Kirjoittaja Aihe: Itse Valtiaat  (Luettu 6790 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Rafael

• Ankeuttaja
Itse Valtiaat
« : Maaliskuu 24, 2003, 14:11:19 »
Tähän topicciin keskustelua ja mielipiteitä Yle 1:n Itsevaltiaat-ohjelmasta. Mitä pidät? Katsotko aina/usein? Onko jokin jakso erityisesti jäänyt mieleen? Kommentoikaa laajasti, kiltit.

Juu, ukkelit on lopussa joka jaksossa. Viimeisimmät pari jaksoa ei oo ees ollu niin hyviä kuin tavallisesti.

Avaruusmusikaali oli erityisen hyvä, tuli vaalipäivänä ja uutenavuotena.

Kaikkia vitsejä ei tajuu, jos ei oo seurannu sarjaa kauempaa.

// Lutie jakoi Itsevaltiaat ja Uutisvuoto-topicit. Keskustelua kustakin omassa topicissaan siis. Yhteydessä hieman siivousta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 29, 2007, 15:23:25 kirjoittanut Wend »

Poissa Alicia F-B

• Vuotislainen
Itsevaltiaat
« Vastaus #1 : Maaliskuu 30, 2003, 14:26:08 »
Juu, molemmat hyviä. Eilenkin katselin ne ja kyllä elämä pitenee aika hujauksina ^^

Itse Valtiaita olen katsellut lähes ensimmäisestä jaksosta alkaen, eka ehkä unohtui :cry: Uutisvuotoa katselin jo monta vuotta sitten, silloin kun se... mikä se oli... se lehmä-politiikka-ohjelma tuli. "Hyvää iltaa. Ooikeein hyvää iltaa." Senm muisten siitä edelleenkin kun ne juontajat sanoi sen siihen alkuun.

Itse Valtiaat on ihana sarja, Avaruusmusikaali ihana... "Me luulimme että sinä tarkoitit Suomimaata" *hihittää* Voi että ne venäläiset on niin parhaita... Niin, Itse Valtiaissa on niin ihanat hahmot, hyviä juttuja ja politiikan mollausta ;) Parhaita ovat Ben [ehe... se on niin suloinen Saukon 'koirana'], Sauli alias Sale alias Saukko [se vaan on niin...] ja kaikki tuommoiset. Ja se Lipposen runo/laulu-tuokio silloin eduskuntatalon katolla kun se jakoi sitä kahtia [jakso tuli joskus vuosi sitten], se oli niin suloinen ^.^ Minä rakastan sitä sarjaa...
Uutisvuotokin on hyvä, ne alkupalat on hyviä ja kyllä ne vaan osaa viihdyttää... Enpä nyt sano muuta kuin että hyvä tämäkin :D

Envu

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #2 : Maaliskuu 31, 2003, 18:47:48 »
Ah bon, Itsevaltiaat todellakin..^^

Katson aina jos satun telkkarin avaamaan tuolloin. Usein se auttaa, että isä katsoo sitä niin se avaa telkkarin puolestani:D

Avaruusmusikaali on ihan huippu.
Ben-laulu jäi mieleen.

Ja sitten se joku vaalien alla tullut normaali Itsevaltiaat, jossa kaikki olivat jotakin supersankareita.. Keskustalaisilla oli ainakin vihreät apilalasit.. En muista, mitä tapahtui mutta huippua oli;)

sahh

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #3 : Huhtikuu 02, 2003, 14:43:43 »
Meneg, tarkoitat varmaan Ahtisaari ja Koivisto (:
Mielestäni se on ehkä ohjelman paras osa... sen alun lisäksi, yleensähän siinä jotain poliitikoista haastatellaan teeveessä ((:
Paras loppukohtaus tähän mennessä on varmana ollut se, kun Ahtisaari ei saanutkaan nobelia, vaan se menikin Kofi Annanille ((en sitten todellakaan vastaa oikeinkirjoituksesta)).
"Juotaisiinko kahvia. Coffee, you know" "Sulle silmäni mä annan..."

