Kirjoittaja Aihe: Kesät  (Luettu 14713 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

scorpy

• Ankeuttaja
Vs: Kesät
« Vastaus #100 : Toukokuu 04, 2008, 12:30:55 »
Kesäloma.. Voi, alkaisipa se jo. Tällä hetkellä koulu tuntuu vastenmielisemmältä kun koskaan aikaisemmin. Ensi viikolla viisi koetta. Mutta palataampas aiheeseen, kesälomaan. :)

Yritän kesälomalla huilata mahdollisimman paljon, sillä kesäloman jälkeen aloitan lukion. Kun tässä kalenteria kuitenkin katson, tuntuu ettei siihen kunnolliseen oleiluun paljoa ole aikaa :D

Heti ensimmäisellä kesälomaviikolla menen isoseksi riparille. Olen aivan innoissani, mutta samalla minua vähän pelottaa. Riparilaiset nyt ovat mitä ovat ja tiedän kyllä että monilla on erittäin negatiivinen mielipide minusta. Toisaalta ripari saattaa myös kohentaa itseluottamustani, jos tulen pärjäämään ihmisten kanssa, jotka pitävät itseään reilusti minun yläpuolellani.

Kesäkuussa menen myös yhdeksi viikoksi ''hoitamaan'' 10-vuotiasta serkkuani Lahteen! Tämä on nyt jo neljäs vuosi kun olen lapsenvahtina ja aina on yhtä hauskaa. Asun itse niin maalla kun olla ja voi, joten viikko kaupungissa on lähes unelmieni täyttymys. Serkkuni äiti rakastaa kaikenlisäksi shoppailua joten käymme usein iltaisin kaupungilla kiertelemässä kauppoja!

Sitten on vielä kesäkuussa seurakunnan kolme lastenleiriä, joista menen luultavasti ainakin yhteen isoseksi. On 0-2lk, 3-4lk ja 5-6lk leirit. Ensimmäinen leiri on yhden yön ja muut kaksi ovat 2 yötä. Ensi viikolla on isoskoulutus joten silloin saan tietää mille leirille olen pääsemässä.

Heinäkuun alku onkin sitten vapaata, mutta 14.7 aloitan kuukauden kestävän kesätyön Ingmanilla pakaten juustoja. Työaikani on 7.00-15.00 joten ei parane illalla valvoa pitkään. 8.8 lopetan työrupeamani ja aloitan 3 päivän loman ennen koulunalkua :D Rahaa ainakin tulee, mikä tietysti on tärkeintä. Jospa saisin luvan ostaa vaikka oman tietokoneen.

Olisi myös aivan mahtavaa käydä kesällä edes yhdellä keikalla. Minulla on oikeastaan kolme sellaista artistia jotka haluaisin nähdä: Anna Abreu (jonka olenkin jo kerran nähnyt), Jenni Vartiainen (jonka olen myös nähnyt, tosin silloin kun Gimmel oli vielä) ja Poets of the fall.

Tahtoisin myös viettää yhden päivän kokonaan Helsingissä, joko aivan yksin tai sitten serkun kanssa kierrellen. Olen vasta äskettäin alkanut pitää Helsingistä, ennen pidin sitä aivan liian isona kaupunkina ja muutenkin epämukavana. Nyt olen kuitenkin alkanut lähes rakastaa kyseistä kaupunkia, ja toivonkin että voisin sinne opiskeluaikanani muuttaa.

Poissa talitintti

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Skeptinen pessimisti
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #101 : Toukokuu 04, 2008, 22:34:47 »
Loma alkaisi tuossa kahden ja puolen viikon päästä, mutta vielä mitään tarkempia suunitelmia ei ole. Kavereiden kanssa on puhuttu jonkinlaisesta reissusta, mutta en tiedä toteutuuko se. Puhetta on ollut, että lähdettäisi Iisalmeen Olusille katsastamaan Egotrippi ja Kuopion Viinijuhlille olisi tarkoitus mennä Yötä katsomaan. Loman alusta menee osa töissä ja töiden jälkeen heittäydyn taas opiskelijaksi. Käyn pari kurssia (taisi olla 12 opintopistettä yhteensä) kesän aikana ettei ote koulusta ihan pääse irtoamaan.

Jos vain olisi mahdollista niin tahtoisin kesällä nähdä kavereita niin paljon kun vaan mahdollista. Kotipaikkakunnan kavereita on nähnyt muualle muutettua harvoin joten olisi mukava nähdä kesällä kun saattaisi olla, että olisi vähän vähemmän kiireitä kun nyt opiskelun takia. Myös opiskelukavereita on tarkoitus nähdä ja heidän kanssa onkin jo suunitelmia kesän varalle.

Kesällä olen siis kahdella paikkakunnalla, kotona Savossa ja opiskelupaikkakunnalla Kainuussa. Varmasti kotona tulee oltua enemmän, mutta pitäähän sitä kämpilläkin käydä katsomassa ettei täällä ihan paikat tuhoudu.
Kirk: My Nikon is state of the art. Max: Oh, I've got a Nikon too. It's an N64 with 3D matrix metering, 35 to 210 zoom. What have you got? Kirk: It's a Nikon. (Gilmore Girls)
---
Rory: I just don’t want to be queen. Tristan: Me either [pause] King - I don’t want to be king. (Gilmore Girls)

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #102 : Toukokuu 05, 2008, 13:45:06 »
Hmph, taitaa olla tulossa tylsä loma taas vaihteeksi...

