Kirjoittaja Aihe: Muse  (Luettu 16806 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: HawthornGhost192
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Muse
« Vastaus #50 : Helmikuu 04, 2009, 15:43:24 »
Pitääpäs vähän nostella tätä keskustelua Vuotiksen pimeistä uumenista. ;D

Musea olen kuullut ensimmäisiä kertoja kun bändin kipaileita alkoi soida radiossa (niin, että minä olin kuulemassa). Olin aluksi, että mikäs surkea bändi tämä on, mutta mielipiteeni muuttui hurjasti kun luin Houkutuksen ja Uuden Kuun (Stephenie Meyerin kirjoja) ja löysin Stephin sivuilta molemmille kirjoille oman playlistin. Playlisteillä oli aikas paljon Musea ja aloin kiinnostua bändistä ja kuuntelen nykyään kyseistä bändiä aika usein. En ole kyllä kuunnellut muita kappaleita kuin ne jotka löytyy Stephenien sivuilta sekä Supermassive Black Hole on minun mp3:ssa suurkulutuksessa.
Bändin parhaita biisejä on mielestäni jo edellä mainittu Supermassive Black Hole, Time Is Running Out, Hyper Music, Apocalypse please sekä New Born.

Bändi kuuluu nykyään lempibändieni top 3:een..
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä

Poissa Lilla Myy

• ei oikein ihminenkään
  • Vuotislainen
    • Nescit vox missa reverti
  • Pottermore: SnitchCharm26124
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #51 : Helmikuu 06, 2009, 15:32:55 »
Jooo... Pitää nyt iteki käydä tänne jotakin postaamassa... :D Jos ei muuten, niin sitten sen kunniaksi, että sain tänää systeriltä synttärilahjaksi Musen H.A.A.R.P livecd + dvd:n... Varsinki, kun mä en ollu edes pyytänyt koko levyä. :D Pyysin Saran levyä ja sain tän... Mut ei se mitää, hyvä vaan; ei ois itelleni tullu mieleenkään ostaa Musen levyä, joten hyvä vaan, että sisko tietää, mikä on hyvää musaa... :D

Mut siis joo... Mä en sillon joskus vuonna nakki, kun Supermassive Black Hole ja Starlight tuli radiosoittoon tykänny niistä pätkän vertaa, mutta sitten, kun Kinghts of Cydonia tuli, niin se jo pikkasen sai mun kiinnostuksen heräämään. Ja sitten muutama vuosi sitten, kun systeri sai Houkutuksen synttärilahjaksi ja innostu siitä ja sit se sai mutkin innostumaan siitä, niin sitten sitä kautta oon Stephenie Meyerin virallisilta sivuilta erilaisilta playlisteiltä kuunnellut enemmän tai vähemmän Musea ja kyllä ne aika menevää musaa soittaa... :D Ekoja kertoja, ku kuuntelin niitä playlistejä, nii kuuntelin vaan ne biisit, mitkä tiesin, mutta sit myöhemmin rupesin kuunteleen niitä muitakin ja kyllä siellä on paljon hyviä biisejä ja suuri osa sellasiltaki artisteilta, joista en oo ikinä kuullukaa... Mutjoo... Eksyin vähä aiheesta...

Niin siis, piti sanomani vielä, että sitten kun Twilightista tehtiin elokuva ja systeri sai sen soundtrackin, niin sieltäkin on sitten tullut kuunneltua Musea (Supermassive Black Hole) ja sitten kun se siinä elokuvassa oli niin hyvässä kohdassa, niin eihän siitä VOI olla pitämättä... Tänään sitten aamulla, kun revin lahjapaperista esille Musen cd:n, olin vaan aluksi, että anteeksi mitä, mutta sitten siinä kannessa luki 6 biisiä, jotka sillä cd:llä on ja kun niistäki 4 oli hyviä biisejä, nii eihän siinä voinut muutakuin kiittää systeriä... :D On se vaan aika hyvä, että mulla on sellanen sisko, joka tietää, mikä on hyvää musaa... Ainaki joissain tapauksisss! Esim. Lovexin ja Uniklubin suhteen se on ihan outo, mutjoo... Meni taas vähä offiks...
There's absolutely no way you could make me break
No way to wipe the smile off my face

Tanja

• Ankeuttaja
« Vastaus #52 : Kesäkuu 06, 2009, 04:13:56 »
Vähän nostelen ja Musehan on tulossa Suomeen taas 22/10/09. Liput virallisesti myyntiin nyt ensi maanantaina, mutta ennakkomyyntiähän on ollut jo.

Miten on, onko täältä porukkaa menossa?
Olen ollut pari päivää ihan hysteerisyyden partaalla, kaveri sai hommattua mulle ja itselleen kenttäliput ! En oikein pysty uskomaan, en ole sisäistänyt vielä että näen Musen toisen kerran elämäni aikana ja pääsen kentälle vielä. Ihan loistavaa ja lokakuuhun on liian pitkä aika.

Poissa Sari

• Vuotislainen
  • Ficciholisti
« Vastaus #53 : Heinäkuu 17, 2009, 20:29:43 »
Yksi maailman mahtavimmista bändeistä <3
Joo, en kyllä siitä keksi muuta sanottavaa kun MAHTAVA :D

Minäkin olen menossa katsomaan Musea Hartwalille! :D  Jeeeij. Tosin minulla on istumapaikat kun kaikki kenttäliput vietiin käsistä, nyyh  :/  Mutta toisaalta, en ole mikään hujoppi ja jos joutuisin kauas eturivistä, en luultavasti näkisi paljoakaan xD
I think you said what do you think to make me think you do, but really you don't.

