Kirjoittaja Aihe: Manga  (Luettu 49863 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Pomdidali

• Juustokakku
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Manga
« Vastaus #125 : Joulukuu 28, 2005, 22:22:53 »
Pöh, pöh ja PÖH!! Minä en lue mitä vaan mangaa, niinkuin en lue mitä vain sarjiksia. En etsi luettavaa perusteilla "sen täytyy olla mangaa" tai lue mitään sen vuoksi että "sen on oltava länsimaista". Pidän itseäni ajattelevana ihmisenä ja minähän luen mitä minua huvittaa. Minusta kaikki manga ei todellakaan ole hyvää vaikka sitä luenkin. Manga ei ole länsimaista sarjakuvaa ihmeellisempää, niinkuin ei ole Aku Ankka vaikkapa Viivi ja Wagneria ihmeellisempää. En tajua tätä eroa joka on väkisin tehtävä länsimäisen ja japanilaisen sarjakuvan välille.

Yugo: Sinä itse kohennat koko ajan tätä luuloa ettäkö manga ja länsimainen sarjakuva olisivat muka jotenkin niiiiin erilaisia. Väität ettei mangan lukijoita kiinnosta länsimaiset sarjakuvat? Älä viitsi. En usko että kukaan on niin tyhmä että lukee jotain vaan sen vuoksi että se kuuluu johonkin tyyliluokkaan. Eiköhän jokainen lue nauttiakseen. Jos joku löytää enemmän nautintoa mangasta kuin länsimaisesta, onko se sinusta joku rikos? Minä en sitä paitsi ajattele ettei mangaa parempaa ole: ajattelen ettei Fushigi Yûgia (<-mangaa) parempaa sarjakuvaa ole olemassakaan. Ymmärrän kritiikkisi niitä kohtaan jotka tosissaan lukevat mangaa vain koska_se_on_mangaa. Se onkin tyhmää ja sitä tulisikin kritisoida.

Turhat yleistykset voi toki aina jättää poies. :>
Who'd want to be men of the people
When there's people like you?

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
Manga
« Vastaus #126 : Joulukuu 28, 2005, 23:33:27 »
Lainaus
En tajua tätä eroa joka on väkisin tehtävä länsimäisen ja japanilaisen sarjakuvan välille.

Itse asiassa en minäkään. Miksi ihmeessä minä nyt lukisin mangaa vain siksi, että sen on tehnyt joku japanilainen? En edes tiennyt, että manga on japanilaista sarjakuvaa, kun ensimmäisen kerran luin sitä O_o Minulle on aivan sama, vaikka Kenshiniä piirrettäisiin Keniassa, kunhan sitä jaksaa lukea. Sama pätee kaikkeen muuhunkin lukemaani.

Muutenkin "mangatyylin" ja "länsimaisen tyylin" erot ovat mielestäni aivan... liioiteltuja. Eihän kaikissa länsimaisissakaan sarjakuvissa ihmisen anatomia ole realistinen. Monissa Disneyn leffoissa hahmoilla on julmetun kokoiset silmät. Ja monissa mangoissa taas ei ole. Ja heti jos erehdyn piirtämään jollekin töherrykselleni isot silmät, niin joku hyökkää kimppuuni karjuen: "WAAAAAAH! Mikä manga-anime-hörhö sä oikein olet!!!" *Huokaus* Kun katsoo nelivuotiaana piirtämiäni kuvia, niin ihan saman kokoisia silmiä minä olen silloinkin piirtänyt O_o

Lainaus
Minusta on todella epäreilua lokeroida kaikki uudemmat fanit wnb-faneiksi.

Yep. Olen muistaakseni vaahdonnut tästä aiemmin tässä topicissa. Miksei ihmisten voi yksinkertaisesti antaa fanittaa rauhassa niitä asioita mistä tykkäävät, ilman wannabe-leimasimia?
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
Manga
« Vastaus #127 : Joulukuu 29, 2005, 13:12:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Pot"
Tykkään mangasta, manga-tyylin piirustukset on ihania. Luen kyllä vaan W.i.t.c.h.-lehdestä mangaa. En piirrä mangaa, paitsi piirustuksissani voi olla vaikutteita mangasta. Eikös Pokémonkin ole animea? Sitä katsoin joskus pikkusena. Manga kyllä rulaa, mutta olen samaa mieltä, että siitäkin on tehty muotijuttu vaikkei tarvitsisikaan. Manga on nättiä katsoa, mutta suht vaikeeta piirtää.

Ei W.i.t.c.h. ole mangaa. Se on jossain numerossa, muistaakseni nro.30. Mangaa ovat esim. Ranma½, Salapoliisi Conan, Inuyasha, Dragon balls onhan niitä toki muitakin. Mutta tässä muutaamia omia suosikkejani. Itse en ole lähtenyt mangaa lukemaan muotivillityksen takia. Eräs nettituttavani luki sitä ja päätin kokeilla. Nykyään piirrän oikeastaan kaiken mangana. Paitsi eläimet. Manga on hyvä sarjakuva, mutta toisinaan hieman aikuisviihteen puolelle menevää. Japanissa on hieman eri käsitys mitä pienille lapsille voi näyttää.

Meidän luokallamme koulussa alkoi mangavillitys sen jälkeen kun minä aloitin lukemaan mangaa. Eli tästä opimme jälleen kerran jotain.
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Elindar

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #128 : Joulukuu 29, 2005, 13:26:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Marygold"
Lainaus
En tajua tätä eroa joka on väkisin tehtävä länsimäisen ja japanilaisen sarjakuvan välille.

Itse asiassa en minäkään. Miksi ihmeessä minä nyt lukisin mangaa vain siksi, että sen on tehnyt joku japanilainen? En edes tiennyt, että manga on japanilaista sarjakuvaa, kun ensimmäisen kerran luin sitä O_o Minulle on aivan sama, vaikka Kenshiniä piirrettäisiin Keniassa, kunhan sitä jaksaa lukea. Sama pätee kaikkeen muuhunkin lukemaani.

Amen. Minulle on ihan sama, missä joku sarjakuva on tehty. En tajua, miksi ihmisille tulee aina jotain ennakkokäsityksiä mieleen sanasta manga. Sanahan tarkoittaa japanilaista sarjakuvaa. Okei, yhtä hyvin se voisi tarkoittaa vaikka jotain ukrainalaista sarjakuvaa, ja silti ihmiset lukisivat sitä. :D  
Useimmat mangasarjat vain sattuvat olemaan niin laadukkaita että niitä lukee mieluummin kuin vaikka Aku Ankkaa. Sitä paitsi Akukin on ihan ok.