Tai sitten ei, jaa-a.

Paras kaverini asuu ~650 km päässä, käyn/kävin hänen luonaan noin 3xvuosi... Mutta nyt kun hän on saanut tyttöystävän, tuntuu että olen vain se "varakaveri" joka voi tulla silloin käymään kun tyttöystävä ei pääse... Nyt sain pari kuukautta sitten kuulla että VOIN tulla jopa käymään kesäloman alussa jopa yhden viikon, sillä hänen tyttöystävänsä on yhden viikon Thaimaassa. Pah, tuntuu että olisi parempi olla vain menemättä. Ei vain jaksaisi olla se "varakaveri".

Ulkomaailla toivottavasti pääsen taas käymään, se onkin kesän kohokohtia.

- As it's blown apart, hundreds thrown away
Makes me question, just what I believe.

Brothers torn apart, mindless drones enslaved... -
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #103 : Toukokuu 16, 2008, 16:07:34 »
Aa, kesäloma. Olen ihan fiiliksissä, toukokuussa on ollut aivan tajuttoman lämpimiä viikonloppuja ja koulukin lähestyy loppuaan - mikä sen paremmin muka viestii kesästä?

Kesäloman alussa aion nollata täydellisesti noin viikon verran; nukkua vuoden aikana kertyneet runsaat univelat pois, siivota kaikki koulutavarat pois näköpiiristä, ja yksinkertaisesti nauttia kiireettömyydestä ja rauhasta, mieluiten tosin aurinkoa ottaen. Kavereita aion myöskin yrittää nähdä, koska kesäkuun puolivälissä lähden Amerikkaan, ensin New Yorkiin ja sieltä sitten kuukaudeksi Meksikoon. Tämä karsii ikävästi kaikki kesän festarit (etenkin jumalaisen Provinssirockin) mutta on taatusti uhrauksensa väärti, joten odotan sitä innolla. Kun palaan, aion juhlia kavereideni kanssa oikein olan takaa, rentoutua, lukea, katsoa elokuvia, pelata tennistä, uida, ottaa aurinkoa, kiertää kaupungeissa -kaikkea sitä peruskesäsettiä. Loppulomasta aionkin sitten jo ryhtyä tekemään asioita koulun eteen (toisena lukiovuotena täytyisi alkaa jo vähän tsemppaamaan) ja valmistautua fyysisesti ja henkisesti seuraavaan kouluvuoteen. Muuten en kuitenkaan kesällä aio koulua liiemmin miettiä - ainoa aika vuodesta kun on virallisesti vapaalla.

Kesäloma alkaa olla jo ihan ovella, kunhan jaksetaan hetki vielä. Kolme koulupäivää, koeviikko, ja sitten vihdoin, kahden kuukauden vapaus.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #104 : Toukokuu 16, 2008, 16:25:33 »
Eipä kai ihmeellisempiä suunnitelmia.

Tarkoitus on olla ulkona, syödä jäätelöä, uida, pitää hauskaa kavereiden kanssa ja käydä tivolissa. En liiemmin odota kesää, en liiemmin enää odota mitään..
Mutta partioleiri on kesällä, semmonen kiva isompi, ja sinne ole menossa! Ollaan varmaan lähes koko kesäloma juhannuksesta eteenpäin mökillä, tai Ranualla. Lisäksi tahtoisin käydä Rovaniemellä Konttisen kesäteatterissa. Ja tietenkin miitti 1.6, jos saan luvan mennä sinne :)

- Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #105 : Toukokuu 16, 2008, 18:57:47 »
Mitäkö teen lomallani. Lomailen ja nukun pitkään. Kesätöitäkään en ole saanut. En tosin ole hakenutkaan kovin tosissani. Haluan pitää kunnon kesäloman, kun se on vielä mahdollista. Latailen akkuja tekemättä mitään. Sen verran on suunniteltu etukäteen, että menen provinssirockkiin. Apulantaa ainakin täytyy mennä katsomaan:). Liputkin on lauantaiksi jo valmiiksi tilattu. Sitten on vielä serkun häät, joihin mennään kuokkimaan, jos ei kutsuja saada:D. Mökillä oleskelen paljon. Meidänkään mökki ei ole mikään ihme huvila. Siellä on olohuone_keittiö_yhdistelmä_päämökki, puulämmitteinen sauna, uimaranta, ulkovessa (tietysti), pienempi mökki nukkumispaikkana (iso suku) eikä mitään ihme laajakuva-TV ylellisyyksiä. Siellä on ihanaa viettää aikaa luonnon helmassa... Eikä yhtään haittaa, vaikka siellä onkin välillä puoli sukua (tai koko suku). Hauskaahan se vain on... Isän luonakin oleskelen, varmaan ison osan lomasta. Sitten tätä yleistä lomailua jäätelön syöntiä, uintia, auringon ottoa ja lämpimästä säästä ja kiireettömyydestä nauttimista.

Odotan innolla lomaa... Enää 11 koulupäivää... Ei jaksa odottaa... Vielä on matikan koekin ennen lomaa:(
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #106 : Toukokuu 17, 2008, 17:57:58 »
Oi ihanuus, tasan kahden viikon päästä alkaa kesäloma. <3 Normaalia koulua minulla tosin on enää kaksi päivää, sitten vain koeviikko, jonka jälkeen pari huvittelupäivää koulussa (käydään retkillä, yms.), eli ihan kohta tässä päästäänkin jo lomailemaan.