Poissa Delia

• Sieluton
  • Vuotislainen
    • In This Madness
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #54 : Elokuu 03, 2009, 22:54:44 »
Ah, Muse <3 Radio 1:ssä Zane Lowe soitti juuri The Resistance levyltä (miten kukaan jaksaa odottaa syyskuuhun) sinkun Uprising, ja olen virallisesti rakastunut siihen. Se. On. Täydellinen.

Itsekin olen menossa Musea katsomaan Hartwalille lokakuussa. 80 päivää jäljellä siihenkin, ja sitä ennen pitäisi selvitä elossa läpi yo-kirjoitusten (hui!). Istumapaikat on, mutten edes kentälle tähdännytkään, joten tyytyväinen täytyy olla. Olen ihan täpinöissäni jo nyt, koska olen aina ollut sitä mieltä, että odottaminen on melkein se paras asia missä tahansa jutussa :D En oikein ole vieläkään sisäistänyt sitä asiaa, että näen lempibändini livenä vain parin kuukauden päästä. Ei tahdo mahtua minun päähäni, mutta ehkä sitten lähempänä ajankohtaa alan mennä vielä hieman enemmän sekaisin asiasta. Pikkusiskoni vinkkasi Musen tulosta Suomeen joskus kesäkuun alussa hyvin epäsopivalla hetkellä, sillä olin töissä metsästämässä ampiaista, eikä kiljuminen ollut vaihtoehto. (Menin vessaan hypettämään yksikseni.) Kotona sain sitten kiljua senkin edestä :) Ja aamulla sai kyllä jännittää netin kanssa, kun niitä lippuja ostettiin. Olin ihan varma, että netti tekee nokkoset ja päättää jumittaa, mutta kaikki meni hyvin ja liput on kotona varmassa tallessa odottamassa lokakuuta.

En edes itse muista, koska tai miten tutustuin Museen. Yhtäkkiä se vain oli se Juttu. Ensimmäinen biisi, jonka bongasin, oli Starlight, joka on yhäkin yksi lemppareistani. Toisena tuli sitten muistaakseni Time is running out, jonka jälkeen kaikki olikin yhtä Musea. Ostin ensimmäisen levyni muistaakseni Lontoosta ja kyseinen levy oli Black Holes and Revelations. Kuuntelin levyä niin innoissani, että onnistuin hajottamaan sen kannenkin, kun heitin (hups!) sen lattialle. No, mitäs kansista, kunhan levy vain toimii :) Pitkään pärjäsin tuon kansipuoli levyn avulla, ja muut levyt ostin vasta viime vuonna Australiassa ollessani (jossa on muuten tajuttoman halpaa Suomeen verrattuna, ihan vain näin välihuomautuksena) liiallisen youtube-käytön jälkeen. En ole oikeastaan koskaan pahemmin pitänyt musiikista sillä tavalla, että olisin fanittanut kunnolla mitään. En tiedä, onko minulla edes pienenä ollut lempibändiä (vaikka tykkäsin kyllä Kirkasta kovasti ;D). Mutta nyt siitä ei ole puhettakaan. Muse on lumonnut minut, ja levyt komeilevat kunniapaikalla huoneessani (tosin eivät juuri tällä hetkellä, koska olen mökkeillyt ja ajellut sen verran ahkerasti, että levyjen tämän hetkinen sijainti on itsellenikin pienoinen mysteeri).

Nykyään Muse on se number one kirjoitusmusiikkini, ja yksinkertaisesti vain jotain niin ihanaa. Inspaa aina kummasti, kun laittaa Musen soimaan. Ehkä sillä on jotain tekemistä bändin nimen kanssa, kuka tietää. Levyt ovat soineet autossakin ajaessani, mikä ei miellyttäneet ollenkaan vanhempiani, joilla ei sitten ollenkaan ole korvaa Musen hienouksille. Soitin heille Showbiziä, ja ainoa kappale, joka meni edes jotenkin läpi, oli Unintended, josta isäni varsinkin piti kovasti. Muuten he kuvailivat Musea (miinus Unintended) korviavihlovaksi rääkymiseksi, ja isäni tokaisikin Sunburnin ensitahtien aikana, että mitä ihmettä tämä oikein on. No, kaikkiahan se ei tietenkään miellytä, mutten olettanutkaan, että vanhempani rakastaisivat Musea heidän musiikkimakunsa tuntien ;) Musen tähän asti julkaistuista levyistä suosikiksini ehkä muodostuu Black Holes, vaikka se saakin taistella aika kovasti Absolutionin kanssa. Black Holesilla on erityinen paikka sydämessäni jo senkin takia, että se oli ensimmäinen Musen levy, jonka ostin, ja siinä on se taianomainen Starlight. Vähiten pidän Originista, ihan jo ehkä senkin takia, etten ole kuunnellut sitä yhtä paljon kuin muita. (Mutta Plug in Baby on silti ihanuus.)
Voitte muuten vain kuvitella, miten rakastan Twilight-leffan baseball kohtausta, kun taustalla soi Supermassime Black Hole. Koko leffan paras kohta ehdottomasti!

