Kirjoittaja Aihe: Titanic  (Luettu 20143 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Liberty

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • http://liberty.vuodatus.net
Vs: Titanic
« Vastaus #100 : Marraskuu 07, 2008, 20:13:07 »
Muuta vikaa leffassa ei ole, muuta kuin se, että Kate Winslet ei sovi Rosen rooliin. Siis Kate on yks mun lempinäyttelijöistä ja niin, mutta Rosehan on siinä 17-vuotias? No vaikeeta se on löytää rooliin sopivaa 17-vuotiasta (tai siltä näyttävää), mut Kate oli ehkä vähän liian naisellinen jo siihen rooliin. Tosin ei sekään haittaa, kunhan jättää aivot narikkaan ja nauttii vaan leffasta.

Minulle taas ei ole koskaan tullut mieleenkään, että Kate näyttäisi liian vanhalta Roseksi. Nykyään tietty 17-vuotiaat tytöt pukeutuvat kovin eri tavalla kuin tuolloin, mikä saattaa antaan sen vaikutelman, että Rose olisi jotenkin keskiverto 17-vuotiasta naisellisempi. Minusta niin ei kuitenkaan ole vaan Rose on aika tyttömäinen ja ainakin omalla kohdallani voin sanoa olevani aika samalla viivalla Rosen kanssa (olen 18) - jos kukaan nyt ymmärtää, mitä tarkoitan - ja voisin hyvin kuvitella Rosen näköisen ihmisen samaan kouluun kanssani, vaikkakin eri vaatteissa. Minulla sitä paitsi on yksi kaveri, joka pukeutuu vanhoihin vaatteisiin ja todella paljon naisellisemmin kuin perusfarkkutytöt ja se kyllä antaa heti paljon vanhemman  vaikutelman ihmisestä. Sitä paitsi ei Kate itsekään ollut kovin vanha leffaa tehdessään. Taisi olla 21 ellen aivan väärin muista.
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Leila

• Peruna
  • Vuotislainen
  • "Itserakkaus on paras rakkaus"
« Vastaus #101 : Elokuu 17, 2009, 00:59:43 »
Titanic on LOISTAVA elokuva. Ehdottomasti lempileffani iknä. Jotenkin varsinkin se, että se perustuu tositapahtumiin, tekee siitä surullisemman. Jackin ja Rosen rakkaustarina on kliseinen kielletty rakkaus, mutta se toimii. Erikoistehosteet, ohjaus, käsikirjoitus ovat kaikki mahtavia. Musiikki on täydellistä, ja soi oikeissa kohdissa. My heart will go on on mahtava biisi. Lopussa itken aina viimeiset puoli tuntia, myös niissä käytäväkohtauksissa, joita on ehkä vähän liikaa, kun tiedän mitä käy. Loppu on NIIN surullinen, ja Leonardo diCapro ja varsinkin Kate Winslet ovat niin sopivat näyttelijät tähän, ja elokuva on kokonaisuudessaan onnistunut. Varsinkin lopun vanha Rose on ihana.:) Loistava elokuva, siis.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 17, 2009, 12:19:46 kirjoittanut Leila »
Tahdonvoimaa!

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #102 : Syyskuu 18, 2009, 15:25:16 »
Alku selitys oli hiukan sekava, eikä ihan noin paljon juonta olisi tarvinnut kertoa. Kuitenkin leffa on todella kauniisti ja hienosti tehty. Kate ja Leonardo tekevät hyvää työtä tässä elokuvassa.
Eniten minua hämmästytti laiva. Sehän oli rakennettu oikeastikin juuri oikeaksi ja niin edes päin. Loppu oli kaunis ja surullinen ja musiikki oli ihanaa kuunneltavaa.
Itkettiin serkun kanssa silmämme kuiviksi lopussa, mutta selvisimme lopulta. Kaikin puolin hieno elokuva!