Lainaus käyttäjältä: "alcor"
Siksi, että se on tällaista "tehdään nyt tätä koska se on muotia" ja siitä tulee ensimmäisenä pokemonit ja digimonit mieleen ja se ei ole hyvä juttu. Sitä paitsi, manga-sarjikset ovat ihan ufoja. Niissä ei ole päätä eikä häntää ja ne ovat TYLSIÄ.

Apua. Luuletko, että mangakat (eli manganpiirtäjät) tekevät näitä sarjoja vain siksi, että me suomalaiset saisimme niitä lukea? He tekevät sitä työkseen ihan niinkuin, hm, normaalinkin sarjakuvan piirtäjät. Mangalla nyt vain sattuu olemaan kysyntää Suomessa yhä enemmän ja enemmän, ja siksi niitä kannattaa ottaa kauppoihin.
Vai ovat kaikki mangat 'ufoja ja tylsiä'. Suosittelisin tutustumaan erilaisiin sarjoihin. Jotkut sarjat saattavat olla aluksi ainakin outoja, siltä minustakin ensin tuntui. Mutta pian se 'outous' häviää, ja siitä alkaakin pitää. :P
Ja jos et pidä, niin älä sitten lue. Yksinkertaista. Manganvihaajien on ihan turha valittaa, ei tämä buumi tästä ainakaan vähene sen voin sanoa. x)

Poissa Pomdidali

• Juustokakku
  • Vuotislainen
Manga
« Vastaus #129 : Tammikuu 15, 2006, 15:03:41 »
Jep. Manga- ja anime-tyylisiä hahmoja ja piirrustuksia voi piirtää, muttei mangaa tai animea. Kun ne nyt sattuvat siis olemaan japanilaisia tuotoksia, ja animea on todellakin vähän hankala kotitekoisesti piirtää, kuten animaatioita yleensäkin (Ellei omista tietokoneessaan sitä microsoftin ihanaa osaa jolla voi piirtää animaatioita. <3 :D)

//edit: Isilmirë: Jeps, tuolla saa varmaan vähän parempia animaatioita aikaan. Tarkoitukseni oli olla vähän sarkastinen, muistan vieläkin kun tein ala-asteella tuolla microsoftin ohjelmalla tikku-ukko-animaatioita ja ne oli niin khuuleja. :p Muistaakseni se microsoftin ohjelma oli vähän yksinkertainen siihen jos haluaisi kunnon animaatioita piirtää. Tosin viimeksi käytin moista ala-asteella joten voin olla väärässäkin. :/
Who'd want to be men of the people
When there's people like you?

Yoshei

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #130 : Tammikuu 24, 2006, 16:01:54 »
Plööts. Kaikilla näyttää olevan erilainen käsitys mangasta.

On niitä jotka eivät lue sitä koska ei vain pidä siitä tai vihaavat sitä tai pitävät täytenä hentaina (huom! Täyttä hentaita on vain 1% kaikesta mangasta. pehmohentai ja perverssi manga on sitten erikseen..).  On niitä jotka ovat olleet jo viime vuosisadanpuolelta asti mangafaneja. On niitä jotka ovat vasta alkaneet lukea mangaa, kun sitä on alkanut tulla suomeksi ja ovat "ovat muodissa mukana" niin että kaiken pitää olla niin japania että! On niitä jotka ovat alkaneet lukea sitä kun muutkin ovat sanoneet että ne ovat hyviä ja alkaneet itsekin pitäät niistä tai olivat parivuotta sitten otakuja, mutta nyt ovat vähän hiljentyneet tai ne jotka ovat vain ottaneet pokkarin käteen kaupasta, vaikka eivät tienneet, että ne olivat mangaa.

Itse kuulun niihin, jotka olivat pari vuotta sitten täysotakuja ja japanfriikkejä, enkä kuvitellut että japanissa on muutakin kuin mangaa.
Nyt olen tajunnut, että ei japani niin ihmemaa ole ja näin. Olen pistänyt osan pokkareistani kirpparille, ja repinyt puolet mangakuvista  seiniltäni.
Nyt toivon tosiaan, että ensi syksynä on muodissa joku muu sarjakuva.
Itse olen vannonut olevani pitkän tähtäimen manga-fani, tai siis niiden tasan kahdeksan mangan fani ainakin, mitä olen nyt keräillyt, joten en kyllä aijo lopettaa vaikka ne menisi kuinka pois muodista. Animeista en ole koskaan liiemmin innostunut.

Ja jos minua pidetään hulluna sen takia että luen mangaa, niin pitäkööt.

Suomalainen ei voi piirtää mangaa, ellei ole asunut jotn. 7 vuotta Japanissa ja/tai omista japanin kansalaisuutta. En ole varma, mutta jotain tälläistä olen kuullut.

Että sellaista. En oikein osannut ilmaista mitä halusin sanoa, mutta yrittäkää kestää.

Koralin

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #131 : Helmikuu 15, 2006, 19:19:48 »
Eikä! Nyt vasta sitten tänne eksyn kun hyvä keskustelu näyttää laantuneen. Pöh. Tyypillistä. ):< Minä itsekkin (yllätys, yllätys) olen sangen uusi mangafani. Seuraavaksi minun pohjattoman tylsä mangaan tutustumis elämänkertani: xD
  Tutustuin mangaan paremmin (okei, joskus 2.luokalla Pokemónia kyllä seurailin ja muumeja jne...) joskus vuosi sitten kun sain Tokyo Mew Mew 1 ruotsiksi kaveriltani. Jo suomennettavat esim. Ranma ei minuun oikein kolahtanut ja parin kaverini esittelemätkään sarjat eivät oikein olleet minua varten, mutta jostain kummasta syystä TMM ainakin herätti uteliaisuuteni.
  Ostin TMM:t 1-7 ruotsiksi ja osan enkuksi ja sitten ostin Time Stranger Kyokon ensimmäisen osan ruotsiksi. Se kolahti. En onneksi ehtinyt alkaa sitä enempää ostaa kun sitä jo alettiinkin suomentaa. Arina Tanemuran tyyli oli minulle kovasti mieleen ja ostin kaikki kolme TSK:t ja sitten vielä ruotsiksi Kamikaze Kaito Jeanne 1 ja 2. Pari kokeneempaa kaveriani suositteli minulle sarjoja ja aloin lukemaan myös Fruits Baskettia. Siihenkin ihastuin kovasti. ^_^ Nyt kun viime syksynä sain oman tietsikan olen voinut ottaa selvää paremmin eri sarjoista.