Mutta lokakuu täältä tullaan! Ja sitä ennen tietysti syyskuun 16 (grr, hemmetin takapajula-Suomi, jonne levytkin ehtivät parin päivän viiveellä). Arvatkaa kuka istuu koko päivän enkun ylppäreissä, eikä ehdi kauppoihin ennen kuin iltapäivästä?

// Täytyypä vielä sanoa, että eilinen keikka Hartwallilla oli u-s-k-o-m-a-t-o-n! Parhaat paikat koko katsomossa, ja Matt Bellamy alle 10 metrin päässä! My kinda thing!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2009, 11:06:55 kirjoittanut Delia »

Poissa Suskuti

• Surkeiden sattumusten tyttö
  • Vuotislainen
« Vastaus #55 : Helmikuu 24, 2010, 19:15:34 »
Joo, Muse.

Samanlaista bändiä saa kyllä hakea. En vieläkään voi uskoa, että kolme ihmistä pystyy tehdä niin hyvää musiikkia. Kuuntelen Musea päivittäin, tälläkin hetkellä. Bellamyn lauluäänikin saa aikaan kylmiä väreitä ja kaikki se musiikki on niin kekseliästä, upeaa.
En muista milloin kuulin ensimmäisen kerran Musea. Muistaakseni taisin kuulla radiosta Plug In Baby:n joskus ja totesin että tämähän on ihan hyvä. Sitten muutama kuukausi sen jälkeen halusin kuunnella jotain erilaista musiikkia, joten menin Youtubeen ja mietin kauan että mitä kuuntelisin. Päähäni tuli, että enpä muistakaan miltä Muse kuulosti ja kuuntelin sitten sen kappaleita. Pikkuhiljaa aloin pitämään enemmän ja enemmän Musesta, kunnes siitä tuli lempi bändini. Ja sitä se on edelleen.

Muse on aivan upea livenä. Näin sen Lontoossa 13.11.09 ja täytyy sanoa että oli kyllä aivan huikea kokemus. Sitä en kyllä unohda ikinä, aivan uskomaton tunnelma ja musiikki ja kaikki.
"I hope you had the time of your life."   -080610

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #56 : Helmikuu 25, 2010, 11:42:05 »
Minä pidän ainakin todella paljon Musen musiikista. Olen kuunnellut sitä nyt varmaan noin puoli vuotta tai vajaa, mutta rupesin pitämään Musen musiikista heti kun kuulin sitä, ensimmäinen biisi, jonka kuulin taisi olla Uprising. Minulla on Musen uusin levy ja pidän sen kaikista biiseistä. Pidän ehkä eniten Musen biiseistä esim. Time Is Running, Plug In Baby, Undisclosed Desires, Resistance ja jne. jne, koska pidän niiden sanoituksesta ja sävellyksestä todella paljon. En ole nähnyt Musea livenä, vaikka olisi se kyllä aika kivaa :DD.

Poissa tnt

• Vuotislainen
« Vastaus #57 : Maaliskuu 25, 2010, 19:35:06 »
Jooh, en jaksanu lukea kaikkien kommentteja (vaihteeks!) mutta en varmaankaan tuo mitään uutta sanomalla että Muse on just hyvä, moniulotteinen ja kiinnostava rock-bändi. Tiedoksi kaikille Musettajille (:D) että kesällä, heinäkuussa ois tulossa niiden keikka Hesassa ja liput tulee myyntiin huomenna:) et sinne vaan! harmittaa vaan vähän kun en ite pääse..:(

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #58 : Huhtikuu 28, 2010, 23:42:46 »
Bellamy on jumala.

Mä suhtauduin Museen hieman nihkeänlaisesti. Ystäväni äiti popitti jotain tiettyä Musen levyä Twilight-leffan nähtyään kotonaan koko ajan, ja tämä ystäväni oli lopen kyllästynyt siihen levyyn, ja näin ollen välillä puhui miten ärsyttävää tämä musetus oli. Sympatiani olivat tietysti ystäväni puolella, vaikken varsin perehtynyt Museen ollutkaan.
Ensimmäinen biisi jonka kuuntelin (en kuullut vaan kuuntelin) oli kaverini mesessä lähettämä United States Of Eurasia ja en oikein tiennyt mitä ajatella... Mieleeni tuli ekaksi Queenin Teo Torriatte-biisi rämplättynä We Are The Championsiin ja mahtavuuspaisutteluefektit olivat aika queenmaiset... Laulajakin muistutti jotain määkivää MJUUUMJJJJUUUUEEEAAAAAA-mursua, joten en ollut hirveän ihastunut. Lyriikoita en kuunnellut juurikaan, kun olin saanut sellaisen lievän JOKU_ON_VARASTANUT_MINUN_RAKKAALTA-QUEEN_YHTYEELTÄ_JOTAIN_EIKÄ_KUKAAN_MUUpaitsiminä_SAA_TEHDÄ_NIIN!!-olotilan. Oikeasti siis lievän, mutta silti se oli aika typerää. No tuota, suhtauduin joskus silloin tällöin vaikutteiden ottamiseen toisilta bändeiltä hieman herkkähipiäisesti, tai jotain. Vaikutteiden ottaminenhan on oikeasti hieno juttu, ja musiikin tekeminen ilman sitä olisi aika mahdotonta. Mielestäni on täysin naurettavaa syyttää Musea ylettömässä Queenin plagioimisessa. Eräissä Queen-yhteisöissä on jopa linnoittautumia Musea vastaan... Hah. Eurasian efektithän ovat kunnianosoitus! Brian May muuten tykkäsi niistä.
Lempilevyni Muselta on tällä hetkellä ehkä Black Holes And Revelations.