Poissa Oljolover

• kuuroille korville puhuva
  • Vuotislainen
« Vastaus #103 : Syyskuu 18, 2009, 16:41:33 »
Titanic on loistava leffa. Se vaan, että loppupuoli elokuvasta on tavallaan aika pelottava kun laiva uppoaa ja tietokoneihmiset tippuvat laivasta joka on katkennut keskeltä... Olen katsonut tämän elokuvan vain muutaman kerran loppuun asti, usein teen niin, että katson vain alkupuolen ihanat hömpötykset ja lopetan siihen :)
Elokuvan musiikki ja kaikki on ihan täydellistä, varsinkin Kate ja Leonardo on ihan hirveän söpöjä molemmat :)
Todellakin, siinä on mukana tämä kliseinen kielletty tosirakkaus...
Chill out, baby

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #104 : Joulukuu 27, 2009, 09:32:07 »
Täytyy tunnustaa, että tähän elokuvaan tutustuin vasta muutama vuosi sitten. Häpeällistä oli, kun yläasteella varmaan kaikki muut olivat nähneet Titanicin, paitsi minä :( Mutta tämä tyttö otti härkää sarvista kiinni ja kävi ostamassa tämän leffan.

Titanic-elokuvan ostoa en ole katunut päivääkään. Ihana rakkaustarina, joka päättyy murheeseen. Vaikka muuten en pidä tämäntyylisistä elokuvista, kyllä Titanic vaan on niin mahtava, että se nousee omalle top10-listalleni :)

Näyttelijät ovat onnistuneet työssään aivan mahtavasti. Juonen nyt tiesin alun alkujaankin noin suurpiirteisesti, eli se ei tuottanut mitään yllätyksiä. Tunnelma kuitenkin välittyi kaikesta huolimatta ja se nostattaa hymyn huulilleni.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #105 : Joulukuu 29, 2009, 16:43:39 »
Titanic on pysynyt kestosuosikkina siitä asti kun sen katsoin joskus eäää... Mitähän se oli. On siitä aikaa, varmaan ala-asteen lopulla sen katsoin ensimmäisen kerran. Itse asiassa se taisi olla äitini joka sanoi että Titanic on aivan ihana leffa. Siinä vaiheessa minua ei hirveästi kiinostaneet mitkään rakkausleffat, mutta koska olin muuten kiinostunut Titanicin kohtalosta ja historiasta, kohautin olkiani ja painelin filmivuokraamoon hakemaan Titanicin kotiin.

Kun aloin tapittaa sitten leffaa yksikseni, tajusin että olin todellakin tehnyt oikein kun olin alkanut sitä katsomaan ja käynyt vuokraamassa. Se oli tosi uskomattomasti toteutettu, vaikka ensin kuvittelin sen olevan jotain kuraa koska ajattelin ettei tietokoneillakaan saisi mitenkään hienosti tehtyä esimerkiksi sitä törmäyskohtaa. Se oli kuitenkin paremmin toteutettu kuin mitä osasin odottaa! Tarina ja juoni oli rakennettu hienosti. Leonardo DiCaprio on aina vähän häirinnyt leffaa katsoessa, koska en pidä kyseistä näyttelijästä. Mutta menihän tuo, ja varmaan oli oikea ja sopiva rooliinsa Jackina.

Pari vuotta sitten hankin Titanicin neljän DVD:n keräily boksin josta löytyy Titanicista kaikkea maan ja taivaan väliltä; miten leffa on tehty, haastatteluja, mielipiteitä ja arvosteluja jne. Tästä tulikin mieleen että pitäisi alkaa pikku hiljaa vaatimaan boksiani takaisin kaveriltani, joka sen lainasi... kaksi kuukautta sitten.

Scrooge

• Ankeuttaja
« Vastaus #106 : Tammikuu 01, 2010, 21:34:35 »
Tuota noin... Itse asiassa näin tämän leffan ensimmäistä kertaa vuonna 2008, ja ostin sen dvd-kokoelmaani viime kesänä.
En oikeastaan ikinä ole ajatellut tätä millään tapaa huippu romanttisena. Pikemminkin huvittava se loppu, 
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Mutta juonellisesti elokuva oli hyvä, ja ansaitsee melkein kaiken arvostuksensa. Itse tosin en valitsisi tätä ystävänpäivänä katsottavaksi.
Tykkäsin koko leffassa luultavasti eniten kaikkien ylempiluokkaisten puvuista ja esineistä :D

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #107 : Maaliskuu 27, 2010, 18:47:40 »
 Koska olen Titanic-fani muutenki rakastan tätä elokuvaa! Jack on ihana<3. Fanitan Leonardoa ja mielestäni hän on loistava roolissaan.  Itken AINA katsoessani Titanicia varsinkin uppoamiskohdassa. Kamalaa kun
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
!!! Tykkäsin hänestä niin kauheesti!