Kesäkuun ensimmäiset kolme viikkoa olen ilmeisesti koko ajan kotona Oulussa, joten aion tehdä kaikkea kivaa kavereiden kanssa: käydä piknikillä ja rannalla (jos tarkenee), käydä tivolissa, syödä paljon jäätelöä, shoppailla ja yökyläillä toistemme luona. Aion myös katsoa paljon hyviä elokuvia ja lukea kirjoja, sillä sellaiseen ihanuuteen on kouluaikoina aivan liian vähän aikaa :<
Juhannuksen vietän luultavasti kotona tai mökillämme remontin keskellä, tuskin mitään kovin riehakasta tai hienoa luvassa.
Kesäkuun viimeisellä viikolla lähden vanhempieni kanssa Pariisiin, mikä lienee ainakin näin etukäteen ajateltuna parasta kesässä. Olen halunnut käydä Pariisissa jo iät ajat, mutta tämä on ensimmäinen kertani. Siellä varmasti tulee kierreltyä paljon katselemassa nähtävyyksiä, ja eipä shoppailuakaan sovi unohtaa. (oi että, taas tuli sellainen fiilis, että haluan reissuun nyt heti!).
Heinäkuussa matkustelen Suomessa, ainakin Tampereella ja Helsingissä aion käydä sukulaisia moikkaamassa ja shoppailemassa, luultavasti suuntaan myös jonnekin pikkufestareille lempibändejäni katsomaan. Minulla on synttäritkin heinäkuussa, joten silloin pitäisi keksiä jotain kivaa.

In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Alicia F-B

• Vuotislainen
« Vastaus #107 : Toukokuu 17, 2008, 23:00:32 »
Kesälomani on jo alkanut, ja nyt jo olen ihan täydessä tohinassa. Viime ja seuraava viikko ovat ehkä elämäni kiireisimmät tähän asti. Kaiken maailman kurssia, matkaa ja kaveritapaamisia täynnä. Sen jälkeen "rauhoitun" ja menen kesätöihin ainakin kuukaudeksi - pidemmäksikin aikaa, jos suostuvat palkkaamaan. Minusta tämä kuulostaa jo aika aktiiviselta kesältä, kun ottaa huomioon, että tuon kesätyön lisäksi teen kahta muutakin työtä (toista keikkaluonteisena, toista toistuvasti), matkustan ulkomaille muutamaan otteeseen, ehdin lomailla noin kuukauden ja ajattelinpa jotain opiskellakin.

Burn-outia odotellessa... vitsillä onneksi.

adswil: Kuulostaapa mukavalta tuo Pariisin matka. Se on mukava kaupunki, ja Ranska on muutenkin komea maa.

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #108 : Toukokuu 18, 2008, 00:05:20 »
Purr, enää viisi kunnon koulupäivää, toukotöiden teko- ja esittelyviikko ja kevätjuhla ja sitten mie olen vapaa pakollisen koulunkäynnin kahleista ;)

Kovin suuria kesälomasuunnitelmia minulla ei ole vielä mutta toisaalta mielestäni kesäloman hienous piilee juuri siinä että voi tehdä mitä vain suunnittelematta sitä sen tarkemmin ja taas toisaalta siinä, että ei tarvitse tehdä mitään. Ainoat suuremmat suunnitelmat liittyvät 30 Seconds To Marsin keikkaan Helsingissä 2.6 ja Ankkarockiin 2.-3.8, ehkä myös Myötätuulirockin lauantaihin, oliko se nyt 15.6 se päivä. Jyväskylärockiinkin saatan päätyä, mutta se toisaalta on vasta ihan viimeisenä viikonloppuna.

Muu kesä meneekin sitten vain hengaillessa. Alkukesän vietän ihan vain kotona, dataillen ja kirjoitellen, leffoja katsellen ja kai kavereitakin tulee tavattua ja silläviisiin. Tallillakin tulee aina silloin tällöin käytyä. Ja vuorokausirytmi toki sekoitetaan niin, että nukkumaan mennään auringonnousun aikaan ja herätään jossain kahden, kolmen aikoihin iltapäivällä. Kuulostaa hyvin kehittäviltä suunnitelmilta joo, mutta eipä ainakaan aikaisempina kesinä oli näillä suunnitelmilla tullut tylsää.
Loppukesästä, eli jostain heinäkuun puolestavälistä etiäpäin, lähden Keuruulle. Hengauslinjalla mennään sielläkin, mutta tällä kertaa serkkujen kanssa. Niiden (tai sen, en ole varma pääseekö niistä toinen Suomeen tänä kesänä) kanssa sitten pelataan urakalla Mölkkyä, tanssitaan humppaa ulkona niin että naapurit tuijottavat, puhutaan p*skaa ja nauretaan tyhmille jutuille, ehkäs käydään uimassa (meidän rannasta voi muuten kävellä melkein puolimatkaan vastarantaa kohti, se on niin matala :p) ja yöt tietysti tuijotetaan Voicea ja MTV:tä jaetulla ruudulla.

