Kirjoittaja Aihe: Interview with the vampire / Veren vangit  (Luettu 7384 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
Interview with the vampire / Veren vangit
« Vastaus #25 : Joulukuu 16, 2004, 00:21:17 »
AIVAN LOISTAVA! Jos saan näin suoraan sanoa. Jopa niinkin loistava, että viisi minuuttia elokuvan loppumisen jälkeen tajusin sen olevan loppunut.. Voisin sanoa että se on tällä hetkellä paras vampyyrileffa jonka olen nähnyt. Brad Pitt, josta en oikein pidä, teki loistavan suorituksen.. ööh..Louisina. Ja sitten Tom Cruise, jota en aiemmin pitänyt mitenkään erityisenä näyttelijänä.. Voi luoja.. Cruise oli Lestatina niin loistava, että siihen ei osaa sanoa oikein mitään muuta kuin VAU! Mutta silti Armand oli paras niistä vampyyreista. :D Kirjaa en ole lukenut *manaa kirjastot ja kirjakaupan suolle* mutta haluaisin sen lukea niin kovasti.. *huoh* Mutta leffan aion hankkia niin pian itsellleni kuin vain rahavarat sen sallivat.

Näyttelijäsuoritukset olivat todella loistavia. Leffassa ei ole mitään huonoa, ei todellakaan.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

akira

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Joulukuu 16, 2004, 16:02:21 »
oah, mä olen lukenut tuon sarjan.. 3.(?) osan, 'queen of the damned', ja haluisin nuo toisetkin lukea. ja lehvan nährä. (joo ja ei havaintoo mitä tuo kirjan nimi on suomeks, ku englanninkieliset kirjat on parempia d:)

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #27 : Joulukuu 16, 2004, 16:08:42 »
Veren vangit tulikin TV:stä jokunen aika sitten ja katsoin sen. Melkein nimen perusteella kiinnostuin, tiesin Anne Ricen kirjoista, mutta en ole Vampyyrikronikoita lukenut ollenkaan. Ehkä pitäisi..

Tässä voisi sanoa "ihan OK", kun elokuva ei erityisen hyvä ollut, vaikka kyllä oikein katsottava omasta mielestäni. Vampyyrit sinäsä ovat jo sen verran mielenkiintoinen aihe.
Lestatista sekä pidin että jotenkin myös inhosin, se jäi hieman epäselväksi itselleni. Jotenkin Cruise Lestatina ei näyttänyt ollenkaan Cruiselta :) Mutta hyvä suoritus.
Brad Pitt ehkä veti liiankin vakavasti roolinsa. Ei vampyyrit zombeja ole...
Armandista pidin jollakin tavalla heti nähtyäni hänet leffassa. Mietin koko loppuleffan, kuka häntä näytteli, kun oli tutun näköinen. Ja kas, Antonio Banderas se oli (jonka olen nähnyt aiemmin tyyliin vain Zorrossa).

Joku tuolla kysyikin... Claudian ja Madeleinen kuolema ei liikuttanut minua oikeastaan ollenkaan. En ollut muutenkaan kovin innostunut Claudiasta...

Eilen satuin löytämään VV-DVD:n Anttilasta. Olisin luultavasti ostanut, jos olisi ollut rahaa.

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Joulukuu 19, 2004, 23:13:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Ruiskaunokki"
Brad Pitt ehkä veti liiankin vakavasti roolinsa. Ei vampyyrit zombeja ole...

Täytynee kommentoida tuohon sen verran, että ei ne vampyyrit zombeja ole, mutta Louis sattuu vain olemaan hyvin melankolinen luonne..:)
Eli kyllä se Bradkin hyvä oli, Louishan on juuri se kärsivä ja traaginen ja ah-niin-väärinymmärretty hahmo Vampyyrikronikoissa.

Sooz

• Ankeuttaja
« Vastaus #29 : Tammikuu 09, 2005, 18:54:52 »
Ihana elokuva, vaikka jotkun kohdat ärsyttivät, koska luin kirjan ennen kuin näin elokuvan ja kumpikin on mielestäni hyviä. Mutta tottakai elokuvaan pitää tehdä muutoksia.
Lestat oli minun mieleeni ja Tom Cruise juuri sopiva rooliin. Louis oli myös hyvä, mutta järkytyin Antonio Banderaksen esittämästä Armandista. Ei ollenkaan hyvä :(.