Molly eli Margaret Brown on jostain kumman syystä mielestäni aivan mahtava hahmo: humoristinen, rohkea ja muutenkin sellainen ihana Elvi-tyyppi.

Cal on oikea unelmamies, ainakin Roselle. <3 Olisi ollut hyvä jos Jack ei olisi ottanut häntä niin olisin minä saanut tämän jätkän. <3<3<3<3 Olen nähnyt koko leffan ainakin 40 kertaa ja aina jaksan katsoa uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan..........

Poissa Kishika

• Kävelevä kaiutin
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #108 : Huhtikuu 05, 2010, 17:02:39 »
Pidettiin viime syksynä kavereiden kanssa kunnon leffailta. Vuokratiin makuunista Titanic ja ostettiin kaks kiloa karkkia. Ihana leffa se oli, täytyy myöntää. Loistava juoni, musiikki ja ihan kaikki. Keksittyähän siitä on valtaosa, mutta, kun se vois olla niin totta!
I can see you

Poissa Blackie

• Summer girl
  • Vuotislainen
  • Eksentrinen ja ristiriita.
« Vastaus #109 : Toukokuu 06, 2010, 18:26:38 »
Tämä on yksi lempi elokuvistani. Ja yksi niistä elokuvista, jotka saavat minut itkemään. Itken lopussa Rosen kanssa Jackin kuolemaa. Leffa on todellakin Oscarinsa ansainnut! En muista enää milloin katsoin Titanicin ensimmäisen kerran.. Tein sen kuitenkin isäni suosituksesta ja kuten monet muut täällä en ole katunut hetkeäkään!

Lainaus
Alku selitys oli hiukan sekava
Tuosta olen täysin, ehdottoman samaa mieltä.
Onko mitään ihanampaa kuin uiminen, aallokko ja ksätuuli vartalollasi!?

Uusi alku elokuussa.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #110 : Toukokuu 06, 2010, 22:03:57 »
Häpeä myöntää, mutta katsoin Titanicin ensimmäisen kerran vasta pari päivää sitten. No joo, tiesin osittain mitä siinä käy ja laulun olin kuullut sata kertaa, mutta oli se silti aika huikea kokemus. Ja viesti spoilaa.

DiCaprio on tosi ihana tässä leffassa kun sillä on vielä kapeat kasvot ja se esittää nuorta laitapuolen kulkijaa (ai mitenniin naiset tykästyvät aina vähän rentumpiin?), se Jack on vain niin ihana ja syötävän söpö. Kolikon toinen puoli, koko leffan ajan häiritsi se Rose, kun ei vaikuta yhtään 17-vuotiaalta, muutenkin ihan typerä. Koko ajan vaan ajattelin että miksi se Jack tuhlaa aikaansa sellaiseen idioottiin. Muista hahmoista mielestäni se Rosen miekkonen on hyvinnäytelty ja hyvä hahmo, vaikka onkin niin törkeä koko ajan.

Tarinassa on mielestäni hyvää se, että näytetään vanhaa Rosea ja Titanicin hylkyä siihen alkuun. Loistava lisä pääjuoneen. Muuten sitä rakkaustarinaa häiritsee se Rose, josta en vain pidä. Typerys meni vielä loikkaamaan pelastusveneestä takaisin uppoavaan laivaan. Jack olisi varmasti pärjännyt omillaan ja pelastunut (en anna ikinä anteeksi sille Roselle), mutta sen piti vielä raahata Rosea mukanaan, ja tapa jolla Jack kuoli oli todella laimea. Jos olisin saanut päättää, olisin laittanut Jackin hukkumaan siihen laivan imuun (vähän dramaattisempi!), mutta kun ei niin ei. Ja ihmettelen ettei ne molemmat mahtuneet siihen lautalle, ei se yhden laihan pojan painoon olisi uponnut.