Eh, kuulostaako miun kesäni vähän tylsältä? Noo, ei se ole sitä <3 Välttämättä.
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

Poissa Kate

• Hänen korkeutensa
  • Reservi
  • *
    • Livejournal
    • Otteita elämästä lasikellon alla
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #109 : Toukokuu 18, 2008, 00:08:32 »
"Oikeata" kesälomaa minulla on kaksi viikkoa heinäkuun puolesta välistä asti ja siihen ajankohtaan tuppautuukin todennäköisesti kesän ainoat menoni (Wanaja Fest (Viikate <333) ja jotain muuta härpäkettä näin alustavasti), kun muun kesän vietän töissä. Kiitin kyllä omalta osalta luojaani, että olin saanut sen 10 kesälomapäivää kerättyä, jotta ei koko kesää tarvitsisi viettää 5 pvä/vko töissä, vaan edes vähän aikaa saa maata parvekkeella kissan kanssa ottamassa aurinkoa.

Tosin kesään kuulu myös tämä vähemmän kiva syksyn yo-kokeisiin lukeminen, etenkin kun mitä aurinkoisempi ilma on ulkona sitä vähemmän minua kiinnostaa lukea uskonnon reaaliin (tai tehdä töitä).
"Jos mielesi tekee joskus arvostella jotakuta, hän sanoi, - niin muista, etteivät kaikki ihmiset maailmassa ole olleet yhtä edullisessa asemassa kuin sinä."

F. Scott Fitzgerard: Kultahattu

Poissa Valeriana

• Enimmäkseen harmiton
  • Reservi
  • *
« Vastaus #110 : Toukokuu 18, 2008, 00:53:23 »
Koska vaihdoin työpaikkaa maaliskuun alussa, minulla on virallista lomaa hulppeat kaksi päivää. Pomo sanoi silloin ennen aloittamista, että pitäähän minulla nyt jotain olla. En ole ihan varma, mitä on jotain. Kai viikko heinäkuun lopulla.
If God does not understand, then he is not God, and we have nothing to fear.

Poissa Meew

• Valkea susityttö
  • Vuotislainen
  • Kelmit for ever
« Vastaus #111 : Elokuu 01, 2008, 21:42:54 »
Onhan kesä ihanaa aikaa, mutta pidän talvesta enemmän, koska silloin on niin kaunista. En väitä etteikö kesälläkin olisi, mutta talvi on aina viehättänyt minua enemmän.

Kesä. Siitä sanasta tulee mieleen minun isäni kotitila, paikka jota rakastan. Isäni asuu maalla, keskellä metsää aivan Saimaan kanavan vieressä. Ympärillä on kuusimetsää, peltoja joissa kasvaa viljaa ja heinää. Puolen kilometrin päässä on pieni lampi, jossa on ihanaa uida kesäisin <3 Minä niin sitten pidän siitä paikasta.
Kesällä on erityisen ihanaa kun kaikkialla on hyvin vihreää. Kasvit, puut ja kukat hehkuvat vihreinä ja taivas on sininen parin valkoisen pilvenhattaran kera. Kesällä on mukavaa kun voi kulkea paljain jaloin viileällä nurmikolla ja lämpimällä maantiellä. Kesällä voi mennä uimaan lampeen tai jokeen, tai kenties vieläpä kanavaan. Kesällä tunnen olevani vapaa, ei koulua, ei vastuuta mistään epämiellyttävästä. Silloin on mukavaa asettautua viltille lukemaan kirjaa. Kesällä teen kävelyretkiä koirani kanssa metsässä ja pelloilla, käyn uimassa sen kanssa lammessa. Annan sen juosta vapaana ilman hihnaa, sillä tiedän että se tottelee minua niin hyvin että pärjään ilman talutushihnaa. (täytyy muistaa, että olen silloin maalla, joten koiraa voi pitää vapaana huoletta. Harvoin törmää toisiin ihmisiin kävelyretkillä) Kesä on ihanaa, vapaata aikaa, jolloin voin rentoutua täysin.
Tam ja Fahr, Sirius ja James. << heitä minä kadehdin, koska heillä on ystävä mitä ilman ei voi elää, heillä on ystävä kenen puolesta kuolisi. Heillä on ystävä kenestä välittää, ketä pitää omana veljenään. Sellaista rakkautta, sanatonta viestintää ei näe joka päivä. Kiitos. <3

Sonija

• Ankeuttaja
« Vastaus #112 : Toukokuu 30, 2009, 19:31:49 »
JEE!! LOMA!!

Tiedossa on Saarenmaan-reissua, perinteistä juhannusmökkeilyä serkkujen kanssa, rippileiri (tosin isosena eikä riparilaisena) ja muuta mukavaa. Täällä on ainakin ollut tänään ihan superhyvä kesäilma, 26 astetta varjossa! Itse asiassa se on vähän liiankin paljon, mutta ei voi valittaa. :) Aurinkorasvaa nahkaan ja nauttimaan!

Noin yleisesti uimista ja saunomista aion harrastaa, samoin liikuntaa. Lenkkeilyä, pyöräilyä, palloilua, trampoliinilla pomppimista ja muuta mukavaa. Tosin minä hölmö lupauduin kesäksi karkkilakkoon... Onneksi mansikoita on olemassa! Kesätöitä minä laiskiainen en ole jaksanut hankkia.