Musessa nerokasta on se, että kaikki nämä vaikutteet on blendattu sopivaan kasaan, niin että siitä on tullut jotain originaalia. Resistance on ihan huippulevy, tykkään sen avaruus-hengestä. Tavallaan aika sci-fiä... Ja levyn loppuun laitettu sinfoniapätkä on ihan mahtava. Matthew Bellamy on ihan mahtimies, ja rakastan hänen mumblaavaa laulutyyliään. Mjuumujujujjuuuuuuu... Kitaristinakin verraton kaveri!

Muse on erittäin moniuloitteinen omituinen mahtibändi. Ainoana vikana ja puutteellisuutena ovat jäsenten lyhyet tukat.

Ketkä vuotislaisista ovat muuten tulossa kesällä Musen keikalle? MINÄMINÄMINÄ! (Ja Minsvo ja Sonja myös jee)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2010, 23:47:02 kirjoittanut Mimmi »
Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #59 : Huhtikuu 30, 2010, 23:38:51 »
Myönnettäköön ensinäkin, että Muse ja Twilight on nou nou. Inhoan sitä, että Muse soi ko. elokuvissa ja inhoan sitä, että kaikki jotka eivät ennen Twilightia ole kuulleetkaan Musesta, ihkuttelevat niitä muutamaa hassua kappaletta ja sanovat muita huonoiksi X___X Tämä tosin johtunee vain muutamasta henkilöstä, en todellakaan sano, että kaikki ovat samanlaisia.

Enivei, olen kuunnellut Musea jota kuinkin nelisen vuotta ja en nyt ehkä mikään hyvä fani ole, koska joskus menee pitkäänkin ennen kuin taas jaksan kuunnella Musea. Maailmassa on muutakin musiikkia kuin Musen musiikki x) Kuitenkin, kuuntelen Musea enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja koko tuotanto heiltä on hallussa. Black Holes and Revelations ja Absolution on ne suosikki albumini ja kaikkein vähiten pidän The Resistancesta. Jos Restistancelta poistaisi Guiding Lightin ja ne kolme viimeistä Exogenesis kappaletta, niin se levy olisi suosikkini. Nyt vain olen poistanut nuo kappaleet koneeltani ja kuuntelen jäljelle jääneitä.

Bändin jäsenillä on minulle hyvin vähän merkitystä, kuten useimmissa muissakin kuuntelemissani bändeissä (tietysti poikkeuksia mahtuu muutaman yhtyeen kohdalla), pääasia kunhan pysyvät kasassa ja soittavat ja tekevät hyviä levyjä x) Keikalla en ole kertaakaan ollut, syksyllä jo melkein, mutta sitten en päässytkään. Lipun sain sitten hankituksi heinäkuun keikalle ja toivon, että tällä kertaa pääsisin, sen verran kovasti haluan Musen nähdä kuitenkin. Live vetoja tykkään katsella ja vain ihmetellä sitä mieletöntä fiilistä keikoilla. Tahdon itse päästä mukaan kokemaan sen fiiliksen x)
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #60 : Toukokuu 05, 2010, 09:54:50 »
Myönnettäköön, tutustuin Museen Twilightin kautta. Näin leffan enkä pitänyt siitä yhtään, mutta pidin soundtrackin kappaleista kovasti. Siitä se lähti.

En kuuntele Musea siksi, että kaikki muutkin, tai ainakin todella iso porukka kuuntelee sitä, vaan siksi, että yksinkertaisesti rakastan Musea. Muse tekee monipuolista, tasokasta ja tunteikasta musiikkia. En voi olla kuuntelematta Musea. Myönnän, että olen melko uusi fani, olen kuunnellut kyseistä yhtyettä päälle puoli vuotta, ehkä 7-8 kuukautta. Mutta, olen koukussa.
Lempikappaleita ovat ehdottomasti Time is running out, Unnatural selection ja Map of the problematique. Nuo tällä hetkellä, muitakin kappaleita kuuntelen usein.

Haluaisin niin kovasti kesällä nähdä Musen livenä, monet ovat kehuneet, että Muse on u-p-e-a livenä, ja harmittelenkin, etten millään pääse, kun ei ole rahaa lippuun, ja vanhmemmat sanoivat että itse maksat sen. :<
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2010, 09:59:06 kirjoittanut Mustepullo »
Who knows which is which and who is who

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
    • tumblr.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #61 : Toukokuu 29, 2010, 22:43:12 »
Lainaus
Bellamy on jumala.
Ah, minun ja kaverini liian usein käyttämä lause.
Ja toinen on ehdottomasti "Omnomnom Bellamy" .__. Älkää edes kysykö.

