Kirjoittaja Aihe: Kesätyöpaikat  (Luettu 19778 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Rommi

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #50 : Toukokuu 01, 2005, 11:51:27 »
Hain kesätöitä tänä vuonna kaupungin kautta, ja pääsinkin haastatteluun. Olin sitten yllätyksekseni paras kaikista haastateltavista, eli nyt minua odottaa kesäkuun aherrus päiväkodissa. Liian innoissani en asiasta ole, mutta raha kelpaa kyllä... ^^

Pohjantähti

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #51 : Toukokuu 01, 2005, 20:02:20 »
Olen niin laiska kikkare, että en ole aikasemmin ollut kesätöissä. Sitä aina talvella päättää, että "tänä vuonna töihin!", mutta jotenkin homma aina lipsuu. Sama tänä vuonna. Panin tosin ehkä kaksi hakemusta menemään >_<

Isä sitten sanoi, että heidän firmassaan olisi ehkä jotain tiedonsiirtohommia (koneella). Se paikka taisi mennä, mutta äsken vanhemmat ehdotti, että tekisin töitä himassa. Rikkaruohojen kitkentää, pensaiden leikkuuta, puutarhahuonekalujen maalausta ja vessojen pesua. 20 euroa viikko.

Tiedän, että pääsen helpolla, tuo ei ole mikään raskas homma. Ja jotkut ovat ihan oikeissakin töissä, raksalla ja kiskoilla ja ties missä... Mutta ainakin jotain ja saan hankittua omaa rahaa. Ehkä sitten tajuan, miten paljon hyötyä kesätyöstä on ja saan ensi vuonna haettu kunnolla jotain paikkaa.

Ei se tosin minusta maailmanloppu ole, jos koulua käyvä henkilö ei saa kesätöitä. Kyllä opiskelijat ovat lomansa ansainneet.

Poissa xir

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Kesätyöpaikat
« Vastaus #52 : Toukokuu 02, 2005, 21:16:59 »
Tuli Pat Batemanin viestistä mieleen, että te, jotka ette hakemisestanne huolimatta saaneet kesätöitä täksi kesäksi, älkää vain antako kesänne valua sen takia hukkaan! Se, ettei onnistunut työnhaussa on tietenkin hirveän ikävää, mutta varsinkin alaikäisille niitä töitä on usein niin vähän, että kaikki paikat menevät helposti sukulaistytöille (ja pojille).

Jos et saanut kesäksi työtä, älä vain syyllistä itseäsi siitä, vaan ajattele positiivisempaa puolta, kesällä on todellakin aikaa ladata niitä akkuja seuraavaan kouluvuoteen, lukea ne kaikki kirjat joita ei muuten ehdi, katsella ne kaikki elokuvat joita ei talvella kerinnyt, lojua rannalla, uida, pyöräillä, nähdä kavereita ja harrastaa. Töitä ehtii tehdä vielä niin monta vuotta tulevaisuudessakin...

Itsellä työntäyteinen kesä tulossa, ja olisin mielelläni muutaman vuoden nuorempi että voisi hyvällä omallatunnolla jättää työt väliin ja viettää vielä oikein kunnon löhökesän :)

Bonche

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #53 : Toukokuu 03, 2005, 17:47:06 »
Joo, miekin meen kesätyöhön yhdelle lastenleirille. Tai oikeastaan niitä on aika monta, peräti kolme, ja onhan se mukavaa, vaikka ihan hirveästi kokemusta ja ikää ei ole.. :P (olen kolmetoista) Ja sillä tienaa vähän, viimeksi sain 25 euroa puolesta vuodesta, ja se on minulle aika paljon, heh.. :)

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Kesätyöpaikat
« Vastaus #54 : Toukokuu 03, 2005, 19:36:46 »
Mulla ei ole vielä kesätyöpaikkaa... Mua oikeestaan naurattaa tää tilanne. Minulle tuli yksi tarjous työpaikaksi. 4HKerho yritti värvätä mua myymään lippuja johonkin näkötorniin jossain syrjäisessä metsässä. Sanoin etten tuu sillai toimeen ihmisten kanssa joten en ota tehtävää vastaan. Nyt ne ei keksi mulle mitään sopivaa paikkaa^^;;!
"Are we there yet?"
"No"