Nyt vaikuttaa siltä etten pidä leffasta, mutta kyllä minä pidän, ja aika paljon. Enkä minä nyt sitä Roseakaan niin vihaa, kunhan vähän nyppii välillä. Musiikkia on täälläkin moneen kertaan kehuttu, ei siitä nyt sen enempää kuin että My Heart Will Go On on kyllä maailman kauneimpia lauluja. Muuta hyvää leffassa oli mielestäni se luokkaerottelu, vaikka vedettiinkin vähän överiksi. Ja se tavallaan ärsyttää, kun ne ei voineet ahtaa niitä pelastusveneitä täyteen, paljon  useampi olisi selvinnyt. Nyt kun olen käsitellyt leffaa päässäni, niin tuntuu että oli selvää kumpi kuolee ja kumpi jää henkiin. Jos Jack olisi selvinnyt ja Rose kuollut, mikään maailmassa ei olisi muuttunut, mutta nyt kun Rose oli se joka selvisi, hänellä oli tilaisuus tehdä muutos ja senhän hän teki.

Lopusta vielä sen verran, että minä käsitän sen niin että Rose kuoli ja pääsi johonkin Titanicilla olleitten taivaaseen tjsp. Silti häiritsee, että eikö se kaipaa sen uutta aviomiestä, joka luultavasti on myös jo kuollut (kai sillä oli aviomies, kun oli lapsenlapsikin?). Kaikkein kliseisintä olisi ollut jos Rose olisi 9kk Titanicin uppoamisen jälkeen synnyttänyt Jackin lapsen.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Liberty

• Vuotislainen
    • http://liberty.vuodatus.net
« Vastaus #111 : Heinäkuu 06, 2010, 11:15:57 »
Lopusta vielä sen verran, että minä käsitän sen niin että Rose kuoli ja pääsi johonkin Titanicilla olleitten taivaaseen tjsp. Silti häiritsee, että eikö se kaipaa sen uutta aviomiestä, joka luultavasti on myös jo kuollut (kai sillä oli aviomies, kun oli lapsenlapsikin?). Kaikkein kliseisintä olisi ollut jos Rose olisi 9kk Titanicin uppoamisen jälkeen synnyttänyt Jackin lapsen.

Kyllä se siellä leffassa käy ilmi, ettei lapsi ole Jackin, koska Rose kertoo, ettei ole koskaan puhunut Jackista kenellekään ja toteaa lapsenlapselleen "en edes isoisällesi" tai jotain muuta vastaavaa. Eli Rosella oli siis aviomies, joka itse asiassa oon aika olennainen osa juonta, koska lupaahan hän Jackille elävänsä pitkän ja onnellisen elämän, menevänsä naimisiin ja niin edelleen lässynlää. Lopussa olevista valokuvistahan käy ilmi, että Rose on elänyt täyttä elämää ja tehnyt juttuja, joita hänen piti alunperin Jackin kanssa tehdä, kuten ratsastanut jalat molemmin puolin hevosta.

Hassua muuten, etten ole aikaisemmin ajatellut asiaa noin, että eikö sillä ole ikävä aviomiestään. Olen vain joka kerta ollut niin lumoutunut siitä, että kaikki nämä vuoden Jack on siellä kummituslaivassa odotellut Rosea ja viimein he saavat toisensa. Ehkä Rose eli täyden elämän aviomiehensä kanssa ja nyt on aika elää täysi elämä (haha kuolema siis) Jackin kanssa, jonka kanssa ei saanut elää kuin muutaman päivän. Eh?
You are everything I want 'cause you are everything I'm not.

Poissa Europe

• Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #112 : Marraskuu 07, 2010, 19:54:15 »
Lainaus
Hassua muuten, etten ole aikaisemmin ajatellut asiaa noin, että eikö sillä ole ikävä aviomiestään. Olen vain joka kerta ollut niin lumoutunut siitä, että kaikki nämä vuoden Jack on siellä kummituslaivassa odotellut Rosea ja viimein he saavat toisensa. Ehkä Rose eli täyden elämän aviomiehensä kanssa ja nyt on aika elää täysi elämä (haha kuolema siis) Jackin kanssa, jonka kanssa ei saanut elää kuin muutaman päivän. Eh?