Eda

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Maaliskuu 10, 2006, 17:06:23 »
Minä olen myös katsonut elokuvan ja lukenut kirjan Veren vangit. Kummatkin olivat hyviä. Minun pitäisi lukea muutkin kirjat joita ovat vampyyri Lestat ja kadotettujen kuningatar.

Joo leffa on aivan loistava siis niin kaunis ja ihana. En oikeastaan hirveästi pidä Tom Cruisesta, mutta hän on aivan loistava Lestatina aivan iiihana. Tahtoo Lestatin. Brad Pitt on myös aika ihana Louisina niin herkkä. Claudia on niin ihana ja Dunstilla oli aika vaike rooli ja hän oli niin nuorikin. Claudia on vaan niin hyvä. Armand oli myös aika ihana. Tahtoo olla vampyyri. Niillä on ihanat silmät, kulmahampaat ja suonet jotka kuultaa ihon läpi. musiikit on myös aika ihant.

Kadotettujen kuningatar oli surkea verrattuna Veren vankiin. Vaikutti välillä siltä ettei ohjaaja ollut lukenut kirjaa kokonaan. Mutta siinä on aivan loistavat musiikit/laulut. En sano etteikö sitä kannattaisi katsoa, koska se tavallaan on ihn hyvä (ja tietyssä mielentilassa aivan hervottoman hauska).

Jos kukaan tykkää vähänkin vampyyri leffoista, niin kannattaa katsoa Veren vangit. Lestat on vain niin paras sen huumorin taju on ihan paras. Kannattaa katsoa se on aivan mahtava (mutta kannattaa myös lukea kirjat). Tietysti leffassa poiketaan vähän kirjasta, mutta se ei ole mailman loppu. Ne on niin söpö pikku perhe (ainakin jonkin aikaa). Suloinen, jännittävä, surullinen ja joissain kohdissa hauska elokuva. Kannattaa katsoa.

evangeline

• Ankeuttaja
« Vastaus #31 : Maaliskuu 10, 2006, 17:37:22 »
Vähän off-topiccia,mutt tahtoisin tietää saako Ricen kirjoja suomeks vai täytyykö tyytyä englannin kielisiin?

gravitation

• Ankeuttaja
« Vastaus #32 : Maaliskuu 10, 2006, 17:58:09 »
Lainaus käyttäjältä: "evangeline"
Vähän off-topiccia,mutt tahtoisin tietää saako Ricen kirjoja suomeks vai täytyykö tyytyä englannin kielisiin?

Veren vangit, Vampyyri Lestat ja Kadotettujen kuningatar - kirjat pitäisi löytyä suomenkielellä, muuten taidat joutua tyytymään englanninkielisiin teoksiin. Veren vangit ainaskin on 100% varmasti suomennettu, siskoni omistaa sen kirjan suomeksi.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #33 : Maaliskuu 12, 2006, 16:06:13 »
Juu, olenpa nähnyt tämän elokuvan. Kaverini kehui sitä maasta taivaisiin. Kirjaa en ole tuppukyläni kirjastosta löytänyt - mikä yllätys. Elokuvasta pidin silti ja olen etsiskellyt kirjaa sieltä ja täältä. Muita kirjoja olenkin sitten lukenut, ja niistä pidin. Lestat on jotenkin huvittava hahmo.

Aluksi, kun tajusin, että Tom Cruise näyttelisi Lestatia, olin vähän varautunut. En ole oikein koskaan pitänyt Cruisesta näyttelijänä, mutta Lestatin roolissa mies oli silti loistava. Ennen Veren vankeja olin jo nähnyt Kadotettujen Kuningattaren ja minulla oli tiettyjä oletuksia Lestatin ulkonäöstä. No juu, vaikka KK onkin elokuvana aika moskaa (musiikki nyt oli ihan kuunneltavaa), pidin silti Stuart Townsendistä Lestatina ja kuvittelin Lestatin aina hänen näköisekseen. Mutta Cruise oli silti erinomainen roolissaan. Kikatan aina mahdottomasti siinä kohdassa, jossa herra tanssittaa Claudian kuollutta äitiä.

En ole mikään mahdoton vampyyri-fanaatikko, mutta kyllä Anne Ricen kirjat ovat olleet ehdottomasti lukemisen arvoisia.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Santiago

• Ankeuttaja
« Vastaus #34 : Maaliskuu 22, 2006, 17:00:43 »
Oi, en kai minä sitä nyt maasta taivaiseen sentään kehunut? En kai minä sitä nyt niin paljon hehkuttanut? *muistelee* Ei, anteeksi, ei mitään, kyllä sitä tuli hehkutettua ainakin niin paljon... Olisit kuullut minut vuosi sitten...