Miaka

• Ankeuttaja
niin se kesätyö
« Vastaus #55 : Toukokuu 04, 2005, 09:05:59 »

joo mullankin on ongelmia sen kesätyön kanssa
oon soitellu sinne ja tänne niin paljon,että on tullut
sormikramppi,mutta ei ku ne haluu vaan aikuisia eli siis yli
18-vuotiaita ja moniin paikkoihin pääsee jos vain tuntee väkeä
ja tuota tää mun työn ettiminen ei oo oikein onnistunu,
pitää kait sitte oottaa ens kessää ja toivoo,että silloin sais.

joplin

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #56 : Toukokuu 04, 2005, 14:39:25 »
Olen hakenut (netissä, kirjallisesti,soitellut) ehkä noin viiteentoista työpaikkaan viimeisen kuukauden aikana. Alkaa olla mitta täynnä. Parit työhaastattelut käyty. Minulla on kuitenkin varapaikka puhelinmyyjänä jos en onnistu saamaan mitään paremmin maksavaa työtä. Olen jo 20 ja aikaisempaa työkokemustakin on siivouksesta, asiakaspalvelusta ja toimistotyöstä. Mikä siis mättää?? Olen ehkä vain huono tuurinen?

En ymmärrä miksi kesätyönhakijoita kohdellaan jotenkin ala-arvoisemmin. Tuntuu ainakin siltä. Naurettavaa.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Kesätyöpaikat
« Vastaus #57 : Kesäkuu 04, 2005, 15:14:47 »
Jippii... (olen todella innostunut kesätyöpaikastani)
Minä menen 6.6.2005 kunnantalolle klo. 7.30 (miten mää selvien? nukkumaan pitäis mennä suurin piirtein islloin kun aurinko paistaa täysillä mun huoneeseen!!) ja sitten sieltä lähen sateessa tai helteessä kierteleen, toivottavasti, jonkun toisen ammatti-ihmisen kanssa vanhusten taloja. Voi kuinka mukavaa... kivointa tässä on se että, mää en tiiä pitäiskö mun uskoo mitä mun äiti sano siitä toista vaiko en. Se meinaan sano täss pari päivää sitten että hän ei tiiä mitä joudun tekeen siellä vaikka kuukaus sitten kun olin paniikissa ett joudun tekeen niitten kanssa jotain mihin en pysty (en tarkota hoitamista tällä kertaa) se sano ett kuulemma siellä oli ollu saman laisii tyttöi ja töitten loputtuu ne halus ens vuona takas siihen hommaan. Yritti varmaan vain lohduttaa mua mutt nyttenhän mää oon taas s***ana ihan paniikissa mitä joudunkaan tekeen siellä!
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Decamerone

• Vuotislainen
    • www.decamerone.vuodatus.net
Kesätyöpaikat
« Vastaus #58 : Kesäkuu 05, 2005, 23:39:00 »
Joplin: Kysyit, mikä mättää. Ajoitus. Kesätöitä kannattaa alkaa hakea jo tammi-helmikuussa. Parhaat paikat on jo maaliskuussa jaettu. Karu tosiasia.
On vaikeaa olla rohkea, kun on vain Hyvin Pieni Eläin.

Ameliah

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #59 : Maaliskuu 29, 2006, 08:07:32 »
Mä olen lähettänyt hakemukset jo varmaan pariinkymmeneen eri kesätyöpaikkaan, ei kä mitään. Kohta palaa ihan tosissaan hihat.

Täällä on ainakin ihan runsainmitoin jaossa niitä kesätöitä vielä nytkin ja tulee kokoajan lisää, mutta nekun kaikki annetaan sille serkunserkun pirkkotädin kummipojalle. Tai jollekkin sen sellaiselle. Ja sillä periaatteellahan kädetönkin pääsee kampaajaksi, mykkä asiakaspalveluun ja niin edelleen.

Toinen mikä mua ottaa niin päähän on se, että kaikkeen pitää olla työkokemusta. Ei mulla ole. Vaikka olen kaheksantoista en ole minään vuonna onnistunut saamaan kesätyöpaikkaa, en mistään ja voin kertoa, se ei johdu yrityksen puutteesta. Miten ihmeessa voi saada työkokemusta jostain, jos kaikkiin paikkoihin vaaditaan sitä?

Tuntuu siltä, että aina ne samat tyypit saa ne kesätyöt vuodesta toiseen ja ne samat tyypit, joilla ei ole suhteita tai koulustusta jää aina ilman, kuten minä. Kyllä ottaa päähän, kun kaikki pyörii aina niissä suhteissa, hyvä ettei työhakemuksessakin kysytä, että ''onko sinulla minkäänlaisia (kaukaisiakin) suhteita tänne.... pla pla....''

