Kirjoittaja Aihe: Kesätyöpaikat  (Luettu 19861 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Kesätyöpaikat
« Vastaus #175 : Heinäkuu 09, 2008, 18:13:23 »
Mielumminhan kunta palkkaa kahdeksi kuukaudeksi jonkun lukiolaisen kahdeksi kuukaudeksi kun minut jolle joutuisi maksamaan reilun tonnin kun lukiolaisen kanssa selviää reilulla 600 eurolla. Ensi kesänä on toivottavasti parempi mahdollisuus päästä töihin kun on sentään kaksi vuotta amk opintoja takana ja harjottelu seuraavana vuonna edessä.

Paljonko tuntipalkka sitten on? Minä vähän ihmettelen tätä - siskoni, joka ei tosin ole kunnalla töissä, vaan ihan erillisessä yrityksessä, saa kuukausipalkkaa yli 1000 euroa, ja hänkin menee lukioon vasta tänä syksynä. Mikä tuohon palkkaan sitten vaikuttaa?
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #176 : Heinäkuu 09, 2008, 21:59:49 »
Mielumminhan kunta palkkaa kahdeksi kuukaudeksi jonkun lukiolaisen kahdeksi kuukaudeksi kun minut jolle joutuisi maksamaan reilun tonnin kun lukiolaisen kanssa selviää reilulla 600 eurolla. Ensi kesänä on toivottavasti parempi mahdollisuus päästä töihin kun on sentään kaksi vuotta amk opintoja takana ja harjottelu seuraavana vuonna edessä.

Paljonko tuntipalkka sitten on? Minä vähän ihmettelen tätä - siskoni, joka ei tosin ole kunnalla töissä, vaan ihan erillisessä yrityksessä, saa kuukausipalkkaa yli 1000 euroa, ja hänkin menee lukioon vasta tänä syksynä. Mikä tuohon palkkaan sitten vaikuttaa?

Kuukauden palkkani oli vähän reilut 530 euroa millä ei suoraan sanoen hirveästi juhlita ja hypitä riemusta. Alemmin koulutetuille rakas kuntamme antaa muutaman kymmenen euroa päälle 300 euroa. Kuntamme kesätyön palkka on minusta sopiva sellaisille jotka hakevat kesätöitä ensimmäisiä kertoja ja eivät käytännössä tarvitse hirveästi rahaa. Sitten on tällaisia opiskelijoita jotka tarvitsisivat rahaa opintojen jatkuttua syksyllä niin onhan se vajaa 550 euroa vähän.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa kumppari

• Vuotislainen
« Vastaus #177 : Heinäkuu 09, 2008, 23:38:38 »
Minäkin pistin kunnalle hakemuksen, mutta en päässyt. Palkka olisi ollut kahdelta viikolta 280€. Kuullostaa aika pieneltä palkalta, joten ihan hyvä etten päässytkään. Vaikka rahaa se on sekin.
I'm a picture
Of ugly stories
I'm a killer
And I'm a clown

Poissa manta

• Kajahtanut potteristi
  • Vuotislainen
    • Tassujengi
« Vastaus #178 : Heinäkuu 12, 2008, 14:46:40 »
Minulla ei varsinaista kesätyötä ole, mutta valmistuin keväällä dogsitteriksi, ja keikkoja riittää. Minulla on vakituinen hoitokoira, jota ulkoilutan pari kertaa viikossa tunnin ajan. Palkka yhdeltä kerralta on 5,60€. Se kuulostaa pieneltä, mutta jos ei pidä tehdä mitään muuta kuin kävellä ja korjata paskat pois ja vähän leperrellä koiralle, niin ihan mukavalta tuo raha tuntuu. Asumiset on parhaita, kun maksetaan pelkästään siitä, että syö ja katsoo TV.tä (ja vie koiran ulos ja ruokkii sen ja pitää sille vähän seuraa). Esim. olen juuri nyt yhden yön kultaisennoutajan luona. Saan palkkaa 23,50€. Ja kun olen viisi päivää koiran luona, saan 126€. Onhan se ihan kivasti rahaa, kun asumisia tekee useampia kuukaudessa.
Aivojen tilalla ilmapalloja.