Joo, eli olen nähnyt Interview with the Vampiren lukuisia kertoja, enkä koskaan kyllästy siihen. En kirjaan, en elokuvaan, ikinä.

Niin kuin varmasti monet ennen minua ja minun jälkeenikin, epäröin katsoa leffaa sen cast- listan tähden. Suuria tähtiä vilisi niin, että päätä huimasi ja jokaisesta nimestä saattoi muistaa yhden roolin, jonka tältä oli aiemmin nähnyt. Katsoinhan minä sen sentään ja hullaannuin tyystin.

Tähän väliin minun on pakko, aivan pakko sanoa, etten saa Townsendistä Lestatia sitten millään. Hän on hyvä näyttelijä ja sopii vampyyriksi niin hyvin kuin vain kukaan voi, mutta Lestatina hän ei mene sitten millään, omasta mielestäni. Ehkä olen vain takertunut liikaa kirjan Lestatiin.

Kadotettujen Kuningatar on hyvä vampyyrielokuvana, mutta vain silloin, jos on opetellut katsomaan sitä välittämättä pohjasta, josta se on tehty. Itse olen opetellut sen katsomaan niin, etten ajattele kirjaa lainkaan samaan aikaan. Suomeksi siis: Kadotettujen Kuningatar olisi hyvä elokuva, jos se olisi vain elokuva, mutta koska se on tehty Ricen kirjan pohjalta, se on jotain vallan muuta.

Hieman meni nyt offtopicin puolelle...

Olen nyt kuolannut mokoman perään kaksi vuotta ja joulun jälkeen olen hankkinut kronikoita yksitellen itselleni, luettuani kirjaston kappaleet ensin riekaleiksi. Olen niin onnellinen...

Envu

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Maaliskuu 24, 2006, 09:24:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Yugo"

Pidin Tom Cruisesta, mutta se nyt varmaan johtuukin siitä, että katsoin elokuvan ennen kirjan lukemista enkä niin hyvin osannut enää sen jälkeen vertailla asioita keskenään. Ricehän halusi Brad Pittin näyttelevän Lestatia, jollen väärin muista? Miltähän olisi näyttänyt.

Enpä tiedä tuosta, mutta en ainakin tiedän, että Anne Rice ei olisi halunnut Tom Cruisea Lestatiksi, vaikka mielestäni hän vastaa kuvausta noin miljoonaviisisataatuhatta kertaa paremmin kuin Stuart Townsend. :p

gwendolyn

• Ankeuttaja
« Vastaus #36 : Maaliskuu 28, 2006, 17:55:29 »
Oi, tämä elokuva on niin hyvä. Tilasinkin sen juuri dvd:lle, kun oli niin hyvä tarjous. Brad ja Tom ovat niin kauniita ja muutenkin vampyyrijutut on aina mielenkiintoisia. Kirsten Dunst oli muuten 12-vuotias tätä elokuvaa tehdessään. :) Näytti vain kovin nuorelta.  En ole kirjaa lukenut vielä, kun en ole mistään sitä löytänyt. :( Vampyyri Lestatin ja Kadotettujen Kuningattaren olen lukenut kyllä. Onneksi kuin täältä nuo karmeat arviot viimeksi mainitusta elokuvasta, etten itse erehdy sitä katsomaan. :D

lost lullaby

• Ankeuttaja
« Vastaus #37 : Maaliskuu 29, 2006, 20:22:01 »
Muakin häiritsee toi Antonio Banderaksen valinta Armandiksi. Satun rakastamaan Armandia ja koko jätkä näyttää ihan väärältä... Siitä miehestä ei saa 17 vuotiasta tekemälläkään. Ja tukkakin ihan väärin. Se näyttää Kadotettujen kuningattaressa paljon enemmän itseltään (Ihanat musiikit siinä Queen of the damned:issä, ja kukas laulaakaan Lestatin äänenä??:) Muuten kyllä pettymys..)

Tomppa on tosiaan aika loistava tässä elokuvassa, en itsekään muita Tompan elokuvia pahemmin vaivaudu katselemaan. Mutta tähänhän se oli kai oikeen psyykannut itseään. Upeaa työtä.