Ja mikäs sen parempi fiilis kuin loppunut peruskoulu.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #113 : Toukokuu 30, 2009, 21:00:25 »
Minulla tulee varsin mukava loma. Niin täyteen bukattua, että hyvä jos ehdin itse lomailla!
Kotona olen siis loman aikana luultavasti korkeintaan yhteensä kaksi viikkoa, koko muun ajan jossain muualla. Ja tuokin kotona-olemis-aika on ripoteltu sinne tänne. Muaha.
Ensinnäkin ylihuomenna lähden kahdeksi viikoksi Espanjaan. Juhannukseksi mökille, siellä viikolle 30 asti. Sitten ripari, sanisleiri, konfis. Muutaman viikon putki ettei ehdi oikein hengähtääkkään.. Sen jälkeen pari päivää kotona ja viimeisillä lomahetkillä Pariisiin. Koulu sitten alkaakin jo 18.8., joten ei siinä kerkeä paljoa muuta tehdä. Joten minulla on nyt aikasta täyteen bukattu loma, toivon mukaan selviän siitä hengissä vielä takaisin tänne Vuotikseenkin.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #114 : Toukokuu 31, 2009, 01:05:29 »
Ihanaa, loma alkoi vihdoinkin :)

Minulla on tiedossa varmasti mukavin kesäloma ikinä, sillä lähden heinäkuussa kolmeksi viikoksi Lontooseen kielimatkalle - ja Lontooseen olen halunnut päästä jo vuosien ajan, eli tätä on todellakin odotettu. Rakastan muutenkin matkustelua ja uusiin paikkoihin tutustumista, olen aina valmis lähtemään jonnekin.

Kesäkuussa aion varmasti enimmäkseen hengailla täällä kotikaupungissa, nähdä kavereita, shoppailla, liikkua, lukea paljon hyviä kirjoja, käydä piknikillä ja rannalla (jos tarkenee), katsoa elokuvia öisin ja nukkua todella vähän, ja muuta tällaista hauskaa pikkupuuhaa. Lisäksi toivoisin jossain vaiheessa pääseväni käymään myös Helsingissä tai Tampereella, mutta saa nähdä ehdinkö, ja saanko ketään kaveriksi.
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
« Vastaus #115 : Kesäkuu 01, 2009, 00:06:11 »
Lähden keskiviikkona USA:han (Kalifornia, Kalliovuoret, Grand Canyon, Death Valley...) ja olen sillä n. kolme viikkoa. Sitten kotiin ja luvassa on ihan normaali kesäloman loppu, kuten mökillä oloa, synttäreitä ja kaikenlaista rentoutumista. Reissu jännittää vähän, olen kerran aiemminkin käynyt Amerikassa, mutta silloin eri puolella. Eniten odotan varmasti... no vaikea sanoa! :)
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #116 : Kesäkuu 01, 2009, 08:31:11 »
Jaa..no mulla ei oo tylsää kesää,sen järjestää muksut.
Juhannukseen asti ovat päikässä ja kesäkerhossa ja mulla menoja.Juhannuksen jälkeen menevät leirille 2vkoo ja pienin Fammolle hoitoon niin saamme miehen kanssa laatuaikaa.Nukumme,tapaamme kavereita,käymme Tallinnassa hotellissa.Sitten ajamme sukuloimaan Suomen suveen,mikäs sen ihanampaa!Juhannus olemme kotona.
Kun tulevat leiriltä menevät yksitellen 3 isompaa mummulaan viikoksi.Sitten onki kauan odotettu HP ensi-ilta Hesassa!!:)
Sitte onki koululaisilla kesäkerho,että siinä se kesä taas meni..tulee taas pimeä aika.Kesä menee niiin nopeasti..
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron

Poissa Sheridan

• Vuotislainen
  • Pottermore: SkyHazel4429
« Vastaus #117 : Kesäkuu 02, 2009, 08:48:40 »
Pyh. Neljättä päivää lomalla ja meinaan jo kuolla tylsyyteen. Ei tän näin pitänyt mennä :<

Eli lyhyesti ja yksinkertaisesti: pelaan tennistä ja luen kirjaa. Mitään muuta erikoista ei ole suunnitelmissa. Muutaman kerran menen kavereitten kaa Särkänniemeen ja pari kaverii tulee yökylään, ja ehkä menen sinne suureen maailmaan(Tampereelle :<) näistä toisen kanssa ostamaan minulle jotain kivoja vaatteita, kun käytän vaan kahtia eri housuja ja muutamaa eri paitaa. Julmaa.

Kesällä on lisäksi vielä yhdet rippijuhlat tulossa, samana päivää kun läksin Anna Tapioon. Byäh. Onhan Deep Purplen ja Eppu Normaalin konsertit tulossa ja Sauna Open Air, mutta silti - boring ;o

Poissa charmed

• Sourcream and onion!
  • Vuotislainen
« Vastaus #118 : Kesäkuu 02, 2009, 09:56:46 »
Mulla on ehkä elämäni sosiaalisin kesä tänä vuonna :D

Okei, no kesäkuun kolme ensimmäistä viikkoa oon täällä kotipaikkakunnalla ihanassa korvessa. Toissapäivänä käytiin kahden kaverin, iidan ja Marjun kanssa piknikillä ja nämä samat tyypit tuli meille sitten yöksi ja nukuttiin teltassa. Ja luultavasti hengailen muidenki kavereiden kanssa nämä viikot. Perjantaina ehkä mahdollisesti Kajaaniin. Lauantaina sitten erään Merin mökille niien porukoiden ja Iidan kanssa :P

Tosiaan, tämän kuun viimesellä viikolla lähdetään sitten äidin, ukin ja mummelin kanssa asuntovaunureissulle Tampereelle sukuloimaan äipän serkkujen luokse. Hyvällä tuurilla sieltä lähtee pikkuserkut minun kans Särkänniemeen!