Minäkin piirrän ns. mangatyylillä eli tyylini on saanut paljon mangasta vaikutteita, mutta olen allerginen useimmille piirto-oppaille. Ei ole hauskaa eikä kovinkaan hienoa (mielipide, älkää tappako! O_O ) jos kaikki piirtäisivät samanlaisella tyylillä ja yrittäisivät jäljitellä tismalleen jonkun mangapiirtäjän tyyliä. Vaikka piirtäisikin ns. manga tyylillä jokaisella on silti oma tyylinsä piirtää. Piirto-oppaista voi saada tietysti hyviä vinkkejä esim. anatomian kanssa tai joissain muissa seikoissa, mutta suoraa kopioimista en minäkään kannata.

Minusta on myös sääli, että useimmat suomennettavat sarjat ovat semmoisia maailmalla parhaiten tunnetuimpia/suosituimpia sarjoja. Ainakin jossain määrin. Olisi hauskaa jos meille suomennettaisiin välillä kokeeksi vähän jotain muutakin kuin kaikista tunnetuimpia teoksia. Tietysti suosittuja sarjoja sinänsä kannattaa julkaista, mutta.... AAk! Miksi tämä on nyt niin vaikea muotoilla. No, toivottavasti edes joku tajusi....

Nykyään omistan seuraavat mangat:
Fruits Basket 1,2,4,5
Tokyo Mew Mew 1-7
Card Captor Sakura 2
Kamikaze Kaito Jeanne 1,2
Time Stranger Kyoko 1,2,3

Tietääkö joku muuten löytyisikö Fullmoon o Sagashitea mahdollisesti Fennica comicsista tai jostain muualta hesasta?

Anteeksi kauhean pitkä viesti ja kiitos ja kumarrus jos jaksoit lukea! :D

Poissa Kuumato

• Vuotislainen
  • Kauhukakara.
Manga
« Vastaus #132 : Helmikuu 27, 2006, 11:29:15 »
Lainaus
Suomalainen ei voi piirtää mangaa, ellei ole asunut jotn. 7 vuotta Japanissa ja/tai omista japanin kansalaisuutta. En ole varma, mutta jotain tällaista olen kuullut  

En ole samaa mieltä tuosta. Tai siis, koko hommahan riippuu näkökulmasta. Länsimaisethan käsittävät mangan olevan nimenomaan japanilaista sarjakuvaa, mutta näytit japanilaiselle minkämaalaista sarjakuvaa tahansa, se on heille mangaa. Jos japanilainen lukisi umpisuomalaista sarjakuvaa, olisi tekijä hänen mielestään mangaka.
Länsimaalaisesta näkökulmasta katsottuna taas tämän sarjan X tekijä olisi pelkkä sarjakuvapiirtäjä.
mangatyyli on myös joustava käsite, kaikkea mangaa ei välttämättä edes huomaa mangaksi ellei vilkaise tekijän nimeä ja kotimaata. Jotkut Japanilaiset sarjakuvataiteilijat käyttävät tyyliä joka ei juurikaan erotu länsimaisesta tyylistä. Eli isot silmät ja painovoimaauhmaavat kampauksethan eivät tee sarjakuvasta mangaa.

Pointtinani on, että suomalainenhan voi piirtää ja julkaista sarjakuvaa 'mangatyylillä' ilman että väittäisi sitä mangaksi ja ilman mitään yhteyksiä japaniin. Tällaistahan tavataan kutsua pseudomangaksi, mutta minun mielipiteeni on että sarjakuva kuin sarjakuva, piirtäjän kansallisuudella tai kotimaalla ei oikeastaan ole väliä, kunhan jälki on siistiä ja tarina hyvä.
Tämän takia minä luen mangaa, en koska se on Japanista, vaan koska pidän mangojen ilmaisutaidosta, kuvien asettelusta ja mielikuvituksellisista tarinoista. En näe mitään estettä miksei suomalainen voisi pystyä samaan. Japanissa sarjakuvaa ilmestyy vain niin paljon enemmän kuin muualla maailmassa, että väkisinkin joukossa on runsaasti myös oikeasti hyviä sarjoja. Ja valinnanvaraahan on, ja kohdehenkilökategoria paljon laajempi kuin länsimaisissa sarjoissa.

mörkö

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #133 : Maaliskuu 05, 2006, 19:17:02 »
Tykkään. Rakastuin joskus pienempänä Pokemoniin/Digimoniin, mutta se jäi joskus pari vuotta sitten. Kunnes vuoden jälkeen rupesin seuraamaan Sailor Moonia. Siitä erityisesti tykkäsin. Mutta sitten sen esittäminen loppui. :'|
Manga on vain jotenkin iskenyt minuun. Tykkään piirtämistyylistä, omaperäisistä tarinoista ja muutenkin. (Pidän myös Japanista paljon.)
Luen Tokyo Mew-Mewiä ja Salapoliisi Conania, jotka on tällä hetkellä suosikki mangaani.
Olen myös piirtänyt mangatyylillä jokusia piirrustuksia. :D

Poissa Kuumato

• Vuotislainen
  • Kauhukakara.
Manga
« Vastaus #134 : Maaliskuu 06, 2006, 11:20:48 »
Lisään vielä omasta piirustustyylistäni:

Minä piirrän sarjakuvaa harrastuksenani, ja suunnitelmissani olisi paiskata jotakuta kustantajaa tuotoksillani sitten joskus vuonna nakki ja pottu, kun olen saanut hiottua jälkeäni selkeämmäksi, oppinut piirtämään paremmin taustoja ja kuvakulmia, sommitteluja ynnä muuta välttämätöntä. Oma tyylini ei varsinaisesti ole mangatyyliä, mutta saanut siitä muutamia vaikutteita. (Eli se ei ole realistista, mutta on selkeää kuitenkin. Toivon mukaan ainakin.)
Sellaista kunnon mangatyyliä käytän lähinnä silloin kun piirrän fanitaidetta jollekin sarjalle.
Suosikkisarjojani ovat:
-Neon Genesis Evangelion (Loistava sarja,syvällistä pohdintaa ja pistää ajattelemaan asioita, End of Evangelion-elokuva on myös hyvä, selkiyttää muutamia tärkeitä seikkoja.)
-Fullmetal Alchemist (Katson sekä animena että luen mangana, aivan ihana sarja, tähän mennessä ainoa jossa päähenkilö on ehdottomasti suosikkini.)
-Dragonball (manga ja DBZ-anime. Siis, minähän en osaa perustella miksi pidän sarjasta jossa on loputtomia taisteluita hyvisten ja pahisten välillä, mutta se on puhdasta nostalagiaa!)