Poissa Meew

• Valkea susityttö
  • Vuotislainen
  • Kelmit for ever
« Vastaus #179 : Heinäkuu 15, 2008, 08:48:41 »
Minä olen tällä hetkellä Marjatilalla töissä. Tilalla on mansikkaa, omenaa ja vadelmaa, mutta minä hoidan mansikka-puolta. Työni on yksinkertaista ja oikein mukavaakin. Mutta en suinkaan ole keräämässä marjoja, vaan myymässä niitä (: Keräämistyön hoitaa meillä ulkomaalaiset. (venäläiset, valkovenäläiset ja ukrainalaiset) Minun tehtäväni on vahtia/hoitaa itsepoiminta paikkaa. (itsepoiminta= kuka tahansa saa tulla poimimaan itselleen mansikoita ja maksaa sitten keräämänsä määrän) Se on helppo työ. Ja sadepäivinä olen enimmäkseen saanut vapaata. Olen tyytyväinen työhöni, vaikken olekaan siellä kuin kolme viikkoa. Palkka on 5€ tunnilta.

Marjatilalla ovat kaikki minulle kohteliaita, eikä ongelmia ole syntynyt vielä kenenkään kanssa. Erityisesti siellä on yksi työläinen, joka menee talkkarista, ja hän on hyvin kohtelias. Venäläinen, osaa suomea ja puhuu hauskasti. Kaikki siellä tilalla pitävät hänestä, minä mukaan lukien.
Tam ja Fahr, Sirius ja James. << heitä minä kadehdin, koska heillä on ystävä mitä ilman ei voi elää, heillä on ystävä kenen puolesta kuolisi. Heillä on ystävä kenestä välittää, ketä pitää omana veljenään. Sellaista rakkautta, sanatonta viestintää ei näe joka päivä. Kiitos. <3

Poissa Satakieli

• Vuotislainen
« Vastaus #180 : Heinäkuu 15, 2008, 14:35:39 »
Olin nyt kesän alussa kaksi ensimmäistä viikkoa töissä kioskilla ja täytyy sanoa, että se oli tylsää hommaa. Asiakkaita ei juurikaan näkynyt avauspäivää lukuun ottamatta, suurin syy tuohon olivat surkeat säät. Palkkakin oli ihan olematon (4 €/tunti). Työ oli kyllä suurimmaksi osaksi istuskelua ja opiskelemista (mulla oli aina historian tai uskonnon kirjoja mukana).

Nyt taas olen kahden viikon ajan töissä seurakunnalla. Ensimmäinen viikko on takana, toinen alkaa huomenna. Tehtävänä on esitellä kirkkoa vierailijoille ja huolehtia siinä samalla kirkon etupihan puolesta - nyppiä kukkia, huolehtia hautojen siisteydestä ja näin. Homma on siitä mukavaa, että siinä saa ainakin paljon raitista ulkoilmaa kun ei noita vierailijoitakaan näy paljon ollenkaan. Olen päässyt esittelemään kirkkoa kunnolla vain kerran tähän mennessä. Joskus tosin tulee tylsiä hetkiä, jolloin ei voi muuta kuin istua kirkossa. Palkka ei tässäkään ole kovin kehuttava, mutta sentään pari euroa enemmän kuin kioskilla.

Poissa Pälli

• on Pälli
  • Vuotislainen
    • http://www.teemuhiilinen.info
« Vastaus #181 : Heinäkuu 15, 2008, 14:56:29 »
Olin nyt kesän alussa kaksi ensimmäistä viikkoa töissä kioskilla ja täytyy sanoa, että se oli tylsää hommaa. Asiakkaita ei juurikaan näkynyt avauspäivää lukuun ottamatta, suurin syy tuohon olivat surkeat säät. Palkkakin oli ihan olematon (4 €/tunti). Työ oli kyllä suurimmaksi osaksi istuskelua ja opiskelemista (mulla oli aina historian tai uskonnon kirjoja mukana).

Nyt taas olen kahden viikon ajan töissä seurakunnalla. Ensimmäinen viikko on takana, toinen alkaa huomenna. Tehtävänä on esitellä kirkkoa vierailijoille ja huolehtia siinä samalla kirkon etupihan puolesta - nyppiä kukkia, huolehtia hautojen siisteydestä ja näin. Homma on siitä mukavaa, että siinä saa ainakin paljon raitista ulkoilmaa kun ei noita vierailijoitakaan näy paljon ollenkaan. Olen päässyt esittelemään kirkkoa kunnolla vain kerran tähän mennessä. Joskus tosin tulee tylsiä hetkiä, jolloin ei voi muuta kuin istua kirkossa. Palkka ei tässäkään ole kovin kehuttava, mutta sentään pari euroa enemmän kuin kioskilla.