Joo no mutta mitäs pienistä. ^^ Unohdetaan se. Nautitaan elokuvasta. Jos se ei vaikka tykännyt siitä sen aviomiehestä... Tai jos se siellä laivataivaassaan voi jotenkin vaihtaa maisemaa miten mielii (mistäs sitä tietää).

Joka tapauksessa paras itkuelokuva johon olen törmännyt. Jos on ahdistava olo ja tekee mieli tirauttaa muutama kyynel (nuh, ehkä vähän enemmänkin) niin ei muuta kuin Titanic pyörimään ja avot. Mulla ainakin kyynelkanavat aukee jo heti alussa. Elokuvan jälkeen voi sitten olla ihan tyytyväinen kun on itkuvarastot tyhjentyneet joksikin aikaa. ;)

On se kyllä surullinen leffa, mutta myös romanttinen... Välillä menee ehkä yli, mutta kuten sanoin, mitäs pienistä. :P
Dreaming Istanbul.

Poissa Salmiakki

• Tittelitön
  • Vuotislainen
« Vastaus #113 : Marraskuu 07, 2010, 19:59:49 »
 Uiij, Titanic. Ehdottomasti lempielokuviani. Ihana musiikki, loistavia näyttelijöitä, ihana juoni... Ja koko laiva oli ihan mahtava. Vähän olisin halunnut päästä siihen laivaan, vaikka se upposikin. Olisi ollut tosi jännää.

Leo on söpö. Kerran koulussa opettaja puhui Leonardo Da Vincistä, ja se sanoi vahingossa Leonardo DiCaprio. (tuokin liittyy aiheeseen todella paljon)
"Olisi kauheata, jos maapallo särkyisi. Se on niin kaunis."

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #114 : Helmikuu 14, 2011, 23:46:49 »
Ihan hyvä elokuvahan tuo on, varmaan viidesti on tullut katsottua eri kavereiden kanssa ja kerran koulussa.... Alkaa valua korvista pikkuhiljaa. Ihan kaunis leffa, mielestäni Titanicin tarina on todella surullinen. Monia ihmisiä kuoli, se uppoamaton laiva sitten upposikin neitsytmatkallaan. Onkos tuo nyt ihmekkään miksi Titanicin tarina on niin kuuluisa. Itse elokuvasta en niin hirveästi innostunut, tykkään tutkia tietoja itse oikeasta tapahtumasta Titanicilla. Esimerkiksi vieläkään ei tiedetä, miksei tähystäjillä ollut kiikareita vaikka laivalla niitä oli. Oli vain sekunneista kiinni, että laiva törmäsi.. Ja surullisinta on kai se, että jos ne ei olis kääntäny laivaa, ne olis selvinny. Niin pahaa repeämää sivuun ei olisi tullut. Mutta se ei kyllä nyt liity aiheeseen yhtään mitenkään, anteeksi.

En liiemmin välitä romanttisista draamoista, Titanic on ihan hyvä mutta ei sitäkään jaksa liian monesti katsoa. Suhteellisen pitkä elokuva. Mutta loppujen lopuksi ihan hyvä kuitenkin, en varmaan enää tule katsomaan sitä ikinä tai sitten vasta pitkän ajan kuluttua. Eiköhän se ole tarpeeksi moneen otteeseen katsottu.
Cadillac.

Poissa Kara

• Sademielellä
  • Vuotislainen
  • The world is our playground:)
  • Pottermore: ThestralQuill17
« Vastaus #115 : Helmikuu 15, 2011, 09:17:58 »
Spoilailee, jos ei halua spoilaantua ni turha lukea.
Mää katsoin kyseisen leffan vasta ihan vähän aikaa sitten kaverin synttäreillä. Olihan se koskettava leffa, ja itkinkin joissain kohdissa, mutta en niissä rakkauskohdissa, vaan esimerkiksi siinä kun se pikkupoika jää loukkuun veteen isänsä kanssa ja siinä, kun äiti peittelee lapsensa sänkyyn tietäen, että nämä eivät siitä ikinä heräisi ja kertoo heille: "And so they lived, happily together for three-hundred years. In the land of Tír na nÓg, of eternal youth and beauty."