Siinä oli kärkikolmikko. Suomeksi julkaistuista muista mangoista One Piece kolahti myös. Myöskin Time Stranger Kyoko oli mielestäni (Niin kammoamaani shoujoa kuin onkin) varsin hyvä. Tokyo Mew Mew... No, se menee jo vähän liian sokeriseksi, minun mielipiteeni on että se on huonoin manga mitä suomeksi on tullut. (Ja se on aika paljon sanottu, kun ottaa huomioon että julkaisevat Ranmaakin...)
InuYashasta en ole vielä muodostanut mielipidettä. Toisaalta vaikuttaa lupaavalta, mutta toisaalta taas ei erikoisemmin innosta ajatus enempien ikuisuussarjojen keräämisestä. Sitä paitsi olen kuullut että se alkaisi toistamaan itseään loputtomiin kunhan pääse vauhtiin... Noh, kerään sitä toistaiseksi mutta saas nähdä...

Quercita

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #135 : Maaliskuu 10, 2006, 07:58:04 »
// muoksin tämän nyt uuteen uskoon.

Manga. Itse jäin tässä joskus ehkäpä puolisentoista vuotta sitten koukkuun. Aluksi se oli juuri sellaista että luin yhtä sarjaa, Salapoliisi Conania, mutta sittemin aloin lukea muita sarjoja, ja oikestaan tuo Conan jäi pois. Ideana sarja on minusta ihan hyvä, mutta juoni tuntuu jotenkin toistelevan itseään. Mitä enemmän luen mangaa, sen enemmän jään koukkuun. Pidän tuosta piirustustyylistä ja muutenkin manga on vain iskenyt minuun. En minä sitä ole missään vaiheessa lukenut sen tähden, että se olisi muodissa, vaan ihan vain, koska pidän. Vähän kaikenlaista on tullut luettua, mutta voisin varmaankin mainita muutamia sarjoja, joita luen enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

Sarjoista luen mm. Fruits Basketia (tuo juoni on aivan ihana, piirustustyyli myös), Narutoa, InuYashaa (joskin aika epäaktiivisesti) ja One Pieceä (tosin aika vähän), Fullmetal Alchemistia (Edwardin ilmeet ovat aivan liian loistavat) ja Death Notea (L on loistava hahmo). Ranmaa luin jossain vaiheessa pari numeroa, mutta ei ihan iskenyt minuun. .

Minulla tuon mangan suhteen tulee yleensä eteen se ongelma, ettei rahat mitenkään riitä ostamiseen._.  Tokihan kirjastosta lainaaminen on aina hätäratkaisukeino, mutta kun joitakin sarjoja ei sieltä löydy *cry* On minullakin surut.

Animea on ole hirveästi seurannut, mutta muutamasta sarjasta tulee kyllä katsottua, lähinnä siis Narutoa, välillä Death Notea, Paradise Kiss (tai pikemminkin katsoin) ja Prince of tennis.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2007, 12:08:12 kirjoittanut Quercita »

Reta McClain

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #136 : Maaliskuu 15, 2006, 16:27:29 »
Manga on hubaa:DDDDD

Köh, köh, sitten asiaan.

Ensimmäisen mangapokkarini luin viime kesänä, kun olin kaverini kanssa viikon jumissa yhdellä saarella. Kaverini oli ilmeisesti edellisen lukuvuoden lopulla innostunut mangasta ja oli hankkinut ensimmäiset neljä osaa One Piecestä. Hän tarjosi niita sitten minulle ja luin ne aika nopeasti:) Ensimmäinen oma mangapokkarini oli muuten One Piece vol. 5.

Manga taisi silloin jäädä unholaan pariksi kuukaudeksi, kunnes seitsemännen luokan aloitettuani huomasin päätyneeni samalle luokalle manga-friikin kanssa. Hän sitten lainaili minulle Conania ja Ranmaa, joita sitten tuli luettua ihan mukavasti. Ranmasta en niin kauhiasti tykännyt, jotenkin se tuntui juonettomalta mössöltä. Conanista pidin suunnattomasti siihen asti, kunnes menin katsomaan pari jaksoa animena. Huomasin, että kaikki hahmot olivat kaameita. Tyhmä käytös ynnä muuta ja sen jälkeen olen pitänyt taukoa.

Dragon Ballia en voi sietää. Jostain syystä, joka ei ole selvinnyt vielä minullekaan. Se Goku vaan on tyhmä kuin saapas O.o

Olen lukenut myös yhden Time Stranger Kyokon. Aika sekava, jos suoraan sanotaan.

Inuyashasta pidän suunnattomasti. (Kaveriani muuten ärsyttää suunnattomasti Inun kasvoilla silloin tällöin näkyvät Akane-ilmeet:DDD) Ne miespuolisten örvelöiden hiukset (Sesshoumaru-samaaa!!!) ja Inuyashan korvat kuuluvat varmaan osana syytä, miksi sitä luen. Ja tänään sain viimein käsiini sen viidennen pokkarin! (Sanoo ihminen, joka katsoi sen animena pari viikkoa sitten...)

Ja asiasta kukkaruukkuun. Tietääkö kukaan mitään kauppaa Helsingissä, jossa olisi laaja valikoima englannin/suomen kielistä mangaa?? Haluaisin saada käsiini D.N.Angelia...