Mutta, asiaan...
Kuuntelin Musea epäaktiivisesti ehkä vuoden ja se oli mun lempibändini tässä nyt sitten muutamia kuukausia. Sinällään pidän Musea edelleen sinä kaikkeista mahtavimpana bändinä, se musiikki on vain niin jotenkin sanoinkuvailemattoman mahtavaa. Bellamyn ääni on ehkä jotain mahtavinta ihana ja ne kitarariffit (ja ne hyvät Belldom -ficit *köhköh*) !
Tykkään enemmän ehkä vanhasta Musesta, mutta uudempikin on toki hyvää, tuntuu vain, niin kuin se olisi ollut ennen hieman enemmän sellaista massiivisempaa tai jotain.
Löysin Musen My Chemical Romancen kautta joskus, koska MCR'n pojat pitivät Musea aivan mahtavana, joten päätin tutustua bändiin. sitten myöhemmin eräs nettituttavani koukutti minut Time Is Running Out -biisiin ja aloin kuunnella koko ajan enemmän ja enemmän Musea. En osaa sanoa suosikkibiisiäni, mutta se on jotain, jossa Bellamy laulaa niin järjettömän korkealta että tekisi mieli vain pyörtyä. Yksi parhaista kappaleista on ainakin Showbiz.
Sain kaverilta joululahjaksi Hullabaloon, ja vaikka en pitänyt siitä kuvaustyylistä, ei sitä voinut muuta kuin tuijottaa suu auki ja ajatekka "voiko mitään tällaista olla edes olemassa?"
Joten: rakastan aina ja ikuisesti.
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #62 : Toukokuu 30, 2010, 16:00:18 »
Muse on ollu mun ylivoimainen suosikkibändi about puolentoista vuoden ajan. Supermassive Black Hole taisi olla eka biisi minkä kuulin, kun joku oli jollain foorumilla linkittänyt sen tyyliin "rakastan tätä kuunnelkaa teki!!1". En kauheasti lämmennyt biisille vielä siinä vaiheessa. Sitten jonkun kuukauden päästä kaverini lähetti mulle muutaman biisin, mahtoivatkohan olla Butterflies and Hurricanes, Bliss ja Plug in Baby. B&H taisi olla se joka teki muhun suurimman vaikutuksen, ja silloin olinkin jo ihan myyty.

Suosikkibiisiä on ihan mahdoton sanoa, kun se vaihtelee melko usein, eikä minulla itse asiassa tällä hetkellä edes ole mitään erityissuosikkia. Suosikit vaihtelevat lähinnä mielialan mukaan. Albumeista sen sijaan on helppo sanoa paras. Origin of Symmetry on kokonaisuutena paras, mutta Black Holes and Revelationsin biiseistä tykkään yksittäisinä eniten.

Kävin tietysti lokakuussa Hartwallilla Musea katsomassa, Kaisaniemen keikalle olen myös menossa sekä syyskuussa Lontooseen Wembleylle.
imagine none of this is real

Poissa Mimmi

• kolmen soinnun rälli
  • Vuotislainen
  • gimme danger
« Vastaus #63 : Kesäkuu 03, 2010, 16:45:16 »
Tuli vaan mieleen että kun täällä Vuotiksesta löytyy Muse-faneja jotka ovat kesällä keikalle suuntaamassa, miten olisi joku jonottelumiitti silloin? Tosin se olisi kyllä aika hankalaa, uskoisin, mutta olisihan se hauskaa.

Keep your 'lectric eye on me babe
Put your ray gun to my head
Press your space face close to mine, love

aurore

• Ankeuttaja
« Vastaus #64 : Heinäkuu 11, 2010, 22:17:09 »
Huoh, pakko myöntää, minäkin olen äkännyt Musen Twilightin kautta.
Supermassive Black Hole oli niin erilainen ja upea ja koukutuin siihen heti ja olin onnessani saadessa The Resistancen.
Aloin palvoa Musea yhä enemmän ja enemmän ja nyt olen menossa Kaisaniemeen kiljumaan ja saamaan lukumattomia Museorgasmeja ;__;
Itselläni on Showbiz, Origin of Symmetry, Absolution, Hullabaloo ja The Resistance.
Black Holes & Revelations on ehkä kumminkin lempialbumini, edellisiä kompaten, Matthew Bellamy on jumala. (+ Belldom, hehe.)

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #65 : Heinäkuu 19, 2010, 17:08:57 »
Itselläni ei ollut Musesta oikein minkäänlaista käsitystä. Supermassive Black Hole oli hyvä kappale ja tiesin, että Bellamy on jumala (Hihi). En kuitenkaan kuunnellut bändiä sen enempää.
Sitten kerran pistin merkille kappaleen United States of Eurasia. 1984 on yksi lempikirjoistani ja tuli hiukan yllätyksenä, että Muse oli tehnyt kappaleen tästä kirjasta! Toki Euraasia on olemassa oikeastikin, mutta tarkistin netistä, että Bellamy oli sanonut kappaleen saaneen vaikutteita kirjasta. Yllätyin myös siitä, että Bellamy kuulostaa joissain kappaleissa hävyttömän paljon Freddie Mercuryltä. Mikä on äärimmäisen mahtava juttu.
En vieläkään kuuntele Musea 24/7 mutta USoEn ansiosta, ajattelin tarkastella bändiä lähemminkin. :D
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Saccharine

• Introverted Assbutt
  • Vuotislainen
  • La Vita è Facile
    • Twitter
  • Pottermore: MoonWillow1269
« Vastaus #66 : Heinäkuu 19, 2010, 22:51:02 »
Saavuinpas juuri hotellille Musen keikalta! :D

Jalat ovat aivan turvoksissa ja kipeät viiden tunnin jäkötyksen jälkeen liian pienissä tennareissa ilman sukkia, mutta fiilis on edelleen ihan mahtava. :DDD
Keikka oli minusta hieno. ^^ (Tai no, en ole ennnen muilla keikoilla käynyt, mutta silti.. :'D)