Ja heinäkuun oonki sitten isän luona Mäntsälässä. Meri tulee sinne sitten viikoksi jossaki vaiheessa ja suunnitelmissa olis käyä Helsingissä.

Aa, ja sitten tietysti 31.7.-1.8. Karting race täällä! :D
so then i was like AVADA KEDAVRA
and he was like *dead*

Poissa Shakira

• Pilkun nussija
  • Vuotislainen
  • Mrr maanantai...
« Vastaus #119 : Kesäkuu 03, 2009, 16:14:07 »
Minulla taas on luvassa vauhdikas kesäloma. Ette voi kuvitellakkaan kuinka vauhdikas. Toivottavasti teillekkin tulisi sittenkin "mukava" kesäloma.....................
Jos hyppään kalliolta, välitätkö???

Poissa Audra Dancer

• Sir Emilia Sarkington
  • Vuotislainen
  • Gaze the Haze
    • Livejournal
    • Vainajala.org
  • Pottermore: HazelNight52
« Vastaus #120 : Kesäkuu 03, 2009, 18:51:12 »
Tämän kesäloma tulee olemaan niinsanotusti tavallinen kesäloma, eli siis sellainen löhöstelyloma, joka ei omaa sen kummempia kommervenkkejä viihdykkeeksi tai elämänlaadun huonontamiseksikaan. Se sisältänee paljon musiikkia, joskaan harmikseni ei livenä kuultua (ellen raahaudu paikalliseen Open Air festivaaliin, josta löytyy ainakin Pete Parkkonen ja joitakin bändejä joita en muista, eikä Google löytänyt tapahtuman nettisivuja joilla esiityjät olisi kerrottu, mutta todennäköisesti raahaudun paikan päälle). Varsinkin itse soitettua musiikkia sekä kuunneltua ja hyvin pitkälti tanssittua musiikkia siihen ainakin mahtuu. Vuoden kesälevy lienee tällä kertaa Boney M:n kokoelma, jonka hetki sitten hankin ja joka osoittautui mitä tanssittavimmaksi ja kesäisimmäksi lätyskäksi. Mutta, monia muitakin levyjä tulee mahtumaan tähän kesälomaan, niitähän ilmestyykin nyt kesällä ainaki yksi ostettava (Eternal Tears of Sorrowia!).

No, mitäs muuta? Tietysti toista taiteenlajia, nimittäin kuvataidetta. Uuden kämpän seiniä täytyy kuvittaa ja kämppää muutenkin sisustella. Tauluja tulee tehtyä akryylimaalein ja kuvaa työstettyä akvarellein, lyijykynin, monenlaisin puuvärein, öljypastellein, tussein, kuitukärkikynin, kuulakärkikynin sekä tietysti tietokoneella. Haastekuvat viimeinkin valmiiksi, muutamat art tradet suunnitelmissa, kämpän seinien kuvitusta, lahjakuvia ja ties mitä muuta olisi tehtävänä. Nukkuminen ja kahvin hörppiminen ovat myös perin päätoimisia loma-aktiviteetteja, kuten myös käveleminen ympäriinsä kuntoilun merkeissä, tanssiminen, jumppaaminen, serkkujen rippijuhlissa roikkuminen, elokuvien kyttääminen ja sarjakuvien lueskelu ja värkkäily. Juhannukseksi tai miksikään muuksikaan ajanjaksoksi ei ole tiedossa minkään valtakunnan juhlimista tai muita kommervenkkejä, vaan varsinkin se juhannus vietetään kotosalla oman väen kera. Ei kovin vauhdikasta, mutta ei loman välttämättä tarvitsekaan olla. Paitsi että, onhan isän viiskymppiset heinäkuulla ja sinne tulee porukkaa ihan mahdottomasti. Jotain sosiaalista meiningöintiä sentään!

Kesä kuluu kotikaupungissa Pudasjärvellä suurimmaksi osaksi, tosin osan siitä vietän myös Kiimingissä ja onpa suunnitelmissa lähteä Helsingin perukoillekin tässä heinäkuun lopulla. Sinne mennään vanhempien kanssa ja visiteerataan siellä muutamia ihmisiä, joista osa on kavereitani, joita en ole ennen tavannutkaan. Uljasta. Kiimingissä tosiaan täytyy sisustaa kämppää ja sitä ennen vähän siivoilla siellä. Ja asettua taloksi. Loppukesästä sitten täytyy ostella vaatepartta tulevalle syksylle ja ostaa kouluroippeet lukion ekavuotta varten. Ihan jees kesä tästä tulee, kylläh. Vaikkei minulla kovin suuria suunnitelmia olekaan, on minulla yllättävän paljon projektia työn alla näin kesälläkin, mutta en silti aio unohtaa päämäärätöntä ympäriinsä lorvailua, vetkulointia, lötkyilyä, lehmäilyä tai mitään muutakaan löhötieteen lajia, johon kesä on omiaan kaikessa tekemättömyyden ajassaan. Niin, ja täytyy lukea myös paljon kirjoja, kun aikaa kerrankin on, ja sivistää itseään opettelemalla uusia asioita jo aiemmin mainitsemiini taiteenaloihin liittyen. Innostavaa. Kovin innostavaa.