Kuraki

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #137 : Maaliskuu 15, 2006, 21:49:36 »
Minä pidän myös mangasta/animesta.
Pidän tyylistä erityisesti, en tiedä miksi. Mangoissa on myös melkein kaikissa kaunista jälkeä (en väitä, ettei muissa sarjakuvissa olisi). Jotenkin tyyli on erikoinen, isot kauniit silmät.
On tässä noin kaksi vuotta suunnilleen "harrastanut" mangaa/animea.
Itse piirrän kyllä sarjakuvaa jossa on ehkä pieni häivähdys mangan tyyliä (nimittäin silmät), kun nyt koirasarjakuva on kyseessä.
Luen kyllä myös mangaa aika paljon.

Lempimaga on One piece, Ginga Desetsu Weed tai Ginga Nagareboshi Gin.

Anigiri

• Ankeuttaja
Parempi myöhään kun ei milloinkaan...
« Vastaus #138 : Maaliskuu 16, 2006, 11:09:10 »
Vai että ihan mangua ja animua? että ihan otakujakin?

Tjaa, selailin pikaisesti topicin läpi enkä nähnyt Akiraa mainittavan tai ehkä mainittiinkin, mutta siihen ei tartuttu mitenkään.

Se oli minun ensimmäinen mangani ja animeni kun olin 9-vuotias pikkanen tyttö. Kaikki vanhat ja pervot otakuthan tietävät aina Akiran ja muistavat TETSUOOOON ja KANEDAAAN. sääli että nyt se alkaa menemään hieman unholaan, vaikka sitä mangaahan saa melkeinpä jokaisesta kirjastosta ja animekin VHS:änäkin pitäisi löytyä myöskin kirjastoisista, tosin enkku-dubilla, mutta mitä huonompi dubbi sen parempi ja on hauska nauraa kunnon otakuille jotka alkavat aina pitelemään korviaan ja huutamaan tuskissaan kun anime sattuukin olemaan dupattu englanniksi (tai vastaavasti ruotsiksi) eikä rakkaalla japanillamme<3.

Elikkäs 7 vuotta animea ja mangaa "varsinaisesti ja virallisesti" harrastanut (vaikka kaikenmaailman Draculat, Hopeanuolet ja Candycandyt pienenä katsoinkin) ja 7 vuodessa kirjahyllyt on täyteen saanut mangaa kerättyä, jopa yli 200 kirjasta *kehu,kehu,öh,öh*
Mangaa olen lukeanut ja animea katsonut laidasta laitaan, on ollut puolen vuoden shoujo ja shounenai/yaoi-innostuksia jotka menivätkin kyllä jo ohitse, nytten palasin takaisin Akiraan ja aloitin vuosi sitten lukemaan Shounen-sarjoja ja "aniki"-sarjoja (esim. Otoko Juku ja Jojo's bizarre Adventure)

One Piece kolahti joskus pari vuotta sitten, halpana kiinapiraattina kauheine subbeineen, jotka ovat niin kovin rakkaat ja viime kesänä tullut One Piece amerikka dubbi ja sensuuri on vain jotakin nannaa<3
(Sanji polttamassa tikkaria ja Smokerin leuka joka on jämähtynyt irveeseen, koska kolme sikaria suun pielestä ovat kadonneet)

että sellaista. Onhan tuo mangu ja animu niin ihunaa, vaikka en ole enää vuosiin pitänyt sitä mitenkään kovin "tärkeänä ja rakkaana" enkä sanoisi itseäni kovin suureksi anime ja manga-faniksi, koska minua ei varsinaisesti kiinnosta enää mitkään anime ja manga-määritteet tai ajatus  alkaa huutamaan siitä että onko se witch mangaa vai ei? ja miksipä ei olisi? onhan japanissa witch-mangaa tehty ja mangahan nyt (jos oikein haluan ärsyttää) tarkoittaa sarjakuvaa, ei vain japanilaista sarjakuvaa.
joten hei, TOD on mangaa :D
Enää ei ajatus mangasta muoti-ilmiönäkään ärsytä yhtään. Olkoon porukka ernuja, jos tahtoo. sama se, kunhan ei ala kääntämään minun otoko jukua millekkään muulle kielelle kun koreaksi ja kiinaksi<3.

kiitos, Anigiri lopettaa pitkän, tylsän, sekavan ja uuvuttavan puheensa.

Zohra

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #139 : Maaliskuu 17, 2006, 16:50:36 »
Mä en ainakaan lue mangaa sen takia että se olis joku "muotivillitys" vaan ihan sen itsensä takia..monet yhdistävät sanaan manga melkein heti tyttömäiset hahmot ja suuret söpöt silmät, mutta kannattaa tutustua paremmin niin löytää kyllä sarjan joka miellyttää..! Voin suositella kaikki CLAMP:in sarjoja varsinkin Chobitsia ja hyviä on myös Battle Royale-kirjat jos kaipaa jotain "aidommin" piirrettyä.
Piirrustus tyylini vaihtelee mutta kyllä siinä yleensä esiintyy jotain mangamaista.
Animesta ei kiinnosta varsinkin kun suomessa näkyy tv:stä vain jotain lapsillle tarkotettuja sarjoja..!

Elruwen

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #140 : Huhtikuu 12, 2006, 22:03:31 »
Itse kiinnostuin mangasta kunnolla, kun Ranma alkoi ilmestyä- suunnilleen viidennen pokkarin aikoihin. Nyt olen tosin kyllästynyt suomennoksiin, joten en enää Ranmoja tai Conaneita osta. Tokyo Mew Mewiä ostan ehkä joskus (vaikka se onkin perusshoujoa ylimuodokkailla tytöillä), ja One Piece onkin sitten ainoa, jota seuraan ja ostan joka kuukausi uuden pokkarin (One Piecestä puheen ollen, se 4kidsin dubbi on kyllä hauska. Sanji tykkää tikkareista~!).

Vähäiset kuukausirahani menevätkin sitten yleensä mangoihin tai Blipposta tilattuun krääsään. Inuyashaa 'keräilin' jokin aika sitten, mutta innostus lopahti ja nyt korkeintaan seuraan lukuja netistä. En jaksa seurata tarinaa, jolle ei ole loppua näkyvissäkään ja juoni junnaa paikoillaan. Nyt en oikeastaan keräile mitään ei-suomennettua mangaa, vaikka Narutoa eniten ostelenkin. Nykyinen tarina (chuunin exams) ei ole minusta niin kiinnostava, joten ei ole iloa ostaa. Joten, hyllyssä on eniten yksittäisiä pokkareita mm. Angel Sanctuarystä, Pet Shop of Horrosista, Hellsingistä, Full Moonista ja Gravitationista.