Poissa Eleanír

• Lähes vaaraton
  • Reservi
  • *
  • Minäkö?
    • Blogi
  • Tupa: Tuvaton
Kesätyöpaikat
« Vastaus #60 : Maaliskuu 29, 2006, 08:32:17 »
Olen jokseenkin stressaantunut ja masentunut tästä koulunkäynnistä, että ajattelin pitää tämän kesän ihan lomana ja ottaa rennosti. Toisaalta tämä olisi kai ollut mitä mainioin kesä mennä töihin, kun kultakin lähtee inttiin ja kaikki kaverukset ovat jossain ihan muualla.
Yhtenä kesänä olin töissä siinä yhdessä rakkennusfirmassa, jonka nimi on lapsellisen helppo muistaa, koska siinä on vaan kolmisen kirjainta, mutta auttamattomana lahopäänä en nyt muista sitä. Jokatapauksessa tein sitten niitä toimistohommia, elikkäs pääasiallisesti järjestin laskuja, sähköposteja yms. lappuja oikeisiin kansioihin. Siinä paikassa arkistoidaan kyllä ihan kaikki. o.O Olin siellä parisen viikkoa ja sain mielestäni ihan kohtuullisen palkan, minä kun en ole mikään tuhlari ja rahat ovat nyt muutaman vuoden köllötelleet tililläni. Sinnekkin pääsin luultavasti vain siksi, että kummitätini pyysi minua sinne aikaisemmin työharjoitteluun... Enkä ole ylpeä tästä, älkää kiltit syökö minua.

Jos minä johonkin olisin halunnut tänä kesänä halunnut mennä, olisi se ollut luultavasti vieressä oleva päiväkoti, jossa olen joskus itsekin pienenä taapertanut, mutta minkäs teet. Se on kesän suljettuna.
Postiin tietysti pääsisi, mutta minulle ja selälleni se olisi liian raskasta puuhaa. Ei sillä että olisin laiska ja huonokuntoinen, mutta en ihan oikeasti saisi kanniskella kovasti paljon mitään painavaa... hmp.

No saa nähdä jos joku tuttu/sukulainen saa minut johonkin vielä suostuteltua, muuten minä vain lomailen. :>
Menetin kaiken kiinnostukseni psykologiseen analyysiin siitä lähtien kun tiedostin, että ihmiset tuntevat mitä he kuvittelevat tuntevansa.
Siitä oli hyvin lyhyt askel ajatukseen, että he kuvittelevat tuntevansa mitä tuntevat

Poissa Devia

• Matami Toheloitsija
  • Vuotislainen
  • Enkelipiru
    • Devia
  • Tupa: Tuvaton
Kesätyöpaikat
« Vastaus #61 : Maaliskuu 29, 2006, 09:48:09 »
Mä en ole viellä ollut kertaakaan aikasemmin töissä, koska olen aina hakenu liian myöhään.

Tänä kesänä mä kuitenkin olen menossa kesätöihin yhdelle tuttava perheelle, hoitamaan niiden lapsille ja tekemään niille ruokaa ja siivoamaan jne.

Mun sisko on ollut aikasemmin kahtena kesänä tähän mennessä siellä ja nyt on mun vuoro. Palkka on ihan hyvä noin kuukaudesta ahkä hiukan ylitte niin saa noin 400-450 euroa. Mä menen niin sinne että kunta maksaa puolet mun palkasta ja työn antaja puolet. Hyvä työ mielenkiintonen ja saa olla ulkona ja muutenkin tekemissä ihmisten kanssa.

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
Kesätyöpaikat
« Vastaus #62 : Maaliskuu 29, 2006, 10:48:41 »
Onhan tässä jo pari kesää töitä tehty, ja jälleen tulee uusi työrupeama tuossa tulevana suvena. Joka kerta on oltu rakennus- tai tietöissä, se kun on hyvää (joskin raskasta), vaihtelevaa ja hyväpalkkaista työtä. Sellaisissa hommissa kasvattaa itselleen hyvän, tiukan työasenteen ja lisäksi saa varmasti nahkansa palamaan niin koreasti, että kaikki näkee, ja kaduilla osoittelevat: "Katso, poikani, tuota hiiltynyttä juippia! Se on ollut kesänsä sillankantta korjaamassa!"

