Kirjoittaja Aihe: W.I.T.C.H.  (Luettu 7176 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Haplo

• Ankeuttaja
W.I.T.C.H.
« : Joulukuu 27, 2003, 14:35:21 »
Onko kukaa viittiny lukkee niit W.I.T.C.H.- kirjoja?
Mää ihte meinaa kerrään niitä.
Tai siis mulla o jo kaik ne ilmestyneet, eli nelijä.
Ei ne oo kovi hyvvii, mut niit o hauska lukkee ja nauraa niille.
Jos jollakin on niist mielipiteit enemmänki, niin voisiko joku kertoo.
En oo perehtynyt niihi lehtii, enkä muuhu oheismateriaalii.
Kaupas joskus tehää ne testit kavereitte kans siinä lehtihyllyn viäresä, muttei muute tuu pahemmi katteltua...
Mu miälestä ne on varmaa tarkotettu semmossille vähä nuaremmille ku mulle.
Tai en mää tiiä.
Ent teitin miälestä?

13012005, siivosin ~Lii
19112006, siivosin - Tinna

Poissa shazzy

• Vuotislainen
W.I.T.C.H.
« Vastaus #1 : Joulukuu 28, 2003, 13:33:56 »
Itseasiassa lehdet ovat se pääjuttu ja nuo kirjat tulevat oheismateriaalina. Itse olen lukenut ensimmäisen ja toisen kirjan. Mun mielestä ne oli lähinnä naurettavia. Ei minkäänlaista juonta. Ja kaikki maailman teinityttöjen ongelmat.... en väitä ettei niitäkin käsiteltäisi lehdissä, mutta mun mielestäni lehdet ovat silti ihan hyviä. Kuvat ovat upeita ja juonta ja pahisten kanssa kilpailua on enemmän. Tai ainakin ensimmäisissä jaksoissa. Pelkään että lehdetkin ovat nykyisin enemmän ja enemmän täynnä ihmisssuhdejuttuja niin kuin kirjatkin. En missään nimessä aio lukea niitä enää enempää. Niitä on kuulemma tulossa tämän ensimmäisen viiden kirjasarjan lisäksi toinen ja kolmaskin sarja. Ainakin.

Poissa Claud Kishi

• höpöäjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
W.I.T.C.H.
« Vastaus #2 : Joulukuu 28, 2003, 18:54:05 »
Käsitteleekö tämä topic W.I.T.C.H-kirjoja? Sarjakuvista on nimittäin topic Muussa Viihteessä.
Minä en erityisemmin pidä W.I.T.C.H-kirjoista. Sarjakuvat ovat PALJON parempia. Aion kuitenkin ostaa Hay Lin-kirjan koska Hay Lin on tytöistä suosikkini...Kyllä niitä tulee kuitenkin aina välillä luettua.
Lehdet tosiaan OVAT liian ihmissuhdekeskeisiä. Pahiksia kehiin! Samoin kirjat. Ja eivätkö kirjatkin voisi kertoa Nerissasta sun muista jutuista, jotka esiintyvät lehdissä? Vähän niin kuin taustoittaisivat hommaa?

fuyu

• Ankeuttaja
W.I.T.C.H.
« Vastaus #3 : Toukokuu 05, 2004, 20:38:26 »
Minusta W.I.T.C.H on ihan luettava, vaikken yhtäkään sarjakuvaa tai kirjaa omista itse, paitsi W.I.T.C.H aikakirjat ykkösen. En erityisemmin välitä, ne kaikki on niin täydellisiä. Cornelia on ah-niin-elegantti, Will joku kukkakeppi ja niin edespäin. Lisäksi niissä olisi saanut olla enemmän toimintaa ja taistelua, eikä jotain seurusteluongelmia ja muita sen suuntaisia. Onhan se juttu ihan ok, kamalasti kritiikkiä en löydä, mutta ei kuitenkaan jaksa kamalasti kiinnostaa.

Sitä paitsi, melkein joka lehdessä on eri piirtäjät. Sitten ne hahmot on eri tyylillä piirretty ja muuta. Se on mielestäni tyhmää. Lisäksi tulee kaikkia pikkuvirheitä, kuten väärän väriset vaatteet, jne.