*totallyrepsahdus*

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Itsevaltiaat
« Vastaus #4 : Huhtikuu 14, 2003, 09:52:26 »
Viime lauantain itsevaltiaat oli kyllä hyvä. Huumeet oli yhdistetty puolueisiin. Mä repesin kun se Lipponen oli siellä sairaalassa ja yhtäkkiä katossa meni Tarja Halonen (aivan kuin Spiderman) ja hoki ''SDP.'' Ja sitten vielä se Lipposen:''Mun täytyy äkkiä saada SDP:tä''
Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Sydney

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #5 : Huhtikuu 20, 2003, 13:19:20 »
Aivan loistavia *reps* molemmat ohjelmat :D
Itse Valtiaiden paras jakso vähään aikaan oli se mjissä Tarja Halonen lähti lomalle XD "Nyt Antti-laaan!!!" Oon seurannu Itsevaltiaita jo aika pitkän aikaa joka lauantai. Lähes joka jaksossa on jotain nauramisen aihetta. Tosin nyt eilisen jakso ei ollut kovinkaan hyvä. JA AVARUUSMUSIKAALI. Se on TV:n parasta antia pitkään aikaan! Latasin Kazaasta melkein kaikki kappaleet mitä siitä musikaalista löytyy ja kuuntelen niitä edelleen innolla :D Se julkastaan se musikaali kuulemma jossain vaiheessa DVD:llekin. Jee! *menee kipinkapin ostamaan sen jahka se ilmestyy* "Vaikka nimi ois tsyskovitsi! Ei se ole mikään vitsi! Olen porvari... ihan pesunkestävä! Näin on!" :D

Parhaat hahmot ovat Itälä, Ben, Sauli (nyyh kun se lähti nyt eduskunnasta niin se lähti myös itsevaltiaista :'( ) ja Tarja.

Yoshi

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #6 : Huhtikuu 24, 2003, 15:57:51 »
Min katson!! Aina silloin kuin muistan... Siis ainakin Itsevaltiaat. Son ainan loistava sarja!!!
Lemppari hahmoni ovat ehdottomasti Ben *heiluttaa sinistä Ben-viiriä* ja Erkki Tuomioja!! Ne on niin hassuja.
Ben on just sellanen öh.. En mie tiiäkkään.. "kamoon kaverit!"
Erkillä on just sellanen hassu tylsä ääni...
Saulikin on hyvä. Ne on loisavat ne sen rullikset, millä se aina menee...
Ja Ville Itälä... *hihittelee*
Min en muistanut katsoa sitä viimeksi. *mökö itselleen*
Toivottavasti muistan ensikerralla. :D

Minun mielestä, se pitäis olla pitempi... O_o

Muoks:
Kyllä katson uutisvuotoakin... ^_^

Rafael

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #7 : Heinäkuu 05, 2003, 21:00:42 »
Kyllä, kyllä, Itse Valtiaat ON sivistävä ohjelma. Tässäpä esimerkki:
5-vuotias serkku oli tässä viikko sitten ensi kertaa Helsingissä. Myöhemmin hän kertoili monta kertaa ylpeänä, että "Me nähtiin itsevaltiaiden talo."

Suloista. :)

Yksi parhaista (muistamistani) jaksoista on varmaankin se parisuhdelakia edeltänyt, jossa Räsänen luuli Lipposella ja Niinistöllä olevan suhde.
Se oli vaan yksinkertaisesti niin maukas.
Räsänen: "Sanohan... onko Paavon ja Saulin suhde... sairas?"
En muista kuka, Ben varmaan: "No on ne aika läheisii."
Räsänen (joka näyttää kohta saavan slaagin): "Kuin mies ja vaimo?"

Aamun Aurinkoinen

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #8 : Heinäkuu 07, 2003, 19:53:21 »
Isevaltiaat on ihana ;) . Se on niin naurettava, ja kun illalla on vielä väsynyt nauraa "hei, kato tos kävelee donitsi käsillää!!121"-huumorille. Se on hauska. Ja ihuna. Mutta kuitenkin aika harvoin tulee katsottua.