Mnjoo. En nimittäin ole yhtäkään kesää työskennellyt saamatta vähintään niskaa ja käsivarsia poltettua, ja viime kesänä oli haalarinkuva selässä syksyyn asti. Mukavaa hommaa se silti on, ja liksaakin saapi minkä tarvitsee ja vähän enemmänkin toisinaan. Tällä lailla kun jatkaa koko opiskeluaikansa, niin sitten pääsee yliopistolta töihin oikeana vanhana punaniskana, ihan kirjaimellisesti.

Parasta töissä on kuitenkin se, että siitä saa omalla duunillaan sen liksan. Ei se raha niinkään, mutta se ylpeys siitä, että se on itse hankittua eikä kukaan voi kiistää. Joka viikko tulee jossain vaiheessa se semmoinen työn sankari -fiilis. Ja jumaliste sitä työläisen ylpeyttä, mikä syntyy kun tekee asenteella sitä hommaa. Kun se tehty työ on oikeasti jotakin, mitä kukaan ei voi ottaa pois.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
Kesätyöpaikat
« Vastaus #63 : Maaliskuu 29, 2006, 14:59:48 »
Minä olen kyllä niitä laiskureita, jotka tunkevat vain sukulaisille töihin. Tänäkin kesänä menen tätini apteekkiin, oli siellä viime kesänä sellaiset viisi viikkoa. Ensin ajattelin hakevani jotain muuta tälle vuodelle, mutta sitten kun tätini pyysi niin minähän otin sen minkä helpoiten sain. Hän kyllä pyysi jo viime vuoden lopussa joulun jälkeen, joten en oikeastaan edes ehtinyt tarkemmin ajatella mitään muuta paikkaa. Kesätyöt apteekissa ovat kumminkin niin suosittuja, että niitä tullaan jopa joulukuussa jo kysymään..

Mutta ei silti pidä sanoa, että se homma jotenkin hehkeetä olisi, tämmöiselle apulaiselle puuduttavaa. Pääasiallisena hommanani oli kaupassa käynti, posti, tavaroiden sisäänkirjaus, narkkaripussit ja paperin silppuaminen. Tietysti on kamalan epäkorrektia puhua narkkaripusseista, mutta ne ovat siis pakkauksia, joissa on puhtaita ruiskuja ja neuloja. Paperin silppuamista todellakin riittää. Mutta muut ihmiset siellä on oikein mukavia. Ehkä ei niin kivaa kesällä, kun on sisätyö, mutta ulkoilmasta saa nauttia matkalla. Toisaalta olisi ihanaa viettää semmoinen laiskottelukesä, niin kuin aina silloin joskus lapsena :)

Onhan kesätyöt kuitenkin hienoa kokemusta töiden tekemistä, vaikka se ei aina miellytäkään. Minä ainakin tunnen kasvaneeni jotenkin henkisesti, kun käy oikeasti töissä. Ei se raha niinkään tärkeätä ole, mutta onpahan se hieno todistus siitä, että on tehnyt jotain eikä se työ ihan arvotonta ole.
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

zerythe

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #64 : Maaliskuu 29, 2006, 20:23:09 »
Täytettyäni viime joulukuussa vihdoin 15 vuotta päätin hakea kesätöitä. Toiveenani olisi ollut päästä hautausmaalle, puistotyöhön yms. mutta ikäraja oli aina 16 tai 18 vuotta. Muissakin kesätyöilmoituksissa oli ikäraja liian korke lähinnä, tai sitten vaadittiin alan opintoja tms. Siivoamaan olisin kyllä varmaankin päässyt tai mansikkamaalle, mutta kun asiaa ajattelee niin en haluaisi puolet kesälomastani siivoamalla tai mansikoita poimien kykkiessä, etenkin kun selkäni ei ole niitä parhaimpia (selkäni kipeytyy aika helposti) ja ihoni hyvin, hyvin herkkä palamaan. Loppujen lopuksi kyselin isältänikin työpaikkaa, mutta hän ei uskonut mitään löytyvän.
Olin jo luopua toivosta, mutta sitten isäni kertoi että minulle löytyisi konttoritöitä hänen työpaikaltaan (aika iso rakennussuunnittelufirma). Arkistointia ja sen semmoista siis. Minun tosi piti itse tätä työpaikkaa hakea (tai oikeastaan ilmoittaa, että voisin olla kesäkuun siellä), mutta muuten suhteilla mentiin (itse asiassa isän pomo on sitä paitsi pikkusiskoni kummi, ja olen viettänyt pienenä pari viikkoa heidän hoidossaan isän ollessa matkalla, viimeksi tapasin hänet vaimoineen rippijuhlissani). Kuitenkin, kyseessä on ensimmäinen ihka oikea työpaikka. Hyvin innoissani olen :) Tulee hieman ansaittua kahvilarahoja tulevaa syksyä ajatellen, löydän nimittäin itseni aika varmasti Ressun lukiosta ensi syksynä, jolloin luonnollisesti tulee varmaan istuttua keskustan kuppiloissa enemmän kuin opiskelut sallisivat ,)