Mielenkiintoista. Muistaakseni Suomessa minimipalkka (ei ole itseasiassa lakia tästä) on 40-kertaa peruspäiväraha. Tämä tarkoittaisi, että minimipalkaksi tunnissa tulisi 5,55 euroa. Sinulle on siis maksettu liian vähäistä palkkaa.
Turku mereen, vaikka sahaamalla.

Poissa Satakieli

• Vuotislainen
« Vastaus #182 : Heinäkuu 15, 2008, 16:17:17 »
Yllätys yllätys. Köyhä kunta ei voi maksaa enempää. En sitten tiedä miten muilla palkkakunnilla kunta maksaa, mutta täällä päin palkat pyörivät juuri tuossa neljässä eurossa tunnilta. Kirkollakin palkan pitäisi erään työntekijän mukaan olla lähemmäs kahdeksan euroa mutta silti se jää (niukasti) alle kuuden.

Poissa Pälli

• on Pälli
  • Vuotislainen
« Vastaus #183 : Heinäkuu 15, 2008, 17:02:40 »
Yllätys yllätys. Köyhä kunta ei voi maksaa enempää. En sitten tiedä miten muilla palkkakunnilla kunta maksaa, mutta täällä päin palkat pyörivät juuri tuossa neljässä eurossa tunnilta. Kirkollakin palkan pitäisi erään työntekijän mukaan olla lähemmäs kahdeksan euroa mutta silti se jää (niukasti) alle kuuden.

Ei kait se kunta sitä kioskia omista :o Harvemmin olen semmoisesta kuullut, jollekin yksityiselle se kuuluu. Mutta tuossa kuitenkin selvästi rikotaan työmarkkinoiden pelisääntöjä maksamalla huomattavasti vähemmän palkkaa, kuin mitä minimi palkka olisi. Nuorten työntekijöiden pitäisikin olla tarkkana ennenkuin allekirjoittaa mitään työsopimuksia.

Poissa Amiale

• Kangastus
  • Vuotislainen
« Vastaus #184 : Heinäkuu 15, 2008, 17:59:10 »
En tiedä yksityisistä kioskeista, mutta meidän kunta ei ainakaan tuollaisia minimipalkkajuttuja kauheasti noudata. Viime kesänä olin töissä siivoamassa kolme viikkoa ja huvikseni laskin kuukausipalkasta tuntipalkankin: 2,6 euroa. Jos alkaisi valittaa palkasta, niin tulisi taatusti vain kehotus etsiä töitä muualta, koska kesätyöläisiä hakee joka vuosi kauhea määrä kunnalle töihin, vaikka palkka olisi miten alhainen.

Muutenkin veikkaisin, että jos kesätöihin on kauheasti kysyntää (etenkin alaikäisten keskuudessa), niin harvoin siitä maksettaisiin niin paljon kuin pitäisi. Nuoret eivät osaa vaatia parempaa palkkaa, eikä siihen ole ainakaan minun kokemukseni mukaan oikein mahdollisuuttakaan, kun ensin mennään töihin ja sitten siellä täytetään se sopimus, johon joko laitetaan nimi ja jäädään töihin, tai ollaan laittamatta nimeä, lähdetään kotiin ilman töitä ja joku toinen saa paikan.
I want to hunt with the tameless heart, I want to learn the wisdom of mountains afar
In my world love is for poets...

Poissa Satakieli

• Vuotislainen
« Vastaus #185 : Heinäkuu 15, 2008, 19:27:58 »
Niin no, kyllä kai se kioski oikeasti kuuluu 4H:lle (en ole kyllä aivan varma), mutta kunnan kautta pääsin tuonnekin töihin. Enkä usko, että ainakaan tuo kunnan palkka olisi valittamisesta noussut. Kunnalle on kuitenkin tyrkyllä töihin niin paljon nuoria, että varmaan ne palkasta valittajat heitettäisiin vain ulos ja paikka annettaisiin toiselle kuten Amiale jo tuossa esittikin. Saatiin me sentään ilta- ja viikonloppulisät. Seurakunta ei kuulemma anna edes niitä ellei niitä vaatimalla vaadi. Ja minähän kyllä vaadin itselleni nuo lisät vaikka mikä olisi.