Avaruusmusikaali oli aivan ihana! Se oli kerrassaan mahtava. Katsoin sen uutena vuonna. Harmittavaa etten saanut nauhoitettua.  
Siinä oli aivan ihania lauluja. Päivänäde ja menninkäinen, oliko se siinä? O.o . Olen jo kauan miettinyt oliko se siinä. Kertokaa, auttakaa! ^^;;

Colin Kriivi

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #9 : Tammikuu 02, 2004, 16:55:41 »
Katsoin myös Kuningasmusikaalin. Aivan yhtä hulvaton kuin Avaruusmusikaalikin. Nauroin ihan kippurassa kun Niinistö esitti niitä kysymyksiä sillä sillalla.. "Iso T ja Iso P" -laulu oli mielestäni paras laulu.

Silloin sun tällöin tulee katsottua Itse valtiaat, Uutisvuotoa en ole katsonut. Ihan yleisesti ottaen Itsevaltiaissa äänet ja vitsit ovat tooodella hauskoja.

ayu

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #10 : Tammikuu 11, 2004, 00:08:19 »
itse valtiaat? Minä en oikein pidä koko sarjasta ollenkaan. Tuli sitä joskus silloin katottua, kun oltiin vielä kutosella (nykyään kasilla) ja Sauli Niinistö oli silloin niistä paras.
Minä inhoan niitä oikeastaan yhden meidän luokkalaisen pojan takia, joka on soittanut kahdesti sit levyä levyraadissa. Se poika itsekkin on sellanen pimpo. :)

No mutta, keitä ne kaksi silmälasipäistä miestä on, jotka tulivat siihen kesken sarjan? Toinen kuuluun muistaakseni keskustaan.

Mullapa on Itsevaltiaista sellanen sarjakuva! :D

Poissa Tha Lil' Dobby

• Vuotislainen
    • http://www.geocities.com/teealdee/twilight.html
Itsevaltiaat
« Vastaus #11 : Tammikuu 18, 2004, 15:13:39 »
Jep. Ihan huippu :D.

Lainaus
Paras loppukohtaus tähän mennessä on varmana ollut se, kun Ahtisaari ei saanutkaan nobelia, vaan se menikin Kofi Annanille ((en sitten todellakaan vastaa oikeinkirjoituksesta)).
"Juotaisiinko kahvia. Coffee, you know" "Sulle silmäni mä annan..."

*reps* jep. Tuo oli aivan mainio XD.
Ne loppukohtaukset on ihan hyviä, muttei kumminkaan parhaita :p, kun ei niistä kuule puoliakaan :p.
Avaruusmusikalai oli ihan huippu :p. Samoin kuningas-musikaali, mutta eka oli parmepi :p. Parhaita hahmoja on.. niitä on ihan kauheasti :p, mutta henkilökohatisia suosikkejani on Ben, Sale ja Sepi. Ihan huippuja :p. Sitten muita aika hyviä on Tarja, Erkki, Matti.. ja on niitä vaikka millä mitalla :p. Myös Putin oli eri hupaisa :D.
Avarussmusikalaissa kun ne oli murtautumassa sinen venäläisten tietokoneelle paavo: 'mikäköhän tämä salasana olisi.. en tiedä kuin yhden venäläisen sanan. Vodka. Oho! Se on se!' XD
Benkun laulu on ihan paras :p. J amuutenkin. SE on niin.. huvittava ukkeli :p.
Olen samaa mieltä siitä, että ainut todella epäonnistuntu hahmo on Anneli. Se ei näytä yhtään itseltään, ja se on tosi tylsä, ei ne muutkaan aniset Tarjaa lukuunottamatta hirveän hauskoja ole :p. Tarj aon huippu. 'Anttilaaaan!'

-TLD

parempi-ananas

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #12 : Maaliskuu 14, 2004, 20:55:09 »
ON kyllä hieno sarja. On onnistuttu hyvin saamaan hahmoille esikuviensa ominaispiirteet ja hahmoilla ja ikan oikeilla valtiailla on hyvinkin paljon yhteistä. Sopiva lepuuttava hetki lauantai-illassa, mukava katsella ja on erittäin hauska. Sarja antaa lapsille paljon vaikuteitta, tässä esimerkki:  
Itsenäisyyspäivän vastaanottoa katsellessame pikkuveljeni kiljaisi heti Tuomiojan astuttua kuvaan "Hei toi on meijän ohjelmasta! Ihan oikeesti on! kato vaikka!" Oli siinä naurua. (ei noin voi sanoa, mutta sanoinpa nyt vaan)