Miten niin ne on suunnattu vähän pienemmille? Kaverini isosisko on viisitoista, täyttää tänä vuonna kuusitoista ja sillä on kaikki sarjakuvat, kirjat, aikakirjat ja kaikki mahdolliset W.I.T.C.H.iin liittyvät jutut, joita on ilmestynyt.

Poissa Woldfine

• High Tea
  • Vuotislainen
W.I.T.C.H.
« Vastaus #4 : Toukokuu 05, 2004, 21:21:04 »
Nojoo, kyllä minä olen niistä pari ensimmäistä kirjaa lukenut, ja omistetaankin siskon kanssa yksi, Sisters Clubista tullut.. ^^

En erityisemmin niistä välitä, keskityn 'vähän' paksumpiin kirjoihin. Ne ovat ihan hauskoja, ja minusta on hyvä, etteivät ne kerro samoista asioista kuin lehdissä. Toisaalta, kyllä ne voisivat joitain asioita pohjustaa, niinkuin ylempänä jo todettiin.

Hyvää ajanvietettähän W.I.T.C.H-kirjat ovat, paremman lukemisen puutteessa nekin menevät, mutta pidän lehdistä henkilökohtaisesti enemmän.

Toisaalta, joskus kirjat ovat parempia kuin lehdet, sillä niissä kuvaillaan enemmän, ja aidommin. Tapahtumat ovat kylläkin vähän laimeampia kuin lehdissä.
This sentence is is Spanish when you are not looking.

ayu

• Ankeuttaja
W.I.T.C.H.
« Vastaus #5 : Syyskuu 28, 2004, 14:59:46 »
Totta. W.i.t.c.h lehti on pääasia ja kirjat tulevat huonona esimerkkinä oheistuotteena.
Minä olen lukenut Will ja Irma kirjan ja minusta ne ovat aika outoja. Ne ehkä on tehty ala-asteelaisille tytöille, jotka lukevat kaikkea mahdollista.
Sitten ne hahmotkin on kirjoitettu niin täydellisiksi. Kaikki kauniita, laihoja, suht. koht.suosittuja etc.
Ja nyt on ne uudet kirjat, joissa on kovat kannet. Oliko sarjan nimi jokin Ajan verkko? En ole lukenut mitään niistä kirjoista, luen ehkä, jos satun olemaan samaan aikaan kirjastossa niiden kirjojen kanssa, mutta en aio kuitenkaan odottaa niistä mitään suuria, koska itse lehtikin on huonontunut ja sitä ei vihti enään ostaa.
En ole lukenut niitä pieniä kirjojakaan: ystävät, pojat, koulu, lomalla etc.
Ehkä vähän selaillut kaupassa, mutta siihen se sitten jäikin. En aio ostaa mitään W.i.t.c.h kirjaa tulevaisuudessa.

Poissa Ouva

• Toinen Niistä Kahdesta
  • Vuotislainen
  • Tiedostamaton vuotaa tietoiseen.
    • "Matkapäiväkirja"
W.I.T.C.H.
« Vastaus #6 : Lokakuu 03, 2004, 11:08:47 »
Minä en pidä W.i.t.c.h.-kirjoista. Olen lukenut ne kaikki niistä kahdesta ensimmäisestä sarjasta ja kolmannen sarjan ensimmäisen kirjan, vaikka en niistä pidäkkään. Silti sitä aina toivoo, että uusi kirja olisi edellisiä parempi, mutta kun ei niin ei. Tarinat ovat kökköjä ja sellaisia... lättyjä. Alkuun päästään hitaasti ja loppu meni jo. Viimeisellä sivulla tapetaan vastustaja je eletään traas onnellisina. Ei, lehdet ovat parempia.
Kuka tahansa siihen pystyvä saa vapaasti vaihtaa titteliäni, vaikka siinä olisi jo jokin nimike, kunnes toisin ilmoitan. / Kaurat ja Ryynit

Poissa Yono

• Tangokuningatar
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
W.I.T.C.H.
« Vastaus #7 : Joulukuu 18, 2004, 22:46:26 »
WITCH-lehdissä on huono juoni ja pienet yksityiskohdat sattuvat muuttumaan lehdissä (alussa Taraneen isä oli psykiatri, mutta jossain vaiheessa se muuttui lakimieheksi). Kaikki inhoavat ihmissuhde-vatvontaa, mutta minun mielestäni se on kaikista parasta ;) (Voi Nigel, minkä menit tekemään)

Testit ja horoskoopit ovat viihdyttäviä. Isosiskoni uhkaili jo ostavansa minulle jonkun 'kimaltelevan' vaatekappaleen, koska se sanottiin leijonan kohdalla hyväksi lahjaksi (minun horoskooppimerkki)

Kirjat taas ovat yhtä potaskaa, sen tietää lukemattakin. Yksi syy, miksi en niitä ole ikinä lukenut.