Poissa Mortal Illusion

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Maaliskuu 30, 2006, 11:56:25 »
Näin ennen kirjojen lukemista tuon Veren vangit -leffan ja silloin tykkäsin kyllä kovasti. Siinä oli olevinaan jotain filosofista ja syvällistä. Onhan se kiehtova ajatus, että olisi olentoja, jotka ovat elämän vankeja ja jotka joutuvat vahingoittamaan muita hengissä pysyäkseen. Luin sitten Veren vangit -kirjan ja myös Vampyyri Lestatin. Kadotettujen kuningatarta aloittelin, mutta jossain vaiheessa touhu rupesi tuntumaan aika pimeältä. Mentiin jonnekin muinaiseen Egyptiin jne. Muutenkin jos niihin kirjoihin eläytyi liikaa, niin rupesi itselläkin tuntumaan siltä, että kohta sekoaa. Ne ovat niin käsittämättömän synkkiä ja pimeitä.
Nyt koko touhun viehätys on kadonnut. Kun viimeksi katsoin leffan, lähinnä nauratti. En ollut aiemmin huomannut, että leffassa on jotenkin teennäistä goottilaisuutta ja synkkyyttä ja ehkä tiettyä - miten sen nyt sanoisi - homomaisuutta? Ei sillä, että siinä olisi mitään pahaa, mutta onhan se aika överiksi vedettyä. Toisaalta leffassa on aivan loistavia, hauskojakin kohtia, esim. se, kun Claudia puree pianonsoitonopettajaansa jne. Lestat on siisti hahmo, varsinkin lopussa, kun hän laskee leikkiä Louisin teiniangstista. Uskon todellakin, että Louisin valituksen kuunteleminen läpi vuosisatojen voi käydä hermoille.. :)
Ja katso! Voiko toista niin ylvästä näkyä olla kuin hiljaisten liekkien kurotus tähtiä kohti? (Moonsorrow: Sankaritarina)

Santiago

• Ankeuttaja
« Vastaus #39 : Maaliskuu 31, 2006, 15:10:03 »
Tuli ihan yhtäkkiä mieleen siitä pianonsoitonopettajasta. Tiesittekös muuten, että kyseinen opettaja näyttelee Barty Kyyryä Liekehtivässä Pikarissa? Hieman nauratti kun huomasin tuollaisen pikkuseikan. Claudia murhasi Kyyryn...

(Korjatkaa toki, jos olen väärässä. Olen saattanut lukea väärinkin...)

Lucienne

• Ankeuttaja
Vs: Interview with the vampire / Veren vangit
« Vastaus #40 : Huhtikuu 30, 2007, 21:46:15 »
Oi, oi, oi, vallan ihana topic, rakastan tätä elokuvaa aivan järjettömästi, enkä olekaan katsellut sen viimeisen kolmen viikon aikana kuin viitisen kertaa. En varmasti tule koskaan kyllästymään, onhan Veren vangit yksi parhaista koskaan katsomistani elokuvista. Ja minä olen sentään katsellut aika paljon hyviä elokuvia.

Ensimmäiseksi on pakko mainita Tom Cruisen upea roolisuoritus. Aivan mahtavaa. En ole koskaan arvostanut Tomppaa kovin korkealle, koska minusta hänen lehvansa eivät ole mitään upeita olleet. Hän on kuitenkin Veren vangeissa niin Lestat kuin olla ja voi, eikä roolisuorituksen erinomaisuutta voi kunnolla käsittää ennen kuin on lukenut kirjan. Kaikki loksahti kohdalleen: Ulkonäkö, ääni, nauru, hymy...Yksinkertaisesti kaikki. Jotenkin Lestatista välittyy sellainen positiivinen energia, jos asian näin voi ilmaista. Ja varsinkin aivan elokuvan lopussa Lestat on yksinkertaisesti maailman ihanin ilmestys. Löytyyhän Lespeltä se angstinen puolikin, mutta sitä puolta ei onneksi paljon väläytellä. Kirjassakin Lessu on se ihanin hahmo ja hän takaa sen, ettei Louisin taukoamaton valitus häiritse niin paljon.