Poissa Elriel

• Vuotislainen
Itsevaltiaat
« Vastaus #13 : Maaliskuu 15, 2004, 16:02:15 »
Ja kehuminen jatkuu...
MInäkin katson ohjelman aina kun muistan. Siihen aikaan vain on uisein jostain kumman syystä muuta tekemistä.
Parasta on ehdottomasti se alku. Siinähän usein haastatellaan *kikattaa kippurassa*

Ben rulaa ^^
Varsinkin nyt kun Niinistö lähti.  *kihikihi*

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
Itsevaltiaat
« Vastaus #14 : Maaliskuu 16, 2004, 19:33:18 »
Hehehee. Jakso, joka tuli joskus hiihtolomalla, oli hauska, sen jakson nimi oli "Poikien välisestä ystävyydestä" taijotainsinnepäin. Näkikö kukaan?

Muuten, Karpela on ilmeisesti tulossa jaksoihin, luin lehden otsikosta joku viikko sitten asiasta. Jeee!

Mitä muuten ajattelette tuosta Ville Itälän jutusta? Siis että Itse Valtiaat oli(si) pilannut Itälän imagon? (Ja muuten, kuinka hänen imagoaan edes voisi pilata ^____^ ;) ?)

Kuningasmusikaali oli huippu! Minulla on ne kummatkin levyt, ja aika usein ne soivatkin ^^. Sauli 0,5-vallaton on hauska kappale.

Pot

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #15 : Maaliskuu 21, 2004, 18:16:39 »
Juu, se on ihku. Tosi ihku.

Paras hahmo on Erkki, se on lutunen niin IRL kun URL:kin. En hirveästi pitänyt kuningasmusikaalista, mielestäni avaruusmusikaali oli paras.

Eilinen jakso oli muuten huippu! ^^

Angora

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #16 : Maaliskuu 30, 2004, 16:10:17 »
On perin selvää, että Itse valtiaat on paras sarja maailmassa. :D

Jep, Benkku on politiikan Harry Potter. Rrrrrakastan sitä kuningasmusikaalia. :D Ja koko sarjaa muutenkin. Ne jutut on mahtavia.

Siskolle ja mulle jäi muuten pientä erimielisyyttä Kuningasmuskikaalista: Kun ne oli menossa pelastamaan Suomineita (Go Tarja!) lohikäärmeeltä, niden piti vastata niihin kysymyksiin. Eka kysymys koski maidon hintaa, mutta entä se toinen? Kun sisko väitti että kysyttiin piimän hintaa, minä taas olen ihan varma, että kyse oli viinan hinnasta? Miten se meni? (Uskaltakaakin sanoa, että siskoni oli oikeassa. Minä olen oikeassa..:)

"Minkä värinen on Teletappien Nuu-Nuu-imuri?"
"Tiedetään, tiedetään!"

Paavo on paras.

Ja ei se sarja Itälän imagoa ole voinut pilata, ei telkkarisarja pysty moiseen. Ne jututhan on pelkkää läppää, ei kukaan ota niitä niin tosissaan. Ja eikä se läppä edes oel kovin pahantahtoista. Itälä syyttelee Itse valtiaita ihan turhaan.

Muistatteko sen jakson, misä etsittiin Irak-vuotoon syyllistä? Näytettiin, kuinka "joku", jonka naama oli osittain peitetty, pisti ne paperit faksiin ja sitten sitä samaa henkiöä haastateltiin ja se haukkui Annelin lyttyyn...Hahmon ääni ja leeeveä leukaperä oli kumman tutut. Ei Paavokaan, siis oikea Paavo, siitä erityisempää meteliä nostanut.   (Se oli muuten hyvä jakso..:)

Jep, that's all I've got to say. ;)