Bridget

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #65 : Maaliskuu 30, 2006, 15:03:50 »
Mä en ole ennen ollut kesätöissä, mutta nyt laitoin hakemukset kunnalle (ulkotöitä, kirjastossa hommailua tai asiakaspalvelua esim.museossa) ja S-markettiin. Ei kyllä ois nytkään huvittanu älyttömästi mennä kun vois koko kesän vaan uida ja lomailla, mutta pakko kait rahaa olis vähän hankkia. Tässä minun pikkukylässä on niitä mahdollisuuksia vielä niin vähän.
Mansikkamaat oli heti ehdoton ei. Minusta ei vain ole kyykkimään sinne pensaitten vierelle auringon paahteeseen.

Jos markettiin pääsis niin se ois kaks viikkoo ja kunnalla neljä.
Kumpaankin jos sattuu pääsemään niin oishan se mukavasti rahaa, mutta ei sitä kukaan jaksa. Voin kuvitella sen tunteen kun kaveriporukka lampsii kauppaan ostamaan jäätelöitä ja ovat menossa uimaan ja minä jään sinne järjestelemään jotain siteitä.
Mutta onpahan sitten ees jotain tilillä ja kait siitä jotain kokemustakin saa. (:

Smaug

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #66 : Maaliskuu 30, 2006, 15:14:52 »
Pienen hakemisen jälkeen olen saanut täksi kesäksi kesätyöpaikat. Menen yhteen lähellä sijaitsevaan lastentarhaan kahdeksi viikoksi ja loppukesästä Sokokselle. Meidän paikkakunnallamme on tapana järjestää yhdeksäsluokkalaisille kesätyöseteli, joita jaettiin tänä vuonna poikkeuksellisesti kaksi kappaletta. Kaupunki maksaa palkan joten kesätyöläiset ovat työntekijöille melkein ilmaisia, joten paikkoja on aika helppo saada, jos ei hidastele. Olen todella tyytyväinen työpaikkoihin ja raha tulee tarpeeseen.

Itse en kyllä voisi kuvitellakaan lähteväni poimimaan mansikoita, vihaan sitä niin paljon että tulisin luultavasti samana iltana takaisin kuin olisin mennyt, samoin ruohonleikkuu kuulostaa pahalta. Olen pohjimmiltani aika laiska, joten "kevyet" työt sopivat minulle mitä mainioimmin :)

Poissa mannaryyni

• Pylpyrä
  • Vuotislainen
    • Oma kirja.
Kesätyöpaikat
« Vastaus #67 : Maaliskuu 31, 2006, 19:27:33 »
Minä olen ollut joskus laitonta työvoimaa. Alle 15-vuotiaana olin ainakin kolme kesää mansikkapellolla. 15-vuotiskesä oli sitten se viimeinen. Enää en sitä työtä halua tehdä, järkyttävää. Tai no, olisihan se kivaa ilman niitä paarmoja ja niskaan paahtavaa aurinkoa.
Yhden kesän olin sitten tutun maatilalla töissä. Kerrankin maatilatyötä 6h/päivä *hymy* 12-18. Oli hauskaa.
Viime kesänä sain sitten unelmieni kesätyöpaikan. Isolta maatilalta, paaaljon lehmiä ja 20 hevosta. Se ei sitten ollutkaan enää 6h/päivä. Aamulla navettaan, sitten talliin päiväksi ja illalla taas navettaan. Mutta tykkäsin tositositosikovasti ja rahaakin sain. Tuon duunin sain sen jälkeen kun olin ollut TETissä viikon siellä tammikuussa.
Tänä vuonna sitten soitin tammikuussa tänne samaan paikkaan ja lupasivat duunia minulle. Kun vain sitten saisin selvitettyä milloin olen sinne menossa.
Isoseksikin haluaisin riparille Saareen, muttakunkun. On niin paljon kaikkea muutakin, ettei ihan isostelu onnistu, tänäkään kesänä. Viime kesänä olisin mennyt, mutta en päässyt..
Useimmat lukijat pääsevät semikonditionaaliseen futuuriin, jota modifioi käänteinen plagaalinen intentionaalisen subjunktiivin imperfekti ennenkuin luovuttavat.