Poissa pikkupiru

• Tyttö Pieni Vain
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
W.I.T.C.H.
« Vastaus #8 : Joulukuu 26, 2004, 22:06:46 »
Mä pidän kirjoista. Lehdistä on ehkä pikkasen menny maku. Siis kun ennen oli vastustajana Phobos ja sitten Nerissa. Seuraavaksi oli Willin isä, mutta nyt tytöt etsivät astraalimarjojaan. Onneksi sentään oli myös se Ankhartin (noin se varmaan kirjoitettiin) juttu. Miksi nyt on vain astraalimarjojen karkaamisjuttuja. Ymmärrän niitä kyllä, mutta sarjoksista menee pikkasen hohto. Muuten ne on mahtavia. Onneksi en tilannu sarjista turhaan. Kaikki Ajan verkko-, koulupäivikset, muutama salainen kirjasto-kirja on tullu mulle Sisters clubista. Oon mutenkin semmonen lukutoukka ja nautin kirjoista. Tosin kaksi ensimmäistä W.i.t.c.h.-kirjaa (siinä missä jokainen tyttö vuorollaan kertoi seikkailun tai ainakin ne oli jonkun näkökulmasta) piti ostaa. Ärsyttävää niissä vaan on, että kaikki kirjat ovat liian lyhyitä! Oon lukenu aina ne vajaassa tunnissa. Salainen kirjasto-sarjaa en saa ostaa kaupasta. Äidin mielestä ajan hukkaa, mutta onneksi saan ostella Extroja.
Never thought that I would be the one falling down

Poissa Ihaa

• Quintus Ennius
  • Vuotislainen
  • Iioor
W.I.T.C.H.
« Vastaus #9 : Tammikuu 08, 2005, 17:06:49 »
Hieman luisuttu aiheen sivuun, sanon minä. Eikö tässä pitänyt keskustella kirjoista eikä lehdistä. Itse olen lukenut kaksi ensimmäistä kirjaa, kun pikkusisko liittyi sisters clubiin ja siitä sai ne ilmaiseksi. Täytyy kyllä sanoa, että en ole juuri huonompia kirjoja lukenut. Tällä hetkellä ei tule yhtään niitä huonompaa kirjaa mieleen, ja minä olen lukenut sentään aika paljon.

Tosin lehdistä on paljon mukavampaa puhua, kuin kirjoista. Ne on hyviä! Ja niille, jotka on käyttäneet mielestään turhaan rahoja Witch:iin, uusissa lehdissä on melkein aina ilmoituksia, joissa halutaan ostaa alkupään osia ja silleen..

Kirjoja en aio lukea enempää, koska rahat voi käyttää parempaankin tarkoitukseen. Kirjastosta en kehtaa lainata, kun olen niin vanha. Vanhempi kuin kukaan tässä topicissa on myöntänyt olevansa. ;)
So long & thanks for all the fish.

Bother bother bother...

Poissa Flamelion

• väsy
  • Vuotislainen
Re: W.I.T.C.H.
« Vastaus #10 : Tammikuu 11, 2005, 22:51:15 »
W.i.t.c.h. kirjoista en pidä lainkaan. Siinä ei ole sitä jotain, niin kuin itse lehdessä. En ole mikään hervoton W.i.t.c.h. fanaatikko, mutta kyllä olen kaikki ilmestyneet lehdet lukenut. Itselläni ei ole kuin noin 10 lehteä, mutta serkulla tulee luettua. Mutta ei kai iällä ole merkitystä siihen mitä tykkää lukea. Kun jotkut viestit antoivat ymmärtää, että sarjakuvat on vain lapsille tarkoitettu. Minä olen 14- vuotias (vieläkin lapsi) ja luen Aku Ankankin joka keskiviikko. :D (Joo, ja taas poikkesin asiasta kolmanteen, öhömm.. )
Takaisin W.i.t.c.h.iin. Mielestäni hahmot on piirretty hyvin ja juoni etenee ihan kohtalaisesti..  Minäkin olen sitä mieltä, että ensimmäiset lehdet olivat parempia kuin nykyisin ilmestyvät. Nykyään kaikki menee vähän yli. Ärsyttävin piirre tuossa sarjassa on se, että kaikki ovat kauniita ja muutenkin jotenkin.. Teinejä. Nykyään jokaisessa lehdessä tuodaan esille joku niistä pojista (en muista nimiä, en lue ajatuksen kanssa) ja sitten ne tytöt vaan itkee j pohtii ja plaa. Lehti pyörii nykyään tyttöjen poika ongelmissa.
Viestissäni ei ollut taaskaan mitään järkeä, antakaa anteeksi pienelle.
Monkey see, monkey do