Poissa neidor

• Xena
  • Vuotislainen
  • Pakeha (aroha) Maori
    • KC
Itsevaltiaat
« Vastaus #17 : Maaliskuu 30, 2004, 16:13:23 »
Itsevaltiaat on mielestäni television parasta antia. Paras kohta ehdottomasti oli vaalitaiston aikaan, kun Suvi-Anne Siimes (olihan se se siilipäinen Vasemmistoliittolainen, right?) heilui maalipurkin kanssa huoneessaan (muistaako joku vielä Vasemmistoliiton vaalimainosta, mikä pyöri teeveessä? No, siinä se maalaili punaisella paikkoja) ja sanoi ärrävikaisenmaanisesti: "Redroom... redroom". En ole ikinä nähnyt mitään niin hauskaa. Minulla on outo huumorintaju. Ja, jos ei ole nähnyt Hohtoa, tuo meni ihan ohi. Se on silti ihana.
Colombia = You'll come for the enticing beauty of the Caribbean Sea. You'll stay because you've been kidnapped and locked in the trunk of a Dodge Dart.

Kevät

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #18 : Maaliskuu 30, 2004, 17:14:50 »
Love.
Paras sarja Frendien jälkeen.
Erityisesti mieleen jäi se jakso jossa Lipponen tuli hulluksi SDP:n ja Keskustan sekakäyttäjinä. Ja se missä hoidettiin Eduskuntatalon lämmitystä.
Paavo on paras. x) Avaruusmusikaali oli paras, harmi etten katsonut kuningasmusikaalia loppuun. Repeilen aina Ahtisaarelle ja Koivistolle.

Harhakuva-Halonen...

[Sori ei tullut kauhean laaja mielipide, mutta saa nyt kelvata]

Poissa Vesi Y

• Muppet
  • Vuotislainen
Itsevaltiaat
« Vastaus #19 : Maaliskuu 30, 2004, 18:24:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Angora"

Siskolle ja mulle jäi muuten pientä erimielisyyttä Kuningasmuskikaalista: Kun ne oli menossa pelastamaan Suomineita (Go Tarja!) lohikäärmeeltä, niden piti vastata niihin kysymyksiin. Eka kysymys koski maidon hintaa, mutta entä se toinen? Kun sisko väitti että kysyttiin piimän hintaa, minä taas olen ihan varma, että kyse oli viinan hinnasta? Miten se meni? (Uskaltakaakin sanoa, että siskoni oli oikeassa. Minä olen oikeassa..:)

Kysymys oli "kuinka paljon maksaa kaupassa litra piimää, joten siskosi oli valitettavasti oikeassa. Otin sen nauhalle, ja olen katsonut ko. musikaalin ainakin 50 kertaa. En plus, Saulihan sanoo, "Ei taas jotain hemmetin maatalous-skeidaa!" (tjsp.) Ja piimä jos mikä on niin selvästi maataloustuote, kuin vain olla ja voi. Viinasta en ole varma, mutta kuka nyt kysyisi viinan litrahintaa? xD

Muuten, Itsevaltiaat-levyllä, sillä missä on Kuningasmusikaalin musiikkia, on kaksi kerrassaan mainoita kappaletta: Nurmijärven Mafia ja My Heart Bleeds For You. Viimeksi mainitun kappaleen laulajiksi on laitettu Blair ja Putin ;).

Angora

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #20 : Maaliskuu 31, 2004, 16:08:08 »
*punastuu* No ihan hyvinhän se olisi voinut olla viinankin hinta...:) Onhan viinakin maataloustuote, eikö muka joku viina tehdä jostain viljasta? (Älkää katsoko noin, en mä oikeasti edes tiedä miten sitä tehdään. )

Ja tuota, jos jollain poliitikon logiikalla vaikka kysyttäisiin viinan hintaa..:)
Miksei?

Kiitos, Vesi-Y. (Per...sikka. Sisko tuli äsken tuohoni ilkkumaan ja käski kaivaa vaikut pois korvista.) *kiroaa sitä päivää, kun erehtyi mainostamaan Vuotista siskolleen* Olisi vain pitänyt pysyä hiljaa...:D

Muistatteko sen, mikähän puolue se olisikaan ollut...? *ei nyt muista* Kuitenkin, joku poliitikko vaihtoi puoluetta ja pääsi tutustumaan niiden salaiseen laboratorioon, missä oli mm. Räikkösen auton uusi supermoottori. :D

chikita

• Ankeuttaja
Re: Itsevaltiaat
« Vastaus #21 : Lokakuu 02, 2004, 14:53:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Rafael"
Tähän topicciin keskustelua ja mielipiteitä Yle 1:n Itsevaltiaat-ohjelmasta. Mitä pidät? Katsotko aina/usein? Onko jokin jakso erityisesti jäänyt mieleen? Kommentoikaa laajasti, kiltit.