~Moondancer (tahtoo livemusiikkia)

Poissa Shakira

• Pilkun nussija
  • Vuotislainen
  • Mrr maanantai...
« Vastaus #121 : Kesäkuu 04, 2009, 09:06:53 »
Juu en minäkään löhöilyä saati lukemista unohda (sillä olenhan lukenut jo ainakin seitsemän kirjaa kolmessa päivässä). Mutta en myöskään vuotista.
Jos hyppään kalliolta, välitätkö???

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #122 : Kesäkuu 04, 2009, 09:42:22 »
Voi että mä ikävöin opiskeluaikoja! Sillon oli sentään vielä kunnolliset, järkevän mittaiset kesälomat... Toista se on näin töissäkäyvän ns. aikuisen elämässä. :( Jos olet ollut töissä niin kauan, että saat täydet lomat, vuodessa on lomaa 30 pv + arkipyhät, mikäli ne sattuu osumaan välille maanantai-perjantai (eli joulunpyhät, uudenvuodenpäivä, loppiainen, pitkäperjantai, II pääsiäispäivä, vapunpäivä, helatorstai, juhannusaatto ja itsenäisyyspäivä). Ja jos et ole vielä ansainnut täysiä lomia, palkallista vuosilomaa on vielä paljon vähemmän.

Oma pitempi kesälomajakso on tänä vuonna heinäkuun puolivälistä elokuun vajaaseen puoleen väliin. Sinä aikana olis tarkoitus käydä mm. Finnconissa, HBP:n Vuotis-näytöksessä, Ropeconissa ja Madonnan keikalla sekä Turussa katsastamassa suuret purjelaivat. Ja toki aion myös ihan vaan lomailla eli olla tekemättä mitään erityistä.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Celestial

• killing loneliness
  • Vuotislainen
  • love is right now
« Vastaus #123 : Kesäkuu 04, 2009, 11:26:23 »
Sinä lauantaina, jolloin kesäloma alkoi, kävimme Mäkkärissä. Siitä on näemmä tullut perinne... :D

Kesälomani alkoi hyvin, mutta tällä hetkellä sitä voisi kuvailla sanalla tavallinen. Loman alku kului pelkkään lukemiseen ja ulkona käymiseen, ja käytiin viikonloppuna siskon kanssa piknikilläkin, jonne tietysti raahasin kirjan mukaan. Mutta nyt ei ole enää mitään luettavaa, paitsi Potterit, jotka pitäisi taas kahlata läpi. Luen tällä hetkellä Salaisuuksien kammiota, josta en pidä niin paljoa, joten kaikki aika menee koneella istumiseen, ja Salaisuuksien kammion lukemiseen tai piirtämiseen sillä välin, kun sisko on koneella. Pari päivää on ollut huonompia ilmoja, joten uloskaan ei ole voinut mennä.

No, uskon, että lomastani kotona tulee hieman "erikoisempi", kunhan säät paranevat. Sateestakin huolimatta täällä on kuuma, mutta toivoisin pääseväni ulos. Voisin järjestää itselleni muutakin tekemistä (koneellaolon ja piirtämisen lisäksi); jos vaikka katselisin leffaa tai lukisin sen Salaisuuksien kammion, jotta pääsisin lukemaan Azkabanin vankia. Ja onhan SK:kin ihan hyvä kirja, joten mikäs siinä. ;)

Haluaisin tietty monta asiaa ja mennä moneen paikkaan. Odotan epätoivoisesti, että jollakin olisi kaksi ylimääräistä lippua AC/DC:n keikalle, jonne minä en pääse. Mutta minä pääsenkin moneen paikkaan. Luultavasti menemme loman aikana vielä rannalle ja Serenan sijaan Oittaalle laskemaan vesiliukumäistä. :P Heinäkuusta on tulossa kiva kuukausi; menemme Puoliverisen prinssin ennakkonäytökseen, jonne saan laittaa Tylypahkan koulupuvun ja tutustua vuotislaisiin paremmin. Tällä hetkellä näyttää myös siltä, että olemme menossa kolme päivää myöhemmin Vuotiksen suurmiittiin Helsingin Alppipuistoon. Olemme siellä noin puolet päivästä ja puolet päivästä vietämme Linnanmäellä. ^^ (Yritin jo suostutella yhtä vuotislaista tulemaan miittiin, olisi kiva jos hän pääsisi. ;)) Helsinkiä lähellä asumisessa on hyvätkin puolensa. :)

Jossain vaiheessa lomaa pitäisi miitata eräs rakas nettikaverini Vuotiksesta, en vain tiedä milloin. :D Ehkä menemme serkkujen synttäreillekin, tai heidän kanssaan jonnekin. Yritän saada julkaistua runokirjani tässä kesäloman aikana. :D Emmekä saa unohtaa erästä videota (parodiaa :D), joka pitää kuvata Azuran kanssa. Tästä on tainnut tulla joku perinne; viime kesänä kuvasimme videon Azu naamiokostaja, tänä kesänä sen nimeksi tulee nähtävästi Az lightyear. ;)

Noita kaikkia asioita odotan innolla. Jos ne kaikki, tai ainakin osa, toteutuvat, lomastani tulee täydellinen. :)

//Korjailin kielioppivirheitä. :P

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 04, 2009, 11:49:34 kirjoittanut Celestial »
Friendship doesn't see through the eyes,
it sees through the heart.