Black Lotus

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #68 : Maaliskuu 31, 2006, 19:38:09 »
Itse en ole ollut kesätöissä, mutta olen sellaista yrittänyt hankkia. Pääsisin äitini töihin kesällä kun kyseinen firma jossa äitini on töissä järjestää jotain työhöntutustumis höskiä ja etusijalla ovat työntekijöiden muksut. Tietysti muuten menisin sinne jo tänä kesänä, mutta se homma on kesäkuussa ja minulla on kesäkuu täyteen tungettu. Yritin myös hakea palmian siivouspalveluun töihin, mutta en päässyt, olen myös pariin otteeseen käynyt mega eläimessä kysymässä töitä, muttei onnistanut.

Sandrina

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #69 : Huhtikuu 03, 2006, 21:28:38 »
MInä olin ensimmäisenä kesätyönä helsingissä torilla myymässä tuttujeni kautta heidän luomujäätelöä, olin tuolloin noin 13 vuotias. Sen jälkeen olin kasvihuoneilla keräämässä kirsikkatomaatteja, ihan kivaa hommaa, kun tomaatit ovat niin hyviä :pp
Viime kesän olin sitten satamakahvilassa, ihan unelmapaikka ja sinne myös tänä kesänä :)) tulee kivaa ja hyvä palkkakin on

faint

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #70 : Huhtikuu 03, 2006, 22:09:33 »
En ymmärrä tuota mansikkamaa-kammoa!!! :D Paarmoja ei ollut ainakaan silloin kun minä olin, ja palkkahan on ihan ok (jos jaksaa kerätä). Olin viime kesänä neljä päivää, ja sain 150 euroa. Olin n. 5 tuntia / päivä, eli pikapika laskutoimituksella sain tulokseksi, että tuntipalkan pitäisi olla 7,5 euroa, jos meinaa saada yhtä paljon palkkaa samassa ajassa. Ja yli seitsemän euroahan on aika hyvin ainakin tälläiselle kasiluokkalaiselle. :D Ja minä en kerännyt kovinkaan kovalla vauhdilla, vaan keskityin enemmänkin mansikoiden syöntiin ja sotaan niillä ystävieni kanssa. :D Joten reipas kerääjä saa pellolta viidestä päivästä varmaan helposti neljäsataa. Meinasin itse mennä ensi kesänä pellolle niin pitäkäksi aikaa kuin jaksan, ja tavoitteena olisi 300 euroa, joita en kyllä saa tuhlata vaan joudun säästämään ne kielimatkalleni. :(

Aurinkorasvaa ja hattu mukaan ja kaikki mansikkapellolle! Ei siellä nyt niin kamalaa ole. ;)

Olen mansikkapellon lisäksi menossa muualekin töihin, esim. kauppaan, kasvihuoneelle keräämään tomaatteja :P, ja äitini työpaikalle. Tosin nuo ovat sellaisia pikkuhommia, että niistä en paljon tienaa.

Lorindel

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #71 : Huhtikuu 04, 2006, 10:19:33 »
Tänä vuonna pistin tahallani kesätyönhaun läskiksi (hain melkein kautta linjan liian hankaliin työpaikkoihin). Ei huvita kesällä muuta tehdä kun vetää päivät sikeitä, syödä aamiaista iltapäivällä kahviloissa, kirjoitella illat ja juhlia yöt. Muutenkin suunnitelmissa vähän enemmän reissausta ja sen sellaista.

Aiemmin on tehty duunia mm. päiväkodilla (mahtavaa ja palkitsevaa hommaa, mutta voin sanoa että oli kyllä mehut ihan kiitettävästi loppu kun aina päivän päätteksi kampesi itsensä tarhalta kotia). Junnuja on tullut valmennettua jo kolme vuotta, tänä vuonna en enää jaksanut osallistua joukkueen toimintaan, kun olen itsekin vetäytymässä fudiksen parista poikkeen. Raksallakin on yksi kesä oltu, tosi jees hommaa, erilaista, mutta konkreettista - sopii minulle hyvin.Kaikenlaista siis, en nyt ala enempää listailemaan tähän.