Ketkäs siellä kävivät? Mitä mieltä olitte? :)

Itse rakastin kaikkea, jos reheellisiä ollaan. 8) Valoshow jäi vähän laimeaksi valoisuuden takia, mutta kyllä se ihan kiitettävä oli kunhan vähän iltaan päin pimeni ja aurinko laski. :)
161 cm pitkänä oli joskus hieman ärsyttävää kun kaksimetriset ihmiset tönivät ja tulivat eteen.. No, eipä sille mitään mahtanut. =)
Mielestäni Muse osaa esiintyä hyvin livenä. ^^ Kaikki lempikappaleenikin satutiin esittämään. :'D Harmi vain, ettei kitaroita rikottu tällä kertaa.. ^^

Parasta oli muiden mukana hyppiminen, ja varsinkin laulaminen täyteen ääneen. ^^ Erityisesti Starlightin aikana oli pakko laulaa niin kovaa, että edessä oleva (joku?) kääntyi ja katsoi minua vähän oudosti.. ^^

No, mitäs muuta.. Oli mahtava kokemus. Ainakin minulle. :D
"The first sign of the beginning of understanding is the wish to die."

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #67 : Heinäkuu 21, 2010, 00:36:59 »
Pakko sanoa, että keikka täytti kaikki odotukseni. Valoshow ehkä tosin jäi vähän laimeaksi juuri tuon valoisuuden takia, mutta väliäkö tuolla, kun vihdoin ja viimein näin Musen livenä?

Ite kavereideni ja heidän kavereidensa kanssa istuttiin siellä nurtsilla alueen ulkopuolella ja hämmästeltiin sitä suuren suurta jonoa, joka oikeasti valtasi koko Kaisaniemen ja lähialueet. Oli se aika huimaa, kun en ole ennen nähnyt mitään vastaavanlaista. Tosin mitäpä muuta voi odottaa loppuunmyydyltä minifestarilta? XD

Aikamme odoteltua jonon katoamista itsekin menimme sisälle ja vallattiin niin hyvät paikat kuin vain saatiin ja odottelimme keikan alkua. Tunti taidettiin odottaa, mikä meni ihan hirmu nopeasti ja sitten Matt, Dom ja Chris vain astelivat lavalle ja olin ihan wtf? Oon niin tottunu siihen, että bändien introt kestää ktyyliin kymmenen minuuttia ja sitten ne ehkä vaivautuvat lavalle XD Piristävä kokemus erilaisesta käyttäytymisestä.

Keikka oli mahtava, tulipahan sieltä ne pari ehdotonta suosikkiani ja pari vähän vähemmän suosikkiani. Mainio show, täytyy myöntää. Ja oli oikeasti todella ihanaa huomata, että ihmiset todellakin olivat mukana koko keikan ajan. Ei yhtään paha verrattuna joihinkin toisiin bändeihin :) Mie tykkäsin, sekä bändistä että yleisöstä x)

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #68 : Heinäkuu 21, 2010, 00:39:42 »
Tätä topicia lukiessani kiinnostuin tästä yhtyeestä, ja nyt toivoisinkin teiltä Musea kuuntelevilta vinkkiä, mikä olisi hyvä albumi aloittaa Musen kuuntelu? Mitä suosittelisitte uuden kokeilemista tahtovalle, kun kerta olen nyt Musesta kiinnostunut. Yhden levyn lainasin jo, jokin ihmeen Showbiz. Vielä en ole ehtinyt kuunnella, mutta teiltä toivoisin levyjä joita suosittelisitte. ^^ Helpottaisi uuteen yhtyeeseen tutustumista.

//Tacks Zaira, katsotaan josko kirjastosta löytyisi piakkoin noita. ^^
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2010, 00:55:04 kirjoittanut Haltiamieli »
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
« Vastaus #69 : Heinäkuu 21, 2010, 00:49:36 »
Tätä topicia lukiessani kiinnostuin tästä yhtyeestä, ja nyt toivoisinkin teiltä Musea kuuntelevilta vinkkiä, mikä olisi hyvä albumi aloittaa Musen kuuntelu? Mitä suosittelisitte uuden kokeilemista tahtovalle, kun kerta olen nyt Musesta kiinnostunut. Yhden levyn lainasin jo, jokin ihmeen Showbiz. Vielä en ole ehtinyt kuunnella, mutta teiltä toivoisin levyjä joita suosittelisitte. ^^ Helpottaisi uuteen yhtyeeseen tutustumista.

Absolution ja Black Holes and Revelations. Mun henk.koht suosikit. Showbiz on se, mitä ite kuuntelen ehkä vähiten, jotenkaan ei ole iskeytynyt itselleni. Origin of symmetry taas on vähän sellainen sekametelisoppa, josta joko pitää tai ei. Itse pidän, mutta jos pitäisi valita, niin jonpi kumpi noista ensiki mainituista on jonkin verran aprempi. The Resistance on muuten ihan kelpo levy, jos sieltä  poistaisi muutaman kappaleen, jotka pilaavat sen levyn kokonaisuuden, imo. Sanovat Resistancea Musen parhaimmaksi levyksi, mutta imo Absolution tai BHAR ansaitsee tuon tittelin paremmin :)

Poissa Lime

• Vuotislainen
  • Pottermore: WitchWillow21467
« Vastaus #70 : Heinäkuu 22, 2010, 12:37:42 »
Bellamy on jumala.
Näinpä. Matthewin ääni on jotain niin taivaallinen. Jos Musea kuunnellessa ei saa musiikkiorgasmeja, niin mistä sitten?