En pidä Louisista, en pidä Claudiasta. Kumpikin on minusta elokuvassa jotenkin sivussa, vaikka Claudiassa onkin huomattavasti enemmän persoonaa kuin Louisissa. Jotenkin kyseinen herra vain aina jää Lestatin varjoon, eikä hän tule kovinkaan läheiseksi elokuvan katselijalle. Tosin ei minulle kirjassakaan. En tuntenut minkäänlaista sympatiaa häntä kohtaan, kuten en Claudiaakaan. Molemmat olivat aika rasittavia hahmoja loppujen lopuksi, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Veren vangit on melkoisen tumma ja angstinen elokuva, eikä se tosiaankaan ole mikään katso-kun-olet-huonolla-tuulella-elokuva. Sitä katsoessani minä tulen aina vain surkeammalle tuulelle :>

Jos tahtoo nauraa kunnolla, niin kannattaa katsoa Queen of the damned. Se elokuva ei tosiaankaan turhan tarkasti noudata kirjan kaavaa, eikä Stuart mikäliessä ole tippaakaan Lestatin karismaa. Ja miksi ne vampyyrit lentävät? Se pilaa viimeistään katselukokemuksen, eikä enää voi muuta kuin nauraa kippurassa. Kauheaa.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #41 : Kesäkuu 21, 2008, 23:38:53 »
Näin Veren vangit ekan kerran joskus 10-12-vuotiaana TV:stä kun näyttivät ja suuri vampyyrifani oli heti nenä kiinni ruudussa. Näyttelijät kaikki aivan loistavia ja ihania rooleissaan ja yhdessä. <3 Antonio Banderasin suhteen tosin näytetlijäsuoritukseen keskittymistä häiritsee se, että sen lumoavat silmät tuossa roolissa ja se aksentti varasta ahuomioni koko ajan.

Cruisen versio Lestatista on aivan hulvaton ja vähän pelottavakin tapaus. Pidän miljoona kerta aenemmän Kadotettujen Kuningatar -elokuvan versiosta, mutta mieluummin olisin nähnyt jonkinalisen yhdistelmän niistä versioista tässä veren vangeissa - tosin Stuart Townsendin ulkonäöllä. Ja viimeksi mainittu siksi, etten osaa ottaa keski-ikäisen kehoss ahyppivää Lestatia vakavasti ko. hahmona. Stuartin olemus ja ulkonäkö huokuu lestatmaisuutta kaikella tapaa. (Ja nyt ette sitten ala itkemään hiusten ja silmien väristä - tarkennetaan nyt, että huokuu sitä lestatmaisuutta olennaisissa asioissa ulkosiesti.)
Toki kirjat lukemattomana voin sanoa tuon vain siltä pohjalta, millaisen kuvan itse Lestatista olen saanut netistä lukemieni infojen pohjalta. 19-vuotias kakaramainen persoona, jolal on taiteellinen sielu, ei voi näyttää Cruiselta. :D

Joku ihana ihminen on tehnyt "crossover"-fanivideon, jossa hän on yhdistänyt Veren vangit -elokuvaan Stuartin Lestatin Cruisen Lestatin pitämisen sijaan. Lestat & Louis -videon siis. "Forever Gone Forever You" -niminen,, käyttäjä Lioncourt1 uploadaama YouTubessa.

Veren Vangeissa on enemmän vampyyritunnelma aja ihania voimakkaita kohtauksia - eli toimii mielestäni KK:ta paremmin vampyyrielokuvana, mutta silti sydämeni sykkii enemmän KK:lle. Veren Vangit -leffa on jotenkin hirmu intensiivinen toteutukseltaan - antaa tunteen, että se todella on kiteyttänyt kirjan tunnelman täydellisesti.

Veren Vangit -leffa ois mielestäni täydellinen elokuva, jos Cruisen tilalla ois Townsend. En viitsi tässä perustelujani sen tarkemmin laittaa koska menisi offtopiciksi.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2008, 01:12:04 kirjoittanut Nibs »
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #42 : Toukokuu 24, 2011, 11:47:33 »
Minun täytyi katsoa tämä viime jaksossa, kun äidinkielessä täytyi tehdä kirjan ja elokuvan vertailu ja tartuin sitten aikaisemminkin lukemaani Veren vangit -kirjaan. Kaikeksi onneksi elokuva löytyi huuto.netistä ja sain sen sitten koulujuttua tekosyynä käyttäen omaksi. Pidin elokuvasta paljonkin, oikeastaan enemmän kuin kirjasta. Vaikka elokuva jättikin (kuin yllättäen) asioita vajaaksi ja korosti eri asioita kuin kirja, niin pidin elokuvasta hyvin paljon erityisesti lopun ansiota. Ei, en missään nimessä liittynyt Lestatin ihailijoihin elokuvan jälkeen, en. Olin kuitenkin alkuun epäleväinen tätä elokuvaa kohtaan, kun näin pääosien esittäjien nimet. Oli vaikea pitää nauru poissa ja tarkastella elokuvaa koulutyön kannalta, kun Louis asteli ensimmäisen kerran kameran eteen. Mutta Lestatista pidin kovasti, hän oli onnistuneesti toteutettu ja Tom Cruise esittää häntä aivan loistavasti. Ja ah, se puhetyyli jolla hän puhui...