Jokatapauksessa tämä tuleva kesä tulee sitten olemaan se ainoa vapaa, seuraavina kesinä teen töitä niin paljon kun saan ja säästän kaikesta muusta paitsi pakollisista juhlimis-menoista (festarit, baarikierrokset jne.). Tarkoituksena olisi kahden vuoden päästä lähteä Intiaan alustavasti vuodeksi. Kiertää maata ja asettua Goalle joksikin aikaa. Jouluksi kotia meiningillä.

kaamo

• Ankeuttaja
Kesätyöpaikat
« Vastaus #72 : Huhtikuu 08, 2006, 18:59:52 »
Olin viime vuonna kirjoitusten ja opiskelun alun välisenä aikana apteekissa teknisenä apulaisena ("apteekkiorjana").  Opiskelen farmasiaa, pitäisi valmistua parin vuoden kuluttua ei-ihan-vastaaviin tehtäviin, ja tämä auttaa tuntemaan alaa ja lääkevalmisteet tulevat vähän tutummiksi.  Olen menossa samaan paikkaan tänäkin vuonna kesäkuun puolessa välissä , nyt vähän paremmalla liksalla tosin, ammattiliitosta ja opiskelusta on iloa paksumman palkkapussin muodossa.  Työssä ei ole muuta ikävää, kuin että koko kesä täytyy olla sisällä, ja että välillä se tuntuu niin tylsältä ja hyödyttömältä, kun ei ole asiakkaita eikä oikein mitään tekemistä.  Hoidan tavaroiden vastaanoton ja purkamisen hyllyihin oikeille paikoille, toisinaan olen kassalla ja sitten tiskaan ja pari kertaa viikossa pesen lattiat ja imuroin ja teen jotain satunnaisia muita hommia (inventoiminen, postittaminen, kaupassakäynti, pankissa/kelassa asioiminen ymv).  Raha tulee tarpeeseen, olen vihdoin muuttamassa omaan kämppään poikaystävän kanssa, kesän aikana todnäk.  

Toukokuun loppupuolella minulla on vain muutama tentti eikä luentoja oikein ollenkaan.  Olen ottamassa johonkin esim. varamiespalveluun yhteyttä, jos pääsisi esim. kaupan kassalle muutamaksi päiväksi viikossa, niin voisi paremmalla omatunnolla olla.  Onko kenelläkään kokemuksia jostain henkilöstövuokraussysteemeistä?  Onko niillä töitä (melkein mikä tahansa käy)?  Mihin kannattaa soittaa, vai kannattako tähän vuodenaikaan enää edes yrittää?  Työnhaku on ihan kamalaa.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
Kesätyöpaikat
« Vastaus #73 : Huhtikuu 08, 2006, 19:29:19 »
Soittelin eilen kuntaan, että olenko päässyt kesätöihin ja sain vastaukseksi, että olen päässyt paikalliseen taidemuseoon. Sinne minä oikeastaan hainkin. Kuitenkin äiti antoi minulle vinkin, että erääseen päiväkotiin ei olisi vielä tulossa yhtään kesätyön tekijää, periaatteessa olisin päässyt sinne hieman suhteita käyttäen (äiti on töissä siellä...). Sittenhän minä kysyin voisinko päästä sinne päiväkotiin. Kuitenkin se nainen siellä sanoi, että ei voi päästää minua sinne koska siellä on niin monta kesätyöläistä jo. (hieman ristiriitaista..) Se ehotti minulle paikkaa sinne toukokuuksi, varmasti menen ja jätän koulun..

Siispä menen kesätöihin taidemuseolle. Olisin halunnut kesäkuuksi, koska syksyllä on jo äidinkielen ja ruotsin yo-kirjoitukset niin olisi ollut mukava lukea loppu loma yhteen putkeen, mutta kuitenkin minut laitettiin sitten heinäkuuksi töihin. Kuitenkin onneksi yksi kaveri on myös tulossa heinäkuuksi samaan paikkaan töihin ettei joudu aivan yksin siellä olemaan.