Haru

• Ankeuttaja
W.I.T.C.H.
« Vastaus #11 : Toukokuu 05, 2005, 17:56:11 »
Kirjat ovat täysin eri asia kuin lehdet. Luulen, että kirjat on kirjoitettu nuoremmille, nehän ovat aika lyhyitäkin, mutta kyllä lehtiä voivat vanhemmatkin lukea. Esimerkiksi minä olen -89 syntynyt ja luen niitä edelleen (heh, taisin jäädä koukkuun alusta asti).
Anteeksi jos puhun niistä lehdistä täällä, mutta minusta ne ovat hienosti piirrettyjä, eivät mitään roskaa. Ensimmäinen vuosi oli tosiaankin parempi tarinan kannalta, mutta kyllä ne uusimmatkin ovat taattua tavaraa.
Onko joku muukin huomannut lehdissä yhteyksiä Disneyn piirroselokuviin, esim. Atlantikseen? Jotkin sivuhahmot ovat niin tutun näköisiä.
Minäkin olen kehitellyt piirrustustaitoja W.i.t.c.h. -lehtien avulla.

azelina

• Ankeuttaja
kirjat
« Vastaus #12 : Heinäkuu 27, 2005, 12:44:33 »
Noniin. Ne kuuluisat witch -kirjat. Joo, olen juuri lukenut Hay Lin:Tehtävä menneisyydessä, Taranee: Taistelu syvyyksissä ja Will: Kamppailu sydämestä. Olen tullut siihen tulokseen että Ne ovat OK: tosin kirjailija (Lene Kaaberböl?) käyttää aika paljon turhaakin ihmeellisyyttä tarinoissa: esimerkiksi vaikka Hay Lin osan Tehtävän menneisyydessä "ötökkähaarniskat" ja kuningattaren kärpäsfanius. Siis näissä on jo ihan liikaa tätä kummallisuutta...

Mutta onneksi tämä on vain minun mielipiteeni!

Poissa Asoalian

• : W
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
W.I.T.C.H.
« Vastaus #13 : Tammikuu 07, 2006, 00:57:14 »
Minustakin W.I.T.C.H-kirjat ovat huonoja. Surkeaa rahastusta sanon minä. Ensinnäkin, ne ovat aivan liian lyhyitä. Ei niissä ehdi tapahtua oikein mitään. Useimmat niistä ovat myös liian sekavia ja ennalta-arvattavia että niistä voisi tykätä, esimerkiksi se Kamppailu sydämestä. ^^ Idea niissä on myös turhan tavanomainen ja käytetty.
Sarjakuvista tykkäsin ennen, ainakin siitä ensimmäisestä "kaudesta" vai mikä olikaan, eli siis siitä missä kerrottiin Elyonista ja siitä, miten hän ensin alkoi vihata W.I.T.C.H-tyttöjä, ja sitten taas alkoi pitää heistä ja lopulta pääsi Meridianin kuningattareksi. Siitä taas en pitänyt yhtään, missä tytöt menettivät voimansa ja tuskailivat Luban (?) kanssa. Nerissan tultua mukaan taso laski edelleen, ja W.I.T.C.H:it muuttuivat ärsyttävän itsetietoisiksi. Koko ajan vain kutsuttiin esille maan voimat tai jonkin muun elementin voimat, ja viups. Taistelu olikin voitettu. Nerissaa seurannut jakso oli vieläkin huonompi, ja sitten kun mukaan tuli Orube, mielenkiintoni lopahti kokonaan. Sarjan lukeminen päättyi oraakkelin vaihtoon. ^^ Ja näin jälkeen päin mietin, että miten ihmeessä jaksoin niinkin pitkälle ja menin tuhlaamaan rahani surkeisiin keskitason lehtiin. ^^'
"You think that's hard? Try auditioning for Baywatch
and being told they're going in another direction."