Se, mikä elokuvassa tosiaan oli hyvää, oli se kuinka se toi todella hyvin esille vampyyrien verenhimon. Vaikka niillä verenimemiskohtauksilla tunnuttiin hieman jopa mässäilevän, toivat ne hyvin esille vampyyreista juuri sen veripuolen. Mutta elokuva jätti valitettavasti monet henkilöt vain nimiksi ja kasvoiksi, se korosti loppujen lopuksi liikaa mielestäni Louisia ja Lestatia. Armand ja Claudia näin esimerkiksi jäivät todella etäisiksi kun vertaa elokuvaa kirjaan. Mutta kuitenkin elokuva toimi minun kohdallani koko tarinan hahmottamisessa, sillä oli helpompaa seurata ja ymmärtää tarinaa kun näki osan tapahtumista eikä tarvinnut lukea niitä.

Elokuvan katsomisesta osaltani on tosiaan jonkin aikaa ja se oli silloin ensimmäinen kerta kun näin kyseisen elokuvan. Mutta koska se on nyt minulla omana, niin enköhän tule katsomaan sen useampaan otteeseen sitten kun saan joskus tuota elokuvapinoani muutenkin karsittua. Ja koska minulla ovat nyt kolme suomennettua kirjaa omana, niin pakostihan minä tähän sarjaan tykästyin. Elokuva antoi sille erityisen lisäpotkaisun, sillä asiat todella hahmotti paremmin kun pystyi näkemään ne.

Elokuva oli kertakaikkiaan onnistunut, vaikken voikaan sanoa sitä yhdeksi suosikikseni.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Ana

• Vuotislainen
« Vastaus #43 : Heinäkuu 11, 2015, 02:07:11 »
Katsoin pitkästä aikaa tämän elokuvan vaikka vuosia sitten katselin sitä useastikin ja omistin kyseisen leffan. Enää en omista. Brad Pitt on näyttelijä, josta en edelleenkään pidä ja tässä elokuvassa hänellä oli typerät silmät, tarkoitan väriä siis. En pidä hänen ulkonäöstään ja mielestäni hän oli muutenkin väärä valinta tähän elokuvaan. Antonio Banderas ei oikein istunut rooliinsa Armandina, ei ollut tarpeeksi syvyyttä ja karismaa. Dunst tekee hyvää työtä lapsivampyyrina, ihailtava suoritus. Tom Cruise ei ole ollenkaan tarpeeksi Lestat mutta menettelee tässä elokuvassa. Parasta oli tässä leffassa Lestatin (ensimmäinen) nauru. Muutenkin Tom Cruise oli sisäistänyt roolinsa hyvin, ja rakastin sitä kun Lestat nauroi! Kirjaa kun vertaa elokuvaan eroja löytyy, mutta en lähde tässä niitä vertailemaan. Elokuva on elokuva, tarkoitettu viihdyttämään. Kun tyttö ja se uusi nainen laitetaan pois päiviltä, olin vain tyytyväinen että nyt heistä päästiin eroon. Nuorempana suhtauduin tähän elokuvaan ryppyotsaisemmin mutta nyt osasin nauttia siitä. En muistanutkaan että elokuva oli näin herkullinen! Koko elokuva jättää hymyn huulille. Varsinkin lopetus! Kun Lestat sanoo: Ei varmaan tarvitse esittäytyä tjms. ja myöhemmin sanoo että on joutunut kuuntelemaan ikuisuuden Louisin valitusta. Naseva ja villin hauska lopetus. Jes, Lestat elää! Kun jäin katsomaan lopputekstejä kesti hetken tajuta että hei, tämähän on se Sympathy for the devil biisi, Guns N' Rosesin esittämänä... Joo, Axl Rosen äänestä ei voi erehtyä. Elokuva on hyvin tehty, en moiti sitä mistään erityisesti. Näyttelijöitä sietää katsella. Yksi parhaimmista vampyyrielokuvista! Suosittelen. Elokuvan ikäraja on tän uuden luokituksen mukaan k16 mutta itse katsoin sen aikoinaan jo nuorempana. Lienee tarpeetonta sanoa, että sekä kirjoissa että elokuvassa suosikkihahmoni on Lestat.   
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2015, 02:17:47 kirjoittanut Ana »
Don't blink. Blink and you're dead.