Itsevaltiaat on harvinaisen hyvä sarja, eikä sillä mielestäni ole paljoakaan tekemistä politiikan kanssa. Ei se ainakaan ole niin tylsä, kuin politiikka mielestäni :) Nyt sen katsominen on jäänyt vähemmälle, mutta yhdessä vaiheessa katsoin sen joka kerta. Kyllä siinä pysyy kärryillä, vaikka ei olisi sitä seurannutkaan. Ihan parhaita hahmoja ei sarjassa ole minun mielestä, sillä kaikki on melkein aina hauskoja ja juttua riittää.

Jaksot, jotka on jääny mieleen, on esim. se, kun Tony Blair ja Vladimir Putin lauloivat Euroviisu-kappaleen. Se oli tosi hyvä! :) Sitten ainakin ne musikaalit, niissä on tosi hyvät laulut. Henkilökohtainen suosikkini on: olen jyväskylän pokemon, eduskunnan pikatchu... (tai jotain? ;))

lulu

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #22 : Lokakuu 09, 2004, 21:24:16 »
Mahtava sarja :D! Katson aina silloin kun kerkeän tai muistan. Mieleenpainuvimmat jaksot ovat olleet eräs Euroviisu- jakso (operaatio ESC) ja "Hohto"- jakso. Avaruusmusikaalia en ole koskaan nähnyt, harmi kyllä!
Hahmot ovat todella huvittavia ja sarja tuo huumoria lauantai-iltaan ^^. Joka jakson lopussa olevat entiset presidentit ovat aivan huippuja!

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
Itsevaltiaat
« Vastaus #23 : Joulukuu 15, 2004, 23:31:54 »
Itsevaltiaat on varmaankin lauantain paras sarja mitä telkusta tulee. Viimeaikoina olen tosin unohtanut katsoa, mutta silti se on todella hyvä.

Parhaimpia, mitä muistan, ovat olleet se Euroviisu-jakso joka oli aivan älyttömän loistava, Avaruusmusikaali, joka oli kyllä aivan mahtava. Esko Aho oli siin kyllä paras. Eipäs kun toisiks paras koska Tarja oli paras.. Anttila *hih* ja sitten tuo Kuningas musikaali, jota en valitettavasti ole nähnyt kokonaan, mutta sen mitä näin oli kyllä todella loistavaa. Se oli aivan mahtava.. Lohikäärmeineen kaikkineen.

Pidän sarjan huumorista. Se pistää pakostikin nauramaan. Tosin Itsevaltiaiden esitys aika on aika hölmö, koska sitä ei koskaan muista ja jos lauantaina tulee joku hyvä elokuva niin sitä ei muista katsoa.. Mutta muuten sarja itsessään on loistava.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Antisankari

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Enimmäkseen harmiton
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Itsevaltiaat
« Vastaus #24 : Maaliskuu 03, 2006, 19:38:37 »
Hei ihmiset! Älkää hyvää topicia hylätkö! Itse Valtiaat rokkaa niin lujaa. Olen nähnyt kaikki musikaalit, ja minulla on kaikki CD:t.

Ja tässä mun mielipiteitä:
Paras hahmo on Ville Itälä.
Paras laulu on Kun mikään ei riitä.
Paras musikaali on agenttimusikaali.
Paras jakso on Autiosaari
Paras lainaus:
"Herra puhemies on hyvä ja pitää vain siitä vivusta niin mitään ei voi tapahtua-"
KRÄSH!

Vuotislaiset, takasin kommentoimaan!
And I feel like dust, lighter than air
Winged by the smallest prayer
Destination anywhere

RutZi

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #25 : Maaliskuu 18, 2006, 19:56:53 »
En ota kantaa musikaaleihin, koska en ole niihin erityisemmin perehtynyt. Avaruusmusikaalin taisin joskus katsoa, kun tuli tv:stä.