azelina

• Ankeuttaja
W.I.T.C.H.
« Vastaus #14 : Tammikuu 10, 2006, 15:32:33 »
Todellakin olen sitä mieltä että lehdistä pyydetään ihan liikaa rahaa laatuun nähden. Kaksi euroa riittäisi.

Olen myös sitä mieltä että kun witch -tytöt muuttuessaan taikahahmoonsa ovat aika törkeästi alasti. Ja kun jotkut pikkutytötkin lukee sitä, ne eivät näe siinä mitään pahaa. Toisaalta, pikkuseikkahan se vain, mutta silti jotenkin... yököttävää...

?

Eleonoratar

• Ankeuttaja
W.I.T.C.H.
« Vastaus #15 : Helmikuu 17, 2006, 19:49:51 »
Vaikka tästä on varmasti monta kertaa mainittu, mutta pakko silti sanoa. W.I.T.C.H.-lehdet eivät ole kirjojen oheismateriaalia! Ensin tulivat lehdet ja lehtien jälkeen vasta kirjat. Eli kirjat ovat lehtien oheismateriaalia.
Mutta, minulla (tai itseasiassa pikkusiskollani) taitaa olla kolme W.I.T.C.H.-kirjaa, en nyt jaksa mennä kirjahyllystä katsomaan, mutta muistaakseni kansissa ovat Cornelia, Irma ja Will. Ihan hyviä ne ovat, mutta olen paljon parempiakin kirjoja lukenut.
Lehden ostan joka kuukausi, olen kai jostain 20. numerosta asti ostanut säännöllisesti, vaikka ne ovatkin kalliita ja voisin käyttää rahan johonkin hyödyllisempään... Siitä on tullut joku ihmeen tapa. Lehdistä pidän kyllä enemmän kuin kirjoista.
En tiedä minkä ikäisille lehdet tai kirjat on tarkoitettu, mutta luen niitä silti. Mitä väliä sillä on, minkä ikäisille ne on tarkoitettu? (Tosin ei kukaan ole väittänytkään, että sillä olisi jotain väliä.)

Poissa Ruppanainen

• Vuotislainen
  • Lady Jane Clayton, Tarzanin vaimo
W.I.T.C.H.
« Vastaus #16 : Kesäkuu 15, 2006, 18:06:59 »
Mä en tiiä mitä kirjoja tarkoitat, mutta olen lukenut niitä kirjoja jossa kaikissa on päähenkilö. (Siis 5 kirjaa jossa jokaisessa on joko Will, Irma, Taranee, Cornelia tai Haylin.) Ja olen myös lukenut niitä Pöllönvarjo(?), Kultainen Feeniks...
Varmaan tarkoitat edellisiä.
Luulen että ne on tarkotettu olemaan lyhkäsiä ja helppolukuisia. Minun mielestä ei kuitenkaan niissä ei ole pelkkää hyvää. Tietenkin he ovat voittaneet aina niissä kirjoissa kaikki pahikset, mutta ei se kuitenkaan ole liian hauskaa. Ja ne on sellasia "välipalakirjoja" jotka voi lukea nopeasti jonkun jännittävän kirjan jälkeen.
Siinä kyllä on jännitystä, mutta kun on noin lyhyt kirja, on pakko tehä tarinakin lyhyeksi... Tykkään paljon kirjoista, vaikka en ole lukenut kun vain 2. Mutta kivoja ovat:)
(Luen myös sarjakuvia.)
Ja semmoinen pieni vinkki W.i.t.c.h.-lehtien lukijoille: Jos ostat niitä säännöllisesti joka kuukaus. Voisit yhtä hyvin tilata niitä... Tulee halvemmaksi. Muistaakseni 44e joka vuosi.
Ainakin minä tilaan, ja sain tilauslahjaksi kansion jossa pitää lehtiä. Valitettavasti kaikki omistavani lehdet eivät mahdu siihen:/