Olen Musesta tykkäillyt aika kauan hieman on-off tyyppisesti, mutta nyt jonkin aikaa sitten aloin pitää enemmän ja enemmän. Nyt oon sitten ilmeisesti vakavasti addiktoitunut Museen. Voiko Mattin äänestä olla rakastamatta? En minä ainakaan. Levyistä omistan ainoastaan The Resistancen , kun en jostain syystä ole aiemmin tullut levyjä ostaneeksi. Kuitenkin parhaat albumit mielestäni ovat Black Holes and Revelations ja Absolution. Biiseistä kovimmassa kulutuksessa ovat Knight of Cydonia, Time is Running Out ja Hysteria. Tuota jälkimmäistä on tullut kitarallakin rämpytettyä.

Harmittaa, kun keikalle en päässyt, mutta toivottavasti tulevat jossain vaiheessa taas Suomeen keikkailemaan. Jospa sitten, kun tuon autokortin saan, niin ei ole kyyti ongelmia, bussilla ja junalla kunn en tykkää kulkea.
You don't know anything yet
about the dreams I have.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
« Vastaus #71 : Heinäkuu 30, 2010, 12:29:39 »
Ooh, Muse <3

Harmi että luin tätä topikkia vasta tänään! Keikalle jouduin menemään yksin, ja olisi ollu kivaa jos ois vaikka vuotislaisten kanssa siellä hengaillut :) Mutta oli ihan mahtavantäydellisenüberupean fantastinen keikka. Kaikki ne biisit, valoshow, silmämunapallot ja se tunnelma... Haluan uudestaan ! Alku oli ehdottomasti paras, Exogenesis pt 1 ja Uprising. Tosin lopun Knights of Cydonia oli loppuhuipennus, ja toosi hyvä. En kyllä osaa sanoo mikä ei olis ollut hyvä :D Mutta kymmenestä asti odottaminen auringon paistaessa ihan täysillä yksin ilman tekemistä oli kyllä sen arvoista :> (Plug in Baby <3) Rakastuin myös siihen tunnelmaan. Overturen jälkeen Uprisingin they will not force us ja Knights of Cydonian you and i must fight to survive aikana mulla tuli SE olo. Muttajoo ehkä nyt lopetan nää sekavat selitykset (selitin tätä veljelleni joka kysyi olenko taas syönyt sieniä -.- ei kannusta.)

En ole kuunnellut Musea kauhean kauaa (syksy 2009), mutta kun aloin kuunnella enemmän, ei tarvinnut opetella tykkäämään siitä ja musiikki vaan kolahti sillä lailla puff. Ensimmäisen kerran Musen biisin kuulin -ylläri- Houkutuksen ekasta leffasta. Ärsynärsynärsyttää kun kuuntelen Youtubesta Musea, niin joka toinen kommenteista koskee Twilightia ja ihmisiä jotka kuuntelevat Musea Twilightin takia. Henk koht inhoan Twilightia, mutta loppunkulunut aihe -.-''

Muse on yksi niitä bändejä, jota vaan jaksaa kuunnella. Samoja kappaleita päivästä toiseen, ja silti vaan kaikki on yhtä eeppistä.
En osaa sanoo lempibiisejä, mutta Guiding Light ei iske. Muuten The Resistance on hyvinhyvä. Erilaisempi kuin muut, selävsti jotenkin...ööh miten nyt selittäisin. Melodisempi? Ei vaan klassisempi! Paljon sävelkulkuja jotka vois yksistään olla jostain suuresta pianokonsertosta :D Tällanen tuli mulle mieleen :D Mutta Origin of Symmetry on ihan nerokas levy, ja sen takia mun sydän itkee verta, kun uusi levy lupaa enemmän"softer rockia". EIIII miksei voisi saada lisää OoS ja Absolution-tyyppistä? :3.

Selityksten laatu jälleen nollatasoa, mutta toivon että joku saa selvää :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2011, 14:48:03 kirjoittanut Nimue »
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Mustepullo

• Vuotislainen
« Vastaus #72 : Elokuu 19, 2010, 19:51:26 »
Lainaus
Nyt oon sitten ilmeisesti vakavasti addiktoitunut Museen

Juuri näin, tälläkin hetkellä soi tuolta youtuben kautta Muscle Museum. Lainasin tuon uuden Musesta kertovan kirjan, ja ihan hyvä on jos ei oteta lukuun sitä että kirjoittaja ylistää (kylläkin erittäin ansaitusti mutta hieman ärsyttävästi) musea liiallisuuksiin asti. Kuitenkin on mukava tietää tarinat kappaleiden taustalla ja saada tietoa alkuvuosista.

Muse on jotain niin mahtavaa, upeaa ja koukuttavaa. Bellamyn ääni on täydellinen, hän osaa laulaa ja vieläpä todella hyvin. Kappaleet ovat samanlaisia Musemaisella tavalla, mutta kuitenkin niin erilaisia ja siitä minä pidän, inhoan sitä jos jonkin yhtyeen kaikki kappaleet kuulostavat samalta. Pakko hehkuttaa tätä jossain, koska kaverini eivät pidä musesta.