Ennen tätä kesää olen ollut aika vähän töissä. Olen kokenut mansikkapellot. Siellä oli noh, sanotaanko mielenkiintoista. Olin (ehkä..) siinä seiskaluokan ja kasiluokan välisenä kesänä mansikkapellolla kökkimässä. Olin naapurin pellolla. Pelto oli tosi pieni ja ne poimi mansikat poimittiin muistaakseeni jokatoinen päivä. Muina kesinä olen ollut koti orjana. Eli olen tehnyt mitä porukat määrää. Eli ei mitään kummallista marjojen poiminnasta maalaukseen ja heinän teossa apuna olemisesta ruuan laittoon. Varmasti joudun tänäkin kesänä olemaan koti orjana vaikka on lukeminen ja taidemuseon työt.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Blue Ice

• Pupilliinsa uponnut
  • Vuotislainen
  • Kihokki
    • Livejournal
  • Pottermore: AshLeviosa8992
  • Tupa: Puuskupuh
Kesätyöpaikat
« Vastaus #74 : Huhtikuu 08, 2006, 22:39:28 »
Männä kesänä olin ensimmäistä kertaa elämässäni kunnollisessa kesätyössä. Mansikkapellolla, kuten varmaan moni muukiin työelämän siipiä kokeileva, rahan ja työkokemuksen tarpeessa oleva nuori.

Ei pidä nyt ymmärtää, että olen edelliset kesät ollut passiivisesti kotona ja odottanut, että joku hakee mua töihin. Olen joka kesä hakenu S-marketin kahden viikon kesätyöhön, mutta kertaakaan en ole saanut minkäänlaista kutsua töihin, saatikka sitten työhaastatteluun. Eli viime talvena aloitin jo hyvissä ajoin tammikuussa ja soitin paikallisellel mansikkapellolla paikkaa töihin. Olin ensimmäinen, joka työtä kysyi ja sain kuin sainkin paikan marjanpoimijaksi.

Lupaan ja vannon, että en enää ikinä ikinä mene mansikkapellolle töihin. Selkärikko, polvivammat, väsymys kello viiden aamuista ja 10 kilsan pyörämatkasta kotiin vievät mehut aika hyvin pois. Näitä miinusseikkoja eivät korvaa kolmen viikon työstä saadut 620 euroo ja rapiat, sekä maailman paras rusketus ikinä. En myöskään tahdo mennä enää kyseiselle työnantajalle töihin. Jos työntekijöitä kohdallaan kuin jotain roskasakkia ja orjaväkeä ja moititaan suomalaisia työntekijöitä siitä, että tehdään HUONOA työtä, en aio olla siellä enää toistamiseen. Siellä pellolla oli luonnollisesti venäläisiä poimijoita, joiden työtahti oli nopea, mutta poimittujen marjojen taso oli heikko. Ja tietenkin me nuoret suomalaiset saatiin kaikki pilkka niskoille. Että kiitti, mulle riitti.

Tänä kesänä tarkoituksena olikin sitten saada mahdollisimman siisti ja mukava (sisä)työ. Hain jo helmikuussa erääseen myymälään töihin ja myös kunnan töihin. Myymälästä lupasit ilmoittaa huhtikuussa ja kunnantöistä soitettiin viikolla. Hain kunnantöissä pienen kylämme päiväkotiin ja oletin saavani paikan, sillä minulla on rutkasti kokemusta erinäisestä lastenhoidosta ja minut tunnetaan päiväkodissa henkilökohtaisesti. En meinannut aluksi saada paikkaa, koska "olemme antaneet päiväkotityöpaikat sellaisille henkilöille, joilla on alan ammattillista kokemusta/koulusta. Tarjolla olisi kuitenkin ollut työ vanhusten palvelukeskuksessa ja melkein jo otin sen, kun kuulin välikäden kautta, että hakemaani päiväkotiin ei ollut vielä luvattu ketään. Eikun kyselyrinki pystyyn ja paikalla käymään. Eilen sain sitten tietää, että mulle on luvattu päiväkodista työ kesäkuuksi. Päiväkodin johtaja oli omakätisesti soittanut tälle kunnan nuortenkesätyön järjeställe, että haluaa mut töihin kesäkuulle. Eli vielä pitää maanantaina soittaa kuntaan ja ilmoittaa, että en tulekaan sinne vanhusjuttuun vaan menen päiväkotiin.
Mielekästä ja minulle luonnollista työtä, kiitos nam.
(Okei, kunnan antama palkka kuukauden työstä on surkuhupaisia 320 euroo, mutta rahaahan sekin on. ^^ Kyllä sillä festareille pääsee.)
Pakko on paras muusa.