Ja niille, jotka luulevat, että ovat vanhimpia jotka lukevat W.i.t.c.h.- lehtiä, ovat ihan varppina väärässä! Mun isi lukee niitä, ja on ihan koukussa, ja vielä kun on n. 40 vuotias ja lukee tyttöjen lehtiä. Ja jos tykkää lehdistä, niin ne jotka eivät tykkää niin ei tykkää. Ei sitä muista tarvitse välittää että onko liian vanha lukemaan. Piirtäjätki ovat varmaan jo aikuisia. Mutta saa sitä nolottaa jos on vanha mutta ei kukaan ole liian vanha. Sarjakuvat ovat satuja nekin mitä kirjat. Ja sitä voi sanoa muille jos joku ei tykkää, että hän ei jaksa lukea itse niitä lehtiä.
Kurkota kuuhun ja ole Ruppana!
MeneTarZan.comiin!

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
Vs: W.I.T.C.H.
« Vastaus #17 : Tammikuu 09, 2008, 18:26:32 »
Olen yhden Taranee- kirjan lukenut, enkä pitänyt siitä paljoakaan. Juoni oli liian nopeatempoinen, ja asiat vain kerrottiin (tosin en muista mekeinpä mitään kirjasta, siitö on niin kauan). Lehtiä ja niitä Aikakirjoja olen joskus pikkusiskoltani pihistänyt, kun ei ole ollut muuta luettavaa^^ Mutta siis enemmänkin näiden lehtien ystävä olen, kuin kirjojen. Ja ai niin, olenpa lukenut, ja omistankin Jääkukka (?) ja joku Haukan kynsimikälineonkaan. Tykkäsin niitä joskus, mutten niitä kauheasti enää lue.

Mutta erään ongelman olen havainnut, nimittäin yhdessä lehdessä luki, että Willin oikea nimi on Wilma, ja toisessa taas Willelmina Ô___o
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #18 : Tammikuu 09, 2008, 18:41:23 »
Juups, mie olin vielä muutama kuukausi sitten witch-fani. Miulle tuli se lehti numerosta 35 eteenpäin aina viime kuuhun asti. Aiemmat numerot sain ostettua kirpparilta ja tällä hetkellä miulta puuttuukin enää vain muutama numero. Etenkin ensimmäisen saagan aikana sarja oli ihana, Phobos on niin namu <3 Mutta sitten ilmeisesti kasvoin liian vanhaksi, tai sitten lehden laatu vain lähti huononemaan. En tiedä, joka tapauksessa ei enää kiinnostanut.

Niitä kirjojakin olen lukenut muutaman, mutta ne nyt vaan on huonoja. Ensinnäkin ne lukee noin tunnissa, eikä niissä oikein mitään suurempia juonenkäänteitä ole. Ja minäkin kun olen tottunut kahlaamaan läpi tuhatsivuisia romaaneja.

Kyllä witch ideana on oikein onnistunut, mutta toteutus kusee. Lehdestä ja varsinkin kirjoista näkee, että ne on suunniteltu ala-aste ikäisille. Kyllä niitä vanhemmatkin voivat lukea (minäkin löysin sarjan 9. luokalla), mutta kyllä valtaosa lukijoista on niitä ala-aste ikäisiä. Johan sen kertoo päähenkilöiden iätkin; 13- ja 14-vuotiaita teinejä.

No, se tykkää joka tykkää. Tässä muuten varmaankin ainoa suomenkielinen witch-foorumi, jos jotakuta kiinnostaa. Oikein mukavaa porukkaa siellä on.
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Errol

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Tammikuu 30, 2008, 16:03:51 »
tämä topic on tainnut lajeeta kirjoista lehtiin ja muuhun witch- juttuihin. eipä siinä mitään...

no niin. ennen olin hirmuinen witch- fani, mutta en enää. tilaan lehteä silti. minulla on lehtiä vino pino, ja luen niitä silloin tällöin. olen lukenut myös kaikki kirjat. ehdottomasti paras oli kamppailu sydämmestä. se oli hyvä, vaikkakin juoni oli nopea. yyyh... ei kovin hyviä.

tässä on sitten toinen witch- fanelle suunnattu osoite: http://www.disney.fi/Publishing/Witchmagazine/home.htm?strega=will

-errol
     ##

Emparrot

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Helmikuu 02, 2008, 19:34:34 »
Jumaleisön, ei witchejä, mitä tahansa muuta, mutta ei witchejä.
Sarjakuvia luin ennen, mutten enää.
Kysymys on kuitenkin kirjoista, joten selvennän hiukan ajatuksiani niistä.