Lempi manga-sarjoja ovat mm. Naruto (Suurimmalta osalta Kakashin takia.. *krhöh* Tulen katumaan tämän kirjoittamista joskus >///<;;), Arina Tanemuran mangat ja Loveless. Arinalta olen silmienpiirtotekniikkanikin pöllinyt. Ne hiukset! Ja yksinkertaisesti sanottuna, piirtotyyli! Se on niin söpöä, ja juuri sopivaa katsottavaa, jos on shoujo-tuulella. :D Lovelessista sanon vain kaksi sanaa: shounen ai ja nekopojat.

Sitten se piirtäminen... Manga-tyylillä kuviani raapustan juu. Realismia en ole paljoa piirtänyt (Kerran koulussa piirsin Gacktin, joka oli mielestäni täysin vinksahtaneen näköinen. Muut eivät olleet samaa mieltä. ), joten mangassa taidan pysytellä. Mini-doujinsheja, eli puolikkaan sivun kokoisia järjettömiä muka-hauskoja sarjakuvia löytyy päiväkirjasta sillon tällöin. Yleensä piiroksissa on tyttöjä (mm. gosuroria) tai shounen aita.

Mutta juu. Manga on jees. (Joku kyseli, mistä Helsingistä saa mangaa- Fantasiapeleissä ja Akateemisessa kirjakaupassa taitaa olla ihan hyvä valikoima. En kyllä ole varma, sillä en ole itse koskaan siellä päässyt käymään... ._.)

Ayasha

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #141 : Huhtikuu 20, 2006, 13:02:18 »
Ihan näin ohimenevänä huomautuksena, olisi mukavaa, jos lukisitte myös aikaisempia viestejä, olisi mukava saa kunnon keskustelua taas käyntiin. (:

Minulla on manga-harrastus ollut viime aikoina vähän tauolla, kun kirjastosta ei oikein enää löydy sitä mitä haluaisin ja minulla ei valitettavasti ole varaa ostaa uusia mangoja. Suomeksi en toistaiseksi kerää mitään mangaa, mutta onneksi kesän tienoilla alkaa uusia sarjoja, etenkin Princess Aita sekä Kamikaze Kaitou Jeannea odotan oikein innolla. Kill me, Kiss me:tä kyllä kerään, mutta sehän on manhwa.

Ainoat kokonaan kerätyt sarjat minulla ovat Chobits ja Time Stranger Kyoko (yksiosaisten lisäksi). Eniten pidän tällä hetkellä CLAMPin sarjoista ja niitä tällä hetkellä eniten keräänkin. Sarjat joita tällä hetkellä kerään, ovat X/1999, xxxHolic ja Doll. DearSia kerään myös..

Onko joku teistä menossa kesän anime- ja mangatapahtumiin? Minä en ole suunnitellut sen kummemmin meneväni minnekään, mutta ehkä voisin poiketa Animeconissa jonain päivänä. (Eikö Kirsikankukkaconia enää järjestetä ollenkaan?)

Ja kun täällä on ollut puhetta myös muiden sarjakuvien lukemisesta, niin itse en ainakaan pidä juuri muista sarjakuvista japanilaisia ja korealaisia lukuunottamatta, kuin Nemistä. Aku Ankasta ja muista vastaavista todella kuuluisista sarjoista en ole pitänyt ikinä.

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Manga
« Vastaus #142 : Huhtikuu 27, 2006, 12:49:13 »
Aika pientä manga/manhwa-tarjonta on täälläkin päin kirjastoissa. Yleensä jotakin sarjaa löytyy ehkä yksittäisiä osia, jopa keskeltä sarjaa, tietenkin suomenkielistä Ranmaa lukuunottamatta :D

Minä suosin aikalailla shônen ai -sarjoja, tai edes reilummin slashahtavia :D. Uusimpia ostamiani sarjoja on Yami no Matsuei ja Eerie Queerie. Mutta jostain syystä päätin tuossa pari päivää sitten pistää rahaa suomenkieliseen ja ostin Kill Me, Kiss Men ensimmäisen osan.

Kyô Kara Maô -ihkutuksen ollessa kovasti päällä haaveilen sen mangaversiosta (ihan kunnon pokkarina, koneelta löytyvät ne 5 ensimmäistä chapua) Mutta mutta, Japanissa siitäkin on julkaistu ilmeisesti vasta yksi tankoubon. Ei voi mittään. Täytyy tyytyä dôjinsheihin ^^

Meinasin minäkin poiketa Animeconissa, ja piti pukeutuakin, mutta mahdollinen cossaamani hahmo muuttuu kuukausittain, enkä saa minkäänlaista asua aikaiseksi. Tai edes aloitetuksi.

Sohma

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #143 : Toukokuu 28, 2006, 01:46:03 »
Itse ennen luin aivan hirveästi mangaa. Ekaksi se lähti kaverini Conanista jota sitten luettiin, sitten se vaihtui One pieceen ja on epiecestä Fruits Baskettiin. Sen ohella netistä joskus luin Chobitsia ja muitakin mangoja. Lopulta aloin lukemaan Othelloa. Ja joskus sitä vieläkin luen jos jotain luen. Itse en ollut koskaan pitänyt Ranma ½:sta, minusta piirrustus jälki oli rumaa ja ideat tyhmiä. Myöskin koko juttu että kirja oli käännetty oikeinpäin oli järkyttävää. Sitten jotenkin sitä kautta aloin boikotoimaan kaikkia markettimangoja eikä sitten suomenkielistä mangaa ole tullut luettua. xxxholic on vieläkin tuolla hyllyssä lukemattomana, pitäisi jossain vaiheessa lukea kunhan vain jaksaisi. Nykyään huomaa että päivät menee aikas nopeasti musiikkia kuunnellessa, koneella ollessa ja koulua käydessä. huuh :O

Frederica

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #144 : Toukokuu 28, 2006, 15:41:09 »
Täälläkin olisi vielä yksi mangaa lukeva immeinen. :)

Vielä viime vuoden puolella olin suunnaton mangafani, mutta jotenkin se innostus sitten vähän lopahti Pottereiden ilmestyessä kuvioihin. Luen toki edelleen mangaa ja pidän siitä kovasti, mutta olen huomannut, etteivät pokkarini olekaan enää niin kovassa käytössä niin kuin ne ennen olivat. Eilen Helsingissä käydessäni ostin kyllä Fushigi Yugin viimeisen numeron ja CLAMPin 'Man of many faces'-mangan ensimmäisen volumen, vaikka kukkaroni kärsikin siitä kivuliaasti.