Muutenkin tuo kunta hoiti hommat surkeasti. Kaverini ei päässyt ainoana työsunnuntainaan töihin esimiehensä takia. Meillä kioskilaisillahan ei siis ole mitään avaimia kioskiin, ja tuolloin sunnuntaina uusi esimies ei ilmaantunutkaan töihin. Ei ollut ilmoittanut edes työnantajalle, ettei pääse töihin (auto ei startannut tai jotain vastaavaa). Noh, kaverinikaan ei tietenkään voinut tehdä töitä, koska ei päässyt kioskiin, ja menetti siinä sitten päivän palkan (joka oli muuten neljännes koko kahden viikon palkasta). Tuo on kyllä mielestäni todella epäreilua, eihän kaverini voinut mitään sille, että esimies ei ilmaantunut paikalle.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2008, 19:34:47 kirjoittanut Satakieli »

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #186 : Heinäkuu 15, 2008, 20:58:53 »
Ei epäreilua vaan laitonta. Eikä meno muutu, ellei siitä nosteta julkista meteliä. Yhteys työsuojelupiiriin, kaikkiin paikallisiin lehtiin mielipidepalstoille juttua, etsimään muita vastaavaa kohtelua osakseen saaneita ja metelöimään yhdessä sitä vastaan, että muut ihmiset suostuvat samanlaiseen hyväksikäyttöön. Ja vanhemmat mukaan meteliä pitämään.
Constantem decorat honor

Poissa Pälli

• on Pälli
  • Vuotislainen
« Vastaus #187 : Heinäkuu 17, 2008, 08:48:36 »
Tai jos haluaa olla oikein luova, niin liittyy sen alan ammattiliittoon ennen töihin menoa ja riitauttaa työsopimuksen heti ekana päivänä. Ei ne asiat muutu, jos nöyristellään, vaan pitää yhdistyä ja käyttää sitten yhteistä voimaa.

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #188 : Heinäkuu 18, 2008, 23:23:18 »
En ole kesätöissä, mutta haluaisin olla. Siksipä menen ensi kesänä kesätöihin, jos vain saan jonkun paikan. Pitää vain muistaa lähettää hakemus aikaisin keväällä, niin kukaan muu ei ehdi viemään paikkaa/että minullekin jäisi yksi paikka.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #189 : Heinäkuu 19, 2008, 14:11:13 »
En tiedä yksityisistä kioskeista, mutta meidän kunta ei ainakaan tuollaisia minimipalkkajuttuja kauheasti noudata. Viime kesänä olin töissä siivoamassa kolme viikkoa ja huvikseni laskin kuukausipalkasta tuntipalkankin: 2,6 euroa. Jos alkaisi valittaa palkasta, niin tulisi taatusti vain kehotus etsiä töitä muualta, koska kesätyöläisiä hakee joka vuosi kauhea määrä kunnalle töihin, vaikka palkka olisi miten alhainen.

Itse olen töissä tänä kesänä grillillä  (jossa on siis samassa myös ns "tavallinen" kioski"), joten koen voivani antaa tähän pienen vertailupohjan. Grilli on siis yksityisen omistama ja palkkani menee TES:n mukaan. 7.19e/tunti, plus tietenkin ilta-/yö-/viikonloppu ym lisät. Viime vuonna olin kunnan infopisteen oppaan sijaisena, palkkani oli silloin laillisen alarajalla, 5,23e/tunti. Ei mikään kovin hyvä, mutta se oli se vapaapäiväsijaisen palkka (ainakin viime vuonna, tästä vuodesta en tiedä)..

Toki pitää muistaa, että kaikilla ei ole määrättyä tuntipalkkaa, vaan voi olla esim urakkapalkka, kuukausipalkka tms ja sitten monissa kunnissa on nuorille tarkoitettuja "tienaa tonni" tai vastaavia (meillä esim oli 2 viikkoa ja 200 euroa jossain kaupassa tms, mutta sen piti sitten olla ensimmäinen työpaikka, niitä joilla oli työkokemusta, ei otettu mukaan, sillä tarkoitus oli nimenomaa saada nuoria töihin ja antaa heille työkokemusta).

//:Muuten, hyvän työnantajan tunnistaa mm. siitä, että tämän kanssa pystyy neuvottelemaan. Tai ainakin pitäisi pystyä suoraan kysymään palkan perusteita -varsinkin, jos ei ole itse tyytyväinen!