Ne eivät vain mätsää yhtään mihinkään. Ei juonta, tylsät kuvat ja "seikkailun tuntu" on tungettu kokonaisuuteen väkisin.
Leikkivät olevansa jonkin sortin fantasiaa. Anteeksi nyt vain, mutten yksinkertaisesti pidä mistään "tyttöenergiaa-jee-monimutkainen juoni-girlpoweria"-jutuista. Siinä on suurin syy, miksi lopetin sekä lehtien että kirjojen lukemisen.
     Kirjahyllyssäni on kuitenkin kolmisen W.I.T.C.H-kirjaa, niistä kun vielä taannoin pidin. Nyt olen kuitenkin valmis myymään ne kirpputorilla puoli-ilmaiseksi, sillä olen aikaa sitten havainnut, millainen kirjallisuus minua kiinnostaa.

- Papukaija on puhunut

Poissa Fellad

• Linsessa
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Helmikuu 07, 2008, 15:16:39 »
Luin ennen W.I.T.C.H sarjakuvia. Ne ovat hyviä, mutta W.I.T.C.H kirjat ovat toitamaata. Ne ovat tylsiä ja juoni on surkea, joten lopun arvaa helposti. En ymmärrä miksi W.I.T.C.H:stä pitää kirjoittaa kirjoja, sarjakuva riittää ihan hyvin.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #22 : Elokuu 28, 2009, 16:45:08 »
Minä sain monta vuotta sitten joululahjaksi kummeiltani kirjan W.I.T.C.H - Kamppailu sydämestä. Luin sen, mutten oiken kirjasta välittänyt. Tämän takia en ole muita sarjan kirjoja lukenut.

Siskoni oli saanut joltain kaveriltaan joskus W.I.T.C.H-sarjakuvalehden lainaksi. Vähän sitäkin luin, mutta eipä sekään oikein sytyttänyt.

Jotkut tykkää ja jotkut ei, se on niin makuasia kuin olla ja voi.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

crazyleptic

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Elokuu 28, 2009, 21:21:39 »
W.I.T.C.H. oli pienempänä aivan ihana ja älyttömän kova juttu ja tulihan sitä lehtiä lainailtua ristiin luokan tyttöjen kanssa ala-asteella. Nykyäänkin luen lehteä, kun se kotiin tulee, mutta en enää niin innokkaasti. Tuntuu, kuten moni muukin on sanonut, että taso on laskenut ja neideille tungetaan aina vain mitä erikoisempia tehtäviä, asuja, voimia ja vastuuta. Tämä toimisi paljon paremmin, jos tytöt itsekin oikeasti kasvaisivat eivätkä vain pysyisi ikuisesti seiska- ja kasiluokkalaisina. Esimerkiksi Mattin ja Willin suhteen muutos ja Mattin henkinen "kasvu" tuntuvat naurettavilta, kun alkaa ajatella, että he ovat "fyysisesti" edelleen yläastelaisia lapsia. Tietystä sarjan alusta lähtien tytöt ovat olleen teinilapsia, mutta sarjan ja hahmojen henkisesti kehittyessä valtavasti, toivoisi hahmojenkin kasvavan ulkoisesti.

Lueskelen vieläkin niitä "wanhoja, hyviä" numeroita ja saagoja kun ei akkarit jaksa innostaa. Ja onhan sitä ihana upota muistoihin ja saada pieniä fanitus-potkuja aina kun kääntää sivua. Varsinkin se surullisen kuuluisa mangaversio on kovassa syynissä aina välillä, ja täytyy myöntää, että se on vielä luettavaakin.

Nykyään olen paljon nirsompi sarjavalintojen suhteen kuin silloin nelosluokalla, niin alkavat Irman lopputtoman tuntoiset miessiekkailut ja Willin angstaus kyllästyttää ja tympiä. Ja se juttu, että Taranee on adoptoitu. Ei herranen aika, oikeasti. Se kohta tuntui vain sellaiselta "hei, tää saa uudet voimat, keksitään sille traaginen menneisyys!"-päähänpistolta. Ei näin.