Itsevaltiaita tulee katsottua silloin tällöin, kun muistaa, mutta nyt uskon, että tästä päivästä eteenpäin alan katsoa sitä mahdollisimman usein.
Tähän vaikutti se, että eilispäivän olin kokonaan eduskuntatalolla ja juttelin parin Itsevaltiaissakin olevan poliitikon kanssa. Mm. Ben Zyschowichiä (miten ikinä kirjoitetaankin) pääsin kättelemään ja tilittämään muutamista oman kuntamme huonoista asioista. Sain eräältä toiselta kansanedustajalta sitten kuulla, onko poliitikoissamme mitään samaa, kuin piirroshahmoissa ja kuka on oikeasti minkinlainen. En vain taida laittaa niitä juttuja tänne esille... vai pitäisikö sittenkin?

Ja viimejaksoissa ollut Zyschowichin telttailu ihanan eduskuntatalon katolla on loisto juttu *naur, täytyy katsoa tänään, jatkuuko se samaan malliin.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
Itsevaltiaat
« Vastaus #26 : Toukokuu 06, 2006, 15:14:17 »
Kyllä minä tuosta sarjasta pidän. Katson sen suurinpiirtein joka kerta. Ne on niin hauskoja ne Halos-, Vanhas- ja Niinistö-nuket jne. Ne muistuttaa erehdyttävästi ihan oikeita niitä. Paras hahmo on minusta Matti Vanhanen, vaikka hyviä ne ovat kaikki.
Terve kaikille!

Poissa nutcracker

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Itsevaltiaat
« Vastaus #27 : Toukokuu 10, 2006, 17:44:37 »
Minä en satu usein tv:n eteen kun tätä sarjaa tulee, mikä on harmi, sillä tämä on todella hauska sarja.

Mielestäni idea on loistava; pilaillaan poliitikkojen kustannuksella. Hahmot on piirretty & kehitelty loistaviksi, enkä ole kyllästynyt tähän mennessä ainoassakaan katsomassani jaksossa, koska huumoriahan ei tältä ohjelmalta puutu. Vitsit purevat jakso toisensa jälkeen.

Siitä, että tutustuin Itsevaltiaisiin, saan kiittää serkkuani, joka tutustutti minut tähän valloittavaan ohjelmanautintoon :>

Musikaaleihin & cd:hin en ole perehtynyt ollenkaan.
"I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best." - Marilyn Monroe

Anselmus

• Ankeuttaja
Itsevaltiaat
« Vastaus #28 : Toukokuu 12, 2006, 23:52:11 »
Juuri itsevaltiat sarjan ansiosta tiedän politikkoja ja muutenkin jotain politiikasta. Katson sen aina kun muista eli yleensä aina.
Tosi hyvä vartin päjäys, on tosi outoa kun musta joskus tuntuu että olen ainoa kaveri porukasta joka tietää polittikkojen nimiä ja muutä sellaista.
Grafiikka sarjassa ei ole mitenkään hienoa, mutta eivät tekijät varmaan ole siihen pyrkineetkään kauheasti. Kiva sarja silti. Dubbaajat on tosi hyviä, eiks siinä ole kaksi miestä ja yks nainen dubannut koko sarjan?

Poissa Antisankari

• Vuotislainen
  • Enimmäkseen harmiton
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Itsevaltiaat
« Vastaus #29 : Toukokuu 13, 2006, 09:38:31 »
Jep, paitsi ihan ensimmäisissä jaksoissa miehiä oli kolme.
And I feel like dust, lighter than air
Winged by the smallest prayer
Destination anywhere

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • One day, one room
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Itse Valtiaat
« Vastaus #30 : Elokuu 01, 2007, 06:12:24 »
Ainakin minusta Itse Valtiaat on paras TV-sarja koskaan. Se vain jotenkintempaa minut mukaansa, ehkä siksi että pidän politiikasta. Kaikkein eniten pidän kyllä niistä perinteisistä "On perin selvää että kyseessä on demarien salajuoni" -kohdista. Pidän Itse Valtioista niin paljon, että olen puhun nykyään kepu-tyyliin (Perin sanan eteen ja "kee" jälkeen).
Harmi, että taso on nykyään huonontunut.

Aivan uskomaton TV-sarja!