Oma mangakokoelmani ei aivan mahdu kirjahyllylleni (pokkareita yhteensä 54 + kolme manhwaa), joka tuottaa minulle säännöllisin väliajoin jonkin verran päänvaivaa.
Luen pääosin Fushigi Yugia (Yuu Watasen piirtotyyli on äärettömän kaunista), Inuyashaakin ostelin vuonna nakit ja muusi aivan liian monet numerot, jota kadun nyt erityisesti, sillä nyt olen oppinut miltei inhoamaan kyseistä sarjaa. Hyllystä löytyy lisäksi myös Rurouni Kenshiniä, Detective Conania (yäk), Ranmaa (yäk), .hackia ynnä muuta. En lue suomenkielistä mangaa (en niitäkään, jotka ovat hyllyyni jääneet ja odottavat poisvientiään), sillä jotkut käännökset ovat mielestäni yksinkertaisesti omituisia. Sitä paitsi muunkielistä mangaa lukemalla oppii yllättävän hyvin ja nopeasti eri kieliä. :)
Olen harkinnut kaikkien Inuyashojeni myyntiä netissä, kun kukaan lähipiirissäni ei taida olla kovinkaan innokas ostamaan niitä - en kyllä yhtään ihmettelekään, hinnat kun ulottuvat suunnilleen taivaisiin asti.

Animea löytyykin sitten hieman vähemmän - kaikki neljä Hopeanuoli-VHS:ää (jossain hukassa kylläkin) ja Azumanga Daioh-DVD - jälkimmäinen on todella hauskaa katsottavaa, mutta englanninkielinen dub saa kyllä yhä kylmät väreet kulkemaan pitkin selkäpiitä...

Lainaus
Dragon Ballia en voi sietää. Jostain syystä, joka ei ole selvinnyt vielä minullekaan. Se Goku vaan on tyhmä kuin saapas O.o

Olen samaa mieltä. Ostin joskus erehdyksissäni (tämä tapahtui hyvin kauan aikaa sitten) yhden Dragon Ball-pokkarin, ja voihan elämä; olisin voinut syöttää kyseisen kirjasen vaikka isovanhempien koiralle. Olen monia kertoja ihmetellyt, mikä tekee DB:stä niin suositun. Shounen-manga, jossa taistelut ovat noin kahdeksankymmenen sivun mittaisia, vanha perverssi ukko lähentelee nuoria naisia, juoni on lähes olematon (tai sitten sellainen, jota minä en vain ymmärrä), piirtäjän kynänjälki ei ole mitenkään kehuttavaa jne. Voisiko joku DB-fani kertoa, miksi pidätte kys. sarjasta? Mikä siinä viehättää teitä?

Toivottavasti (varsin suoraansanotut) kommenttini eivät loukanneet ketään. Jokainen tykkää eri asioista, sehän on selvä. :)

Eleonoratar

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #145 : Kesäkuu 05, 2006, 17:13:28 »
Minä pidän mangasta todella paljon. Tällä hetkellä suurin osa kuukausirahoista meneekin mangan ostamiseen, sitä on vain aina pakko saada lisää ja lisää. Pidän mangojen piirrustustyylistä ja muutenkin mangat ovat vain jotenkin öh... mielenkiintoisia? En oikein osaa selittää, miksi mangat ovat niin ihmeellisiä ja ihania (eivät tietenkään kaikki) tai miksi pidän niistä enemmän kuin länsimaisesta sarjakuvasta. Se vain on niin.

Ensimmäisen kerran mangasta taisin saada tietää, kun Sailor Moon tuli Subtv:ltä. Joskus sattumalta (tai en oikein muista miten se meni) avasin telkkarin kun Sailor Moon tuli sieltä. Sepä sitten oli niin hyvä sarja, että etsin enemmän tietoa asiasta, ja niinpä sain tietää animesta ja mangasta.
Vaikka Sailor Moon tulikin ehkä jotain yli vuosi sitten, aloitin mangan lukemisen vasta vajaa puoli vuotta sitten. Aikaisemminkin olin välillä katsellut mangoja kauppojen lehtihyllyissä (ostin joskus jopa 'Mangapiirtäjän oppaan', ja olin siitä silloin niin innoissani), mutta vasta tämän vuoden alussa sitten 'uskoltauduin' mangaa ostamaan.  Otin Tokyo Mew Mew:n sieltä jostain hyllystä ja päätin että ostan sen. Ja olen iloinen, että niin tein.

Nyt sitten omistan 28 mangaa ja 3 manhwaa ja aina kun rahaa on tarpeeksi ostelen lisää. Omistan Gravitationia, Pet Shop of Horrorsia, Vampire Gamea, Inuyashaa, Salapoliisi Conania, Ranmaa, Time Stranger Kyokoa, Tokyo Mew Mewiä ja K2 Kill me Kiss me:tä. Lähes kaikista noista mangoista/manhwoista tykkään oikein paljon ja usein minulla onkin ongelmana, etten osaa päättää mitä niistä ostaisin.

Olisi kiva jos tämän kaupungin kirjastossa olisi enemmän mangaa, niin sieltäkin voisi sitten välillä lainailla, niin että rahaa ei menisi mangaan niin paljoa. Tällä hetkellä kirjasto taitaa omistaa Salapoliisi Conania, Ranmaa, One Piecea, Narutoa, Inuyashaa, Fruits Basketia ym. tälläsiä aika tunnettuja, mutta jokaista sarjaa on aika vähän ja ne ovat yleensä lainassa.

Ja mangatyylillä piirtämisestä vielä. Minä ainakin piirrän yleensä aika mangatyylisesti, samantyylisiä silmiä, neniä ym. Enimmäkseen se johtuu siitä, että pidän mangasta, mutta osittain myös siitä, etten itseasiassa osaa edes piirtää kovin realistisen näköisiä hahmoja...