Lainaus
Bellamy on jumala.

Ooh, niin totta. :D Musen iso hieno juliste on saanut erikoispaikan huoneestani ikkunoiden välistä, siinä ei ole muita julisteita.

Paras bändi ikinä. Antaisin toisen käteni, jos pääsisin katsomaan livenä.
Who knows which is which and who is who

Poissa Liina

• Kaihomieli
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #73 : Lokakuu 08, 2010, 02:39:32 »
Olen hirveän huono kirjoittamaan oikeita viestejä oikeisiin paikkoihin, mutta Muse on senverran hieno yhtye, että voisin yrittää sanoa sanasen, kun olen nyt jossain euforiassa kuunneltuani taas Exogenesis-sinfonian läpi ja nautittua. Miten kukaan bändi maanpäällä voi olla niin käsittämätön että säveltää sinfonian, eikä minkä tahansa sinfonian vaan maailman kauneimman ja hienoimman sinfonian? Joskus isona haluaisin niin kuulla että yhtye esittää sinfonian kokonaisuudessansa orkestereineen, se olisi maailman hienoin elämys.

Olen nähnyt Musen kolmesti, kahdesti Helsingissä ja kerran Unkarissa Sziget-festivaaleilla tuossa elokuussa, eturivissä satatuhatta ihmistä selkiemme takana ja oli absurdeinta ja eeppisintä ikinä.

Lempikappaleeni on Micro Cuts, se on vaan jotain niin tuskaisen raastavaa ja kovaa ja jotain sellasta, ettei sitä voi käsittää. Eniten kuitenkin kuuntelen kappaletta nimeltä Map of the Problematique, joka on eri tavalla lemppari kuin Micro Cuts, Mappi on sellanen when will this loneliness be over ja since i lost you, kuten Matthew on laulanut siitä lähtien kun erosi Gaiasta, vaikka on kai siitäkin jo aikaa ja Matthewilla on uudet naiset kierroksessa mistä en tykkää yhtään koska niin ja näin.

Origin of Symmetry on hienoin levy, mitä kukaan koskaan ikinä on tehnyt.

Ja eipä musta nyt olekaan kirjoittamaan järkevää viestiä. Mutta kun sanat eivät riitä kertomaan, mitä silloin pitää tehdä? Kuunnella musiikkia ja nauttia elämästä ja vain olla, elämä on flow ja virtaus merkitsee muutosta, kaikki on kaunista eikä mikään tee kipeää.
Soittaako lehmus, laulaako satakieli?

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #74 : Tammikuu 08, 2011, 17:17:30 »
Oii, Muse. Yksi suosikkibändeistäni. Tutustuin Museen Twilightin kautta, kesällä 2010, mutten silloin niinkään kiinnittänyt itse bändiin huomiota. Minulla oli Supermassive Black Hole kännykässäni ja noin, mutten ehkä vielä silloin edes pitänyt kunnolla rockmusiikista tai mistään sen tapaisesta (luojan kiitos musiikkimakuni muuttui...). Tykästyin Museen enemmän ja paremmin kuultuani Neutron Star Collisionin, ja sen jälkeen kun kirjekaverini suositteli minulle bändiä. Olin nähnyt The Resistance -levyltä olevien sinkkujen musiikkivideoita The Voicelta, ja tykännyt niistä, joten päätin tilata cdon.comista itselleni The Resistancen. Se oli loistava päätös, ja niin minusta tuli Musen fani. Viime vuonna sain joululahjaksi BHAR:in, ja olen kevään ja kesän mittaan ostellut kaikki mahdolliset levyt, soundtrackit ja live-kokoelmat mitä ikinä ovatkaan... ja rakas ystäväni toi minulle Saksasta tuliaisiksi Hullabaloo DVD:n, joten omistan täydellisen kokoelman ja olen aivan älyttömän iloinen.

En voi laittaa levyjä minkäänlaiseen järjestykseen, liikaa miettimistä, ja pidän kaikista melkein yhtä paljon. Black Holes and Revelations on minulle kaikista henkilökohtaisin levy, sen levyn myötä minusta tuli kunnon fani (eli kuuntelin päivittäin jne), ja Starlight on pitkään ollut lempikappaleeni. The Resistance ei ole minun makuuni, vähän liikaa "klassista" musiikkia... mutta tietysti pidän koko levystä!
Showbiz on loistava, ottaen huomioon että se on bändin ensimmäinen levy. Pidän synkästä tunnelmasta, joka kuitenkin rikkoutuu muutamien kappaleiden myötä. Suosikkini on tältä levyltä Uno. En kuitenkaan tykkää kuunnella levyä loppuun asti, inhoan tietyllä tavalla Soberia, ja varsinkin sen sanoituksia, ne saavat minut pahalle tuulelle. En osaa oikein selittää. Mutta en pidä Showbizin loppupuolesta.
Mutta sitten ovat Origin of Symmetry. Ja Absolution. Molemmat aivan uskomattomia. Ei yhtään huonoa kappaletta. Jaksan kuunnella niitä uudelleen ja uudelleen ja uudelleen. Ihanaa. Matt pääsee niin korkealle Micro Cutsissa ja Citizen Erasedissa, että ihan kylmät väreet menee.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 10, 2011, 17:54:33 kirjoittanut Miss Zora »
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det