Turamba
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

Poissa Anck Su Namun

• Vuotislainen
« Vastaus #31 : Elokuu 13, 2007, 17:06:52 »
Jep, täällä päin myös katsotaan, Itse Valtiaat on todella hyvä sarja, jota olen katsonut jo vuodesta 2001 ja katson sitä vieläkin aina kun muistan. Tykkään oikeastaan sarjan kaikista henkilöistä, sillä jokainen on omalla tavallaan hauska, myös henkilöiden puhe on onnistuttu loistavasti matkimaan.
カダージュ

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #32 : Tammikuu 17, 2010, 10:26:11 »
Kyllä muistan Itse Valtiaat -ohjelmaa katselleeni pienempänä. Tuolloin aikanaan seurasin sarjaa silmä kovana, ja pelkästään yhden jakson väliin jääminen harmitti. Nykyään en koko sarjasta muista juuri yhtään mitään, eikä se vähä muistaminen herätä minkäänlaisia mietteitä.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #33 : Huhtikuu 02, 2011, 21:10:35 »
Itsevaltiaat... Miksi ihmeessä tämäkin ohjelma lopetettiin? Siinä oli hyvää piristettä lauantai-iltoihin. Olin tosin Itsevaltiaiden vielä tullessa siinä 6-11 -vuotias, joten näin ohjelman lapsen silmin.
Sarja oli joka tapauksessa sekä huvittava että sivistävä. En varmasti olisi muistanut puoliakaan tietämieni kansanedustajien nimistä, ellen olisi Itsevaltiaita katsonut.
Siinä ohjelmassa oli huumoria sekä nuoremmille että vanhemmille, esimerkiksi itselleni ovat jääneet parhaiten mieleen jaksot, joissa Lipposen Paavo kävi autokoulua ja huristeli polkuautollaan Eduskuntatalon portaita alas. *P.L. katselee P-merkkiä* "Ja tämä ei ole Paavon paikka, vaan parkkipaikka."
Lisäksi mieleen ovat painuneet muunmuassa ne elävät jättitomaatit (joiden sarjaantulosyystä minulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa :'D) ja ehdottomasti myös aina lopussa penkillä istuksineet Ahtisaari ja Koivisto...

En ole koskaan kuullutkaan, että kyseistä sarjaa tai teemamusikaaleja saisi dvd:llä. o.o Enkä kyllä ole noista "soundtrackeistäkään" kuullut. Voisi etsiä joskus, etenkin musikaalit olivat yltiöhuvittavia.
Ohjelman graafinen toteutus saattaa pistää nykyihmisiä silmään hitusen, mutta mielestäni sarja toimii parhaiten juuri tuollaisena. "Tönkköys" tuo jaksoihin omalla tavallaan jonkinlaista hupaisuutta.

Onko kukaan topiciin kirjoittaneista/kirjoittavista muuten nähnyt Itsevaltiaat -"hahmoilla" toteutettua Keisarin salaisuus -elokuvaa? Muistan elävästi, kuinka tahdoin että vuokraisimme kyseisen leffan lähestulkoon joka kerta sen jälkeen, kun se oli saapunut vuokraamoihin. Siinä on Itsevaltiaista tuttua huumoria, mainiot hahmot ikimuistoisine imitaatioineen (Tarja Halosen mustikkapullat <2), ja ennenkaikkea lumoavan lämminhenkinen juoni. Näin Keisarin salaisuuden jälleen uudestaan siinä puoli vuotta sitten, kun tahdoin palauttaa sen mieleeni. Se jaksoi naurattaa vieläkin.

//No mutta kiitos, Cobb! :D Pitäisi melkein alkaa metsästää.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2013, 12:07:58 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa Cobb

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #34 : Toukokuu 05, 2013, 10:13:45 »
En ole koskaan kuullutkaan, että kyseistä sarjaa tai teemamusikaaleja saisi dvd:llä.
Vastaanpa nyt yli 2 vuotta vanhaan viestiin.
Minulla on kaksikin kautta, 2002-2003 ja 2003-2004 ja mukana Avaruusmusikaali ja se joku Satumusikaali. Lisäksi ensinmainitulla kaudella on yksi making of-jaksokin.
Älä aliarvioi minua vain siksi, että olen nuori.

Avada Kedavra! -> Avaudu Kebabrulla! >:-D