Myös loppubiisinä ja nimikkobiisinä tunnettu My heart will go on on mulle muutenki tosi muistorikas biisi, joten lopputekstien aikana tuli jotenki semmonen maailmaa suurempi fiilis. Ei sitä voi sanoin kuvailla...
Jalan rikkoessa salaisien maailmojen pintaa

Poissa augustiina

• kohtalonviivan tulkitsija
  • Vuotislainen
  • auguurin nauru
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #116 : Helmikuu 22, 2011, 13:52:56 »
Minäkin tykkään tutkia tietoja niistä oikeista tapahtumista ja leffan takia kiinnostuinkin niistä vielä enemmän. Leffa sinänsä on ihan hyvä, vaikka kolme tuntia on aika pitkä.

Jackin kuolema oli toteuttettu hyvin, näin se oli paljon parempi ja ehkä koskettavampikin. Jos Jack olisi joutunut sinne laivan imuun, hänen kuolemansa olisi ollut lähinnä traaginen, joka ei minusta ehkä kuitenkaan olisi sopinut kyseiseen leffaan, mutta mielipiteensä kullakin. Karan mainitsema peittelykohtaus oli minunkin mielestäni todella surullinen. Siinä tuli itkettyä myös.

Titanicin jaksaa katsoa aina vain uudestaan, vaikka jotkut kohdat ovatkin vähän tylsempiä, sillä leffa on jotain todella mahtavaa. Itkettävä, naurattava ja muutenkin todella hyvä juoninen leffa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 27, 2011, 16:26:57 kirjoittanut augustiina »
Sen jälkeen helpottaa
Kun kädet irrottaa

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #117 : Huhtikuu 12, 2012, 21:49:40 »
Voisin aluksi sanoa, että elokuvasta en pidä lainkaan. Menee taas offtopiciksi, mutta kuitenkin, en jotenkaan pidä Titanicin näyttelijöistä. No joo, Leonardo DiCaprio (meinasin kirjoittaa Da Vinci) oli ihan siedettävä, mutta muhun ei vain iskenyt. Olen toki kiinnostunut Titanicin uppoamisesta ja kyseisestä laivasta selviytyneistä jne., mutta elokuvasta en pidä ollenkaan.
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Nefgliniel

• Puuton lehti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #118 : Huhtikuu 13, 2012, 06:52:31 »
Silloin joskus aikanaan kun elokuva ilmestyi, se jäi minulla välistä ja en siis ollut ollenkaan kartalla, mistä ihmiset vouhkaa. Myöhemmin tuli toki katsottua. Kaunis elokuva Titanic on. Löysin elokuvan kirpputorilta videona, maksoi 1 euroa (ja kyllä, meillä on kotona sellainen muinaisjäänne kuin videonauhuri...), esittelin sen tyttärelle. No nyt kun se tuli elokuviin 3D:nä niin pitihän se päästä katsomaan.

Mie en ole koskaan ajatellut että Rose kuolisi siinä lopussa, kun siinä alkaa soida My heart will go on, ja alkaa sanoilla "every night in my dreams I see you, i feel you..." niin oon aina ajatellut että hän pääsee unessaan Jackin luo. Mutta tokihan se on mahdollista se kuolemakin.

Poissa Florida

• Vuotislainen
  • Ravista nyt myrskyhuonetta
    • Lillyn nettisivut
  • Pottermore: DraconisCat1558
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #119 : Elokuu 12, 2012, 21:30:33 »
Titanic.