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
« Vastaus #124 : Kesäkuu 04, 2009, 12:06:32 »
Mää en ole vieläkään tiedostanut tätä kesäloman alkua. Mullahan ei oikeastaan ole kirjoituksien jälkeen ollut koulua laisinkaan, mutta olen tehnyt kaikkea muuta rankkaa (soitonopetustyö, musikaaliprokkis, soittotutkinto, pääsykokeisiin reenaus). Muutamat lukion kakkosluokkalaiset valittelivatkin tuossa toukokuussa, että "olis jo kesäloma" ja mää totesin siihen, että "niimpä" ja nämä sitten repesivät täysin, että eihän sulla ole edes koulua. Mutta niinhän Peppi Pitkätossukin meni kouluun, koska silloin saa olla lomalla! ;) Nyt tuntuu ihan hassulta, kun tällä viikolla ei enää pidä lähteä yhtään minnekään. Aamuisin herään ja luulen olevani myöhässä töistä ja mietin, että pitäisikö mun nyt olla jossain (vaikka vastaus on, että ei tarvi). Mutta tietenkin kesälleni on myös paljon sisältöä! Yksi viikon mittainen mestarikurssi, yksi kahden viikon musaleiri, yksi orkesterin leiri, vuotisnäytös, suurmiitti, retki Ranuan eläinpuistoon, ehkä muutto ja Helsingissä hengailua.

Olen kuitenkin ehtinyt jo käväistä päivän reissun Helsingissä pääsykokeissa ja palailla sieltä Ouluun. Olisin tänään halunnut lähteä vielä Jyväskylään poikaystävän kotiin, kun meillä on vuosipäivä perjantaina ja sen pitää olla siellä. Kuitenkin päätin raha-asioiden takia jäädä kotiin (joo ja huomenna varmasti harmittaa). Jyväskylästä mun olisi pitänyt lähteä suoraan eräälle mestarikurssille Lapinlahteen ja olisi tullut kiva mutka. Mestarikurssilla vietän viikon täysin vain soittaen ja harjoitellen. Odotan innolla!

Mestarikurssilta palattuani olen taas Oulussa noin viikon, sillä pitäähän sitä välillä kotonakin olla. Silloin auringossa löhöilyn lisäksi on vuorossa poikaystävän serkun häihin harjoitteleminen ja hääkeikka koittaa sitten juhannuksena. Oon ihan mielissäni iloisista juhlista -varsinkin kesähäistä! Jännittää vain se sukulaisten kohtaaminen, mutta odotan ihan mielenkiinnolla sitäkin!

Juhannuksen jälkeen lähden alussa jo mainitsemalle toiselle musiikkileirille, joka kestää kaksi viikkoa. Siellä soitotaan Stravinskin Tulilintua, josta olen aivan mielissäni. Kyseinen leiri on myös sosiaalisesti hieman rikkaampi, sillä kaikki kokoontuvat illalla viettämään iltaa yhdessä ja joskus siellä saattaa olla myös vähän hurjaa! Tämä taitaakin olla kesän kohokohta!

Heinäkuu minulla onkin sitten täysin hengailupainotteista! Yritin saada töitä, mutta kun mistään niitä ei sitten lopulta irronnut, niin käyhän se tällainenkin. Vuotisnäytöstä ja suurmiittiä odotan minäkin todella innolla, sillä mukava tavata ihmisiä. Raahaan mukaan myös kylläkin myös poikaystäväni, vaikka eihän se mistään raahaamisesta ole kyse, sillä se oikein halusi lähteä mukaan! :> Aiotaan hengailla varmaan koko viikko Helsingissä ja käydä Linnanmäellä, Korkeasaaressa, Suokissa ja ehkä jossain museoissa/näyttelyissä tjsp. Mää en nimittäin ole koskaan kunnolla saanut käydä Helsingissä kiertelemässä rauhassa. Perheelläni on aina hirveä kiire päästä pois takaisin pohjoiseen. Lisäksi olisi ihan hyvä tutustua mahdollisesti tulevaan opiskelukaupunkiin.

Yksi hassu juttu, mitä ollaan suunniteltu on matka Ranuan eläinpuistoon, sillä järkytyin, ettei poikaystäväni ole koskaan nähnyt jääkarhua (vaikka se on ehkä aika yleistä mutta silti). Lisäksi haluaisin lappiin vaeltamaan (mutta siihen pitäisi etsiä joku toinen kaveri luultavasti). Oltaisiin haluttu lähteä myös ulkomaille, mutta siinä olisi voinut tulla teknisiä ongelmia, koska toinen meistä ei ole vielä 18. Mutta ehkä Irlanti koittaisi sitten ensi kesänä!

Elokuussa minulla on sitten yhden orkesterin leiri ja jos satun pääsemään opiskelemaan Helsinkiin, minulla ei ole hajuakaan missä välissä meinaan muuttaa ja hankkia kolon missä asustaa, mutta ehkä sekin tässä järjestyy! :>