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #190 : Heinäkuu 27, 2008, 23:04:13 »
Mmh, en tiedä voiko tätä nyt laskea kesätyöpaikaksi, mutta pääsin näin Haminassa Tattoon ajaksi emännöimään kaupungilla kiertelevää katujunaa. Virallinen nimike on katujunaemäntä XD

Ensimmäinen päivä kahdeksasta on takana ja minulla ainakin oli ihan hupaisat oltavat, vaikkakaan en rantatietä täällä järin pidä arvossa sen kuoppaisuuden kokeneena. Hyvä ettei selkäranka painunut vatsaan ensimmäisellä kerralla kun sitä mentiin kuskin kanssa... Luulisi, että näinkin suuren tapahtuman takia se olisi tasoitettu, mutta ilmeisesti Haminan kaupungin päättäjät eivät ajattele mitään.

Kuski on aika hyvä tyyppi ja tullaan todella hyvin juttuun, vaikka ikäeroa on jotain 40+. Palkassakaan ei oo valittamista, vaikkakin se on sen alan (huvipuistotyöntekijä) TESin alin mahdollinen, tuntipalkka on hieman alle 6e. Ei kovin paha. Kertyy ihan mukava summa kahdeksasta päivästä. Kelpaa minulle. Raha on kivaa XP

Ja työnteko on kivaa, ainakin tämä. Näkeepähän maisemia, on ulkona auringonpaahteessa (voi grillata itsensä), tapaa ihmisiä täältä ja muualta ja viettää lokoisia kesäpäiviä vain istumalla kyydiss, välillä päästää ihmiset pois kyydistä ja päästää ne kyytiin. Kelpaa minulle ja peruslaiskalle luonteelleni :D Pääseepähän pois jatkuvasta tietokoneen ääressä istumisesta, vaikka kivaahan tämäkin on. Hyviä puolia tuossa hommassa on kuitenkin paljon, ulkona on enemmän ja saa uusia ideoita kirjoitusprojekteihin. Niin ja kaikki humalaiset miehet tarjoaa jäätelön XD Okei, ei ollu ku se yks mies ja seki oli hieman maistissa ja kiitokseksi hyvästä palvelusta tarjosi jäätelön.

Kokemus se on tämäkin :)
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #191 : Tammikuu 22, 2009, 11:16:51 »
JABADABADUU!

Huolimatta inhasta lamanalusta saan sitten melko varmasti töitä tulevalle kesälle! Yessh! Täytyy soittaa puljun pomolle vielä, kun saan opintojen loppumisajankohdan tarkemmin selville. Minähän nimittäin alan työt saman tien kun se vain on mahdollista, koulussa on istuttu jo ihan riittävästi. Palkat sun muut maalliset asiat puhuttanee silloin himaan; nyt on tärkeää, että on tiedossa paikka! Näillä näkymin tieni vie siis luultavasti pikkumestariksi sillanrakennustöihin Suomen Turkuun - uujee! Toivon mukaan työnantajalta irtoaa joku kontti asumiskäyttöön sitten, Tampereelta tai Hämeenlinnasta voisi olla tylsä sahata päivittäin sinne saakka. Tai sitten täytyy etsiä kämppä sieltä suveksi, hoh.

Mutta töitä on. Ja pitkästä aikaa hyvä mieli! Nyt on sitten kahta kauheampi hinku keksiä joku vippaskonsti kevään tulon nopeuttamiseksi. Eikä ainakaan enää tarvitse hermoilla, miten kesätyön saamisen kanssa käy.

Lisäksi tiedossa on ensimmäinen työpaikka muualta kuin enimmäkseen kaksi henkeä työllistävästä pikkufirmasta, ja myös ensimmäinen työmaa, jolla en joudu taittamaan päivittäin peistä oman isäni kanssa jokaisesta työmaalla tapahtuneesta hämmingistä (riippui se minusta tai ei). Tulevalla työnantajalla on kokoa ja toimialuetta jo kuitenkin sen verran, että ne ei oikeasti enää pärjää pelkillä hyvillä kahvitussuhteilla viskaaleihin. Ne joutuu oikeasti tekemään kaikki ne asiakirjat ja täyttämään kaikki ne määräykset, mitkä olen oppinut tähän mennessä vain kiertämään tai hoitamaan kuntoon sitten kun on aikaa. Voi olla melkoinen kokemus sekin, kun joutuu astumaan ihan oikeasti lakien piiriin ja tosiaan noudattamaan kaiken maailman määräyksiä. Tai siis tiedänhän minä, mitä kaikkia niitä on, mutta kun ei niistä ennen ole mitään piitattu. Huh. Vaikka toisaalta tällä tulevalla yhtiöllä on maamme maanrakennuspiireissä vähän sellainen maine, että työn teho ja laatu menevät ajoittain sellaisen hiustenhaljonnan edelle. Ehkei siitä vaihdoksesta nyt niin kovaa tule, mutta kyllä vaan osaa silti jännittää.