Titanic on sekä elokuvana että legendoinaan ja faktoinaan ehkä tärkeimpiä asioita elämässäni. Katoin elokuvan keväällä ekan kerran, kun se tuli telkkarista, katoin sen yksin omassa pimeässä huoneessani ja itkin. Itkin melkein koko lopun.
Spoilailee, jos ei halua spoilaantua ni turha lukea.
Mää katsoin kyseisen leffan vasta ihan vähän aikaa sitten kaverin synttäreillä. Olihan se koskettava leffa, ja itkinkin joissain kohdissa, mutta en niissä rakkauskohdissa, vaan esimerkiksi siinä kun se pikkupoika jää loukkuun veteen isänsä kanssa ja siinä, kun äiti peittelee lapsensa sänkyyn tietäen, että nämä eivät siitä ikinä heräisi ja kertoo heille: "And so they lived, happily together for three-hundred years. In the land of Tír na nÓg, of eternal youth and beauty."
Rakastan tota äidin ja lapsen kohtausta! Ja muutenkin sitä, jossa se vaan on uppoamaisillaan se laiva ja kaikki kiljuu ja itkee ja pappi rukoilee. Ja musiikki soi taustalla.

Mutta joka tapauksessa, Jack ja Rose on ihania henkilöitä ja Leonardo DiCaprio ja Kate Winslet älyttömän hyvii näyttelemään. Rakastan elokuvaa yli kaiken, se kuuluu suosikkielokuviini ja tulee aina kuulumaan.
Palavana paperina
   sataa maahan tarina,
   johon meidät kirjoitettiin

Poissa Prosper

• Vuotislainen
« Vastaus #120 : Elokuu 22, 2012, 22:39:31 »
Wuhuu! Katsoin Titanicin TÄNÄÄN ensimmäisen kerran!!! :D Jääkööt se aikakirjoihin!

Hieno leffa ja erityinen arvostus tulee siitä, että mielestäni kliseitä vältettiin sujuvasti! Loppu oli tosi surullinen ja ehkä päänäyttelijät (erityisesti DiCaprio) hieman nuoria isoihin rooleihin, mutta äh, mitä väliä hyvää työtähän ne lopulta tekivät! Katsoin tämän leffan kirpputorilta ostetulta VHS:ltä ja kesken leffaa oli pakko käydä juoksemassa ulkona, jossa sataa vettä täysillä ja nurmikko on jättilammikoiden peitossa... Mikä tunnelma!

Leffassa oli loistavaa huumorinpilkettä kaiken vakavuuden keskellä, yksityiskohdat olivat muutenkin todella hienoja ja se taivas. <3 Jos alkaisi miettiä liikaa tulisi varmaan hirveä ahdistus, mutta suosittelen silti lämpimästi Titanicia sateiselle kesäillalle... sen katsomisen jälkeen tekee kyllä kovasti mieli painautua jonkun kainaloon, joten ei mielellään kannata katsoa yksin. :')
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2012, 23:40:08 kirjoittanut Prosper »

Poissa castlevania

• Enterpricen kapteeni.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Nihilisti.
« Vastaus #121 : Syyskuu 11, 2013, 02:45:31 »
Minua on aina kiehtonut eniten Cal. Mies on kieltämättä kusipää mutta hän tekee hyviä pointteja parissa kohtaa. Esimerkiksi ennen kuin tyyppi alkaa potkimaan kissanpentuja niin mielestäni hänellä on täysi oikeus Rosen sulhasena olla tuohtunut siitä että tämä viettää yön jonkun miehen kanssa jonka tapasi vasta äskettäin. Myös kyseenalaista on se että Rose rakastelee Jackin kanssa ennen kuin tekee päätöksen ilmoittaa Calille ettei aio naida tätä. Ja tämä oli vielä siinä vaiheessa kun Cal ei ollut tehnyt juuri muuta kuin tuon yhden purkauksen aamiaispöydässä. Jopa kun Cal lopulta ylittää rajan ja koettaa ampua Jackin on otettava huomioon että tapahtumat sijoittuvat  vuodelle 1912 ja esimerkiksi Italiassa oli silloin vielä periaatteessa aviomiehelle laillista tappaa pettävä henkilö.

Yleensäkin pidän pahiksista enemmän koska heillä on enemmän "vapautta" tekojensa suhteen etc. Kuten sanoin jo aikaisemmin, en kiellä että tyyppi on suuren luokan kusipää, mutta mielestäni hänellä on kohtuullisen pätevät motiivit.
"Oh, my offense is rank, it smells to heaven! It hath primal elder curse upon it; the brother's murder.