Elindar

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #146 : Kesäkuu 23, 2006, 10:41:33 »
Tuolla joku puhui kirjaston mangoista. Meidän oman kylän (noh, kaupungin) kirjastosta ei löydy mangan mangaa, mutta onneksi Tampere on tuossa nurkan takana, ja siellä niitä kyllä on, jos vain sattuu juuri sillä hetkellä löytymään. Yleensä sieltä hyllystä löytyy rivikaupalla Ranmaa ja DBZ:a, toiset (ja paremmat) sarjat ovat yleensä aina lainassa, mutta olen minä sieltä muutaman kerran löytänyt ihan kivaakin luettavaa.

En edes muista koska olisin viimeksi ostanut mangaa.. Siitä on kauhea kauan aikaa. Olen nyt jopa myymässä osaa mangoista pois rahapulan takia. :>
Animeconiin olen kyllä tulossa. Se onkin eka Animeconin ja kaiken kaikkiaan toinen conini ikinä. Viime vuonna olin Traconissa, ja aion mennä tänäkin vuonna. En tiedä vielä cossaanko Aconissa, riippuu saanko asua valmiiksi. Olen ollut vähän laiska viime aikoina. Tarkoitus olisi cossata jrockbändi Gazetten basistia Reitaa. Ei siis mitään animehahmoa tällä kertaa. Se onkin eka cossini, joten saa nähdä miten onnistuu. ^^;

Reppuriiviö

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #147 : Kesäkuu 25, 2006, 21:56:38 »
Saan hengenahdistusta. WITCH EI OLE MANGAA!!!!!!!!!!!!
W.i.t.c.h.:stä on tekeillä kuulemaan mukaan mangaa, mutta luulen että tarkoitat tuolla sitä italialaista sarjakuvaa jota myydään ruokakaupoissa.
Noniin, siinä kommenttini muiden viesteihin.

Luen paria hassua mangasarjaa, omistan muutamia. Aloitin tämän harrastuksen tapaisen noin vuosi sitten, eli repikää siitä. Tungettakoon sitten animekin tähän: Kyllä, katson animea. Lempigenreni on shonen-ai (en ole tällekkään erityisen omistautunut sillä olen katsonut vain muutamaa). En ole kovinkaan omistautunut harrastukselleni, sillä luulen että minua ei ikinä voitaisi kutsua otakuksi. Eikä myöskään No-life-harrastelijaksi. On minulla elämä. Ebaysta saa nimittäin nykyään kaikkea! xD

Ettäkö piirustukseni ovat mangatyylisiä? Kyllä, niin taitavat olla..

Poissa Rubeus

• Vuotislainen
Manga
« Vastaus #148 : Kesäkuu 27, 2006, 19:59:56 »
Minulle manga on ollut aina lähellä sydäntä. Kiinnostuin siitä, kun näin erään animeohjelman telkkarista - jonka nimeä on muista kuollakseenkaan. Kyseinen ohjelma vain tempaisi minut mukaansa kauniin piirrustusjälkensä ja juonensa takia. Painavana syynä oli myös se, että sankareiden osaa toimittivat kerrankin tytöt:D

Nykyisin olen hurahtanut mangaan lähes yhtä palavasti kuin Pottereihin. Kirjahyllyäni komistaa vino pino mangapokkareita ja piirrustuslehtiöt ovat täynnä aiheeseen liittyviä piirrustuksia.
Pidän eniten Arina Tanemuran mangasarjakuvista, sillä piirrustusjälki on henkeäsalpaavan upeaa ja juonet humoristisia ja toimintaa täynnä:) Tokyo Mewmew on myös hyvä Inuyashia unohtamatta. Oikeastaan minulle kelpaa melkein mikä tahansa manga, sillä olen pesunkestävä fani!

Anselmus

• Ankeuttaja
Manga
« Vastaus #149 : Kesäkuu 29, 2006, 18:56:48 »
Aluksi olin silleen että mikä manga? Se oli parivuotta sitten, otin asiasta selvää ja olin silleen "Aha" eipä juuri kiinostanut. Katsoin mielumin animea telkkarista. Mutta viime syksynä siihen tuli muutos. Olin menossa matkalle ja mietin mitä ostaisin matkalle luettavaksi. Ostin Time Stranger Kyokon 3 osan, huom. kolmannen osan. En aluksi oikein tajunnut juonta koska se hän oli sarjan viimeinen pokkari. Minulta meni pari kuukautta totutella ja opetella lukemaan mangaa oikea oppisesti ja silleen että siitä ymmärtäisin jotain. Myöhemmin lyösin sarjan toisen pokkarin ja olin silleen "Waude vähän tää on hyvä" mutta kun yritin kissojen ja koirien kanssa etsiä sarjan ensimmäistä pokkaria en löytänyt sitä mistään! Enkä ole vieläkään löytänyt *Yhyy hirveä vollausta* Kysyin kirjakaupasta voisiko sitä tilata? Mutta pokkari oli päässyt loppumaan kustantajalta "EEEIII!!" Olin ihan maassa. Nielin petty myksen ja pistin tilaukseen meidän kirjastoon, se kun näet oli Pornaisten kirjastossa ja vielä lainassa (tilauksesta on kulutun nyt kolme viikkoa eikä mitään ole kuulunut) Olen käynyt jopa antikvariaatit läpi tuloksetta.
Suosikki mangaka on ehdottomasti Arina Tanemura! Etsin lentokentän lehtipuolelta matkalle luettavaa, niin löysin vasta julkaistun Tanemuran Kaitou Jeannen, JES! Sitä sitten luin Italiassa ollessani. Tällä viikolla olen ostanut kaksi manga pokkaria, Tokyo Mew Mew 1 ja 2, syy miksi luen sitä on siinä että aina kun pokkari loppuu se on jätetty kohtaa josta on pakko saada tietää miten siinä käy. Onneksi Kaitou Jeanne on seitsemän osainen eikä kolme osainen niin kuin Kyoko, siitä riittää iloa pitkäksi aikaa. Milloinkohan tulee sille jatkoa???

Eilen kun oli vähän huono fiilis ajattelin etten tänään piirrä mangaa ollenkaan, mutta heti kun ilta tuli niin huomasin että minulla oli kynä kädessä ja tein juuri sitä. Ja tänään ostin Katy Coopen hahmojen suunnitteluopaan, oikein hyvä opus onkin.
Tykkään kauniista shoujosta (siis tytöille suunnatusta mangasta) juuri niin kuin Arina Tanemuran teoksista.