Ja sitten vielä Turku. Huh hulinaa, sanoi mummo, kun kirnuun pieri.
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #192 : Helmikuu 02, 2009, 13:38:03 »
Olin viime kesänä keskussairaalassa neurologisella osastolla ja ihan ok paikka oli paitti et aika tylsä. Ensi kesäksi ajattelin isäni työpaikkaa, läheistä päiväkotia, kirjakauppaa tai jotakin Arnoldsin tapaista.
Saa nyt sitten nähdä mitä tapahtuu kun on tuo lama-aika. Pahimmassa tapauksessa pääsen tallille töihin.
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #193 : Helmikuu 02, 2009, 15:15:40 »
Aloitan kesätöiden tekemisen varmastikin melko pian sitten kun voin, ja haluaisin sellaisen paikan missä voisin hyödyntää kielitaitoa. Mutta esimerkiksi kirjastossa olisi kiva olla töissä, ja sitten joskus 18-19 vuotiaana voi käydä vaikkapa lomamatkalla niillä rahoilla.
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Silinteri

• Ankeuttaja
« Vastaus #194 : Helmikuu 02, 2009, 16:56:34 »
Vaikka lama kolkuttelee jo ovella, niin mä yritän silti päästä jonnekin kesähommin. Yhteen paikkaan olen jo kaksi kertaa soittanut ja laittanut työhakemuksen kolme kertaa, koska he eivät ole sitä siellä saaneet. Pitää kai huomenna soittaa taas uudelleen, että menikö se tällä kertaa perille, kun aikaisemmilla kerroilla olin häseltänyt jotain sen sähköpostiosoitteen kanssa. D8

Poissa Mistrel

• Revontulihäntä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #195 : Helmikuu 17, 2009, 16:27:47 »
Kaupungille kävin minäkin tänään työhakemukseni jättämässä. Melkoisen epävarmaa on, että sieltä töitä saisin (hiukkasen nuori kun olen) mutta tulipahan jotain tehtyä kesätöiden eteen. Edellisinä kesinä olen ollut vain seurakunnan leireillä ohjaajana, sinne tänä kesänäkin kyllä menossa :) Kivaa touhua. Isoseksikin olen hakemassa. Ehkä sitä jotain taas ilmaantuu :)
"Koskaan ei huomata, mitä on tehty, vaan miten paljon on vielä tekemättä." - Marie Curie

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Skeptinen pessimisti
« Vastaus #196 : Helmikuu 19, 2009, 19:36:40 »
Minä olen päättänyt, että kun kerran olen toisen vuoden opiskelija amk:ssa minä en minnekään kaupan kassalle tänä kesänä mene. Kyllähä sitä todella saa päättää, mutta katsotaan miltä työtilanne näyttää muutaman kuukauden päästä. Olen nyt jo hakenut kahteen pankkiin ja kahteen pitäisi vielä soittaa ja kysyä ottavatko he kesätyöläisiä, lisäksi olen hakenut ainakin kahteen Kelan toimistoon ja yhden pankin hakemus on vielä vaiheessa. Tästä on siis luettavissa, että tahtoisin mieluusti pankkiin kesäksi töihin.

