt sarjasta kaverini kanssa vaikka minkälaista vitsiä tässä fanittaessamme, joten onhan se sinänsä mukavaa juuh.

Mangan piirrustusjälki on mielestäni nätimpää kuin animen (vaikka aika useinhan se kai on niin)... Näin Dailymangalla Kouga Yunin artbookin ko. sarjasta, Your eyes onlyn, ja oli aika sievän näköinen. Voisin kyllä ottaa sen ihan mielelläni. =D

Galanen

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #97 : Elokuu 24, 2005, 17:55:08 »
Saattaa ehkä sisältää lieviä spoilereita sarjasta Loveless.

Lainaus käyttäjältä: "Hailie Jade"
Heh, no ehken pelkästään fanservicen takia, taisin vähän liioitella. Juoni on vähän pimeä välillä, mutta kyllä se silti uppoaa meikäläiseen. Oma suosikkini tyypeistä taitaa kuitenkin olla Soubi. Onhan se ihan täydellinen pedofiili ja järjettömän epäilyttävä, mutta se jaksaa aina repeilyttää niin valtavasti varmaan juuri siksi. Sitä paitsi olen kehittänyt sarjasta kaverini kanssa vaikka minkälaista vitsiä tässä fanittaessamme, joten onhan se sinänsä mukavaa juuh.

Mangan piirrustusjälki on mielestäni nätimpää kuin animen (vaikka aika useinhan se kai on niin)... Näin Dailymangalla Kouga Yunin artbookin ko. sarjasta, Your eyes onlyn, ja oli aika sievän näköinen. Voisin kyllä ottaa sen ihan mielelläni. =D

Eikä, herätit Loveless-nälkäni, jonka olin saanut tukahdettua katsottuani allnighterinä (tai no allnighter ja allnighter, kun menin puoli kolme nukkumaan -__-) kaikki jaksot läpi.

Soubi on Ritsukan ohella aika mahtava hahmo, joo. Juuri niin pedofiili ja kiero, että. Oikeastaan kaikki muutkin hahmot ovat ihan kivoja, erityisesti niistä kahdesta Zerosta pidin (mitkäköhän niiden nimet taas olivatkaan? Ne kaksi tyttöä, enivei). Ainoastaan Yuiko on sellainen hahmo, jota dissaan. En vaan opi pitämään hänestä. Ja Yayoi on toinen, tosin hänestä saa toisinaan revittyä jotain huumoriakin (Omituinen huumorintaju tai ei, hajosin totaalisesti, kun Yayoi toivotti Yuikolle huomenia. Se ääni. *nauraa*)
Niin, nyt näitä miettiessä tuli mieleen vielä se ... sensei, Shinonomeko se nyt oli. Oli sekin aika ärsyttävä.

Tajusin juuri, että tämä on manga-topic :D. Joo, puhutaan sitten mangasta. Elikkä, Kouga Yunin teoksia en varsinaisesti ole lukenut, Lovelessia kyllä tulen ostamaan (voin kuvitella jo itseni jonottamassa Fennican edessä helmikuisena aamuyönä...). Jälkeenkään en hirveästi ole tutustunut, mutta uskon sen olevan hyvää. Ainakin animen taide oli niin hyvää, ettei mitään rajaa. Tuo taidekirja himottaa nyt kyllä vähän. Tekisi mieli vähän pistää konfisrahoja palamaan... Soundtrackinkin ostoa mietin, mutta äiti ei oikein tykkää, että ostan netistä (koska on pakko lainata sen luottokorttia, eh). Höh.

Shanlia

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #98 : Syyskuu 06, 2005, 16:01:45 »
Aah, Time stranger Kyoko on ihanaa luettavaa! :D Kyoko ja Sakataki ovat niin ihana pari. Piirrostyyli on aivan uskomattoman upeaa, varsinkin ne puvut. *kuolaa* Sarjassa on paljon hauskoja, vakavia ja yllättäviä käänteitä. (eli juoni on kokonaisuudessaan tosi hyvä.)
No, sarjahan ei ole silti vielä päättynyt , eli saa nähdä mitä vielä jatkossa tulee.

Olen lueskellut vähän kaikkia manga-pokkareita mitä R-kioskille ilmestyy. (Kyoko on ehdottomasti paras!) Ostan itse Kyokon lisäksi Ranmaa ja kaverilta tulee lainattua aina Conania ja One Piecea.
Inhottavaa on sarjojen pituus, kun eivät ne tunnu millään päättyvän (siinä alkaa olla jo toistoa, toistoa ja toistoa...) Rahaakin kuluu.
Hyvä sarjan pituus olisi 3-6 pokkaria. (kuten Kyoko... :D)

(Sorry, muuten jos toistan aikaisemmin sanottua, en jaksa lukea kaikkia edellisiä kommentteja...)

alcor

• Ankeuttaja
Re: Manga
« Vastaus #99 : Syyskuu 07, 2005, 17:59:30 »
Voi juma. Inhoan mangaa yli kaiken. Se on taas tällainen inhottava muoti-ilmiö, joka menee ajan kanssa ohi. Nyt Japani sattuu vain olemaan tosi rock. Mutta kyllä, aivan kuten muutkin muoti-ilmiöt, mangakin väsähtää jossain vaiheessa ja yleisön kiinnostus lopahtaa.

Itse en ole ikinä tajunnut mangan hienoutta. Ihan normaalia sarjakuvapiirräntää mielestäni. Ei mitenkään erikoista, ja kaikki aina ihan samannäköistä. Ehkä olen sitten vain vähän klassisemman taiteen ystävä, mutta manga ei kyllä iske. Japani-ilmiö ei muutenkaan taida olla minua varten..

Mitä mieltä olette mangasta/animesta
-Ihmiset saavat puolestani tykätä siitä, mutta itse en todellakaan tykkää. En ollenkaan. En sitten yhtään. En laske taiteeksi. Ärsyttää pikemminkin.

Miksi se on hienoa/huonoa
-Huonoa? Siksi, että se on tällaista "tehdään nyt tätä koska se on muotia" ja siitä tulee ensimmäisenä pokemonit ja digimonit mieleen ja se ei ole hyvä juttu. Sitä paitsi, manga-sarjikset ovat ihan ufoja. Niissä ei ole päätä eikä häntää ja ne ovat TYLSIÄ.

luetteko/piirrättekö mangaa
-Yhtä mangakirjaa selasin kerran, kun ystäväni sen pakotti lainaamaan ja ei voinut muuta kuin nauraa että "voi juma mitä kaikkea ihminen jaksaakin hehkuttaa" *nauraa räkäisesti* Enkä varmasti piirrä. Ruminta mitä tiedän.

BE YOURSELF, SAY NO TO MANGA!