Tuntuu, että olen kavereistani ainut jolla ei ole vielä kesäksi töitä. Tosi moni kavereistani totesi jo tammikuun alussa, että edellisen kesän työpaikka työllistää minut taas tänä kesänä, jee vältyn kesätyön hakemiselta. Välttyisimpä minäkin. Jollen hae vielä niihin kahteen pankkin, joiden sivuilla ei ollut mitään tietoa kesätyöläisistä tulen lähettämään viimeisen hakemuksen tällä viikolla, jonka jälkeen onkin se odotus kun odottaa ja odottaa tietoa pääseekö töihin vai ei.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Pomdidali

• Juustokakku
  • Vuotislainen
« Vastaus #197 : Maaliskuu 05, 2009, 18:03:25 »
Aah... Ihanaa kun tänä keväänä ei ole kesätyöstressiä lainkaan! Itseasiassa näyttää niin valoisalta, ettei tarvi enää ikinä stressata kesätöistä, sillä seuraavillekin kesille löytyy aika varmasti oman alan hommia ja sitten siirrynkin jo "oikeisiin" töihin. On niin paljon ihanampaa nauttia koulusta ja keväästä ilman pelleilyä erinäisten työhakemusten ja ahdistelu-soittojen ("hei, lähetin teille eilen hakemuksen ja...") kanssa.
Who'd want to be men of the people
When there's people like you?

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #198 : Maaliskuu 05, 2009, 18:21:11 »
Minä hain kaupungilta kesätyöpaikkaa. Mitään suuria odotuksia minulla ei työn suhteen ole, sillä olen syntynyt loppuvuodesta ja suurimpaan osaan töistä vaadittiin 16 vuoden ikää esim. huhtikuuhun mennessä. Minä sitten hain niihin missä ei ollut mainittu mitään ikärajaa :)

Hain kirjastoapulaiseksi sekä skannaajaksi. Kirjastoapulaisena olisi mukava työskennellä, ehkä saisin 70 sentin sakkonikin anteeksi ^^' Skannaajasta minulla taasen ei oikein ole mitään kuvaa, äitini mukaan laskujen skannausta.

Miksikö hain? Perheen lievä painostus oli syynä. Lisäksi olisi mukava saada tulojakin, eipä kuukausirahattomana vaateaddiktina paljon vaatteita saa ostella :D En kyllä edes tajua mihin rahani kuluvat, käyn ostamassa kasan vaatteita ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja sitten huomaankin kahdensadan euron kukkaroni keventyneen viidenkympin kukkaroksi. Se ei ole kivaa :> Eli siis tämän takia minä kesätöitä hain.
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Vilena

• Hirnyrkki
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #199 : Maaliskuu 12, 2009, 18:53:22 »
Ääh, töitä kaipaisin minäkin kovasti. Tahtoisin aloittaa jo huhtikuussa, kun kerran aikaa olisi, mutta mistään ei ole vielä mitään kuulunut. Olen pistänyt hakemuksia menemään ehkä viitisen kappaletta, mutta kaikki ne paikat ovat löytyneet mol:n sivuilta, ja niihin tunnetusti riittää Oulussa hakijoita. On vaikeaa saada minkäänlaista asiakaspalvelu- ja myyntityötä ilman kokemusta.

Aiempina vuosina olen ollut kesätöissä eräällä taimistolla, joka sijaitsee kotimme vieressä, mutta muutettuani kotoa pois kävisi työmatka vähän hankalan pitkäksi. Ja sitä paitsi luulen, että sinnekin olisi pitänyt olla jo aikaisemmin yhteydessä, on varmaan jo palkannut työntekijät kesäksi.

Jos mistään noista paikoista, jonne jo olen hakenut, ei ala kuulua, täytyy varmaan alkaa katsella jotain siivoushommia. Olen niitä vältellyt viimeiseen asti, mutta sinne voisi olla mahdollista päästä vaikka suhteilla jos ei muuten. Tahtoisin vaan kovasti saada jotain sellaista hommaa, josta saisi kokemusta asiakaspalvelusta ja kassankäytöstä, niin olisi jatkossakin helpompi saada vastaavia hommia.

//Jee! Sain suurin piirtein unelmien työpaikan, sillä pääsin paperitehtaalle koko kesäksi. Okei, työ on kolmivuorotyötä ja okei, tehdastyö ei ehkä ole maailman mielenkiintoisinta, mutta tekniikka on se ala jolle suuntaan ja lisäksi palkka on paljon parempi kuin mitä olisin luultavasti mistään muualta voinut saada ilman koulutusta! Plus, Stora Enso CV:ssä näyttää paljon vakuuttavammalta kuin jokin siivousfirma, tulevaisuutta ajatellen. En ole koskaan ennen tehnyt yövuoroja missään, mutta luulenpa ettei se ole mikään ongelma näin nuorena. Ja onhan siinä sitten pari vapaapäivää aina perässä. Kerrankin onni potkaisi!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2009, 20:50:52 kirjoittanut Vilena »
Humor me.